abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10439310
Weet niet of modelleren het goei woord is, maar wat ik wil is dat ik korte en simpelere filmpjes als dat in Final Fantasy (de film) kan maken. En dan bedoel ik niet geheel met achtergronden ed, maar meer het maken van een persoon en de bewegingen daarvan.

Als dit anders heet dan modelleren, dan mag de titel aangepast worden

pi_10439323
3DSMAX.
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_10439438
3DSMAX .
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:20:04 #4
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10439450
Poser natuurlijk!!!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:21:07 #5
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_10439473
- lightwave
- milkshape
- 3dsmax
- blender
- maya
- ....

een hele hoop! Met het programma Poser, heb in een klap een hoop standaardfiguren erbij, die zelf kan laten bewegen of aankleden, etc.

pi_10439476
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:20 schreef ChOas het volgende:
Poser natuurlijk!!!
poser! die hoorde ik een keer van iemand, is daar een demoversie van om hem ff te checken?
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:21:45 #7
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10439489
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:20 schreef ChOas het volgende:
Poser natuurlijk!!!
Oh: http://www.curiouslabs.com/
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:22:57 #8
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10439509
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:21 schreef Markster het volgende:

[..]

poser! die hoorde ik een keer van iemand, is daar een demoversie van om hem ff te checken?


Demo weet ik niet, kijk even op die site die ik net gaf...

Anders het `alternatieve` circuit...

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:24:22 #9
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_10439532
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:21 schreef Markster het volgende:

[..]

poser! die hoorde ik een keer van iemand, is daar een demoversie van om hem ff te checken?


Weet niet of er een demo van is. Maar dit kan je er van maken:
http://home.hccnet.nl/a.romijn/girl_movem.avi
pi_10439561
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:24 schreef TechXP het volgende:

[..]

Weet niet of er een demo van is. Maar dit kan je er van maken:
http://home.hccnet.nl/a.romijn/girl_movem.avi


kijk, dat is wat ik zoek, ff downloaden
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:26:27 #11
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10439573
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:25 schreef Markster het volgende:

[..]

kijk, dat is wat ik zoek, ff downloaden


Programma is echt waanzinnig, en heel makkelijk te gebruiken... succes ermee!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_10439579
Poser is leuk om mee te kloten

Maar wil je er echt wat mee doen, moet je Poser combineren met 3D Studio MAX of Lightwave

pi_10439614
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:26 schreef ChOas het volgende:

[..]

Programma is echt waanzinnig, en heel makkelijk te gebruiken... succes ermee!


thx!

en wil er op zich wel in verdiepen, zit ook al een zo een opleiding te denken: www.cmm.nl

pi_10439622
Maya..

daar worden alle animatiefilms mee gemaakt

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:30:35 #15
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_10439646
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:28 schreef Wisp het volgende:
Maya..

daar worden alle animatiefilms mee gemaakt


Ik zou wel klein beginnen. Ik heb maya nog niet gebruikt, maar het schijnt dat er wel een hoop geleer moet zijn! Maar ja dat is met 3dsmax ook wel.

The Matrix is er o.a. meegemaakt (tenminste grote delen).

pi_10439666
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:30 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik zou wel klein beginnen. Ik heb maya nog niet gebruikt, maar het schijnt dat er wel een hoop geleer moet zijn! Maar ja dat is met 3dsmax ook wel.

The Matrix is er o.a. meegemaakt.


3dsmax is echt niet moeilijk om te leren, en er zijn genoeg tutorials beschikbaar op het internet.... Als het hetzelfde is met Maya (geen ervaring zelf mee), moet dat geen probleem worden
pi_10439688
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:30 schreef TechXP het volgende:
Ik zou wel klein beginnen. Ik heb maya nog niet gebruikt, maar het schijnt dat er wel een hoop geleer moet zijn! Maar ja dat is met 3dsmax ook wel.

The Matrix is er o.a. meegemaakt (tenminste grote delen).


Ja Maya is het programma voor de professionals, ik kan het zelf ook amper

Maar het is voor modelleren absoluut het beste, films als Toy Story en Ice Age zijn er ook mee gemaakt, 3Dmax wordt over het algemeen meer gebruikt voor industrieel ontwerpen, dus prototypes voor producten e.d

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_10439710
cinema 4d
pi_10439719
dus om te beginnen is poser de beste optie? en als ik dat een beetje of goed onder de knie heb, kan ik aan maya beginnen?
pi_10439724
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:33 schreef Wisp het volgende:

[..]

Ja Maya is het programma voor de professionals, ik kan het zelf ook amper

Maar het is voor modelleren absoluut het beste, films als Toy Story en Ice Age zijn er ook mee gemaakt, 3Dmax wordt over het algemeen meer gebruikt voor industrieel ontwerpen, dus prototypes voor producten e.d


Ben je niet in de war met AutoCAD? (ok zelfde makers, maar toch)

Volgens mij is het zo:

3dsmax/Lightwave : modelleren voor games
Maya : modelleren voor animaties
AutoCAD: industrieel ontwerp

  donderdag 15 mei 2003 @ 00:36:23 #21
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10439743
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:34 schreef Markster het volgende:
dus om te beginnen is poser de beste optie? en als ik dat een beetje of goed onder de knie heb, kan ik aan maya beginnen?
Als het je echt om te beginnen om menselijke modellen gaat:

Poser -> 3dsmax -> Maya

Maar zo zou ik het doen...

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_10439744
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:35 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met AutoCAD? (ok zelfde makers, maar toch)

Volgens mij is het zo:

3dsmax/Lightwave : modelleren voor games
Maya : modelleren voor animaties
AutoCAD: industrieel ontwerp


ik denk dat hij bedoeld dat je met 3dmax previewpictures kan maken van prducten.
pi_10439748
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:35 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met AutoCAD? (ok zelfde makers, maar toch)

Volgens mij is het zo:

3dsmax/Lightwave : modelleren voor games
Maya : modelleren voor animaties
AutoCAD: industrieel ontwerp


Ja autocad ook, maar das weer een heel ander soort programma, veel technischer

3dmax wordt idd voorral voor games gebruikt

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_10439752
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:36 schreef ChOas het volgende:

[..]

Als het je echt om te beginnen om menselijke modellen gaat:

Poser -> 3dsmax -> Maya

Maar zo zou ik het doen...


iig met poser beginnen dus ok.
pi_10439767
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:36 schreef Markster het volgende:
ik denk dat hij bedoeld dat je met 3dmax previewpictures kan maken van prducten.

autocad zijn meer de tekeningen die de fabriek/apparatuur gebruikt om de producten te maken

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_10439769
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:36 schreef Markster het volgende:

[..]

ik denk dat hij bedoeld dat je met 3dmax previewpictures kan maken van prducten.


Dit kan ook met AutoCAD Ok, met 3d Studio MAX is het misschien idd wat mooier, maar om daarvoor alleen nou een heel pakket te kopen?
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:38:05 #27
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_10439781
sommige mensen bouwen iets technisch met autocad, maar die kan je importeren in 3dsmax en er wat filmpjes, 3d modellen van maken etc.
Of je doet het helemaal in 3dsmax
pi_10439787
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:37 schreef Wisp het volgende:

[..]

autocad zijn meer de tekeningen die de fabriek/apparatuur gebruikt om de producten te maken


precies, en bouwtekeningen. Heb ook nog autocad gedaan, maar dat vind ik helemaal nix.
pi_10439794
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:36 schreef ChOas het volgende:

[..]

Als het je echt om te beginnen om menselijke modellen gaat:

Poser -> 3dsmax -> Maya

Maar zo zou ik het doen...


eerst 3dmax?

das net zoiets als eerst windows leren en dan linux, maya en 3dmax zijn ongeveer even moeilijk, je moet gewoon aanleren wat je fijner vind, alhoewel maya wel beter geschikt is voor animaties

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:39:43 #30
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10439810
Autocad is specifiek gemaakt voor ontwerp, en CAD/CAM, niet voor het uiteindelijke product, waar 3dMax, en Maya wel voor bedoeld zijn...
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_10439815
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:37 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Dit kan ook met AutoCAD Ok, met 3d Studio MAX is het misschien idd wat mooier, maar om daarvoor alleen nou een heel pakket te kopen?


preview is wel erg belangrijk, een bedrijf moet op een gegeven moment laten zien aan de klant hoe het product eruit komt te zien zodat hij akkoord kan gaan, dan kan je niet aankomen met een autocad tekening
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_10439821
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:38 schreef Wisp het volgende:

[..]

eerst 3dmax?

das net zoiets als eerst windows leren en dan linux, maya en 3dmax zijn ongeveer even moeilijk, je moet gewoon aanleren wat je fijner vind, alhoewel maya wel beter geschikt is voor animaties


ff een vraagje:

Verschillen 3dsmax en maya net zoveel qua gebruik als poser en 3dsmax?

pi_10439859
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:40 schreef E_Motion het volgende:
ff een vraagje:

Verschillen 3dsmax en maya net zoveel qua gebruik als poser en 3dsmax?


poser ken ik niet, maar 3dmax en maya zien er op het eerste gezicht hetzelfde uit..

maya:

3dmax:

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_10439876
Ik heb met beide gewerkt en vind persoonlijk Maya fijner, maar de basis is hetzelfde, net zoiets als Windows en MacOS
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:44:15 #35
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10439878
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:38 schreef Wisp het volgende:

[..]

eerst 3dmax?

das net zoiets als eerst windows leren en dan linux, maya en 3dmax zijn ongeveer even moeilijk, je moet gewoon aanleren wat je fijner vind, alhoewel maya wel beter geschikt is voor animaties


Hmmm ik zie het meer als duplo -> lego -> meccano...

Eerst leren bouwen, en dan pas met iets anders omgaan...

Je hebt wel gelijk hoor, ik sla ook meestal stappen over, maar voor
leertraject zou ik het toch zo doen...

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_10439904
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:43 schreef Wisp het volgende:

[..]

poser ken ik niet, maar 3dmax en maya zien er op het eerste gezicht hetzelfde uit..

maya:
[afbeelding]

3dmax:
[afbeelding]


Hmm lijkt me idd niet zoveel verschil in zitten...

Wat is dan de meerwaarde van Maya tov 3D Studio MAX als het gaat om animaties?

  donderdag 15 mei 2003 @ 00:49:04 #37
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10439965
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:45 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Hmm lijkt me idd niet zoveel verschil in zitten...

Wat is dan de meerwaarde van Maya tov 3D Studio MAX als het gaat om animaties?


Vergelijk het met een kleurplaat maken:

1: Je bent 10, en hebt een se van 10 viltstiften
2: Je bent Bob Ross, en hebt alle verf in de wereld...

Maya is NOG proffesioneler,en heeft NOG meer opties dan 3DsMax...

*en nu ga ik slapen *

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_10439979
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:45 schreef E_Motion het volgende:
Hmm lijkt me idd niet zoveel verschil in zitten...

Wat is dan de meerwaarde van Maya tov 3D Studio MAX als het gaat om animaties?


Ik geloof dat het gedeelte om beweging te genereren wat beter is
Maar ik ben zelf nog niet zover met Maya.. ik moet op school nog theekopjes enzo maken

Je kan er wel leuke dingen mee maken

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_10440012
Wisp, mag ik vragen op welke school je zit, dat je dit soort dingen leert?
pi_10440038
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:52 schreef Markster het volgende:
Wisp, mag ik vragen op welke school je zit, dat je dit soort dingen leert?
hogeschool enschede

maar daar krijg je alleen de basis

die screenies waren ook niet van mij

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_10440049
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:53 schreef Wisp het volgende:

[..]

hogeschool enschede

maar daar krijg je alleen de basis

die screenies waren ook niet van mij


aha, naja enschede is toch te ver weg
pi_10453482
hmm kan iemand me ff een poser5 serial mailen

markster@chello.nl

pi_10454191
schiet eens op
pi_10454549
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 16:52 schreef Markster het volgende:
schiet eens op
warez request.
pi_10455011
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 17:07 schreef SolidArt het volgende:

[..]

warez request.


jup.
pi_10457269
duurt wel lang met jullie zeg

ondertussen kan ik nog steeds niet poseren

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')