quote:dat vraag ik me idd ook wel eens af. ... het gaat vaak om denaam prada.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:03 schreef thetruth het volgende:
Dus als Scapino schoenen 500 euro kosten zou je die kopen?
quote:Het zijn echt niet zomaar schoenen hoor, hebben een zeer goede kwaliteit en zien er over het algemeen erg "stylish" uit.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:09 schreef Mollieman het volgende:
Die pradaschoenen zien er zo simpel uit! Als een merk toegevoegde waarde heeft, dan koop ik het ook. Maar dit zijn echt simpele schoentjes met "prada" erop, dat slaat imo nergens op
quote:Wedden dat je dat niet vond als er Rucanor op had gestaan?
Op zaterdag 17 mei 2003 17:10 schreef Trauma_Chirurg het volgende:[..]
Het zijn echt niet zomaar schoenen hoor, hebben een zeer goede kwaliteit en zien er over het algemeen erg "stylish" uit.
Kan je eens foto,s maken van je schoenen.
quote:Ligt er maar net aan hoe.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:11 schreef thetruth het volgende:[..]
Wedden dat je dat niet vond als er Rucanor op had gestaan?
quote:Uhm nee hoor. Veel mensen lopen in Armani en versace. Omdat ze Prada niet kunnen betalen. Dat is namelijk een stukje duurder.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:12 schreef koeiehol het volgende:
Prada? No offence, maar dat is toch al lang weer uit?
quote:in Armani of Versace ken je ook echt niet meer lopen hoor
Uhm nee hoor. Veel mensen lopen in Armani en versace. Omdat ze Prada niet kunnen betalen. Dat is namelijk een stukje duurder.
quote:Hoe duur eik? Ik heb geen idee van prijzen van Prada of Gucci of etc.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:16 schreef ook_gek het volgende:[..]
Uhm nee hoor. Veel mensen lopen in Armani en versace. Omdat ze Prada niet kunnen betalen. Dat is namelijk een stukje duurder.
Ik vind ze zelf ook heel erg mooi... paar plaatjes van Prada's:
Het enige nadeel van Prada Sports vind ik vaak dat ze zo lomp lijken als je ze aan hebt... Maar het vreemde is dat ze er niet lomp uitzien als iemand anders ze aanheeft...
Prijzen vallen op zich nog redelijk mee... De onderste foto, die zwarte, kosten ongeveer 215 euro.
quote:Die jas die ik te leen had was toen 2800 euro.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:18 schreef dutchie het volgende:[..]
Hoe duur eik? Ik heb geen idee van prijzen van Prada of Gucci of etc.
quote:Weet je het zeker van die jas???
Op zaterdag 17 mei 2003 17:25 schreef ook_gek het volgende:[..]
Die jas die ik te leen had was toen 2800 euro.
Kleding ligt een kleine 30 tot 60 euro hoger dan bij versace en armani.
Een blouse met strepen kost bij Armani net geen 100 eruo. Prada vraagt er gewoon 120 euro voor.
Qua prijs is Prada nog lang niet de top natuurlijk... kijk voor de grap eens naar Dior ofzo
quote:Ja ik weet het zeker van die prijs jha. Dit omdat ik die jas op de grond lied vallen. Toen zei iemand tegen mij. Beter ziet .... dat niet. Want dan heb je een groot probleem. We hebben het over een jas van 2800 euro. Ik zeg jhaaa tuuuurlijk. Zal wel. Kom op zeg dat ik een dikke 5000 gulden
Op zaterdag 17 mei 2003 17:31 schreef wh00t het volgende:[..]
Weet je het zeker van die jas???
Lijkt me een beetje erg bizar duur!
[afbeelding]
Deze jas van Prada kost 838,00 euro op Yoox.com en dat is de duurste die er op staat...Qua prijs is Prada nog lang niet de top natuurlijk... kijk voor de grap eens naar Dior ofzo
Voor wie wil weten wat prada kost.
http://www.yoox.com Zoek effe op merk prada en je weet genoeg.
En prada is zeer zeker niet de duurste
Maar wel een merk waar van je aan de buitenkant vaak niet ziet dat het prada is
quote:Onzin.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:10 schreef Trauma_Chirurg het volgende:[..]
Het zijn echt niet zomaar schoenen hoor, hebben een zeer goede kwaliteit en zien er over het algemeen erg "stylish" uit.
quote:Das nogal onzin...de echte duurdere lijnen van Armani en Versace doen echt niet onder voor Prada qua prijs. Qua stijl helemaal niet. Natuurlijk moet je Prada niet vergelijken aan de hand van de prijs van een Armani T-shirts.
Op zaterdag 17 mei 2003 17:15 schreef ook_gek het volgende:
Prada staat boven armani en versace. Zeker betreft de prijs. Ik vind prada zelf erg mooi.
quote:In de mode wereld staat Prada echt wel boven Armani en versace.
Op maandag 19 mei 2003 09:19 schreef Ashram het volgende:[..]
Das nogal onzin...de echte duurdere lijnen van Armani en Versace doen echt niet onder voor Prada qua prijs. Qua stijl helemaal niet. Natuurlijk moet je Prada niet vergelijken aan de hand van de prijs van een Armani T-shirts.
Ik dacht dat die lange jassen van de eerste Matrix van Prada waren..iets van 5000 gulden per stuk.
Laati k het anders zeggen. Een bepaalde groep mensen zet prada boven armani en versace in de mode wereld. Puur omdat Armani meer een merk is voor het volk. En ze vinden dat het niet zo is bij Prada.
En leuk dat je zegt van die jas van 5000 gulden. Want zoals eerder gezegt bestaan wel jassen van prada rond de 5000 euro. En nu je het zegt. Die jas die ik te leen had leek best op die van the matrix. Zo een model was het!!!
quote:Dat is het mooie van Prada. Het ziet er vrij simpel uit. Toch zie je het nergens anders. En de kwalitijd is super. Zelfde als de pas vorm.
Op maandag 19 mei 2003 10:24 schreef milagro het volgende:
Op de plaatjes vind ik er niets speciaals aan
quote:OMG die 2e van boven en die laatste wil ik hebben
Op zaterdag 17 mei 2003 17:22 schreef wh00t het volgende:
Pff...willen alle mensen die dure kleding en merken onzin vinden, gezellig met z'n allen naar de Scapino en Wibra gaan nu, ipv lopen klagen hier.
Ieder z'n keus! De één geeft iedere week 100 euro uit aan bier, de ander 300 euro aan schoenen, lekker boeiend! Tis maar net wat je belangrijk vindt.Ik vind ze zelf ook heel erg mooi... paar plaatjes van Prada's:
Het enige nadeel van Prada Sports vind ik vaak dat ze zo lomp lijken als je ze aan hebt... Maar het vreemde is dat ze er niet lomp uitzien als iemand anders ze aanheeft...
Prijzen vallen op zich nog redelijk mee... De onderste foto, die zwarte, kosten ongeveer 215 euro.
215 euro ofzo valt best mee op zich
quote:Status is echt relatief en de ster van Prada is echt aan het vallen.
Op maandag 19 mei 2003 10:17 schreef ook_gek het volgende:[..]
In de mode wereld staat Prada echt wel boven Armani en versace.
Laati k het anders zeggen. Een bepaalde groep mensen zet prada boven armani en versace in de mode wereld. Puur omdat Armani meer een merk is voor het volk. En ze vinden dat het niet zo is bij Prada.
En leuk dat je zegt van die jas van 5000 gulden. Want zoals eerder gezegt bestaan wel jassen van prada rond de 5000 euro. En nu je het zegt. Die jas die ik te leen had leek best op die van the matrix. Zo een model was het!!!
en een jas van 5000 euro kan evengoed bij Armani of Versace.
andere voorbeeld:
Porsche is met de Boxster ook wel een stuk toegankelijker voor de consument geworden. Met een slechte economie moet je wel..
Maar goed:
Prada is een leuk merk. Die jas is inderdaad prachtig. Ver boven mijn budget, maar het design van Prada over het algemeen vind ik wel mooi. Qua status trekt ik het mij niet aan. Ik weet wat ik mooi vind en dat is wat telt en de portemonnee moet ook meewerken.
Ik ga momenteel voor degelijkheid en bij mij staat dat toch voor Timberland en Panama Jack. Nog geen nood voor Prada
quote:Die heeft m'n zusje... ze heeft ze gekocht in Spanje, daar kan je voor veel minder dezelfde spullen kopen als hier. Ik zal eens vragen wat ze ervoor betaald heeft, ik meen 150 euro.
[afbeelding]Prijzen vallen op zich nog redelijk mee... De onderste foto, die zwarte, kosten ongeveer 215 euro.
quote:JEEEEZ, zeg nou toch zelf joh, als die schoenen in de rekken bij de schoenenreus voor een tientje liggen loop je er met een grote boog omheen!
Pff...willen alle mensen die dure kleding en merken onzin vinden, gezellig met z'n allen naar de Scapino en Wibra gaan nu, ipv lopen klagen hier.
Ieder z'n keus! De één geeft iedere week 100 euro uit aan bier, de ander 300 euro aan schoenen, lekker boeiend! Tis maar net wat je belangrijk vindt.Ik vind ze zelf ook heel erg mooi... paar plaatjes van Prada's:
Die jas is wel weer netjes, maar ik zou moeten voelen wat voor leer het is voor ik er 800 euro voor neer zou lappen. Zelf heb ik een leren jas van Armani, was geloof ik 2500 gulden 3 jaar geleden, maar dat vond ik het wel waard. Ik koop niet iets omdat het merkje erop staat, maar omdat het er mooi uitziet en de stoffen fijn zijn.
quote:die derde zijn mooi die wil ik hebben. kan alleen nergens vinden hoe duur ze zijn. iemand enig idee?
quote:Wat een vreselijke schoenen zeg!!!!
quote:Gelukkig maar
Op maandag 19 mei 2003 13:25 schreef Angel22 het volgende:maar goed, ieder zijn eigen smaak.
vorige week weer een paar nieuwe gekocht zitten erg goed (deze keer suede halfhoog, maar nog geen plaatje gevonden).
quote:Ik vind ze wel mooi
Op maandag 19 mei 2003 14:33 schreef ramsesii het volgende:
deze heb ik in het blauw en in het beige.
vorige week weer een paar nieuwe gekochtzitten erg goed (deze keer suede halfhoog, maar nog geen plaatje gevonden).
quote:ik vind ze opzich wel mooi, maar vind 215 euro toch wat aan de dure kant voor schoenen en voor 100 tot 150 euro heb je toch ook hele mooie schoenen van een ander merk...
Op maandag 19 mei 2003 14:33 schreef ramsesii het volgende:
deze heb ik in het blauw en in het beige.
vorige week weer een paar nieuwe gekochtzitten erg goed (deze keer suede halfhoog, maar nog geen plaatje gevonden).
quote:De derde is heel erg mooi, de een na laatste zou ook bij de scapino vandaan kunnen komen.
quote:klopt
Op maandag 19 mei 2003 14:42 schreef Se7eN20 het volgende:
terk ze maar eens een x aan dan weet je waarom je zoveel betaald vindt mijn Prada's het lekkerst lopen van de schoenen die ik heb gehad.
quote:Deze zijn echt supermooi, iemand enig idee waar ze deze in rotterdam verkopen?
[afbeelding]
quote:Shoebaloo verkoopt Prada schoenen, en ik heb gehoord dat ze sinds kort ook in Rotterdam zitten.
Op maandag 19 mei 2003 18:45 schreef kreischer2000 het volgende:[..]
Deze zijn echt supermooi, iemand enig idee waar ze deze in rotterdam verkopen?
quote:Klopt...er zitten nu 2 Shoebaloo's in Rotterdam.
Op maandag 19 mei 2003 19:41 schreef schatje het volgende:[..]
Shoebaloo verkoopt Prada schoenen, en ik heb gehoord dat ze sinds kort ook in Rotterdam zitten.
Ik weet niet de straatnamen uit mijn hoofd maar de één is voor heren en de ander voor vrouwen. Degene in die 'dure winkelstraat' van R'dam (waar ook Cartier en Oger zitten) is de 'vrouwen'...
450 euro.
quote:Beeldig juist.
Op maandag 19 mei 2003 21:50 schreef DeStedebouwer het volgende:
Die sportlijn is echt te zot om los te lopen. Het ziet er gewoon niet uit. Als ik dan toch Prada zou kopen, wat ik niet doe want ik heb er het geld niet voor over, dan vind ik dit wel mooi:
Maar goed, smaken verschillen nu eenmaal.
quote:Koop je Prada sportline nou omdat ze fijn zitten of omdat ze mooi zijn?
Op maandag 19 mei 2003 21:52 schreef schatje het volgende:[..]
Beeldig juist.
Maar goed, smaken verschillen nu eenmaal.
Je mag maar 1 optie kiezen!
Zo niet dan is het het geld niet waard
quote:Deze kosten geen 450... Volgens mij zijn ze 375 of 395, één van de 2. Er is overigens nog een mooiere versie, met een klein 'riempje' erbij.
Die sportlijn is echt te zot om los te lopen. Het ziet er gewoon niet uit. Als ik dan toch Prada zou kopen, wat ik niet doe want ik heb er het geld niet voor over, dan vind ik dit wel mooi:450 euro.
Prada's zitten lekker en zijn mooi (naar mij mening)...
Dat sommige mensen liever 'dezelfde' schoenen kopen voor ¤25 bij de Schoenenreus is hun keus, ik heb liever Prada's en wil daarvoor betalen.
Alhoewel ik nu toch het meeste op mijn Botticelli's loopt, zijn nét wat chiquer dan de Prada Sports en weer nét wat sportiever dan de 'gewone' Prada's.
quote:Dan kies ik toch maar omdat ze fijn zitten.
Op maandag 19 mei 2003 22:35 schreef DeStedebouwer het volgende:[..]
Koop je Prada sportline nou omdat ze fijn zitten of omdat ze mooi zijn?
Je mag maar 1 optie kiezen!
quote:Ik weet ze enkel in Amsterdam te zitten.
Op dinsdag 20 mei 2003 15:59 schreef david_hasselhof het volgende:
De shoebaloe voor heren zit in de Kareldoormanstraat, De shoebaloe voor vrouwen zit op de Kruiskade...HAVE FUN!!
quote:
Die sportlijn is echt te zot om los te lopen. Het ziet er gewoon niet uit. Als ik dan toch Prada zou kopen, wat ik niet doe want ik heb er het geld niet voor over, dan vind ik dit wel mooi:450 euro.
Yahoma heeft deze al bijna een jaartje in bezit, wordt tijd voor nieuwe.
je gaat toch nie zon prijs betalen voor een paar schoenen?
quote:heb je wel gelezen
Op dinsdag 20 mei 2003 17:47 schreef krissie het volgende:
tsss aarts lelijke schoenen en dat voor die prijsut gaat altijd alleen maar om ut merk.
quote:Krissie moet zelf es een paar aantrekken en dan eens kjken wat zijn reactie is
tsss aarts lelijke schoenen en dat voor die prijsut gaat altijd alleen maar om ut merk.
quote:Ik heb mijn Prada's nu een jaar of 2 en ik vind ze nog steeds hartstikke mooi. Ook zien ze er nog steeds als nieuw uit en lopen heel erg lekker.
Zijn geld dubbel en dwars waard.
Minder vind ik dat er altijd van die "goedkope" merken komen die de schoenen min of meer na gaan maken, zodat iedereen ermee loopt.
Maar dat is meestal maar een half jaar, want dan zijn die schoenen versleten.
Dat vind ik overigens ook bij kleding. Van die winkels van Forecast of zoiets. Allemaal Diesel kopieen die daar hangen. Verzin zelf wat denk ik dan.
Daar betaal je namelijk ook voor. Voor het idee, het model. Het is een stuk goedkoper om alles maar na te maken.
quote:lol ik heb ongeveer dezelfde schoenen, alleen zonder rits , en dan niet van prada (sasha ofzo geloof ik). Maar voor de rest zijn ze exact hetzelfde en die waren een stuk goedkoper. Zal wel iets van ¤130 zijn geweest.
quote:Wow
quote:Die zien er echt niet exact hetzelfde uit behalve de rits hoor.
Op woensdag 21 mei 2003 00:03 schreef Jed1Gam het volgende:
lol ik heb ongeveer dezelfde schoenen, alleen zonder rits , en dan niet van prada (sasha ofzo geloof ik). Maar voor de rest zijn ze exact hetzelfde en die waren een stuk goedkoper. Zal wel iets van ¤130 zijn geweest.
quote:Heeft me broertje ook en zijn absoluut NIET hetzelfde...
Op woensdag 21 mei 2003 00:03 schreef Jed1Gam het volgende:[..]
lol ik heb ongeveer dezelfde schoenen, alleen zonder rits , en dan niet van prada (sasha ofzo geloof ik). Maar voor de rest zijn ze exact hetzelfde en die waren een stuk goedkoper. Zal wel iets van ¤130 zijn geweest.
Ik zag trouwens dat ik een foutje had gemaakt... Ze kosten 295/275 en niet 395/375 zoals ik zei.
Keertje een paar in Adam gekocht .....600 piek ofzo...
Liep gewoon en niet bijzonder, maar het model was echt super.
Ze hebben ook hele lelijke schoenen hoor...
Btw: Jaguar heeft ook mooie schoenen en deze lopen echt heerlijk.
Dit kan gewoon niet! Witleren instappers! Wat een enorme proleet moet je zijn om zoiets aan te schaffen.
quote:Lijkt me beter als jij weer naar het coolcat cq van Haren topic teruggaat.
Op woensdag 21 mei 2003 01:29 schreef k_man het volgende:
[afbeelding]Dit kan gewoon niet! Witleren instappers! Wat een enorme proleet moet je zijn om zoiets aan te schaffen.
Alhoewel ze idd superlelijk zijn
IK draag alléén maar
... Manolo Blahniks ...*;
:
quote:Ik ben meteen wakker van de smiley's.
Op woensdag 21 mei 2003 03:13 schreef Priscella het volgende:
Pff wie draagt er nou.....Prada?!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
IK draag alléén maar
![]()
![]()
... Manolo Blahniks ...*;
![]()
![]()
Probeer er ook eens eens een spijkerbroek bij dan.
quote:Ja en voor de psychosociale waarde betaal je minstens de helft..
Op dinsdag 20 mei 2003 18:22 schreef ook_gek het volgende:
heb je wel gelezen
Die schoenen zitten zo lekker. Dat is de reden dat mensen die prijs betalen. En ook omdat ze die schoenen mooi vinden .
Die goedkope schoenen lopen echt niet zo lekker als die van prade. En de kwaliteit is totaal niet te vergelijken tussen goedkoop en duur.
Oke je betaald er veel voor. Maar je hebt er langer plezier van.
quote:Volgens mij snap jij nog niet helemaal hoe marketing werkt.....
Op woensdag 21 mei 2003 10:18 schreef ook_gek het volgende:
Sommige mensen snappen het nog niet zo.
Die schoenen zijn duur omdat het goeie kwaliteit is. De naam betaal je niet voor. Je betaald voor het bedrijf. Door de persoon waar het vandaan komt. Waarom dat is?? Omdat het massa productie is. Het is iets speciaals. Het bedrijf Prada staat bekend om z,n kleding en z,n eigen spijl. Prada maakt geen duizenden schoenen tegelijk zoals BV nike dat doet. En dat er goedkope schoenen bestaan die lijken op die van prada is niet gek. Want ze worden na gemaakt voor de mensen met wat minder geld. Maar er zit wel degelijk verschil in. Je moet 7 verschillende uiterlijke kenmerken hebben. Als is het maar heel klein.Die goedkope schoenen lopen echt niet zo lekker als die van prade. En de kwaliteit is totaal niet te vergelijken tussen goedkoop en duur.
quote:Exact
Op woensdag 21 mei 2003 10:18 schreef ook_gek het volgende:
Sommige mensen snappen het nog niet zo.
Die schoenen zijn duur omdat het goeie kwaliteit is. De naam betaal je niet voor. Je betaald voor het bedrijf. Door de persoon waar het vandaan komt. Waarom dat is?? Omdat het massa productie is. Het is iets speciaals. Het bedrijf Prada staat bekend om z,n kleding en z,n eigen spijl. Prada maakt geen duizenden schoenen tegelijk zoals BV nike dat doet. En dat er goedkope schoenen bestaan die lijken op die van prada is niet gek. Want ze worden na gemaakt voor de mensen met wat minder geld. Maar er zit wel degelijk verschil in. Je moet 7 verschillende uiterlijke kenmerken hebben. Als is het maar heel klein.Die goedkope schoenen lopen echt niet zo lekker als die van prade. En de kwaliteit is totaal niet te vergelijken tussen goedkoop en duur.
quote:Als Prada voor de gewone burger betaalbaar zou zijn, iedereen zou er in kunnen lopen... dan zou het helemaal niet meer exclusief zijn. Prada moet het dan niet in z'n hoofd halen om er dan 450 euro voor te vragen, want men betaalt dat niet voor alleen maar "kwaliteit".
Op woensdag 21 mei 2003 10:28 schreef Rolex het volgende:[..]
Exact
quote:Heeft niets te maken met marketing. Heeft te maken met welk product ze verkopen. Ze hebben de keuze gemaakt om perfecte kwaliteid te produceren. En daar zitten hoge kosten aan verbonden. Op het moment dat jij je prade schoenen na normaal gebruik binnen 3 maanden weg kan gooien gaat de naam Prada er aan.
Op woensdag 21 mei 2003 10:31 schreef Qarinx het volgende:[..]
Als Prada voor de gewone burger betaalbaar zou zijn, iedereen zou er in kunnen lopen... dan zou het helemaal niet meer exclusief zijn. Prada moet het dan niet in z'n hoofd halen om er dan 450 euro voor te vragen, want men betaalt dat niet voor alleen maar "kwaliteit".
Massa prioductie is vele malen goedkoper en dus kan het product goedkoop verkocht worden. Prada is geen massa product. Dus de kosten voor het produceren zijn vele malen hoger dan voor BV een ander goedkoop merk.
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 10:38 schreef ook_gek het volgende:
Heeft niets te maken met marketing. Heeft te maken met welk product ze verkopen. Ze hebben de keuze gemaakt om perfecte kwaliteid te produceren. En daar zitten hoge kosten aan verbonden. Op het moment dat jij je prade schoenen na normaal gebruik binnen 3 maanden weg kan gooien gaat de naam Prada er aan.Massa prioductie is vele malen goedkoper en dus kan het product goedkoop verkocht worden. Prada is geen massa product. Dus de kosten voor het produceren zijn vele malen hoger dan voor BV een ander goedkoop merk.
Die keuze hebben zo toch niet voor niets gemaakt, dat heeft te maken met de doelstellingen van het bedrijf en die ondersteunen ze met bepaalde marketinginstrumenten --> hoge prijs.
Ze hebben ervoor gekozen een exclusief merk te produceren met een bepaalde status, die door een bepaalde doelgroep (=hogere klasse) wordt gekocht. Hoge prijs draagt veel bij aan de status van een product, aangezien veel mensen het idee hebben dat dure dingen per definitie goed zijn.
Maar het is dus onzin om te zeggen dat je 450 euro voor een paar schoenen betaalt voor de kwaliteit. Als Bristol schoenen zo maken identiek aan de prada schoenen, ook wat kwaliteit betreft en ook nog dezelfde prijs (bijv. 450 euro..).. dan zou jij niet alleen kiezen voor kwaliteit, maar ook voor het merk. Dan kies je dus Prada? Waarom, door de status en de bekendheid die het merk/producent heeft.
En niet dat daar iets mis mee is hoor....
Die hier ergens in het topic staan zijn trouwens lelijk.
quote:Neej hoor, ik snap best dat hij voor kwaliteit betaalt... alleen ik bedoelde te zeggen dat een merk niet alleen gebaseerd is op de kwaliteit. Een merk koop je ook omdat je je er goed in voelt... het heeft ook te maken met je persoonlijkheid..
Op woensdag 21 mei 2003 10:48 schreef Bobby_James het volgende:
Jullie hebben beide natuurlijk gelijk, kom eens tot elkaar.
Je betaald voor de extreme goede kwaliteit, en voor "Prada". Ik heb zelf ook een aantal Prada's. Gaan heel lang mee en kwaliteit blijft goed.Die hier ergens in het topic staan zijn trouwens lelijk.
Maar zoals ik al zei, niets mis mee, ik maak me er zelf ook schuldig aan.. alleen wel toegeven
quote:Inderdaad.
Op woensdag 21 mei 2003 10:43 schreef Qarinx het volgende:Maar het is dus onzin om te zeggen dat je 450 euro voor een paar schoenen betaalt voor de kwaliteit.
Want ook_gek maakt mij niet wijs dat onderstaande schoenen hun 400 euro (ja dat kosten ze) waard zijn, omdat ze van zo'n hoge kwaliteit zijn en zo fijn zitten.
Slappe bootschoentjes in een afzichtelijke kleur.
quote:Je zit ook met de aantal die geproduceert worden. Of jij 5 schoenen moet maken. Of duzenden. Daar zit een groot verschil in om de kosten terug te verdienen.
Op woensdag 21 mei 2003 10:53 schreef DeStedebouwer het volgende:[..]
Inderdaad.
Want ook_gek maakt mij niet wijs dat onderstaande schoenen hun 400 euro (ja dat kosten ze) waard zijn, omdat ze van zo'n hoge kwaliteit zijn en zo fijn zitten.
Slappe bootschoentjes in een afzichtelijke kleur.
quote:Die schoenen worden in behoorlijke aantallen gemaakt hoor. En het is gewoon productie (machine) werk, dus de kosten zij niet veel hoger dan bij Nike bijvoorbeeld. Of dacht jij dat die lui van Prada speciaal voor hun nieuwe designschoentje diervriendelijk gehouden koeien die de duurste mais gegeten hebben gingen vangen voor hun schoenenleer?
Op woensdag 21 mei 2003 11:12 schreef ook_gek het volgende:[..]
Je zit ook met de aantal die geproduceert worden. Of jij 5 schoenen moet maken. Of duzenden. Daar zit een groot verschil in om de kosten terug te verdienen.
Het valt mij trouwens ook op dat er in die exclusieve kledingwinkels altijd overdreven veel personeel aanwezig is dat niks uitvoerd. Dit onderstreept nog eens bovengenoemde.
quote:Nee. Ten eerste zit je verkeerd met je argument. Het gaat erom wat de verkoopprijs is en niet wat de kostprijs is!
Op woensdag 21 mei 2003 11:12 schreef ook_gek het volgende:[..]
Je zit ook met de aantal die geproduceert worden. Of jij 5 schoenen moet maken. Of duzenden. Daar zit een groot verschil in om de kosten terug te verdienen.
Ten tweede is het argument gewoon fout, het gaat namelijk niet over 5 paar tegenover duizenden. Het gaat over honderduizenden tegenover miljoenen. En dan zijn de schaalvoordelen een heel stuk kleiner. Waarschijnlijk zijn er zelfs helemaal geen. Verder nog de productiemethode.. dure kleding kan gemakkelijk op dezelfde productielijn als goedkope kleding worden gemaakt. Alleen andere materialen en een iets andere behandeling. Kortom, die schoenen zijn echt niet veel duurder om te maken (op de materialen na).
Zo'n opmerking als "Als de gewone burgers ze konden dragen waren ze niet meer speciaal" (las ik ergens, quote het misschien een ander keertje wel ) vind ik nogal ... tja...
laten we het maar op houden.
quote:Prada is echt niet te vergelijken met Nike.Prada schoenen worden namelijk niet machinaal gemaakt.
Op woensdag 21 mei 2003 11:25 schreef DeStedebouwer het volgende:[..]
Die schoenen worden in behoorlijke aantallen gemaakt hoor. En het is gewoon productie (machine) werk, dus de kosten zij niet veel hoger dan bij Nike bijvoorbeeld. Of dacht jij dat die lui van Prada speciaal voor hun nieuwe designschoentje diervriendelijk gehouden koeien die de duurste mais gegeten hebben gingen vangen voor hun schoenenleer?
Je valt steil achterover als je weet hoeveel winst ze daar op maken.
quote:Bij Shoebaloo in Amsterdam vliegen de Pradaatjes de deur uit.
Het valt mij trouwens ook op dat er in die exclusieve kledingwinkels altijd overdreven veel personeel aanwezig is dat niks uitvoerd. Dit onderstreept nog eens bovengenoemde.
quote:Hoezo is het
Op woensdag 21 mei 2003 13:18 schreef Raynor het volgende:
prada schoentjes.... hmmmm
tja... wat kun je erover zeggen...
ik vind ze lelijk, van die gammele te duren dingen.Zo'n opmerking als "Als de gewone burgers ze konden dragen waren ze niet meer speciaal" (las ik ergens, quote het misschien een ander keertje wel
) vind ik nogal ... tja...
laten we het maar op
houden.
En prada en nike kan je niet vergelijken. Niks maakt veel meer schoenen dan Prada. De kwaliteid is een heel groot verschil. Hoe minder schoenen gemaakt worden. Hoe hoger de productie kosten. Want je wil natuurlijk ook een X bedrag over houden voor investering.
Je wil goeie schoenen mooie schoenen. Lage productie investeren. Kosten er van betalen. En een X bedrag winst. Resultaat is hoge prijs. Niet meer dan normaal.
quote:Je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel....
Op woensdag 21 mei 2003 13:18 schreef Raynor het volgende:
Zo'n opmerking als "Als de gewone burgers ze konden dragen waren ze niet meer speciaal" (las ik ergens, quote het misschien een ander keertje wel) vind ik nogal ... tja....
Als je nu iemand in een Ferrari ziet rijden, dan kijk je er toch wel eventjes naar om... maar als iedereen zo een ding voor de deur heeft staan, dan is het niet meer bijzonder als je zoiets ziet rijden/bezit.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor ieder ander "luxe"-goed...
quote:Doei exclusiviteit.
Op woensdag 21 mei 2003 13:41 schreef schatje het volgende:
Bij Shoebaloo in Amsterdam vliegen de Pradaatjes de deur uit.
quote:Eigenlijk vind ik de jongensprada schoenen een beetje meisjesachtig.. niet echt mannelijk.
Op woensdag 21 mei 2003 14:20 schreef sabyne het volgende:
Jongens-prada schoenen vind ik vaak echt heel lelijk (zie die plaatjes eerder) dus ik zou er nog geen 20euro voor betalen maarja als iemand ze nou echt zo GEWELDIG vind en hij heeft er geld voor waarom dan niet.......Kan gewoon niet begrijpen dat iemand met een gewoon salaris zoiets aanschaft want voor dat geld kun je zoveel ECHT leuke dingen doen of kopen!!
quote:Heb ik het over exclusief gehad dan??
Op woensdag 21 mei 2003 14:21 schreef k_man het volgende:[..]
Doei exclusiviteit.
Wat ik gehoord heb van die bedrijfsleider dat vooral de Prada Sport lijn erg geliefd is.
quote:Maar dan nog hoeven ze niet zo duur te zijn!! Zelfs de ortopedische schoenen van mijn oma zijn niet zo duur en daar zit toch echt meer tijd,leer en werk aan dan een Prada-zooltje met 2 touwtjes (=schoentje)
Op woensdag 21 mei 2003 13:41 schreef schatje het volgende:[..]
Prada is echt niet te vergelijken met Nike.Prada schoenen worden namelijk niet machinaal gemaakt.
[..]
quote:Jij niet, maar ook_gek kan er maar niet over ophouden hoe bijzonder en exclusief het allemaal wel is.
Op woensdag 21 mei 2003 14:25 schreef schatje het volgende:
Heb ik het over exclusief gehad dan??.
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 14:39 schreef k_man het volgende:[..]
Jij niet, maar ook_gek kan er maar niet over ophouden hoe bijzonder en exclusief het allemaal wel is.
quote:Als ik door de stad loop en mensen met prada schoentjes zie lopen kijk ik om, maar niet omdat ik ze luxe vindt.
Op woensdag 21 mei 2003 14:21 schreef Qarinx het volgende:[..]
Je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel....
Als je nu iemand in een Ferrari ziet rijden, dan kijk je er toch wel eventjes naar om... maar als iedereen zo een ding voor de deur heeft staan, dan is het niet meer bijzonder als je zoiets ziet rijden/bezit.
Hetzelfde geldt eigenlijk voor ieder ander "luxe"-goed...
Zelf draag ik skateschoenen van 250euro, iedereen kijkt erna omdat ze opvallen, dat vind ik er mooi aan. Behalve dat zitten ze ook superfijn.
Als je ook zo'n reden had gegeven had ik misschien nog iets wat respect voor je keuze, maar schoenen kopen puur om op te vallen en het dan ook nog op zo'n BEKAKTE manier uitdrukken....
Zeker
quote:goedkope lijn en dure lijn
Op woensdag 21 mei 2003 14:39 schreef k_man het volgende:[..]
Jij niet, maar ook_gek kan er maar niet over ophouden hoe bijzonder en exclusief het allemaal wel is.
quote:Een vriend van mij koopt wel is prada's.Hij had een keer een nieuw paar gekocht, wit/rood gekleurd. Na een fikse regenbui was het al roze met rood geworden. Zeker kwaliteit
Op woensdag 21 mei 2003 10:18 schreef ook_gek het volgende:Die goedkope schoenen lopen echt niet zo lekker als die van prade. En de kwaliteit is totaal niet te vergelijken tussen goedkoop en duur.
quote:Je betaald niet voor de naam. Je betaald voor de naam om het geen wat er achter zit. Zoals ik al eerder gezegt heb. Dus indirect betaal je wel voor de naam. Maar dat komt omdat die naam aan verschillende dingen staat gekoppelt. Daar zijn er ook merkloze schoenen. Maar daar kan je niet te veel van verwachten.
Op woensdag 21 mei 2003 15:10 schreef fokje het volgende:
Voor goede kwaliteit hoef je niet zoveel te betalen. Ik heb overigens het idee dat mensen die met Prada schoenen lopen sowieso niet langer dan 2 jaar met een paar schoenen doen, die zijn daar veel te trendgevoelig voor volgens mij en ik denk ook niet dat ze zoveel langer meegaan, zeker die sportschoenen niet. Ze zullen best een goede kwaliteit hebben, mooi afgewerkt e.d., maar je betaalt imo echt voor het merk. Er zit gewoon een retegoeie marketing achter dit produkt.
quote:Natuurlijk staat Prada wel degelijk voor kwaliteit, maar goede kwaliteit hoeft niet zoveel te kosten. Van Bommel staat ook voor kwaliteit, ook duur maar bij lange na niet zó duur.
Op woensdag 21 mei 2003 15:16 schreef ook_gek het volgende:[..]
Je betaald niet voor de naam. Je betaald voor de naam om het geen wat er achter zit. Zoals ik al eerder gezegt heb. Dus indirect betaal je wel voor de naam. Maar dat komt omdat die naam aan verschillende dingen staat gekoppelt. Daar zijn er ook merkloze schoenen. Maar daar kan je niet te veel van verwachten.
quote:Dat idee heb ik dus ook. Ik heb zowiezo het gevoel dat je met de meeste schoenen die je (bijna) elke dag aan doet, geen 2 jaar kan doen. Ik tenminste niet.
Op woensdag 21 mei 2003 15:10 schreef fokje het volgende:
Ik heb overigens het idee dat mensen die met Prada schoenen lopen sowieso niet langer dan 2 jaar met een paar schoenen doen, die zijn daar veel te trendgevoelig voor
On topic:
Ach.. ik zou het geld er niet voor over hebben.
De schoenen die ik in dit topic zie, vind ik ook niet mooi.
quote:Ik wel, zelfs met schoenen van Scapino!
Op woensdag 21 mei 2003 15:24 schreef DeStedebouwer het volgende:[..]
Dat idee heb ik dus ook. Ik heb zowiezo het gevoel dat je met de meeste schoenen die je (bijna) elke dag aan doet, geen 2 jaar kan doen. Ik tenminste niet.
edit; verhoudingsgewijs zouden prada's dan wel minimaal 6 jaar mee moeten gaan en dát geloof ik dus niet! Bij dagelijks gebruik dan. (ik heb bovendien helemaal niet de behoefte aan schoenen die zo lang mee gaan)
quote:Nee hoor. Ik zelf draag al lang geen prada meer.
Op woensdag 21 mei 2003 15:49 schreef jerney het volgende:
Heeft ook_gek aandelen ofzo?On topic:
Ach.. ik zou het geld er niet voor over hebben.
De schoenen die ik in dit topic zie, vind ik ook niet mooi.
En verhoudings gewijs 6 jaar mee gaan
Productie aantallen. En goed matriaal is duur kan ik je vertellen.
goedkope schoenen zie je genoeg. Niks schoen zijn best duur. Zie je genoeg. Prada schoenen en dan de dure lijn zie je niet veel. Want ze worden niet in grote aantallen gemaakt. Dat is het hele verhaal.
Productie kosten
Goed matriaal.
Kom je uit op een hoge aanschaf prijs.
Meer is het niet. En dat is precies het zelfde voor kleding of schoenen van een ander merk. Zoals armani versace D&G BOSS noem maar op.
quote:Joh blijf lekker in die waan... dan doet het minder zeer als je zoveel geld ervoor neertelt...
Op woensdag 21 mei 2003 16:08 schreef ook_gek het volgende:[..]
Nee hoor. Ik zelf draag al lang geen prada meer.
Maar zeggen dat het puur is om het mekr is dat ze zo duur zijn is wel makkelijk gezegt.
Productie kosten
Goed matriaal.
Kom je uit op een hoge aanschaf prijs.Meer is het niet. En dat is precies het zelfde voor kleding of schoenen van een ander merk. Zoals armani versace D&G BOSS noem maar op.
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 15:00 schreef Raynor het volgende:Als je ook zo'n reden had gegeven had ik misschien nog iets wat respect voor je keuze, maar schoenen kopen puur om op te vallen en het dan ook nog op zo'n BEKAKTE manier uitdrukken....
Zeker
quote:Om geld uit te geven aan dit soort dingen doet geen pijn.
Op woensdag 21 mei 2003 16:16 schreef Qarinx het volgende:[..]
Joh blijf lekker in die waan... dan doet het minder zeer als je zoveel geld ervoor neertelt...
Is met alles hoe hoger de productie hoe goedkoper je het kan produceren.
Mooi voorbeeld. Een plasma TV. Was eerst schreeuwend duur. Nu het meer standaart aan het worden is. Dus grote productie aantallen worden ze goedkoper. Denk even terug aan de tijd van de CRT monitor en de TFT monitor. Productie aantallen zijn zeer belangrijk. Op die manier gaan de producie kosten omlaag. Dus een goedkoper product.
Bij de dure merken zoals prada zijn er niet hele grote productie kosten. Dus zijn de productie kosten vrij hoog. En dat word weer verhaald op het eind product.
Bedenk dit verhaal nog eens. Maar dan zonder merk. Maar gewoon in het algemeen. En dan zal je snappen wat ik bedoel.
quote:Alleen al hoe jij het hele verhaal rondom produktie van Prada schoenen weet op te lepelen zegt mij dat er een bere-goeie marketing achter zit.
Op woensdag 21 mei 2003 16:24 schreef ook_gek het volgende:
Een super marketing is het namelijk niet.
quote:Oh vertel?
Op woensdag 21 mei 2003 16:34 schreef fokje het volgende:[..]
Alleen al hoe jij het hele verhaal rondom produktie van Prada schoenen weet op te lepelen zegt mij dat er een bere-goeie marketing achter zit.
quote:Ik heb het idee dat ongeveer iedereen in dit topic het wel begrijpt, maar jij zeker niet.
Op woensdag 21 mei 2003 16:24 schreef ook_gek het volgende:
Bedenk dit verhaal nog eens. Maar dan zonder merk. Maar gewoon in het algemeen. En dan zal je snappen wat ik bedoel.
quote:Ben ik zo slim of jullie zo dom
Op woensdag 21 mei 2003 16:58 schreef k_man het volgende:[..]
Ik heb het idee dat ongeveer iedereen in dit topic het wel begrijpt, maar jij zeker niet.
Nee oke kom maar met een goed onderbouwd argument. Ik heb de mijne al gegeven. Maar de rest niet. Ben heel benieuwd.
quote:Je doet je naam eer aan.
Op woensdag 21 mei 2003 17:02 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ben ik zo slim of jullie zo dom
Nee oke kom maar met een goed onderbouwd argument. Ik heb de mijne al gegeven. Maar de rest niet. Ben heel benieuwd.
Hoeveel paar schoenen koop jij per jaar? En noem ook ff de merken en waarvoor je ze gebruikt. Doe maar van het afgelopen jaar.
quote:Heb dit jaar een stel boss schoenen gekocht voor netjes. Heb ze alleen aan met stappen. En meer schoenen nog niet gekocht dit jaar. Afgelopen jaar in maand 8 denk ik heb ik rooie puma schoenen gekocht. En die heb ik nu nog steeds aan. Heb niet zo lang geleden m,n ouwe boss schoenen weg gedaan. Vond ze niet meer mooi. Waren iets van 9 maanden oud of zo. Ik doe zo wie zo maar iets van 9 maanden met m,n schoenen. Want dan beginnen ze te vervelen.
Op woensdag 21 mei 2003 17:17 schreef DeStedebouwer het volgende:[..]
Je doet je naam eer aan.
Hoeveel paar schoenen koop jij per jaar? En noem ook ff de merken en waarvoor je ze gebruikt.
Doe maar van het afgelopen jaar.
Je betaalt uiteraard wél voor de naam. Je betaalt voor advertenties in dure bladen, voor grote, vrijwel lege winkels op toplocaties, voor dure sterontwerpers, voor relatief veel personeel. Bovendien geeft de prijs status. Prada zou de schoenen waarschijnlijk best voor de helft kunnen verkopen, maar dan hadden ze niet het image dat ze nu hebben.
Je argument dat iets duurder is omdat de productieaantallen maar laag zijn gaat tot op zekere hoogte wel op, maar is niet zo relevant. De aantallen die gemaakt worden staan los van de kwaliteit (hoge aantallen is soms zelfs beter voor de kwaliteit van een product - handwerk is fijn, maar laat wel relatief veel ruimte voor fouten). Denk eens aan een Jaguar. Dure auto, relatief lage productieaantallen maar hopeloos slechte kwaliteit vergeleken met een simpele Toyota.
quote:Wat loop je dan te mieren over de betere kwaliteit? Daar kun je dus niks over weten uit eigen ervaring.
Op woensdag 21 mei 2003 17:20 schreef ook_gek het volgende:
Ik doe zo wie zo maar iets van 9 maanden met m,n schoenen. Want dan beginnen ze te vervelen.
quote:Als je 9 maanden je Boss schoenen aan hebt gehad met stappen, dan zien ze er ook inderdaad niet meer uit, door al die kleffe rommel die er op komt. Dan beginnen ze vanzelf te vervelen. Vind het zowiezo een beetje raar om dure schoenen aan te doen met stappen, want ze lijden er veel meer van dan wanneer je ze naar je werk/school ofzo aan doet.
Op woensdag 21 mei 2003 17:20 schreef ook_gek het volgende:[..]
Heb dit jaar een stel boss schoenen gekocht voor netjes. Heb ze alleen aan met stappen. En meer schoenen nog niet gekocht dit jaar. Afgelopen jaar in maand 8 denk ik heb ik rooie puma schoenen gekocht. En die heb ik nu nog steeds aan. Heb niet zo lang geleden m,n ouwe boss schoenen weg gedaan. Vond ze niet meer mooi. Waren iets van 9 maanden oud of zo. Ik doe zo wie zo maar iets van 9 maanden met m,n schoenen. Want dan beginnen ze te vervelen.
Ik heb zelf trouwens niet zo veel schoenen; zwarte Mags voor de winter, zwart witte diesels voor de zomer. En dan wat sportschoenen enzo.
quote:Die boss schoenen zien er nog top uit hoor. Alleen ik wil na 9 maanden wel eens iets nieuws. Je moet ze goed schoon houden. Maar de zolen zitten vol met sneetjes door het glas. Maar dat maakt niets uit.
Op woensdag 21 mei 2003 17:32 schreef DeStedebouwer het volgende:[..]
Als je 9 maanden je Boss schoenen aan hebt gehad met stappen, dan zien ze er ook inderdaad niet meer uit, door al die kleffe rommel die er op komt. Dan beginnen ze vanzelf te vervelen. Vind het zowiezo een beetje raar om dure schoenen aan te doen met stappen, want ze lijden er veel meer van dan wanneer je ze naar je werk/school ofzo aan doet.
Ik heb zelf trouwens niet zo veel schoenen; zwarte Mags voor de winter, zwart witte diesels voor de zomer. En dan wat sportschoenen enzo.
![]()
quote:Deels mee eens.
Op woensdag 21 mei 2003 17:26 schreef k_man het volgende:
Schoenen van dit soort merken zijn veel duurder dan ze zouden kunnen zijn. Op de confectielijnen en accessoires wordt winst gemaakt, waarmee de haute couture betaald wordt. Haute couture stukken zijn er voor het prestige, publiciteit en de kunstzinnigheid maar zijn vaak nauwelijks draagbaar en worden zelden verkocht (tenzij aan musea). Met de confectielijnen, geurtjes e.d. wordt het grote geld binnen gehaald.Je betaalt uiteraard wél voor de naam. Je betaalt voor advertenties in dure bladen, voor grote, vrijwel lege winkels op toplocaties, voor dure sterontwerpers, voor relatief veel personeel. Bovendien geeft de prijs status. Prada zou de schoenen waarschijnlijk best voor de helft kunnen verkopen, maar dan hadden ze niet het image dat ze nu hebben.
Je argument dat iets duurder is omdat de productieaantallen maar laag zijn gaat tot op zekere hoogte wel op, maar is niet zo relevant. De aantallen die gemaakt worden staan los van de kwaliteit (hoge aantallen is soms zelfs beter voor de kwaliteit van een product - handwerk is fijn, maar laat wel relatief veel ruimte voor fouten). Denk eens aan een Jaguar. Dure auto, relatief lage productieaantallen maar hopeloos slechte kwaliteit vergeleken met een simpele Toyota.
Productie aantallen zijn dus wel belangrijk.
Een merk heeft een nieuw product. Daar willen ze er 10.000 van maken BV. Daar zitten kosten aan verbonden. Of jij 10,000 maakt of 50.000 is een groot verschil. als jij 50.000 produceert is dat goedkoper dan die 10.000. Je kan groter matriaal inkopen dus goedkoper. En de kosten van de productie kan je versprijden over die 50.000 dus word het per product goedkoper om zo iets te maken.
Even simpel gezegt. Een ei verven. Daar heb je 1 kwastje voor. Daar schilder je 5 eieren mee. Over die 5 stukjs moet je wel dat kwastje terug verdienen. Maar zo een kwastje kan 15 eieren makkelijk aan. Dus dan kan je de kosten over die 15 stuks verdelen. Dus per ei goedkoper.
Was een heel simpel en niet al te best voorbeeld. Maar dan snap je wat ik bedoel.
Waar staat BV prada voor?
Kwaliteid
exclusiviteit
levens duur.
Nog veel meer ik weet het. Maar heb geen zin om alles op te noemen.
Als jij BV de dure lijn pakt van een merk. In dit geval prada. Weet je zeker dat niet hald NL er mee loopt. Dat kan ook niet want zo veel zijn er namelijk niet. Want veel mensen willen niet het zelfde aan als andere mensen. Ze willen iets speciaals hebben. Ze willen anders zijn dan de rest. Ze willen orgineel zijn. En als je dat wil zijn. Hangt daar een prijs kaartje aan. Ik wil dit zelf geen status noemen. Jij misschien wel.
Dit verhaal geld eigelijk voor alle dure merken.
Overdeven veel personeel is niet meer dan normaal. Zo een merk wil graag dat de klant een top behandeling krijgt. Dus stel dat er 5 man in je zaak staat. Kan je die niet bieden als je met 2 man staat.
geld waard? Als je een marroc bent, en je gedraagt als een schaap dat alles koopt wat ali de grote ook aanheeft, ja.
ben je iets anders? nee.
quote:Een rood balkje onder de zool en deels op de hak wil nog niet zeggen dat het Prada is he. Die turken lopen ook allemaal in "Armani"
Op woensdag 21 mei 2003 20:31 schreef mister_popcorn het volgende:
hahaha wat een marroc-schoenen
Origineel? Elke maroc loopt erop.
Kwaliteit, mwah, dat lijkt maar zo, met duurdere schoenen ga je ook zuiniger om.geld waard? Als je een marroc bent, en je gedraagt als een schaap dat alles koopt wat ali de grote ook aanheeft, ja.
ben je iets anders? nee.
En ook_gek, het is kwaliteit waar Prada voor staat, en niet kwaliteid.
quote:Wat denk je dat de achterliggende gedachte is van Prada om met twee varianten uit te komen, de 'goedkope' en de dure? Of is dit gewoon toevallig?
Op woensdag 21 mei 2003 17:02 schreef ook_gek het volgende:[..]
Ben ik zo slim of jullie zo dom
quote:I Second that!
Op woensdag 21 mei 2003 21:14 schreef schatje het volgende:
Wat een gedoe om een paar Prada schoenen, ze lopen gewoon heel lekker.Maar heb ik al gezegd![]()
.
Ieder heeft gewoon zijn eigen voorkeur voor schoenen de ene is tevreden met een Nike. De andere wil Perse een Botticelli.
Ik weet inmiddels uit eigen ervaring dat Bv een Prada veel lekkerder loopt dan een Nike. Ook de kwaliteit van het merk is ee nstuk beter maar natuurlijk betaal je ook een flink gedeelte voor de naam. Niet zo erg als bij Nike denk ik. Want die worden echt voor een knaak en een bos wortels Gemaaakt
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:27 schreef ook_gek het volgende:
= knip =
Je draait weer hetzelfde verhaaltje af als dat je al twintig keer eerder hebt gedaan in dit topic, maar nergens ga je in op wat ik zei of geef je er tenminste enig blijk van het begrepen te hebben.
Kennelijk heb je voor jezelf een soort mantra ingestudeerd om je dure uitgaven te rechtvaardigen en is het onmogelijk om iets anders te doen dan in je trance te blijven door steeds weer je mantra te blijven herhalen.
quote:Ik heb het gelezen hoor. En ik ben het met je eens waarom zo een product duur is. Want zoals je zegt. Reclame en de locatie van een winkel moet ook betaald worden. Helemaal mee eens.
Op woensdag 21 mei 2003 22:11 schreef k_man het volgende:[..]
Heb je mijn post uberhaupt gelezen? Begrepen?
Je draait weer hetzelfde verhaaltje af als dat je al twintig keer eerder hebt gedaan in dit topic, maar nergens ga je in op wat ik zei of geef je er tenminste enig blijk van het begrepen te hebben.
Kennelijk heb je voor jezelf een soort mantra ingestudeerd om je dure uitgaven te rechtvaardigen en is het onmogelijk om iets anders te doen dan in je trance te blijven door steeds weer je mantra te blijven herhalen.
Alleen dat een lage productie soms goedkoper is dan een hoge productie ben ik het niet mee eens. Dat is het enige waar wij van mensen verschillen. Voor de rest ben ik het met je eens.
quote:hihi, tja dat zou wel heel erg zijn als ze voor geen meter zouden lopen.
Op woensdag 21 mei 2003 21:14 schreef schatje het volgende:
Wat een gedoe om een paar Prada schoenen, ze lopen gewoon heel lekker.Maar heb ik al gezegd![]()
.
quote:Dat zeg ik nergens. Ik vreesde al dat je het niet begreep.
Op woensdag 21 mei 2003 22:55 schreef ook_gek het volgende:
Alleen dat een lage productie soms goedkoper is dan een hoge productie ben ik het niet mee eens.
quote:Mijn exuus. Verkeerd gelezen jha!!
Op woensdag 21 mei 2003 23:03 schreef k_man het volgende:[..]
Dat zeg ik nergens. Ik vreesde al dat je het niet begreep.
Op 1 dingetje na. De fouten die er gemaakt worden. Klopt gebeurd ook. Maar elk product gaat door een selectie waar door de kans op een product met een fout heel klein is. Koop je er als nog 1. dan word hij direct omgeruild.
Gho we zijn het eigelijk wel eens nu volgens mij. Je hebt netjes in het kort alles gezegt wat er gezegt moest worden
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 23:00 schreef fokje het volgende:[..]
hihi, tja dat zou wel heel erg zijn als ze voor geen meter zouden lopen.
quote:Je zal zeker veel meer voor het merk betalen. Ik dacht alleen wel dat de schoenen in in land geproduceerd worden waar ze normale lonen betalen. De productie is minder (minder afname) het merk zal exclusief moeten blijven (hogere prijs om doelgroepen aan te trekken en andere af te laten vallen) de status (duur = hoger) marketing (kostbaar om passende marketing uit te voeren en om de juiste doelgroepen te benaderen)
Op woensdag 21 mei 2003 10:43 schreef Qarinx het volgende:[..]
Die keuze hebben zo toch niet voor niets gemaakt, dat heeft te maken met de doelstellingen van het bedrijf en die ondersteunen ze met bepaalde marketinginstrumenten --> hoge prijs.
Ze hebben ervoor gekozen een exclusief merk te produceren met een bepaalde status, die door een bepaalde doelgroep (=hogere klasse) wordt gekocht. Hoge prijs draagt veel bij aan de status van een product, aangezien veel mensen het idee hebben dat dure dingen per definitie goed zijn.
Maar het is dus onzin om te zeggen dat je 450 euro voor een paar schoenen betaalt voor de kwaliteit. Als Bristol schoenen zo maken identiek aan de prada schoenen, ook wat kwaliteit betreft en ook nog dezelfde prijs (bijv. 450 euro..).. dan zou jij niet alleen kiezen voor kwaliteit, maar ook voor het merk. Dan kies je dus Prada? Waarom, door de status en de bekendheid die het merk/producent heeft.
En niet dat daar iets mis mee is hoor....
De schoenen zijn wel van goede kwaliteit (goed leer, handgemaakt en speciale slijtvaste zool (echt waar!))
Toch zal je meer voor het merk dan voor de schoen betalen......Maar vergeet niet dat ze langer meegaan en dat je iets apparts hebt.
Timberlands hebben btw ook een speciale zool en garanties e.d. Deze zijn ook vrij kostbaar...
Mijn VB's zijn hun einde ook nader
quote:Jawel, via http://www.raffaello-network.com bijvoorbeeld. Let wel op dat je dan vaak met internationale maten te maken krijgt, en het lastig ruilen is als ze toch niet echt goed zitten.
Op maandag 4 augustus 2003 16:35 schreef Vuitton het volgende:
Aangezien ik niet echt bepaald in de Randstad woon, is het ook mogelijk Prada's via het web aan te schaffen?Mijn VB's zijn hun einde ook nader
Dan moeten die dingen uit de VS komen, dan betaal ik bijna een 2e paar schoenen aan verzendkosten.
Iemand anders nog iets?
quote:Vrijwel al die kledingbedrijven werken uit de US, ik denk niet dat er veel anders opzit. Maar, als je die schoenen zonodig wilt kopen, kun je dat 2e paar aan verzendkosten toch ook wel neerleggen?
Op maandag 4 augustus 2003 23:21 schreef Vuitton het volgende:
Ja hallo,Dan moeten die dingen uit de VS komen, dan betaal ik bijna een 2e paar schoenen aan verzendkosten.
Iemand anders nog iets?
Ik vind ze overprized, de kwaliteit is vast goed, maar er zijn nog zoveel merken die voor minder geld erg goede kwaliteit leveren. Geen van mijn schoenen zien er slecht uit na jaren dragen en die kosten allemaal "maar" zo rond de 150 euro.
Daarbij worden er teveel van verkocht. Het is een mode verschijnsel dus van originaliteit moet je het ook niet hebben. Buiten het feit dat ik ze niet mooi vind, maar smaak is natuurlijk subjectief.
Ik zou alleen schoenen van 400 euro kopen als het schoenen zijn waarvan ik echt denk van: die zocht ik al die jaren dat is precies wat ik in mijn hoofd heb. Daarbij moeten ze overheerlijk lopen. De kwaliteit is toch wel goed daar hoef je niet meer over te speculeren, je krijgt vaak toch wel levenslange garantie. Ze moeten exclusief zijn en qua merk niet te opzichtig.
Ik vind namelijk dat een merk niet te duidelijk aanwezig moet zijn. Dat geeft mij altijd een gevoel van patsen met je spullen. Het mooie ervan is dat niemand je aankijkt met ogen van patser, maar de echte kenners en mensen die er op letten zullen het wel kunnen waarderen. Zo hoort het, in mijn ogen dan.
quote:Nou, er worden er zoals je eerder in het topic leest erg weinig gemaakt als je dit vergelijkt met andere "massamerken". Door de prijs zal ook niet zomaar iedereen ze kopen, waardoor ze toch wel exclusiviteit houden. Er zijn natuurlijk altijd mensen die het nodig vinden om hier mee te patsen, maar die zullen dat eerder doen met illegale, nepexemplaren.
Op dinsdag 5 augustus 2003 01:04 schreef ssebass het volgende:
Daarbij worden er teveel van verkocht. Het is een mode verschijnsel dus van originaliteit moet je het ook niet hebben. Buiten het feit dat ik ze niet mooi vind, maar smaak is natuurlijk subjectief.
quote:Omdat?
Op dinsdag 5 augustus 2003 09:41 schreef ForeverEternalFreak het volgende:[..]Er zijn natuurlijk altijd mensen die het nodig vinden om hier mee te patsen, maar die zullen dat eerder doen met illegale, nepexemplaren.
Zelf vind ik Prada niet zo, ik draag een merk wat veel minder mensen kennen en dus nog wat exclusiever is. Paciotti 4Us en Cesare Paciotti. Vind ik nog een stuk mooier ook.
quote:Dat kan natuurlijk. Maar hoe dan ook, met elk kledingmerk blijven er mensen die het wel heel graag willen dragen maar niet kunnen betalen, en daarom replica's kopen of zelf merkjes op merkloze kleding plakken.
Op dinsdag 5 augustus 2003 10:38 schreef lazlow het volgende:[..]
Omdat?
Zelf vind ik Prada niet zo, ik draag een merk wat veel minder mensen kennen en dus nog wat exclusiever is. Paciotti 4Us en Cesare Paciotti. Vind ik nog een stuk mooier ook.
En hoe duurder de kleding hoe kleiner er een merkje op staat.
quote:Veel voetballen worden ook handmatig door kleine kindjes in elkaar gestikt. Die zijn toch ook geen 300 euro?
Op woensdag 21 mei 2003 13:41 schreef schatje het volgende:[..]
Prada is echt niet te vergelijken met Nike.Prada schoenen worden namelijk niet machinaal gemaakt.
[..]
Veel voetballen worden ook handmatig door kleine kindjes in elkaar gestikt. Die zijn toch ook geen 300 euro?
[/quote
Miekje, ik heb je toch al meerdere keren uitgelegd dat het niet alleen om het aspect handwerk gaat. Maar ook om de kwaliteit van 't handwerk?
Die koters kunnen amper fatsoenlijk een bal aan elkaar naaien. De steken zijn niet klein genoeg en de vorm klopt ook niet altijd.
quote:Daarom, heb altijd een afwijking in die stomme ballen.
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:57 schreef lazlow het volgende:
[quote]Op dinsdag 5 augustus 2003 16:39 schreef Keroppi het volgende:[..]
Veel voetballen worden ook handmatig door kleine kindjes in elkaar gestikt. Die zijn toch ook geen 300 euro?
[/quote
Miekje, ik heb je toch al meerdere keren uitgelegd dat het niet alleen om het aspect handwerk gaat. Maar ook om de kwaliteit van 't handwerk?Die koters kunnen amper fatsoenlijk een bal aan elkaar naaien. De steken zijn niet klein genoeg en de vorm klopt ook niet altijd.
Of zou dat aan mij liggen
quote:Ja maar die kinderen zijn ook heel erg goedkoop dus dat drukt dan weer de kosten naar beneden.
Op dinsdag 5 augustus 2003 16:39 schreef Keroppi het volgende:[..]
quote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:22 schreef schatje het volgende:
Shoebeloo te A'dam.
Ieder zo z,n eigen manier van geld besteden. En als jij het zonde vind is dat je goed recht. Maar heb begrip voor mensen die wel veel geld uit geven aan kleding.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:35 schreef willemsch het volgende:
zit het hier zo vol met poenerige types?
is iedereen zo rijk?
of is kleding gewoon zo belangrijk dat je met je zakgeld & je baantje dr dergelijke bedragen voor op wilt hoesten.
je betaald toch echt grotendeels voor de naam.
Ik vind bovenstaande Prada's behoorlijk tijdloos, dingen zitten al 5 jaar in de collectie en nog verkopen ze goed....quote:Op vrijdag 21 mei 2004 20:28 schreef DJ-Maurits het volgende:
Vraag veel geld voor een stel sportstappers en ze zijn meteen goed... Er is niks mis mee om wat geld voor kleding of schoenen neer te leggen. Maar het moet wel de moeite waard zijn, hierbij denk ik bij schoenen aan de gebruikte materialen, stikmethoden, model en algehele kwaliteit. Dit in acht nemend, kom ik helaas niet bij sportschoentjes uit. Ik denk eerder aan merken als Cheany, Church, Crockett and Jones, Kuckelkorn, Greve, Santoni etc. Vroeg of laat zal je een leeftijd bereiken dat je voor de tijdloze schoen valt... gebeurt dit niet, wees niet bevreesd... contrast zal er altijd moeten zijn...
Lelijkheid is van alle tijden... maar om dat nou meteen tijdloos te noemen..quote:Op vrijdag 21 mei 2004 21:44 schreef itsontoday het volgende:
[..]
Ik vind bovenstaande Prada's behoorlijk tijdloos, dingen zitten al 5 jaar in de collectie en nog verkopen ze goed....
ps. kijk eens bij Shoebaloo, daar heb je bovenstaand model in alle kleuren van de regenboog...
Als lelijkheid van alle tijden is dan is het toch tijdloos.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 23:01 schreef DJ-Maurits het volgende:
[..]
Lelijkheid is van alle tijden... maar om dat nou meteen tijdloos te noemen...
Ach, iedere pizzabezorger heeft tegenwoordig Prada's. Het is zo passé.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:35 schreef willemsch het volgende:
zit het hier zo vol met poenerige types?
is iedereen zo rijk?
of is kleding gewoon zo belangrijk dat je met je zakgeld & je baantje dr dergelijke bedragen voor op wilt hoesten.
je betaald toch echt grotendeels voor de naam.
Niks te beleven daar... Ga wel kijken in Antwerpen. De krokodil.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:22 schreef schatje het volgende:
Shoebeloo te A'dam.
Toch ben ik van mening dat de kleding langer mooi blijft in de was.quote:Op maandag 24 mei 2004 19:27 schreef ForeverEternalFreak het volgende:
Heel verhaal
Stoer joh.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 11:51 schreef ook_gek het volgende:
Maar ik heb vaak zo iets van. TERING wat mooi. En dan koop ik het gewoon welk merk het ook is of prijs dan ook.
Ag ieder zo z,n eigen manier van geld uitgevenquote:Op vrijdag 28 mei 2004 12:32 schreef k_man het volgende:
[..]
Stoer joh.
Ik heb die gisteren zien liggen bij Eleganza in Utrecht. Dat is vlak bij de springwegparkeergarage. Ze kosten ergens rond de 280 - 300 en ik vond ze niet echt geweldig. Ze halen het iig niet bij mijn half hoge zwarte. Imo kan je beter de laarsjes met rits halen die een plank hoger stonden. Zelf was ik ervoor de Y-3, maar die zijn te duur en te trendy. Dan maar een ander merk 'sport'schoen.quote:Op vrijdag 21 mei 2004 19:04 schreef convinced het volgende:
Dat is via dat raffaello. Weet iemand of dat te vertrouwen is? Of heeft iemand dat paar hier in NL ergens gezien?
Tnx!quote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:56 schreef fisico het volgende:
[..]
Ik heb die gisteren zien liggen bij Eleganza in Utrecht. Dat is vlak bij de springwegparkeergarage. Ze kosten ergens rond de 280 - 300 en ik vond ze niet echt geweldig. Ze halen het iig niet bij mijn half hoge zwarte. Imo kan je beter de laarsjes met rits halen die een plank hoger stonden. Zelf was ik ervoor de Y-3, maar die zijn te duur en te trendy. Dan maar een ander merk 'sport'schoen.
Dure zaak is dat dan. Die prada's sports kosten bijna overal 235.quote:Op vrijdag 28 mei 2004 23:56 schreef fisico het volgende:
[..]
Ik heb die gisteren zien liggen bij Eleganza in Utrecht. Dat is vlak bij de springwegparkeergarage. Ze kosten ergens rond de 280 - 300 en ik vond ze niet echt geweldig. Ze halen het iig niet bij mijn half hoge zwarte. Imo kan je beter de laarsjes met rits halen die een plank hoger stonden. Zelf was ik ervoor de Y-3, maar die zijn te duur en te trendy. Dan maar een ander merk 'sport'schoen.
Dat is dat model met stof, dat 235 kost. Die helemaal leren zijn duurder.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 12:54 schreef Maffioso het volgende:
[..]
Dure zaak is dat dan. Die prada's sports kosten bijna overal 235.
De volledig leren kosten 280 bij shoebaloo (vorig jaar winter halve hoge daar gehaald) en in deze zaak gaan ze voor 300. Ik vind het inderdaad een beetje oplichters en zou er iets kopen wat ik ook elders kan krijgen. De leer / stof combi is overal goedkoper, maar komen ook wat minder duurzaam over. Zelf wil ik nog een paar witte (+kleur) sportachtige schoenen. Aangezien dat puur voor het weekend is en zelfs dan niet altijd wacht ik nog even.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 12:54 schreef Maffioso het volgende:
Dure zaak is dat dan. Die prada's sports kosten bijna overal 235.
Prada's gaan inderdaad heel lang mee. Dat komt bijvoorbeeld doordat je ze niet, zoals de wat minder dure schoenen, aandoet tijdens het stappen met allerlei zooi op de cafevloer.quote:Op zaterdag 29 mei 2004 12:48 schreef ranus het volgende:
mooi prada's :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
mijn prada's :
[afbeelding]
Ik heb 235 euro neergelegd in Shoebaloo. Prada's gaan heel lang mee, dan komt 50% omdat het echt heel erg goede kwaliteit kalfsleer heeft en sterke rubber enzo en 50% omdat je goed met Prada's omgaat omdat het dure schoenen zijn. Ik heb nu de rode maar ik ben van plan binnenkort ook de helemaal zwarte te gaan halen. Ze lopen best lekkermaar niet voor de prijs wat je ervoor betaald. Nike Air Max'ies lopen veel lekkerder terwijl die toch 2x minder kosten.. maar okay.
Ik ga gewoon op stap met m,n prada,squote:Op zondag 30 mei 2004 19:44 schreef DeStedebouwer het volgende:
Dat komt bijvoorbeeld doordat je ze niet, zoals de wat minder dure schoenen, aandoet tijdens het stappen met allerlei zooi op de cafevloer.
Hmm er zijn zat mensen die met hun Prada's op een cafevloer stappen met allemaal rotzooi. Eergsiter was ik op een schuimparty. Iemand had daar gewoon zijn Prada's aan. Iemand anders had zelfs zijn Gucci's aan. Ikzelf heb mijn Prada's haast elke dag aan... alleen met die schuimparty koost ik toch voor me nike's.quote:Op zondag 30 mei 2004 19:44 schreef DeStedebouwer het volgende:
[..]
Prada's gaan inderdaad heel lang mee. Dat komt bijvoorbeeld doordat je ze niet, zoals de wat minder dure schoenen, aandoet tijdens het stappen met allerlei zooi op de cafevloer.
Als je op "normale" schoenen wat zuiniger bent dat zie dat het allemaal geen ene flikker uitmaakt. En met normale schoenen bedoel ik dan normale kwaliteit, dus niet van die graaibak rommel.
Ergens ligt de prijs / kwaliteit grens, maar je gaat mij niet vertellen dat die pas bij 350 euro ligt voor een paar schoenen.
Ik ga er altijd mee stappen!quote:Op zondag 30 mei 2004 19:44 schreef DeStedebouwer het volgende:
Prada's gaan inderdaad heel lang mee. Dat komt bijvoorbeeld doordat je ze niet, zoals de wat minder dure schoenen, aandoet tijdens het stappen met allerlei zooi op de cafevloer.
Sorry, maar dan moet je een laser behandeling.quote:Op maandag 31 mei 2004 21:39 schreef Qarinx het volgende:
Deze vind ik er echt cheap uitzien...
Ik ook, veelste grof.quote:Op maandag 31 mei 2004 21:39 schreef Qarinx het volgende:
[..]
Deze vind ik er echt cheap uitzien...
Alleen jammer dat het platteland het weer moet na-apen van de grote merken en het jaar erna weer nieuwe schoenen moet kopen omdat ze versleten zijn.....quote:Op maandag 31 mei 2004 21:46 schreef convinced het volgende:
Mwah, ze heeft wel gelijk dat het die standaard modelletjes zijn, waar tegenwoordig zelfs het halve platteland op loopt.
Zou hetzelfde kunnen zeggen voor het feit dat jij ze wel mooi vindt, maar ik houd het maar op een verschil in smaak.quote:Op maandag 31 mei 2004 21:45 schreef Cora het volgende:
Sorry, maar dan moet je een laser behandeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |