abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10434902
Kan ik het beste een website maken met Frontpage? Ik ken namelijk geen HTML code knallen.

En dan nog wat... ik kan Frontpage helemaal niet vinden. Ik heb Windows XP Pro. De map is er wel, maar die is leeg. Op de office CD staat ie nie.... Moet ik op de XP CD kijken?

woensdag 14 mei 2003 @ 21:35:51 #2
55384 GHansV
New and improved.
pi_10434935
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:35 schreef belikewater het volgende:
En dan nog wat... ik kan Frontpage helemaal niet vinden. Ik heb Windows XP Pro. De map is er wel, maar die is leeg. Op de office CD staat ie nie.... Moet ik op de XP CD kijken?
Frontpage is een los onderdeel en zit niet bij je standaard Office Pakket.
Don't think you are, know you are.
pi_10434941
moet je wel Office XP Proffesional / Enterprise hebben, of whatever ze die speciale versie van Office noemen
Ik post om het posten.
pi_10434977
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:36 schreef Furious het volgende:
moet je wel Office XP Proffesional / Enterprise hebben, of whatever ze die speciale versie van Office noemen
ik heb Pro, maar geen frontpage. Die is het dus niet, enterprise is geen office pakket voor zover ik weet
pi_10435093
...of natuurlijk met de Mozilla of Netscape composer.
pi_10435113
quote:
Kan ik het beste een website maken met Frontpage? Ik ken namelijk geen HTML code knallen.

Is HTML dan zo moeilijk
Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
pi_10435133
kan vast wel ergens een trial downen denk ik... en het trialprobleem is dan ook wel op te lossen
pi_10435140
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:40 schreef EminemRulezz het volgende:

[..]

Is HTML dan zo moeilijk

Voor een leek wel
pi_10435167
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:39 schreef JeRa het volgende:
...of natuurlijk met de Mozilla of Netscape composer.
die is fout...

[Dit bericht is gewijzigd door Thomas B. op 14-05-2003 21:43]

pi_10435220
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:41 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

die fout...

Hee, kan ik het helpen dat er alleen maar kuttools zijn voor webdesign, waarom denk je dat ik na 2 dagen webdesignen al HTML kon?

overigens is frutpage 10x zo slecht

[Dit bericht is gewijzigd door JeRa op 14-05-2003 21:44]

pi_10435246
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:43 schreef JeRa het volgende:

[..]

Hee, kan ik het helpen dat er alleen maar kuttools zijn voor webdesign, waarom denk je dat ik na 2 dagen webdesignen al HTML kon?

same here
pi_10435755
Ik heb ooit eens Frontpage gebruikt... vroeger, toen ik nog win98 had. Maar zou dat tegenwoordig niet meer op de XP cd staan?
pi_10435819
Doe het dan als html-n00b met Dreamweaver ofzo.

Frontpage levert van die standaard pagina's op als http://www.so-web.org/~jriezebos/

En als het voor een onderneming is raad ik het aan door iemand anders te laten doen en niet zelf iets te maken met frontpage

Moderator woensdag 14 mei 2003 @ 22:46:47 #14
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_10437262
asjeblieft niet! neem dan Dreamweaver!!!
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
  woensdag 14 mei 2003 @ 22:55:32 #15
43415 SkippyTheKangaroo
I come from a land Down Unda..
pi_10437517
Ach Frontpage levert in ieder geval redelijk cleane HTML-code af, in tegenstelling tot de nieuwere Word-versies, die ook claimen dat ze HTML kunnen schrijven
En Frontpage is wel makkelijk als je met irritante zaken als tabellen in de weer bent
♥ ♥ 't Is altijd lente in de ogen van de tandarts... ♥ ♥
pi_10437952
dreamweaver....? Dat moeten we zeker kopen, of kan ik t gratis downloaden ergens?
pi_10437980
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 21:36 schreef Markster het volgende:
Die is het dus niet, enterprise is geen office pakket voor zover ik weet
Nee, hij heet namelijk Developer
pi_10438154
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 23:11 schreef belikewater het volgende:
dreamweaver....? Dat moeten we zeker kopen, of kan ik t gratis downloaden ergens?
Je kan een trial downloaden op de site van Macromedia

http://www.macromedia.com/cfusion/tdrc/index.cfm?product=dreamweaver

Succes ermee

pi_10438458
Als je bekend bent met de Office-producten is Frontpage dan wel weer erg handig om zowat de basics door te krijgen. En natuurlijk levert Frontpage een hoop tags af waar je niets mee bent, maar voor een beginnende amateur-webmaster is dit absoluut geen ramp.

En ik hoop echt oprecht dat er hier niet weer mensen dit topic komen vervuilen door te roepen : IK GEBRUIK ENKEL NOTEPAD. Big deal...

woensdag 14 mei 2003 @ 23:31:56 #20
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_10438528
quote:

Frontpage is alleen onderdeel van Office XP Professional (en wellicht andere, duurdere Office pakketten) maar zit niet in de Office XP Standard edititie.

Frontpage 2002 is prima geschikt om homepages te bouwen. Ik heb er zelf veel werk mee verricht in de afgelopen 2 jaar, maar ga nu langzaam aan over op zelf HTML-en, icm PhPNuke op mijn webhost. Frontpage 2002 is een vrij goede editor, ondanks alle kritiek die er is op Microsoft.

Kijk ook eens naar DreamWeaver, dat is ook een erg goede editor. Ook daar heb ik pagina's mee gemaakt.

Verder zijn er ook voldoende gratis alternatieven, zeker voor de beginnende web-bouwer. Kijk eens op www.tucows.com en zoek eens tussen de freeware in de WYSIWYG sectie van web-editors.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 14 mei 2003 @ 23:37:58 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_10438657
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 23:29 schreef Webdevel het volgende:
En ik hoop echt oprecht dat er hier niet weer mensen dit topic komen vervuilen door te roepen : IK GEBRUIK ENKEL NOTEPAD. Big deal...
Notepad gebruikers zijn niet stoer Gebruik dan tenminste iets van UltraEdit ofzo zodat je tenminste de kleurcodes kunt zien bij HTML.

Het is alleen maar zelfkastijding om alleen notepad te gebruiken, en geen tekst editor die je HTML tags herkend en een kleurtje geeft. Echt wel 10 keer makkelijker.....helemaal als je HTML wilt leren!

Echte stoere mannen maken een website met COPY CON INDEX.HTML op de DOS Prompt hahaha Wat nou NOOTPAT!

Verder: zie bovenstaande posting, Frontpage en Dreamweaver zijn echt niet slecht ofzo.

-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_10438705
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 22:55 schreef SkippyTheKangaroo het volgende:
Ach Frontpage levert in ieder geval redelijk cleane HTML-code af, in tegenstelling tot de nieuwere Word-versies, die ook claimen dat ze HTML kunnen schrijven
En Frontpage is wel makkelijk als je met irritante zaken als tabellen in de weer bent
Word is helemaal bagger maar Frontpage is het ook niet

Ik zou toch echt HTML gaan leren, het echt heel makkelijk. En tabellen in HTML maken is ook niet moeilijk hoor

pi_10440575
quote:

Mooie icoon man
Mocht je toch interesse hebben in leren van HTML: html basics
Dreamweaver is niet echt het gemakkelijkste vind ik voor een beginner... je kan behoorlijk in de war raken van de interface...

Probeer voor de gein ook eens:
namo web editor of site spinner

donderdag 15 mei 2003 @ 01:56:11 #24
47196 Lehcimus
---- Leeg ----
pi_10440697
Ik zou zeggen leer toch zelf HTML en of en je dan frontpage of iets gebruikt maakt dan niet uit.
Dus lees wat tutorials door op het net te vinden met google of hier op w3cschools.

als je nog een goede editor zoekt om je HTML in te schrijven gebruik dan Crimson Editor ook met kleurcodering.

"I am Jack's Unstoppable Insomnia. Sleep. Snicker. Not tonight. Not anytime soon."
  Moderator donderdag 15 mei 2003 @ 08:33:06 #25
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_10441873
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 23:11 schreef belikewater het volgende:
trialversie op www.macromedia.com >> en werkt helemaal! (alleen 30 dagen)

frontpage moet je ook kopen (officieel)

donderdag 15 mei 2003 @ 08:59:57 #26
47571 ForeverEternalFreak
Per sempre vita eterna
pi_10442090
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 23:37 schreef maartena het volgende:

[..]

Notepad gebruikers zijn niet stoer Gebruik dan tenminste iets van UltraEdit ofzo zodat je tenminste de kleurcodes kunt zien bij HTML.

Het is alleen maar zelfkastijding om alleen notepad te gebruiken, en geen tekst editor die je HTML tags herkend en een kleurtje geeft. Echt wel 10 keer makkelijker.....helemaal als je HTML wilt leren!

Echte stoere mannen maken een website met COPY CON INDEX.HTML op de DOS Prompt hahaha Wat nou NOOTPAT!

Verder: zie bovenstaande posting, Frontpage en Dreamweaver zijn echt niet slecht ofzo.

Klopt helemaal!
It's a silly time to learn to swim when you start to drown
It's a silly time to learn to swim on the way down
  Moderator donderdag 15 mei 2003 @ 09:24:51 #27
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_10442396
als je wel html kennis hebt is EditPlus super!

ik gebruik allebei: Dreamweaver MX en EditPlus 2...
omdat Dreamweaver nie echt lekker text-edit...

en nog stoerder: je html op papier schrijven en inscannen met OCR

pi_10445531
dus Dreamweaver is een zng. WYSIWYG editor? Beetje knippen en plakken... da kan ik wel.
pi_10445612
Volgens mij hebben we de discussie over kleurcodering al een paar keer gehad, dus laat ik niet weer opnieuw beginnen .

Voornaamste vereiste voor een (HTML) code editor, goede inspringmogelijkheden, gevolgd door regelnummering.

Als je op zoek bent naar een comfortabele freeware HTML-editor is Firstpage uitstekend.
Hier te downloaden.

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_10445722
en zo zie je maar weer, hoe slecht mensen lezen en luisteren... IK KAN HELEMAAL GEEN HTML!!!!!!

Macromedia Studio MX, is dat wat dan?

pi_10445741
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 12:02 schreef belikewater het volgende:
IK KAN HELEMAAL GEEN HTML!!!!!!
DAN MOET JE HET MAAR LEREN!!!!

P.S. Je Caps-Lock stond nog aan geloof ik .

donderdag 15 mei 2003 @ 12:20:56 #32
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_10446178
quote:
IK KAN HELEMAAL GEEN HTML!!!!!!

Maaruh, ben je gewoon te lui om het te leren of heb je echt het IQ van een baksteen ?

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_10446210
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 12:20 schreef Aaargh! het volgende:
Maaruh, ben je gewoon te lui om het te leren of heb je echt het IQ van een baksteen ?
Sluiten die twee opties elkaar eigenlijk uit?
  donderdag 15 mei 2003 @ 12:27:01 #34
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_10446323
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 12:22 schreef Litpho het volgende:

[..]

Sluiten die twee opties elkaar eigenlijk uit?

Goeie vraag
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  donderdag 15 mei 2003 @ 12:44:40 #35
30149 Iesie
Im not dead! I feel happy!
pi_10446771
Probeer het eens met Namo webeditor, is zowel WYSIWYG als Textbased, erg prettig mee te werken.
<Sonium> someone speak python here?
<lucky> HHHHHSSSSSHSSS
<lucky> SSSSS
<Sonium> the programming language
pi_10447933
Klik hier om html te leren.
  donderdag 15 mei 2003 @ 16:51:00 #37
47196 Lehcimus
---- Leeg ----
pi_10454161
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 13:23 schreef DaForZz het volgende:
Klik hier om html te leren.
Die tip gaf ik hem al eerder in dit topic maar ja het ook echt nog gaan lezen is waarschijnlijk teveel voor hem.
"I am Jack's Unstoppable Insomnia. Sleep. Snicker. Not tonight. Not anytime soon."
  donderdag 15 mei 2003 @ 20:42:00 #38
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_10459523
Waarom dringt iedereen aan dat ie maar HTML moet gaan leren? Het is vrij duidelijk dat hij een beginneling is, en mischien WIL ie wel helemaal geen HTML leren.

Iemand heeft al gezegd dat ie niet zat te wachten op al die "ik gebruik notepad en ik ben stoer" replies, dus schakeld men over op de "leer maar HTML" replies.

Daar is de topicstarter toch niet mee geholpen?

-
  donderdag 15 mei 2003 @ 20:51:58 #39
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_10459744
quote:
en zo zie je maar weer, hoe slecht mensen lezen en luisteren... IK KAN HELEMAAL GEEN HTML!!!!!!
Sommige mensen zijn hardleers en denken dat ze stoer zijn omdat zij wel HTML kunnen.

Ohw weer een n00b die niet kan HTML-en.... ff posten dat ik het wel kan en dat ik notepad gebruik

FrontPage is prima.
Macromedia Dreamweaver MX is prima.
CoffeeCup is ook een leuke, gratis editor: http://www.coffeecup.com

En kijk verder eens in deze lijst met WYSIWYG editors: http://www.tucows.com/htmlbeginner95_default.html

Veel succes!

En nu wil ik niemand meer horen over hoe goed ze kunnen HTML-en met teksteditors en dat ie het maar moet leren.

-
pi_10459856
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 20:51 schreef maartena het volgende:

Sommige mensen zijn hardleers en denken dat ze stoer zijn omdat zij wel HTML kunnen.

HTML kun je in 1 dag leren. Dus zo stoer is dat niet.

En een beetje HTML kennis kan geen kwaad toch?

donderdag 15 mei 2003 @ 21:00:17 #41
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_10459916
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 22:46 schreef djkoelkast het volgende:
asjeblieft niet! neem dan Dreamweaver!!!
Precies het meest slechte programma om een site te bouwen is toch wel Frontpage.

Dreamweaver is heaven voor ontwikkelen van sites
Voor edit is toch HomeSite wel lekker werken .. wat dus bij Dreamweaver geleverd werd/wordt

[Dit bericht is gewijzigd door Lambiekje op 15-05-2003 21:03]

Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 15 mei 2003 @ 21:01:38 #42
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_10459953
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 12:44 schreef Iesie het volgende:
Probeer het eens met Namo webeditor, is zowel WYSIWYG als Textbased, erg prettig mee te werken.
dat is Dreamweaver ook
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 15 mei 2003 @ 21:02:06 #43
53731 Flipper01
Addicted Dolphin
pi_10459969
Als je helemaal geen verstand van HTML hebt raad ik je aan om Frontpage te gebruiken. Dat werkt erg eenvoudig en je hebt er geen HTML kennis voor nodig. Wil je wat verder dan kan je met Macromedia Dreamweaver gaan werken, dat is net wat uitgebreider.
HTML kan je in 1 dag leren, maar ik werk persoonlijk liever in combinatie met Dreamweaver omdat je dan ook meteen kan zien wat je aan het brouwen bent.
I don't shine if you don't shine
  donderdag 15 mei 2003 @ 21:04:57 #44
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_10460020
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 20:56 schreef DaForZz het volgende:

[..]

HTML kun je in 1 dag leren. Dus zo stoer is dat niet.

En een beetje HTML kennis kan geen kwaad toch?

Kan geen kwaad. Maar ik wordt een beetje ziek van de "leer maar HTML" replies terwijl het nu wel duidelijk is dattie ie dat niet wil.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')