Als dit anders heet dan modelleren, dan mag de titel aangepast worden
een hele hoop! Met het programma Poser, heb in een klap een hoop standaardfiguren erbij, die zelf kan laten bewegen of aankleden, etc.
quote:poser! die hoorde ik een keer van iemand, is daar een demoversie van om hem ff te checken?
Op donderdag 15 mei 2003 00:20 schreef ChOas het volgende:
Poser natuurlijk!!!
quote:Oh: http://www.curiouslabs.com/
Op donderdag 15 mei 2003 00:20 schreef ChOas het volgende:
Poser natuurlijk!!!
quote:Demo weet ik niet, kijk even op die site die ik net gaf...
Op donderdag 15 mei 2003 00:21 schreef Markster het volgende:[..]
poser! die hoorde ik een keer van iemand, is daar een demoversie van om hem ff te checken?
Anders het `alternatieve` circuit...
quote:Weet niet of er een demo van is. Maar dit kan je er van maken:
Op donderdag 15 mei 2003 00:21 schreef Markster het volgende:[..]
poser! die hoorde ik een keer van iemand, is daar een demoversie van om hem ff te checken?
quote:kijk, dat is wat ik zoek, ff downloaden
Op donderdag 15 mei 2003 00:24 schreef TechXP het volgende:[..]
Weet niet of er een demo van is. Maar dit kan je er van maken:
http://home.hccnet.nl/a.romijn/girl_movem.avi
quote:Programma is echt waanzinnig, en heel makkelijk te gebruiken... succes ermee!
Op donderdag 15 mei 2003 00:25 schreef Markster het volgende:[..]
kijk, dat is wat ik zoek, ff downloaden
Maar wil je er echt wat mee doen, moet je Poser combineren met 3D Studio MAX of Lightwave
quote:thx!
Op donderdag 15 mei 2003 00:26 schreef ChOas het volgende:[..]
Programma is echt waanzinnig, en heel makkelijk te gebruiken... succes ermee!
en wil er op zich wel in verdiepen, zit ook al een zo een opleiding te denken: www.cmm.nl
daar worden alle animatiefilms mee gemaakt
quote:Ik zou wel klein beginnen. Ik heb maya nog niet gebruikt, maar het schijnt dat er wel een hoop geleer moet zijn! Maar ja dat is met 3dsmax ook wel.
Op donderdag 15 mei 2003 00:28 schreef Wisp het volgende:
Maya..daar worden alle animatiefilms mee gemaakt
The Matrix is er o.a. meegemaakt (tenminste grote delen).
quote:3dsmax is echt niet moeilijk om te leren, en er zijn genoeg tutorials beschikbaar op het internet.... Als het hetzelfde is met Maya (geen ervaring zelf mee), moet dat geen probleem worden
Op donderdag 15 mei 2003 00:30 schreef TechXP het volgende:[..]
Ik zou wel klein beginnen. Ik heb maya nog niet gebruikt, maar het schijnt dat er wel een hoop geleer moet zijn! Maar ja dat is met 3dsmax ook wel.
The Matrix is er o.a. meegemaakt.
quote:Ja Maya is het programma voor de professionals, ik kan het zelf ook amper
Op donderdag 15 mei 2003 00:30 schreef TechXP het volgende:
Ik zou wel klein beginnen. Ik heb maya nog niet gebruikt, maar het schijnt dat er wel een hoop geleer moet zijn! Maar ja dat is met 3dsmax ook wel.The Matrix is er o.a. meegemaakt (tenminste grote delen).
Maar het is voor modelleren absoluut het beste, films als Toy Story en Ice Age zijn er ook mee gemaakt, 3Dmax wordt over het algemeen meer gebruikt voor industrieel ontwerpen, dus prototypes voor producten e.d
quote:Ben je niet in de war met AutoCAD? (ok zelfde makers, maar toch)
Op donderdag 15 mei 2003 00:33 schreef Wisp het volgende:[..]
Ja Maya is het programma voor de professionals, ik kan het zelf ook amper
Maar het is voor modelleren absoluut het beste, films als Toy Story en Ice Age zijn er ook mee gemaakt, 3Dmax wordt over het algemeen meer gebruikt voor industrieel ontwerpen, dus prototypes voor producten e.d
Volgens mij is het zo:
3dsmax/Lightwave : modelleren voor games
Maya : modelleren voor animaties
AutoCAD: industrieel ontwerp
quote:Als het je echt om te beginnen om menselijke modellen gaat:
Op donderdag 15 mei 2003 00:34 schreef Markster het volgende:
dus om te beginnen is poser de beste optie? en als ik dat een beetje of goed onder de knie heb, kan ik aan maya beginnen?
Poser -> 3dsmax -> Maya
Maar zo zou ik het doen...
quote:ik denk dat hij bedoeld dat je met 3dmax previewpictures kan maken van prducten.
Op donderdag 15 mei 2003 00:35 schreef E_Motion het volgende:[..]
Ben je niet in de war met AutoCAD? (ok zelfde makers, maar toch)
Volgens mij is het zo:
3dsmax/Lightwave : modelleren voor games
Maya : modelleren voor animaties
AutoCAD: industrieel ontwerp
quote:Ja autocad ook, maar das weer een heel ander soort programma, veel technischer
Op donderdag 15 mei 2003 00:35 schreef E_Motion het volgende:[..]
Ben je niet in de war met AutoCAD? (ok zelfde makers, maar toch)
Volgens mij is het zo:
3dsmax/Lightwave : modelleren voor games
Maya : modelleren voor animaties
AutoCAD: industrieel ontwerp
3dmax wordt idd voorral voor games gebruikt
quote:iig met poser beginnen dus
Op donderdag 15 mei 2003 00:36 schreef ChOas het volgende:[..]
Als het je echt om te beginnen om menselijke modellen gaat:
Poser -> 3dsmax -> Maya
Maar zo zou ik het doen...
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:36 schreef Markster het volgende:
ik denk dat hij bedoeld dat je met 3dmax previewpictures kan maken van prducten.
autocad zijn meer de tekeningen die de fabriek/apparatuur gebruikt om de producten te maken
quote:Dit kan ook met AutoCAD
Op donderdag 15 mei 2003 00:36 schreef Markster het volgende:[..]
ik denk dat hij bedoeld dat je met 3dmax previewpictures kan maken van prducten.
quote:precies, en bouwtekeningen. Heb ook nog autocad gedaan, maar dat vind ik helemaal nix.
Op donderdag 15 mei 2003 00:37 schreef Wisp het volgende:[..]
autocad zijn meer de tekeningen die de fabriek/apparatuur gebruikt om de producten te maken
quote:eerst 3dmax?
Op donderdag 15 mei 2003 00:36 schreef ChOas het volgende:[..]
Als het je echt om te beginnen om menselijke modellen gaat:
Poser -> 3dsmax -> Maya
Maar zo zou ik het doen...
das net zoiets als eerst windows leren en dan linux, maya en 3dmax zijn ongeveer even moeilijk, je moet gewoon aanleren wat je fijner vind, alhoewel maya wel beter geschikt is voor animaties
quote:preview is wel erg belangrijk, een bedrijf moet op een gegeven moment laten zien aan de klant hoe het product eruit komt te zien zodat hij akkoord kan gaan, dan kan je niet aankomen met een autocad tekening
Op donderdag 15 mei 2003 00:37 schreef E_Motion het volgende:[..]
Dit kan ook met AutoCAD
Ok, met 3d Studio MAX is het misschien idd wat mooier, maar om daarvoor alleen nou een heel pakket te kopen?
quote:ff een vraagje:
Op donderdag 15 mei 2003 00:38 schreef Wisp het volgende:[..]
eerst 3dmax?
das net zoiets als eerst windows leren en dan linux, maya en 3dmax zijn ongeveer even moeilijk, je moet gewoon aanleren wat je fijner vind, alhoewel maya wel beter geschikt is voor animaties
Verschillen 3dsmax en maya net zoveel qua gebruik als poser en 3dsmax?
quote:poser ken ik niet, maar 3dmax en maya zien er op het eerste gezicht hetzelfde uit..
Op donderdag 15 mei 2003 00:40 schreef E_Motion het volgende:
ff een vraagje:Verschillen 3dsmax en maya net zoveel qua gebruik als poser en 3dsmax?
maya:
3dmax:
quote:Hmmm ik zie het meer als duplo -> lego -> meccano...
Op donderdag 15 mei 2003 00:38 schreef Wisp het volgende:[..]
eerst 3dmax?
das net zoiets als eerst windows leren en dan linux, maya en 3dmax zijn ongeveer even moeilijk, je moet gewoon aanleren wat je fijner vind, alhoewel maya wel beter geschikt is voor animaties
Eerst leren bouwen, en dan pas met iets anders omgaan...
Je hebt wel gelijk hoor, ik sla ook meestal stappen over, maar voor
leertraject zou ik het toch zo doen...
quote:Hmm lijkt me idd niet zoveel verschil in zitten...
Op donderdag 15 mei 2003 00:43 schreef Wisp het volgende:[..]
poser ken ik niet, maar 3dmax en maya zien er op het eerste gezicht hetzelfde uit..
maya:
[afbeelding]3dmax:
[afbeelding]
Wat is dan de meerwaarde van Maya tov 3D Studio MAX als het gaat om animaties?
quote:Vergelijk het met een kleurplaat maken:
Op donderdag 15 mei 2003 00:45 schreef E_Motion het volgende:[..]
Hmm lijkt me idd niet zoveel verschil in zitten...
Wat is dan de meerwaarde van Maya tov 3D Studio MAX als het gaat om animaties?
1: Je bent 10, en hebt een se van 10 viltstiften
2: Je bent Bob Ross, en hebt alle verf in de wereld...
Maya is NOG proffesioneler,en heeft NOG meer opties dan 3DsMax...
*en nu ga ik slapen *
quote:Ik geloof dat het gedeelte om beweging te genereren wat beter is
Op donderdag 15 mei 2003 00:45 schreef E_Motion het volgende:
Hmm lijkt me idd niet zoveel verschil in zitten...Wat is dan de meerwaarde van Maya tov 3D Studio MAX als het gaat om animaties?
Je kan er wel leuke dingen mee maken
quote:hogeschool enschede
Op donderdag 15 mei 2003 00:52 schreef Markster het volgende:
Wisp, mag ik vragen op welke school je zit, dat je dit soort dingen leert?
maar daar krijg je alleen de basis
die screenies waren ook niet van mij
quote:aha, naja enschede is toch te ver weg
Op donderdag 15 mei 2003 00:53 schreef Wisp het volgende:[..]
hogeschool enschede
maar daar krijg je alleen de basis
![]()
die screenies waren ook niet van mij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |