abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10480840
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:57 schreef Strolie75 het volgende:

Als het aan de PvdA had gelegen was er de afgelopen jaren nog meer uitgegeven en hadden we nu nog meer kunnen bezuinigen! Hand op de knip houden is nooit een sterk eigenschap van die club geweets.

Bewijs het maar. De VVD is degene geweest die de rijkdom heeft verpatst aan belastingverlagingen.
pi_10480877
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bewijs het maar. De VVD is degene geweest die de rijkdom heeft verpatst aan belastingverlagingen.

Ik zal er zo even een nieuwe discussie over openen, want hier is het eigenlijk offtopic. Kan ff duren, ik moet even een stukje overtikken.

Ontopic: En CDA + VVD-stemmers: tevreden met regeerakoord?

vrijdag 16 mei 2003 @ 20:03:13 #28
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_10480887
quote:
belastingverlagingen = meer bestedingen = goed voor de economie.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_10480890
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:00 schreef erikh het volgende:

PvdA is zo'n parti die ziet, hey we hebben een meevaller waar zullen we dat weer eens in gaan gooien ipv de staatsschuld te verkleinen want het was Zalm die daar ophamerde hoor dat meevallers neit meteen weer moetenw orden gebruikt om andere dingen te gaan bekostigen

Als jij dat zo zeker weet dan kun jij ongetwijfeld hiervan legio voorbeelden geven, of niet?
pi_10480897
quote:

[..]

Als het aan de PvdA had gelegen was dat lang niet het enige geweest hoor en was het nu nog veel erger
pi_10480915
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Als jij dat zo zeker weet dan kun jij ongetwijfeld hiervan legio voorbeelden geven, of niet?

Zijn geen voorbeelden omdat de VVD erop heeft gehamerd dat dit niet gebeurde
  vrijdag 16 mei 2003 @ 20:04:35 #32
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_10480922
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:02 schreef Kozzmic het volgende:
Ontopic: En CDA + VVD-stemmers: tevreden met regeerakoord?
Ja, harde maatregelen, maar dat was gezien de huidige stand van de economie (recessie) wel te verwachten. In ieder geval minder soft en vrijblijvend dan onder Paars. En Groen-Links noemt het asociaal, dus moet het wel goed zijn.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 20:05:28 #33
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_10480943
quote:
De PvdA heeft jarenlang lopen zeuren om de Zalmnorm los te laten. Gerrit heeft nog best lang voet bij stuk kunnen houden.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 20:05:29 #34
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_10480944
't probleem met dit kabinet is, is dat er een zeer sterke oppositie is met de PvdA.. Deze zijn nog steeds pissed omdat JP hen bedonderd heeft en zullen bij t minste of geringste van hun sterke oppositieplek gebruik maken met als gevolg dat we binnen een jaar wéér bij de stembus staan...
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_10480959
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:04 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ja, harde maatregelen, maar dat was gezien de huidige stand van de economie (recessie) wel te verwachten. In ieder geval minder soft en vrijblijvend dan onder Paars. En Groen-Links noemt het asociaal, dus moet het wel goed zijn.

Maar ik ben tevreden, kabinet had veel eerder strenger moeten worden. Had je ook een heleboel gezeik met asielzoekers, coffeeshops en wachtlijsten in de zorg (hoewel dat Borst was, de trut, als er ergens genoeg geld voor was dan was het wel de wachtlijsten wegwerken)

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 16-05-2003 20:07]

pi_10480960
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:04 schreef erikh het volgende:

[..]

Zijn geen voorbeelden omdat de VVD erop heeft gehamerd dat dit niet gebeurde

Oh...right *schiet in de lach*
Laat maar verder
pi_10480972
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh...right *schiet in de lach*
Laat maar verder

Als jij zo in de lach schiet kun je zelf vast legio voorbeelden verzinnen die het tegenovergestelde bewijzen
  vrijdag 16 mei 2003 @ 20:06:50 #38
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_10480982
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:05 schreef XcUZ_Me het volgende:
't probleem met dit kabinet is, is dat er een zeer sterke oppositie is met de PvdA.. Deze zijn nog steeds pissed omdat JP hen bedonderd heeft en zullen bij t minste of geringste van hun sterke oppositieplek gebruik maken met als gevolg dat we binnen een jaar wéér bij de stembus staan...
Lijkt me sterk, elk besluit van dit kabinet kan op steun rekenen van de LPF en de christelijke partijen. Rechtse meerderheid dus. De linkse stuurlui staan de komende 4 jaar (gelukkig) aan wal.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 20:06:51 #39
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10480983
Dit topic laat maar 1 ding zien, politiek is een voetbalwedstrijd geworden. Je hebt hart voor je eigen club, en aanhangers van de andere club moeten vooral niet in het gelijk gesteld worden. Ook al moet hiervoor onzin uitgebrald worden
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_10481007
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:06 schreef kingmob het volgende:
Dit topic laat maar 1 ding zien, politiek is een voetbalwedstrijd geworden. Je hebt hart voor je eigen club, en aanhangers van de andere club moeten vooral niet in het gelijk gesteld worden. Ook al moet hiervoor onzin uitgebrald worden
Ja, de politieke belangstelling is weer erg groot sinds Pim (je kan zeggen wat je wilt over Pim maar als die er niet was geweest waren er lang niet zoveel politiek discussies geweest hier)
pi_10481027
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:08 schreef erikh het volgende:

[..]

Ja, de politieke belangstelling is weer erg groot sinds Pim (je kan zeggen wat je wilt over Pim maar als die er neit was geweest waren er lang neit zoveel politiek discussies geweest hier)

Dus kun je je afvragen of Pim wel zo'n verrijking was gezien de discussies op dit forum.
pi_10481030
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:51 schreef Kozzmic het volgende:
Wrong. In de 13 jaar dat de PvdA regeerde (Lubbers III, Kok I en II) veranderde het financieringstekort van ongeveer 4 procent in een overschot. Dit ondanks het feit dat de VVD het tijdens de paarse kabinetten voor elkaar kreeg om de belastingen en premies met 14 miljard euro omlaag te krijgen.
1. De daling van het financieringstekort kwam door te ruime begrotingen waardoor er veel meevallers waren dankzij de economische groei.
2. Deze meevallers werden dan verdeeld tussen lastenverlichting en het financieringstekort.
3. De lastenverlichting was zeer nodig voor onze concurrentiepositie: de belastingdruk was in Nederland veel te hoog. De gerichte lastenverlagingen hebben zelfs goed bijgedragen aan de economische groei.
4. De noodzaak van het aflossen van de staatsschuld is evident.
5. De pvda drong aan op meer uitgaven en dit is ze een aantal keer gelukt. Was toen de hand al op de knip gehouden (zoals zalm wilde) dan waren er nu minder problemen geweest.
6. De enige fout van Zalm was het nieuwe belastingstelsel van 2001. Dit belastingstelsel is overigens volledig door Bos uitgevoerd en voorzag in veel te veel lastenverlichting in een oververhitte economie. Weliswaar door Bos uitgevoerd, Zalm was verantwoordelijk. Hoogervorst heeft inmiddels toegegeven dat dit een grote fout van paars2 was.

Over het nieuwe regeerakkoord ben ik, voor zover ik juistdoor de media ben geïnformeerd (heb het akkoord zelf niet gelezen), zeer tevreden. Deze combinatie is waarschijnlijk zelfs mijn ideale coalitie, al had D66 wat groter gemogen.
Een goed regeerakkoord op hoofdlijnen schrijven is echter niet zo moeilijk, de poppetjes die het moeten gaan uitvoeren zijn veel belangrijker; zoals we bij het vorige kabinet hebben gezien. Ik hoop daarom op goede ministers, maar daar heb ik nogal wat twijfels bij. Ook wat betreft de partij waarop ik heb gestemd (vvd). De basis waarop het kabinet aan de slag kan, is in ieder geval ruim in orde!

pi_10481044
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus kun je je afvragen of Pim wel zo'n verrijking was gezien de discussies op dit forum.

Hehe, zo kun je het ook zien ja, of Pim een verrijking was geweest voor ons land zal altijd een vraagteken blijven helaas.
pi_10481064
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:09 schreef Kordotium het volgende:

[..]

1. De daling van het financieringstekort kwam door te ruime begrotingen waardoor er veel meevallers waren dankzij de economische groei.
2. Deze meevallers werden dan verdeeld tussen lastenverlichting en het financieringstekort.
3. De lastenverlichting was zeer nodig voor onze concurrentiepositie: de belastingdruk was in Nederland veel te hoog. De gerichte lastenverlagingen hebben zelfs goed bijgedragen aan de economische groei.
4. De noodzaak van het aflossen van de staatsschuld is evident.
5. De pvda drong aan op meer uitgaven en dit is ze een aantal keer gelukt. Was toen de hand al op de knip gehouden (zoals zalm wilde) dan waren er nu minder problemen geweest.
6. De enige fout van Zalm was het nieuwe belastingstelsel van 2001. Dit belastingstelsel is overigens volledig door Bos uitgevoerd en voorzag in veel te veel lastenverlichting in een oververhitte economie. Weliswaar door Bos uitgevoerd, Zalm was verantwoordelijk. Hoogervorst heeft inmiddels toegegeven dat dit een grote fout van paars2 was.

Over het nieuwe regeerakkoord ben ik, voor zover ik juistdoor de media ben geïnformeerd (heb het akkoord zelf niet gelezen), zeer tevreden. Deze combinatie is waarschijnlijk zelfs mijn ideale coalitie, al had D66 wat groter gemogen.
Een goed regeerakkoord op hoofdlijnen schrijven is echter niet zo moeilijk, de poppetjes die het moeten gaan uitvoeren zijn veel belangrijker; zoals we bij het vorige kabinet hebben gezien. Ik hoop daarom op goede ministers, maar daar heb ik nogal wat twijfels bij. Ook wat betreft de partij waarop ik heb gestemd (vvd). De basis waarop het kabinet aan de slag kan, is in ieder geval ruim in orde!

Ik ben al blij dat netelenbos weg is, als er 1 minister belachelijk slecht was is zij het wel. Net als Borst trouwens

Maar goed we kunne hierover blijven lullen, het komt er toch wel of je nou wil of niet dus ik ga er verder geen woorden meer aan vuil maken

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 16-05-2003 20:12]

vrijdag 16 mei 2003 @ 20:11:49 #45
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_10481075
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:09 schreef erikh het volgende:
klein beetje offtopic maar kheb een vraag aan erikh, maarre zou jij je avatar niet eens aanpassen ?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_10481093
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:11 schreef DAMH het volgende:

[..]

klein beetje offtopic maar kheb een vraag aan erikh, maarre zou jij je avatar niet eens aanpassen ?

Want?

Als er 1 man is voor wie ik respect heb is het wel martin Luther king

Als we het toch over avatars hebben, zou jij niet of je avatar of je ondertitel aanpassen? Iemand uit barcelona heeft er een hekel aan spanjaard genoemd te worden het zijn catalanen.

[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 16-05-2003 20:14]

vrijdag 16 mei 2003 @ 20:13:46 #47
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_10481113
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:12 schreef erikh het volgende:

[..]

Want?

Als er 1 man is voor wie ik respect heb is het wel martin Luther king

ow en waarom is dat?
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_10481143
quote:
2 voorbeeldjes: 1. Melkert als minister van Sociale Zaken heeft veel extra geld gekregen ten tijde van paars1.
2. Borst als minister van VWS heeft veel extra geld gekregen ten tijde van paars2.
pi_10481162
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:13 schreef DAMH het volgende:

[..]

ow en waarom is dat?

Dat ligt zo voor de hand dat ik dat niet eens uit ga leggen, maar laat ik dit zeggen ik vergelijk hem met Ghandy en Mandela
pi_10481180
quote:

Netelenbos: vond in eerste instantie de prijsverhoging van de NS geen probleem. Toen de rest van Nederland (en het kabinet) op hun achterpoten gingen staan greep ze pas in. bron

Tevens is dit de vrouw die meende nog even 2 of 3 ton (ik meen guldens) uit te keren aan een project voor rekeningrijden waarvan al beslist was dat het niet doorging. Het kabinet was toen al gevallen, en mocht geen belangrijke beslissingen nemen. Gelukkig werd mevrouw teruggefloten en is dat bedrag niet uitgekeerd.

en buiten dat wist ook Mevrouw Netelenbos van de bouwfraude af, maar greep niet in.
bron

En dat is dan pas 1 lid van de PVDA

Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')