Zo, na een paar dolle dagen waarbij ik door al het (games)nieuws het bos niet meer zag is het tijd voor reflectie! Wat waren volgens jou de hoogte- en dieptepunten van E3, welke games ga je zeker kopen en welke laat je toch maar liggen? Hieronder volgt in elk geval mijn mening.
Hoogtepunten:
Metal Gear Solid: Twin Snakes (GC) en Metal Gear Solid 3 (PS2)
Deze E3 ging eigenlijk over Metal Gear Solid, een remake van deel 1 en een geheel nieuw spel. Konami lijkt van zijn fouten uit deel 2 te hebben geleerd, geen Raiden en hopelijk een wat meer samenhangend verhaal.
Resident Evil 4 (GC) en Resident Evil: Outbreak (PS2)
De serie gaat door en eindelijk wordt er eens iets vernieuwd! We krijgen online mogelijkheden op de PS2 (ik had mijn twijfels maar het klinkt steeds cooler) en deel 4 uit de serie wordt 3D (met behoud van geile graphics).
Starcraft: Ghost (GC)
Dit spel wordt een topper! Splinter Cell in een Sci-Fi omgeving.
Half Life 2, Doom 3 en Halo
Dat wordt mijn PC upgraden, iets dat ik met voorgenomen had niet meer te doen.
Gran Turismo 4
The mother of all racers is back! Van deze games wordt ik gelukkiger dan Jeremy Clarckson in een Aston Martin, en deel 4 lijkt meer van alles te hebben, meer autos, meer banen, betere graphics, betere AI en online mogelijkheden.
Dieptepunten:
Nintendo
What de fuck, slechts enkele must-haves, en een daarvan is een remake? Ok, Mario Kart: Double Dash ziet er leuk uit maar ik ben nog steeds niet overtuigd dat de twee player optie zal werken. En waarom zeepkisten??? Verder heb ik het idee dat ze zich vooral concentreren op de connectie GameCube/Game Boy Advance, sorry, ik heb beide maar ik zit er niet op te wachten.
En dan de GBA, werkelijk geen enkel nieuw spel waarvan mijn hart sneller gaat kloppen. Enige must-haves zijn nog steeds Advance Wars 2 en Final Fantasy Tactics, maar dat wist ik voor de E3 Beurs al.
Al met al, een teleurstellende E3 wat Nintendo betreft. Maar gelukkig zijn ze met Metroid Prime 2 bezig.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 18-05-2003 13:12]
quote:Riiiiiiiiight,... nou ieder zijn mening
Op zondag 18 mei 2003 08:57 schreef NightH4wk het volgende:
Ik hoef maar één game te hebben dit jaar: Half-Life 2.
Zeg maar dag tegen Doom 3 en Halo.
quote:Kwil ze alledrie
Op zondag 18 mei 2003 08:57 schreef NightH4wk het volgende:
Ik hoef maar één game te hebben dit jaar: Half-Life 2.
Zeg maar dag tegen Doom 3 en Halo.
Ik zit met spanning te wachten op HL2.
Ik vond de E3 show dit jaar een beetje tegenvallen. Er waren echt wel knallers aanwezig maar ook een hoop mindere games. Zo was ik op deze E3 een beetje onverwacht erg onder de indruk van MGS3. Tering wat zag dat er goed uit zeg op de PS2. Ook de Cube remake van MGS sprak me zeer aan. Geweldig gewoon....... Krijg nu alweer de MGS kriebels. Om bij de PS2 te blijven moet ik ook zeggen dat ook Silent Hill 3 en GT4 gewoonweg waanzinnig zijn in mijn ogen. Echt megacoole games waar ik me erg op verheug. De rest vond ik eigenlijk een beetje zuigen op Resident Evil Outbreak na, maar ik heb er zo mijn twijfels over. Games als Tombraider en Racing Revolution lieten zich te weinig zien en games als J&D 2 en andere semi bekende Sony games boeien me niet. En ook Square-Enix had wel wat meer mogen laten zien.
Square Enix liet ook nog wat op Cube zien, maar ook dat viel erg tegen. Final Fantasy CC was voor mij een tegenvaller. Ben bang dat ze het teveel op multiplayer gaan baseren. De meeste andere titels van Nintendo zogen ook want de grootste knallers zijn toch al released. Ik noem een Zelda en een Metroid op. Nu komen er games als Mario Party 5, Mariokart en Mario Golf uit en om eerlijk te zijn heb ik daar totaal geen zin in. Ik wil verdomme een nieuwe Mario adventure zien. Wat wel cool was en tevens het mooiste spel op E3 (wat echt NIEMAND kan ontkennen) is Resident Evil 4.
Teeeering wat zag dat er goed uit zeg... aarrgghhh... voor mij het coolste spel op E3 dit jaar. Top gedaan. Dat geldt ook voor de remake van MGS op Cube waar ik het al eerder over had. Godverdomme wat heb ik daar zin in. Vond het sowieso het coolste deel maar om dat ook nog in nieuwe graphs te zien
Als met al vond ik dus de Cube wel wat zwakjes aan first party titels.
De Xbox liet ook coole games zien maar een hoop viel ook weer tegen. Zo trekt het bijzondere Fable me dus niet echt aan. Ik kan niet meer met de hype mee (die wel cool is op zich) en zal ook opzeker op de reviews wachten. Zie er gewoon niet in wat er beweerd wordt. Dat geldt dus uiteindelijk ook voor al dat Star Wars geweld en dat adventure spel Sudeki. Galaxies (die ooit op Xbox moet komen) en KOTOR worden minder en minder in mijn ogen. Dat mede door het continue uitstellen en omdat het me gewoon niet meer boeit. Ook dat nieuwe Roque Squadron spel op Cube lijkt me verschrikkelijk kut maar dat terzake. Verder met Xbox,..... ook het eens beroemde en prachtige Conker is werkelijk waar gewoon verneukt door Rare (andere titels zagen er ook NIET uit op Xbox) met totale uitzondering van Kameo. Das een spel wat me vreselijk boeit. Waanzinnig.... Maar zoals ik al zei,... Conker Live and Uncut had HET kunnen worden, maar is nu een vreemd multiplayer spelletje geworden waar ze ook nog eens het oude legendarische spel van de N64 op gepropt hebben. Wat een miss zeg
PGR2 is wel een spel wat me aantrekt op Xbox. Dat lijkt me toch dan weer wel cool. Het bied weer eens wat anders dat de huidige GT serie (die toch wel koning van de racegames is) in de vorm van punten, bochtsysteem en online mogelijkheden. Precies wat ik nu even zoek in een racegame. PGR2 wordt voor mij een musthave. Uiteraard geld dat ook voor Halo 2.... teering wat zag dat er weer cool uit man
Ook iets voor op mijn lijstje
Dat voor wat betreft Xbox.
Op PC vond ik Doom 3 en Halflife 2 absoluut de knallers. Halflife 2 vond ik in deze de betere want ik heb een demo van wel 20 minunten gezien waarin ik mezelf met open mond betrapte. Godverdomme wat een cool spel. Het liefst speel ik bovenstaande games op Xbox aangezien ik geen gezeik met specs etc etc wilt hebben, maar ben bang dat de release van deze games op dat systeem lang gaat duren
Al met al vond ik de E3 cool en heb een hoop nieuwe games gezien, maar ik moet toch zeggen een gevoel van teleurstelling te hebben. Ik zie toch in mijn ogen een hoop coole games verneukt worden. Als laatste post ik hier screens van mijn favo games van E3 :
Metal Gear Solid 3 (PS2)
Halflife 2 (PC en ooit Xbox)
GT4 (PS2)
Silent Hill 3 (PS2)
Project Gotham Racing 2 (Xbox)
Halo 2 (Xbox)
Kameo (Xbox)
Resident Evil 4 (Gamecube)
Metal Gear Solid Twin Snakes (Gamecube)
quote:Niet mee eens, een aantal aangekondigde GBA-games (bijv. Metroid en Mario & Luigi) heeft mij zeer aangenaam verrast. En dat MGS naar de GC komt is ook okay (al weet ik niet meer zeker of dat nou een E3-aankondiging was of daarvoor al bekend was). Verder ben ik zeer in mijn nopjes met de aankondiging van
Op zondag 18 mei 2003 08:52 schreef Strolie75 het volgende:
Dieptepunten:Nintendo
[Dit bericht is gewijzigd door SmashBro op 18-05-2003 11:55]
Ik zou er bijna een PS2 voor kopen.
[Dit bericht is gewijzigd door Fliepke op 18-05-2003 15:29]
quote:Voornamelijk (plat) texture werk, wel indruk wekkend, maar in beweging toch een stuk minder vrees ik
Op zondag 18 mei 2003 11:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Fuck, wat ziet GT4 er geil uit.Ik zou er bijna een PS2 voor kopen.
quote:Yep, ik ben ook benieuwd hoe het eruit ziet in een stad, want zo'n open-terrein is natuurlijk veel makkelijker om een beetje mooi te maken.
Op zondag 18 mei 2003 12:19 schreef Skull-splitter het volgende:[..]
Voornamelijk (plat) texture werk, wel indruk wekkend, maar in beweging toch een stuk minder vrees ik
PGR 2 (Xbox)
Halo 2 (Xbox)
Silent Hill 3 (PS2)
Kameo (Xbox)
MGS 3 (PS2)
Sudeki (Xbox)
PC heeft ook wel wat aardige titels maar ik ga er niet meer aan sleutelen en blijf trouw aan mijn consoles.
Voor de E3 stond ik in twijfel om ook een Cube aan te schaffen en helaas heeft Nintendo me nog steeds niet kunnen overtuigen. .
De absolute toppers zijn er al en voorlopig zie ik weinig leuks aan komen.
beide spellen staken er met kop en schouders boven uit.
Bij HL2 waren de graphics en de physics de absolute topper imo en bij Doom3 de sfeer, graphics + de animaties ( )
Het wordt een mooi jaar voor gamers
quote:Op zich heb je wel gelijk, we zijn natuurlijk de afgelopen jaren verwend door Nintendo. 2 jaar geleden de aankondiging van de Cube en vorig jaar kregen we Metroid en Zelda te zien. Maar ik vond de games van Nintendo zelf gewoon tegenvallen, geen echte knallers en die hele combinatie tussen de GBA en de GC trekt me niet echt. En laten we eerlijk zijn, zouden we ook zo enthousiast zijn over Golf, Tennis en Kart als Mario en vrienden niet zouden meedoen?
Op zondag 18 mei 2003 11:52 schreef SmashBro het volgende:
Niet mee eens, een aantal aangekondigde GBA-games (bijv. Metroid en Mario & Luigi) heeft mij zeer aangenaam verrast. En dat MGS naar de GC komt is ook okay (al weet ik niet meer zeker of dat nou een E3-aankondiging was of daarvoor al bekend was). Verder ben ik zeer in mijn nopjes met de aankondiging vanPaper Mario
2.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 18-05-2003 13:08]
quote:Ik weet het niet precies hoor, maar als er dan opeens zo snel een mp2 komt, dan is het niet echt een nieuw spel... misschien kun je dan wel eerder spreken van een uitbreiding met een nieuwe verhaallijn en wat leuke nieuwe foefjes
Op zondag 18 mei 2003 12:45 schreef G1Ace het volgende:
ik ben wel wat teleurgesteld geraakt in nintendo door dit e3, ik had wat beters verwacht dan wat er uiteindelijk werd geleverd
Maar ik denk dat Nintendo wel de nodige veranderingen aanbrengt aan hun spellen door het kritiek die ze hierop kregen, vooral de snelheid van double dash, tetra's trackers wordt gewoon gecancelled, en ze gaan door met star fox 2 afmaken
En toch, dat ze als de duvel metroid prime 2 afmaken, voor mijn part moet heel nintendo tijdelijk bij retro worden toegevoegd om dat spel in december af te krijgen zodat we in februari mp2 kunnen spelen
Voor de rest, ik vrees dat er weer wat geld in mijn pc gepompt moet gaan worden voor upgrades
quote:
Op zondag 18 mei 2003 13:11 schreef blieblie het volgende:
Strolie: tis een Aston Martin, geen Austin Martin ...
Het was vroeg enzo.
quote:het is je vergeven
Op zondag 18 mei 2003 13:12 schreef Strolie75 het volgende:[..]
![]()
Het was vroeg enzo.
quote:Half-Life 2 zelfs niet?
Op zondag 18 mei 2003 13:56 schreef nikanoru het volgende:
Mijn enig hoogtepunten waren Metroid Zero Mission en Metroid Prime 2.
Ik kon verder niet echt ergens enthousiast over raken.
btw, strolie, sorry voor het geven van een mier een beurt, maar het is 'Half-Life 2' en niet 'Half Life 2' in de eerste post
quote:
Op zondag 18 mei 2003 12:37 schreef Zooi het volgende:Voor de E3 stond ik in twijfel om ook een Cube aan te schaffen en helaas heeft Nintendo me nog steeds niet kunnen overtuigen.
.
De absolute toppers zijn er al en voorlopig zie ik weinig leuks aan komen.
quote:
Op zondag 18 mei 2003 15:48 schreef Zooi het volgende:
Goftedomme, die platinum cube is wel erg.
Nu nog een manier zien te vinden om mijn vrouw te overtuigen dat er naast de PS2 en de Xbox toch ook eens echt een cube in huis moet komen.
quote:Los van dat we totaal geen uitspraken kunnen doen over het al dan niet innoverend zijn van een titel waar nog helemaal niets over bekend is denk ik dat het wel mogelijk is om vernieuwend te zijn als er maar genoeg resources ingestopt worden.
Op zondag 18 mei 2003 13:07 schreef Fliepke het volgende:[..]
Ik weet het niet precies hoor, maar als er dan opeens zo snel een mp2 komt, dan is het niet echt een nieuw spel... misschien kun je dan wel eerder spreken van een uitbreiding met een nieuwe verhaallijn en wat leuke nieuwe foefjes
Ik vond de E³ een beetje tegenvallen. Omdat ps2 en xbox me niet aanspreken heb ik daar weinig van meegekregen.
Nintendo viel me tegen qua aanbod. Ik vind dat het zich de laatste tijd teveel richt op de oude series en te weinig genre-vernieuwende games maakt. Games als Mario Party, Mario Golf, Pikmin, Pokémon en Kirby kunnen en konden me niet boeien. De enige first party titels die me aanspraken waren F-Zero en Mario Kart, waarbij ik op Mario Kart een aantal aanmerkingen heb. 1st Person shooters (Geist) hoef ik niet te zien op een Nintendoconsole, tenzij er een geniale multiplayer modus tegenover staat à la Goldeneye. Afwachten dus. In het kort vind ik dat Nintendo me deze E³ niet verrast heeft en dat vind ik een slecht teken. De 3rd parties (Capcom, Konami) daarentegen lieten goede dingen zien en Nintendo mag daar heel gelukkig mee zijn.
Het aanbod op PC-gebied vond ik tegenvallen. Tuurlijk, Half-Life 2 en Doom 3 zijn opvallende titels maar in feite meer van hetzelfde. Halo lijkt me interessant maar jammer dat het niet mogelijk is geweest om een 2-player co-op erin te gooien (naar wat ik hoor was dat hét hoogtepunt van de xbox-versie). Verder zag ik heel veel 13-in-een-dozijn-titels. Om positief te eindigen: ik ben heel blij dat er een Full Throttle titel in de maak is.
Aan de andere kant: misschien ben ik te oud aan het worden voor games.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |