edit1: als je flitst, let er dan wel ff op dat er niets of niemand vlak voor staat, anders zie je z'n mega witte vlek op de voorgrond, en achterin het gebeuren.
edit2: ik heb ruk verstand van fotografie
quote:Er is juist bijna geen beweging, 't is geen popconcert ofzo nl.
Op zaterdag 17 mei 2003 16:03 schreef No-Fear het volgende:
Met, denk dan niet aan het licht van de flits want dat helpt geen ruk. Het gaat om de sluiterstijd.. deze moet erg kort zijn (met flits dus) omdat er veel beweging is met concert (lijkt me).
maar als er voor je niets in de weg staat, ga je toch lekker flitsen? Hoef je camera ook niet enorm stil te houden.
quote:De afstand is minder dan 25 meter, ik gebruik een rolletje van 200 ISO. Ik denk pers. dat met flits geen zin heeft en dat het podium met felle lampen niet goed op de foto komt te staan.
Op zaterdag 17 mei 2003 16:07 schreef Bengeltje het volgende:
Ligt aan de afstand, grote afstand -> weinig zin om te flitsen grote kans dat er iemand voorstaat en flitskomt toch niet ver
Neem dan een rolletje met wat meer iso 800 of meer
Zit je dicht bij kun je minder nemen, maar moet je wel weer flitsen,
Als dat al mag in de zaal
quote:flitsen op die afstand heeft idd geen enkele zin!
Op zaterdag 17 mei 2003 16:16 schreef rAcEr het volgende:[..]
De afstand is minder dan 25 meter, ik gebruik een rolletje van 200 ISO. Ik denk pers. dat met flits geen zin heeft en dat het podium met felle lampen niet goed op de foto komt te staan.
quote:200 iso voor een lichtarme situatie? Neem minstens 800.
Op zaterdag 17 mei 2003 16:16 schreef rAcEr het volgende:[..]
De afstand is minder dan 25 meter, ik gebruik een rolletje van 200 ISO. Ik denk pers. dat met flits geen zin heeft en dat het podium met felle lampen niet goed op de foto komt te staan.
Ten eerste is het zo dat alle lichteffecten wegvallen op de foto wanneer je met flits fotografeert en ten tweede is het (voor pers iig) verboden om te flitsen.
Als je een sluitertijd neemt van 1/90 en je hebt een redelijk vaste hand, moet het te doen zijn. Natuurlijk hangt het ook af van wat voor lens je gebruikt en of je van plan bent om te zoomen.
Ik weet niet of je vooraan komt te staan of niet, maar als je in het publiek staat komt er ook nog eens bij dat je flitser het waarschijnlijk niet eens haalt tot het podium...Dan krijg je dus alleen maar van die fel verlichte achterhoofden en das denk ik niet echt de bedoeling.
Het is trouwens ook helemaal niet zo erg als een foto iets aan de donkere kant is, maakt het wel sfeervol (maar dat is mijn mening). Daarnaast kun je foto's die wat te donker zijn ook nog heel goed bewerken met Photoshop.
Heel veel succes! Zet de foto's ff online als ze klaar zijn!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |