quote:Ik vind het ook grappig.
Op zondag 18 mei 2003 16:09 schreef kaat17 het volgende:
lol
Deze quiz bevat 25 vragen, die samen 50 punten kunnen opleveren. De exacte puntenverdeling per vraag vertel ik nog niet, aangezien dat sommige antwoorden makkelijker zal maken. Hoe, dat zie je zometeen.
Doe het weer uit het blote hoofd en stuur je antwoorden naar methodmich@hotmail.com
Succes!!
1. Wie heeft de meeste competitiewedstrijden in het 1e elftal van Borussia Dortmund gespeeld?
2. Voor welk land heeft VfL Bochum-spits en Bundesliga-sensatie Thomas Christiansen 2 interlands gespeeld?
3. Wie is de duurste aankoop uit de historie van Arsenal?
4. Voor welke clubs speelden de volgende 5 Nederlanders ooit wedstrijden in de Premier League? Erik Meijer, Orpheo Keizerweerd, Alfons Groenendijk, Luc Nijholt en Robin van der Laan.
5. Van welke club waren dit de laatste 3 managers voor de huidige manager in dienst trad: Gerry Francis, Christian Gross, George Graham?
6. Wie was naast Oliver Kahn & Jens Lehmann de 3e keeper in de Duitse selectie voor Euro 2000?
7. Van welke 2 clubs werden de meeste spelers in de 16 selecties voor Euro 2000 opgenomen?
8. Wat was de uitslag van de finale van Euro 2000 tussen Frankrijk en Italië? Noem ook alle doelpuntenmakers.
9. Wie van de volgende spelers kreeg tijdens geen Euro 2000 geen rode kaart: Matea Kezman, Filip de Wilde, Gheorghe Hagi, Jens Jeremies, Gianluca Zambrotta.
10. Wiens loopbaan is dit: RKC - FC Wageningen - FC Den Bosch - RKC - SC Heerenveen?
11. In welk jaar won Ajax de eerste van de 7 dubbels (kampioenschap + beker) die de club in de historie behaalde?
12. Wie hoort hier niet bij en waarom? Emerton, Ono, Rzasa, Loovens. (Dat Ono als enige nooit in de verdediging speelt is feitelijk juist, maar in de quiz ongewenst)
13. Noem alle huidige hoofdtrainers van een HCE-club die ooit voor Oranje uitkwamen.
14. Geef de voornamen van de scheidsrechters Bossen, van Hulten, Vink en Wiedemeijer.
15. Met welke 2 clubs won Rinus Israël als trainer een kampioenschap? ADO Den Haag kan de 3e worden en is hier dus fout.
16. Wie scoorde 2 x voor Torino in de UEFA Cup finale tussen Torino en Ajax (2-2, door een 0-0 thuis won Ajax de cup)?
17. Hoe kennen wij Carlos Caetano do Bledorn Verri beter?
18. Wie hoort hier niet bij en waarom? Basile Boli, Predrag Mijatovic, Clarence Seedorf, Lars Ricken.
19. Hoeveel EK en WK eindronden maakte Paolo Maldini mee?
20. Wie maakt de eerste goal op het WK van 1994 en wie maakte de laatste? (Let op, het gaat om goals binnen de 120 minuten die een wedstrijd maximaal kan duren)
21. Van wie leende Edgar Davids zijn gewraakte uitspraak op het EK '96 en hoe luidde die precies? (Ongeveer kan ook goed gerekend worden)
22. Hoeveel Flo's namen de Noren mee naar de eindronde van het WK '98?
23. Welke Franse doelman stapte tijdens dit seizoen ineens op bij zijn club na een reeks blunders en tekende even later doodleuk bij een nieuwe club, nadat hij zei te gaan stoppen? Zijn naam en nieuwe club graag.
24. Wie hoort hier niet bij en waarom? Fabio Cannavaro, Simone Inzaghi, Dino Baggio, Antonio Filippini.
25. Waarin onderscheidt Athletic de Bilbao zich van andere teams uit de Primera Division?
Eventuele onduidelijkheden kunnen hier gevraagd worden of per mail, als je denkt dat het anders het beantwoorden van vragen voor de anderen bemakkelijkt.
quote:Bon Appetit
Op zondag 18 mei 2003 17:22 schreef methodmich het volgende:
Mooi, dan zal ik ze morgen nakijken en jullie resultaten neer zetten. Nu ga ik eten!!
quote:bedoel je, laat ik het ruim nemen, in de eerste en laatste wedstrijd ongeveer?
Op zondag 18 mei 2003 16:25 schreef methodmich het volgende:
20. Wie maakt de eerste goal op het WK van 1994 en wie maakte de laatste? (Let op, het gaat om goals binnen de 120 minuten die een wedstrijd maximaal kan duren)
quote:denk het wel
Op zondag 18 mei 2003 19:10 schreef PogueMahone het volgende:[..]
bedoel je, laat ik het ruim nemen, in de eerste en laatste wedstrijd ongeveer?
nog maar een keer
quote:Dat was inderdaad een inkoppertje.
Op maandag 19 mei 2003 10:00 schreef PogueMahone het volgende:
Ah die club van Erik Meijerheb het opgezocht en dat ik dat niet wist...
nog maar een keer
quote:Ja, die goals kunnen inderdaad in de eerste en laatste pot zijn gemaakt, hoewel wedstrijden ook in 0-0 kunnen eindigen en dan zou de eerste goal zo maar in de 2e wedstrijd gemaakt kunnen zijn, bijvoorbeeld.
Op zondag 18 mei 2003 19:10 schreef PogueMahone het volgende:[..]
bedoel je, laat ik het ruim nemen, in de eerste en laatste wedstrijd ongeveer?
Wel binnen én nagekeken: zjroentje en PogueMahone.
Aangezien ik de antwoorden op het eind ongeveer net zo ga plaatsen als PM deed, slechts enkele korte reacties.
Zjroentje: Bij vraag 5 doelde ik op één club. Die stond er wel tussen en heb hem dus goed gerekend, maar je hebt nu meer werk verricht dan nodig. Finale EURO 2000 helemaal goed. Bij 12 geef je een andere reden, die wel klopt. Goed dus. Bij 13 mis je nog wel wat trainers, 14 gaf je een leuk antwoord bij Vink. 18 is perfect. Je finisht op 26 punten.
PogueMahone: Vraag 4 doe je best goed, EURO 2000 finale één klein foutje, trainers doe je heel goed, jammer van die ene die je weg haalde. 18 en 20 zijn ook perfect geantwoord, waardoor je op 28 finisht.
Stand:
1. PogueMahone 28
2. Zjroentje 26
Geen gekke scores.
De "killervragen" tot nu toe: 3, 16, 17, 19 en 24. Bij de trainers is er één die stelselmatig genegeerd wordt als international, maar da's dan ook een lastige. Ook blijken de scheidsrechters Vink en Wiedemeijer nog niet al te bekend.
Dylan Dog:
Nederlanders in de PL doe je heel aardig, Euro 2000 finale bijna goed, trainers erg sterk, je hebt er 1 fout en mist er 1, toch veel punten. Ook een Seedorf kenner, de eerste die de Maldini vraag goed doet en de eerste die vraag 24 beantwoordt zoals ik hem in mijn hoofd had.
Je hebt 26 punten gehaald.
Dutch Gooner:
De eerste die de recordaankoop van Arsenal weet, Euro 2000 finale helemaal goed. Bij 12 ook weer een andere, wel kloppende, reden. De eerste die de voornaam van scheids Vink weet en een Seedorf en Maldini kenner. Je antwoord op 24 is anders dan ik dacht, maar wel goed volgens mij.
Je hebt 28 punten behaald.
STAND
1. PogueMahone 28
Dutch Gooner 28
3. Zjroentje 26
Dylan Dog 26
Lastig blijven de vragen 7 (slechts 1 half goed antwoord van PM gehad), 16 en 17. Niemand weet de naam van degene die Davids inspireerde tot zijn fraaie volzin, die ik wel 3 x min of meer juist langs zag komen.
Echte makkies, want 4 x goed, zijn vraag 5, 18 en 25.
Ik ga er woensdag aan werken en dan krijg je hem opgestuurd
quote:vorige keer niet, kannie blijven wachten
Op maandag 19 mei 2003 17:47 schreef methodmich het volgende:
Oh, je hebt nog wel even hoor.... Meestal stuurt mitt als laatste in, dus.
quote:Zou me moeten schamen als ik het niet zou weten
Op maandag 19 mei 2003 15:33 schreef methodmich het volgende:
Dutch Gooner:
De eerste die de recordaankoop van Arsenal weet
quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:42 schreef keeper het volgende:
Ik kom zjroentje en DD ff van de laatste plaats afhelpen.
quote:
Op maandag 19 mei 2003 20:42 schreef keeper het volgende:
Ik kom zjroentje en DD ff van de laatste plaats afhelpen.
quote:Wat zijn we toch weer eensgezind he...
Op dinsdag 20 mei 2003 10:55 schreef zjroentje het volgende:[..]
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 10:58 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Wat zijn we toch weer eensgezind he...
Keano heeft het goed gedaan, dat was de eerste die de doelpuntenmaker van Torino wist. Je kan nog een punt halen als je me je antwoord op vraag 25 even mailt, want die had je niet gedaan.. Stond ook geen vraagteken, dus ik denk dat je hem vergeten bent.
Je hebt nu 29 punten.
Keeper geen eens laatste hoor, met 21 punten. Freddie_Fish is op 17 punten geëindigd.
De nieuwe stand wordt dus:
1. Keano 29
2. Pogue Mahone 28
Dutch Gooner 28
4. Zjroentje 26
Dylan Dog 26
6. Keeper 21
7. Freddie_Fish 17
Ik heb het antwoord nu gestuurd.
29 punten is niet slecht trouwens
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 16:20 schreef methodmich het volgende:
Keeper geen eens laatste hoor
Alleen vraag 17 is dus nog niet goed beantwoord.
Nieuwe stand:
1. Keano 30
2. PogueMahone 28
DutchGooner 28
4. Zjroentje 26
Dylan Dog 26
5. Forza 22 24
6. Keeper 21
7. Freddie_Fish 17
Wie gaat er nog over Keano heen?
Lastige quiz, veel moeten gokken waarvan ik toch denk dat ik veel goed gegokt heb...
Ben benieuwd!
quote:Wist jij dat niet? Nou moe...
Op woensdag 21 mei 2003 11:59 schreef zjroentje het volgende:
Las net ergens wat de recordaankoop van Arsenal was. Tjonge jonge zeg.
quote:Nee, die wist ik niet.
Op woensdag 21 mei 2003 12:50 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Wist jij dat niet? Nou moe...
quote:Ik ook.
Mijn gok was dus ook verkeerd .
quote:haha same here
quote:Heej kicke van vraag 17, ik zat ernstig te twijfelen daar...
Op woensdag 21 mei 2003 15:56 schreef methodmich het volgende:
Ook Da_Sandman binnen en nagekeken. Erg goed gedaan, de eerste die vraag 17 wist! Ook de coaches deed je goed, op 1 had je ze allemaal. Da's een fikse rits punten, wat inhoudt dat je met 29 punten nu 2e staat!
* Da_Sandman wel benieuwd is welke trainer ik vergeten ben
quote:niet eens echt verkeerd gedaan vind ik zelf.
Op dinsdag 20 mei 2003 19:04 schreef methodmich het volgende:
Forza 22 behaalde 24 punten. Ook hij haalde een punt door een half antwoord op de vraag over de clubs die de meeste geselecteerden voor EURO 2000 hadden, plus een punt voor de goalgetter van Torino tegen Ajax.
quote:Ik gok als ik hem zelf had moeten maken, dat ik tussen de 35 en 40 was gekomen. Maar ja, da's logisch. Ik heb deze quiz gemaakt, dus daar zitten vragen in die je uit je hoofd weet.
Op donderdag 22 mei 2003 23:55 schreef forza22 het volgende:[..]
niet eens echt verkeerd gedaan vind ik zelf.
Ik denk ook niet dat iemand hoger dan die 30 punten haalt zonder google.
Zijn er nog mensen die denken de quiz te gaan maken??
quote:mitt
Op vrijdag 23 mei 2003 16:14 schreef methodmich het volgende:
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 16:15 schreef zjroentje het volgende:
mitt
quote:Heb eventueel een EC/EK/WK quiz klaar staan
Op vrijdag 23 mei 2003 16:14 schreef methodmich het volgende:
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 18:33 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Heb eventueel een EC/EK/WK quiz klaar staan
quote:Leuk.
Op vrijdag 23 mei 2003 18:33 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Heb eventueel een EC/EK/WK quiz klaar staan
quote:Ik Pas deze keer kom niet verder dan 5 Antwoorden
Op zaterdag 24 mei 2003 11:54 schreef El_Catalan het volgende:
*Quiz nu gaat maken*
Wel een mooie en zeer moeilijke quiz!
Zjroentje: Matthias Sammer (0)
PogueMahone: Michael Zorc (1)
Dylan Dog: Jürgen Kohler (0)
Dutch Gooner: Sammer (0)
Keeper: Jürgen Kohler (0)
Keano: Jürgen Kohler (0)
Freddie_Fish: Jens Lehman (0)
Forza22: Sammer (0)
Da_Sandman: Jürgen Kohler (0)
Zorc speelde 463 duels voor Dortmund in de competitie.
2. Voor welk land heeft VfL Bochum-spits en Bundesliga-sensatie Thomas Christiansen 2 interlands gespeeld?
Zj: Spanje (1)
PM: Ghana (0)
DD: Spanje (1)
DG: Denemarken (0)
K: Vast een land wat je niet verwacht. Ik twijfel tussen IJsland en Puerto Rico, maar kies toch voor IJsland. (0)
Ke: Spanje (1)
FF: Denemarken (0)
F22: Hij heeft volgens mij een spaanse en deense nationaliteit, dus ik gok op denemarken (0)
DS: is dat niet Spanje geweest? (1)
3. Wie is de duurste aankoop uit de historie van Arsenal?
Zj: Sol Campbell (0)
PM: Geen flauw idee, maar heb het voorgevoel dat het een mislukking was. Anders doe maar gewoon Pires. (0)
DD: Sol Campbell (0)
DG: Wiltord (1)
K: Sol Campbell (0)
Ke: Sol Campbell (0)
FF: Tierry Henry (0)
F22: Viera (0)
DS: Patrick Viera (0)
Sylvain Wiltord werd gekocht voor 18, 3 miljoen euro
4. Voor welke clubs speelden de volgende 5 Nederlanders ooit wedstrijden in de Premier League? Erik Meijer, Orpheo Keizerweerd, Alfons Groenendijk, Luc Nijholt en Robin van der Laan.
Zj: EM Liverpool (1), OK Luton Town (0), AG Man City (1), LN Burnley (0), RL Stoke City (0)
PM: EM Preston North End, maar dat was geen Premiership (0), OK Ipswich Town dacht ik (0), AG Man City (1), LN Swindon Town, kansloos gedegradeerd (1), RL Derby County (1)
DD: EM Liverpool (1), OK Watford (0), AG Manchester City (1), LN Sunderland (0), RL Derby County (1)
DG: EM Liverpool (1), OK Torquay (0), AG Derby County (0), LN Swindon (1), RL Barnsley (0)
K: EM Liverpool (1), OK Stoke-on-Trent (0), AG Man City (1), LN Tottenham (0), RL Sunderland (0)
Ke: EM Liverpool (1), OK Stoke City? (0), AG ? (0), LN Swindon Town (1), RL Port Vale (0)
FF: EM Liverpool (1), OK Wolves (0), AG West Ham (0), LN Sunderland (0), RL Norwich (0)
F22: EM Liverpool (1), OK ken ik niet (0), AG Barnsley (0), LN Swindon Town (1), RL Bolton (0)
DS: EM Liverpool (1), OK nooit van gehoord  (0), AG Manchester City (1), LN ??? (0), RL Barnsley (0)
Erik Meijer inderdaad bij Liverpool, Orpheo Keizerweerd voor Oldham Athletic, Alfons Groenendijk voor Manchester City, Luc Nijholt voor Swindon Town en Robin van der Laan voor Derby County
5. Van welke club waren dit de laatste 3 managers voor de huidige manager in dienst trad: Gerry Francis, Christian Gross, George Graham?
Zj: GF Liverpool, CG Nürnberg, GG Tottenham. Het ging om 1 club, ik heb Tottenham toch goed gerekend. (1)
PM: Tottenham Hotspur (1)
DD: Tottenham Hotspur (1)
DG: Sperz (Tottenham) (1)
K: Arsenal (0)
Ke: Tottenham Hotspur (1)
FF: Tottenham Hotspurs (1)
F22: Tottenham Hotspur (1)
DS: Tottenham Hotspurs (1)
6. Wie was naast Oliver Kahn & Jens Lehmann de 3e keeper in de Duitse selectie voor Euro 2000?
Zj: Hans-Jörg Butt (1)
PM: Oliver Reck (0)
DD: Georg Koch (0)
DG: Weidenfeller (0)
K: Stefan Klos (0)
Ke: Hans Joerg Butt (Bayer Leverkusen) (1)
FF: Georg Koch (0)
F22: Butt (1)
DS: ??? (0)
7. Van welke 2 clubs werden de meeste spelers in de 16 selecties voor Euro 2000 opgenomen?
Zj: Inter Milan en Arsenal (0)
PM: Galatasaray & Liverpool (1)
DD: Barcelona en Arsenal (0)
DG: Barcelona en Glasgow Rangers (0)
K: Real Madrid en Juventus (1)
Ke: Internazionale, FC Barcelona (0)
FF: Real Madrid (0)
F22: Arsenal & Galatasaray (hele turkse elftal bestond bijna uit Galatasaray) (1)
DS: Juventus en Real Madrid (1)
Hier slechts half goede antwoorden. Galatasaray en Juventus leverden beiden 11 internationals voor dit toernooi.
8. Wat was de uitslag van de finale van Euro 2000 tussen Frankrijk en Italië? Noem ook alle doelpuntenmakers.
Zj: 2-1 voor Frankrijk. Doelpunten in reguliere speeltijd van Delvecchio en Wiltord. Golden goal werd gescoord door Trezeguet. (4)
PM: 2-1 n.v., Totti voor Italië, Wiltord en Trezeguet voor Frankrijk (3)
DD: 2-1 voor Frankrijk, goals van Henry, Delvecchio en Trezeguet (3)
DG: 2-1, Treziguet, Wiltord en Delvechio (4)
K: 2-1 voor Frankrijk. 1-0 Del Piero, 1-1 Wiltord, 2-1 Trezeguet (3)
Ke: Frankrijk Italië 2-1 doelpunten: Delvecchio (Italië), Wiltord (Frankrijk), Trezeguet (Frankrijk) (4)
FF: 2-1; Henry, Trezeguet en Vieri (2)
F22: 2-1 voor frankrijk. Delvecchio, wiltord en trezeguet (4)
DS: Frankrijk Italië 2-1 , Delvecchio 0-1, Wiltord 1-1 en Trezeguet in verlenging 2-1 (4)
9. Wie van de volgende spelers kreeg tijdens geen Euro 2000 geen rode kaart: Matea Kezman, Filip de Wilde, Gheorghe Hagi, Jens Jeremies, Gianluca Zambrotta.
Zj: Jens Jeremies (1)
PM: Jeremies denk ik, Kezman, Hagi en Zambrotta kregen er zeker een en de wilde kan ik me niet herrineren, of dat was in die rampwedstrijd tegen de Turken (1)
DD: Jens Jeremies (1)
DG: Zambrotta (0)
K: Volgens mij kregen ze allemaal een rode kaart :\. (0)
Ke: Jens Jeremies (1)
FF: Gianluca Zambrota (0)
F22: De wilde (0)
DS: Jens Jeremies (1)
10. Wiens loopbaan is dit: RKC - FC Wageningen - FC Den Bosch - RKC - SC Heerenveen?
Zj: Raúl González (0)
PM: Hans Vonk (1)
DD: Hans Vonk (1)
DG: Hans Vonk (1)
K: Adri Boogers (0)
Ke: ? (0)
FF: Hans Vonk (1)
F22: ? (0)
DS: Hans Vonk (1)
11. In welk jaar won Ajax de eerste van de 7 dubbels (kampioenschap + beker) die de club in de historie behaalde?
Zj: 1967 (1)
PM: 1958 (0)
DD: 1932 (0)
DG: 1965 (0)
K: 1934 (0)
Ke: 1969 (0)
FF: 1955 (0)
F22: 1934 (0)
DS: 1967 als ik me niet vergis (1)
12. Wie hoort hier niet bij en waarom? Emerton, Ono, Rzasa, Loovens. (Dat Ono als enige nooit in de verdediging speelt is feitelijk juist, maar in de quiz ongewenst)
Zj: Loovens, die heeft nog geen A-interland gespeeld. Ik zocht een andere reden, maar dit klopt wel. (2)
PM: Rzasa, speelde als enige in de UEFA Cup finale? Ono ook dacht ik, dus helaas. (0)
DD: Ono, speelde als enige op een WK. Nee, Rzasa ook. (0)
DG: Loovens, is eigen kweek. De rest is aangekocht. Zoek iets anders, maar klopt wel. (2)
K: Emerton deed niet mee aan het WK 2002. Loovens ook niet. (0)
Ke: Glenn Loovens is de enige niet-international. Andere reden, wel goed. (2)
FF: Loovens is als enige in Nederland geboren. Tja, dat klopt. (2)
F22: Loovens, hij is de enige Nederlander. Tja, ook dit is juist (2)
DS: Glen Loovens, de enige die uit de eigen jeugdopleiding komt. Is ook weer goed. (2)
De reden dat Loovens de enige Nederlander is, heb ik goed gerekend, maar vind ik wel redelijk makkelijk... Ik zocht Loovens, die heeft als enige nog nooit een goal in de competitie gemaakt voor Feyenoord.
13. Noem alle huidige hoofdtrainers van een HCE-club die ooit voor Oranje uitkwamen.
Zj: Ronald Koeman, Bert van Marwijk, Johan Neeskens, Peter Bosz (4)
PM: Koeman, Hiddink, Jol, Neeskens, Boeve, Bosz, Sturing, (van Marwijk is twijfelgeval, doe maar niet) (6)
DD: Hiddink, Koeman, van Marwijk, Neeskens, Sturing, Boeve, Koster, Bosz (7)
DG: Koeman, Neeskens, Bosz (3)
K: Ronald Koeman, Johan Neeskens, Edward Sturing, Peter Bosz, Peter Boeve (5)
Ke: Ronald Koeman (ajax), Bert van Marwijk (feyenoord), Edward Sturing (vitesse), Johan Neeskens (nec), Martin Jol (rkc), Peter Bosz (de graffschap) (6)
FF: Johan Neeskens, Ronald Koeman, Guus Hiddink, Martin Jol, Edward Sturing, Peter Boeve (5)
F22: Neeskens (nec) koeman (ajax) sturing (vitesse) dit was het denk ik. (3)
DS: Ronald Koeman, Bert van Marwijk, Johan Neeskens, Adrie Koster, Peter Boeve, Martin jol, Peter Bosz (7)
Het waren er 8: Ronald Koeman, Adrie Koster, Bert van Marwijk, Peter Bosz, Johan Neeskens, Martin Jol, Edward Sturing en Peter Boeve.
14. Geef de voornamen van de scheidsrechters Bossen, van Hulten, Vink en Wiedemeijer.
Zj: Ruud Bossen, Jack van Hulten, Blinde Vink, Wiede Wiedemeijer (2)
PM: Ruud Bossen, Jack van Hulten, Herman Vink, Niels Wiedemeijer (2)
DD: Ruud, Jack, Klaas en Herman (2)
DG: Ruud, Jack, Pieter en Frank (3)
K: Ruud, Jack, Peter en Geert. Vooruit, Peter tel ik goed. (3)
Ke: Ruud, Jack, Marciano Vink , Marcel (2)
FF: Ruud, Jack, Joop en Henk (2)
F22: Ruud, Jack, Pieter, ? (3)
DS: Ruud, Jack, ???, ??? (2)
Aangenaam, Ruud Bossen, Jack van Hulten, Pieter Vink en Reinold Wiedemeijer.
15. Met welke 2 clubs won Rinus Israël als trainer een kampioenschap? ADO Den Haag kan de 3e worden en is hier dus fout.
Zj: In ieder geval een club uit de Emiraten. Naam zou ik niet weten. Toch een puntje van mij. (1)
PM: Den Bosch (1e divisie) en Steaua Boekarest (Roemenië). Vooruit, die laatste toch goed gerekend. (1)
DD: Feyenoord en FC Den Bosch (0)
DG: Feyenoord en Dinamo Boekarest (1)
K: Al-Itihad en Feyenoord (0)
Ke: Feyenoord, Excelsior (0)
FF: AJAX, Den Bosch (0)
F22: FC den bosch en feyenoord (0)
DS: hmmmmz kampioen van de Verenigde Arabische Emiraten Met wie dat was, geen idee Die andere ook geen idee Toch een punt. (1)
Dinamo Boekarest dus en die club uit de VAE heet Al Wahda.
16. Wie scoorde 2 x voor Torino in de UEFA Cup finale tussen Torino en Ajax (2-2, door een 0-0 thuis won Ajax de cup)?
Zj: - (0)
PM: Petterson? (0)
DD: Michele Padovano (0)
DG: Aguilera (0)
K: Die Italiaan. (0)
Ke: Casagrande (1)
FF: Kieft (0)
F22: Casagrande maar weet het niet zeker (1)
Walter Casagrande inderdaad.
17. Hoe kennen wij Carlos Caetano do Bledorn Verri beter?
Zj: Carlos Caetano do Bledorn (0)
PM: Johan Abma (0)
DD: Rivelinho (0)
DG: Roberto Carlos (0)
K: Frank de Boer (0)
Ke: Roberto Carlos (0)
FF: Roberto Carlos (0)
F22: Valdarama? (0)
DS: Dunga (1)
18. Wie hoort hier niet bij en waarom? Basile Boli, Predrag Mijatovic, Clarence Seedorf, Lars Ricken.
Zj: Seedorf, de anderen scoorden allemaal in een CL-finale. Boli voor Marseille, Mijatovic voor Real en Ricken voor Dortmund (2)
PM: Seedorf, scoorde niet in EC1-finale (maar speelde er wel al 2) (2)
DD: Clarence Seedorf, die scoorde (nog) nooit de winnende goal in de CL-finale (2)
DG: Seedorf, nog nooit in de EC1/CL finale gescoord (2)
K: Seedorf, die scoorde nooit in een CL-finale (2)
Ke: Clarence Seedorf, dat is de enige speler die niet scoorde in een Champions League-finale (2)
FF: Lars Ricken heeft nooit voor Real Madrid gespeeld. Boli ook niet. (0)
F22: Seedorf won twee keer de champions league en de andere maar 1 keer. Is wel goed ja. (2)
DS: Clarence Seedorf is van deze mensen de enige die de CL twee keer gewonnen heeft. Boli, Ricken en Mijatovic 1 keer. Is ook correct. (2)
Ik zocht dus inderdaad de reden van het doelpunt.
19. Hoeveel EK en WK eindronden maakte Paolo Maldini mee?
Zj: Volgens mij 4 WKs en 2 EKs. 6 dus. (0)
PM: 6, (90-94-96-98-00-02 dacht ik maar let vooral op het cijfer 6 en niet op de jaartallen ) (0)
[DD: 7 (1)
DG: 7 (WK 82, 90, 94 en 98 en EK 88, 96 en 2000). 82 klopt niet, maar aantal wel (1)
K: 86, 88, 90, 92, 94, 96, 98, 00, 02 >> 9 dus (0)
Ke: 4 WKs (90,94,98,2002), 3 EKs (92, 96, 2000) (1)
FF: 10 (0)
F22: 4 wks en 3 eks (1)
DS: 9 (0)
Zj: Eerste: Alexi Lalas. Laatste: Romário. (0)
PM: Klinsmann (tegen Bolivia) en iemand van Zweden, Kenneth Andersson (gokje) tegen de Bulgaren om de derde plaats (2)
DD: Eerste: Kameroen (Omam Biyik??), laatste Zweden (Larsson??) (0)
DG: Klinsmann en Romario (1)
K: De laatste goal door een Zweed, ik denk Andersson. De eerste was Klinsman(n). (2)
Ke: Eerste goal: Jürgen Klinsmann. Laatste goal: Kenneth Andersson (2)
FF: Sampaio(geloof Junior tegen schotland) Patrick Kluivert (in de 2-1 voor Kroatie om de 3e plaats (0)
F22: De eerste roger milla en de laatste een kenneth andersson (1)
DS: de laatste moet er een van Zweden zijn geweest, Henke Larsson dan maar De eerste (0)
21. Van wie leende Edgar Davids zijn gewraakte uitspraak op het EK '96 en hoe luidde die precies? (Ongeveer kan ook goed gerekend worden)
Zj: De uitspraak was: Hij moet zijn hoofd niet zo vaak in de kont van sommige spelers stoppen. Iets in die richting. Waar die van kwam zou ik niet weten. (1)
PM: de uitspraak was Hij (=Hiddink) stopt zijn kop teveel in het hol van Blind en de Boertjes. De uitspraak was van Baghwan, zijn goeroe (1)
DD: Lineker, the coach should not put his head in other players ass (1)
DG: Vinnie Jones (0)
K: Mike Tyson >> He should not put his head in other players asses (1)
Ke: Uitspraak: Guus Hiddink zit te ver met zijn hoofd in de achterwerken van de spelers. Van wie ? (1)
FF: Napoleon (0)
F22: Hiddink is een hondekop of zoiets (0)
DS: van wie Davids die uitspraak heeft weet ik niet, maar het was dat hiddink zijn hoofd uit het achterwerk van bepaalde spelers moet halen. (1)
Hij zei dus inderdaad: He (Hiddink) shouldn't put his head in other players' asses en leende die uitspraak van basketballer Dennis Rodman.
22. Hoeveel Flo's namen de Noren mee naar de eindronde van het WK '98?
Zj: 3 (1)
PM: 3 (tore-andre, jostein en nog eentje) (1)
DD: 2 (0)
DG: 3 (1)
K: 3. Tore Andre en nog 2. (1)
Ke: 3 (1)
FF: 2 (0)
F22: 2 (0)
DS: 4 (0)
Het waren Havard, Jostein en Tore Andre
23. Welke Franse doelman stapte tijdens dit seizoen ineens op bij zijn club na een reeks blunders en tekende even later doodleuk bij een nieuwe club, nadat hij zei te gaan stoppen? Zijn naam en nieuwe club graag.
Zj: Volgens mij was dat Warmuz, en die ging naar Arsenal. (2)
PM: Das die van Lens, Warmuz (geloof ik) en hij tekende in Engeland, gokje: Fulham. (1)
DD: Dutruel, Osasuna (0)
DG: Warmuz, ging van Lens naar Arsenal (2)
K: Ohja-vraag. Geen idee dus. (0)
Ke: De keeper is van RC Lens: Warmuz. Waar hij nu speelt weet ik niet. (1)
FF: Warmuz, nieuwe club Arsenal (2)
F22: Llama (0)
24. Wie hoort hier niet bij en waarom? Fabio Cannavaro, Simone Inzaghi, Dino Baggio, Antonio Filippini.
Zj: Fabio Cannavaro. Nooit gescoord in de Serie A. Helaas, Fabio maakte er reeds 6. (0)
PM: Fillipini, won nooit de UEFA Cup. Inzaghi meen ik ook niet, dus helaas. (0)
DD: Dino, hij heeft geen (prof)voetballende broer (2)
DG: Fillipini, is nooit international geweest. Niks tegen in te brengen, zocht wat anders (2)
K: Filippini, heeft niet nog een bekende voetballende broer. (Pipo Inzaghi, Roberto Baggio en die andere Cannavaro). Helaas, Roby en Dino zijn geen broers en Filippini heeft wel een voetbaltweelingbroer. (0)
Ke: Antonio Fillipini hoort er niet bij. De andere drie hebben allemaal een familielid die ook profvoetballer is (geweest). Antonio dus ook (0)
FF: Simone Inzaghi, heeft nooit bij Inter gespeeld. Filippini ook niet. (0)
F22: Simone Inzaghi, hij is spits en de rest niet. Tja (2)
Ik zocht inderdaad de reden van de broers. Fabio Cannavaro heeft broertje Paolo bij Parma, Simone Inzaghi broer Filippo bij Milan, Antonio Filippini heeft broer Emanuele bij Parma en Dino Baggio en Roberto Baggio zijn dus geen broers.
25. Waarin onderscheidt Athletic de Bilbao zich van andere teams uit de Primera Division?
Zj: Bilbao heeft alleen maar spelers uit de eigen provincie in de selectie. Alleen maar Basken dus. (1)
PM: Alleen maar Baskische spelers (1)
DD: Er spelen (en trainen) alleen Basken. Dat trainen klopt niet geheel, maar vooruit. (1)
DG: Hebben alleen spelers uit de eigen streek / provincie onder contract staan (Basken) (1)
K: Er spelen louter Basken in het team (1)
Ke: Die spelen met allemaal Basken (1)
FF: De Spanjaarden die ze hebben zijn allemaal Bask (1)
F22: Ze zijn nog nooit gedegradeerd. Volgens mij is dat voor meer clubs zo. (0)
DS: Ze stellen alleen Baskische spelers op (1)
STAND
1. Keano 30
2. Da_Sandman 29
3. PogueMahone 28
Dutch Gooner 28
5. Zjroentje 26
Dylan Dog 26
7. Forza 22 24
8. Keeper 21
9. Freddie_Fish 17
Keano gefeliciteerd!!! Eventuele fouten hoor ik graag en tel voor de zekerheid toch nog even je punten na. Heb het 2 x nageteld, maar je kan altijd een foutje maken!
Uit mijn hoofd:
pouleA: Denemarken, Zweden, Engeland, Frankrijk
pouleB: Nederland, Duitsland, GOS, Schotland
Voor de duidelijkheid: EK 88, 96 en 00. WK 90, 94, 98, 02.
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:29 schreef mitt het volgende:
ben ik weer te laat
Goed, zaten inderdaad wat oja's tussen... Was Sturing vergeten als trainer, stom, want dat wist ik...
Bij Dunga zat ik te twijfelen tussen hem en Zico, maar het was dus goed gegokt...
Leuke quiz MM!!
quote:Nee, ik ook niet. Net zoals Martin Jol. van Marwijk was een twijfelgevalletje.
Op zondag 25 mei 2003 19:10 schreef PogueMahone het volgende:
Adrie Koster in oranje, die had ik nooit geweten
quote:Een van de negen Zeeuwen van Oranje...
Op zondag 25 mei 2003 19:10 schreef PogueMahone het volgende:
Adrie Koster in oranje, die had ik nooit geweten
quote:hehehehehehe
Op zondag 25 mei 2003 21:46 schreef mitt het volgende:
blinde vink![]()
Ook leuk dat we Carlos Caetano do Bledorn Verri ook wel beter kennen als Frank de Boer
quote:er lag er bij iemand al eentje klaar geloof ik
Op maandag 26 mei 2003 12:08 schreef forza22 het volgende:
komt er ook weer een nieuwe>?
ik ben nog bezig
quote:Heb er 1tje klaar staan,zal hem vandaag of morgen erop gooien
Op maandag 26 mei 2003 12:23 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
er lag er bij iemand al eentje klaar geloof ik
ik ben nog bezig
quote:Dan mag je je eigen bij de volgende bewijzen
Op maandag 26 mei 2003 13:28 schreef aldostuta het volgende:
Jammer dat ik te laat was, had aardig wat puntjes
quote:Ik kan niet wachten
Op maandag 26 mei 2003 15:41 schreef DutchGooner het volgende:[..]
Dan mag je je eigen bij de volgende bewijzen
quote:Viel mee hoor, heeft er toch een tijdje gestaan.
Op maandag 26 mei 2003 11:05 schreef dolle_hond het volgende:
deze quiz was wel wat kort open, ik zie m nou pas
quote:dikke week of zo... veel minder dan vorigen
Op maandag 26 mei 2003 16:53 schreef methodmich het volgende:[..]
Viel mee hoor, heeft er toch een tijdje gestaan.
Next.
quote:Ja, het tempo is wel wat opgeschroefd inderdaad...
Op maandag 26 mei 2003 20:36 schreef dolle_hond het volgende:[..]
dikke week of zo... veel minder dan vorigen
quote:gelukkig wel, duurde wat lang steeds voor dat de antwoorden kwamen...
Op dinsdag 27 mei 2003 16:44 schreef methodmich het volgende:[..]
Ja, het tempo is wel wat opgeschroefd inderdaad...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |