abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10427236
Hallo,

Ik had laatst een website van iemand gekregen en die had zijn ogen laten laseren in belgie. Nu wil ik dat ook gaan doen alleen weet ik het adres niet meer.

Op google heb ik ook al gezocht alleen kon ik niets vinden. Wie kan me helpen? Het was een website met drie letters en dan .be.

Volgens mij kwam er een c in voor maar dat weet ik niet zeker. Al weet iemand een ander adres in BELGIE waar je je ogen kan laten laseren zou ik dat ook graag horen.

Alvast bedankt!

pi_10427295
waarom wil je dat gaan doen.?
  woensdag 14 mei 2003 @ 16:11:33 #3
40780 Darkysdust
step into the dark
pi_10427364
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:09 schreef SolidArt het volgende:
omdat ie zo goed kan zien, wat denk je nou eigenlijk zelf?
Postatem obscuri lateris nescitis
pi_10427390
Moet je even zoeken op google.be (dus niet .com of . nl) dan op lasik (zo heet de techniek) en dan alleen in de belgische pagina's.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_10427404
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:11 schreef Darkysdust het volgende:

[..]

jezelf ja... als ik jou iets wil vragen, roep ik wel om stront ja?
pi_10427410
Misschien een adres in Oog laseren (Kartel vorming in NL?) ?
  woensdag 14 mei 2003 @ 16:14:05 #7
46558 Blacklander
Isaac had het maar zwaar :)
pi_10427446
quote:
Volgens mij om je bril\lenzen niet meer nodig te hebben. Tja, ben er over aan het denken. Ik kan geen lenzen dragen (allergieen en miniscule onzichtbare afwijking aan de ogen) en moet dus steeds een bril dragen.
Hoewel velen het zullen ontkennen val je dan toch al snel in de catagorie nerd of lelijk. Is normaal hoor, je ziet er tenslotte een stukje anders uit, had alleen gehoopt dat mensen wat 'hoger' nadachten.
"Violence is the last refuge of the incompetent" Isaac Asimov, 1920 - 1992
  woensdag 14 mei 2003 @ 16:14:30 #8
30307 Disher
Sors Salutis
pi_10427469
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:12 schreef SolidArt het volgende:

[..]

jezelf ja... als ik jou iets wil vragen, roep ik wel om stront ja?

Tsjah, als je zulke achterlijke vragen stelt kun je zulke antwoorden verwachten/
"Wie geen plezier vindt in eenzaamheid zal niet van de vrijheid houden."
"Verleden en toekomst bestaan slechts voorzover wij eraan denken."
"De kunst van liefde is de kunst van het volhouden."
"Logica brengt je van A naar B. Verbeelding Overal"
pi_10427482
Is dit 'm : http://www.lrc.be ?
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_10427499
Ik vroeg het alleen maar om zijn motivatie te horen.

Ik heb zelf ook lenzen, en wil het ook gaan doen, maar ik vind het nogal prijzig.

En je moet er zeker van zijn, dat je geen cylinder lenzen hebt. (of hoe heten die dingen....)

pi_10427540
Man, al die risico's...
quote:
Hieronder bespreken we een aantal mogelijke complicaties van een LASIK-behandeling.

1. Onder- of overcorrectie
Ofschoon er gewerkt wordt met uiterst preciese computergestuurde apparatuur is het onmogelijk om a priori een 100% resultaat te garanderen. Ieder oog, iedere patiënt is anders en kan dus licht afwijkend reageren op de behandeling. Gemiddeld genomen zijn 85 à 90% van de behandelde patiënten volledig brilvrij. De overige hebben af en toe nog een lichte brilcorrectie nodig bij visueel veeleisende aktiviteiten. De kans op een onder- of overcorrectie neemt toe naarmate de voorafbestaande brilafwijking groter is. Een heringreep kan overwogen worden om het eindresultaat nog te verbeteren.

2. Verminderde kwaliteit van zicht
Ofschoon het vertezicht zonder bril of lenzen hoe dan ook opvallend verbetert, kan het gebeuren dat na de behandeling er 1 of meerdere lijnen verloren worden op de gezichtscherptekaart en dat dit niet meer kan verbeterd worden met een bril, lenzen of bijkomende chirurgie.

3. Infectie
Gezien het hier gaat om een behandeling aan het oppervlakkig weefsel van het oog en er niet binnenin het oog wordt gewerkt, is de kans op een infectie bijzonder klein. Het is uiteraard zeer belangrijk de postoperatieve instructies strikt op te volgen om dit risico minimaal te houden.

4. Leesproblemen
Wanneer je 40 jaar of ouder bent, dan neemt het aanpassingsvermogen van het oog voor het nabijzicht gevoelig af. We spreken dan van presbyopie. Als bijziende kan je echter nog steeds zeer goed lezen als je je bril afneemt of je lenzen uitneemt. De afstand waarop je dan scherp ziet, hangt rechtstreeks af van de graad van je bijziendheid. Na een LASIK-behandeling ben je dit leesvoordeel kwijt en zal je dus vroeg of laat voor nabij een leesbril nodig hebben. Eventueel kan je vooraf opteren voor een zogenaamde monovisie-behandeling. Bespreek dit vooraf grondig met je oogchirurg.

5. Strooilicht, verblinding, verminderd nachtzicht
Veel myopen zullen deze problemen al ervaren hebben. Soms kunnen ze echter na een behandeling meer storend zijn dan voordien. In de meeste gevallen neemt de hinder af na enkele weken tot maanden. Vooral als je in een duistere omgeving zeer grote pupillen hebt, is de kans op deze complicaties groot. Uw oogchirurg zal U in dit geval eventueel een behandeling afraden.

6. Intra-operatieve complicaties
De meest delicate faze van de ingreep omvat het maken van de flap in het hoornvlies. Soms verloopt dit niet optimaal. Gelukkig gaat het dan meestal om een probleem dat kan opgelost worden maar dat wel het herstel wat kan vertragen. Soms kan hierdoor de laserbehandeling zelf niet doorgaan en moet men enkele maanden wachten waarna men gewoon opnieuw van nul (dus met het maken van een nieuwe flap) kan beginnen.
In de tweede faze gaat de laser een computergestuurde ablatie uitvoeren op het hoornvlies. Dit hoogtechnologisch apparaat wordt voortdurend gechecked op zijn betrouwbaarheid en gaat ook zelf enkele self-tests uitvoeren. De kans op een malfunctioneren van het lasertoestel wordt zo tot een minimum herleid.

7. Flapcomplicaties
Ondanks alle voorzorgen die de oogchirurg tijdens de operatie in acht neemt, kan het toch zeldzaam gebeuren dat er wat vuil onder de flap zit of dat er epitheel vanuit de rand onder de flap groeit. Dit vereist een tweede ingreep waarbij na het opnieuw oplichten van de flap het vuil of epitheel wordt verwijderd en de flap wordt teruggeplaatst.
Het verschuiven van de flap is praktisch in 100% van de gevallen het gevolg van het wrijven in het oog of van een trauma. Subjectief ervaar je een plotse vermindering van de gezichtsscherpte en een hevige pijn. De flap dient zo snel mogelijk teruggelegd worden. Veelal geeft dit geen blijvende gevolgen.

8. Droge ogen
Veel patiënten ervaren een droog-oog-gevoel in de eerste periode na een LASIK-behandeling. Vooral die mensen die reeds vooraf droge ogen hadden (en daardoor slechter of helemaal niet meer hun contactlenzen verdroegen), moeten er rekening mee houden dat zij gedurende een langere tijd nog meer last hiervan kunnen ondervinden. In meer uitgesproken gevallen kan dit zelfs gedurende langere tijd het zicht beïnvloeden en een verminderde scherpte veroorzaken. Het intensief en langdurig gebruik van bevochtigende oogdruppels is dan noodzakelijk. Na verloop van tijd herstelt de situatie zich, maar soms vraagt dit wel wat geduld.

pi_10427547
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:15 schreef SolidArt het volgende:
Ik vroeg het alleen maar om zijn motivatie te horen.

Ik heb zelf ook lenzen, en wil het ook gaan doen, maar ik vind het nogal prijzig.

En je moet er zeker van zijn, dat je geen cylinder lenzen hebt. (of hoe heten die dingen....)

Ik heb sinds vandaag een boek waarmee je je ogen op een natuurlijke manier beter kunt maken Ala de Bates-methode.

Ben zeer benieuwd

pi_10427573
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:17 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ik heb sinds vandaag een boek waarmee je je ogen op een natuurlijke manier beter kunt maken Ala de Bates-methode.

Ben zeer benieuwd

ow ja? vertel !!
pi_10427617
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:16 schreef SolidArt het volgende:
Man, al die risico's...
[..]
Ja man, ENG he. Dat moet je eigenlijk niet lezen Vandaar ook dat ik de Bates-methode eens ga proberen, da's met ontspanningsoefeningen enzo. Minder risky (en duur)
pi_10427619
Mijn moeder laat a.s. donderdag haar ogen laseren hier in Nederland... Bij Vision Clinics in Bussum (denk ik)... Misschien ook een optie? Of je moet in Belgie wonen natuurlijk
pi_10427645
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:19 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ja man, ENG he. Dat moet je eigenlijk niet lezen Vandaar ook dat ik de Bates-methode eens ga proberen, da's met ontspanningsoefeningen enzo. Minder risky (en duur)

geef eens wat info aub..
pi_10427655
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:17 schreef SolidArt het volgende:

[..]

ow ja? vertel !!

Er staat hier al een topic over, heet de Bates methode. Als het boek me echt helpt post ik daar ''t resultaat.
pi_10427657
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:11 schreef Darkysdust het volgende:

[..]

Bedankt voor de reactie, dat scheelt mij weer wat tijd .

De rest ook allemaal bedankt voor de reacties maar ik heb het adres al gevonden het was olc.be.

pi_10427666
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:12 schreef Syrena het volgende:
Moet je even zoeken op google.be (dus niet .com of . nl) dan op lasik (zo heet de techniek) en dan alleen in de belgische pagina's.
Ik heb me laten vertellen dat er verschillende methodes zijn, zowel lasik als lasek... Heb je nog een zoekoptie
pi_10427697
Bates Methode

Hier staat meer in, ik ben nog niet begonnen in m'n boekje.

pi_10427745
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:21 schreef Efez het volgende:

[..]

Ik heb me laten vertellen dat er verschillende methodes zijn, zowel lasik als lasek... Heb je nog een zoekoptie

Heb de site al, http://www.lrc.be
pi_10427784
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 16:21 schreef Efez het volgende:

[..]

Owja, refractieve chirurgie natuurlijk
pi_10466931
Kijk eens hier:

www.zien.be (dr. Martens)
www.goes.be (dr. Goes)

pi_19862722
volgens mij iets van **************

succes!

[ Bericht 57% gewijzigd door Mylene op 13-06-2004 19:53:05 ]
  zondag 13 juni 2004 @ 19:47:20 #25
16715 Mylene
*schatje*
pi_19862754