k heb zelf trouwens de volgende graden
Usui Reiki 1e graad: 1-2 juni 2002 gehaald
Usui Reiki 2e graad: 14 februari 2003
Takata Reiki 3a (master): 19 Mei 2003
Takata Reiki 3b (master + inwijden) 19 Mei 2003
We zullen zien wat we eventueel zouden kunnen organiseren bij genoeg animo
K was ff zo slim geweest een fok.nl reikigroep op te richten op yahoo je kunt je inschrijven door hier een mailtje naar toe te sturen:
http://groups.yahoo.com/group/fokreikigroep/?yguid=134725024
Post message: fokreikigroep@yahoogroups.com
Subscribe: fokreikigroep-subscribe@yahoogroups.com
Unsubscribe: fokreikigroep-unsubscribe@yahoogroups.com
De groep is bedoeld als informatie - ervarings uitwisseling groep over reiki en andere spirituele dingen
groet,
Lauwrence
"begin de dag met een lach"
quote:Goed initiatief, ik gaat me meteen aanmelden.. !
Op zondag 18 mei 2003 22:11 schreef cyberbull het volgende:[..]
quote:Joepie deze zijnvandaag 19 mei 2003 om 1015u smorgens gehaald!
Op zondag 18 mei 2003 22:11 schreef cyberbull het volgende:Takata Reiki 3a (master): 19 Mei 2003
Takata Reiki 3b (master + inwijden) 19 Mei 2003
Groet,
Lauwrence
"Begin de dag met een lach"
quote:Hoe voel je je?
Op maandag 19 mei 2003 13:04 schreef cyberbull het volgende:[..]
Joepie deze zijnvandaag 19 mei 2003 om 1015u smorgens gehaald!
Groet,
Lauwrence
quote:Geweldig.....kom tot rust voel de energie stromen in me rug.....dit is een hele ervaring....ben wel beetje afwezig.........maar zeer tevreden en rustig.....ontspannen......mja k zie wel wat er de komende 21 dagen over me heen komt want zolang duurt het reinigingsproces en het gewennen aan de krachten!
Op maandag 19 mei 2003 13:31 schreef MacMeester het volgende:[..]
Hoe voel je je?
Tis voor mij een hele ervaring / verrijking!
Groet,
Lauwrence
"Begin de dag met een lach, een nieuw leven begint bij jezelf"
quote:Mr Cyberbull overloaded with powers.. lijkt net zoiets als een super sayan level 5 ofzo
Op maandag 19 mei 2003 13:52 schreef cyberbull het volgende:[..]
quote:Gefeliciteerd met dit prachtige kado waar je de rest van je leven plezier mee zal hebben!!!!!!!
Op maandag 19 mei 2003 13:04 schreef cyberbull het volgende:[..]
Joepie deze zijnvandaag 19 mei 2003 om 1015u smorgens gehaald!
Groet,
Lauwrence
Moge het je alles brengen wat je had gehoopt.
quote:ik ben ingewijd tot 1e graads volgens het Tera mai systeem. Dit is dus een variant op het traditionele reiki van Usui. Enige verschil is dat er onderscheid wordt gemaakt tussen de verschillende energieen, maar ik denk dat dat niet zo erg afwijkt van het traditionele reiki systeem. Officieel heet het Reiki Tera-Mai Scheichem van mevr. Kathleen Milner.
Reiki-beoefenaars, welke vorm van reiki hebben jullie(er zijn er in totaal zo'n 50 verschillende vormen van reiki)...
Eerlijk gezegd merkte ik niet zo veel verschil na mijn inwijding, maar ik was er al aardig mee bezig en al bekend met meerdere energieen. Ik liet me inwijden omdat ik zelfbevestiging nodig had, ik wilde graag dat een master me een aantal dingen zou uitleggen die ik nog niet begrijp. Dus ik hoopte op een beetje meer zelfvertrouwen en om wat sterker in het leven te staan na een inwijding.
Ik heb mijn reiki master trouwens een websiteje cadeau gegeven als dank voor mijn inwijding.
Overigens nog even reageren op de post van krengetje;
quote:ik ben het helemaal niet met je eens, ik hoop eigenlijk dat iedereen een inwijding doet! Ik zou niet weten hoe het dan verkracht zou worden.. Maar dat zal natuurlijk niet gaan (iedereen inwijden), simpelweg omdat niet iedereen er aan toe zou zijn. Zo is het ook een natuurlijk systeem, iemand die niet wil/er aan toe is doet het toch niet en zal er waarschijnlijk ook niet mee in aanraking komen.
Als het supergoedkoop zou zijn dan zou iedereen zich maar laten inwijden en wordt het naar mijn idee een beetje verkracht.. je moet wel de traditie in ere houden en niet iedereen kan er serieus mee omgaan..
2 & 3 juni halen wat voor mij dus iets speciaals is
iets puur voor mezelf
en ik zelf vind het niet iets voor de elite. je moet er voor open staan
er in geinterreseerd zijn om er dus ook mee om te kunnen gaan
vind het iets normaals worden, hoe meer ik er over lees en hoor
mijn reiki master noemt een inwijding trouwens een 'herinnering' van jezelf hoe als klein kind was.
ik hoop dat iedereen gaat beseffen dat het 'gewoon' is en dat iedereen het gaat gebruiken. Maar dat zal wel weer te idealistisch zijn
En wat jou master zegt vind ik iets heel erg moois een "herinnering"
want zo is het uiteindelijk wel
quote:Het is inderdaad een herinnering zo zou je het kunnen noemen.....reiki brengt iets moois een verandering in je leven VOORGOED!
Op maandag 19 mei 2003 16:13 schreef WiccaN-AmeL het volgende:
Als je je er voor open zet niet he,
maar dat moet dan ook wel gebeuren en dat gebeurt niet echt vaak
word sceptish over gedacht,En wat jou master zegt vind ik iets heel erg moois een "herinnering"
want zo is het uiteindelijk wel
"Omdat wij ernaar kijken en niet zien, wordt het onzichtbaar genoemd;
omdat wij ernaar luisteren en niet horen, wordt het onhoorbaar genoemd;
omdat wij ernaar reiken en niet treffen, wordt het ontastbaar genoemd;
Omhoog geen schittering, geen duister bij de val,
eeuwig en oneindig, onnoembaar, gaat het terug naar waar niets en alles is.
Men noemt het vorm zonder vorm, beeld zonder iets.
Men noemt het onbepaald en ongrijpbaar;
ga het tegemoet en je ziet geen voor, volg het en je ziet geen achter."
Tao Te Tjing
Groet,
Lauwrence
Door wie is het opgericht,en wanneer?
Uit wat is het voortgekomen?
Is het een aparte geloof op zich(je wordt ingewijd enz..)?
Is het mogelijk om als christelijk/moslim zijnde met behoud van je geloof hieraan meetedoen of spreekt het elkaar tegen?
Van waar komt die energy volgens reiki vandaan?
Ja misschien kan ik het ook met google vinden ......
thnx
quote:Reiki is geen geloof....dus in die zin zou je het naar mijn inziens prima kunnen combineren met een geloof (k geloof zelfs dat me master ook geloofd...wat week neit) t komt uit japan en is herontdekt door Usui....
Op zondag 25 mei 2003 19:09 schreef aakab het volgende:
Ok een aantal vragen over reiki..Door wie is het opgericht,en wanneer?
Is het mogelijk om als christelijk/moslim zijnde met behoud van je geloof hieraan meetedoen of spreekt het elkaar tegen?
Van waar komt die energy volgens reiki vandaan?Ja misschien kan ik het ook met google vinden ......
thnx
* http://cb.vettebak.nl/reiki.html
en google anders maar es op usui , reiki vind je genoeg!
Blessings,
Lauwrence
quote:Dr Usui heeft reiki tot zich gekregen dmv een 21 dagen durende vastperiode/meditatietijd....
Op zondag 25 mei 2003 19:09 schreef aakab het volgende:
Ok een aantal vragen over reiki..Door wie is het opgericht,en wanneer? [quote]
Reiki heeft altijd al bestaan, het is herontdekt door dr Usui(geboren 15 aug. 1865), hij heeft reiki herontdekt in 1922 en er een systeem van gemaakt...
[quote]
quote:Reiki is geen geloof het is een levenspad.
quote:In princiepe mag ieder aan reiki doen, maar als moslim/christen/jood zijnde mag je niet met energie werken om te healen, dat ligt dus niet bij reiki, maar bij die geloven, bij reiki is ieder welkom.
In de geloven is healen duivels....
al naar gelang hoe zwaar je het geloof neemt zal je hier mee werken of niet.
quote:Uit de universele bron...
Van waar komt die energy volgens reiki vandaan?
quote:yw
Ja misschien kan ik het ook met google vinden ......thnx
Ik ben zo blij met reiki, het is de beste investering in mn leven geweest. Heb zelf reiki 1 en 2 gedaan, voor 350 gulden, en 545 euro. Ben ook nog op 2 reiki workshops geweest, en heb er moment spijt van gehad.
Mijn master is de eigennaar van http://www.reiki.nl
Reiki is erg populair. In elke bibliotheek en new-age winkel liggen folders over reikicursussen. De gekste dingen komen daarin voor:
* Reiki I, II en III in één weekend.
* Reiki-initiaties via internet of via dromen.
* 10.000,= Euro voor een cursus
* Genezing van je karma door reiki.
De werkelijk prijzen zijn:
* Reiki I: maximaal 200 euro.
* Reiki II: maximaal 250 euro.
* Reiki III: maximaal 300 euro.
* Een Reikibehandeling van maximaal 30 minuten kost maximaal ¤ 15.
* Een Reikibehandeling van maximaal 60 minuten kost maximaal ¤ 25.
* Een Reikibehandeling van maximaal 90 minuten kost maximaal ¤ 35.
De (her)ontdekker, Mikao Usui, vond dat reiki voor iedereen toegankelijk moet blijven, en met bedragen die er worden gevraagd van ¤ 10.000,- is dat echt niet mogelijk en zou het langzaam iets voor alleen rijke mensen worden. Als je wat meer zou willen weten over cursusen en allerlei vragen over reiki, dan raad ik je aan om de volgende site maar eens op te gaan zoeken.
als de meeting dicht bij mij is, omg Enschede, dan wil ik wel degen zijn die jullie mogen behandelen.
Ik heb eczeem namelijk, nu in erge vorm.
Trouwens Erodome, je zou me nog mailen, heb je het nog erg druk???
Hoop dat ik nog een mail van je krijg, maar als je het erg druk hebt, dan zie ik het wel.
Je zei ook dat je me mee zou nemen in de afstands behandeling.
Hoe is dat nu gegaan en kunnen we beter niet een tijd afspreken zodat ik dan lekker rustig kan gaan zijn?
Ai ai ai rotmail(nee hoor ik moet mijn zooi eens opruimen daar ligt het aan).
Er komt een nieuw mailtje je kant op, maar dat zal morgen worden!!!!
oeeeee spannendquote:Op zaterdag 17 mei 2003 20:42 schreef WiccaN-AmeL het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |