abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10453282
Ik ben op zoek naar een pakket waarmee het mogelijk is om op (zeer) eenvoudige wijze internetpagina's te maken. Bij voorkeur met behulp van sjablonen of iets in die richting.
Op dit moment ben ik een beetje aan het spelen met web-to-date van databecker maar ik vind het niet echt praktisch. De sjablonen zijn te beperkt en om deze te gaan wijzigen moet ik eerst een cursus ccml gaan lezen.
Ik moet namelijk een website maken, maar deze moet door iemand die weinig/geen verstand heeft van html snel gewijzigd kunnen worden.
Hij moet de teksten kunnen wijzigen en links kunnen toevoegen.

een vereiste aan het pakket is dat er een sjabloon bijzit die zowel een navigatiebalk links verticaal als boven horizontaal heeft.

zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_10453294
UTFS!
In de ban van de mods.
pi_10453307
je bedoelt een soort van content management systeem?
  Nerd met benen donderdag 15 mei 2003 @ 16:20:10 #4
18073 miss_bleu
pi_10453308
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:19 schreef rihago het volgende:
UTFS!
we zitten hier niet op got jah!
  donderdag 15 mei 2003 @ 16:20:45 #5
38056 uniekje
blond... en trots ook
pi_10453323
Waarom maak je er dan niet gewoon een dynamisch gegenereerde pagina van? Kun je een eigen webinterface maken waarmee diegene dan weer zn teksten kan aanpassen...
We must believe in luck. For how else can we explain the success of those we don't like?
De Rukkers van het Zuiden!
  donderdag 15 mei 2003 @ 16:21:32 #6
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_10453348
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:20 schreef miss_bleu het volgende:

[..]

we zitten hier niet op got jah!

Je bent dan wel een modje, maar aan dat soort bijdrages heeft niemand wat

het kan allemaal wel met dreamweaver met templates en dergelijke, maar dat is toch al best pittig denk ik ...

donderdag 15 mei 2003 @ 16:21:49 #7
22614 kikkerlikker
aloha welcome to don ho
pi_10453355
L00k 4d m3, dr1n1dy, A'm in 31337 hix0r. a 0wn j00! A g0d r3wd on ill j00r box0rs
  donderdag 15 mei 2003 @ 16:21:58 #8
40780 Darkysdust
step into the dark
pi_10453360
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:19 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Ik ben op zoek naar een pakket waarmee het mogelijk is om op (zeer) eenvoudige wijze internetpagina's te maken.
frontpage
Postatem obscuri lateris nescitis
pi_10453371
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:21 schreef Fliepke het volgende:
Je bent dan wel een modje, maar aan dat soort bijdrages heeft niemand wat
Quid pro quo, Clarice.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_10453378
Frontpage??
Dit bericht is door de Moderator aangepast.
pi_10453379
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:19 schreef rihago het volgende:
UTFS!
ok, geef me dan maar een paar goeie keywoords.

Dreamweaver en frontpage zijn echt te pittig.

Fiets
pi_10453421
ben bang dat je dan toch op Frontpage uit zult komen!
  donderdag 15 mei 2003 @ 16:29:06 #13
40780 Darkysdust
step into the dark
pi_10453553
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

frontpage te pittig...
Postatem obscuri lateris nescitis
pi_10453586
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:24 schreef sop het volgende:
ben bang dat je dan toch op Frontpage uit zult komen!
en daar wil je een dynamische site mee bouwen

-edit-

je zult je toch echt meer moeten gaan verdiepen in (op z'n minst) HTML en daarbij een scriptingtaal (PHP of ASP). Er zijn ook bedrijven die dit soort pakketten aanbieden, maar dat gaat je waarschijnlijk meer dan 1000 euro kosten...

[Dit bericht is gewijzigd door BigBear op 15-05-2003 16:31]

pi_10453590
als frontpage al te pittig is, kun je beter helemaal maar stoppen....

en wat de fuck is

quote:
ccml
??!
Bij Disneykand sluit alles, behalve de souvenirwinkels
pi_10453617
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:30 schreef mabit het volgende:
als frontpage al te pittig is, kun je beter helemaal maar stoppen....

en wat de fuck is

Carbon Copy Markup Language? voor de knip-en-plak "programmeurs" onder ons.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_10453629
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:30 schreef BigBear het volgende:

[..]

en daar wil je een dynamische site mee bouwen

waar zie je staan dat het dynamisch moet?!??
pi_10453631
Het is ook niet voor mezelf, maar voor een klant die een website wil hebben en deze even snel moet kunnen editen. Deze persoon heeft verder niks met computers en er al helemaal geen verstand van.
dus ik zoek een eenvoudig pakket met kant en klare sjablonen.
Fiets
pi_10453665
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:31 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Het is ook niet voor mezelf, maar voor een klant die een website wil hebben en deze even snel moet kunnen editen. Deze persoon heeft verder niks met computers en er al helemaal geen verstand van.
dus ik zoek een eenvoudig pakket met kant en klare sjablonen.
dan knoop je er toch een (open source) cms systeem aan vast?! je laat iemand geen html pagina's uploaden, als betreffende persoon geen verstand heeft van html
  donderdag 15 mei 2003 @ 16:38:56 #20
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10453840
vroeger heb ik ooit eens zo'n pakket gehad, maar dat was behoorlijk crappy(vond ik, maar voor jouw situatie ideaal) ik weet alleen de naam niet meer... -->netobject fusion!

overigens kan dreamweaver in combinatie met contribute toch wel een oplossing zijn

Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  donderdag 15 mei 2003 @ 16:41:16 #21
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_10453902
Onder IE 5.5+ kun je een <div contenteditable="true"></div> gebruiken.

Die klant kan omgaan met word? - word document, knip - de website met de <div> - plak en alle opmaak wordt behouden!

Schrijf een applicatie (php, cgi - wat je maar lekker vindt) waarin je nieuwe 'pagina's' kunt aanmaken en die de inhoud van die <div> opslaat in een database.

Lees bij de juiste pagina het juiste stukje html uit de database en klaar - content managment systeem voor suffe users

dit vereist echter wel enig progwerk aan jou kant...

Siamo Tutti Antifascisti!
pi_10454517
Ik heb niet het idee dat iedereen snap wat ik bedoel, het pakket dat ik nu gebruik: http://www.web-2-date.com/nl

het moet iets vergelijkbaars zijn, ook van mijn kant uit moet er niet al te veel tijd in gaan zitten.
Ik heb ook wel eens met ShopFactory gewerkt, is eenzelfde idee.

de pagina hoeft niet dynamisch te zijn, het wordt gewoon een soort van online reclame foldertje voor dat bedrijf.

Fiets
  donderdag 15 mei 2003 @ 18:07:22 #23
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10455913
as before: Netobjects Fusion.
pi_10458509
Ligt het aan mij of is het allemaal redelijk onduidelijk.

- Wil jij nou een pakket hebben waarmee je zelf een website kan maken
- Wil jij nou dat de klant makkelijk pagina's kan editten
- Wil jij nou een pakket hebben waarmee de klant zelf een website kan maken

Een site laten maken door een bedrijf hoeft helemaal niet 1000 euro te kosten (email )

pi_10458572
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 19:59 schreef ELTino het volgende:
Ligt het aan mij of is het allemaal redelijk onduidelijk.

- Wil jij nou een pakket hebben waarmee je zelf een website kan maken
- Wil jij nou dat de klant makkelijk pagina's kan editten
- Wil jij nou een pakket hebben waarmee de klant zelf een website kan maken

Een site laten maken door een bedrijf hoeft helemaal niet 1000 euro te kosten (email )

stoute spammert

maar nee ts maakt een site die klant moet onderhouden, maar klant is n00b^3 dus het moet makkelijk

en as seen before dat wordt een drama, behalve als je een ultrasimpel cms gebruitk

pi_10459512
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 20:02 schreef mabit het volgende:

[..]

stoute spammert

maar nee ts maakt een site die klant moet onderhouden, maar klant is n00b^3 dus het moet makkelijk

en as seen before dat wordt een drama, behalve als je een ultrasimpel cms gebruitk

Ik ben me van geen spam bewust hoor

Hij bedoelt dus gewoon een cms.

Ik zou zeggen, kies op www.hotscripts.com de allermakkelijkste uit en geef de klant daar dan ook een kleine handleiding bij zodat er gewoon niks fout kan gaan.

donderdag 15 mei 2003 @ 20:41:46 #27
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10459519
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 19:59 schreef ELTino het volgende:
klotebeunhaas.
pi_10460178
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 20:41 schreef ELTino het volgende:

[..]

Ik ben me van geen spam bewust hoor

Hij bedoelt dus gewoon een cms.

Ik zou zeggen, kies op www.hotscripts.com de allermakkelijkste uit en geef de klant daar dan ook een kleine handleiding bij zodat er gewoon niks fout kan gaan.

en met die cheap ass carbon copy geintjes verpest je de hele markt...

en je bent nog dom bezig ook, met een iets ander verhaal vang je met gemak 5k voor een site is enkele tientjes

pi_10460568
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 21:14 schreef mabit het volgende:

[..]

en met die cheap ass carbon copy geintjes verpest je de hele markt...

en je bent nog dom bezig ook, met een iets ander verhaal vang je met gemak 5k voor een site is enkele tientjes

Kan ik dan aannemen dat jij bij een bedrijf werkt dat mensen oplicht?

Aangezien je net zelf zegt dat je met mooie praatjes veel geld kan verdienen voor iets dat eigenlijk simpel is.

Dat is dan denk ik het verschil tussen mij en anderen. Ik doe het als hobby tegen een lage prijs die zeer veer kwaliteit biedt omdat het natuurlijk wel iets moet zijn waar je trots op bent. Dat mist er vaak bij bepaalde bedrijven. Een soort passie voor je werk en het alleen maar voor het grote geld doen. Dan zal je denk ik bedrogen uitkomen want met mensen zoals mij zijn er weinig mensen die 1000 neertellen voor een simpele website.

pi_10461014
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 21:31 schreef ELTino het volgende:

[..]

Aangezien je net zelf zegt dat je met mooie praatjes veel geld kan verdienen voor iets dat eigenlijk simpel is.

Dat is dan denk ik het verschil tussen mij en anderen. Ik doe het als hobby tegen een lage prijs die zeer veer kwaliteit biedt omdat het natuurlijk wel iets moet zijn waar je trots op bent. Dat mist er vaak bij bepaalde bedrijven. Een soort passie voor je werk en het alleen maar voor het grote geld doen. Dan zal je denk ik bedrogen uitkomen want met mensen zoals mij zijn er weinig mensen die 1000 neertellen voor een simpele website.

dus jij denkt ook dat de meeste hun drukwerk in word maken en dan onder een kleurencopier leggen?!

professionals weinig passie voor hun werk

professionals weinig kwaliteit

en dan nog iets voor 1000 euro beginnen we er niet eens aan. je moet nog veel leren blijkbaar. Er staan nog steeds bedrijven in de rij die dat er makkelijk voor neertellen, je moet alleen verder kijken dan de kapper, bakker en de basisschool next door. De economie gaat wel minder, maar is niet gestopt hoor. Er worden nog steeds zaken gedaan en ook nog steeds gecommuniceerd. Als je een deel van dat communicatie proces efficenter kan laten verlopen dmv internet is dat voor veel bedrijven een kostenbesparing, en dat verhaal wil het bij grote groepen ondernemers nog steeds heel aardig doen...

donderdag 15 mei 2003 @ 22:09:29 #31
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10461424
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 21:31 schreef ELTino het volgende:

hobby: prima, maar neem niet een ander zijn brood af.

profesionele kwaliteit heb je niet als ik je site zo bekijk...

pi_10461864
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 21:50 schreef mabit het volgende:

[..]

dus jij denkt ook dat de meeste hun drukwerk in word maken en dan onder een kleurencopier leggen?!

professionals weinig passie voor hun werk

professionals weinig kwaliteit

en dan nog iets voor 1000 euro beginnen we er niet eens aan. je moet nog veel leren blijkbaar. Er staan nog steeds bedrijven in de rij die dat er makkelijk voor neertellen, je moet alleen verder kijken dan de kapper, bakker en de basisschool next door. De economie gaat wel minder, maar is niet gestopt hoor. Er worden nog steeds zaken gedaan en ook nog steeds gecommuniceerd. Als je een deel van dat communicatie proces efficenter kan laten verlopen dmv internet is dat voor veel bedrijven een kostenbesparing, en dat verhaal wil het bij grote groepen ondernemers nog steeds heel aardig doen...

Nu doe je alsof ik de eerste de beste n00b ben, maar helaas, sorry voor jou.

Ik zeg niet dat bedrijven slechte kwaliteit afleveren, alleen dat de prijs/kwaliteit verhouding totaal uit zicht is verdwenen bij de meeste. Hierbij doel ik op semi-professionele bedrijven die een instelling hebben van 'snel geld verdienen'. Hier heb ik het niet over serieuse bedrijven die échte kwaliteit afleveren voor een hoge prijs. Alleen maar respect voor diegene.

Als ik dan toch bezig ben, wil ik graag ook nog een haal geven richting amateuristisch bedrijven. Een leuk voorbeeld daarvan is YourPixel. De maker is Turismo van Fok. Hier denk ik echt, ga een bijbaantje nemen bij de supermarkt ofzo.

Ik heb niks dan respect voor echte professionele bedrijven. Maar ik snap niet waarom veel professionele mensen zich altijd bedreigd voelen door hobbyisten. Omdat ze weten dat die hobbyisten gewoon kwaliteit bieden voor een 5x zo lage prijs. Het is gewoon totaal eerlijke concurrentie. De professionele zouden toch moeten weten dat zij hogere kwaliteit afleveren in de meeste gevallen?

Ligt denk ik ook aan de doelgroep. Ik heb als doelgroep een scoutingvereniging, slager op de hoek of een basisschool. Natuurlijk wel een compleet cms etc. erbij, maar niet zelf geschreven. Dan is er weer de vraag of prewritten dingen automatisch slechte kwaliteit zijn. De mensen die er hun brood mee verdienen hebben een veel meer vermogende doelgroep. Daarom snap ik ook totaal niet uitspraken als 'jullie verpesten de markt met je lage prijzen'.

pi_10462019
quote:
en dat verhaal wil het bij grote groepen ondernemers nog steeds heel aardig doen...
Als ik nog een keer moet laten ontwerpen, zal ik nooit bij jou aankloppen, vieze oplichter.
quote:
hobby: prima, maar neem niet een ander zijn brood af.
profesionele kwaliteit heb je niet als ik je site zo bekijk...
Een ander zijn brood? Lees mijn vorige post maar eens over doelgroepen. Redelijk typisch als jullie doelgroep mijn doelgroep is. Als jullie werkelijk mijn kwaliteit overtreffen (wat waarschijnlijk het geval is), waarom vrees je dan zo voor je brood?

Voor wie/wat werken jullie eigenlijk? (Arme_Angelus en mabit)

Trouwens, mijn eigen webzijde is van 3 jaar geleden. Dank u.

*Edit: Voor de zeikers, 3 jaar geleden zat ik in mijn leerproces van de basics. Die heb ik nu onder de knie en moving on, net zoals de meeste hopelijk.

donderdag 15 mei 2003 @ 23:03:06 #34
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10462511
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 22:30 schreef ELTino het volgende:
Nu doe je alsof ik de eerste de beste n00b ben, maar helaas, sorry voor jou.

Ik zeg niet dat bedrijven slechte kwaliteit afleveren, alleen dat de prijs/kwaliteit verhouding totaal uit zicht is verdwenen bij de meeste. Hierbij doel ik op semi-professionele bedrijven die een instelling hebben van 'snel geld verdienen'. Hier heb ik het niet over serieuse bedrijven die échte kwaliteit afleveren voor een hoge prijs. Alleen maar respect voor diegene.

Als ik dan toch bezig ben, wil ik graag ook nog een haal geven richting amateuristisch bedrijven. Een leuk voorbeeld daarvan is YourPixel. De maker is Turismo van Fok. Hier denk ik echt, ga een bijbaantje nemen bij de supermarkt ofzo.

Ik heb niks dan respect voor echte professionele bedrijven. Maar ik snap niet waarom veel professionele mensen zich altijd bedreigd voelen door hobbyisten. Omdat ze weten dat die hobbyisten gewoon kwaliteit bieden voor een 5x zo lage prijs. Het is gewoon totaal eerlijke concurrentie. De professionele zouden toch moeten weten dat zij hogere kwaliteit afleveren in de meeste gevallen?
je moest eens weten, daarbij komt dat het beunhazen het echte werk soms wel in de weg ligt(niet voor enorme bedrijven, maar de middenmoters en vooral de kleinde bedrijven, die gewoon weg GEEN kwaliteit afleveren, niet weten waar ze mee bezig zijn enz...
Ligt denk ik ook aan de doelgroep. Ik heb als doelgroep een scoutingvereniging, slager op de hoek of een basisschool. Natuurlijk wel een compleet cms etc. erbij, maar niet zelf geschreven. Dan is er weer de vraag of prewritten dingen automatisch slechte kwaliteit zijn. De mensen die er hun brood mee verdienen hebben een veel meer vermogende doelgroep. Daarom snap ik ook totaal niet uitspraken als 'jullie verpesten de markt met je lage prijzen'.

de markt verpesten is makkelijk, als er 1 beunhaas in het offerte stadium zit, dan moeten bijna alle bedrijven gaan uitleggen waarom ze zoveel duurder zijn(en die beunhaas het 9/10 gewoon zwart doet) en soms kiezen bedrijven gewoon alsnog voor de beunhaas, terwijl er vooral nu (in de 'moeilijke' tijden ook voor 'onze' bedrijven ook brood op de plank moet komen...

en als ik je website zo bekijk valt het met je professionaliteit wel mee('t kan ook stuk erger hoor zie bijv. http://www.internet4u.nl/flash.html ) da's toch het dieptepunt natuurlijk...

donderdag 15 mei 2003 @ 23:05:22 #35
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10462571
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 22:37 schreef ELTino het volgende:
Een ander zijn brood? Lees mijn vorige post maar eens over doelgroepen. Redelijk typisch als jullie doelgroep mijn doelgroep is. Als jullie werkelijk mijn kwaliteit overtreffen (wat waarschijnlijk het geval is), waarom vrees je dan zo voor je brood?
met je doelgroepen heb je gelijk, daar zitten wij niet op te wachten.
Voor wie/wat werken jullie eigenlijk? (Arme_Angelus en mabit)
een klein-middelgroot reclamebureau in enschede

Trouwens, mijn eigen webzijde is van 3 jaar geleden. Dank u.

*Edit: Voor de zeikers, 3 jaar geleden zat ik in mijn leerproces van de basics. Die heb ik nu onder de knie en moving on, net zoals de meeste hopelijk.

't was niet als een aanval bedoelt.

[Dit bericht is gewijzigd door Arma_Angelus op 15-05-2003 23:07]

donderdag 15 mei 2003 @ 23:05:48 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_10462576
Zeg... we gaan wel erg offtopic hier: Kunnen we weer terug gaan naar de webdesign pakketten?

Frontpage barst van de templates en simpele voorbeelden trouwens..... Zo heb ik het ook ooit geleerd, nog met Frontpage 98 geloof ik

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_10462683
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 23:03 schreef Arma_Angelus het volgende:

[..]

de markt verpesten is makkelijk, als er 1 beunhaas in het offerte stadium zit, dan moeten bijna alle bedrijven gaan uitleggen waarom ze zoveel duurder zijn(en die beunhaas het 9/10 gewoon zwart doet) en soms kiezen bedrijven gewoon alsnog voor de beunhaas, terwijl er vooral nu (in de 'moeilijke' tijden ook voor 'onze' bedrijven ook brood op de plank moet komen...

en als ik je website zo bekijk valt het met je professionaliteit wel mee('t kan ook stuk erger hoor zie bijv. http://www.internet4u.nl/flash.html ) da's toch het dieptepunt natuurlijk...

Jammer en erg makkelijk dat ik nu wordt afgerekend op mijn website. Zie mijn post hierboven over het mijnwebsite verhaal.

Zoals je zelf al zegt, wil jij een soort oligopolie creëren waarin alleen de professionele bedrijven overblijven. Helaas voor diegene zullen de hobbyisten het langer uithouden in een concurrentie strijd aangezien ze het als hobby doen.

Volgens mij verpesten ze totaal geen markt, maar creëren ze concurrentie voor de groten. Tuurlijk is het lastig uit te leggen aan een klant dat iemand anders hetzelfde kan tegen een lagere prijs. Aangezien we het hier over de midden- en kleinbedrijven hebben neem ik aan dat hobbyisten op hetzelfde niveau kunnen ontwerpen.

Het is dan volgens mij tijd voor die professionele mensen om de hand eens in eigen boezem te steken en eens na te denken waardoor het komt dat klanten kiezen voor de hobbyisten.

donderdag 15 mei 2003 @ 23:31:17 #38
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10463041
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 23:12 schreef ELTino het volgende:
Jammer en erg makkelijk dat ik nu wordt afgerekend op mijn website. Zie mijn post hierboven over het mijnwebsite verhaal.
dat ben ik zeker voor een deel met je eens, maar zoals ik ook probeerde te zeggen, wilde ik dat niet echt doen
Zoals je zelf al zegt, wil jij een soort oligopolie creëren waarin alleen de professionele bedrijven overblijven. Helaas voor diegene zullen de hobbyisten het langer uithouden in een concurrentie strijd aangezien ze het als hobby doen.
mijn punt
Volgens mij verpesten ze totaal geen markt, maar creëren ze concurrentie voor de groten. Tuurlijk is het lastig uit te leggen aan een klant dat iemand anders hetzelfde kan tegen een lagere prijs. Aangezien we het hier over de midden- en kleinbedrijven hebben neem ik aan dat hobbyisten op hetzelfde niveau kunnen ontwerpen.
het is oneerlijke 'concurrentie'

Het is dan volgens mij tijd voor die professionele mensen om de hand eens in eigen boezem te steken en eens na te denken waardoor het komt dat klanten kiezen voor de hobbyisten.
easy pick, money, en gebrek aan kennis. Als ik voor een klant een offerte moet maken win ik het zeker wel van een hobbyist, maar dan moet ik de hobbyist wel grondig onderuit halen, en zodoende aantonen dat mijn werk beter is, en dat is een hele nare bezigheid.

heb je het nog niet door?
omdat hobbyisten GEEN pensioen betalen, omdat hobbisten GEEN belasting betalen, omdat hobbyisten GEEN studie uren hoeven te verantwoorden, omdat hobbyisten NIET afhankelijk zijn van hun producten.
quote:
Aangezien we het hier over de midden- en kleinbedrijven hebben neem ik aan dat hobbyisten op hetzelfde niveau kunnen ontwerpen.
ik volg je hier niet helemaal...

in mijn ogen mogen hobbyisten best voor de voetbalvereniging wat doen, wat voor de slager op de hoek(wat moet die met een site in godsnaam), maar zouden ze het prof. werk aan de profs. moeten overlaten.

donderdag 15 mei 2003 @ 23:31:53 #39
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10463055
hey, ontopic: netobjects fusion
pi_10463073
Morgen zal ik een berekening maken waardoor ik als een kvk-ingeschreven bedrijf NIET op 1000,- per site hoef te komen.

Dan zijn we ten minste van het 'hij doet het zwart dus is goedkoper' verhaal af.

donderdag 15 mei 2003 @ 23:39:11 #41
42828 bemeall
G'day Mate!
pi_10463220
Misschien dat Macromedia Contribute iets is? T zal wel niet goedkoop zijn, maar dit pakket is er wel speciaal voor dit soort doeleinden ontworpen.
ff linkje:
http://www.macromedia.com/software/contribute/
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst...
  donderdag 15 mei 2003 @ 23:39:56 #42
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10463242
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 23:32 schreef ELTino het volgende:
Morgen zal ik een berekening maken waardoor ik als een kvk-ingeschreven bedrijf NIET op 1000,- per site hoef te komen.

Dan zijn we ten minste van het 'hij doet het zwart dus is goedkoper' verhaal af.

hehe ik ben benieuwd.
  donderdag 15 mei 2003 @ 23:41:50 #43
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10463288
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:38 schreef Arma_Angelus het volgende:
overigens kan dreamweaver in combinatie met contribute toch wel een oplossing zijn
idd mee eens
pi_10467081
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 23:31 schreef Arma_Angelus het volgende:
hey, ontopic: netobjects fusion
Ga ik daar maar eens naar op zoek.
Fiets
pi_10467230
nog 1 keertje offtopic dan:

@ELTino: Ik heb nix tegen jou persoonlijk of tegen een individuele zolderkamerdesigner, maar tegen jullie in het algemeen, ik zal een situatie beschrijven die ik al een paar keer heb meegemaakt...

een vaste klant vraagt een offerte aan voor een informatiesysteem (nieuw te bouwen of uit te breiden) we maken een offerte op basis van 2 maanden werk, maar dna heeft de klant helemaal wat hij wil en kan hij er een tijdje mee vooruit, daar hingen in gulden nog prijzen aan die ongeveer rond de 50k lagen.

Maar na afloop van maanden bellen, onderhandelen, bespreken en aanpassen wordt het uiteindelijk afgewezen omdat de baas nog wel iemand kent die een neefje heeft die het voor 1000 gulden doet.

Deze 16 jarige scholier trekt wat VB samples van de plank, kopieert en steelt wat van het internet af, prut wat in elkaar. Uiteindelijk duurt het allemaal 4x zo lang als gehoopt, zitten er nog 80 bugs in, is de interface onduidelijk en kunnen de betrokken mensen er niet mee werken.

Na een jaar wordt het pakket nog steeds niet gebruikt en geeft de ondernemer er de brui aan, waardoor hij ook het vertrouwen in ons is verloren, aangezien wij in dezelfde markt zitten. Rare jongens die ondernemers, maar weer een klant erbij die grotendeels weg is...

vrijdag 16 mei 2003 @ 14:23:27 #46
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10473303
precies mijn gedachte mabit.

ik wacht overigens nog op de berekening...

pi_10478611
Fuck, had ik net een reactie geschreven loopt een ander venster vast....

Maar goed, over die berekening.

Om het verhaal van 'hij werkt zwart dus is heel veel goedkoper' maar even te ontkrachten, zal ik een kleine berekening maken waaruit komt dat het wit doen voor mij weinig uitmaakt.

Berekening bij mijn situatie

Laten we van mijn situatie uitgaan. Een 17-jarige scholier die een eenmanszaak opricht.

De kosten voor het oprichten van een onderneming is ¤ 59,85. Dit bestaat uit de volgende onderdelen

Wetsuitvoering:¤ 15,04
Voorlichting: ¤ 34,27
Regionale stimulering: ¤ 7,29
SER-opslag: ¤ 3,25

Dit zijn de jaarlijkse kosten voor een eenmanszaak. Verder zijn er geen setup-kosten of wat dan ook. Hierbij val ik binnen groep 1, de simpelste vorm van een onderneming.

Dan heb je over de inkomsten nog een inkomsten belasting van 21%.

Als laatste is er nog btw en loonbelasting. Loonbelasting geldt in het principe voor mij niet omdat ik arbeidskorting krijg plus dat ik het kan terugvragen dmv tj-biljet. Btw is 19% van de verkoopprijs.

Mijn minimum loon is 3,50. Verdriedubbel ik dat, kom ik op een uurloon van 10,50. Aangezien ik bijna geen andere kosten heb (de kvk-kosten zijn minimaal) kan ik dus de omzet als winst berekenen, omdat ik niet gebruik maak van kapitaal, grondstoffen, what so on.

Stel een site is 30 uur werk. Dan wordt het een redelijk simpele site met cms etc. 30x ¤ 12,71= ¤ 378,- exclusief btw. Die 12,71 moet ik per uur verdienen om de inkomstenbelasting mee te rekenen. Voor de klant wordt dat ¤ 449,82 inclusief btw.

Laten we voor het gemak zeggen dat een website ¤ 380,- kost, aangezien klanten de btw af kunnen trekken van hun belastbare omzet.

In dit geval verdien ik dus driedubbel minimum loon met een 'koopje' voor de klant. Omdat je zelf aangeeft dat je voor een simpele site van pas je hand omdraait bij ¤ 1000,- zit er toch altijd nog een verschil van 620,- euro tussen 2 legale ondernemingen.

Als ik dit zwart zou doen zou de site maar 315,- kosten, omdat er dan geen inkomstenbelasting over betaald hoeft te worden. Een verschil van maar 65,- euro tussen zwart en wit werken.

Hieruit kan ik dus concluderen dat het in mijn geval weinig uitmaakt of ik wit of zwart werk, toch blijf ik goedkoper dan de bedrijven uit de professionele markt.

Een ander zijn situatie

Nu zullen er vast en zeker mensen gaan zeggen dat het alleen voor mij geldt en niet voor anderen.

Stel, een volwassene doet hetzelfde als ik. Hij wil natuurlijk meer verdienen en hij moet wél loonbelasting betalen. In dit geval zou hij in de 1e schijf van box 1 zitten. Hierbij betaalt hij 33% belasting over zijn loon. De inkomstenbelasting blijft hetzelfde.

Dan kan hij een uurloon van ¤ 20,89 netto per uur verdienen en zelfs dán is hij nog goedkoper dan de professionele bedrijven. Even ter vergelijking, het minimum loon voor een 30-jarige is ¤ 5,92. Een volwassene kan dus ook ruim 3 keer zijn minimum loon verdriedubbelen en nog steeds is hij goedkoper dan professionele bedrijven

quote:
En hoe leg je dát dan uit aan klanten?
  vrijdag 16 mei 2003 @ 18:40:10 #48
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_10479134
Kunnen julie de discussie over webdesignen/zwartwerken/concurrentie even naar een ander topic overhevelen ofzo en het hier weer even on-topic houden?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_10479173
[dubbel off-topic]ElTino, grrr, jij hebt de klus gekregen [/dubbel off-topic]

[offtopic]Kijk, sites voor bedrijven als V&D, KPN, enz kunnen natuurlijk niet door 1 iemand worden gemaakt, die zullen altijd door professionele bedrijven gemaakt worden. Maar ik zie niet in waarom alleen professionele bedrijven sites mogen maken voor een advocatenkantoor, slager of voetbalclub, als ze dezelfde kwaliteit leveren. Dan moeten die bedrijven maar iets unieks aanbieden of moeten die mensen er maar gewoon mee kappen. Ik bedoel, nu heb je toch ook hanige Harry die een computer in elkaar zet voor iemand, zou dat ook gelijk oneerlijke concurrentie zijn voor Dell en consorten?[/offtopic]

[ontopic]het kan aan mij liggen, maar ik snap je nog steeds niet...[/ontopic]

vrijdag 16 mei 2003 @ 18:57:23 #50
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10479484
zoals ik al dacht, er zitten hiaten van hier tot tokio in je stukje.

licenties, aow, ziekenfonds, pensioen, pand, overhead.

die dingen mis ik vooralsnog allemaal. (studie uren die meegerekend zijn)

en ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg alleen dat jullie wel "concurrenten"

je laatste zin volg ik niet helemaal?

pi_10479678
Deze site is gemaakt met http://www.easypage.nl. Ik heb me laten vertellen dat dat pakket 25 euro kost.
pi_10480482
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 18:57 schreef Arma_Angelus het volgende:
zoals ik al dacht, er zitten hiaten van hier tot tokio in je stukje.

licenties, aow, ziekenfonds, pensioen, pand, overhead.

die dingen mis ik vooralsnog allemaal. (studie uren die meegerekend zijn)

en ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg alleen dat jullie wel "concurrenten"

je laatste zin volg ik niet helemaal?

De laatste ging erover dat de professionele bedrijven dan moeten uitleggen waarom een ander zo goedkoopis. Hoe leg je dat uit aan een mogelijke klant.

Pensioen geldt niet voor minderjarigen, aow en ziekenfonds is een minime bijdrage dus relatief heel erg weinig. Daarom heb ik het niet opgenomen.

Photoshop 7 licentie: ¤ 209,-
Homesite 5 licentie: $ 99,-

Dit geldt voor
Pand is enigzins dubieus aangezien ik nog bij mijn ouders woon. Over het algemeen hoef je het dan niet op te geven als pand. Eventueel kan het ook nog worden gezien als thuiswerken.

Ik kan je helaas niks vertellen over studie-uren aangezien ik daar faal qua kennis.

Naar mijn idee hebben we het hier over hetzelfde. We hebben allebei verschillende doelgroepen en tarieven. Grote sites kan ik ook niet aan om in mijn eentje of meer te maken. Dat laat ik natuurlijk over aan de groten. Des te meer concurrentie ben ik voor de klein en middelgrote-ondernemingen die dezelfde doelgroep hebben als ik. Ik vind het alleen jammer dat er zo wordt neergekeken door professionelen op de hobbyisten. Voor een deel begrijp ik dat ook wel, omdat er een boel kneuzen bijzitten. Het jammere vind ik dan dat veel van die ondernemingen gewoon een onmenselijk tarief handhaven, en dan gaan zeggen dat de beunhasen te goedkoop zijn. Dat is nou proberen een beperkte concurrentie te creëren, terwijl je weet dat het onmogelijk is.

Ik zie nu trouwens pas, hoe weinig het kost om het bij kvk in te schrijven etc. De overige kosten vind ik trouwens ook verschrikkelijk meevallen. Ik heb al het starters-pakket besteld

zondag 18 mei 2003 @ 03:49:07 #53
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10505470
hehe, met studentlicenties mag je geen producten maken helaas

maar zoals ik al zei, het boeit me niet, en je kunt me toch niet overhalen, morgen iets mee info

pi_10506465
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

ok, geef me dan maar een paar goeie keywoords.

Frontpage te pittig laat me niet lachen met zo'n instelling blijf je zwakzinnig. J emoet eens wat tutorials opzoeken het stelt echt niks voor dat frommelpage.
pi_10509752
waarom betaal je in godsnaam inkomsten belasting als eenmanszaak?! Dat hoeft helemaal niet, bij rechtvorm eenmanszaak betaal je alleen loonbelasting... Maar goed..

Verder heb je geen kosten a la: accountant, huur, gas water licht, pc, software, afschrijving

Verder verdien je maar 3x minimum loon... Voor 10 euro per uur zou ik ook wel wat kunnen knutselen.. Echter proffesionals zitten tussen de 60 euro (domme codekloppers) en 100 (simpele projectmanagers) met uitschieters naar 200 - 250 euro per uur voor het echt hele specialistische dingen bij grote bedrijven als cap

30 uur voor een site vind ik al dubieus, dat wil dus zeggen dat je een paar dagen bezig bent voordat hij af is... Tel je de besprekingen met de klant daar ook bij op?! Reiskosten vergoeding?! Als ik een klant heb die hier 100 km rijden vanaf zit, kan ik 8 uur schrijven voor werkbespreking, en in de tussentijd heb ik alleen nog maar gedachten en wensen van de klant gehoord..

Dan kom ik terug ga ik dat uitwerken +3-4 uur

PSD en GUI (laten) maken 8 - 16 uur werk

Terug naar de klant 4-6 uur werk

PSD en GUI verbeteren 6 uur werk

en ondertussen staat er nog geen letter html in de computer en is de klant toch al wel 3600 euro armer

dan komt de ontwikkelfase, duur in manuren gemiddeld 2 weken

10*8 = 80 uur a gemiddeld 80 euro ==> 6400 euro, we zitten nu al op 10.000 euro

komt de nabespreking, implementatie, laatste aanpassingen 3 dagen = 24 * 80 euro = 1920 euro

al met al kost dit grapje ongveer 12.000 ex btw ==> 14.280 euro

en ja als er dan een scholiertje tussen zit die dit voor 300 - 400 euro wil doen moet je je wel in gekke bochten gaan wringen, maar al met al is klant beter af met ons dan met een scholiertje

zondag 18 mei 2003 @ 14:03:26 #56
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10509780
pi_10510528
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Een grote klant is beter af met échte professionele mensen. Maar moet een slager, basisschool, scouting, voetbalclub, fansite of wat dan ook ¤ 80,- per uur gaan betalen? Voor mij gaat dat een beetje ver en gaat het snel in de richting van oplichterij.

Als je het even heel erg simpel bekijkt en alleen kijkt naar salaris exc. toelagen etc.

Stel, je bent fulltime developer en je hebt altijd werk voorhanden. Dan kom je uit op 1600,- x ¤ 80 = ¤ 128.000 per jaar bruto. Het is in deze tijd volgens mij zeker niet zo dat er mensen zijn die altijd opdrachten voor handen hebben, maar in de ideale situatie verdien je meer dan de burgemeester van Genk.

Stel dat je maar de helft van de tijd werk voorhanden hebt verdien je ¤ 64.000 per jaar, dat is evenveel als een voltijd hoogleraar

Voor deze twee eerder genoemde functies (zeker de eerste), heb je veel meer kennis nodig en heb je een veel langere leerweg gehad (waarin je fulltime student bent).

Het is waar dat dit wel erg simplistisch is, maar voor de vergelijking is het wel te gebruiken.

pi_10511404
mm dat zou mooi zijn als ik alles direct in mijn zak kon steken, overigens is die 80 euro gemiddeld voor ontwikkelwerk, ik als manager vang 100 euro / uur, maar dat mag ik mooi aan mijn baas geven en die stort maandelijk een klein deel daarvan weer terug op mijn rekening... de koffie moet ook ergens van betaald worden hoor
  zondag 18 mei 2003 @ 15:10:26 #59
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10511581
quote:
Op zondag 18 mei 2003 14:33 schreef ELTino het volgende:
Tuurlijk, daar heb je gelijk in. Een grote klant is beter af met échte professionele mensen. Maar moet een slager, basisschool, scouting, voetbalclub, fansite of wat dan ook ¤ 80,- per uur gaan betalen? Voor mij gaat dat een beetje ver en gaat het snel in de richting van oplichterij.
[quote]
waarom is dat in godsnaam oplichting? een fiets is toch ook niet goedkoper als je hem maar 3x per jaar gebruikt...
[quote]Op zondag 18 mei 2003 14:33 schreef ELTino het volgende:
Als je het even heel erg simpel bekijkt en alleen kijkt naar salaris exc. toelagen etc.

Stel, je bent fulltime developer en je hebt altijd werk voorhanden. Dan kom je uit op 1600,- x ¤ 80 = ¤ 128.000 per jaar bruto. Het is in deze tijd volgens mij zeker niet zo dat er mensen zijn die altijd opdrachten voor handen hebben, maar in de ideale situatie verdien je meer dan de burgemeester van Genk.

Stel dat je maar de helft van de tijd werk voorhanden hebt verdien je ¤ 64.000 per jaar, dat is evenveel als een voltijd hoogleraar

Voor deze twee eerder genoemde functies (zeker de eerste), heb je veel meer kennis nodig en heb je een veel langere leerweg gehad (waarin je fulltime student bent).

Het is waar dat dit wel erg simplistisch is, maar voor de vergelijking is het wel te gebruiken.

kijk een goede website heb je ook veel kennis voornodig, en die kennis ontbreekt vaak, ik dacht voordat ik bij een bureau kwam te werken dat ik wel goed was... maar achteraf heb ik daar zo veel meer geleerd, en weet ik dat ik nog zoveel meer kan leren als alleen dat...

kijk het is zo, de vraag is in 1e instantie of de slager, de scouting enz wel een website nodig hebben, en geen digitaal visitekaartje willen. of het produkt wel een toegevoegde waarde heeft voor het bedrijf, en of het bedrijf het niet mischien na 1 jaar niet meer ziet en meteen heel het internet als waardeloos en nutteloos gaat beschouwen...

pi_10512174
quote:
Op zondag 18 mei 2003 15:04 schreef mabit het volgende:
mm dat zou mooi zijn als ik alles direct in mijn zak kon steken, overigens is die 80 euro gemiddeld voor ontwikkelwerk, ik als manager vang 100 euro / uur, maar dat mag ik mooi aan mijn baas geven en die stort maandelijk een klein deel daarvan weer terug op mijn rekening... de koffie moet ook ergens van betaald worden hoor
Tuurlijk, dat is waar. Maar er blijft toch nog een redelijk groot deel voor jou over. De klant moet sowieso ook veel betalen, onafhankelijk van hoeveel jij er van krijgt.

Juist die kleinere ondernemingen willen zich nu door de 'hype' vestigen op het internet. Hebben ze een keer iets gehoord over webdesign en tikken ze dat in bij google. Krijgen ze iets als Faro.nl, Rademakers.nl of een schande als Acoweb op de eerste pagina van google. Als webdesign/webdevelopment onderneming, dan is je website toch je visite kaartje? Als digibeet zou ik ook gelijk worden afgeschrikt door dit soort ondernemingen.

Omdat er ook steeds meer internet aansluitingen zijn wordt het internet steeds een belangrijker communicatie-middel. Daarom willen volgens mij ook steeds meer kleine ondernemingen zich vestigen op het internet. Al is het alleen maar om te zeggen dat ze een website hebben. En op die behoefte spring ik in. Met , in vergelijking met de pro's, stuntaanbiedingen maar wél kwaliteit. Je kan het een soort portfolio opbouwen noemen

zondag 18 mei 2003 @ 15:50:44 #61
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_10512524
quote:
Op zondag 18 mei 2003 15:35 schreef ELTino het volgende:

[..]
Hebben ze een keer iets gehoord over webdesign en tikken ze dat in bij google. Krijgen ze iets als Faro.nl, Rademakers.nl of een schande als Acoweb op de eerste pagina van google. Als webdesign/webdevelopment onderneming, dan is je website toch je visite kaartje? Als digibeet zou ik ook gelijk worden afgeschrikt door dit soort ondernemingen.

ik heb een betere!

Amer

- roomijs met stukjes melkchocolade is lekker!
pi_10514650
quote:
Op zondag 18 mei 2003 15:50 schreef iemoe het volgende:

[..]

ik heb een betere!
Amer

Het is ook nog gewoon serieus een officiële onderneming (heb gecheck bij kvk)

Maar ja, het is wel terecht. Ze zijn echt supergoed! Heb je die toffe page-transition gezien? En die animated gif links dat is echt de kroon op het meesterwerk. Die hele kleurencombi vind ik ook zo ingenieus gekozen. Weet iemand hoe je die tekst maakt die de cursor volgt, want dat vind ik echt heel erg tof en professioneel staan! En je hebt zelfs al een site voor 110 euro! Bestellen!

...

zondag 18 mei 2003 @ 22:09:11 #63
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_10521726
quote:
Op zondag 18 mei 2003 17:25 schreef ELTino het volgende:

[..]

Het is ook nog gewoon serieus een officiële onderneming (heb gecheck bij kvk)

jij dacht dat ik een grapje maakte?
pi_10587911
Ik moest zo lachen om Amerweb en de portfolio, dat ik hem ook ff naar reet van Retecool.com heb gestuurd.

En dit is het resultaat

pi_10587972
Word -> save as html

woensdag 21 mei 2003 @ 17:02:54 #66
38305 iemoe
~Cruising Voodoo Doll~
pi_10588872
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 16:26 schreef ELTino het volgende:
Ik moest zo lachen om Amerweb en de portfolio, dat ik hem ook ff naar reet van Retecool.com heb gestuurd.

En dit is het resultaat

ELTino is slecht!
(maar wel leuk)

edit: de stats van de site ... klik

[Dit bericht is gewijzigd door iemoe op 21-05-2003 17:14]

pi_10589579
quote:
Op zondag 18 mei 2003 15:50 schreef iemoe het volgende:

[..]

ik heb een betere!

Amer

hahahahahahahaha
pi_10593447
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 17:02 schreef iemoe het volgende:

[..]

ELTino is slecht!