abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 mei 2003 @ 01:34:06 #1
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10464955
The Matrix 2: Matrix Reloaded
The Matrix 2: Matrix Reloaded #2
The Matrix 2: Matrix Reloaded #3

En hier weer verder over deze ruige film.

[Dit bericht is gewijzigd door victorinox op 16-05-2003 01:41]

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_10464979
Give me a break
.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 01:36:15 #3
55086 Phenomenom
Met spelvout :{
pi_10464980
Mag je hier trouwens spoilers posten enzo?
pi_10464987
Kom ook net terug van de film. Begon pas rond kwart voor 11, was ruzie enz

Kvond de film best wel tegenvallen. Khad er veel meer van verwacht toen ik de trailer zag . Het was wel de 6,50 waard

Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
  Moderator vrijdag 16 mei 2003 @ 01:36:48 #5
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_10464992
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:36 schreef Phenomenom het volgende:
Mag je hier trouwens spoilers posten enzo?
Nee.

Of je doet het zo:

SPOILER:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
<tekst>
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
/SPOILER

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 01:37:23 #6
55086 Phenomenom
Met spelvout :{
pi_10465001
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:36 schreef EminemRulezz het volgende:
Kom ook net terug van de film. Begon pas rond kwart voor 11, was ruzie enz

Kvond de film best wel tegenvallen. Khad er veel meer van verwacht toen ik de trailer zag . Het was wel de 6,50 waard

Ruzie in de Bios

Heb ik nog nooit meegemaakt

Redactie Frontpage vrijdag 16 mei 2003 @ 01:37:41 #7
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10465005
Ik denk dat ik maar een kaartje koop voor American Wedding en dan binnensneak bij The Matrix
  vrijdag 16 mei 2003 @ 01:37:52 #8
21708 bruceLEE
ok ik ben wakker, wat nu?
pi_10465006
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:23 schreef NietGroen het volgende:

independence day.

sorry
ik ben lee en bruce ken ik nie!
pi_10465013
Ik ben er geweest

Toffe film verhaal ietsjes minder dan in deel1 maar nog steeds heel sterk, maarja wat kon er tegen het Matrixverhaal op.

EN DE ACTIE WAS SMULLEEEEN

pi_10465019
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:37 schreef SunChaser het volgende:
Ik denk dat ik maar een kaartje koop voor American Wedding en dan binnensneak bij The Matrix
Jah er was beetje ruzie want er waren mensen die niet doorschoven zodat er geen stoelen ertussenin vrij kwamen. Vonden ze niet nodig
Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
pi_10465022
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:38 schreef Fatality het volgende:
Ik ben er geweest

Toffe film verhaal ietsjes minder dan in deel1 maar nog steeds heel sterk, maarja wat kon er tegen het Matrixverhaal op.

EN DE ACTIE WAS SMULLEEEEN

Beetje Overdreven Actie
pi_10465035
matrix 1 vond ik kutfilm
borderline
  vrijdag 16 mei 2003 @ 01:41:12 #13
21708 bruceLEE
pi_10465044
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:40 schreef slapstick het volgende:
matrix 1 vond ik kutfilm
hahahahhahahahahahahah zo en nu weer serieus

vond je twee wel leuk

pi_10465057
alleen op die snelweg, trin wou niet echt dood....hele auto doorzeeft behalve haarzelf

beetje nep, voor de rest klasse film

pi_10465059
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:39 schreef EminemRulezz het volgende:

[..]

Beetje Overdreven Actie

Ok, redelijk over de top, en sommige scenes duurden te lang.. maar voor de resst

Daarnaast vond ik Morpheus tegenvallen. In deel 1 kwam ie met diepzinnige gesprekken met hints en strikvragen, maar nu had ie opeens allemaal duidelijke taal.. dat was ietsminder.

Kga slapen , 4 uur film, meer dan genoeg

pi_10465061
Ben net terug, en vond hem zekers wel goed! sFX waren erg goed, verhaal iets minder maar toch, ben tevrede
What fits your busy schedule better, excercising one hour a day or being dead 24 hours a day?
pi_10465075
DAmn kaartjes waren op
pi_10465076
ik vond hem super! alleen 1 ding... het was maar een halve film
ik bedoel, komop waar is de rest

bij deze weer: ik moet hem volgens mij eerst 5keer zien voor ik alles snap.
voor de insiders, zonder spoiler weg te geven: ik doel op het gesprek van neo en die ouwe met die witte baard (wink, wink, nudge, nudge)

pi_10465085
Ik werd niet zo overrompeld door het verhaal als het eerste deel. (Tja, wie verwachtte nou niet veel van Reloaded?)

Wel mooie speciale effecten

Sommige scenes duurden te lang.

De film had imo een minder goed ritme (tempo, wisseling gevechtscenes / dialoogscenes) als het eerste deel.

Wel fijne avond gehad. Roll on Revolutions.

pi_10465109
2 meningen over deze film: en

Waarom => vette FX, maar vooral ook veel denkwerk

Waarom => er worden veel dingen gezegd die ik nog wel een aantal keer moet zien/horen om ze volledig te begrijpen.

Waarom vinden sommige onder ons dit een kutfilm => ze zien niet het grotere geheel, het is namelijk een film die in 2 stukken is verdeeld. Je zou hetzelfde effect krijgen als je The Matrix in 2 delen zou splitsen. In het eerste deel denk je, wat een onzin verhaal, maar in het tweede deel wordt alles duidelijk en blijken vele zaken goed in elkaar te steken en gewoon kloppend te zijn. Dus om Reloaded te begrijpen en te waarderen moet je Revolutions gezien hebben.

Bij de eerste Matrix is het verhaal "kloppend", maar in deel 2 blijven er meer vragen over dan er antwoorden worden gegeven.

pi_10465114
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:46 schreef FastFox het volgende:
Ik werd niet zo overrompeld door het verhaal als het eerste deel. (Tja, wie verwachtte nou niet veel van Reloaded?)

Wel mooie speciale effecten

De film had imo een minder goed ritme (tempo, wisseling gevechtscenes / dialoogscenes) als het eerste deel.

Wel fijne avond gehad. Roll on Revolutions.

ja mee eens vooral:

<MOGELIJKE SPOILER!!!>

wanneer ze party bouwen in zion, en neo ligt trinity te krikken... komop zeg, het was net MTV summer time...

</MOGELIJKE SPOILER!!>

voor de rest de actie was wel over the top, maar het is wel gerechtvaardigd, aangezien ze in the matrix zitten en neo dan alles kan.. toch? (nee geen spoiler, dit is al in deel 1)

vrijdag 16 mei 2003 @ 01:50:23 #22
39156 El_Diablo
To be concluded...
pi_10465117
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:46 schreef FastFox het volgende:
-knip-
-knip-
-iets wat kan spoilen-

schaamrood op kaken....

[Dit bericht is gewijzigd door El_Diablo op 16-05-2003 01:54]

This place requires no physical fitness program:
Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
pi_10465123
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:50 schreef El_Diablo het volgende:

[..]

[iets wat kan spoilen]

zet er nou neer dat er spoilers kenne zijn sommige mensen wille dit nog niet wete
pi_10465182
Ik had vantevoren besloten dat ik de film helemaal top zou vinden, bij deze ...

Wat + punten van de film :

+ FX
+The Twins
+Gevecht van Neo met Agent Smith(s)....
+De scenes van trinity op motor
+ The creator.....
+ Meer humor

Wat - punten :

- Soms te lange dialogen
- Ik wil geen liefdesverhaal van 2 volslagen onbekende!
- Maar heel kort van the Twins genieten
- Toespraak Morpheus had VEEL beter gemoeten

Al met al best een aardige film hoor, niet super, maar ik vermoed, zoals hier allis geopperd, dat je Revolutions ook moet zien, vandaar dat ze ook zo kort na elkaar komen ws.

O en je begrijpt de film zeker niet in 1x, hoop filosofisch gepraat allemaal.....

Punt : 7,8

... te zijn bij die warme, natte, christelijke, lauwe, binnebroekse, rukkerrrr; Rick Felderhof. En dat je 'm dan een paar dagen mag martellen door 'm uit te schelden voor vunzig glijmiddel, gereformeerde kutvoyeur en luizige artiestenvlo...
  vrijdag 16 mei 2003 @ 01:59:53 #25
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_10465186
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:51 schreef jdmorpheus het volgende:

[..]

zet er nou neer dat er spoilers kenne zijn sommige mensen wille dit nog niet wete

De mensen die dat nog niet weten hebben de trailer ook nog niet gezien en doen er dus alles aan om spoilers te verkomen, die zullen zeker dit topic over slaan.

Stop met lezen als je bang ben voor spoilers.

Ik vond het iig een goeie film, verhaal was zowiezo ondergeschikt aan de actie, maar als je daar van uit gaat dan zit je zowiezo goed. De film is zeker het herkijken waard, al is het alleen maar omdat er zoveel gebeurt in sommige scenes.
Wat ik wel vind is dat het verhaal beter verdeelt had kunnen worden en niet alles in de laatste 15 minuten.

pi_10465189
Tja , viel mij een beetje tegen maar dat komt door mijn hoge verwachtingen .
Scene op het basketbalveld (paaltje) is perfect echt super mooi.
Kheb het spel ook uitgespeeld voordag ik na de film ging (8 uur gameplay , afzetters) en ook dat sluit mooi aan.
Al met al een zeer goede actie film
Soldaat bij de verbindingsdienst
  vrijdag 16 mei 2003 @ 02:03:41 #27
21708 bruceLEE
pi_10465202
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:59 schreef blubikbeneenknoop het volgende:

Wat + punten van de film :

+The Twins

Wat - punten :

- Maar heel kort van the Twins genieten

They will be back
pi_10465205
Ik vondt het helemaal te gek, echt super! Jammer dat ik nu pas thuis ben (er waren alleen nog kaartjes in dordrecht te krijgen)...
[b][url=http://www.volvo.nl]Volvo[/url][/b]
pi_10465210
Wat ik niet snapte btw :

SPOILER :
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hoe kan agent Smith nu in dat schip zitten? Het was toch zo, als je ziel doodgaat zeg maar in The Matrix, je lichaam ook doodgaat, "The body can't live without it's soul"....
-
-
-
-
-
-
-
END OF SPOILER

... te zijn bij die warme, natte, christelijke, lauwe, binnebroekse, rukkerrrr; Rick Felderhof. En dat je 'm dan een paar dagen mag martellen door 'm uit te schelden voor vunzig glijmiddel, gereformeerde kutvoyeur en luizige artiestenvlo...
  vrijdag 16 mei 2003 @ 02:07:49 #30
16049 BJB
cluods in the haed
pi_10465216
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:59 schreef blubikbeneenknoop het volgende:
O en je begrijpt de film zeker niet in 1x, hoop filosofisch gepraat allemaal.....
Haha, wat een bullshit zeg! Er werd gewoon tien keer hetzelfde gezegd over het lot en keuze, alleen steeds in een ander jasje..

Pff.. wat is dit een tegenvaller zeg

vrijdag 16 mei 2003 @ 02:07:59 #31
21708 bruceLEE
pi_10465218
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 02:06 schreef blubikbeneenknoop het volgende:
Wat ik niet snapte btw :

SPOILER :
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hoe kan agent Smith nu in dat schip zitten? Het was toch zo, als je ziel doodgaat zeg maar in The Matrix, je lichaam ook doodgaat, "The body can't live without it's soul"....
-
-
-
-
-
-
-
END OF SPOILER

SPOILER :
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Hij is software dus geen mens
-
-
-
-
-
-
-
END OF SPOILER
  vrijdag 16 mei 2003 @ 02:09:20 #32
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_10465230
smith is onderdeel van de matrix, geen mens!

En de dvd rip is er voorlopig nog niet, zeker al niet op kazaa.Ongelooflijk fake dan.

Ik vond het einde belabberd en ja veel kung fu actie beetje overdreven toen ze met tientallen smith's kwamen ..

We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_10465240
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 02:07 schreef BJB het volgende:

[..]

Haha, wat een bullshit zeg! Er werd gewoon tien keer hetzelfde gezegd over het lot en keuze, alleen steeds in een ander jasje..

Pff.. wat is dit een tegenvaller zeg

SPOILER
-
-
-
-
-
-
-
-
Ja het ging over keuzes maken constant, maar daarbij werd nog de vraag gesteld, waartussen moet je keuzes maken..
-
Hoe kan software btw overleven in de mensenwereld? Software kan iemand z'n brein/ziel toch niet overnemen in de echte wereld, althans, dat is nog nooit eerder gezegd door Morpheus...
-
-
-
-
-
SPOILER END
pi_10465327
BESTE FILM EVERRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!

vrijdag 16 mei 2003 @ 02:42:27 #35
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10465330
[possible spoilers]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Poe, wat een tegenvaller. Er had veel meer met het verhaal gedaan kunnen worden. Dialogen waren zwak, het verhaal ontrolde zich voor de triljardste keer in de laatste tien minuten, ga zo maar door.

Gevechten in principe uitstekend, maar VEEL schoonheidsfouten. Gebruik van stuntmannen (ja stuntmannen) regelmatig goed zichtbaar, duidelijk zichtbare rubber staven, dat soort onzin .

En het spijt me, maar het verhaal is nou niet echt verborgen gebleven, er was niets cryptisch aan. Neo's nieuwe gave maybe (zou hij een machine zijn?).

Dit is voornamelijk mierenneuken misschien, maar met name de manier van het verhaal vertellen was zo belabberd. het verhaal ging in stapjes, grote, plotselinge stapjes en scene's sloten raar op elkaar aan (misplaatste dansscene bv.).

Ik ben te negatief nu, het was geen slechte film, maar het potentieel is niet eens een beetje benut, en daar baal ik behoorlijk van . Vooral de TE flauwe stukjes als beginnen met een droom en WEER een revival (let her die already!) waren echt verschrikkelijk.

hoogtepunten: voor mij toch wel het gevecht van neo met alle zwaarden etc. en het gevecht van morpheus tegen de agent op de truck (cool ).

Hmm, als ik het zo overlees misschien een overe-analyse, dus ik eindig maar met de reden hiervoor. De film miste de 'schwung' oid van de eerste. Ik kwam niet echt in de film en werd zodoende ook niet ten volle vermaakt. Dan slik je bovenstaande fouten slechter waarschijnlijk.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
[/spoiler]

Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 02:43:11 #36
19284 B
van benbenieuwd
pi_10465331
ik ga zo in me bed nog eens lekker over de film nadenken.......
echt een vettte film
  vrijdag 16 mei 2003 @ 02:52:41 #37
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_10465379
Die dans-scene in Zion hadden ze inderdaad achterwege kunnen laten. Het had helemaal geen toegevoegde waarde.
Levende vissen zwemmen tegen de stroom in, alleen de dooie drijven mee.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 02:56:15 #38
19284 B
van benbenieuwd
pi_10465401
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 02:52 schreef wimpie-bosboom het volgende:
Die dans-scene in Zion hadden ze inderdaad achterwege kunnen laten. Het had helemaal geen toegevoegde waarde.
SPOILER
--
-

-
--
-
-
-
-
-
-
-

we weten nu dat ze een kind krijgen

--
-
-
-

--
-
-
-
-
-
-
--

end spoliler

pi_10465414
SPOILER
--
-

-
--
-
-
-
-
-
-
-

Vraagje: Waarom hebben de machines mensen nodig en herbouwen ze dus steeds the matrix???

--
-
-
-

--
-
-
-
-
-
-
--

end spoiler

vrijdag 16 mei 2003 @ 02:59:19 #40
19284 B
van benbenieuwd
pi_10465418
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 02:58 schreef Patvs het volgende:
SPOILER
--
-

-
--
-
-
-
-
-
-
-

Vraagje: Waarom hebben de machines mensen nodig en herbouwen ze dus steeds the matrix???

--
-
-
-

--
-
-
-
-
-
-
--

end spoiler

kijk jij nog maar eens deel 1
  vrijdag 16 mei 2003 @ 03:00:19 #41
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10465425
nog wat overigens. Zonder interresant proberen te lijken, waarom beweert iedereen dat ie diepzinnig is of moeilijk te begrijpen. Ik zie echt niet in wat er nou zo diepzinnig of moeilijk aan het verhaal is .

Maar misschien moet je daar astronoom voor zijn (wat ik dus ben) bedenk ik net, dan ben je wat gewend op het gebied van rare theorien over alternatieve dimensies ed., waar dit wel enig raakvlak mee heeft. Mijn vriendin volgde ook niet alles overigens, maar dat gebeurt wel vaker .

maw, wat is zo ontzettend diepzinnig volgens sommige 'als je hem stom vind dan heb je het niet begrepen' figuren?
Of ben ik dan de enige die in zichzelf al tig keer de discussie over droom-werkelijkheid en lot-keuze met zichzelf heeft gevoerd

vrijdag 16 mei 2003 @ 03:02:00 #42
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10465431
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 02:58 schreef Patvs het volgende:
SPOILER
--
-

-
--
-
-
-
-
-
-
-

--
-
-
-

--
-
-
-
-
-
-
--

end spoiler

Ze hebben de mensen niet nodig, het is inherrent aan het systeem dat er fouten optreden. Op deze manier kunnen de machines de fouten controleren. Maar dat is natuurlijk ook onmogelijk (alsof ze dat niet zelf snappen?).

Als je bedoelt waarom de matrix zelf bestaat, dan is dat natuurlijk omdat ze de mensen als 'power-supply' nodig hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door kingmob op 16-05-2003 03:03]

pi_10465434
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:40 schreef slapstick het volgende:
matrix 1 vond ik kutfilm
ik ook
[url=http://users.skynet.be/HomeTheater/HomeTheater.htm]Karel's kleine kindjes , kakten kleine kromme keuteltjes[/url]
pi_10465553
Voor de mensen die 'm hebben gezien...

Welke tweede deel is beter?
X2 of The Matrix Reloaded?
En waarom?

* CJ is een beetje te moe om op dit late tijdstip te controleren of deze vraag al eens eerder is gesteld

Sex is like Nokia: Connecting People
  vrijdag 16 mei 2003 @ 03:29:48 #45
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10465562
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 03:27 schreef CJ het volgende:
Voor de mensen die 'm hebben gezien...

Welke tweede deel is beter?
X2 of The Matrix Reloaded?
En waarom?

* CJ is een beetje te moe om op dit late tijdstip te controleren of deze vraag al eens eerder is gesteld

Ik ben niet zo'n X-men fan, maar in vergelijking met de eerste was die beter dan matrix2 in vergelijking met matrix1. Ik vond matrix2 wel een leukere film dan X-men2
  vrijdag 16 mei 2003 @ 03:31:10 #46
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10465567
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 03:29 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ik ben niet zo'n X-men fan, maar in vergelijking met de eerste was die beter dan matrix2 in vergelijking met matrix1. Ik vond matrix2 wel een leukere film dan X-men2

Niet zo moeilijk doen
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 16 mei 2003 @ 03:32:35 #47
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10465574
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 03:31 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Niet zo moeilijk doen

ik verveel me .
(en m'n vriendin word wakker van m'n getik )
pi_10465615
quote:

[..]

Ik geloof dat ik deze zin morgenochtend nog maar eens ga lezen als ik goed wakker ben.
Sex is like Nokia: Connecting People
pi_10465626
!!! Owh YEAH!!!!

Ik kom net terug uit A'dam, uiteraard na een nachtelijk filmpje
Kan nu niet veel uitbrengen, want moet nog beginnen met verwerken Ik heb werkelijk waar maar 1 woord voor de film: GEIL!

pi_10465660
Dit is werkelijk één van de meest briljante films die ik ook gezien heb. Het verhaal is ONTZETEND GOED (how deep does the rabit hole go?) en er worden heel veel subtiele hints gegeven over deel 3, maar er blijft nog zoveel onbekend (en het eindigt ook met een ontzettende clifhanger, eikels!). We hebben er hier de hele avond nog over lopen napraten, wat een film! En diegene die het monoloog van the arcitect heeft geschreven verdient een oscar.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 04:30:42 #51
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10465694
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 04:04 schreef The_Matrix het volgende:
Dit is werkelijk één van de meest briljante films die ik ook gezien heb. Het verhaal is ONTZETEND GOED (how deep does the rabit hole go?) en er worden heel veel subtiele hints gegeven over deel 3, maar er blijft nog zoveel onbekend (en het eindigt ook met een ontzettende clifhanger, eikels!). We hebben er hier de hele avond nog over lopen napraten, wat een film! En diegene die het monoloog van the arcitect heeft geschreven verdient een oscar.
`
heh, hoeveel kun je van mening verschillen .
Het verhaal was geen stuiver waard, en de speaches waren vervelend en vooral regelmatig een belediging voor je intelligentie (overmatig gebruik van herhalingen).
pi_10465696
quote:

[..]

jezus ma wat een zin om half vijf snachts
  vrijdag 16 mei 2003 @ 04:42:37 #53
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10465709
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 04:34 schreef Spuit het volgende:

[..]

jezus ma wat een zin om half vijf snachts

laten we het er op houden dat ik het gewend ben om zo laat wakker te zijn
  vrijdag 16 mei 2003 @ 06:31:26 #54
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_10465832
Ik vond hem dus wel koel. Volgens mij moeten de meesten deze nog maar een keertje gaan kijken. .
For great justice!
  vrijdag 16 mei 2003 @ 07:20:21 #55
22567 innovation
Don't look at the sun
pi_10465901
ik vond het gewoon weg een meester pease op het stukje dat het schip kapot ging na.. het leek wel of het gemaakt was als tijd vulling...
maar ik vond het einde eerst supper kloten ik wouw meer zien.. dit hebben ze verrekt goed gemaakt.. na 15 minuten besefde ik pas eigenlijk dat het een meesterlijk einde is.
poebeer houd van Knorretje2712 http://www.clusius.com,Alain Lecluse
  vrijdag 16 mei 2003 @ 08:31:38 #56
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_10466208
Ondanks het steeds vager wordende verhaal heb ik gisteren een mooie avond gehad. De actiescenes waren veruit de mooiste die ik ooit heb gezien, maar sommige dingen deden toch vrij veel hetzelfde aan.

Ook had dat kleffe gedoe tussen Neo en Trinity wel wat minder gemogen, net als alle preken die vooral op het einde eindeloos door leken te gaan.

Bij tijd en wijle aanwezig...
  vrijdag 16 mei 2003 @ 08:32:49 #57
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10466215
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 03:00 schreef kingmob het volgende:
Mijn vriendin volgde ook niet alles overigens, maar dat gebeurt wel vaker
offtopic: *kuch*

ontopic: Nee, ik vond hem ook een beetje tegenvallen. Vooral de digitale hartmassage was een beetje flauw!

edit: Oh ja....niet opnieuw ingelogd (post van z'n vriendinnetje dus)

vrijdag 16 mei 2003 @ 08:38:44 #58
45089 koston
CTRL + W
pi_10466263
Ik vond het een briljante film, maar dat mag ook wel met zo'n budget En hopelijk wordt er in Revolutions nog een helehoop uitgelegd, want er is een hele hoop van Reloaded dat ik niet snap
"The smoking of powerful hashish should be saved until after yr. return from the drive, when nerve-ends are crazy & raw."
Hunter S. Thompson
pi_10466318
* Rickman_ verbaast zich over de uiteenlopende meningen, en is benieuwd bij welke groep hij zich zal gaan aansluiten na het weekend!
pi_10466365
Ik hoorde het gerucht dat na de aftiteling een trailer/teaser te zien is van Matrix 3: Revolutions.
Dit was in de bios van Leeuwarden het geval als het goed is......
It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 09:07:57 #61
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_10466528
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 08:52 schreef Dethroned het volgende:
Ik hoorde het gerucht dat na de aftiteling een trailer/teaser te zien is van Matrix 3: Revolutions.
Wat stom! daar heb ik inderdaad niet aan gedacht!
Volgens mij was het wel het geval
  vrijdag 16 mei 2003 @ 09:11:49 #62
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_10466569
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 08:52 schreef Dethroned het volgende:
hij staat nu ook online:

http://www.empiremovies.com/movies/matrix/revolutions.shtml

vrijdag 16 mei 2003 @ 09:16:19 #63
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_10466631
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 09:11 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

hij staat nu ook online:

http://www.empiremovies.com/movies/matrix/revolutions.shtml

die link wou ik ook net posten
  vrijdag 16 mei 2003 @ 09:20:18 #64
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_10466680
tja op die trailer moet je wel lang wachten.
niet normaal zo´n lange aftiteling. Maar het is het waard.

De film vond ik vooral na de pauze toppie. Daarvoor wel erg veel geouwehoer.

En trinity heeft een ouwe rotlkop gekregen, niet normaal meer.

Schranseman heeft honger en vertelt erover op http://www.brambbq.nl
  vrijdag 16 mei 2003 @ 09:24:49 #65
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_10466746
Nou ik heb hem gisteren gezien en om eerlijk te zijn ben ik er niet zo tevreden over.. voor mij gevoel zit er veel te veel in, en vind ik hem te veel flauwe grapjes (waar heel de zaal om moest lachen ) hebben. en soms gewoon echt teveel over the top dingen.. (dat ie als superman gaat vliegen) wat dat betreft was deel 1 een film die zichzelf meer serieus nam. En ik vond deel 1 dan ook beter. Ik had mezelf kwa verwachting al gewaarschuwd vanwege het feit dat ik over The Matrix 2 meer negatieve reviews heb gelezen als positieve (maar diep in mn hart wou ik gewoon dat ie wel goed en nog beter was als deel 1). Ach ja je kan niet alles hebben ben allang blij dat X-Men 2 me wel compleet van mn stoel blaasde.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 09:27:20 #66
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_10466794
de trailer is zeker wel vet!

Wanneer is het november???

vrijdag 16 mei 2003 @ 09:29:00 #67
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_10466823
bij ons (buitenhof Den Haag) hebben ze de trailer gewoon tussen de aftiteling geplaatst dus we hoeften niet helemaal te wachten
  vrijdag 16 mei 2003 @ 09:29:49 #68
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_10466835
Gisteren geweest in metropolis in Antwerpen en echt lekker genoten. Helaas zaten er niet zoveel nieuwe en verrassende dingen in als in 1, maar het is wel een lekkere actie-film met een paar echt awesome scenes

Wel een hoop vragen over, kannie wachten op revelutions......

Zoals zo vaker bij films van een trilogie..... deel 1 geweldig en vernieuwend, deel 2 wat minder qua verhaal, maar essentieel voor het verhaal in deel 3 wat weer OK is.

Voorbeelden: Star Wars (deel 4-5-6), Back to the future en ik verwacht ook Lord of the Rings.

En nu maar wachten op november

"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_10466888
Hij was zeer goed, geweldige scenes, maar toch had ik het gevoel dat er nog wat ontbrak.... van mij krijgt die een dikke 8

Spoiler
.
.
.
.
.
.
.
.
.
En dat stuk dat Neo Trinity loopt te penetreren en tegelijk dat dansen duurde echt veel te lang, haalde je helemaal uit het verhaal
.
.
.
.
.
.
.
.
.
/Spoiler

Experience is what you get when you don't get what you want.
pi_10466922
Wat me op valt is dat de meningen zo verdeelt zijn over deze film. Zelf vond ik de film echt super vet!!! Vecht scene's ware subliem, verhaal echt super goed. Sommige scene's hadden misschien wel wat korter kunnen duren maar goed. Ook de muziek keuze had ik anders gedaan maar vond het er zeker niet slechter door.

Zelf heb ik hiervoor The Animatrix gekeken. Veel van The Animatrix komt terug in Reloaded.

-- Spoiler --
-
-
-
-
-
-
1. Een terug koppeling naar de Osiris, die de boodschap naar Zion stuurt dat de sentinals eraan komen.

2. Dat mannetje die Neo de heletijd lastig viel in Zion. Hij komt uit een aflevering van The Animatrix waar hij bevrijd wordt uit The Animatrix.

--- Mega spoiler ---
3. In The Animatrix wordt er ook vertelt dat er mogelijk een Matrix om de Matrix heen zit.
--- Mega spoiler ---
-
-
-
-
-
-
--- Spoiler --

Zelf denk ik dat als je Reloaded als een deel van een groter geheel ziet. De film zeker wel mee valt. Het is als het ware een aanloop naar Revolutions die echt helemaal geweldig schijnt te worden.

Maar goed dit is mijn mening!!!

Life's a bitch
pi_10467775
zometeen maar ff kijken,

zonder kaartjes that is

vrijdag 16 mei 2003 @ 10:31:50 #72
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_10468025
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 09:35 schreef Ironic82 het volgende:
bla bla
Zelf denk ik dat als je Reloaded als een deel van een groter geheel ziet. De film zeker wel mee valt. Het is als het ware een aanloop naar Revolutions die echt helemaal geweldig schijnt te worden.

Maar goed dit is mijn mening!!!

Ik denk dat ik het helemaal met je eens bent, daarom ga ik die film nog maar een keer kijken.
Maar ik vind het de script gewoon meesterlijk, maar ik kan goed begrijpen dat mensen zoiets hebben van: "he?"
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 10:38:10 #73
19284 B
van benbenieuwd
pi_10468174
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 09:20 schreef Schranseman het volgende:

De film vond ik vooral na de pauze toppie.

pauze ??????? bestaat dat nog
pi_10468289
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 10:38 schreef B het volgende:
pauze ??????? bestaat dat nog
In de kleinere bioscopen wel
Ik vond het iig een zeer geslaagde film!!
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  vrijdag 16 mei 2003 @ 10:48:39 #75
42349 carin
Happen naar het baasje??
pi_10468392
Er is na de aftiteling (en wat is dat ding lang) inderdaad een teaser voor deel 3 te zien maar daar hoef je niet voor te blijven zitten want die is nogal teleurstellend.
Markiezin van Kwaakmaarraak
pi_10468588
http://home.accglobal.net/~707727/video/matrix3.mpeg

trailer revolutions daar te vinden

Soldaat bij de verbindingsdienst
pi_10468598
In de pathe eindhoven ging gewoon op de helft het beeld in een keer flippen zeg maar de bovenkant zat onder in het midden liep een lijn en daarboven zat de onderkant.. en ze lieten het gewoon fucking 2 minuten door lopen voordat het opgelost was.

Ik vond de film trouwens wel okay.. niet echt geweldig.. misschien dat als ik hem nog een keer zie dat het er dan beter op wordt.

vrijdag 16 mei 2003 @ 10:57:25 #78
38703 3MinuteHero
Big brain ...
pi_10468616
Gisteravond om 12 uur Nederlandse tijd ging Reloaded al in een goede VCD-CAM versie over de netwerken van de studentenhuizen rond

Gaat steeds sneller ..... .

... fart.
pi_10468660
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 10:56 schreef Antagonist het volgende:

Volgens mij is dat niet de Trailer die je in de Bios zag. Volgens mij is het de trailer aant eind van Enter the Matrix. Kan het ook fout hebben hoor.
Life's a bitch
pi_10469161
Na 4 jaar wachten kan ik alleen maar zegen dat ik heel erg teleurgesteld ben in dit slappe vervolg. Het verhaal is te slecht voor woorden, echt bagger.

[spoilers]
-
-
-
-
-
-
-

Negatief:

- als je na 40 min. pas binnen was gekomen had je eigenlijk maar weinig gemist

- de liefdes scene tussen Trinity en Neo is een gemiste kans de dans scene in Zion totaal overbodig en heel erg storend

- Tank is weg, vervanger Link blijkt niet veel meer dan een soort Jar-Jar Binks die af en toe met een leuke one-liner uit de hoek komt

- het wil maar niet spannend worden en zelfs de cliffhanger is een lachertje

- waar de vette actiescene's in The Matrix nog in dienst waren van het verhaal is dit in Reloaded niet het geval, het zijn leuke actie scene's maar ze voegen niks toe aan het verhaal

- zowel in de trailer als in de Making Of zijn alle noemenswaardige actiescene's al aan bod gekomen

- Na elke actiescene word er een flauwe grap tegenaan gesmeten, dit maakt het er niet spannender op

- De duistere sfeer uit The Matrix is niet in tact gebleven

-
-
-

Positief:

- The Oracle maakt een mooi laast optreden

- Morpheus beschikt over een aantal vette bewegingen

- Die Fransoos, de Twins en The Keymaker zijn erg leuke karakters

- The Burly Brawl is de mooist gemaakte SFX scene die ik ooit heb gezien

- Mech's en vampieren!! Hopelijk in Revolutions meer van dit alles

[/spoilers]

Nu maar hopen dat Revolutions deze drol naar een iets hoger niveau kan tillen, de trailer aan het eind zag er alvast behoorlijk gelikt uit.

b.t.w. Reloaded is nog niet half zo goed als X2

[Dit bericht is gewijzigd door krasje op 16-05-2003 11:30]

vrijdag 16 mei 2003 @ 11:21:47 #81
45031 NietGroen
maar blauw
pi_10469200
hoe langer ik er over nadenk, hoe positiever mijn mening wordt, maar toch blijf ik een aantal dingen slecht/minder vinden. (zoals velen hierzo)
Blauw is de kleur van een hoop bier
  vrijdag 16 mei 2003 @ 11:35:29 #82
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_10469540
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:21 schreef NietGroen het volgende:
hoe langer ik er over nadenk, hoe positiever mijn mening wordt, maar toch blijf ik een aantal dingen slecht/minder vinden. (zoals velen hierzo)
Je moet gewoon nog een keer kijken denk ik
ik vond hem meteen echt super gaaf, en hoe langer ik er over nadenken, hoe nog gaver ik hem vind en ga zeker nog een keer.
Toch vind ik dat dansen in Zion met de muziek (wat best lekker klinkt) een gaaf contrast met de rest van de film.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 11:37:33 #83
46360 japis
Errare humanum est
pi_10469593
Deel 1 en 2 van The Matrix zijn wel leuk, maar het verhaal is echt bagger en klopt niet.
B.v.

Waarom zou je the Matrix bouwen als mensen in coma net zoveel energie afgeven. Ze liggen nu ook al in een soort coma. Kost veel minder moeite en energie en daar ging het nu net om.

Is er geen betere energiebron. Atoom of kernfusie

Waarom is iedereen zichzelf en niet iemand anders?

Zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Kortom simpel verhaal dat filosofisch wil doen en leuke actie

Vanitas vanitatum et omnia vanitas
pi_10469667
ik verwachte al dat dit zou gebeuren, ook op rottentomatoes is men erg negatief. grappig dat critici m erg goed vinden maar veel 'burgers' teleurgesteld zijn. maar hoe kan zo'n film nou teleurstellen? hij was grootser en mooier dan welke actiefilm gefilmd.

een verhaal met heel veel diepgang, onvoorspelbare plottwists en een onnavolgbaar plot.

maar ook bij mij maakte t niet de indruk die deel 1 had, maar toen ik reloaded had gezien, begreep ik ook dat dat niet meer mogelijk was en dat ook niet hoefde.

was die scene op de truck niet geweldig? ik zat met mn mond open. wat een film

mensen moeten over de eerste teleurstelling heen, dan zal men zien hoe goed deze film is

pi_10469697
Denk ook zeker dat je wat meer in het verhaal zou moeten duiken en niet alleen maar blind staren per film. Een aanrader kijk gewoon de Animatrix als DVDrip of ergens in juni op DVD. Denk dat je gedacht in ieder geval over het verhaal anders zal zijn.
Life's a bitch
pi_10469783
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:37 schreef japis het volgende:

het verhaal is echt bagger en klopt niet.

Hallo! Het is een SF film. Daar kloppen de verhalen vrijwel nooit als je ze gaat vertalen naar de echte wereld.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 11:51:27 #87
46360 japis
Errare humanum est
pi_10469954
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:44 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Hallo! Het is een SF film. Daar kloppen de verhalen vrijwel nooit als je ze gaat vertalen naar de echte wereld.

meen je dat nou, een SF film.
en ik maar denken dat het echt is.

Het verhaal hoeft ook niet te kloppen. Maar bij the Matrix is dat verhaal juist erg belangrijk en willen de makers intelectueel overkomen.
En dat laatste lukt nou net niet...
De film heeft gewoon te veel pretenties. Zorg dan in ieder geval dat ze kloppen..

pi_10469993
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:40 schreef Astronaut_Jones het volgende:
ik verwachte al dat dit zou gebeuren, ook op rottentomatoes is men erg negatief. grappig dat critici m erg goed vinden maar veel 'burgers' teleurgesteld zijn. maar hoe kan zo'n film nou teleurstellen? hij was grootser en mooier dan welke actiefilm gefilmd.
Een collega van mij was een Die Hard Star Wars fan. Toen deel 1 een paar jaar terug uitkwam is die naar Amerika gevlogen om een daar te zien.

Maar hij vond 'm zwaar tegenvallen, en na deel 2 is die helemaal Star Wars fan af! Hij vond dat alle techniek en special effects belangrijker waren geworden dan het verhaal. Dus het gaat er niet altijd om hoe iets in beeld is gebracht.

pi_10470035
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:51 schreef japis het volgende:

De film heeft gewoon te veel pretenties. Zorg dan in ieder geval dat ze kloppen..

Jij hebt ook veel pretenties door te denken dat de verhalen niet kloppen
  vrijdag 16 mei 2003 @ 11:55:59 #90
41103 gijsje79
Why So Serious?
pi_10470056
Gister ochtend had ik een plaats gereseveerd voor de film van 16 mei 00:25 uur.
Ik gister avond blij op de fiets er heen ben rond 23:00 uur bij de bioscoop dacht lekker op tijd, effen een kaartje halen en dan nog een biertje drinken en dan naar de film.

Dit werd dus niet het geval.
Ik ging de bioscoop binnen zegt er één van de medewerkers we zijn gesloten, ja dacht ik zeker een geintje.
Ik vertel die vent het verhaal dat ik gereseveerd had voor de film van 00:25 uur, hij zegt daarop ja sorry knul, maar dat is morgen avond.
Nou ga ik vanavond er heen maar ik was er wel mooi klaar mee had er wel zin in om die film te bekijken.

Hier het resultaat van de resevering en bedankt

Halo Stats
360 Blog
Drie maal daags en de rest naar behoefte.
pi_10470069
ik ben gister ook geweest.
mijn vriend is echt een matrix-freak echt te zielig voor woorden.
dus je begrijpt al ...
ik moest gisteren mee.
ik had deel 1 nog niet eeens gezien dus die heb ik eerst tijdens het eten gekeken...
wel een leuk verhaal...
maar eruggg ingewikkeld om te begrijpen wat echt en wat nep is is enzo en hoe alles nou zit

reloaded was ook wel leuk ,nog steeds begreep ik niet alles , maar ach.
trouwens wel leuk gemaakt die specialeffects!!

o ja en alles deed me trouwens wel een beetje aan lotr denken, met die namen enzo en het goed en kwaadenzo..

de wereld draait niet om mij.... ik draai om de wereld heen...
pi_10470079
Stoere film, minder goed als deel 1 maar wel spectaculairder...

SPOILER
-
-
-
-
-
-
-
-
-
The Twins komen zeer waarschijnlijk terug in Revolutions, want net na de explosie zie je ze weer tot schim morphen
-
-
-
-
-
-
-
-
-
/SPOILER

pi_10470268
En oja: Persephone geil wijf
pi_10470286
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 09:35 schreef Ironic82 het volgende:

--- Mega spoiler ---
3. In The Animatrix wordt er ook vertelt dat er mogelijk een Matrix om de Matrix heen zit.
--- Mega spoiler ---
-
-
-

[mega spoiler!!]

weet je dat ik dit zelf ook had bedacht (heb animatrix nog niet gezien) aan de hand van het feit dat neo die sentinal voelt aankomen en zelfs tegenhoudt? cool, ik ben slimmer dan ik denk
trouwens die ouwe (creator) die geeft ook hints daarnaar alleen bij ons ging ff een mobiele telefoon af en de lulhannes nam nog op ook en begint keihard te praten (!!!) ("JA IN DE BIOCSOOP!!! JA BIJ DE MATRIX 2 !! NEE IK VIND HET NIET ZOVEEL!!" ) kut aso tering mensen

[/mega spoiler!!!]

vrijdag 16 mei 2003 @ 12:10:01 #95
12728 MrWilliams
freaky freak
pi_10470362
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:55 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Jij hebt ook veel pretenties door te denken dat de verhalen niet kloppen

... of in ieder geval de pretentie dat je denkt dat de makers willen dat je het nu al snapt

[Dit bericht is gewijzigd door MrWilliams op 16-05-2003 12:12]

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
  vrijdag 16 mei 2003 @ 12:10:30 #96
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_10470375
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:56 schreef Ez3 het volgende:
Stoere film, minder goed als deel 1 maar wel spectaculairder...

SPOILER
-
-
-
-
-
-
-
-
-
The Twins komen zeer waarschijnlijk terug in Revolutions, want net na de explosie zie je ze weer tot schim morphen
-
-
-
-
-
-
-
-
-
/SPOILER

logies, want ze staan ook al op de credits http://us.imdb.com/Title?0242653

Je kon gewoon duidelijk merken dat deze film een echte aanloop is naar het slot, zonder de informatie uit reloaded zou het verhaal nooit compleet zijn

Wat die cam versie betreft, ik heb een sample gedownload, echt te bagger voor woorden. Dat wordt dus nog ff wachten op de screener.

pi_10471443
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:10 schreef greatgonzo het volgende:
Wat die cam versie betreft, ik heb een sample gedownload, echt te bagger voor woorden. Dat wordt dus nog ff wachten op de screener.
Die Cams vind ik echt super triest. Denk gewoon dat ik binnenkort weer ga

Trouwens aan het begin van onze voorstelling werdt gewaarschuwt dat je geen beeld of geluidsapparatuur bij je mocht hebben anders werdt je verwijdert.

Life's a bitch
pi_10471642
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:05 schreef Ez3 het volgende:
Ja die is lekker.... 1 van de hoogtepunten( Letterlijk en figuurlijk).
  vrijdag 16 mei 2003 @ 13:17:18 #99
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_10471765
Toch leuk dat die twins in het dagelijkse leven de Rob en Nico van engeland zijn.
Schranseman heeft honger en vertelt erover op http://www.brambbq.nl
  vrijdag 16 mei 2003 @ 13:19:10 #100
19597 Skull
Stay hungry!
pi_10471814
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:53 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Een collega van mij was een Die Hard Star Wars fan. Toen deel 1 een paar jaar terug uitkwam is die naar Amerika gevlogen om een daar te zien.

Maar hij vond 'm zwaar tegenvallen, en na deel 2 is die helemaal Star Wars fan af! Hij vond dat alle techniek en special effects belangrijker waren geworden dan het verhaal. Dus het gaat er niet altijd om hoe iets in beeld is gebracht.

Hm ja ligt eraan hoe je het bekijkt. Wat ik aan Star Wars goed vind (naast de sfx) is dat je heel veel verschillende uhm elementen in de film hebt en ze ook proberen die authentiek over te laten komen. Dat geeft af en toe prachtige plaatjes en sfeer. Maar als je puur naar het verhaal gaat kijken dan is het net een belachelijke soap opera. De ultieme slechterik heeft eigenlijk een goed hartje en die is de vader van die en een relatie in het verhaal is bijna incest en er komen allemaal sprekende mechanische onderdelen aan te pas etc etc.
I don't even know what I'm doing here.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 13:23:11 #101
29985 gigatech
Rosie the bear
pi_10471908
heb de film gezien idd als je na 45 min later binnekomt heb je niets gemist slim hoor eerst weer een HYPE er van maken en de schaapjes gaan vanzelf naar de film (including ME) RUK gewoon de verhaal lijn
Reisverslag Camper Rondreis USA : http://usa2006.alibalex.com
Cosmic news : http://cosmicgravity.net
pi_10472542
nee t verhaal is niet ruk.
het verhaal sprak je niet aan.
en dat is t grote verschil tussen t origineel en reloaded, het verhaal.
terwijl t origineel ging over een man die achter de waarheid moest komen, dat de wereld die wij kennen niet is wat t lijkt en neo moest leren inzien dat hij een groot man is, een held. dat zijn onderwerpen die veel mensen aanspreken omdat men zich daarin kan verplaatsen, dat is bij reloaded niet zo, dat is, zoals velen reeds gezegd hebben, een science-fiction film.
pi_10472624
Dat sommige mensen zeggen dat de film RUK was is pure onzin. Dit is 1 van de beste films die er ooit is gemaakt,

Deel 1 was toch stukken beter, want de special effects waren vernieuwender enz

Wie zou er op het laatste op die tafel liggen

Ik weet het

vrijdag 16 mei 2003 @ 13:55:32 #104
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10472662
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 13:53 schreef EminemRulezz het volgende:
Dat sommige mensen zeggen dat de film RUK was is pure onzin. Dit is 1 van de beste films die er ooit is gemaakt,

Ik weet het

Niet om het een of ander, maar je bent behoorlijk dom als je het niet weet
  vrijdag 16 mei 2003 @ 14:00:19 #105
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_10472767
Het valt me wel op dat veel mensen de film moeilijk vinden en dingen niet begrijpen.
Dat begrijp ik niet als je gewoon oplet dan is het prima te volgen.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 14:02:30 #106
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_10472816
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 13:53 schreef EminemRulezz het volgende:

Ik weet het

pi_10472935
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 11:40 schreef Astronaut_Jones het volgende:
grappig dat critici m erg goed vinden maar veel 'burgers' teleurgesteld zijn. maar hoe kan zo'n film nou teleurstellen?
Je geeft zelf al de reden waarom...
Hij stelt teleur omdat er zoveel ophef over gemaakt is en de critici allemaal deze film de hemel in prijzen. Mensen krijgen zo waarschijnlijk veel te hoge verwachtingen, "want de kenners zeggen.... dus moet het helemaal geweldig zijn en moet dit deel het eerste deel wel overtreffen"
Terwijl iedereen eigenlijk wel weet dat er maar weinig films zijn waarbij deel 2 beter is...tja en dan is het ietsje minder en dan valt het tegen...
pi_10472966
Ik vond het een indrukwekkende film!! Op visueel gebied, actiescenes enzo, maar zeker qua verhaal. Pas op: kleine spoilers

Ok, het begin was niet echt veel bijzonders, de gevechten hadden we al gezien en ik vond ze zeer slecht in het verhaal verweven. Het was meer alsof de makers dachten: Er moet nou weer eens een vechtscene komen dus laten we die maar hier stoppen. Zoals dat gevecht met die Japanse servant van the Oracle. En ook het verhaal was niet boeiend die eerste 30 a 40 minuten. Alles werd neergezet, uitgelegd. Nee, niet veel aan.

Maar toe begon het!!! De actiescenes waar echt geweldig:
Neo tegen de 100 Smiths!!
Neo in zwaardengevecht in die zaal met die beelden. Prachtig. Een hele nieuwe versie van hun filmkunsten. Nu niet met guns, maar met zwaarden en alles.
De highway scene was echt verbluffend. OMG, WAUW. Ik vond hem echt super!!! Alles, helemaal geweldig , en dat shot met die twee vrachtwagens
Ook de scene met trinity aan het begin/ eind van het verhaal was echt mooi, die motor, dat vallend schieten, en neo die haar te hulp komt

Maar wat het voor mij zo indrukwekkend maakte was het verhaal. De dingen die werden gezegt, de vragen die werden opgeroepen. De gehele film eigenlijk, maar wat me het meest is bijgebleven met de maker van de Matrix en met the Oracle. Over het lot, waar geloof je in, wat is waar. En ik ben ervan overtuigd dat ik nog geen 10% snapte, maar toch zat ik helemaal geinteresseerd te kijken. Wat bedoelen ze nu?
Maar het raakte me, ik denk onbewust dat ik het toch wel begreep ofzo, dat ik me in hun woorden kon vinden.

Nu nog bewust . Ik ga hem daarom zeker ook nog een paar keer kijken, al is het alleen voor het verhaal.

Alleen 1 ding begrijp ik gewoon totaal niet:

Spoiler
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Die vent in Zion die zichzelf in zijn handen snijdt en Neo wilt vermoorden? En die ook op het eind van de film op de andere operatietafel ligt. Wie is dat, waarom wilt hij dat? Das toch niet Smith, die zichzelf heeft gedupliceerd aan het begin van de film en zich in Zion heeft geplaatst? Waarom ziet hij er dan anders uit. In Zion is hij toch geen softwareprogramma? Of dan toch weer wel, met dat Marix in Matrix verhaal. OMG!! Het gaat nog dieper
.
.
.
.
.
.
.
.
Spoiler

The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
  vrijdag 16 mei 2003 @ 14:21:27 #109
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_10473259
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 02:11 schreef blubikbeneenknoop het volgende:

[..]

SPOILER
-
-
-
-
-
-
-
-
Ja het ging over keuzes maken constant, maar daarbij werd nog de vraag gesteld, waartussen moet je keuzes maken..
-
Hoe kan software btw overleven in de mensenwereld? Software kan iemand z'n brein/ziel toch niet overnemen in de echte wereld, althans, dat is nog nooit eerder gezegd door Morpheus...
-
-
-
-
-
SPOILER END

wat juist duidelijk is geworden, zion is nog steeds geen mensen wereld, maar een extra laag van the matrix. De mensen die het het iet accepteren gaan naar een volgende laag toe.
Daarom kom Neo ook buiten de eerste matrix laag ook zijn krachten gebruiken.
Het is dus ook geen 2166, maar veel later, aangezien zion al tig keer vernietigd was.

En aangezien het dus een extra laag van the matrix was, kan smith er gewoon overleven in dat lichaam.

pi_10473301
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 13:55 schreef kingmob het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar je bent behoorlijk dom als je het niet weet

Die vent met dat mes toen neo enz vertrokken en in de lift stapten
  Redactie Frontpage vrijdag 16 mei 2003 @ 14:24:49 #111
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10473327
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 14:21 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

wat juist duidelijk is geworden, zion is nog steeds geen mensen wereld, maar een extra laag van the matrix. De mensen die het het iet accepteren gaan naar een volgende laag toe.
Het is dus ook geen 2166, maar veel later, aangezien zion al tig keer vernietigd was.

En aangezien het dus een extra laag van the matrix was, kan smith er gewoon overleven in dat lichaam.

Dat klinkt heel interessant, maar dat kun je niet hardmaken volgens mij.
  Redactie Frontpage vrijdag 16 mei 2003 @ 14:25:57 #112
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10473348
Ik heb alle spoilers expres gelezen en ga vanavond de film zien. Dan valt het niet zo tegen.

Oja, haal deze ook eens uit je videotheek
The 13th floor: goede film over 'n virtuele wereld

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 16-05-2003 14:26]

vrijdag 16 mei 2003 @ 14:26:39 #113
14153 wimpie-bosboom
Charlie don't surf!
pi_10473368
quote:

[..]

Maar dat Smith verandert in Baine, was toch maar een droom van Neo, alhoewel zijn droom met Trinity wel is uitgekomen.
pi_10473881
quote:

[..]

Hebben jullie er ook wel eens bij stilgestaan dat het eind van deel drie weer naadloos kan aansluiten bij deel 1. Er zaten echt heel veel subtiele hints (waterzuiverings machines) in de film dat dat ging gebeuren en ook een boel explicite hints (Architect etc.). En REVOLUTION is naast revolutie ook nog eens omwenteling....
pi_10473935
[spoiler]
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Er zijn dus mensen die vonden dat er te veel actie in zat , en te weinig verhaal, wtf ! Het verhaal was subliem!

Ik had trouwens ook bedacht dat er een matrix om de matrix heen zat, en dat daarom neo op 't laats zijn 'super power' ook in de niet-matrix kon toepassen...
-
-
-
-
-
-
-
[Einde spoiler]

// Last.fm
  Redactie Frontpage vrijdag 16 mei 2003 @ 14:57:01 #116
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10474068
Van IMDB:

by - osp781 25 minutes ago (Fri May 16 05:30:21)

When Neo stopped the Sentinels in the real world, that's the first thought that popped into my mind, that they were all still plugged into some different Matrix or what everyone else seems to call the "Meta-Matrix". If the conclusion of the series has him waking up in the end from a "bad" dream, then that will be the lamest, piece of crap ending that was fit for a soap opera and not a multi-million dollar block-buster.

pi_10474306
Beste mensen, wat een VERSCHRIK-KUH-LUK VETTE film zeg!!! Ik ben Matrix fan sinds de première van deel 1 en na het honderduizend keer zien van deel 1 had ik ERG hoge verwachtingen. En die zijn allemaal positief uitgekomen.
VELEN van jullie zijn het niet met me eens, dat weet ik. Maar ik vond hem super!

Bijna alle Fok!kers geven alleen hun mening over de film. Ik zie weinig discussie over de inhoud van Reloaded.

Gisteravond heb ik mijn aandacht expres minder gevestigd op het verhaal (ik ga zondag- en maandagavond weer, en dan let ik op het verhaal-aspect) en meer op de beelden.
Vandaar een paar vragen, waar jullie ongetwijfeld een antwoord op hebben.

SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Heb ik het goed begrepen dat...

- ... de voorgaande 'Ones' voor Zion kozen en deze Neo voor zijn liefde?

- ... Persephone Neo kustte, om te weten te komen of hij, als hij de 'deurkeuze' moet maken, de goeie deur zal kiezen? Dus voor de liefde in plaats van voor redding van Zion?

- En is op de profetie zowel waar als niet waar? Morpheus gelooft er in, Neo niet meer. De profetie zegt dat de one zal wederopstaan en de oorlog zal eindigen. In feite staat The One in elke versie van de Matrix op. En Neo's voorgangers stopten keer op keer de oorlog door voorheen voor de deur naar Zion's redding te kiezen (en daarmee de oorlog te eindigen). Dat Neo nu voor de andere deur koos ging tegen de profetie in.

- En wie van jullie is voorstander van het gerucht dat de Matrix in een andere Matrix zit? Geeft een goeie verklaring waarom Neo krachten heeft in 'the real world'/MetaMatrix. En waarom Smith een lichaam kan over nemen in de MetaMatrix.

- Neo: "Is de Oracle uw vrouw?"
Architect: "Aw...Please..."
Euh... Dacht ik net dat ik dat stukje begreep...

- Ow, en voor ik het vergeet! Waar slaat 05.15 volgens jullie op? Volgens mij is het een versie nummer.

* The Architect vertelde dat hij uiteindelijk maar een Matrix gemaakt had met de fouten van de mensheid er ingebouwd. Zo zag je op de monitoren achter Neo Hitler, maar ook George Bush Sr. Geweldig... Zeer gewaagd in vaderland liefhebbend Amerika.

|
|
|
|
|
|
|
|
|
EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS

[Dit bericht is gewijzigd door SayDay op 16-05-2003 15:24]

vrijdag 16 mei 2003 @ 15:19:57 #118
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10474556
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 14:57 schreef SunChaser het volgende:
Van IMDB:

by - osp781 25 minutes ago (Fri May 16 05:30:21)

When Neo stopped the Sentinels in the real world, that's the first thought that popped into my mind, that they were all still plugged into some different Matrix or what everyone else seems to call the "Meta-Matrix". If the conclusion of the series has him waking up in the end from a "bad" dream, then that will be the lamest, piece of crap ending that was fit for a soap opera and not a multi-million dollar block-buster.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat dit de clue wordt. Zo'n ranzig, semi-interresant einde, wat m'n nichtje van 14 al ziet aankomen. Toch?...

Overigens wil ik nog wel wat positiefs kwijt over de film .
de muziek was

pi_10474719
[spoiler.. waarom doe ik dit? het hele topic staat er toch al vol mee]
-
-
-
-
-
-
-
-
Maar is neo nou in een coma ofzo? Hadden die machines te veel kracht oid?
-
-
-
-
-
einde
// Last.fm
pi_10474833
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 15:27 schreef XxxPimxxX het volgende:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
einde
Ja. Dat zegt die vrouw letterlijk: "Hij ligt in coma." De exacte reden is nog onbekend.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 15:31:25 #121
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10474844
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 15:27 schreef XxxPimxxX het volgende:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
einde
Ik ben heel bang dat hij ontwaakt is uit de nieuwe matrix, maar ik hoop het niet, dat zou echt suf zijn .
Of misschien kortsluiting? (maar dat kan niet, want hij heeft al eens in een EMP-puls gezeten).

[Dit bericht is gewijzigd door kingmob op 16-05-2003 15:32]

vrijdag 16 mei 2003 @ 15:32:30 #122
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_10474877
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 15:19 schreef kingmob het volgende:

[..]
de muziek was

Juno Reactor
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_10475144
Wat een film zeg!
Ik vind het altijd wel leuk als er ook nog een verhaal in een film zit...en niet alleen maar om de 5 minuten een standaard actiescene/gevecht, die we nou echt wel kennen want ze zijn precies hetzelfde elke keer.

Slechte sfx af en toe (vooral het feit dat de hoofdpersonen in de actiescenes vaak volledig getekend zijn vond ik er soms erg slecht uitzien).
Overbodige en verschrikkelijk cliché liefdesscénes, verkrampte pogingen tot humor af en toe (Link was echt niet grappig meer met steeds dezelfde blik van ongeloof).
Slecht tempo, eerste 3 kwartier gebeurt er geen hol en moest ik moeite doen om niet in slaap te vallen, na de pauze werd het beter.
De nodige onlogischheden en dingen die gewoon helemaal niet verklaard worden.
En Mr. Smith begint nou ook een beetje afgezaagd te worden vind ik...

Maar het ergste: gewoon volledig overbodige film! Totale verhaal had makkelijk in 2 films ipv. 3 gekund, de dingen die in 2 de moeite waard zijn hadden ook makkelijk in 5 minuten gepast.

Ik vond hem dus veel en veel minder dan de eerste Matrix, en die film vind ik al zwaar overschat.
Toch heb ik me niet echt verveeld, maar ik zal hem voorlopig zeker niet nog een keer gaan kijken. En mijn verwachtingen voor deel 3 zijn nu ook behoorlijk gedaald, hoewel ik wel denk dat die wat meer inhoud dan 2 zal hebben en dus een betere film zal zijn

Mijn mening, ik moet me dus helaas aansluiten bij het merendeel van de recensies tot nu toe

Oh ja: flink pluspunt was (het helaas kleine) rolletje van Monica Belluci uiteraard

[Dit bericht is gewijzigd door StrayDog op 16-05-2003 15:50]

pi_10475976
Euh... Ja. Willen dan de mensen die vinden dat ze film compleet begrepen hebben en/of vinden dat 't Reloaded ontbrak aan verhaal mijn vragen beantwoorden:

The Matrix 2: The Matrix Reloaded #4

vrijdag 16 mei 2003 @ 16:47:42 #125
46360 japis
Errare humanum est
pi_10476768
Volgens mij eindigt de film net als in MIB
Je ziet een paar hogere wezens een spelletje spelen.
En dat spelletje het The Matrix.
pi_10476799
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 13:11 schreef wizarddragon het volgende:

[..]

Ja die is lekker.... 1 van de hoogtepunten( Letterlijk en figuurlijk).

It's no use crying over spilt milk... Unless that was Jack Bauer's milk. Oh you are so screwed.
  vrijdag 16 mei 2003 @ 16:53:46 #127
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10476907
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:05 schreef Ez3 het volgende:
Iedereen die een sexscene wil zien van Persephone, moet Irreversible maar es kijken.

ja ik weet het, daar mag je geen grapjes over maken.

The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_10476969
gisteren (en ook de komende dagen) zal er geen gesprek gevoerd worden zonder dat het over deze film gaat. Ik wacht mooi tot de hype over is. Ben overigens benieuwd welke trends er nu uit de film overgenomen worden. Worden lange leren jassen weer populair?
  vrijdag 16 mei 2003 @ 17:28:51 #129
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10477740
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 15:08 schreef SayDay het volgende:

SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS SPOILERS

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

Heb ik het goed begrepen dat...

- ... de voorgaande 'Ones' voor Zion kozen en deze Neo voor zijn liefde?

ja

- ... Persephone Neo kustte, om te weten te komen of hij, als hij de 'deurkeuze' moet maken, de goeie deur zal kiezen? Dus voor de liefde in plaats van voor redding van Zion?

nee, persephone snakte naar het gevoel van liefde. Als mijn geheugen me niet misstaat is persephone ook de godin van de liefde of schoonheid in de griekse mythologie

- En is op de profetie zowel waar als niet waar? Morpheus gelooft er in, Neo niet meer. De profetie zegt dat de one zal wederopstaan en de oorlog zal eindigen. In feite staat The One in elke versie van de Matrix op. En Neo's voorgangers stopten keer op keer de oorlog door voorheen voor de deur naar Zion's redding te kiezen (en daarmee de oorlog te eindigen). Dat Neo nu voor de andere deur koos ging tegen de profetie in.

Ze geloven er beide niet meer in. Morpheus zegt op het einde nog, dat alles waar hij ooit in geloofde nu is verdwenen. Overigens stopten de vorige ones de oorlog niet, maar kozen voor de zekerheid van het menselijke voortbestaan.
Overigens wist de architect al welke deur neo ging kiezen ("we both know which door you'll take"), dus ik denk niet dat` dit echt neo's keuze was. Mijns insziens komt het hierop neer. Iedereen maakt zijn eigen keuzes, maar deze keuzes zijn eigenlijk al bekend. zodoende bestaat er keuze EN lot. Dit is ook mijn persoonlijke wereldbeeld . In principe zou je alle keuzes in een computerprogramma dus kunnen voorspellen, maar dat is TE complex vanwege de eneorme hoeveelheden 'cause' and 'effect' (al lijken de machines er dicht bij te zitten)
.

- En wie van jullie is voorstander van het gerucht dat de Matrix in een andere Matrix zit? Geeft een goeie verklaring waarom Neo krachten heeft in 'the real world'/MetaMatrix. En waarom Smith een lichaam kan over nemen in de MetaMatrix.

Ik weiger hier aan toe te geven, omdat het simpelweg TE voor de hand liggend is. Ik verwacht dat maar weinigen het van te voren goed zullen raden, maar dit lijkt duidelijk zo gefilmd om ons op het verkeerde been te zetten. Komop, zelfs iemand van 5 bedenkt hier meteen dat er nog een matrix moet zijn, het is dan ook niet echt bijster verrassend, aangezien dit al vaker in andere films is gedaan.

- Neo: "Is de Oracle uw vrouw?"
Architect: "Aw...Please..."
Euh... Dacht ik net dat ik dat stukje begreep...

ummm, . Zou een beetje raar zijn als machines man en vrouw konden zijn?[b/]

- Ow, en voor ik het vergeet! Waar slaat 05.15 volgens jullie op? Volgens mij is het een versie nummer.

[b]de datum bedoel je? Lijkt me heel sterk, ook een beetje flauw, om dat soort dingen uit te halen buiten een film om. Bovendien zijn er al 5 ones eerder geweest volgens the architect, dus dan zou het nu serienummer 6 moeten zijn toch?

* The Architect vertelde dat hij uiteindelijk maar een Matrix gemaakt had met de fouten van de mensheid er ingebouwd. Zo zag je op de monitoren achter Neo Hitler, maar ook George Bush Sr. Geweldig... Zeer gewaagd in vaderland liefhebbend Amerika.

ik zag alleen Bush jr. tbh. (meerdere malen)

|
|
|
|
|
|
|
|
|
EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS EINDE SPOILERS

omdat je het zo graag wilde
pi_10477945
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 10:43 schreef Pietjuh het volgende:

[..]

In de kleinere bioscopen wel

Rembrandt/Pathe in Utrecht heeft ook altijd pauzes, en dat is toch wel een van de grotere bioscopen. Gisteren bij Reloaded ook gewoon.

Daar ging ook iets fout vlak na de pauze: wel geluid, maar geen beeld. Er is toen vast flink gezweet in dat filmhok.

Er gaan trouwens geruchten dat Revolutions pas in december uitkomt in plaats van 6 of 7 november, weet iemand of dat klopt? En waar is dat te vinden?

[Dit bericht is gewijzigd door Buidelbeestje op 16-05-2003 18:10]

keyboard error - press any key to continue
  vrijdag 16 mei 2003 @ 18:11:41 #131
19003 Rampage2K
*be on the ~ : tekeergaan
pi_10478574
Had wat gemengde gevoelens toen ik naar de auto liep uit de film. Aan de ene kant gewoon weer onwijs vette actiescenes (waar eventuele fake dingen mij niet zijn opgevallen en ik me daar dus ook niet aan heb kunnen storen), maar het verhaal was toch iets te had ik het idee. Het onbevredigende gevoel overheersde toch ook wel bij het zien van de woorden "To Be Continued"....Dat is toch wel vrij uniek bij een bioscoopfilm (of uberhaupt een film)

Over recensies gesproken, ik heb er net 3 gelezen en om nu te zeggen dat ze echt positief waren.....vooral het NRC was niet echt te spreken over Reloaded

--------------------------------------------Spoiler----------------------------------------------

Zo, dat stukkie met de Architect wil ik nog wel een paar keer zien, dat ging gewoon even te snel voor me op dat moment.
De een denkt dat er nog een matrix om de matrix heen zit, de ander denkt van niet. Maar hoe is het anders te verklaren dat Smith in het lichaam van Bane zit en Neo krachten heeft buiten The Matrix?

Op zich zou het eerste nog wel kunnen zonder zo'n matrixschil. Want je weet niet op wat voor een manier Smith Bane heeft geassimileerd in de matrix. In principe zou het kunnen dat Smith dan zowel z'n lichaam als geest (ziel?) overneemt. De geest keert dan terug naar de 'echte' wereld, maar dan zit dus niet de geest van Bane, maar die van Smith.
De geest veranderd immers wel in de matrix, anders zouden ze zich de gebeurtenissen uit de matrix ook niet meer kunnen herinneren

Maar het geval van Neo die de sentinels, zou in principe alleen kunnen wanneer hij in een matrix zit. Tenzij hij echt superhuman strength heeft, à la superman, maar dat zou pas echt fout zijn van de Gebroeders Wachowski.

--------------------------------------------Spoiler----------------------------------------------

pi_10479082
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 10:56 schreef Antagonist het volgende:

Ik moet zeggen dat ik geen enkel stukje zag waarbij ik het gevoel kreeg om perse deel 3 te zien. Tuurlijk ga ik wel, maar ik vond de trailer op zich waardeloos.
Btw, van wie was de achtergrondmuziek want die vond ik heel passend en mooi.

Over de movie, ik ga vanavond. Ik weet (zeker na het lezen van dit topic) hoe het ongeveer gaat lopen. Ik weet zeker dat ik hem de moeite waard vind en dat ik het op DVD ga kopen als is het alleen al vanwege de aktie.

De stijl, de moeite, de filosofie, de merchandising alles omtrent "The Matrix" respecteer ik. De gebroeders hebben werkelijk iets fantastisch verricht op enkele gebieden en daar verdienen ze een Oscar mee.

vrijdag 16 mei 2003 @ 18:39:02 #133
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10479120
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 18:11 schreef Rampage2K het volgende:
de woorden "To Be Continued Concluded"....Dat is toch wel vrij uniek bij een bioscoopfilm (of uberhaupt een film)
IMDb Vote History
  vrijdag 16 mei 2003 @ 18:50:41 #134
11736 Ceased2Be
Misantroop
pi_10479336
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 18:36 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik geen enkel stukje zag waarbij ik het gevoel kreeg om perse deel 3 te zien. Tuurlijk ga ik wel, maar ik vond de trailer op zich waardeloos.
Btw, van wie was de achtergrondmuziek want die vond ik heel passend en mooi.

Over de movie, ik ga vanavond. Ik weet (zeker na het lezen van dit topic) hoe het ongeveer gaat lopen. Ik weet zeker dat ik hem de moeite waard vind en dat ik het op DVD ga kopen als is het alleen al vanwege de aktie.

De stijl, de moeite, de filosofie, de merchandising alles omtrent "The Matrix" respecteer ik. De gebroeders hebben werkelijk iets fantastisch verricht op enkele gebieden en daar verdienen ze een Oscar mee.

Achtegrondmuziek was "Fluke - Atomb Bomb" (als ik het me goed herinner, het is iig van Fluke)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_10479715
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 18:50 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Achtegrondmuziek was "Fluke - Atomb Bomb" (als ik het me goed herinner, het is iig van Fluke)

Gelijk ff opzoeken

vrijdag 16 mei 2003 @ 19:11:05 #136
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_10479787
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 18:50 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

die muziek in de revolutions trailer op internet is Fluke -- absurd (whitewash edit)

Over de film: in 1 woord GEWELDIG, ik ben echt geen overhypte matrix Fan maar de Actie, SFX en muziek waren zo enrom goed. De mensen die zeggen dat het verhaal flut was: ik kan het begrijpen, maar die personen hebben niet goed gekeken, en nog een viewing is aan te raden. Het verhaal gaat meer de diepte in en minder vooruit.(en alle zeg maar stukken worden verschoven om klaar te staan voor de slotfilm) In principe zou je de eerste 40min kunnen skippen en de film in zekere zin kunnen begrijpen, maar dat het verhaal flut is, is dus echt complete onzin. Echter dat ervaart niet iedereen zo !

Ik heb in iedergeavl onwijs genoten: Een aanrader !!!

-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
  vrijdag 16 mei 2003 @ 19:23:14 #137
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_10480015
http://www.rtl.nl/system/media/rpm/actueel/rtlnieuws/2003/05_mei/16/media/streamcase_20030516_1556-matrix.xml/real364.rpm

aflevering van editie NL van gister waar de baas van BREIN zit te beweren dat reloaded nog niet uit was en daarna goed voor lul staat

pi_10480286
Interessant laatste kwartier, maar WAT een teleurstelling verder. Vooral het eerste uur was tenenkrommend.

Explosie, vechtpartij, achtervolging, vechtpartij, explosie en pas richting het eind gaat het verhaal eindelijk de interessante kant op waar ik op gehoopt had. Tot dan leek alles een slap excuus voor de actiescenes, die niet veel boeiender waren dan in deel één.

pi_10480301
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:23 schreef Doopy-X- het volgende:
http://www.rtl.nl/system/media/rpm/actueel/rtlnieuws/2003/05_mei/16/media/streamcase_20030516_1556-matrix.xml/real364.rpm

aflevering van editie NL van gister waar de baas van BREIN zit te beweren dat reloaded nog niet uit was en daarna goed voor lul staat

HAHAHAAA ja dat was echt lache ..... BTW. Lijkt me niet dat RTL4 dat mag laten zien. Vond het eigenlijk wel een beetje jammer want ik wilde de openingsscene en einde nog niet zien.....
Vind de stichting ook belachelijk. Laat ze maar wat aan de prijzen doen ipv mensen achter na zitten over "illegale" content
  Redactie Frontpage vrijdag 16 mei 2003 @ 19:38:03 #140
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10480325
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:11 schreef Dauntless het volgende:
In principe zou je de eerste 40min kunnen skippen
Mooi, dan ga ik wel na de pauze naar binnen
pi_10480465
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:35 schreef El_Hijo_Del_Jefe het volgende:
Interessant laatste kwartier, maar WAT een teleurstelling verder. Vooral het eerste uur was tenenkrommend.

Explosie, vechtpartij, achtervolging, vechtpartij, explosie en pas richting het eind gaat het verhaal eindelijk de interessante kant op waar ik op gehoopt had. Tot dan leek alles een slap excuus voor de actiescenes, die niet veel boeiender waren dan in deel één.

Je gaat naar 's Werelds GROOTSTE actie film en dan mekker je dat het je tegenvalt
pi_10480566
Weet iemand toevallig hoe dat nummer heet dat je bij de snelweg-scene hoort?

vrijdag 16 mei 2003 @ 20:00:50 #143
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10480828
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:11 schreef Dauntless het volgende:

[..]

die muziek in de revolutions trailer op internet is Fluke -- absurd (whitewash edit)

Over de film: in 1 woord GEWELDIG, ik ben echt geen overhypte matrix Fan maar de Actie, SFX en muziek waren zo enrom goed. De mensen die zeggen dat het verhaal flut was: ik kan het begrijpen, maar die personen hebben niet goed gekeken, en nog een viewing is aan te raden. Het verhaal gaat meer de diepte in en minder vooruit.(en alle zeg maar stukken worden verschoven om klaar te staan voor de slotfilm) In principe zou je de eerste 40min kunnen skippen en de film in zekere zin kunnen begrijpen, maar dat het verhaal flut is, is dus echt complete onzin. Echter dat ervaart niet iedereen zo !

Ik heb in iedergeavl onwijs genoten: Een aanrader !!!

Niet om het een of ander, maar zou het misschien kunnen dat mensen misschien Het verhaal net zo goed (wie weet zelfs beter joh!) begrijpen en het toch kut vinden?

Kijk, ik heb de invisibles gelezen (een comic) en dan is het verhaal van de matrix een peuleschil. Het verhaal van de matrix is in grote lijnen van deze comic afgeleid (hij zou eerst een eigen film krijgen, maar men dacht niet met de matrix te kunnen concurreren).

Ik denk dat jij de kritiek niet begrijpt, Het gaat hier om hoe het verhaal wordt verteld en de enorme dunheid van dit verhaal. Hoe je het ook went of keert, het verhaal is met gemak op een kantje te beschrijven, dat kan niet de bedoeling zijn geweest.

pi_10480833
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:44 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Je gaat naar 's Werelds GROOTSTE actie film en dan mekker je dat het je tegenvalt

Nee, ik ging naar een matig aftreksel van een geniale film.
pi_10481600
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 17:28 ging kingmob de discussie aan.
omdat je het zo graag wilde
Bedankt! Eindelijk iemand die meer van de film vindt dan alleen 'goed' of 'slecht'.

nee, persephone snakte naar het gevoel van liefde.
ZEGT ze ja. Maar of dit haar ware beweegreden is, betwijfel ik. Merovingian, Persephone en lijfwachten komen uit een eerdere versie van de Matrix. Persephone vindt Merovingian veranderd na zoveel nieuwe Matrices. Ze weet dus van de Matrixcyclussen.
Ik denk dat ook zij van de cyclussen af wil zijn en daarom Neo helpt. Dit zou alleen lukken als hij de goeie deur zou kiezen, dus voor Trinity's liefde zou gaan. Perseph wou dit eerst checken via die kus. Die kus zit er echt niet voor de gein in hoor. Echt niet omdat een rogue programma tekort aan liefde heeft.

Ik denk dat ik 'm nog een paar keer ga zien, om 'm beter te begrijpen...

vrijdag 16 mei 2003 @ 20:48:38 #146
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_10481793
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:38 schreef SayDay het volgende:

[..]

Bedankt! Eindelijk iemand die meer van de film vindt dan alleen 'goed' of 'slecht'.

ZEGT ze ja. Maar of dit haar ware beweegreden is, betwijfel ik. Merovingian, Persephone en lijfwachten komen uit een eerdere versie van de Matrix. Persephone vindt Merovingian veranderd na zoveel nieuwe Matrices. Ze weet dus van de Matrixcyclussen.
Ik denk dat ook zij van de cyclussen af wil zijn en daarom Neo helpt. Dit zou alleen lukken als hij de goeie deur zou kiezen, dus voor Trinity's liefde zou gaan. Perseph wou dit eerst checken via die kus. Die kus zit er echt niet voor de gein in hoor. Echt niet omdat een rogue programma tekort aan liefde heeft.

Ik ben het met je eens dat hij er waarschijnlijk niet voor niets zit (hoewel de dansscene...), ik denk alleen niet dat dit de bedoeling er van is. Die kus testte mijns inziens niet Neo, dat ze ernstig verliefd waren zag ze immers al. Ik denk dat persephone gewoon een groter 'wezen' is als iedereen (in de film aanwezig) vermoed, inclusief de fransman. Bovendien bedenk ik het me net dat beide wel veel menselijkheid vertoonden, in tegenstelling tot bijvoorbeeld agents. Van het orakel heb ik de indruk dat ze een spelletje speelt, maar volgens mij is DAT het staartje van dit verhaal. Wat moet een programma nou weer met gevoelens van liefde en jaloezie?

Wilde gok is dat zij expirimenten zijn die aan neo vooraf gingen. Pogingen dus, om de menselijke psyche te programmeren, alleen waren ze waarschijnlijk moelijk in de hand te houden. Neo is het volgende prototype, die ook daadwerklijk een lichaam heeft gekregen.
Of neo is een mutatie, kan ook nog

vrijdag 16 mei 2003 @ 20:53:56 #147
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10481911
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 15:32 schreef Ceased2Be het volgende:

[..]

Juno Reactor

Kijk, dat soort spoilers heb ik nog ns wat aan
Ga morgen, kan niet wachten!!!!
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  vrijdag 16 mei 2003 @ 21:06:12 #148
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_10482163
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 19:44 schreef Dethroned het volgende:

[..]

Tis niet alleen aktie wat een film goed maakt.
pi_10483284
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:38 schreef SayDay het volgende:

[..]

Speel enter the matrix, en het wordt alweer allemaal wat duidelijker...
  Redactie Frontpage vrijdag 16 mei 2003 @ 22:07:00 #150
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10483376
Ik ben na de pauze de zaal binnengegaan in HHW (als je er ook zat vanaf 18.45, ik was degene die bijna van de trap donderde )

Ik zag het vanaf het moment dat ze in het restaurant kwamen.

Wat mij opviel was:

De actiescenes duurden te lang, ik zag er veel te veel en dat na de pauze. De snelwegscene zag er nep uit met achtergronden en getekende Agents. Wel mooi was dat je meevloog onder de wagens door.

Een vliegende NEO? Please. En dan die reanimatiescene

Wat me vooral opviel: waar was Jada Pinket Smith op het eind gebleven?

Waarom zat Tank er niet bij?

En waarom hebben de scene waar Trinity met de motor het gebouw binnengaat ingekort. Heb van de week de volledige scene gezien: Trinity laat zich achterover vallen, de motor ontploft, Trinity komt cool op haar benen terecht (spagaat) en schakelt bewakers uit met een helm.

Ook waren er wazige dingen. Waarom waren er bommen in het restaurant, wat was er achter de deur voor Morphues?

vrijdag 16 mei 2003 @ 22:13:57 #151
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10483489
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 22:07 schreef SunChaser het volgende:
Waarom zat Tank er niet bij?
Ik geloof dat hij wat probleempjes had met de regisseurs, dus dan maar eruitgeschreven.
quote:
En waarom hebben de scene waar Trinity met de motor het gebouw binnengaat ingekort. Heb van de week de volledige scene gezien: Trinity laat zich achterover vallen, de motor ontploft, Trinity komt cool op haar benen terecht (spagaat) en schakelt bewakers uit met een helm.
Als je de volgende keer iets eerder komt, zie je dat stukje wel
IMDb Vote History
  vrijdag 16 mei 2003 @ 22:15:37 #152
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_10483530
Ik snap trouwens niet dat mensen zeggen dat als je de film slecht of minder vind je het verhaal niet snapte. Als het nou een Lynch film was (mulholland drive, Lost highway) ala maar wat valt er in hemelsnaam niet te snappen aan zo een semi interresant filosofisch verhaaltje als de matrix. het is een leuk verhaal (en als je de animatrix helemaal hebt gezien is het nog net iets leuker) Maar ik denk dat het makkelijk voor iedereen te volgen is. (als maar weinig mensen hem snappen zou het geen boxoffice hit worden en daar waren de broertjes nou net op uit)

Ik blijf erbij dat het een betere film had kunnen wezen als ze niet ineens stomme slappe humor en van dat romantische gezeik erin hadden gestopt(en de langdradige stukken mogen er ook wel uit). Ze hadden gewoon door moeten gaan met de no nonsense verhaal lijn die ze in deel 1 hadden neergezet.

vrijdag 16 mei 2003 @ 23:03:53 #153
46416 _.-Chicken-._
kip, kippen, kipst.
pi_10484519
Ik heb zojuist de film gezien in de bios, en vond hem erg Cool! Ik had er mischien wel wat te hoge verwachtingen van maar als ik het achteraf bekijk is het gewoon een steen goeie film die het zeker waard is om hem nog eens te bekijken. (dan wel niet in de bios)
There is only one way to save our city, KIP.
pi_10485331
Yeah ik ga zondag weer
pi_10486100
[spam ]

Na het zien van Reloaded zul je vast voor jezelf al hebben bedacht hoe het 1 en ander in mekaar zit, wij zijn hier erg benieuwd naar en willen het graag lezen, afijn spui al je theoriën maar uitgebreid in dit topic
The Matrix - Theoriën-Topic SPOILERS,

[/spam ]

pi_10486421
edit: bericht verwijdert, had net even over het spoiler topic heen gekeken
pi_10486994
kweet niet of ik in dit topic moet zijn, maar heeft iemand misschien nog mooie, bewegende wallpapers van al die cijfertjes? alvast bedankt!
  zaterdag 17 mei 2003 @ 01:49:41 #158
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_10487162
Meesterlijke film, een goede tussenweg gevonden tussen het uitdiepen van het verhaal en de toename van de actie.

Dat het een film is dat het moet hebben van de actie met een aardig verhaaltje erin is onzin. De actie is vooruitstrevend ja, maar er werd veel tijd besteed aan de ontwikkeling van het verhaal.

Ze hadden de film van mij wel iets grimmiger en donkerder mogen maken zoals een beetje in Dark City.

pi_10487323
Wat mij opvalt is dat alles groter voorkomt, deel 2 speelde alleen op dat schip af en kwam knusser over.
Hier zie je veel minder van de matrix en meer van Zion (veel negers daarzo )
Verhaal is ook wat complexer, en het einde zitten vraagoproepende scene's in , denk daarom dat er negatieve reacties zijn.Naast het abrupte einde....
Verder de actie; wederom waanzinnig vooral op de snelweg en die 2 vrachtwagens op het eind !
Matrix 2 komt wat onduidelijker over als deel 1 , ik denk zelf dat je na Revolutions deel 2 pas echt goed kan beoordelen

Maar het is een waanzinnige film , met vreemde plotwijzigingen (als Neo bijvoorbeeld in The Source komt)
Ik hoop alleen op me knieën dat ze met deel 3 niet te ver over the top gaan... (Het MGS2 voor degene die het kennen)

Ik ga volgende week trouwens weer

α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
pi_10487334
Film viel tegen, actie niet in dienst van het verhaal maar meer van we moeten het nog mooier dan in deel 1 doen. Balletvoorstelling leek het soms, visueel mooi maar kop op zeg ram eens iemand echt op z'n bek ipv van al dat handjeklap. Op het eind nog snel diepzinnig verhaal erin proppen om de mensen uit te laten kijken naar Revolutions. Echt gemiste kans!

En voor de mensen die zeggen dat als je het een slechte film vindt je het verhaal niet snapt, bull het gaat om het geheel. Deel 1 had de actie en het verhaal waar je in meegesleept werd. Deel 2 weet geen enkel moment te prikkelen vind ik.

5.15 is geen code, da's de releasedatum (maand, dag)

Redactie Frontpage zaterdag 17 mei 2003 @ 02:24:10 #161
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10487416
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 22:13 schreef victorinox het volgende:

Als je de volgende keer iets eerder komt, zie je dat stukje wel

Zit diezelfde scene ook in het eerste gedeelte voor de pauze
pi_10487462
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 02:24 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Zit diezelfde scene ook in het eerste gedeelte voor de pauze

Eehhh, aan het begin
α & Ω
  Redactie Frontpage zaterdag 17 mei 2003 @ 02:32:39 #163
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10487506
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 02:28 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]

Eehhh, aan het begin

Vertel ff, hoort dat bij de droom van Neo ofzo?
pi_10487515
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 02:32 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Vertel ff, hoort dat bij de droom van Neo ofzo?

Ja dat is die droom ja
α & Ω
  Redactie Frontpage zaterdag 17 mei 2003 @ 03:36:27 #165
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10487895
http://www.boxofficeguru.com/051603.htm

Warner Bros. has set a new opening day box office record with the mega-hyped sci-fi sequel The Matrix Reloaded which on Thursday grossed an astounding $42,508,303, according to final studio figures, from 3,603 theaters.

Doen ze dus goed, die hype creeren.

zaterdag 17 mei 2003 @ 04:06:18 #166
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_10488078
Hoe kan het dat de actrice die the Oracle speelt 2 jaar geleden is overleden en toch weet mee te doen in Reloaded?

Is de film al zo lang geleden opgenomen?
En kunnen we concluderen dat haar rol weggeschreven wordt in Revolutions?

http://uk.imdb.com/Name?Foster,%20Gloria

Redactie Frontpage zaterdag 17 mei 2003 @ 04:08:31 #167
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10488096
De films duurden 4 jaar om te maken.

[Dit bericht is gewijzigd door SunChaser op 17-05-2003 07:03]

zaterdag 17 mei 2003 @ 04:12:04 #168
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_10488118
mogen ook spoilers in dit topic?

dan kan ik nl ff mijn 'uitgebreide' mening hier pasten....

Nobody fucks with The Jesus
pi_10488138
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 04:12 schreef Bolderbast het volgende:
mogen ook spoilers in dit topic?

dan kan ik nl ff mijn 'uitgebreide' mening hier pasten....

Ja dat mag, alleen even duidelijk waarschuwen voor de spoilers
  zaterdag 17 mei 2003 @ 07:37:08 #170
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_10488330
Ik kan nog geen duidelijke mening vormen. De SFX waren uiteraard erg goed, de vechtscenes waren wmb iets te lang maar wel spectaculair en het verhaal komt met horten en stoten uit naar gelang de film voortduurt, maar stukje bij beetje ga je dieper in het verhaal door de filosofische chitchat. Ik denk dat ik Revolutions erachter moet plakken om het geheel te kunnen zien en dan te kunnen zeggen of de film goed of minder goed is.

Argh, Trinity in haar strakke pakje is

The Internets, I needs it..
pi_10488405
ik vond hem wel tof
alleen die ene scene met al die smith lui dat ie aan zo'n stok gaat rondjse rennen en die agenten omver trapt vond ik erreg nep

maar goed

verder was ie ok

nu maar weer wachten op 6 november

pi_10491780
Er is al een "trailer" van matrix Revolutions rond aan het gaan.
Pics, en bitje info alsook de mirrors naar die trailer zijn te vinden op http://www.joblo.com/index.php?id=1675

Het ziet er alleszinds niet slecht uit.
Hopelijk maakt de derde film de tweede compleet.

zaterdag 17 mei 2003 @ 14:47:05 #173
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10492098
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 22:15 schreef AntiChrist het volgende:
Ik snap trouwens niet dat mensen zeggen dat als je de film slecht of minder vind je het verhaal niet snapte. Als het nou een Lynch film was (mulholland drive, Lost highway) ala maar wat valt er in hemelsnaam niet te snappen aan zo een semi interresant filosofisch verhaaltje als de matrix. het is een leuk verhaal (en als je de animatrix helemaal hebt gezien is het nog net iets leuker) Maar ik denk dat het makkelijk voor iedereen te volgen is. (als maar weinig mensen hem snappen zou het geen boxoffice hit worden en daar waren de broertjes nou net op uit)

Ik blijf erbij dat het een betere film had kunnen wezen als ze niet ineens stomme slappe humor en van dat romantische gezeik erin hadden gestopt(en de langdradige stukken mogen er ook wel uit). Ze hadden gewoon door moeten gaan met de no nonsense verhaal lijn die ze in deel 1 hadden neergezet.

*kucht*

Ik heb Mulholland Dr. laatst gezien en vond het werkelijk een kutfilm. Ik snapte hem wel (jammergenoeg pas NA de film) maar het kon me geen moment boeien. Voor meer info kan je het topic over deze film ook bekijken .

Verder heb ik deel 2 nog niet gezien maar weet ik wel dat er heel veel mensen zijn die deel 1 gewoon niet snapte. Dat jij het dus wel doet betekend niet dat iedereen het doet .

zaterdag 17 mei 2003 @ 14:49:26 #174
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_10492137
Echt cool die film Tijd voor matrix smilie
Moet nu alleen tot november wachten op revolutions
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:22:38 #175
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_10492615
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 14:47 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

*kucht*

Ik heb Mulholland Dr. laatst gezien en vond het werkelijk een kutfilm. Ik snapte hem wel (jammergenoeg pas NA de film) maar het kon me geen moment boeien. Voor meer info kan je het topic over deze film ook bekijken .

Verder heb ik deel 2 nog niet gezien maar weet ik wel dat er heel veel mensen zijn die deel 1 gewoon niet snapte. Dat jij het dus wel doet betekend niet dat iedereen het doet .

Ach ja smaken verschillen ik vond Mulholland drive wel onwijs(moest je tenminste bij nadenken) Maar als je al moeite had met deel 1 van de matrix dan begrijp je van deel 2 nog minder denk ik (al vind ik als je gewoon oplet je hem gemakkelijk kan volgen)
Bovendien ken ik persoonlijk niemand die deel 1 van de matrix niet begreep valt ook weinig aan te snappen best wel een straightforward film

Vandaar dat ik ook het argument maakte dat het onzin is als iemand zegt dat je de matrix 2 niet snapte als je het een mindere film vind.

zaterdag 17 mei 2003 @ 15:24:22 #176
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10492631
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:22 schreef AntiChrist het volgende:

Vandaar dat ik ook het argument maakte dat het onzin is als iemand zegt dat je de matrix 2 niet snapte als je het een mindere film vind.

Dat ben ik ook met je eens. Dat je een film niet leuk vindt betekend niet dat je hem niet snapt. Dat is ook zo bij Lynch films .
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:25:13 #177
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_10492643
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 02:13 schreef Ker_Plunk het volgende:

Ik ga volgende week trouwens weer

Ik wil hem ook nog minimaal nog een keer in de bios zien. Ik heb nog steeds een heleboel gemist denk ik, het ging allemaal zo snel.
For great justice!
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:30:06 #178
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_10492700
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:24 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Dat ben ik ook met je eens. Dat je een film niet leuk vindt betekend niet dat je hem niet snapt. Dat is ook zo bij Lynch films .

hehe ach ja Lynch films zijn nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd, Bovendien ben ik wel benieuwd wat je van de film vind zodra je hem hebt gezien. Ik ging er onwijs enthousiast heen (mede vanwege het feit dat ik deel 1 super vind) maar kwam toch van een koude douche thuis alhoewel de effecten wel super zijn. maar de rest kon me niet boeien.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:34:54 #179
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10492753
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:25 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik wil hem ook nog minimaal nog een keer in de bios zien. Ik heb nog steeds een heleboel gemist denk ik, het ging allemaal zo snel.

Ik ga hem morgenvroeg om 11 uur weer kijken.
IMDb Vote History
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:38:37 #180
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_10492809
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:30 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

hehe ach ja Lynch films zijn nou eenmaal niet voor iedereen weggelegd,

Don't worry bout it, niemand snapt zijn films. Je hebt alleen maar mensen die doen alsof (staat interessant )

Nog 4 uurtjes en ik ga kijken
Dat ie minder is had ik eigenlijk al ingecalculeerd, dus het kan alleen nog maar meevallen!

Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:41:09 #181
45031 NietGroen
maar blauw
pi_10492844
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:25 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

* NietGroen gaat ook snel nog een keer.

kheb ook teveel dingen gemist of niet helemaal goed begrepen
kvind dit zoiezo een film die je makkelijk een keer of 4 kan kijken en toch nog steeds nieuwe dingen tegen komt

Blauw is de kleur van een hoop bier
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:42:56 #182
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_10492870
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:34 schreef victorinox het volgende:

[..]

Ik ga hem morgenvroeg om 11 uur weer kijken.

Ik moet nog dik 10 dagen wachten tot mn stufi weer binnen is.
For great justice!
  zaterdag 17 mei 2003 @ 15:55:42 #183
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10493050
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:42 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik moet nog dik 10 dagen wachten tot mn stufi weer binnen is.

* victorinox heeft een Pathé voordeelpas waar nog 5 films opstaan.

Ik kan dus nog 5x gratis naar binnen.

IMDb Vote History
  zaterdag 17 mei 2003 @ 16:02:53 #184
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_10493136
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 15:44 schreef StrayDog het volgende:
Maar het ergste: gewoon volledig overbodige film! Totale verhaal had makkelijk in 2 films ipv. 3 gekund, de dingen die in 2 de moeite waard zijn hadden ook makkelijk in 5 minuten gepast.
Een cyclus met deze symboliek moest wel uit 3 bestaan.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 16:04:15 #185
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10493153
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 15:55 schreef victorinox het volgende:

[..]

* victorinox heeft een Pathé voordeelpas waar nog 5 films opstaan.

Ik kan dus nog 5x gratis naar binnen.

Waarom heb ik dat nou niet .

Ik zit te twijfelen of ik de voorstelling van half 7 ga bezoeken. Alleen is het geld (en de reis erheen) het probleem .

Haal me eens over om te gaan .

zaterdag 17 mei 2003 @ 16:06:14 #186
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_10493183
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 16:04 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Haal me eens over om te gaan .

Je gaat. Zo. Veel plezier. .
For great justice!
pi_10493251
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 16:02 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Een cyclus met deze symboliek moest wel uit 3 bestaan.

Leg uit dan.
Ik durf zelfs te wedden dat als je 2 niet gezien hebt, maar 1 wel, je deel 3 zonder probleem kunt volgen.
Zo weinig gebeurt er in deel 2, alleen in het laatste stukje proberen ze door overvloedig quasi-intellectueel geneuzel te verbergen dat het een film met bar weinig inhoud is.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 16:14:01 #188
54409 anti-virus
Morgen gratis bier!
pi_10493306
wat is The Animatrix ???? het eerste deel ofzo
Voulez-vous faire du chill avec moi?
  zaterdag 17 mei 2003 @ 16:20:42 #189
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10493406
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 16:14 schreef anti-virus het volgende:
wat is The Animatrix ???? het eerste deel ofzo
Negen teken/animatie filmpjes over de Matrix wereld:

Je kunt er 4 hier downen en nr5 kun je voor Dreamcatcher zien.

Over een tijdje komt er een dvd uit met alle 9 filmpjes.

IMDb Vote History
  zaterdag 17 mei 2003 @ 16:22:42 #190
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10493437
Ik ga naar de voorstelling van 18:30 .

Woei, heb 'r zin in .

zaterdag 17 mei 2003 @ 17:09:24 #191
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10494188
En ik ga.. nu .
  zaterdag 17 mei 2003 @ 17:56:20 #192
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_10495094
oke het heeft lang geduurd maar ik heb ff mn verhaal van tweakers forum gecopy/past:

ik ben donderdag 22.00 geweest.....bioscoop was alvast kut.....stampvol en superkrap, halverwege de film had ik kramp in mn been van het verstijfd zitten en iedereen zweette zich kapot........wist ik weer waarom ik normaal NOOIT naar die bios ga (Minerva Maastricht)

goed: de film

*SPOILER ALERT: mensen die m nog niet gezien hebben lees dit NIET, want ik ga spoileren en flink*
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

+Het begon lekker, leuke intro mooi gemaakte letters en hoe het eindigt in die klok.....leuke actie met Trinity waar we meteen al een erg mooi effect krijgen als Trinity langs de om haar heen draaiende camera valt in slow motion (deze scene zou later nog vaker terugkomen)

helaas is dit het enige positieve wat me nog bijstaat van het gedeelte voor de pauze, na deze opening ging het namelijk snel flink bergafwaarts:

ik kreeg het gevoel alsof ze wat leuke vechtscenes verzonnen hadden en daarna ff deze actie verbonden met wat geneuzel scenes:

- Zion: ten eerste zou ik persoonlijk al 10x liever in the matrix leven dan op Zion........maar dat terzijde was de speech van Morpheus erg over the top. Hij had een verhaal van 5 min. wat hij ook in 10 seconden had kunnen vertellen.
+wel moet ik zeggen dat deze speech opzich erg cool in beeld was gebracht en erg cool klonk die stem van Morpheus

-de al vaakgenoemde dans/sex scene: WTF MOET IK HIERMEE.......totaaaaaal overbodig in een film als dit, de sexscene sloeg nergens op, had gewoon gehint met ff 1 shotje trinity en neo bij elkaar, net zoals met de dansscene..dit bleeeeeef maar duren, gare close up shots van een dansende menigte: aan 5 seconde shot hiervan had ik ook genoeg gehad......

-Neo gaat naar het oracle: WHY gaat ie vechten met die chinese gast........was dus totaal overbodig zeker omdat de scene totaal niet vernieuwend was qua vechten, sloeg dus nergens op
+het oracle zelf was wel cool om weer te zien (en te horen)

-ondertussen was ik toch wel een beetje moe aan het worden van al dat suffe gepraat zonder veel inhoud van Morpheus en de suffe Jar Jar grapjes van Link (1x is leuk, daarna niet meer, terwijl de rest van de zaal daar anders over scheen te denken met hun luid gelach)
TOEN DE scene zou moeten komen met de 100en Mr Smiths en Neo, hier had ik al stukken in de trailer van gezien dus ik dacht hehe nu gaat het gebeuren: het begon leuk, mr smith vind ik altijd wel leuk met zn droge opmerkingen...........toen kwamen er nog wat extra me, me, me, me too bij...........leukleukleuk mooi gedaan EN prachtig in beeld gebracht
TOTDAT me de tranen in mn ogen schoten toen plotseling een houterig mannetje met elastische armpjes met een paal begon te smijten waar was Keanu Reeves gebleven?

OK voor een halve minuut kon ik de overduidelijk computergeanimeerde neo door de vingers zien.....maar nee hij blijf maar mislukt bewegen en het bleef maar duren totdat ik dacht WTF ik kwam toch niet om naar een computerspel te zitten kijken? rot nu maar op met die scene hier kan ik niks mee......................kortom de scene was compleet verpest

(valt me trouwens op dat ik hier weinig mensen hierover hoor, maarja had wel van tweakers verwacht dat ze zeggen wow das mooi GETEKEND zeg, het is ook mooi dat geef ik toe maar het moet niet mooi getekend zijn, het moet 'echt' zijn)

PAUZE..........ff laten doordringen dat me deze film tot nu toe wel erg tegenviel, en ik was duidelijk niet de enige in mn vriendengroep

+na de pauze kwamen ze dacht ik bij die fransman? dat begon meteen al beter, en vanaf dit punt begon het niveau meteen omhoog te krabbelen, met als hoogtepunt EINDELIJK de twins in beeld (had ik lang op gewacht hevige figuren) verder erg cool toen neo die deur open deed hij ineens in een berglandschap staat
-oja wat ik weer dikke onzin was die kusscene met neo en dat vrouwmens, waar sloeg dat nu weer op.

+maargoed toen kwamen we bij de chase aan, hier kan ik kort maar krachtig over zijn: de hele scene was 1 pure verademing.........damn die chase opzich wil ik nog wel een keer of 3 opnieuw rustig bekijken
de lege auto was me niet opgevallen, en zelfs de animatie van de 2 tegen elkaar opbotsende vrachtwagens vond ik erg cool gedaan
maar gewoon die scene opzich dat camerawerk, die muziek: PRACHTIG

en toen gingen de twins al 'dood' NEEEEE hebben ze eindelijk een goede vernieuwende factor tov deel1 in de film, maken ze er nauwelijks gebruik van
de fractie gevechten tussen Morpheus en de twins vond ik ook geweldig, dat had ik dus langer willen zien (maargoed langer had Morpheus het waarschijnlijk niet overleefd )

+om dan maar meteen naar het einde te springen: nog een paar leuke actiemomenten met EINDELIJK een beetje diepgang qua verhaal, helaas zijn nu al de laatste 10 minuten van de film aangebroken en wordt hierin ff het hele 'verhaal' uit de doeken gedaan in zo'n tempo dat ik het echt amper kon volgen...........daarom mijn dank aan alle tweakers die het hier nog eens helder uitlegden

CONCLUSIE:
het deel voor de pauze vond ik ronduit bagger, amper verhaal, beetje gevechten aan elkaar geknoopt met nutteloos gebazel, met als dieptepunt het gevecht Neo-Smithx1000, dit had juist DE scene moeten worden voor de pauze terwijl ik echt het gevoel kreeg of ik naar een trailer van het spel 'Enter the Matrix'aan het kijken was....later in de film trouwens nog een paar momenten dat Neo erg slecht getekend werd, opzich het tekenen ging wel, maar die bewegingen

Na de pauze kwam het niveau weer een beetje op 'normale' hoogte, maar toch wel een stukje onder het niveau van deel1, de sfeer van 1 vond ik gewoon veel beter/anders

Als ik The Matrix (deel1) een 8 zou geven (wat ik echt het maximum vind) dan zou Reloaded een heeeeeel mager 7tje krijgen............

(PS: ik heb met opzet niet echt gepraat over de inhoud van het verhaal enzo, daar gaat dit topic nl al de hele tijd over:kort gezegd vond ik het verhaal ingewikkelder gemaakt dan het is, en alles zit een beetje erg opgehoopt op het einde vond ik, rest van de film heeft amper verhaal)

zaterdag 17 mei 2003 @ 18:19:34 #193
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_10495601
Was ik de enige die zich ergerde aan het feit dat Neo de helft van de film Supermannetje aan het spelen was?
  zaterdag 17 mei 2003 @ 18:21:02 #194
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10495638
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 18:19 schreef Leshy het volgende:
Was ik de enige die zich ergerde aan het feit dat Neo de helft van de film Supermannetje aan het spelen was?
Wat is daar erg aan, ik vond het juist leuk.

Één arm vooruit en vliegen maar.

IMDb Vote History
  zaterdag 17 mei 2003 @ 18:41:35 #195
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_10496092
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 18:19 schreef Leshy het volgende:
ja waarom gaat hij bv een half uur vechten met 1000 Mr. Smiths om dan vervolgens weg te vliegen terwijl hij ook meteen had kunnen wegvliegen toen Mr. Smith aan kwam lopen
maarja Neo vond het zeker ff leuk om de spiertjes te strekken

dat hele vliegen hadden ze er voor mij uit mogen laten....

pi_10496823
Het hele vechten slaat sowieso nergens meer op, Neo doorziet inmiddels toch de code, en weet aan het einde van deel 1 Smith uit te schakelen zonder dat hij dat nog met fysiek geweld moet doen.

Maar ja, toch moet hij nu weer gaan vechten omdat dat zo "cool" is (ik vind de vele vechtscenes inmiddels slaapverwekkend maar goed), maar voor het verhaal slaat het nergens op

pi_10497544
De Smiths, ook al waren ze met tientallen, waren veel te veel op de achtergrond geplaatst.Iedereen herinnert zich nog de heerlijke sarcastische monologen van Hugo Weaving uit de eerste film.
Net zoals de dreadlock twins:( Axl Rose & broer? ) Ook zij kregen veel te weinig aandacht .Ik geloof overigens niet dat ze dood zijn.
Ik kan me zeer vinden in de uitstekende review van Bolderbast.
Ik vind de film te zwaarwichtig,humorloos en langzaam,een Paul Verhoeven of Tarantino hadden hiermee meer kunnen doen.
Totdat die lange achtervolgingsscene komt .....UberMACHTIG gewoon.
Door die supervette scene is de film net zijn geld waard.Hmmmmmisschien nog eens binnenglippen tijdens die scene.

[Dit bericht is gewijzigd door Grimpooper op 17-05-2003 20:43]

Schoenmaat: Ja ...ja ...Als ik veel moet wandelen ben ik wel een maat van schoenen, ja.
pi_10497580
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 17:56 schreef Bolderbast het volgende:
en toen gingen de twins al 'dood' NEEEEE hebben ze eindelijk een goede vernieuwende factor tov deel1 in de film, maken ze er nauwelijks gebruik van
Volgens mij gaan ze niet dood hoor - na die explosie zie je ze weer veranderen in die soort van geesten.... Bovendien staan ze als ik me niet vergis gewoon op de imdb pagina van Revolutions....

Ik vond het geen slechte film, maar had er zeker meer van verwacht. Zeker het eerste uur was vrij saai (ben het eens met de al eerder genoemde kritiek op de dans/sex scene en Morpheus' toespraak). Daarna krabbelde de film idd op. Nadat ik thuis gekomen was meteen het Theoriën topic doorgelezen - begrijp de film nu weer wat meer & vind 'm steeds beter worden....

en wat is die Monica Belluci lekker zeg

Nee.
pi_10497632
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 19:42 schreef Grimpooper het volgende:
De Smiths, ook al waren ze met tientallen, waren veel te veel op de achergrond geplaatst.Iedereen herinnert zich nog de heerlijke sarcastische monologen van Hugo Weaving uit de eerste film.
Inderdaad - viel me ook op dat het erg vaak andere agenten waren ipv Smith....
Nee.
  Redactie Frontpage zaterdag 17 mei 2003 @ 19:50:18 #200
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10497753
Vandaag weer gekeken, ben nu voor de pauze naar binnengegaan

Ben begonnen bij de scene dat Neo en Trinity uitrusten van de sex. Daarna zag je Bane die in Smitjh veranderde of andersom en rondleiding met die generaal.

heb ik veel daarvoor gemist?

Oja, dat gewauwel over keuzes maken enz wordt de 2e keer niet interessanter hoor.

Redactie Frontpage zaterdag 17 mei 2003 @ 19:51:01 #201
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10497774
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 19:45 schreef PimD het volgende:

[..]

Inderdaad - viel me ook op dat het erg vaak andere agenten waren ipv Smith....

Dat is omdat Smith geen agent meer is. Hij is eruit gegooid door het systeem.
  zaterdag 17 mei 2003 @ 20:11:51 #202
25797 Bolderbast
Nachoooooooooo
pi_10498295
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 19:50 schreef SunChaser het volgende:
Vandaag weer gekeken, ben nu voor de pauze naar binnengegaan

Ben begonnen bij de scene dat Neo en Trinity uitrusten van de sex. Daarna zag je Bane die in Smitjh veranderde of andersom en rondleiding met die generaal.

heb ik veel daarvoor gemist?

Oja, dat gewauwel over keuzes maken enz wordt de 2e keer niet interessanter hoor.

uh als ik het goed begrijp glip jij dus steeds naar binnen zonder te betalen

als je wil weten of je daarvoor veel gemist hebt, ZOU je eens kunnen overwegen normaal zoals iedereen een kaartje te kopen of is dat een stom idee

zaterdag 17 mei 2003 @ 20:35:29 #203
55372 BaCoBoY
De populaire jongen
pi_10498778
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 01:46 schreef jdmorpheus het volgende:
ik vond hem super! alleen 1 ding... het was maar een halve film
ik bedoel, komop waar is de rest

bij deze weer: ik moet hem volgens mij eerst 5keer zien voor ik alles snap.
voor de insiders, zonder spoiler weg te geven: ik doel op het gesprek van neo en die ouwe met die witte baard (wink, wink, nudge, nudge)

precies, ik ga morgen weer, met memorecorder in me zak :p
Breezer?
pi_10500091
Naaajaaaaaa.....

Ik kom net van de film vandaag. Neo was weer lekker, maar wat een roteinde!!!

IK WIL EEN TYPISCH AMERIKAANS HAPPY END EN NIET IN DEEL 38742450!!!!

If you obey all the rules, you miss all the fun!
  zaterdag 17 mei 2003 @ 22:04:26 #205
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10500533
Nounou, ik ben thuis...

Ik had al gehoord dat de film tegen zou gaan vallen dus ik was op het ergste voorbereid en dat kwam ongeveer ook . Er zaten maar ongeveer 4 momenten in waarbij ik met een glimlach op m'n gezicht zat te kijken. De rest van de tijd ergerde ik me aan totaaaaaaaaaal overbodige scenes of gewoon gebladiebla.

De actie was erg leuk, als ze er nou nog wat verhaal tussen gepropt hadden was het zelfs nog beter geweest..

De special effects waren soms goed en soms echt ronduit BAGGER. Vooral de door Bolderbast gepostte Smithscene was gewoon te erg. Je zag enorm duidelijk dat Neo nep was en dat wil ik niet in zo'n mega kaskraker .

De muziek vond ik, in tegenstelling tot een hoop anderen, niet al te denderend.. het was niet veel nieuws en het viel me eigenlijk nog geen eens op..

Dus. Een matige film, ik hoop dat deel 3 veel goedmaakt.

pi_10501161
De muziek was inderdaad niet echt bijpassend. Af en toe hoor je hele orkesten, wanneer er helemaal niets gebeurt.

Ik had veel te hoge verwachtingen. Anders zou de helft van alle fokusers zijn avater toch niet gaan aanpassingen aan deze film....

Er zaten twee spaanse mensen naast me in de bios en die lagen steeds krom van het lachen. Ik begreep er niks van! Ik heb geen flauw idee waar ik net zo'n 2 uur naar gekeken heb.

If you obey all the rules, you miss all the fun!
  zaterdag 17 mei 2003 @ 22:56:21 #207
36712 Niogura
Hold on!!
pi_10501438
Heel apart dat sommige mensen het verhaal maar niets vonden. In mijn ogen zijn ze dan best wel dom, of je hebt totaal niet opgelet waar het verhaal nou eigenlijk omging. De film maakt duidelijk wat de verschillen zijn tussen de onvoospelbaarheid van de menselijke geest en de strakke regels van een computersysteem.

De reden dat veel mensen het vonden tegenvallen is de dat de actie te groots aanwezig was waardoor het verhaal in sommige gevallen ondergesneeuwd werd. Het beste stuk van de film vond ik ook het gesprek met de Maker.

<spoiler>

The one zoals Neo genoemd wordt is een ingecalculeerd gegeven om garant te staan voor de menselijke onvoorspelbaarheid. Het oralkel is een controle systeem die the one stuurt naar zijn lot, de vernietiging van de matrix. Echter wordt de matrix in een bepaalde hoedanigheid vernietigd met als gevolg dat de machines de matrix weer opbouwen en de mensen Zion opnieuw opbouwen, kortom een cyclus die de machines hun voortbestaan garandeert.

</spoiler

pi_10501500
Agent Smith heerscht
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 18 mei 2003 @ 03:14:01 #209
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_10505229
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 22:59 schreef Pietjuh het volgende:
Agent Smith heerscht
Mja, als'ie nou nog eens nuttig was in plaats van "Oh, daar heb je ze weer. Moet Neo nou weer 10 minuten op allerlei ongetwijfeld fantastische manieren op ze in gaan slaan?"
  zondag 18 mei 2003 @ 04:19:41 #210
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_10505615
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 17:56 schreef Bolderbast het volgende:
- Zion: ten eerste zou ik persoonlijk al 10x liever in the matrix leven dan op Zion........maar dat terzijde was de speech van Morpheus erg over the top. Hij had een verhaal van 5 min. wat hij ook in 10 seconden had kunnen vertellen.
Het beeld moest geschept worden dat hij als leider een soort van braveheart-achtige pepspeech hield. Zoiets doe je niet in 10 sec.
Daarbij vertelde hij ook over het verleden. Belangrijk punt.
quote:
-Neo gaat naar het oracle: WHY gaat ie vechten met die chinese gast........was dus totaal overbodig zeker omdat de scene totaal niet vernieuwend was qua vechten, sloeg dus nergens op
Als je met aandacht had gekeken, had je misschien gezien waarom die chinees dat deed; hij moest zeker zijn dat hij met Neo te maken had en niet met de vijand.
quote:
-ondertussen was ik toch wel een beetje moe aan het worden van al dat suffe gepraat zonder veel inhoud van Morpheus en de suffe Jar Jar grapjes van Link (1x is leuk, daarna niet meer, terwijl de rest van de zaal daar anders over scheen te denken met hun luid gelach)
Het verhaal werd m.i. goed uitgediept met interessante karakterontwikkelingen. Als jij het suf gepraat vindt zonder veel inhoud vraag ik me wederom af of je het wel aandachtig bekeken hebt en of dit soort "science-fiction" achtige films wel voor jou bestemd zijn.
quote:
TOEN DE scene zou moeten komen met de 100en Mr Smiths en Neo, hier had ik al stukken in de trailer van gezien dus ik dacht hehe nu gaat het gebeuren: het begon leuk, mr smith vind ik altijd wel leuk met zn droge opmerkingen...........toen kwamen er nog wat extra me, me, me, me too bij...........leukleukleuk mooi gedaan EN prachtig in beeld gebracht
TOTDAT me de tranen in mn ogen schoten toen plotseling een houterig mannetje met elastische armpjes met een paal begon te smijten waar was Keanu Reeves gebleven?
Ik zag het ook, maar houterig vond ik het nooit worden. Of had je gedacht dat dit ook zonder computer-animatie geschoten had kunnen worden?
quote:
-oja wat ik weer dikke onzin was die kusscene met neo en dat vrouwmens, waar sloeg dat nu weer op.
Persephone wilde eventjes weer de liefde voelen die Neo had voor Trinity omdat zij dat kwijt was geraakt bij haar man. Weer niet opgelet?
quote:
Dood gaan ze niet, dat had je ook kunnen weten als je eens werkelijk geinteresseerd raakte in die film en dus eens een kijkje zou nemen op imdb.nl
quote:
CONCLUSIE:
het deel voor de pauze vond ik ronduit bagger, amper verhaal, beetje gevechten aan elkaar geknoopt met nutteloos gebazel, met als dieptepunt het gevecht Neo-Smithx1000, dit had juist DE scene moeten worden voor de pauze terwijl ik echt het gevoel kreeg of ik naar een trailer van het spel 'Enter the Matrix'aan het kijken was....later in de film trouwens nog een paar momenten dat Neo erg slecht getekend werd, opzich het tekenen ging wel, maar die bewegingen

Na de pauze kwam het niveau weer een beetje op 'normale' hoogte, maar toch wel een stukje onder het niveau van deel1, de sfeer van 1 vond ik gewoon veel beter/anders

Als ik The Matrix (deel1) een 8 zou geven (wat ik echt het maximum vind) dan zou Reloaded een heeeeeel mager 7tje krijgen............

Mijn conclusie over jouw verhaaltje zou zijn dat ik me steeds weer erger aan mensen die zo'n film oppervlakkig kijken, daardoor hele essentiële dingen missen, als gevolg daarvan het verhaal niet snappen, en dus vinden ze het maar een matige film met nutteloos gepraat.
  zondag 18 mei 2003 @ 04:48:17 #211
22190 Rude
Rude4Life
pi_10505688
Spoilerandus aan
.
.
.
+ punten

- De vechtscene met de bodyguard van Oracle (Seraph)
- Merovingian "It's like whiping your ass with silk."
- Snelweg en Morpheus slicing en blowing up de jeep van de tweeling
- The motherfucking Architect
- Trinity
- Persephone
- Neo doing his Superman thing

- punten

- CGI blijft CGI
- Geen een van die Krishna look-a-likes in Zion sprak een andere taal dan Engels (Worden alleen mensen die Engels praten 'bevrijd'?)
- die rave-scene was belachelijk
- Morpheus had de zwakste tekst ever!
- een debiel links van me die op een gegeven moment zei: "Ik snap er geen reet van!"
.
.
.
Spoilerandus uit

For being Rude is the only way
pi_10505691
quote:
Op zondag 18 mei 2003 04:19 schreef Quasar_de_Duif het volgende:

Als je met aandacht had gekeken, had je misschien gezien waarom die chinees dat deed; hij moest zeker zijn dat hij met Neo te maken had en niet met de vijand.

Dat snapt Bolderbast ook wel denk ik, punt is dat het nergens op slaat dat hij met hem gaat vechten, omdat het Oracle allang weet of ze met de echte Neo te maken heeft of met de vijand, zij is tenslotte Oracle?
quote:
Ik zag het ook, maar houterig vond ik het nooit worden. Of had je gedacht dat dit ook zonder computer-animatie geschoten had kunnen worden?
Ook dat snapt hij neem ik aan, maar ik ben het weer met hem eens dat sommige sfx gewoon ronduit slecht waren, en dat met zo'n budget.
quote:
Persephone wilde eventjes weer de liefde voelen die Neo had voor Trinity omdat zij dat kwijt was geraakt bij haar man. Weer niet opgelet?
Bolderbast bedoelt denk ik (wat ik dus ook dacht): wat voor nut heeft deze scene in de film, behalve tijdvulling?
En dit was nog maar een van de vele overbodige scenes.
quote:
Mijn conclusie over jouw verhaaltje zou zijn dat ik me steeds weer erger aan mensen die zo'n film oppervlakkig kijken, daardoor hele essentiële dingen missen, als gevolg daarvan het verhaal niet snappen, en dus vinden ze het maar een matige film met nutteloos gepraat.

En ik erger me aan het overdreven fanatisme van de Matrix fans, idereen die een andere mening heeft, heeft of geen verstand van films, of heeft het verhaal niet gesnapt.
Het verhaal van the Matrix is gewoon behoorlijk simpel, alleen door de vele quasi-intellectuele en filosofische prietpraat probeert het meer te lijken dan het is.
Verder zitten er gewoon dingen in die of niet kloppen, of niet verklaard worden.

Opvallendste vind ik nog steeds: waarom moet Neo nog steeds vechten?
Aan het einde van deel 1 zagen we dat hij Smith uitschakelde zonder daarvoor nog geweld te hoeven gebruiken, hij doorzag inmiddels de code.
Maar alleen voor het spectakel moet er in deel 2 toch weer de hele film geknokt worden.
Vrij slap voor zo'n film waar van die geweldige theorieëen achter zouden zitten.

Mijn mening over the Matrix is door deel 2 alleen nog maar meer bevestigd: aardige popcornfilmpjes, maar ongelooflijk zwaar overschat.

zondag 18 mei 2003 @ 07:29:35 #213
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_10505882
Matrix Reloaded

Overigens vond ik het opvallend dat Neo zijn bril niet stuk te krijgen was. Ik wil weten welke opticien hij heeft.

'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
  zondag 18 mei 2003 @ 08:03:35 #214
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_10505904
Die film was toch vet hé!!!!!

Cijfer: een dikke 10 !!!!!!!!!!!!!

zondag 18 mei 2003 @ 08:42:33 #215
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10505961
quote:
Op zaterdag 17 mei 2003 22:56 schreef Niogura het volgende:
Heel apart dat sommige mensen het verhaal maar niets vonden. In mijn ogen zijn ze dan best wel dom, of je hebt totaal niet opgelet waar het verhaal nou eigenlijk omging. De film maakt duidelijk wat de verschillen zijn tussen de onvoospelbaarheid van de menselijke geest en de strakke regels van een computersysteem.

De reden dat veel mensen het vonden tegenvallen is de dat de actie te groots aanwezig was waardoor het verhaal in sommige gevallen ondergesneeuwd werd. Het beste stuk van de film vond ik ook het gesprek met de Maker.

<spoiler>

The one zoals Neo genoemd wordt is een ingecalculeerd gegeven om garant te staan voor de menselijke onvoorspelbaarheid. Het oralkel is een controle systeem die the one stuurt naar zijn lot, de vernietiging van de matrix. Echter wordt de matrix in een bepaalde hoedanigheid vernietigd met als gevolg dat de machines de matrix weer opbouwen en de mensen Zion opnieuw opbouwen, kortom een cyclus die de machines hun voortbestaan garandeert.

</spoiler

Ik zie mezelf niet als achterlijk en ik heb HEEL goed opgelet waar het verhaal nou om ging.. juist omdat ik zulke slechte kritieken had gehoord.

Maar nog steeds blijven er slechte stukken inzitten. Dat is de enige reden dat ik hem slecht vond. Zoals ik al zei, en jij ook, had er meer verhaal in mogen zitten tussen de actie door. Dat gesprek met die ene die jij noemt vond ik ook erg goed.. MAAR ze propten het in 10 minuten waardoor ik het nog wel 4 keer mag bekijken eer ik het snap. Dit hadden ze juist verspreid over het verhaal moeten doen.. dan was ik tevreden geweest.

zondag 18 mei 2003 @ 09:21:26 #216
17907 Pietjuh
Namaste!
pi_10506037
Ik vind juist die dansscene er best tof uit zien!
Maar bij dat agent smith grandio gevechto kon je wel duidelijk zien dat het CGI was
Wandelen in Noorwegen
  zondag 18 mei 2003 @ 09:24:26 #217
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10506049
quote:
Op zondag 18 mei 2003 09:21 schreef Pietjuh het volgende:
Ik vind juist die dansscene er best tof uit zien!
Maar bij dat agent smith grandio gevechto kon je wel duidelijk zien dat het CGI was
[spoiler]
.
.
.
.
.
.
Ik vond het wel leuk gemaakt maar persoonlijk wil ik niet 10 minuten kijken naar een Neo en Trinity die aan het neuken zijn.. afgewisseld met sensueel gedans. Jezus, dan huur ik wel een pornofilm. Een beetje sex zit in elke film maar dit was gewoon te veel.
.
.
.
.
.
.
[/spoiler]
  zondag 18 mei 2003 @ 10:09:05 #218
7488 Quintony
There is Fire in all of us
pi_10506227
Gisteren ook gaan kijken. Redelijke film, nu zijn er alleen nog een paar dingen die ik niet helemaal snap:
-Wie is die jonge gast die in Zion op Neo staat te wachten?
-Wie zijn die twins?
-en wat deed dat cakeje met die meid (bij die man die vond dat frans vloeken hetzelfde was, als je reet vegen met zijde)
Live from the USA
  zondag 18 mei 2003 @ 10:10:36 #219
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10506238
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:09 schreef Quintony het volgende:
Gisteren ook gaan kijken. Redelijke film, nu zijn er alleen nog een paar dingen die ik niet helemaal snap:
-Wie is die jonge gast die in Zion op Neo staat te wachten?
-Wie zijn die twins?
-en wat deed dat cakeje met die meid (bij die man die vond dat frans vloeken hetzelfde was, als je reet vegen met zijde)
Die eerste schijnt The Kid te zijn, wordt beter uitgelegd in The Animatrix. Die twins zijn gewoon helpers van de fransman.. zover ik weet. En dat cakeje veroorzaakte een orgasme bij de vrouw. Zie de explosie .
  zondag 18 mei 2003 @ 10:11:55 #220
9251 Bunzing
JAGRmeister
pi_10506247
hoe lang duurt de film?
Reg op't Koppie!!!
  zondag 18 mei 2003 @ 10:12:28 #221
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10506250
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:11 schreef Bunzing het volgende:
hoe lang duurt de film?
138 minuten volgens IMDB.
pi_10506251
Euh, ik vond hem toch wel ontzettend goed.

Er zitten wat mindere fragmenten in....

[spoiler]
.
.
.
Die 10 minuten vechten op het plein, en dan toch maar besluiten om weg te vliegen klopt natuurlijk niks van als je het logisch bekijkt, maar hey, het zag er wel leuk uit... . En de toespraak, het dansen en de seks vond ik ook niet ontzettend leuk, maar toch ook niet saai.
.
.
.

Maar ik vond dat er veel meer pluspunten aan zatten toch, prachtige actie (scene waar de keymaker bevrijden, achtervolging...), leuk om wat nieuwe acteurs en actrices in de cast te zien, wat leuke humor er tussendoor (you could've just asked, It's like whiping your ass with silk...) en ik vond het verhaal echt heel goed gewoon.
.
.
.
[/spoiler]
Ik heb gewoon best wel genoten van deze film, en vond hem denk ik een stuk beter dan Matrix 1. .

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 18 mei 2003 @ 10:13:20 #223
7488 Quintony
pi_10506255
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:10 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Die eerste schijnt The Kid te zijn, wordt beter uitgelegd in The Animatrix. Die twins zijn gewoon helpers van de fransman.. zover ik weet. En dat cakeje veroorzaakte een orgasme bij de vrouw. Zie de explosie .

Animatrix? wa's da waar's da?

maar hoe komen die twins aan hun krachten? Komen ze ook uit e eerste versie van de matrix (zoals die twee die met zilveren kogels afgeschoten moesten worden)?

ik dacht dat die meid opeens zwanger was maar een orgasme klinkt ook wel logisch

Live from the USA
  zondag 18 mei 2003 @ 10:13:41 #224
9251 Bunzing
JAGRmeister
pi_10506259
thnx
Reg op't Koppie!!!
  zondag 18 mei 2003 @ 10:14:37 #225
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10506264
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:10 schreef BlaatschaaP het volgende:
En dat cakeje veroorzaakte een orgasme bij de vrouw. Zie de explosie .
Ik geloof niet dat ze een orgasme kreeg. Maar dat ze gewoon zo ongelofelijk geil werd, dat ze naar de w.c. ging om met die fransman te neuken.
IMDb Vote History
  zondag 18 mei 2003 @ 10:15:47 #226
7488 Quintony
pi_10506271
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:14 schreef victorinox het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ze een orgasme kreeg. Maar dat ze gewoon zo ongelofelijk geil werd, dat ze naar de w.c. ging om met die fransman te neuken.

Dat is het... Ze pijpt hem, vandaar die lippenstift waar z'n vrouw het over heeft.
Live from the USA
  zondag 18 mei 2003 @ 10:16:05 #227
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10506273
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:14 schreef victorinox het volgende:

[..]

[spoiler]

Waarom zag je dan een explosie bij haar vagina? Orgasmes worden vaak vergeleken met een explosie. Dus volgens mij is dat het dus . En dan kan ze nog steeds naar de wc met de fransman.

[/spoiler]

zondag 18 mei 2003 @ 10:17:08 #228
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10506276
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:13 schreef Quintony het volgende:

[..]

Animatrix? wa's da waar's da?

www.theanimatrix.com

Hier zit trouwens ook een tekenfilmpje bij, waarbij je ziet hoe het met de Osiris vergaat.
Daar krijgen ze bij Zion nl. wat informatie van.
Dit filmpje is hier trouwens niet te downen.

IMDb Vote History
  zondag 18 mei 2003 @ 10:19:29 #229
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_10506287
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:16 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

[spoiler]

Waarom zag je dan een explosie bij haar vagina? Orgasmes worden vaak vergeleken met een explosie. Dus volgens mij is dat het dus . En dan kan ze nog steeds naar de wc met de fransman.

[/spoiler]

Kan ook natuurlijk.
IMDb Vote History
  zondag 18 mei 2003 @ 10:20:57 #230
7488 Quintony
pi_10506296
quote:

[..]

[spoiler]

[/spoiler]

Die vrouw bleef er te rustig onder als ze echt een orgasme kreeg. olgens mij hadden ze daar wel wat meer van laten zien. Ze zaten er ook niet zo mee om trinity te laten zien tijdens de seks

Misschien zorgde dat cakeje er wel voor dat die meid gewoon moest piesen...

Live from the USA
pi_10506380
quote:

[..]

[spoiler]

[/spoiler]

[spoiler]
.
.
.
Het was gewoon een orgasme hoor geloof ik.
.
.
.
[/spoiler]
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zondag 18 mei 2003 @ 10:42:49 #232
7488 Quintony
pi_10506422
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:37 schreef sweek het volgende:

[..]

[spoiler]
.
.
.
Het was gewoon een orgasme hoor geloof ik.
.
.
.
[/spoiler]

maar wie heeft die fransman dan gepijpt in die paar minuten dat die vrouw neo aan eht kussen was en hem naar de keymaker bracht. Die twee moeten wat met elkaar te maken hebben.
Live from the USA
  zondag 18 mei 2003 @ 10:43:53 #233
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10506430
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:42 schreef Quintony het volgende:

[..]

maar wie heeft die fransman dan gepijpt in die paar minuten dat die vrouw neo aan eht kussen was en hem naar de keymaker bracht. Die twee moeten wat met elkaar te maken hebben.

Ik snap niet waarom zij dat niet had kunnen doen? Een orgasme krijgen en daarna iemand pijpen kan volgens mij best in 10 minuten hoor .
  zondag 18 mei 2003 @ 10:50:11 #234
7488 Quintony
pi_10506472
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:43 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom zij dat niet had kunnen doen? Een orgasme krijgen en daarna iemand pijpen kan volgens mij best in 10 minuten hoor .

kan opzich wel, maar ik denk dat ze er dan meer van hadden laten zien. Die vrouw wist een behoorlijk straak gezicht te houden als ze een orgasme aan het krijgen was.
Live from the USA
pi_10506554
Weet iemand waar ik een Matrix 2 theme voor Windows XP kan downen?

pi_10506721
quote:
Op zondag 18 mei 2003 04:51 schreef StrayDog het volgende:

[..]

Dat snapt Bolderbast ook wel denk ik, punt is dat het nergens op slaat dat hij met hem gaat vechten, omdat het Oracle allang weet of ze met de echte Neo te maken heeft of met de vijand, zij is tenslotte Oracle?

Zij is inderdaad The Oracle, maar Seraph niet.
quote:
[..]

Ook dat snapt hij neem ik aan, maar ik ben het weer met hem eens dat sommige sfx gewoon ronduit slecht waren, en dat met zo'n budget.

Sommige scenes hadden wat beter gekunnen (ik heb me het meest ge-ergerd aan de bluescreen wanneer Morpheus en een agent vechten op die truck). Verder vond ik de Burly Brawl schitterend. Natuurlijk kon ik de CGIi-Neo en de 'echte' Neo onderscheiden. Maar hebben jullie ook 'neppe' Agent Smiths gezien? Want die zijn er ook 99. En daar kon ik niet zien wat nep was en wat niet.

Daarom denk ik dat het 'CGI-gehalte' versterkt wordt omdat er camerastandpunten en bewegingen zijn die niet door een mens gedaan kunnen worden. Dus dan denk je al meteen vrij snel: oh, dat moet CGI zijn.

Over het kussen met Persephone:

quote:
[..]
Bolderbast bedoelt denk ik (wat ik dus ook dacht): wat voor nut heeft deze scene in de film, behalve tijdvulling?
En dit was nog maar een van de vele overbodige scenes.
Hij is zeker niet overbodig. Maar dat zal duidelijk worden in Revolutions. Ik vind zelf inderdaad wel zo dat veel nieuwe karakters geïntroduceerd zijn terwijl ze maar kort aan bod zijn gekomen. Dat komt omdat Reloaded en Revolutions eigenlijk aan elkaar horen te zitten. [..wederom spoilers ahead..]. Misschien is Persephone wel de moeder van The Matrix...
quote:
[..]
En ik erger me aan het overdreven fanatisme van de Matrix fans, idereen die een andere mening heeft, heeft of geen verstand van films, of heeft het verhaal niet gesnapt.
Het verhaal van the Matrix is gewoon behoorlijk simpel, alleen door de vele quasi-intellectuele en filosofische prietpraat probeert het meer te lijken dan het is.
Verder zitten er gewoon dingen in die of niet kloppen, of niet verklaard worden.
Tuurlijk zitten er in deze film dingen die niet kloppen. Maar in welke film klopt *alles* ? Daarnaast vind ik het niet slecht dat ze een intelligente actiefilm durven te maken. Het is geen flinterdun verhaal; integendeel. Maar daar kom je pas achter als je alle films meerdere gezien hebt en je daarin gaat verdiepen. Als eenmalige kijker zullen heel veel dingen aan je neus voorbij gaan.
quote:
Opvallendste vind ik nog steeds: waarom moet Neo nog steeds vechten?
Aan het einde van deel 1 zagen we dat hij Smith uitschakelde zonder daarvoor nog geweld te hoeven gebruiken, hij doorzag inmiddels de code.
Maar alleen voor het spectakel moet er in deel 2 toch weer de hele film geknokt worden.
Vrij slap voor zo'n film waar van die geweldige theorieëen achter zouden zitten.
Als je de Burly Brawl als een nutteloze scene beschouwt, heb je waarschijnlijk een gedeelte van de film niet helemaal begrepen. ..[spoilers ahead!] .. Smith is inmiddels bevrijdt van het systeem en daardoor zijn z'n krachten een stuk toegenomen. Een deel van Neo is in Smith gegaan (..en verder in de film blijkt dat ook een gedeelte van de code van Smith in Neo is gegaan - zie einde deel 1). Neo dacht Agent Smith even af te schudden (zoals op het einde in deel 1), maar dit bleek toch lastiger dan voorheen. Vandaar de gevechtscene met de 100 Agent Smiths.

Als laatste poging vliegt Neo dan maar weg.. [revolution spoilers ahead!] .. Maar Agent Smith leert en rond de derde film zullen Neo en Agent Smith gelijken aan elkaar zijn.

quote:
Mijn mening over the Matrix is door deel 2 alleen nog maar meer bevestigd: aardige popcornfilmpjes, maar ongelooflijk zwaar overschat.
Geef dan eens een voorbeeld van een actiefilm die intelligenter in elkaar zit?
  zondag 18 mei 2003 @ 11:20:30 #237
7488 Quintony
pi_10506765
quote:
Op zondag 18 mei 2003 11:17 schreef ufx het volgende:
Geef dan eens een voorbeeld van een actiefilm die intelligenter in elkaar zit?
Rambo
Platoon
RoboCop
Live from the USA
  zondag 18 mei 2003 @ 11:24:16 #238
54409 anti-virus
Morgen gratis bier!
pi_10506830
quote:
Op zondag 18 mei 2003 11:20 schreef Quintony het volgende:

[..]

Rambo
Platoon
RoboCop

rambo zuigt neem dan xxx
Voulez-vous faire du chill avec moi?
pi_10507026
quote:
Op zondag 18 mei 2003 11:24 schreef anti-virus het volgende:

[..]

rambo zuigt neem dan xxx

He Anti virus, ik zou als ik jou was eens even kijken naar je ondertitel....
The choices we make, not the chances we take, determine our destiny
pi_10507033
er dadelijk heen gaat
  zondag 18 mei 2003 @ 11:42:34 #241
19003 Rampage2K
*be on the ~ : tekeergaan
pi_10507093
quote:
Op zondag 18 mei 2003 10:13 schreef Quintony het volgende:
maar hoe komen die twins aan hun krachten? Komen ze ook uit e eerste versie van de matrix (zoals die twee die met zilveren kogels afgeschoten moesten worden)?
Is volgens mij al eerder genoemd. Maar die Twins zijn Ghosts, die 2 andere lui zijn vampieren, daarom zijn ze zo "hard to get rid of" zoals Persephone al zei en alleen te doden met zilveren kogels. Deze beide 'creature's' zijn dus restanten van de oude matrix en waren een teken van een corrupt programma (correct me if I'm wrong here...)
pi_10507350
Wat is precies the burly brawl? Ik ga vrijdag trouwens voor de 2de keer
α & Ω
  zondag 18 mei 2003 @ 12:05:29 #243
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10507435
Nogmaals: Spoilers mogen hier niet. Als je per se een spoiler wilt plaatsen doe je dat door middel van:

[spoiler]
.
.
.
.
.
.
Hier de spoiler
.
.
.
.
.
.
[/spoiler]

Reacties die hier niet aan voldoen worden gedelete.

pi_10507516
quote:
Op zondag 18 mei 2003 12:00 schreef Ker_Plunk het volgende:
Wat is precies the burly brawl? Ik ga vrijdag trouwens voor de 2de keer
Zover ik weet is dat de vechtscene tussen Neo en de tientallen Agent Smith's.
Nee.
  zondag 18 mei 2003 @ 12:11:58 #245
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_10507557
Het mooie van de film is al die vragen die het oproept.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zondag 18 mei 2003 @ 12:12:16 #246
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_10507560
Voor wie zeggen dat het plot slecht was: lees alles in het forum van de volgende link:

NIET VOOR MENSEN DIE DE FILM NOG NIET GEZEIN HEBBEN

http://www.thelastfreecity.com/zionswitchboard/messageview.cfm?catid=39&threadid=9566

Je hebt het namelijk dan allemaal niet echt begrepen, want: the rabit hole goes very deep !!

(een deel hiervan zal al wel in het andere topic op het filmforum staan, maar voor geinteresseerden staat er op het forum volgende de link veel info)

[Dit bericht is gewijzigd door Dauntless op 18-05-2003 12:16]

-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
pi_10507579
quote:
Op zondag 18 mei 2003 12:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
Nogmaals: Spoilers mogen hier niet. Als je per se een spoiler wilt plaatsen doe je dat door middel van:

[spoiler]
.
.
.
.
.
.
Hier de spoiler
.
.
.
.
.
.
[/spoiler]

Reacties die hier niet aan voldoen worden gedelete.

quote:

[..]

[spoiler]

[/spoiler]

nee dat schiet op
pi_10507772
quote:
Op zondag 18 mei 2003 12:11 schreef zjroentje het volgende:
Het mooie van de film is al die vragen die het oproept.
Zeker, denk dat we eerst deel 3 moeten zien voor we del 2 totaal kunnen beoordelen(het zijn in principe ook 1 film)
Reloaded geeft een nare nasmaak met al die onduidelijk, denk daarom ook veel negatieve reacties.

Vraagje aan iedereen;
viel het jullie ook op dat er onzettend veel negers in Zion leven?

α & Ω
  zondag 18 mei 2003 @ 12:24:44 #249
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_10507800
quote:
Op zondag 18 mei 2003 12:13 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

[..]

nee dat schiet op

Guttegut. Ik heb niet zoveel regeltjes als bij mijn voorbeeld . So sue me .

En nu weer ontopic.

pi_10507836
quote:
Op zondag 18 mei 2003 12:23 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]
Vraagje aan iedereen;

jaaaaaaaaaaaaaaaa

ik heb um gister gezien maar ik moet zeggen daaammn wat een coole film

pi_10507867
quote:
Op zondag 18 mei 2003 12:23 schreef Ker_Plunk het volgende:

[..]
Vraagje aan iedereen;

Ja, ik snapte ook niet echt wat daar de reden van kan of kon zijn... nouja, ze zochten ze misschien uit op danskwaliteiten voor dat stukje na de toespraak van Morpheus? .
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_10508940
Ik erger me blauw en geel aan al die mensen met negatieve recensies die gewoon het verhaal niet doorgronden en daarom de ontwikkelingen niet begrijpen en het als 'filosofisch gelul' afdoen. Ik vond deze film juist erg straight to the point in tegenstelling tot deel één.

Ik denk dat de Wachowski gebroeders zich verkeken hebben op het intellect van de blockbustermassa. Het verhaal is in principe heel makkelijk en vergelijkbaar met een computer. Een computer kan in principe elke calculatie maken, maar kan nooit kiezen. Overigens zit het meest interessante in de cliffhanger aan het eind. De 'oorlog' is wel degelijk over met uitkomen van de profetie. De oorlog waartegen moet je je daarbij afvragen. Neo kan die Sentinels stoppen omdat ze onderdeel zijn geworden van een groter geheel. Zo kan hij ook de cyclus van Zion- The One- etc doorbreken...

[Dit bericht is gewijzigd door Tranceptor op 18-05-2003 13:28]

Redactie Frontpage zondag 18 mei 2003 @ 13:28:13 #253
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10508996
quote:
Op zondag 18 mei 2003 13:25 schreef Tranceptor het volgende:
Ik erger me blauw en geel aan al die mensen met negatieve recensies die gewoon het verhaal niet doorgronden en daarom de ontwikkelingen niet begrijpen en het als 'filosofisch gelul' afdoen. Ik vond deze film juist erg straight to the point in tegenstelling tot deel één.

Ik denk dat de Wachowski gebroeders zich verkeken hebben op het intellect van de blockbustermassa. Het verhaal is in principe heel makkelijk en vergelijkbaar met een computer. Een computer kan in principe elke calculatie maken, maar kan nooit kiezen. Overigens zit het meest interessante in de cliffhanger aan het eind. De 'oorlog' is wel degelijk over...

Stel je niet zo aan, de hele trilogy is een grote marketingstunt, met games, films en merchandise. De film voldoet niet aan de hype, het verhaal is gewoon niet goed.

Huilie.

pi_10509018
quote:
Op zondag 18 mei 2003 13:28 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan, de hele trilogy is een grote marketingstunt, met games, films en merchandise. De film voldoet niet aan de hype, het verhaal is gewoon niet goed.

Huilie.

vind jij
  Redactie Frontpage zondag 18 mei 2003 @ 13:29:47 #255
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10509036
quote:
Op zondag 18 mei 2003 13:29 schreef boebiedoe het volgende:

[..]

vind jij

Ik niet alleen, lees de recensies eens op www.imdb.com
  Redactie Frontpage zondag 18 mei 2003 @ 13:30:49 #256