Upswept lines at the rear combine with the speedster-style convertible cover to give the Solstice an almost racecar appearance.
Simplicity is the key here. The screen in the middle provides everything that the large speedometer and tachometer don't.
The designer of the Solstice originally conceived the car as a coupe. Solid roof or not, this car could single handedly revive the performance image of Pontiac if GM sees it through to production.
Created in just four months at the behest of GM Chairman of North American operations, Bob Lutz, the Solstice promises Pontiac performance combined with the open air fun of a roadster. Although a completely new design, nearly all of its underlying components are right off the GM parts shelf, giving the Solstice the added allure of possible production.
Power comes from a supercharged version of the 2.2-liter Ecotech four-cylinder tuned to produce 240 ponies. A Borg-Warner six-speed sends power to the rear wheels, while a combination of 19-inch and 20-inch wheels connect the car to the ground. The front suspension is a simple strut-type design with a rack-and-pinion steering unit borrowed from the Subaru WRX. The rear suspension is an all-aluminum independent setup derived from GM's crossover SUV platform (for example, Aztek). The interior is driver-focused, with a minimum of gauges and buttons. The convertible version features a simple "one-hand" drop top that folds quickly beneath a speedster-style cover.
The fact that this concept utilizes so many already available parts makes the production possibility of this car seem more probable than impossible. GM is serious about overtaking Chrysler as the car company that brings concepts cars to reality. Don't be surprised to see a slightly toned-down version of this car at Pontiac showrooms in the very near future.
Nou, Pontiac, laat maar komen die bak
quote:ja die lijken er echt op...
Op donderdag 25 september 2003 10:08 schreef Deetch het volgende:
Ik vind het net het lelijke(re) broertje van de audi TT of de Opel Tigra
En voor de 2DE keer. Wil je dat CHAT er voor weg laten.
Dit is namelijk geen slowchat of chat topic.
BVD
quote:Slaat dat nou weer op? hij lijkt nog meer op een Ford Ka
Op donderdag 25 september 2003 10:08 schreef Deetch het volgende:
Ik vind het net het lelijke(re) broertje van de audi TT of de Opel Tigra
quote:Als ze dat nou zwart met blauw maakten ofzo
Op donderdag 25 september 2003 16:04 schreef StefanP het volgende:
Leuk bakkie om te zien, maar dat interieur....
quote:
Op donderdag 25 september 2003 10:14 schreef ook_gek het volgende:
ik vind hem zeker niet verkeerd hoor
Leuk dingentje vind ik het welEn voor de 2DE keer. Wil je dat CHAT er voor weg laten.
Dit is namelijk geen slowchat of chat topic.BVD
quote:
Op donderdag 25 september 2003 17:28 schreef GizartFRL het volgende:
topictitel gewijzigd.
quote:Achter de kentekenplaat waarschijnlijk.
Op donderdag 25 september 2003 15:58 schreef Quitter het volgende:[..]
Ik mis trouwens het benzine klepje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |