abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10439310
Weet niet of modelleren het goei woord is, maar wat ik wil is dat ik korte en simpelere filmpjes als dat in Final Fantasy (de film) kan maken. En dan bedoel ik niet geheel met achtergronden ed, maar meer het maken van een persoon en de bewegingen daarvan.

Als dit anders heet dan modelleren, dan mag de titel aangepast worden

pi_10439323
3DSMAX.
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
pi_10439438
3DSMAX .
Carolyn Burnham: Uh, who's car is that out front?
Lester Burnham: Mine. 1970 Pontiac Firebird. The car I've always wanted and now I have it. I rule!
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:20:04 #4
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10439450
Poser natuurlijk!!!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:21:07 #5
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_10439473
- lightwave
- milkshape
- 3dsmax
- blender
- maya
- ....

een hele hoop! Met het programma Poser, heb in een klap een hoop standaardfiguren erbij, die zelf kan laten bewegen of aankleden, etc.

pi_10439476
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:20 schreef ChOas het volgende:
Poser natuurlijk!!!
poser! die hoorde ik een keer van iemand, is daar een demoversie van om hem ff te checken?
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:21:45 #7
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10439489
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:20 schreef ChOas het volgende:
Poser natuurlijk!!!
Oh: http://www.curiouslabs.com/
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:22:57 #8
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10439509
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:21 schreef Markster het volgende:

[..]

poser! die hoorde ik een keer van iemand, is daar een demoversie van om hem ff te checken?


Demo weet ik niet, kijk even op die site die ik net gaf...

Anders het `alternatieve` circuit...

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:24:22 #9
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_10439532
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:21 schreef Markster het volgende:

[..]

poser! die hoorde ik een keer van iemand, is daar een demoversie van om hem ff te checken?


Weet niet of er een demo van is. Maar dit kan je er van maken:
http://home.hccnet.nl/a.romijn/girl_movem.avi
pi_10439561
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:24 schreef TechXP het volgende:

[..]

Weet niet of er een demo van is. Maar dit kan je er van maken:
http://home.hccnet.nl/a.romijn/girl_movem.avi


kijk, dat is wat ik zoek, ff downloaden
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:26:27 #11
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10439573
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:25 schreef Markster het volgende:

[..]

kijk, dat is wat ik zoek, ff downloaden


Programma is echt waanzinnig, en heel makkelijk te gebruiken... succes ermee!
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_10439579
Poser is leuk om mee te kloten

Maar wil je er echt wat mee doen, moet je Poser combineren met 3D Studio MAX of Lightwave

pi_10439614
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:26 schreef ChOas het volgende:

[..]

Programma is echt waanzinnig, en heel makkelijk te gebruiken... succes ermee!


thx!

en wil er op zich wel in verdiepen, zit ook al een zo een opleiding te denken: www.cmm.nl

pi_10439622
Maya..

daar worden alle animatiefilms mee gemaakt

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
  donderdag 15 mei 2003 @ 00:30:35 #15
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_10439646
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:28 schreef Wisp het volgende:
Maya..

daar worden alle animatiefilms mee gemaakt


Ik zou wel klein beginnen. Ik heb maya nog niet gebruikt, maar het schijnt dat er wel een hoop geleer moet zijn! Maar ja dat is met 3dsmax ook wel.

The Matrix is er o.a. meegemaakt (tenminste grote delen).

pi_10439666
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:30 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ik zou wel klein beginnen. Ik heb maya nog niet gebruikt, maar het schijnt dat er wel een hoop geleer moet zijn! Maar ja dat is met 3dsmax ook wel.

The Matrix is er o.a. meegemaakt.


3dsmax is echt niet moeilijk om te leren, en er zijn genoeg tutorials beschikbaar op het internet.... Als het hetzelfde is met Maya (geen ervaring zelf mee), moet dat geen probleem worden
pi_10439688
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:30 schreef TechXP het volgende:
Ik zou wel klein beginnen. Ik heb maya nog niet gebruikt, maar het schijnt dat er wel een hoop geleer moet zijn! Maar ja dat is met 3dsmax ook wel.

The Matrix is er o.a. meegemaakt (tenminste grote delen).


Ja Maya is het programma voor de professionals, ik kan het zelf ook amper

Maar het is voor modelleren absoluut het beste, films als Toy Story en Ice Age zijn er ook mee gemaakt, 3Dmax wordt over het algemeen meer gebruikt voor industrieel ontwerpen, dus prototypes voor producten e.d

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_10439710
cinema 4d
pi_10439719
dus om te beginnen is poser de beste optie? en als ik dat een beetje of goed onder de knie heb, kan ik aan maya beginnen?
pi_10439724
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:33 schreef Wisp het volgende:

[..]

Ja Maya is het programma voor de professionals, ik kan het zelf ook amper

Maar het is voor modelleren absoluut het beste, films als Toy Story en Ice Age zijn er ook mee gemaakt, 3Dmax wordt over het algemeen meer gebruikt voor industrieel ontwerpen, dus prototypes voor producten e.d


Ben je niet in de war met AutoCAD? (ok zelfde makers, maar toch)

Volgens mij is het zo:

3dsmax/Lightwave : modelleren voor games
Maya : modelleren voor animaties
AutoCAD: industrieel ontwerp

  donderdag 15 mei 2003 @ 00:36:23 #21
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_10439743
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:34 schreef Markster het volgende:
dus om te beginnen is poser de beste optie? en als ik dat een beetje of goed onder de knie heb, kan ik aan maya beginnen?
Als het je echt om te beginnen om menselijke modellen gaat:

Poser -> 3dsmax -> Maya

Maar zo zou ik het doen...

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_10439744
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:35 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met AutoCAD? (ok zelfde makers, maar toch)

Volgens mij is het zo:

3dsmax/Lightwave : modelleren voor games
Maya : modelleren voor animaties
AutoCAD: industrieel ontwerp


ik denk dat hij bedoeld dat je met 3dmax previewpictures kan maken van prducten.
pi_10439748
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:35 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Ben je niet in de war met AutoCAD? (ok zelfde makers, maar toch)

Volgens mij is het zo:

3dsmax/Lightwave : modelleren voor games
Maya : modelleren voor animaties
AutoCAD: industrieel ontwerp


Ja autocad ook, maar das weer een heel ander soort programma, veel technischer

3dmax wordt idd voorral voor games gebruikt

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_10439752
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:36 schreef ChOas het volgende:

[..]

Als het je echt om te beginnen om menselijke modellen gaat:

Poser -> 3dsmax -> Maya

Maar zo zou ik het doen...


iig met poser beginnen dus ok.
pi_10439767
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 00:36 schreef Markster het volgende:
ik denk dat hij bedoeld dat je met 3dmax previewpictures kan maken van prducten.

autocad zijn meer de tekeningen die de fabriek/apparatuur gebruikt om de producten te maken

[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')