quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 18:30 schreef Rampage2K het volgende:
Wat is trouwens de logica ven het opnemen van de telefoon om de matrix te verlaten? Zit hier echt nog een reden achter of is het gewoon zo dat ze maar iets moesten verzinnen om de matrix te verlaten?
quote:Zodat je spannende achtervolgingen kan maken. Maar wat ze erachter verzonnen hebben is dat er maar bepaalde plaatsen zijn waar ze naarbinnen kunnen hacken. Zoiets proberen ze niet teveel te verklaren omdat het rammelt, maar wel nodig is. Ze gaan toch ook niet verklaren waarom de agents zo ontzettend misschieten in 1 als ze NEO achterna zitten. Hij klimt recht omhoog en toch missen ze... en zo zijn er van dat soort dingen in films legio dingen te bedenken.
Op zondag 18 mei 2003 00:29 schreef Rampage2K het volgende:
Maare, anyone got a clue about this?:
[..]
Dan is misschien een leuke vraag....wat hadden de makers beter/anders kunnen doen om de matrix te verlaten?
quote:Niets, ik persoonlijk vind het heel leuk gevonden. Vooral ook omdat het vaak van die ouderwetse telefoons zijn
Op zondag 18 mei 2003 00:52 schreef Rampage2K het volgende:
Hmz, ok da's inderdaad misschien wel waar.Dan is misschien een leuke vraag....wat hadden de makers beter/anders kunnen doen om de matrix te verlaten?
dank ![]()
btw:
Op het moment kan ik het wel vinden met de volgende theorie:
quote:Het is ieder geval wat minder extreem dan de theorie dat de matrix al vanaf het prille begin in meerdere lagen was opgedeeld, en tja zo'n overweldigende plotwending kan je je tere filmgangers toch niet aandoen
Op zondag 18 mei 2003 00:17 schreef kingmob het volgende:quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op zaterdag 17 mei 2003 23:46 schreef Doffy het volgende:
[knipknip]
Wat ook zou kunnen, en wat ook mede de titel van de film verklaart (heb ik nog niemand over gehoord) is dat het goed mogelijk is dat op het moment dat Neo door de deur terug stapte 'naar Trinity', er heel goed een nieuwe versie van de Matrix ge'reload' zou kunnen zijn waarin Zion gewoon een onderdeel is! Dus Neo zit niet in een tweede laag van de Matrix, maar gewoon in een aangepaste versie. Soort van 'Level two', zeg maar. Vandaar dat hij macht over de Sentinels heeft; omdat hij nog gewoon in de Matrix zit.
[knipknip]
--------------------------------------------------------------------------------verek, je hebt gelijk.
Neo kwam er al snel achter dat hij nog steeds in de matrix zat, dit was dan ook een 'spelletje' van de architect. Alleen is dan de vraag hoe de architect zoveel over de verdediging van zion weet (alle andere mensen zijn immers programmas geworden). Het zou prima kunnen natuurlijk. Neo ontdekte echter al snel dat het nep was ('i can feel them?') en ontsnapt direct uit deze matrix.
ofzoiets...
oh en let vooral op 'something's different... I can feel them'. Er is dus blijkbaar iets verrandert, iets dat eerst niet zo was.
[Dit bericht is gewijzigd door NDAsilenced op 18-05-2003 01:16]
quote:Zie jij ook je topic als je eigendom?
Op zondag 18 mei 2003 01:06 schreef NDAsilenced het volgende:
Zullen we btw het "wat hadden ze beter kunnen doen" of "dit is niet echt geloofwaardig" buiten dit topic houden aub?
doe dat hier als je wil The Matrix 2: The Matrix Reloaded #4dank
quote:shit, ik was hier al bang voor
Op zondag 18 mei 2003 01:15 schreef kingmob het volgende:[..]
Zie jij ook je topic als je eigendom?
. Maar vooruit, geef eens een voorzet dan.
quote:Ik vind dat een grotere en verrasendere plotwending dan dat er meer matrixen zijn. Het geeft ook nog veel meer ruimte voor een interesant verhaal. Ik zou niet echt weten hoe ze nog een hele film op 'de 'real world' is ook de matrix' zouden moeten maken. Deze theorie zou echter waarschijnlijk betekenen dat de mensen nog een goede kans maken en dat de architect bang is voor Neo. Als neo denkt dat hij in de echte wereld een normaal mens is, is hij natuurlijk veel makkelijker te vernietigen, aangezien hij in de matrix niet te doden is.
Op zondag 18 mei 2003 01:18 schreef NDAsilenced het volgende:[..]
shit, ik was hier al bang voor
En ik nog heel voorzichtig doen door het in een vragende zin te doen, en dan ook nog aub en dank erbij.
maargoed, bekijk me edit in me vorige post voor de toegevoegde waarde
quote:Zo'n plotwending zou wel erg voor de hand liggen en is niet origineel
Op zondag 18 mei 2003 01:06 schreef NDAsilenced het volgende:
Het is ieder geval wat minder extreem dan de theorie dat de matrix al vanaf het prille begin in meerdere lagen was opgedeeld, en tja zo'n overweldigende plotwending kan je je tere filmgangers toch niet aandoen
En hier lees je theorien van fans over de hele wereld:
http://us.imdb.com/title/tt0234215/board/threads/
[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 18-05-2003 02:01]
quote:Ja als je het zo plat zegt wel natuurlijk, maar niet als je kijkt naar het verhaal rondom de totstandkoming en realisatie van dit principe natuurlijk.
Op zondag 18 mei 2003 01:25 schreef SunChaser het volgende:[..]
Zo'n plotwending zou wel erg voor de hand liggen en is niet origineel
The 13th floor: goede film over 'n virtuele wereld
-The architect zij dat the prophecy en "the one" gedoe een door hun opgezette zaak was.
-Zion staat op het punt vernietigd te worden(en zal ook vernietigd worden)
-De mens is onzettend moelijk controleerbaar hebben de machines opgemerkt, het is onontkoombaar dat er een gedeelte van de mensen de matrix niet accepteert en "ontwaakt", 1% van de mensheid heb ik gelezen hier ergens.
Om deze onstabiele factor te controleren hebben ze express een speciale extra matrix ontwikkeld voor deze mensen om toch hier ook de controle op te kunnen leggen.
Er was oorspronkelijk wel (in de 1ste matrix) een echte "the one" die zonder gezoek en prophecy-blabla tot stand is gekomen. Hij of zij
heeft ook de 1ste en echte oorlog tegen de machines geleid en ..verloren. Probleem opgelost?(vanuit het machineoogpunt) nee. er zijn nog steeds veel mensen die ontwaken en de boel mogelijk kunnen terroriseren etc.
Oplossing: geef de uitvallers in plaats van een echte ontwakening alleen het gevoel hiervan, stuur ze naar een 2de laag van de matrix wat 'de echte wereld' moet voorstellen, met Zion, kapotte aarde, nepmachines etc. en alles wat we tot nu toe gezien hebben. Geef ze daarbij nou ook nog eens een vage prophecy om ze meer het gevoel te geven dat ze vanuit de echte wereld aan het werk zijn, en de mensheid helpen.
En wanneer the prophecy bijna aan zijn eind is en the one bij the architect op de thee komt kan hij zoals gepland de loop in de gehele matrix mogelijk maken. (dus met 6 mannen en 17 vrouwen zion opbouwen en plaats + opvang maken voor ontwaakte mensen)
Daarbij wil ik ook nog zeggen dat het mogelijk is dat alle programmas zoals de agents en dergelijk hier zelfs ook niet van bewust zijn, enkel the architect.
Hier staan ook leuke theorieen.
Wat er bij mij niet ingaat is dat Zion de enige stad ter wereld is waar mensen nog leven. Er moeten meer plekken zijn op aarde.
En waarom dragen Neo en Trinity irl en Zion nog steeds van die vieze stukke kleren?
quote:Dat waren ze ook niet. "Nobody told me, because nobody knew...". Ik nam aan dat dat niet alleen op de mensen sloeg. En ik denk ook niet dat de programmas zich daarvoor zouden lenen, ze komen nogal 'rebels' over in de film.
Op zondag 18 mei 2003 02:01 schreef NDAsilenced het volgende:[..]
Daarbij wil ik ook nog zeggen dat het mogelijk is dat alle programmas zoals de agents en dergelijk hier zelfs ook niet van bewust zijn, enkel the architect.
Trinity, mooie naam, ook wel bijbels. Drie-eenheid.
Voortbordurend, zo'n marginaal persoon als Trinity eigenlijk is, onoverwinnelijk, sterk, bijna emotieloos maar geen hoofdpersoon als zodanig, het lijkt wel bijna een kwade genius in het hele verhaal. Alle keuzes die Neo heeft gemaakt zijn door haar getriggered. Neo doet niets uit zichzelf totdat Trinity een aanleiding geeft, beginnend bij "follow the white rabbit" tot aan de keuze van de deur.
Wanneer Persephone eist dat Neo haar kust lijkt Trinity voor het eerst menselijk, jaloers. In antwoord daarop laat Persephone Neo de sleutelmaker ontdekken, de directe aanleiding voor Trinity's "dood".
Ik hoop dat Trinity's rol in het geheel in het vervolg duidelijk wordt want een causaal verband moet er wel zijn, zeker met zo'n naam.
Persephone, ook al zo'n mooie naam. De dochter van Zeus en Demeter, in de herfst en de winter moest ze bij haar man Hades zijn in de onderwereld, in de lente en de zomer mocht ze op aarde goeddoen. Mooie metafoor, Neo zal d'r wel in de zomer getroffen hebben.
Genoeg gefilosofeer, wat een prachtfilms, en wat een vragen roepen ze op!
quote:En mensen maar zeggen dat het een kutfilm is
Op zondag 18 mei 2003 02:11 schreef Roache_ het volgende:Genoeg gefilosofeer, wat een prachtfilms, en wat een vragen roepen ze op!
[ontopic]
Alle theorien even weggelegd, het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat the architect dik aan het liegen.
quote:Haha, en dat dan op het eind Bambi verschijnt, zeggend: "zo eikels, wat nou met jullie gezeur en interessantdoenerij. We hadden gewoon een paar mooie special effects verzonnen maar die pasten niet in 'Spice World' dus verzonnen we de Matrix."
Op zondag 18 mei 2003 02:17 schreef NDAsilenced het volgende:[..]
En mensen maar zeggen dat het een kutfilm is
[ontopic]
Alle theorien even weggelegd, het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat the architect dik aan het liegen.
Oeh...
quote:Gelezen, ik weet het bijna zeker:
Op zondag 18 mei 2003 02:34 schreef SunChaser het volgende:
Het gesprek van Neo en de Architect:
http://us.imdb.com/title/tt0234215/board/flat/1544538?d=1546949#1546949
I am the father (Architect) and she's the morher (Oracle).
"Please"
Duh, "she" is Trinity, en niemand anders! Nogmaals, bijna zeker....
quote:Ooeooeoeoe.. Mensen die 'het zeker weten' gaan zoooo op hun bek.
Op zondag 18 mei 2003 02:47 schreef Roache_ het volgende:
[..]
Gelezen, ik weet het bijna zeker:
Duh, "she" is Trinity, en niemand anders! Nogmaals, bijna zeker....
The Architect: "The matrix is older than you know. I prefer counting from the emergence of one integral anomaly to the emergence of the next, in which case this is the sixth version."
the emergence = de opstanding van The Ones = Neo (!)(?)
Dus NIET ALLES wat The Architect zei is een leugen.
[Dit bericht is gewijzigd door SayDay op 18-05-2003 04:02]
quote:Daarom weet ik het ook "bijna" zeker.
Op zondag 18 mei 2003 03:53 schreef SayDay het volgende:[..]
Ooeooeoeoe.. Mensen die 'het zeker weten' gaan zoooo op hun bek.
Ik wacht gewoon deel 3 af, krijg koppijn van het peinzen hierover.
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 21:42 schreef SayDay het volgende:[..]
Kingmob heeft een punt. De luchtverplaatsing van Neo's vliegwerk is sterk genoeg om auto's door de lucht te slingeren. Meneer stopt kogels met z'n gedachten. Hij hervormt de Matrix om Trinity tot leven te wekken. Als je wist dat je dit allemaal kon, zou JIJ dan tijd verspillen in hand-to-hand combat? Ik niet.
quote:Neo had niet verwacht dat Smith zichzelf kon kopiëren en wilde hem met martial arts verslaan als uitdaging. Doordat er steeds meer kopiëen bij kwamen in het gevecht kon hij zich tijdelijk niet focussen en opstijgen.
Op zaterdag 17 mei 2003 22:34 schreef BlaatschaaP het volgende:[..]
Daar ergerde ik me ook al aan ja.. Bijvoorbeeld het Smithgevecht.. hij heeft daar echt 10 minuten staan vechten en pas dan bedenk je je dat je wegvliegt?
.
Maar het gevecht duurde idd wel wat lang zodat ik na enkele minuten m'n armen over elkaar deed en begon af te vragen wanneer er nou iets verrassends gebeurde. ![]()
Waren de ruimtegevechten in de Star Wars films altijd te kort om te zien, is dit gevecht weer te lang. Je kan ook niet altijd alles krijgen.
quote:De eerste 2 miinuten kan ik me voorstellen dat Neo gewoon probeert om die Smiths te verslaan. Maar hij zag toch zelf ook wel dat er maar meer en meer bijkwamen. Ik heb er geen enkele dood zien gaan.. dat merk je toch wel?
Op zondag 18 mei 2003 07:55 schreef Dr_Crouton het volgende:[..]
[..]Neo had niet verwacht dat Smith zichzelf kon kopiëren en wilde hem met martial arts verslaan als uitdaging. Doordat er steeds meer kopiëen bij kwamen in het gevecht kon hij zich tijdelijk niet focussen en opstijgen.
Maar het gevecht duurde idd wel wat lang zodat ik na enkele minuten m'n armen over elkaar deed en begon af te vragen wanneer er nou iets verrassends gebeurde.
Waren de ruimtegevechten in de Star Wars films altijd te kort om te zien, is dit gevecht weer te lang. Je kan ook niet altijd alles krijgen.
Trouwens, die scene dat al die Smiths elkaar aankijken (na het gevecht) en daarna weglopen.. let eens op de Smiths achteraan.. heel duidelijk andere acteurs die niet eens op Hugo Weaving lijken
.
Ik ben trouwens wel blij dat Mr. Smith zo'n belangrijke rol in het verhaal speelt.. hij is zo leuk sarcastisch
.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |