quote:*Jaloerse blik* maar.......niet voor lang! We zijn in voorbereiding van onze trip van volgend jaar en deze site heeft ons al goed geholpen bij de voorbereiding.8-).
Op zondag 5 oktober 2003 20:11 schreef cptmarco het volgende:
Ik verveelde me, dus ik heb een poging gedaan om wat vakantiefoto's online te zetten:fotos Zuid-Afrika, Namibië, Botswana, Zambia en Zimbabwe
Dit zijn trouwens heel mooie foto's !
quote:alleen moet je nog even bij de opties van je .tk domein uitvinken dat je een popup wilt, want die kan je gewoon uitschakelen!verder ziet het er prima uit
Op woensdag 21 mei 2003 15:24 schreef travelman het volgende:
kijk op www.fantasticvoyage.tk
Het lijkt me echt een supermooie reis en als ik al de foto's in dit topic zie, word ik alleen maar enthousiaster. Toch zit ik me wel af te vragen of de afstand die je in een kleine maand aflegt niet veel te groot is bij deze reis? Kan iemand vertellen hoe hij/zij de reisafstanden t.o.v. de 'rustmomenten' ervaren heeft bij deze of een soortgelijke reis?
Een alternatief is om een kleiner stukje Afrika te pakken en daar wat langer stil te staan bij de diverse parken etc, alleen vinden we de reis van Shoestring wel heel gaaf aangezien je veel mooie parken en bezienswaardigheden aandoet in een maand.
Je kunt overdag in de truck nog wel even de ogen dicht doen om wat bij te slapen.
Je moet het gewoon doen, het is een erg mooie vakantie door een prachtig gebied.
Hieronder het globale reisschema:
1 Vliegtuig; 2 Kaapstad; 3 Kaapstad; 4 Citrusdal; 5 Oranjerivier; 6 Fish River Canyon; 7 Sesriem; 8 Swakopmund; 9 Swakopmund; 10 Damaraland; 11 Etosha; 12 Etosha; 13 Etosha; 14 Waterbergplateau; 15 Buitepos; 16 Maun; 17 Maun; 18 Maun; 19 Kasane; 20 Victoria Falls; 21 Victoria Falls; 22 Bulawayo; 23 Thsipise; 24 Kruger; 25 Kruger; 26 Vliegtuig; 27 Aankomst in Amsterdam
Kijk er nu al enorm naar uit. Na de chaos van India van afgelopen jaar, nu de rust en natuur in Zuidelijk Afrika
Wij doen een groepsreis met Shoestring, kale reis is ¤ 1499, maar dan komt er ook nog een bijdrage bij voor een maaltijdpot van ¤ 325 p.p. Hier worden dan wel bijna alle maaltijden tijdens de reis uit betaald. Heb even de rekening erbij gepakt en de reis inclusief belastingen, brandstoftoeslagen etc. is ruim ¤ 4000 met zijn 2-en. Dan heb je daar natuurlijk nog wel de prijzen van excursies enzo.quote:Op donderdag 30 september 2004 13:29 schreef Koningin het volgende:
Mag ik vragen wat zo'n reis kost.....? Wij zijn ook evt. in overweging om dit volgend jaar (of ooit) nog eens te doen.
Same here, maar van mij was afgelopen september.quote:Op donderdag 15 mei 2003 12:47 schreef Expecho het volgende:
Woei, ik heb *exact* dezelfde rondreis gedaan als jij, alleen met een andere organisatie (Beter-Uit).
404 page not foundquote:Op zondag 3 oktober 2004 19:05 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
http://www.johanvanderveen.nl/beteruit/fotosjohan01.html
Is ff tijdelijk, check op later moment nog ens...quote:Op zondag 3 oktober 2004 19:32 schreef cptmarco het volgende:
[..]
404 page not found
Ik denk dat voor de meeste organisaties geldt dat het veelal volgens een strak plan gaat. De meeste dagen verlopen volgens een strak plan (moet ook wel wil je wat zien), de dagen die je voor jezelf hebt zijn dan ook een verademing.....quote:Op donderdag 17 februari 2005 20:07 schreef Werewolf het volgende:
Gaan er veel ouderen mee of juist jongeren? Hoe lang zit je per dag in een truck? Hoe 'vrij' word je gelaten...
Leuk dat je Afrika gaat bezoeken, zal je echt nooit meer vergetenquote:Op woensdag 30 maart 2005 09:52 schreef Werewolf het volgende:
We hebben inmiddels de reis geboekt. We gaan met Koning Aap begin juli naar Afrika toe. k kijk er echt al naar uit.
........
Hoeveel en wat voor kleding nam je allemaal mee?
Overige tips zijn natuurlijk ook altijd welkom...
Muziek, als je grote einden gaat maken is het aan het begin niet zo moeilijk om attent te blijven, maar geloof me, na twee weken wilde dieren is een olifant niet bijzonder meer. Als je plek hebt dus zeker muziek meenemen, ik was blij dat ik een vriendin overhield aan de vakantie die wel muziek bij zich had.quote:Op woensdag 30 maart 2005 13:09 schreef Werewolf het volgende:
Wij gaan 27 dagen.
Ik denk ook dat ik gewoon een lading goedkope shirts bij de zeeman ga halen en deze daar lekker achter laat.
Maakt dat gelijk ruimte voor de eventuele souvenirs.
Ik heb niet echt vragen (krijgen nog een info avond), maar als je nog tips hebt wil ik ze graag horen. Bijvoorbeeld dingen die je zelf had vergeten of dingen die je wel mee had genomen en erg makkelijk zijn.
neem een fleece-trui.jas mee....quote:Op woensdag 30 maart 2005 09:52 schreef Werewolf het volgende:
Alleen zou ik niet weten hoeveel van alles ik mee moet nemen. We gaan in de zomer, dus is het daar winter, maar echt koud zal het overdag niet zijn. 's Avonds en 's nachts daarintegen waarschijnlijk wel.
Muziek is wel een hele goede, heb ik ook over na zitten denken, aangezien je toch grote afstanden aflegt.quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:21 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Muziek, als je grote einden gaat maken is het aan het begin niet zo moeilijk om attent te blijven, maar geloof me, na twee weken wilde dieren is een olifant niet bijzonder meer. Als je plek hebt dus zeker muziek meenemen, ik was blij dat ik een vriendin overhield aan de vakantie die wel muziek bij zich had.
Mijnwerkerslampje, ik weet niet hoe je gaat overnachten, maar als je op campsites komt te staan is het niet overal even licht, dus als je staat te p*ssen, is een lamp die je niet vast hoeft zeker geen overbodige luxe.
Plasticzakjes, als je digitale aparaten meeneemt is het niet onverstandig om deze in plastic zakken te bewaren tegen stof. Fotorolletjes en/of videobandjes hierin bewaren, want je wilt niet weten waar het stof uiteindelijk allemaal zit. Ook op plaatsen waar je het niet verwacht......
d'r zijn nog wel meer tips, maar ik moet eigenlijk weer aan het werk, was wel weer even leuk om aan afrika terug te denken.......
Wat voor een camera denk je mee te gaan nemen, als ik zo vrij mag zijn.....
Welke maand was dat? Wij gaan in de zomer, dus is het daar winter. Nouja, ik heb ook al gelezen dat de winter daar voor ons geen echte winter is, maar goed. Vooral in woestijngebieden (Namibie) kan het 's nachts erg koud zijn, toch?quote:Op woensdag 30 maart 2005 16:42 schreef cptmarco het volgende:
neem een fleece-trui.jas mee....
En het valt best wel mee 's nachts. Wij hebben grootste gedeelte van de vakantie buiten geslapen.
Komt er dan nog geld bij voor het opnemen?quote:Op woensdag 30 maart 2005 17:20 schreef inkie1010 het volgende:
O ja in Zuid-Afrika kun je trouwens gewoon pinnen uit de geldautomaten!!
Erg handig!
Koop een stekker op het vliegveld in afrika, is beter dan eentje hier kopen, weet je zeker dat je een goede hebt. Zo'n omvormer, vormt die de afrikaanse stroom om naar nederlandse stroomquote:Op woensdag 30 maart 2005 17:09 schreef Werewolf het volgende:
....
Hoe zit het eigenlijk met de electriciteit. Alle electrische apparaten moeten ook opgeladen worden. Zijn er daar mogelijkheden voor?
Ik kan wel aan een afrikaanse omvormer komen, maar daar heb ik niets aan als ik geen stopcontact heb
Een collega van mij is dit voorjaar naar Afrika geweest en daarvan kan ik de omvormer overkopen.quote:Op woensdag 30 maart 2005 22:48 schreef Achterhoekers_eerst het volgende:
[..]
Koop een stekker op het vliegveld in afrika, is beter dan eentje hier kopen, weet je zeker dat je een goede hebt. Zo'n omvormer, vormt die de afrikaanse stroom om naar nederlandse stroom(flauwwww)
Wij zijn slechts een paar dagen in Botswana gebleven. Wij hebben met een platte open boot op 's avonds op de Chobe gevaren. Olifanten, buffels, krokodillen, nijlpaarden en tientallen vogelsoorten gezien.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 11:44 schreef miss_sly het volgende:
Als alles doorgaat zoals we hopen, gaan mijn vriend en ik begin maart naar Botswana. Of beter gezegd, mijn vriend zit er 2 weken voor zijn werk en de bedoeling is dat ik hem achterna reis en we dan een week of 2 wat gaan rondtrekken/dingen bekijken.
We willen dus eigeniljk geen reis boeken via Djoser ofzo, maar het zelf doen of ter plekke iets regelen. Wat ik eigenlijk zoek zijn tips mbt de vliegreis (een retourticket Botswana is vreselijk duur, goedkopere manier door op bijv. Zuid Afrika te vliegen en dan een goedkopere vlucht naar Botswana te boeken; hoe regel je dat) en hoe eea te regelen in Botswana zelf.
Is het eenvoudig en niet te duur om daar een auto te huren?
Is het rijden daar een beetje te doen?
Kun je je misschien ter plekke aansluiten bij een groep mensen die een rondreis maakt?
Of daar zelf iets regelen met een gids?
Behalve Chobe NP, Okavanga-delta en Victoria Falls, wat zijn echte aanraders?
bedankt...dit is slechts een kleine greepquote:Op maandag 16 januari 2006 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Mooie foto's Werewolf
Hadden jullie een georganiseerde reis, of hadden jullie e.e.a. zelf geregeld?
En in Zambia zeggen ze natuurlijk dat ie vanaf dar het mooiste is..quote:Op maandag 16 januari 2006 13:36 schreef Levitation het volgende:
Heb de reis met Summum gemaakt. Ipv Zambia ga je dan naar Zimbabwe. De Victoriafalls zijn mooier vanaf de Zimbabwaanse zijde gezien. (zegt men)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |