quote:Oh, oke.
Op maandag 11 november 2002 23:27 schreef gewoon-jan het volgende:
ow ik vind dat iedereen moet lusiteren wat hij mooi vindt, en ik heb nix tegen fantasy ik heb net lord of the rings uit ik dacht dat dat een goed voorbeeld van fantasy was en het bevalt me best zo als afwisseling
Rhapsody heeft misschien wel extreem kazige teksten, maar het past daardoor erg goed bij de muziek, die - laten we het toegeven - zo over-the-top is als het maar kan.
Maar dat is juist de reden waarom ik ervan houd, het vervoert je even naar een andere wereld.
Het album is wel ok. Typische rhapsody riffs hoor je wel, maar ook veel synths erdoor met wat scifi effecten.
quote:Dit is Graveland. Plaatjes komen uit de hoes van 'Thousands Swords' volgens mij.
Op zondag 10 november 2002 23:46 schreef Pietjuh het volgende:[..]
Welke band is dat op dat plaatje? Immortal?
(voor een housedude weet ik er nog aardig veel van of niet )
quote:Newbees: "He wat is dat voor computerspel???"
Op donderdag 14 november 2002 12:32 schreef Seborik het volgende:
[afbeelding]De cover is weer mooi.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-11-2002 17:44]
quote:Hehe, indeed.
Op donderdag 14 november 2002 13:29 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:[..]
Dit is Graveland. Plaatjes komen uit de hoes van 'Thousands Swords' volgens mij.
(voor een housedude weet ik er nog aardig veel van of niet)
Maar het moest ook ook wel een band zijn die ik boycot, anders wist ik wel.
quote:Prince of The Starlight ofzo... die kon je ook van de site downloaden toen hij in aanbouw was...
Op vrijdag 15 november 2002 00:27 schreef MetalMaupio het volgende:
heb een nummer van de nieuwe van luca turrili al een half jaar geleden mogen bewonderen op een promo cdtje van lmp.
Van Wacken vandaan geloof ik...
Zelf ben ik volgens mij een van de weinige mensen die Legendary Tales het beste album vind.... alles is heel goed maar LT is wat epischer en gevarieerder imho.
Wat de lyrics betreft, die zijn inderdaad af en toe een beetje cheesey... Ik vind het cool dat ze niet wat losse nummers schrijven maar ook een verband tussen de nummers en de cd's hebben wel gaaf, verder werken ze altijd qua muziek ook naar een hoogtepunt, met een lange symphony op het eind. De teksten zelf zijn echter vaak een beetje overdreven, de mighty heroes of the enchanted wonderful land blabla
btw, ff een nieuw topic over Turilli openen.
Damn, ik vind Rhapsody na Maiden toch wel een hele coole band, ben er sinds kort verslaaft aan. en wat die teksten betreft, ik vind ze wel leuk en het is vooral ook vrolijk.
Ik ga morgen denk ik een stuk of 2 cd's scoren.
quote:Bron.
Rhapsody is bezig met een nieuw album, hun vijfde alweer. Luca Turilli en Alex Staropoli hebben de basis voor de nummers al af. In augustus moet de eerste single verschijnen, in september het hele album.
quote:De nieuwste denk ik: Dat was The Power Of the Dragonflame meende ik
Op woensdag 22 januari 2003 11:06 schreef Seborik het volgende:
Voor welke cd's ga je kijken?
Echt leuke nummers heeft rhapsody, een paar nummers die naar een paar keer luisteren al meteen favo's werden: Dawn Of Victory, Agony is my name, Eternal glory, Emerald Sword, Wisdom of kings, Knightrider of doom en Holy Thunderforce
edit: heb in H'veen al gekeken helemaal noppez, dan maar effe in leeuwarden shoppen
quote:Luca Turilli is de gitarist / main songwriter van Rhapsody.
Op zaterdag 25 januari 2003 00:25 schreef This_World_Is_Lost het volgende:
En wat heeft Turilli hier dan eigenlijk mee te maken? Maakt hij dan nog eens zijn eigen albums ofzo
en hij maakt ook solo albums, die redelijk hetzelfde klinken maar met een betere zanger.
quote:Dus daar een cd'tje van halen kan geen kwaad
Op zaterdag 25 januari 2003 00:29 schreef Tokus het volgende:[..]
Luca Turilli is de gitarist / main songwriter van Rhapsody.
en hij maakt ook solo albums, die redelijk hetzelfde klinken maar met een betere zanger.
quote:z'n nieuwste (kwam paar maandjes terug uit) is zeker de moeite waard. Prophet Of The Last Eclipse.
Op zaterdag 25 januari 2003 00:32 schreef This_World_Is_Lost het volgende:[..]
Dus daar een cd'tje van halen kan geen kwaad
Z'n 1e, King Of The Nordic Twilight (dacht ik), is een stuk minder IMO.
quote:Zeker!
Op zaterdag 25 januari 2003 00:53 schreef OphiOn het volgende:
Ik heb veel over Rhapsody gehoord, heb echter nog nooit een album van hun geluisterd. Is het dus echt de moeite waard? Ben wel even zoet met de nieuwe van Kamelot, trouwens de nieuwe van CoB is ook erg nice!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |