abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41333076
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 20:41 schreef danos het volgende:
jij bent pas een sneu figuur, veel mensen beleggen voor de lol/kick
Precies wat hij zei dus, een verkapte vorm van gokken.
deze account is gehacked door GreyHatHacks
pi_41346559
550k, dan vergaat je wereld toch...
peace, nd suck a !@$%
pi_41351681
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 23:43 schreef fr0x het volgende:
550k, dan vergaat je wereld toch...
Geld is niet alles hoor. Zolang jij+je gezin nog gewoon gezond zijn is er niks aan de hand
pi_41351711
Nou Rapaille, is wel heel gezond denken van je. Ben het ook met je eens. Maar dat je bij zo'n bedrag even moet slikken is mij ook niet vreemd helaas.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 04:37:34 #30
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_41351720
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 04:25 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Geld is niet alles hoor. Zolang jij+je gezin nog gewoon gezond zijn is er niks aan de hand
Ehm.... oudedagsvoorziening?
Dikke shit volgens mij als je zó verschrikkelijk veel geld verliest.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_41351950
Lijkt mij ook dikke shit
pi_41352019
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 20:20 schreef Aernout het volgende:
Gewoon een domme lul daar heb ik geen medelijden mee.

Met 20% risico lopen, 80% op de bank zetten en de 20% afzekeren zodat je nooit meer dan pak hem beet 40% risico loopt.

Verder ken ik iemand die een huis van 1,2 miljoen er doorheen joeg. Ook geen medelijden mee
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_41352029
ik heb een sneu verhaal. de winstverdriedubbelaar e.d. van legio lease (dexia)

die heb ik verkocht!
pi_41352032
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:56 schreef SeLang het volgende:
Tijd voor een kickje

Ik hoor net dat een vriend van mij 550k euro (!) heeft verloren met geschreven opties.
Dit is dus inclusief geleend geld + overwaarde huis.
Een half jaar geleden was ie nog rijk, nu heeft ie geen cent meer (maar wel een enorme hypotheek).
Hoe krijg je het voor elkaar
Een miljoen gulden.

Wat een prutser.
pi_41352174
Het Dexia-verhaal is ook zo fucking triest ..
pi_41360955
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 13:56 schreef SeLang het volgende:
Tijd voor een kickje

Ik hoor net dat een vriend van mij 550k euro (!) heeft verloren met geschreven opties.
Dit is dus inclusief geleend geld + overwaarde huis.
Een half jaar geleden was ie nog rijk, nu heeft ie geen cent meer (maar wel een enorme hypotheek).
Hoe krijg je het voor elkaar
Tja risico. Hij had het moeten hedgen.
pi_41361837
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 20:20 schreef Aernout het volgende:
Waar hebtzucht toch niet tot kan leiden. Ben zo zelf ook 800 euro kwijt geraakt op de beurs gewoon door hebzucht, valt al bij al nog mee, maar voor mij, nooit meer. Ik moet er te hard voor werken en sparen. Dus ik mijd alle risico als het met geld sparen te maken heeft. Die mindere opbrengst neem ik er wel bij.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 14:34:01 #38
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41362325
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 14:18 schreef Emu het volgende:

[..]

Waar hebtzucht toch niet tot kan leiden. Ben zo zelf ook 800 euro kwijt geraakt op de beurs gewoon door hebzucht, valt al bij al nog mee, maar voor mij, nooit meer. Ik moet er te hard voor werken en sparen. Dus ik mijd alle risico als het met geld sparen te maken heeft. Die mindere opbrengst neem ik er wel bij.
Dit heeft niet zoveel met hebzucht te maken maar meer met het niet afkappen van in het begin nog relatief kleine verliezen. Toevoegen aan de verliesgevende positie en maar blijven hopen op een ommekeer. Naarmate de positie verder op verlies komt wordt het steeds moeilijker om verlies te nemen want de ommekeer moet toch snel komen..... De situatie is erg vergelijkbaar met Nick Leeson indertijd.

Bij hebzucht moet ik vooral denken aan Legiolease. Al die burgermannetjes die zichzelf wijs maakten dat ze 30% rendement per jaar kunnen maken maar als het fout gaat de schuld op de samenleving proberen af te schuiven (helaas nog met succes ook).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_41420023
alles is een gok, niet allleen aandelen. je huis, je banktegoeden; allemaal onderhevig aan risico's.

als de EU economie instort door uitbestedingen naar lage lone landen en toetreding arme landen, dan kun je je cash beter in goud hebben zitten dan op je bank hebben staan.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_41420081
En daarom beleg ik dus niet.
pi_41420258
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 12:30 schreef Isegrim het volgende:
je hebt altijd aandelen ergens in... je bankrekening, je eigen huis.
onderhevig aan waardeveranderingen en risico's.
punt.
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_41420278
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 12:38 schreef Aarde het volgende:

[..]

je hebt altijd aandelen ergens in... je bankrekening, je eigen huis.
onderhevig aan waardeveranderingen en risico's.
punt.
Des te meer reden om niet nog extra risico's te nemen.
  zaterdag 2 september 2006 @ 12:41:05 #43
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41420325
quote:
Wist je dat cash op lange termijn riskanter is dan een aandelenbelegging ?
Mijn reisverslagen
pi_41420407
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 12:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat zal allemaal best, maar ik vind beleggen doodeng. Ik zou bijvoorbeeld ook nooit gaan voor een beleggingshypotheek ofzo. Veel te veel van die verhalen gehoord zoals in dit topic.

Bovendien ben ik een arme sloeber, dus er is ook weinig te beleggen, behalve mijn brood.
  zaterdag 2 september 2006 @ 14:03:14 #45
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_41422347
quote:
Ik denk dat als je voor opties gaat je veel minder risico loopt..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_41424449
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 12:44 schreef Isegrim het volgende:
Dat zal allemaal best, maar ik vind beleggen doodeng. Ik zou bijvoorbeeld ook nooit gaan voor een beleggingshypotheek ofzo. Veel te veel van die verhalen gehoord zoals in dit topic.

Bovendien ben ik een arme sloeber, dus er is ook weinig te beleggen, behalve mijn brood.
Volgens mij is een hypotheek zonderbelggingsdeel al aardig onbetaalbaar, maar dat weet ik niet zeker. Wat ik wel weet is dat je pensioen wel op basis van beleggingen is, dus helemaal onderuit komen lukt niet echt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_41431964
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 12:41 schreef SeLang het volgende:

[..]

Je bedoelt op lange termijn minste rendement? Met cash heb je juist vrijwel geen risico. (buitenlandse valuta speculatie even buiten beschouwing gelaten). Je weet dat cash immers nominaal volgende jaar hetzelfde is, dus geen risico. Met aandelen, bonds weet je dat niet zeker.

Historisch gezien heeft aandelen een hoog rendement gehad.
pi_41434897
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 15:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Of ie echt rijk was dat weet ik niet, maar hij had dus wel 3 videotheken die van hemzelf waren.
Daar had ie zijn hele leven voor gewerkt en nu is het pleite
Tis wat met die videotheekhouders! Kent SeLang niet toevallig die via-via-kennis van TS?
pi_41437513
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:19 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Je bedoelt op lange termijn minste rendement? Met cash heb je juist vrijwel geen risico. (buitenlandse valuta speculatie even buiten beschouwing gelaten). Je weet dat cash immers nominaal volgende jaar hetzelfde is, dus geen risico. Met aandelen, bonds weet je dat niet zeker.

Historisch gezien heeft aandelen een hoog rendement gehad.
Je zou maar op 10 september 2001 dollars gekocht hebben van je spaargeld
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zondag 3 september 2006 @ 04:58:54 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41444789
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:19 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Bijna alle currencies zijn 'fiat currencies'. Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld een euro geen claim is op echte assets en de centrale banken naar eigen goeddunken meer geld kunnen aanmaken. De waarde van het geld is puur gebaseerd op vertrouwen in het monetaire beleid van de centrale banken. Inflatie en eventuele devaluaties hollen de waarde van cash en bonds uit.

Aandelen zijn claims op echte assets en zijn daardoor minder gevoelig voor inflatie. Veel bedrijven zijn in staat om inflatie gewoon door te berekenen aan klanten. Dat is vooral het geval bij bedrijven die sterke brands voeren zoals Coca Cola, Unilever, P&G, J&J, Heineken, etc etc.

Op korte termijn zijn aandelen natuurlijk volatieler dan cash en als je je geld binnen een paar jaar nodig hebt dan heeft cash in de meeste gevallen een lager risico. Kijk je echter naar lange termijn (tientallen jaren), dan zijn aandelen beter dan elke andere beleggingscatagorie. Dat heeft zich ook bewezen in de geschiedenis. Ondanks 2 wereldoorlogen, devaluaties, de Grote Crash in 1929, de crisisjaren '30, Stagflatie en torenhoge rente in de jaren '70, oliecrises, etc etc hebben aandelen van alle beleggingscatagorieen voor het beste vermogens behoud gezorgd. Sterker nog, er is in reele termen (dus gecorrigeerd voor inflatie) een vermogens groei geweest van een procent of 6 op jaarbasis. Je kunt daarom rustig zeggen dat op lange termijn aandelen minder riskant zijn dan cash.
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')