abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_28910861
Er staan trouwens foto's op http://www.purefm.be
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 18 juli 2005 @ 15:14:12 #102
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_28911004
quote:
Op maandag 18 juli 2005 15:08 schreef RichardQuest het volgende:
Er staan trouwens foto's op http://www.purefm.be
en op live.dourfestival.be
pi_28911041
Ah, merci.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  maandag 18 juli 2005 @ 15:16:46 #104
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_28913769
tsja organisatorisch zijn ze niet erg goed die belgen. kom je aan, staan er 2 rijen van 100 meter voor 2 kassa's voor de mensen met 4 dagen kaartjes plus nog 3 of 4 andere kassa's voor andere dingen waar gewoon 10 man staat..... en ook niet even een totaal-programma meegeven als je je bandje krijgt of zo
overigens vond ik het eten en drinken niet zo erg duur. de drank sowieso niet natuurlijk 1,66 voor een pilsje of hoegje al is 3,30 voor een fles water dan wel wat prijzig. maar voor 2,50 voor een frietje en 5 euro een dikke falafel hap of zo... tsja op meeste festivals kun je nog wel duurder eten vinden. maar wat variatie kan geen kwaad. heb ook maar 50 euro of zo uitgegeven. gewoon water meenemen van de camping...

overigens vond ik millionaire ook niet echt tof maar vooral omdat ze gewoon weinig goede nummers hadden. als je al begint met champagne kun je al niet echt meer naar een hoogtepunt toewerken natuurlijk maar ik had er wel wat meer van verwacht. hoogtepunten waren onder meer Sage Francis, Les Georges Leningrad (ook al had ik er maar de laatste 8 minuten of zo van gezien), 13&God en M83.
Devendra Banhart, Amon Tobin, Tokyo Ska Paradise Orchestra, Fantomas, Rahzel, Alec Empire, Television waren ook wel tof.
Oh en Liars waren gecancelled
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_28914924
Ik vond het 'optreden' van The Faint echt geniaal! Rahzel is briljant, DAAU is tof en Jamie Lidell is erg oké. (Nederlandse groupies zijn echt vreselijk trouwens ). Verder weer 2 heel fijne dagen gehad.
pi_28916366
ja the faint was ook wel tof ja, ook al was het dan bizar kort door omstandigheden (nog wel even wat dingen omversmijten dan, dat zie je ook niet vaak genoeg meer tegenwoordig he), ze zouden ook nog meespelen met Bright Eyes zag ik op mijn papiertje, maar zouden ze daar nog zin in gehad hebben?
erg coole video ook!
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  maandag 18 juli 2005 @ 20:51:28 #108
3869 David
Drum the drums
pi_28921588
Man het was toch weer goed. Dat meer is echt wel ongelooflijk zalig met zo'n weer

Verder inderdaad spijtig van de harddrugs en het feit dat ik elke nacht wakker ben geworden van klootzakken die in mijn tent wilden inbreken!
  dinsdag 19 juli 2005 @ 09:33:07 #109
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_28935726
quote:
Op maandag 18 juli 2005 20:51 schreef David het volgende:

... en het feit dat ik elke nacht wakker ben geworden van klootzakken die in mijn tent wilden inbreken!
Daar heb ik dan weer geen last van gehad verder!
pi_28936843
zo..dour was weer toppie dit jaar, dit was de derde keer en weer gaaf programma. Jammer van de hitte overdag..dat werd op het heetst van de dag rondtuffen in de auto met de airco aan
Geen last van buren gehad, geen diefstal, prijzen vonden we wel meevallen.
Camping weer over en overvol...tip voor next year..koop een kaartje voor het camperterrein...en ga op het camperterrein staan naast de parkeerplaatsen...minder ver lopen naar het festival..en stuk relaxter geloof ik.

toiletten en water blijft moeizaam voor die belgen om aan te leggen...af en toe geen doorkomen aan. Een drankbonnetje voor de douch is ook wel aso, 1.66 euro om te douchen???

Drugs? tja..de enige controles die ik heb gezien was op de afrit bij dour zelf, een afrit eerder of later en men had nergens last van. Wel is het zo dat die belgen of snuiven of blowen...waanzinning aantal mensen gezien die de weg behoorlijk kwijt waren.

De kassa was absurd..op het heetst van de dag inderdaad met je bagage en honderden anderen voor 1 kassa...de rest vd kassa's geen hol te doen...maffe lui.

leuk: front242, anne clark en implant, richie hawtin, jeff mills, tokyo ska paradise, young gods, vive la fete, queers,stretch arm strong
niet leuk: television, vitalic, laibach (wat een mongool)

En dan nog veel wel gezien waarvan ik de naam niet meer weet..en een aantal leuke dj sets

volgend jaar weer..maar dan op woensdagavond heen, en maandag terug...
punk Oi! rockabilly reggae dub ska rocksteady gothic wave ebm eighties techpop minimal techno synthpop electro ambient classical and jazz..
pi_28949033
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 09:33 schreef SKa_BoSS het volgende:

[..]

Daar heb ik dan weer geen last van gehad verder!
Ik ook niet, ook rondom mij helemaal niemand...ik had misschien wel het geluk dat van de Vlamingen naast ons bijna altijd wel iemand aanwezig was, en die waren wel te vertrouwen (fucking stoners )

Television vond ik trouwens ontzettend saai, ik had er meer van verwacht...en Ritchie Hatwin leek z'n dj-set als een klein kind te bespelen; op de mees onlogische momenten ineens de beat eruit en zo. Daar is techno niet voor gemaakt, mannetje!
pi_28949146
quote:
Op dinsdag 19 juli 2005 10:38 schreef spirit69 het volgende:
queers
Na het eerste liedje dacht ik al: die gaan een Ramones-nummer coveren...en jawel hoor. Hoe afgezaagd.
pi_28981828
Heimwee
  donderdag 21 juli 2005 @ 13:00:29 #114
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_29006672
quote:
Op woensdag 20 juli 2005 17:46 schreef RichardQuest het volgende:
Heimwee
Nog even wachten tot het volgende festival...
pi_29007949
Echt geweldig festival. Liepen echt enorm vele mooie vrouwen rond! Niet dat ik daarvoor kwam natuurlijk, ik ging natuurlijk puur voor de muziek ( ) maar het moet wel gezegd worden. Rahzel, Sage Francis, Vive la Fete en Nid en Sancy waren absolute hoogtepunten. Kut waren de veel te lange wachttijden bij aanvang van het festival en de uittocht van auto's na afloop van het festival, op de maandagmiddag.
http://www.combilozen.nl
Check de KoSte bundel! uit en bestel deze dan ook gelijk :o
pi_29011722
Maandagmiddag, tsja, dan kun je dat wel een beetje verwachten, niet?
pi_29046560
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 15:31 schreef RichardQuest het volgende:
Maandagmiddag, tsja, dan kun je dat wel een beetje verwachten, niet?
In principe wel, maar het was echt zwaar overdreven. Enorm parkeerterrein met een éénbaansweg naar een iets grotere weg toe, we hebben zeker 100 meter afgelegd in bijna 2 uur. Iets betere afvloeiing van het verkeer mag wel.
http://www.combilozen.nl
Check de KoSte bundel! uit en bestel deze dan ook gelijk :o
  vrijdag 22 juli 2005 @ 23:04:39 #118
113173 Quannum
Well FOK! you!
pi_29052537
Ik vond het toch ook weer schitterend dit jaar. Zelf heb ik geen last gehad van inbraken ( ), maar vrienden die op de camping zaten wel: frigobox, stoelen enz weg. Ik sliep in mijn auto, lekker rustig.

Dit jaar heb ik echt mijn best gedaan om zoveel mogelijk te zien en dat is me zeker gelukt.
Het beste vond ik Looptroop, hiphop uit Zweden. Vitalic was ook suuuuper en de voornaamste reden voor mij om donderdag al naar Dour af te zakken.
Beste reggea was Desmond Dekker en Dwight Trible.

Ook een pluimpje voor Absynthe Minded, een groep uit Gent. In België zijn ze al vrij populair, nu de rest van Europa nog.

(Ik had eigenlijk al een hele tekst geschreven om te posten, maar mijn pc dacht daar anders over en crashte. En ik ga niet opnieuw beginnen. )

Foto's

Lekker relaxed aan de Red Frequency Stage

Vanonder de bomen

Tijdens Desmond Dekker

Mijn andere foto's zijn vaag, vager, vaagst.
Niemand anders met foto's?
Jusqu'ici tout va bien
pi_29052577
quote:
Op donderdag 21 juli 2005 13:40 schreef StofjeB het volgende:
Echt geweldig festival. Liepen echt enorm vele mooie vrouwen rond! Niet dat ik daarvoor kwam natuurlijk, ik ging natuurlijk puur voor de muziek ( ) maar het moet wel gezegd worden. Rahzel, Sage Francis, Vive la Fete en Nid en Sancy waren absolute hoogtepunten. Kut waren de veel te lange wachttijden bij aanvang van het festival en de uittocht van auto's na afloop van het festival, op de maandagmiddag.
Mooie vrouwen? Ik heb echt totáál niks neukbaars daar gezien. Hooguit 5 misschien?
  woensdag 27 juli 2005 @ 22:55:30 #121
3869 David
Drum the drums
pi_29185838
Inderdaad super mooie vrouwen (@BloodyLotte, smaken verschillen, misschien dat jij daar als vrouw een andere kijk op hebt? ).

Volgend jaar inderdaad weer...

Maar dan neem ik zelfs geen tent en slaapzak mee. Maar wel een baseballknuppel om die kansloze laffe dieven eens een lesje te leren
pi_29192940
Ik schnap niet dat jij daar blijkbaar veel en ik helemaal geen last van heb gehad....ik heb zelfs een hele middag m'n portemonnee open en bloot op m'n bed gelegd.

Misschien een electrisch geladen rits proberen te scoren?
  donderdag 28 juli 2005 @ 09:02:27 #123
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_29193428
quote:
Op vrijdag 22 juli 2005 23:04 schreef Quannum het volgende:

Niemand anders met foto's?
http://people.zeelandnet.nl/vanhomme/dour/index.htm

Ben jaloers op je omdat jij wél het optreden van Desmond Dekker hebt gezien... Ik wou ook!
  donderdag 28 juli 2005 @ 11:30:03 #124
3869 David
Drum the drums
pi_29196070
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 07:45 schreef RichardQuest het volgende:
Ik schnap niet dat jij daar blijkbaar veel en ik helemaal geen last van heb gehad....ik heb zelfs een hele middag m'n portemonnee open en bloot op m'n bed gelegd.

Misschien een electrisch geladen rits proberen te scoren?
Ik trek het misschien aan, ik ben vorig jaar op Pukkelpop ook helemaal bestolen. De kleren die ik op dat moment aan had was het enige dat ik nog had .

Ik heb sindsdien geleerd niets van waarde mee te nemen naar een festival (ook zo weinig mogelijk geld, je kunt het er toch ter plekke afhalen). Uiteindelijk is het niet zo gek dat het dieven aantrekt, want wat is er gemakkelijker dan gewoon iemands tent openritsen of desnoods opensnijden en alles wat niet te heet of te zwaar is mee te nemen.

Ik ben blij voor je dat je er geen last van hebt gehad, maar je portemonnee open en bloot op je bed leggen zou ik toch niet zo snel doen . Een vriend van me heeft meer festivalervaring dan ik en is nog nooit bestolen, tot dit jaar op Dour, en hij denkt nu ook wel twee keer na voor hij nog eens z'n gsm laat liggen in zijn tent.
  dinsdag 18 april 2006 @ 13:36:17 #125
13354 Boeman
Ik was jarig.
pi_37060054
Ik probeer er dit jaar eens naartoe te gaan

De line-up tot nu toe :

65 Days of Static
Agnostic Front
An Pierlé
Andy C
Animal Collective
Apocalyptica
Art Brut
Bauchklang
Bell Orchestre
Bellrays
Birdy Nam Nam
Black Bomb A
Born From Pain Recensie Born From Pain cd
Constantines, The
Convict
Dandy Warhols
Das Pop
Datsuns, the
Death by Stereo Recensie Death by Stereo cd
Dillinja
DK7
Dune, Herman
Ed Rush & Optical
Eek-A-Mouse
Electric Eel Shock
Elephant Man
Erlend Oye
Fifty Foot Combo
Fils de Teuhpu, Les
Flogging Molly
Gossip
Gravenhurst
Groundation
Guerilla Poubelle
Haunted, the
Hermano Recensie Hermano cd
High On Fire
High Tone
I am X
Ignite
Infadels, The
Jackson and His Computer Band
Janez Detd
Kill Your Idols
La Caution
Ladytron
Lemon D
Les Cowboys Fringants
Les Trois Accords
Luciano & Andrew Tosh
Mad Caddies
Maroon Recensie Maroon cd
Miss Kittin
Montevideo
Nada Surf
Nathan Fake
Nervous Cabaret
Oomph!
Panacea
Pendulum
Peter Pan Speedrock Recensie Peter Pan Speedrock cd
Primal Scream
Punish Yourself
Puppetmastaz
Real McKenzies, The
Roni Size
Shelter
Space DJz
T. Raumschmiere
Tiken Jah Fakoly
Troy von Balthazar
Two Gallants
Unswabbed
Washington Dead Cats
White Cowbell Oklahoma
Whitest Boy Alive, the
WhoMadeWho
With Honour
Within Temptation
ZZZ
[i]deze ruimte is te huur[/i]
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:06:39 #126
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_37061039
Als ik niet naar Sziget ga wordt het denk ik wel dour, vooral het aantal drum 'n bass en hardcore acts spreekt mij wel aan.

65 Days of Static
Agnostic Front
An Pierlé
Andy C
Animal Collective
Apocalyptica
Art Brut
Bauchklang
Bell Orchestre
Bellrays
Birdy Nam Nam
Black Bomb A
Born From Pain
Constantines, The
Convict
Dandy Warhols
Das Pop
Datsuns, the
Death by Stereo Recensie Death by Stereo cd
Dillinja
DK7
Dune, Herman
Ed Rush & Optical
Eek-A-Mouse
Electric Eel Shock
Elephant Man
Erlend Oye
Fifty Foot Combo
Fils de Teuhpu, Les
Flogging Molly
Gossip
Gravenhurst
Groundation
Guerilla Poubelle
Haunted, the
Hermano Recensie Hermano cd
High On Fire
High Tone
I am X
Ignite
Infadels, The
Jackson and His Computer Band
Janez Detd
Kill Your Idols
La Caution
Ladytron
Lemon D
Les Cowboys Fringants
Les Trois Accords
Luciano & Andrew Tosh
Mad Caddies
Maroon
Miss Kittin
Montevideo
Nada Surf
Nathan Fake
Nervous Cabaret
Oomph!
Panacea
Pendulum
Peter Pan Speedrocl
Primal Scream
Punish Yourself
Puppetmastaz
Real McKenzies, The
Roni Size
Shelter
Space DJz
T. Raumschmiere
Tiken Jah Fakoly
Troy von Balthazar
Two Gallants
Unswabbed
Washington Dead Cats
White Cowbell Oklahoma
Whitest Boy Alive, the
WhoMadeWho
With Honour
Within Temptation
ZZZ
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')