Precies wat hij zei dus, een verkapte vorm van gokken.quote:Op woensdag 14 mei 2003 20:41 schreef danos het volgende:
jij bent pas een sneu figuur, veel mensen beleggen voor de lol/kick
Geld is niet alles hoor. Zolang jij+je gezin nog gewoon gezond zijn is er niks aan de handquote:Op woensdag 30 augustus 2006 23:43 schreef fr0x het volgende:
550k, dan vergaat je wereld toch...
Ehm.... oudedagsvoorziening?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 04:25 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Geld is niet alles hoor. Zolang jij+je gezin nog gewoon gezond zijn is er niks aan de hand
Gewoon een domme lul daar heb ik geen medelijden mee.quote:Op woensdag 14 mei 2003 20:20 schreef Aernout het volgende:
Een miljoen gulden.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:56 schreef SeLang het volgende:
Tijd voor een kickje
Ik hoor net dat een vriend van mij 550k euro (!) heeft verloren met geschreven opties.
Dit is dus inclusief geleend geld + overwaarde huis.
Een half jaar geleden was ie nog rijk, nu heeft ie geen cent meer (maar wel een enorme hypotheek).
Hoe krijg je het voor elkaar
Tja risico. Hij had het moeten hedgen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:56 schreef SeLang het volgende:
Tijd voor een kickje
Ik hoor net dat een vriend van mij 550k euro (!) heeft verloren met geschreven opties.
Dit is dus inclusief geleend geld + overwaarde huis.
Een half jaar geleden was ie nog rijk, nu heeft ie geen cent meer (maar wel een enorme hypotheek).
Hoe krijg je het voor elkaar
Waar hebtzucht toch niet tot kan leiden. Ben zo zelf ook 800 euro kwijt geraakt op de beurs gewoon door hebzucht, valt al bij al nog mee, maar voor mij, nooit meer. Ik moet er te hard voor werken en sparen. Dus ik mijd alle risico als het met geld sparen te maken heeft. Die mindere opbrengst neem ik er wel bij.quote:Op woensdag 14 mei 2003 20:20 schreef Aernout het volgende:
Dit heeft niet zoveel met hebzucht te maken maar meer met het niet afkappen van in het begin nog relatief kleine verliezen. Toevoegen aan de verliesgevende positie en maar blijven hopen op een ommekeer. Naarmate de positie verder op verlies komt wordt het steeds moeilijker om verlies te nemen want de ommekeer moet toch snel komen..... De situatie is erg vergelijkbaar met Nick Leeson indertijd.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 14:18 schreef Emu het volgende:
[..]
Waar hebtzucht toch niet tot kan leiden. Ben zo zelf ook 800 euro kwijt geraakt op de beurs gewoon door hebzucht, valt al bij al nog mee, maar voor mij, nooit meer. Ik moet er te hard voor werken en sparen. Dus ik mijd alle risico als het met geld sparen te maken heeft. Die mindere opbrengst neem ik er wel bij.
je hebt altijd aandelen ergens in... je bankrekening, je eigen huis.quote:
Des te meer reden om niet nog extra risico's te nemen.quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:38 schreef Aarde het volgende:
[..]
je hebt altijd aandelen ergens in... je bankrekening, je eigen huis.
onderhevig aan waardeveranderingen en risico's.
punt.![]()
Wist je dat cash op lange termijn riskanter is dan een aandelenbelegging ?quote:
Dat zal allemaal best, maar ik vind beleggen doodeng. Ik zou bijvoorbeeld ook nooit gaan voor een beleggingshypotheek ofzo. Veel te veel van die verhalen gehoord zoals in dit topic.quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wist je dat cash op lange termijn riskanter is dan een aandelenbelegging ?
Ik denk dat als je voor opties gaat je veel minder risico loopt..quote:
Volgens mij is een hypotheek zonderbelggingsdeel al aardig onbetaalbaar, maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel weet is dat je pensioen wel op basis van beleggingen is, dus helemaal onderuit komen lukt niet echt.quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:44 schreef Isegrim het volgende:
Dat zal allemaal best, maar ik vind beleggen doodeng. Ik zou bijvoorbeeld ook nooit gaan voor een beleggingshypotheek ofzo. Veel te veel van die verhalen gehoord zoals in dit topic.
Bovendien ben ik een arme sloeber, dus er is ook weinig te beleggen, behalve mijn brood.
Je bedoelt op lange termijn minste rendement? Met cash heb je juist vrijwel geen risico. (buitenlandse valuta speculatie even buiten beschouwing gelaten). Je weet dat cash immers nominaal volgende jaar hetzelfde is, dus geen risico. Met aandelen, bonds weet je dat niet zeker.quote:Op zaterdag 2 september 2006 12:41 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wist je dat cash op lange termijn riskanter is dan een aandelenbelegging ?
Tis wat met die videotheekhouders! Kent SeLang niet toevallig die via-via-kennis van TS?quote:Op dinsdag 23 mei 2006 15:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Of ie echt rijk was dat weet ik niet, maar hij had dus wel 3 videotheken die van hemzelf waren.
Daar had ie zijn hele leven voor gewerkt en nu is het pleite
Je zou maar op 10 september 2001 dollars gekocht hebben van je spaargeldquote:Op zaterdag 2 september 2006 20:19 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Je bedoelt op lange termijn minste rendement? Met cash heb je juist vrijwel geen risico. (buitenlandse valuta speculatie even buiten beschouwing gelaten). Je weet dat cash immers nominaal volgende jaar hetzelfde is, dus geen risico. Met aandelen, bonds weet je dat niet zeker.
Historisch gezien heeft aandelen een hoog rendement gehad.
Bijna alle currencies zijn 'fiat currencies'. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld een euro geen claim is op echte assets en de centrale banken naar eigen goeddunken meer geld kunnen aanmaken. De waarde van het geld is puur gebaseerd op vertrouwen in het monetaire beleid van de centrale banken. Inflatie en eventuele devaluaties hollen de waarde van cash en bonds uit.quote:Op zaterdag 2 september 2006 20:19 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Je bedoelt op lange termijn minste rendement? Met cash heb je juist vrijwel geen risico. (buitenlandse valuta speculatie even buiten beschouwing gelaten). Je weet dat cash immers nominaal volgende jaar hetzelfde is, dus geen risico. Met aandelen, bonds weet je dat niet zeker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |