abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 mei 2003 @ 15:19:39 #126
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10562563
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 15:17 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Maar dan hadden ze wel een overlevingskans gehad.
Dus écht never. Met zo'n sterke linkse oppositie (PvdA, GL en SP)? Daar kunnen ze zich totáál niet tussen profileren.

Juist door in het kabinet met CDA en VVD te stappen hebben ze de mogelijkheid zich wat te onderscheiden van de coalitiepartijen.

dinsdag 20 mei 2003 @ 15:25:36 #127
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10562722
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 15:19 schreef Ernst het volgende:

[..]

Dus écht never. Met zo'n sterke linkse oppositie (PvdA, GL en SP)? Daar kunnen ze zich totáál niet tussen profileren.

Juist door in het kabinet met CDA en VVD te stappen hebben ze de mogelijkheid zich wat te onderscheiden van de coalitiepartijen.

Nee hoor, ze hadden juist de kans gehad hun sociale gezicht te laten zien. Ze profileren zich graag als een sociaal liberale partij en door meer in de richting van de oppositie te gaan hadden ze dat kunnen uitdragen.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  dinsdag 20 mei 2003 @ 15:28:54 #128
55594 Dinobeer
f1.ufit.nl
pi_10562840
Géén vvd-cda-d66 is beter voor Nederland. De kiezers onder Paars 2 waren de bezuinigen beu. Steeds meer geld verdween naar de commerciele instellingen, die zo hun eigen normen en waarden hebben. Fraudezaken en mismanagement kwamen dan ook publiekelijk naar buiten.

Grote ergernis is nu dat de ziekteverzekering steeds maar commerciëler wordt. Samen met de koopkrachtdreun die de euro teweeg bracht, heeft dat de koopkracht van de kiezers té rigoureus aangetast. De "vrienden" van Paars 2 hebben daardoor verloren bij de verkiezingen, maar nu zitten ze toch weer de dienst uit te maken door het dictatoriale gedrag van het CDA tijdens de recente formatie's. Nu komt er een regering die de keizerskoopkracht nog verder om zeep helpt. En ook het privatiseren gaat opnieuw verder door. VVD, CDA en D66 verschuilen zich slim achter het woord "recessie", maar in feite hebben ze als "vrienden" van Paars 2 door hun eigen politieke wanbeleid die recessie mee helpen aanwakkeren.

Er zijn twee zaken die kiezers absoluut niet willen en dat zijn GEEN commerciele ziekteverzeringscultuur en geen koopkrachtdaling. Mij oproep aan de oppositie partijen is dan ook: Laat het kabinet Balkendende 2 in spe met ingang van dag 1 vallen. Want de politiek is machtziek, omdat er een oude kliek zit in een nieuw jasje in een regering die door de kiezers niet gewild is. Liever geen regering dan een machtzieke regering. GEEN vvd-cda-d66 is beter voor Nederland.

Voorspel de uitslag van de GP van Monaco op http://f1.ufit.nl
  dinsdag 20 mei 2003 @ 15:31:48 #129
15486 Ernst
Ziet het donker in
pi_10562949
quote:
Op dinsdag 20 mei 2003 15:25 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Nee hoor, ze hadden juist de kans gehad hun sociale gezicht te laten zien.
NIET tussen de PvdA, SP en GL, die vele malen groter zijn dan zij. Juist in de coalitie met VVD en CDA zullen ze éérder eruit springen met hun sociale karakter dan tussen drie partijen met eenzelfde karakter die vele malen groter zijn.
quote:
Ze profileren zich graag als een sociaal liberale partij en door meer in de richting van de oppositie te gaan hadden ze dat kunnen uitdragen.
Nee, want met deze regering kunnen ze zich eigenlijk alleen met hun sociale karakter profileren, maar daarvan zitten er al drie grote partijen in de oppositie. Daar val je als klein partijtje niet meer tussen op. In een regering júist wel.

Waar val je als Nederlander meer op denk je, in Nederland of tussen de Pygmeëen?

dinsdag 20 mei 2003 @ 19:27:37 #130
52589 sjun
uit solidariteit
pi_10568976
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:47 schreef LuQas het volgende:
Het is overigens D66, niet D'66.
Ik wist niet dat die 66 voor het aankomdende aantal aanhangers stond
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_10577812
Ik heb VVD gestemd en ben tevreden. Alle partijen denken het landsbelang te weten, maar ik heb het idee dat de VVD het het beste doet op de lange termijn. De huidige kiezer wil gister stemmen en morgen extra beleg op zijn brood (om maar eens een Lubbersisme aan te kaarten). Zo werkt het helaas niet. MTV generation zullen we maar zeggen - attention span 0,0. En daar maak ik dan deel van uit

En nu naar bedje toe voor mij...

† In Memoriam † woensdag 21 mei 2003 @ 07:26:51 #132
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_10577902
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 05:48 schreef Ravellion het volgende:
Ik heb VVD gestemd en ben tevreden. Alle partijen denken het landsbelang te weten, maar ik heb het idee dat de VVD het het beste doet op de lange termijn. De huidige kiezer wil gister stemmen en morgen extra beleg op zijn brood (om maar eens een Lubbersisme aan te kaarten). Zo werkt het helaas niet. MTV generation zullen we maar zeggen - attention span 0,0. En daar maak ik dan deel van uit

En nu naar bedje toe voor mij...

Langetermijn staat bij alle partijen wel voorop denk ik, het verschil is hoe je de kosten eerlijk verdelen beschouwd.

Nu moet bijvoorbeeld straks iedereen 200 euro eigen bijdrage voor de huisarts betalen. Dat is eerlijk, want iedereen betaald evenveel of dat is niet eerlijk want 200 euro is voor sommigen zakgeld en voor anderen een maand eten.

Nah ja en "eerlijk" komt nog altijd van eer.
Iets waar ik persoonlijk Balkenende 2 niet van kan beschuldigen te hebben.

pi_10578087
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:44 schreef erikh het volgende:

[..]

Als het vorige kabinet onder leiding van de PvdA nou eens wat zuiniger met geld om was gegaan hadden we nu neit zo'n enorme tegenvaller gehad.

* erikh heeft gesproken

wie was toen ook al weer minister van finacien .....ehm.....O jA !

Ik weet het weer

Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 21 mei 2003 @ 09:00:17 #134
45237 Vuur
We are not alone
pi_10578580
Wat ik wel vreemd vind:

Bos was eerst beledigd dat hij gepasseerd werd en dat de CDA verder ging met de VVD, en dat met veel punten waar hij ook al een akkoord had bereikt met de CDA. En nu loopt hij te verkondigen dat dit zo'n zwart kabinet is zonder enig compassie voor de zwakkeren. Volgens mij had hij dus zelf ook een deel van deze maatregelen getroffen
Marijnissen nam zelfs het woord A-sociaal in de mond. Ik hoop dat we dat later weer niet als demoniseren hoeven uit te leggen

- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
  woensdag 21 mei 2003 @ 09:05:11 #135
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_10578639
Bos wist gister niet hoe snel hij tegen Marijnessen moet aanknuffelen. "Kijk maar kiezers, ik ben nu echt wel weer links hoor". Smerige opportunist dat hij is.

En ze beginnen nu alweer terug te krabbelen t.a.v. de WAO. Toon toch eens wat ruggegraat!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_10603757
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 09:00 schreef Vuur het volgende:
Wat ik wel vreemd vind:

Marijnissen nam zelfs het woord A-sociaal in de mond. Ik hoop dat we dat later weer niet als demoniseren hoeven uit te leggen

Wees gerust: Marijnissen neemt altijd het woord a-sociaal in de mond. Zo bestempelde hij ook het beleid van Paars I en II.
Politici zijn het zo gewend van de goede man, dat een demoniseringsklacht er voorlopig niet in zit.
  donderdag 22 mei 2003 @ 18:18:30 #137
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_10613161
Ik ben er wel blij mee. Feit is dat er gewoon hard moet worden ingegrepen. Als je dat aan de PvdA overlaat, wordt het weer 4 jaar pappen en nat houden. PvdA moet niet zo zeuren; ze waren toch 1e keus voor de formatie. Als het dan niet lukt moet je niet zeuren, had je maar wat meer water bij de wijn moeten doen.

Als Groen Links en de SP het asociaal noemen, is het goed. Het raakt namelijk hun achterban het hardst dus ze moeten wel. Gooi de uitkeringen maar lekker omlaag hoor, dan worden die werkloze gasten ook weer gestimuleerd om wat te gaan doen. De meesten hebben nl. gewoon een beetje peper in hun reet nodig.

Nee gewoon allemaal een beetje zuiniger en dan komt het met ons landje weer helemaal goed.

Feyenoord!!! * Barça
  donderdag 22 mei 2003 @ 20:11:43 #138
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10615056
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 18:18 schreef Bonobo11 het volgende:
Ik ben er wel blij mee. Feit is dat er gewoon hard moet worden ingegrepen. Als je dat aan de PvdA overlaat, wordt het weer 4 jaar pappen en nat houden. PvdA moet niet zo zeuren; ze waren toch 1e keus voor de formatie. Als het dan niet lukt moet je niet zeuren, had je maar wat meer water bij de wijn moeten doen.
Jij hebt een iets andere formatie dan de rest van Nederland gevolgd, blijkbaar?
quote:
Als Groen Links en de SP het asociaal noemen, is het goed. Het raakt namelijk hun achterban het hardst dus ze moeten wel. Gooi de uitkeringen maar lekker omlaag hoor, dan worden die werkloze gasten ook weer gestimuleerd om wat te gaan doen. De meesten hebben nl. gewoon een beetje peper in hun reet nodig.
Ah, de aloude rechtse stokpaarden. Die nuancering in de uitspraken, dat bewonder ik zo in dit soort dingen
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  zaterdag 24 mei 2003 @ 14:01:13 #139
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10647089
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 20:11 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Jij hebt een iets andere formatie dan de rest van Nederland gevolgd, blijkbaar?
[..]

Ah, de aloude rechtse stokpaarden. Die nuancering in de uitspraken, dat bewonder ik zo in dit soort dingen

ach zoals je weet is het daarom óók linkse intellectuelen...
  zaterdag 24 mei 2003 @ 14:01:43 #140
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10647095
Coalitie stelt achterban teleur

De achterbannen van CDA, VVD en D66 hebben niet veel op met de plannen van hun coalitie. Tussen de 50 en 60 procent van de stemmers op deze partijen noemt zichzelf groot tegenstander van de plannen om het ziekenfondspakket uit te kleden. Ongeveer evenveel is tegenstander van het eigen risico van 200 euro per ziekenfondsverzekerde.

Dat blijkt vrijdag uit een onderzoek van Interview/NSS voor de televisierubriek NOVA.

D66-stemmers zijn het meest teleurgesteld. Tweederde had liever gezien dat er weer een paars kabinet was gekomen. Nog niet de helft is voorstander van de huidige combinatie met CDA en VVD. De kiezers van die twee partijen zijn minder ontevreden: Van de CDA-stemmers is tweederde voorstander van deze coalitie, van de VVD'ers 71,2 procent.

Minder verrassend is dat 58,2 procent van de VVD'ers tegenstander is van de beperking van de hypotheekrenteaftrek. Een meerderheid binnen alle drie de partijen verwacht dat het beleid van Balkenende-II slecht zal zijn voor hun persoonlijke financiële omstandigheden. Bij het CDA denkt 62,8 procent dat ze het slechter krijgen onder het komende kabinet, bij VVD is dat 55,1 procent en bij D66 60,1 procent.

Voor het onderzoek bevroeg Interview/NSS 798 stemmers, waarvan 183 uit CDA-hoek, 114 VVD'ers en 26 uit het D66-kamp.

bron: nu.nl

pi_10647798
Ziekenfonds uitkleden is IMO ook 1 van de slechtste beslissingen die ze hebben genomen maar er zijn ook een hoop goede genomen.

Ik heb VVD gestemd maar snap werkelijk niet hoe ze het ziekenfonds zo kunnen afslanken.

pi_10647845
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 14:52 schreef erikh het volgende:
Ziekenfonds uitkleden is IMO ook 1 van de slechtste beslissingen die ze hebben genomen maar er zijn ook een hoop goede genomen.

Ik heb VVD gestemd maar snap werkelijk niet hoe ze het ziekenfonds zo kunnen afslanken.

Het is een van de weinige middelen die de overheid nog overheeft om de concurrentiepositie van Nederland te verbeteren. Leve de eenwording van Europa!
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_10666765
Dit is echt al wat ik verwacht had, de mensen die ongewild in de bijstand zitten moeten het meeste inleveren, en dan kunnen jullie wel zeggen van ja dan moet je werk zoeken. Maar hoe zit het dan als je 55 bent?? Als je zou eens moeten weten hoe moeilijk het dan is om aan werk te komen. En hoe zou je rond willen komen als je ook nog een invalide iemand erbij hebt?? Die heeft aardig wat onkosten van Zorg, en iemand die in de bijstand zit moet dan maar van 900 euro zien rond te komen en dan gaat er zometeen die eigen bijdrage van 100 euro ook nog vanaf dan hou je helemaal niks meer over als je ook nog eens 2 kinderen hebt.

En de mensen met een bovenmodaal inkomen die kunnen lekker door blijven verdienen?? Nou laat ze die eerst uitmelken, maar dan kom je bij het probleem dan is de VVD op zijn teentjes getrapt (en iedereen die een paar ton per jaar verdient), laat ze in Den Haag eerst maar een alles reorganiseren en zorgen dat onnodige kosten achterwege worden gelaten (beter beleid tegen over Vreemdelingen en Daklozen).

En D66 is ook zo lekker te vertrouwen, "Nee we gaan niet meeregeren" zei men, en nu was het van "Tsjaa, het klimaat in Den Haag kan veranderen dus we doen toch maar mee", ach lul niet, wees dan een vent en ga dan ook niet mee regeren. En nu wil die politiek in Den Haag ook nog dat ze 2 termijnen kunnen blijven zitten, omdat dan alles beter gaat, ook lulkoek, ze moeten gewoon een krachtig leider hebben in Den Haag neem dan een figuur als Henk Bres (ja die hagenees), zulk soort mensen nemen geen blad voor hun mond en zeggen waar het op staat. Balkenende praat overal omheen en zegt haast nooit NEE of JA, en dat mag zich zeeuw noemen?? (ikzelf ben zeeuw) Flikker toch op geen enkele partij in Den Haag is meer te vertrouwen, ik ben 1 politiecus tegen gekomen (1 van de LPF) die heeft gezegd van we hebben gewoon gefaald en dan had hij het over alle partijen ook die van zichzelf.

Den Haag is gewoon op zijn achterhoofd gevallen samen met een heleboel mensen, die niet weten wat leven van een Bijstand, WAO of WW is. Laat hun eerst maar voelen wat inleveren kost. De mensen die in de Bijstand zitten willen wel werken maar zitten er vaak niet voor niets ze kunnen gewoon niet aan werk komen, en dat word alleen maar erger met deze 3 klote partijen.

Heel Den Haag zuigt!!!

pi_10678610
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 14:01 schreef Nyrem het volgende:
Voor het onderzoek bevroeg Interview/NSS 798 stemmers, waarvan 183 uit CDA-hoek, 114 VVD'ers en 26 uit het D66-kamp.
Hahaha...waar hebben zij statistiek geleerd??? Alsof dit representatief is.
pi_10682038
quote:
Op maandag 26 mei 2003 01:40 schreef Kordotium het volgende:

[..]

Hahaha...waar hebben zij statistiek geleerd??? Alsof dit representatief is.

Het is ook maar een peiling, dit is ongeveer de standaardgroep voor een onderzoek, totaal onbetrouwbaar maar met het hier uitkomende beeld wordt wel verder gerekend.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 28 mei 2003 @ 17:40:50 #146
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10737951
Coalitie leunt op nieuwe conservatieven

AMSTERDAM - In de achterban van het nieuwe kabinet schuilt meer vernieuwingskracht dan in de kiezersgroep van een CDA-PvdA-combinatie. Maar de zwakste groepen in de samenleving én de groepen waarin een jaar geleden de onvrede tot het kookpunt kwam, weten zich er niet door vertegenwoordigd.

Dat blijkt uit een studie van onderzoeksbureau Motivaction. Balkenende II is niet bepaald een antwoord op de kloof tussen de politiek en belangrijke groepen kiezers, zegt Martijn Lampert van Motivaction. Die kloof, die vorig jaar aan het licht kwam, dreigt alleen maar te groeien.

Op grond van denkbeelden en leefstijl onderscheidt Motivaction acht groepen. Een kabinet van PvdA en CDA, dat eerst in de maak leek, zou steunen op de grote traditionele kiezersgroepen in het midden: de traditionele en de moderne burgerij. In die laatste groep had Pim Fortuyn veel aanhang, maar daar wist PvdA-leider Wouter Bos terrein terug te winnen. Vooral in die moderne burgerij leeft de onvrede over politiek en overheid, aldus Lampert. ,,Die groep maakt zich ook zorgen over de economie.''

Onder de kiezers van de coalitiepartijen CDA, VVD en D66 wegen die moderne burgers veel minder. De nieuwe coalitie leunt zwaar op de nieuwe conservatieven; ondernemende mensen die het zich kunnen veroorloven optimistisch te blijven. Het is de traditionele VVD-achterban, maar onder Balkenende heeft het CDA in deze groep winst geboekt.

D66 moet het hebben van andere groepen. De democraten hebben vooral aanhang onder de progressieve postmaterialisten en de hoogopgeleide, cultuurminnende levensgenieters. Door de bescheiden omvang van het D66-smaldeel tellen deze groepen nauwelijks in de achterban van het kabinet. D66 is de vreemde eend in de bijt van deze coalitie, ook als wordt gekeken naar de waarden die de achterbannen koesteren. Zo zijn die van CDA en VVD voor een harder justitieel beleid en moet de D66-aanhang daar niets van hebben: die koestert tolerantie als een groot goed. De D66-aanhang is bovendien sterk voor flexibele leefvormen en flexibeler verhoudingen tussen de seksen, wat niet bepaald boven aan de waardenlijst staat bij CDA'ers en liberalen.

Niet alle verschillen werken in dezelfde richting. Zo is gemeenschapszin een belangrijke waarde in de CDA-achterban en wordt de individualisering daar met angst bezien, terwijl bij de liberalen -VVD én D66- zelfbeschikking het hoogste goed is en juist wordt geloofd in de kracht van het individu.

Afgemeten naar de waarden die leven in de achterban is Balkenende II niet bepaald een coherente coalitie: de coalitiepartijen staan voor bevolkingsgroepen met totaal verschillende levensvisies. De vernieuwingskracht achter deze coalitie komt vooral tot uiting in het geloof in technische vooruitgang, dat wordt ingebracht door de achterbannen van VVD en D66. In een combinatie van PvdA en CDA was dat optimisme afwezig geweest.

Daar staat voor Balkenende het risico tegenover dat deze coalitie de zorgen en onvrede bij grote groepen kiezers in het midden gaat negeren, zegt Lampert. Daar komt bij dat Balkenende als premier niet sterk staat. Vlak na het afbreken van de onderhandelingen tussen CDA en PvdA deed Motivaction een peiling naar de meest gewilde premier. Daaruit kwam PvdA-leider Wouter Bos als nummer 1, gevolgd door Balkenende. Op de derde plaats stond oud-premier Wim Kok, en op de vierde VVD-leider Zalm.
(trouw.nl)

Duidelijk!!!

pi_10743020
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 17:40 schreef Nyrem het volgende:
Coalitie leunt op nieuwe conservatieven

D66 moet het hebben van andere groepen. De democraten hebben vooral aanhang onder de progressieve postmaterialisten en de hoogopgeleide, cultuurminnende levensgenieters.

Duidelijk!!!

woensdag 28 mei 2003 @ 22:32:11 #148
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_10744350
De CDA/D66 standpunten in het regeerakkoord bevallen me niet.
  woensdag 28 mei 2003 @ 23:35:39 #149
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_10746106
Ik sta volledig achter de VVD.
  woensdag 28 mei 2003 @ 23:49:47 #150
15352 Nyrem
Wag the dog
pi_10746478
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 23:35 schreef thetruth het volgende:
Ik sta volledig achter de VVD.