quote:Het punt is dat we graag naar bredere discussies toe willen werken in plaats van slechts kortstondig reageren op gebeurtenissen. De aanleiding tot een discussie kan best een incident zijn, maar niet elke 'off-spin' daarvan verdient een eigen topic.
Op woensdag 21 mei 2003 11:25 schreef Abdullah.R.F.Haselhoef het volgende:[..]
Als mijn tekst inderdaad slechts de bomaanslagen in Cassablanca betrof, had ik de moderatoren in deze gelijk gegeven.
De kern van het artikel ging echter over het vermeende anti-semitisme onder moslims en als voorbeeld hierbij de bomaanslag in Cassablanca en de 4 mei herdenkings pubergeweld.
Als moderator kun je je soms laten leiden door objectieve en toetsbare regels echter bij twijfelgevallen kunnen persoonlijke sympathien en antipathien jegens een poster de doorslag geven.
Jouw post zou wat dat betreft uitstekend passin in het topic over de aanslagen in Cassablanca, juist om het geheel in een breder perspectief te plaatsen.
quote:Ik niet, om de simpele reden dat dit opgevoerd wordt door posters van vrijwel alle politieke 'kleuren'. M.i. is die 'gekleurdheid' in werkelijkheid dan ook verwaarloosbaar.
Gezien het feit dat het merendeel van mijn postings vaak binnen een uur gesloten worden (check maar zelf) en andere postngs met minder tekst en inhoud niet, vraag ik mij af of hier inderdaad niet sprake is van een gekleurd modereerbeleid.
quote:
Let op! Ik heb het niet over discriminatie maar wel over dat de persoonlijke voorkeur of afkeur van de moderatoren te vaak betreffende mijn postings een doorslaggevende rol mee hebben gespeeld in het sluiten van een posting.
Mijn persoonlijke mening laat ik naar mijn beste weten niet meewegen in het open laten of sluiten van topics. En dat 'publieke' personen hier openlijk posten vind ik persoonlijk alleen maar leuk, en houd ik graag zo. Maar ook voor die mensen gelden de richtlijnen van dit forum.
De discussie was nog steeds aardig en niet off-topic.
quote:Gewoon een herhaling van zetten die in elk willekeurig links/rechts topic gepast had. Niks on-topics aan.
Op dinsdag 27 mei 2003 11:30 schreef SCH het volgende:De discussie was nog steeds aardig en niet off-topic.
De doelgroep van die discussie komt blijkbaar niet in GC....
quote:Dat wordt tegenwoordig nogal snel gezegd over topics, zelf weten maar wel nogal flauw.
Op dinsdag 27 mei 2003 11:59 schreef robh het volgende:[..]
Gewoon een herhaling van zetten die in elk willekeurig links/rechts topic gepast had. Niks on-topics aan.
quote:Ik zie de reacties als "Nederlanders mogen Nederlanders verkrachten omdat het Nederlanders zijn, buitenlanders gaan maar vrouwen verkrachten in hun eigen land" al voor me namelijk
Op dinsdag 27 mei 2003 12:09 schreef calvobbes het volgende:
Mag Wanneer heeft een bericht nieuwswaarde? misschien naar OOG?De doelgroep van die discussie komt blijkbaar niet in GC....
Maar nu ff serieus, wat mij betreft mag je het best proberen, maar doe dat dan niet aan de hand van 2 nieuwberichten die eigenlijk niet in OOG passen/horen. Het idee is mijns inziens goed, de uitwerking niet.
Verduidelijk het geheel een ietwat en breng nuances aan in je verhaal, anders schieten een hoop mensen gelijk in hun loopgraven en wordt het alsnog niks.
quote:Ik niet.
Op dinsdag 27 mei 2003 12:20 schreef robh het volgende:Ik zie de reacties als "Nederlanders mogen Nederlanders verkrachten omdat het Nederlanders zijn, buitenlanders gaan maar vrouwen verkrachten in hun eigen land" al voor me namelijk
quote:Ik zie geen nieuwsberichten meer staan in dat nieuwe topic.
Maar nu ff serieus, wat mij betreft mag je het best proberen, maar doe dat dan niet aan de hand van 2 nieuwberichten die eigenlijk niet in OOG passen/horen. Het idee is mijns inziens goed, de uitwerking niet.
quote:Dat topic is een voortborduursel op je eerdere, gesloten, topic. Hier blijkt al helemaal je bedoeling niet uit.
Op dinsdag 27 mei 2003 12:21 schreef calvobbes het volgende:Ik zie geen nieuwsberichten meer staan in dat nieuwe topic.
Probeer het aub gewoon opnieuw, dit topic, in deze vorm, is niks voor OOG.
quote:Ja duh!!!
Op dinsdag 27 mei 2003 12:27 schreef robh het volgende:Dat topic is een voortborduursel op je eerdere, gesloten, topic.
Ik wil in beide topics wel eens weten waarom berichten buitenlanders eerder geplaatst en gehyped worden dan berichten over Nederlanders.
quote:nou veel duidelijker kan ik het niet maken hoor...
Hier blijkt al helemaal je bedoeling niet uit.
Maar goed laat ook maar. Laat iedereen maar lekker 98273492738 topics openen over een buitenlander die een keer het verkeerde pad op gaat
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:31 schreef calvobbes het volgende:Maar goed laat ook maar. Laat iedereen maar lekker 98273492738 topics openen over een buitenlander die een keer het verkeerde pad op gaat
Lees dan gewoon wat ik schrijf in plaats van gelijk de gebeten hond uit te hangen ![]()
Suit yourself.
quote:Ja ik lees dondersgoed wat je schrijft. Ik snap alleen niet waarom je wel 985987 topics over buitenlanders en hun misdaden open laat, maar niet de discussie aan wilt laten gaan waarom er alleen maar dat soort topics worden geopend.
Op dinsdag 27 mei 2003 12:34 schreef robh het volgende:Lees dan gewoon wat ik schrijf in plaats van gelijk de gebeten hond uit te hangen
En nu ik ook de FAQ lees snap ik ook eigenlijk niks van het slotje op het topic in OOG:
quote:Waar nodig ik niet uit tot een discussie?
Op zondag 5 januari 2003 18:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Wat mag ik hier posten?
[knip]
Met betrekking tot de openingspost hebben we besloten om hier een wijziging in de policy aan te brengen: Je openingspost moet uitnodigen tot een discussie en mag niet eindigen met een simpele dooddoener of one-liner.
Het is toch ook de bedoeling van OOG dat er niet alleen nieuws wordt gedumpd maar ook wel eens een discussie over nieuws in het algemeen wordt gestart?
quote:... biedt je geen enkele ruimte voor discussie. Je stelt wat vast en that's it.
Het is dat de dader een blanke man is, anders waren er waarschijnlijk al 3 topics over volgeluld dat die jongen hard aangepakt moest worden en zijn ouders slechte opvoeders zijn met hun cultuur of compleet andere dingen.
En dan ook nog wel eens zeggen dat de buitenlanders de beeldvorming aan zichzelf te danken hebben. Terwijl we negeren wat Nederlanders net zo hard doen...
Waar wil je over discussieren, waarom wil je dat, wat zijn je gedachtes, waarom vind je dat? etc etc etc.
Geef eens een aanzet tot discussie
quote:Ah.
Op dinsdag 27 mei 2003 12:48 schreef robh het volgende:
Calvobbes, met de opening van jouw topic...
[..]... biedt je geen enkele ruimte voor discussie. Je stelt wat vast en that's it.
Waar wil je over discussieren, waarom wil je dat, wat zijn je gedachtes, waarom vind je dat? etc etc etc.
Geef eens een aanzet tot discussie
Dus als ik er bij had gezet dat het mijn mening was, en vroeg hoe anderen er over denken, dan was het wel goed geweest?
Gooi dan even het topic open, dan edit ik het wel even naar een vraag!
quote:Open gewoon een nieuw topic...
Op dinsdag 27 mei 2003 12:57 schreef calvobbes het volgende:[..]
Ah.
Dus als ik er bij had gezet dat het mijn mening was, en vroeg hoe anderen er over denken, dan was het wel goed geweest?
Gooi dan even het topic open, dan edit ik het wel even naar een vraag!
Een vraag als: "is een allochtone crimineel erger dan een autochtone crimineel?" is goed voor een discussie. Denk ik.
En met een beetje een genuanceerde openingspost voorkom je een flamewar. Denk ik.
quote:Lijkt me ook beter.
Op dinsdag 27 mei 2003 13:02 schreef Sidekick het volgende:Open gewoon een nieuw topic...
quote:Hoop ik ook.
Een vraag als: "is een allochtone crimineel erger dan een autochtone crimineel?" is goed voor een discussie. Denk ik.En met een beetje een genuanceerde openingspost voorkom je een flamewar. Denk ik.
De Guardian heeft vandaag op haar site een correctie op dat bericht geplaatst.
quote:
Correction
Paul Wolfowitz
A report which was posted on our website on June 4 under the heading "Wolfowitz: Iraq war was about oil" misconstrued remarks made by the US deputy defence secretary, Paul Wolfowitz, making it appear that he had said that oil was the main reason for going to war in Iraq. He did not say that. He said, according to the department of defence website, "The ... difference between North Korea and Iraq is that we had virtually no economic options with Iraq because the country floats on a sea of oil. In the case of North Korea, the country is teetering on the edge of economic collapse and that I believe is a major point of leverage whereas the military picture with North Korea is very different from that with Iraq." The sense was clearly that the US had no economic options by means of which to achieve its objectives, not that the economic value of the oil motivated the war. The report appeared only on the website and has now been removed.
had je hem niet beter naar PTA (
) kunnen verplaatsen.
Ja, ik verveel me...
quote:Is daar niet een centraal "Pochen met Puchen"-topic dan?
Op donderdag 5 juni 2003 23:43 schreef Cheiron het volgende:
Brommer rijdt harder dan 140 km per uurhad je hem niet beter naar PTA (
) kunnen verplaatsen.
Ja, ik verveel me...
quote:hehehe
Op donderdag 5 juni 2003 23:45 schreef robh het volgende:[..]
Is daar niet een centraal "Pochen met Puchen"-topic dan?
quote:Neuh, gezien de reacties had het beter naar Onzin verplaatst kunnen worden. Maar PR heeft z'n bromfietscertificaat nog niet en het is (om het in Onzin-termen te zeggen) gewoon een baggertopic.
Op donderdag 5 juni 2003 23:45 schreef Cheiron het volgende:hehehe
zou het niet weten ik kom daar natuurlijk nooit.
leek me wel passend eigenlijk
*zucht
het kriebelt echt om die eikel helemaal de grond in te boren, maar laat ik nou eens in een vlaag van zelfbeheersing zitten en hier komen janken...
quote:enzo...
Op vrijdag 6 juni 2003 11:59 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:[..]
Je kunt beter je smoel houden mannetje!
quote:Thnx, ik zal er gelijk even naar kijken.
Op vrijdag 6 juni 2003 12:03 schreef realist_ik het volgende:
Turkse les voor kleuters in Rotterdam*zucht
het kriebelt echt om die eikel helemaal de grond in te boren, maar laat ik nou eens in een vlaag van zelfbeheersing zitten en hier komen janken...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |