quote:Een half miljoen gulden omdat die kneuzenkermis graag over straat wil lopen? Allemachtig. Profiteurs
Rechter staat demonstratie NVU toe
APELDOORN (ANP) - De extreemrechtse Nederlandse Volks-Unie (NVU) mag zaterdag demonstreren in Apeldoorn. Dat heeft de rechter in Zutphen dinsdag bepaald. De gemeente Apeldoorn wilde de demonstratie op voorhand verbieden uit vrees voor ongeregeldheden.Burgemeester G. de Graaf van Apeldoorn noemt de uitspraak van de rechter teleurstellend. Over de plaats, het tijdstip en het aantal demonstranten kan hij nog geen duidelijkheid geven. De NVU had een aanvraag ingediend voor een demonstratie met vijfhonderd mensen van 9.00 tot 17.00 uur, aldus voorman C. Kusters.
De tegendemonstratie die de anti-fascistische AFA wilde organiseren is door de gemeente verboden. ,,De AFA spande in tegenstelling tot de NVU geen kort geding aan, dus dat verbod blijft staan'', aldus De Graaf.
,,De AFA wil geen massale betoging houden uit angst voor arrestaties'', zegt een woordvoerder. Wel roept de AFA mensen op in kleine groepen naar de NVU-betoging te gaan en hun ongenoegen te uiten.
Op 8 maart werd een demonstratie van de NVU in Apeldoorn op het laatste moment verboden. Voor het station, waar de demonstratie zou plaatsvinden, had zich een grote groep demonstranten van de Antifascistische Aktie (AFA) verzameld.
De totale politie-inzet kostte toen volgens De Graaf zo'n 200.000 tot 250.000 euro. Hij verwacht dat de kosten voor zaterdag veel hoger zullen worden
Dat is ongeveer 20.000 euro per leus. Alleen daarom al zou het verboden moeten worden.
quote:Das weer jammer idd.....
Op woensdag 14 mei 2003 07:27 schreef robh het volgende:[..]
Een half miljoen gulden omdat die kneuzenkermis graag over straat wil lopen? Allemachtig. Profiteurs
Dat is ongeveer 20.000 euro per leus. Alleen daarom al zou het verboden moeten worden.
Hoewel vrijheid van meningsuiting voor mij hoog in het vaandel staat, weet ik nog niet of het bij zulke gevallen nog de moeite waard is....
quote:Het is en blijft een mening, hoe verwerpelijk ook en die mogen ze uitdragen in een democratie.
Op woensdag 14 mei 2003 07:31 schreef E_Motion het volgende:[..]
Das weer jammer idd.....
Hoewel vrijheid van meningsuiting voor mij hoog in het vaandel staat, weet ik nog niet of het bij zulke gevallen nog de moeite waard is....
quote:Waar baseer je dat op?
Op woensdag 14 mei 2003 08:06 schreef Lod het volgende:
Ook zij roepen op tot haat en agressie tegen andersdenkenden
Waar willen ze eigenlijk voor of tegen demonstreren?
quote:Het thema van 17 mei: "Geen geld voor links geweld en Antifa verbieden".
Op woensdag 14 mei 2003 08:07 schreef SCH het volgende:Waar willen ze eigenlijk voor of tegen demonstreren?
,
,
quote:Als die AFA en Kafka e.d. die gewoon niet mogen demonstreren nou ook gewoon thuis blijven is er maar 1 wijkagent nodig. Ik keur de NVU af, maar ik keur het nog meer af dat er organisaties zijn die probeert de NVU's mening tegen te houden, ook al is die misschien fout.
Een half miljoen gulden omdat die kneuzenkermis graag over straat wil lopen? Allemachtig. Profiteurs
quote:Uit nieuws en media. Anti-globalisten (misschien kortzichtig maar in mijn ogen toch best links) die aan het rellen zijn.
Op woensdag 14 mei 2003 08:07 schreef SCH het volgende:[..]
Waar baseer je dat op?
Waar willen ze eigenlijk voor of tegen demonstreren?
quote:Met die kneuzenkermis bedoel ik beide groepen. Welke groep provoceert en welke groep reageert maakt mij niet zoveel uit eigenlijk.
Op woensdag 14 mei 2003 08:11 schreef Dagootje het volgende:Als die AFA en Kafka e.d. die gewoon niet mogen demonstreren nou ook gewoon thuis blijven is er maar 1 wijkagent nodig. Ik keur de NVU af, maar ik keur het nog meer af dat er organisaties zijn die probeert de NVU's mening tegen te houden, ook al is die misschien fout.
quote:"Ooit een keer in Utrecht" vind ik niet zo'n sterk bewijs voor je stelling. Ik vind het sowieso nogal ver gaan om linkse groeperingen en anti-globalisten te vergelijken met extreem-rechts. Veel rellen, bijvoorbeeld in Genua, zijn uitgelokt door de politie zelf.
Op woensdag 14 mei 2003 08:11 schreef Lod het volgende:[..]
Uit nieuws en media. Anti-globalisten (misschien kortzichtig maar in mijn ogen toch best links) die aan het rellen zijn.
Ooit een keer hier in Utrecht toen een wat rechtsere partij in de gemeenteraad zou worden beëdigd en de linkse tak behoorlijk aan het rellen en behoorlijke foute leuzen aan het roepen waren.
Maar wat een raar thema voor zo'n demonstratie? Wat is dat linkse geweld waar geen geld naar toe mag?
quote:Partijpropaganda:
Op woensdag 14 mei 2003 08:23 schreef SCH het volgende:Maar wat een raar thema voor zo'n demonstratie? Wat is dat linkse geweld waar geen geld naar toe mag?
quote:Gelul in de marge dus.
De lieden van Groen Links (Dwars) en AFA kunnen vanaf nu rekenen op verhoogde aandacht van ons. Op legale en vreedzame wijze gaan wij met hun politiek afrekenen. Eerst moeten deze beroeps nietsnutten beginnen om in hun eigen gelederen de rijen te sluiten. Want er heerst grote onvrede en ruzies tussen rivaliserende verschillende AFA regios. De stammenstrijd tussen Amsterdam en Rotterdam, tussen Utrecht en Nijmegen. Gaat over de aanpak van rechts en over een hoop privé zaken. Ook over AFA megaklungel Utrechtenaar Jeroen Maarten Hanenbergh is een hoop onenigheid. Verschillende sukkels van de AFA vinden hem veel te gematigd en anderen weer te radicaal. Wij wijken niet voor jullie! Pim Fortuyn hebben jullie geestelijk vermoord, maar wij zijn van een iets ander slag en soort. Intern is Groen Links eveneens een zooitje na het vertrek van Paultje en de komst van Femke. Maar daarover later meer. We gaan uitgebreid over jullie soort berichten, jullie uit de anonimiteit halen. Kleine Volkertjes zijn jullie allemaal! Zogenaamd vreedzaam en vredelievend, maar ondertussen het wapen van geweld hanteren om jullie politiek gelijk te willen halen. Onschuldige demonstranten en passanten in elkaar slaan. Zoals Ghandi het Britse wereld imperium heeft laten versmelten zo gaan wij de strijd aan met AFA en DWARS. De mars door de instituten is begonnen!
Maar SCH, je gaat toch niet ontkennen dat er bij elke demonstratie van dit tuig rellen zijn, mede georganiseerd door extreem-links tuig
quote:Het is goed dat er tegendemonstraties zijn bij dit soort acties. Natuurlijk lopen er bij links ook mensen rond die het graag uit de hand laten lopen. Maar het gaat om de inhoud. Dat wordt nogal eens uit het oog verloren omdat het vaak wel handig is dat het escaleert, dat leidt lekker af.
Op woensdag 14 mei 2003 08:26 schreef robh het volgende:
Maar SCH, je gaat toch niet ontkennen dat er bij elke demonstratie van dit tuig rellen zijn, mede georganiseerd door extreem-links tuig
quote:Kun je nagaan wat al die linkse demonstraties de samenleving kosten. En er staat nergens dat vrijheid van meningsuiting goedkoop is en niet geld voor dom volk.
Op woensdag 14 mei 2003 07:27 schreef robh het volgende:
Een half miljoen gulden omdat die kneuzenkermis graag over straat wil lopen? Allemachtig. ProfiteursDat is ongeveer 20.000 euro per leus. Alleen daarom al zou het verboden moeten worden.
[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 14-05-2003 08:38]
quote:Vergeet de extra aandacht niet die het opleverd
Op woensdag 14 mei 2003 08:34 schreef SCH het volgende:[..]
Het is goed dat er tegendemonstraties zijn bij dit soort acties. Natuurlijk lopen er bij links ook mensen rond die het graag uit de hand laten lopen. Maar het gaat om de inhoud. Dat wordt nogal eens uit het oog verloren omdat het vaak wel handig is dat het escaleert, dat leidt lekker af.
quote:Leuk die vergelijking met Ghandi, word ik blij van op de vroege morgen. Serieus.
Zoals Ghandi het Britse wereld imperium heeft laten versmelten zo gaan wij de strijd aan met AFA en DWARS. De mars door de instituten is begonnen!
quote:Andere demonstraties kosten veel minder geld omdat er niet zoveel politie nodig is.
Op woensdag 14 mei 2003 08:36 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Kun je nagaan wat al die linkse demonstraties de samenleving kosten. En er staat nergens dat vrijheid van meningsuiting goedkoop is en niet geld voor dom volk.
quote:Misschien vind jij het geen sterk bewijs, voor mij was die ervaring waar ik zelf per ongeluk in terecht kwam voldoende om een afkeer te hebben voor alles wat extreem is. Je kunt misschien niet eens zijn met een mening van een ander maar dat is geen reden om geweld te gaan gebruiken.
Op woensdag 14 mei 2003 08:23 schreef SCH het volgende:[..]
"Ooit een keer in Utrecht" vind ik niet zo'n sterk bewijs voor je stelling. Ik vind het sowieso nogal ver gaan om linkse groeperingen en anti-globalisten te vergelijken met extreem-rechts. Veel rellen, bijvoorbeeld in Genua, zijn uitgelokt door de politie zelf.
quote:Extra aandacht voor wie bedoel je? De meeste demonstranten hebben liever aandacht voor de inhoudelijke punten, neem dat van mij aan. Het is een kleine groep radicalinski's of het is de politie, die rellen uitlokt.
Op woensdag 14 mei 2003 08:37 schreef nossio het volgende:[..]
Vergeet de extra aandacht niet die het opleverd
quote:Welke inhoud?
Op woensdag 14 mei 2003 08:34 schreef SCH het volgende:Het is goed dat er tegendemonstraties zijn bij dit soort acties. Natuurlijk lopen er bij links ook mensen rond die het graag uit de hand laten lopen. Maar het gaat om de inhoud. Dat wordt nogal eens uit het oog verloren omdat het vaak wel handig is dat het escaleert, dat leidt lekker af.
Dit soort protesten zijn helemaal niet interessant voor de media. Op die paar gekken en die enkele verdwaalde Duitser na valt er bar weinig te zien. Totdat er wat idioten onder hun steen vandaan komen en een tegen-demonstratie gaan houden.
Dat dit soort tegendemonstraties graag gezien zijn door Custers & co hoef ik je vast niet te vertellen. Gratis reclame voor de "vredelievende, übermenschelijke boodschap" die deze kaalkopjes uitdragen.
quote:Lees eens voordat je reageert Ik heb het over de kneuzenkermis, oftewel beide partijen. Zie een paar reacties hierboven.
Op woensdag 14 mei 2003 08:36 schreef Strolie75 het volgende:Kun je nagaan wat al die linkse demonstraties de samenleving kosten. En er staat nergens dat vrijheid van meningsuiting goedkoop is en niet geld voor dom volk.
-edit- tiepo
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 14-05-2003 08:58]
quote:Wat sommige groeperingen goed uitkomt,halen ze het journaal mee.
Op woensdag 14 mei 2003 08:44 schreef SCH het volgende:[..]
Extra aandacht voor wie bedoel je? De meeste demonstranten hebben liever aandacht voor de inhoudelijke punten, neem dat van mij aan. Het is een kleine groep radicalinski's of het is de politie, die rellen uitlokt.
quote:owja, .... AEL
Op woensdag 14 mei 2003 08:41 schreef SCH het volgende:[..]
Andere demonstraties kosten veel minder geld omdat er niet zoveel politie nodig is.
quote:Belgen zijn allesbehalve interessant.
Op woensdag 14 mei 2003 08:50 schreef realist_ik het volgende:owja, .... AEL
quote:De user had het over linkse demonstraties.
Op woensdag 14 mei 2003 08:50 schreef realist_ik het volgende:[..]
owja, .... AEL
Bij de AEL valt het toch ook wel mee. In Belgie wordt nu serieus onderzocht in hoeverre de politie zelf op rellen heeft aangestuurd.
quote:Hm, tegenleus "Geen geld voor extreem-rechtse stupiditeit"
Op woensdag 14 mei 2003 08:09 schreef robh het volgende:Het thema van 17 mei: "Geen geld voor links geweld en Antifa verbieden".
,
,
Trouwens, da's een mooie voor een spandoek, rob, 'Kneuzen Kermis Go Home!'
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:51 schreef SCH het volgende:[..]
Bij de AEL valt het toch ook wel mee. In Belgie wordt nu serieus onderzocht in hoeverre de politie zelf op rellen heeft aangestuurd.
[Dit bericht is gewijzigd door realist_ik op 14-05-2003 09:00]
quote:Welk gedeelte van "wordt onderzocht" begrijp je niet?
Op woensdag 14 mei 2003 08:59 schreef realist_ik het volgende:
ja, het is de schuld van de politie ... natuurlijk ...
En het topic over de AEL weet je wel te vinden, dus ga daar maar verder, mocht je dat willen.
Van dit soort dingen dus.
Misschien is het inderdaad beter Robh, om dit soort demonstraties geruisloos voorbij te laten kachelen. Aan de andere kant lijkt het er dan op alsof de samenleving totaal geen moeite heeft met deze denkbeelden.
Ze hebben het trouwens over verdeeldheid van GroenLinks en AFA-organisaties, maar zo heel geweldig gaat het extreem-rechts ook niet op het moment. De NNP die in Nederland 2 raadsleden heeft (in een Rotterdamse deelraad) en het dan nog presteert een splitsing in de partij te krijgen. De NVU die zo weinig actieve leden heeft dat ze bij demonstraties een beroep moet doen op Duitse "broeders", en waar ook een richtingenstrijd woedt of heeft gewoed. En als je Stormfront of Polinco 'watched' kan je lezen dat Kusters in extreem-rechtse kringen zijn krediet snel aan het verspelen is, zelfs daar is zijn aanhang beperkt.
quote:sluit ik me helemaal bij aan. Je moet die tegendemonstraties verbieden en gewoon op een andere dag houden. En gewoon iedere eikel oppakken die meent wel een tegendemonstratie op touw te moeten zetten.
Op woensdag 14 mei 2003 08:11 schreef Dagootje het volgende:Als die AFA en Kafka e.d. die gewoon niet mogen demonstreren nou ook gewoon thuis blijven is er maar 1 wijkagent nodig. Ik keur de NVU af, maar ik keur het nog meer af dat er organisaties zijn die probeert de NVU's mening tegen te houden, ook al is die misschien fout.
quote:Dus de ene groep mag wel demonstreren en de andere niet? Selectieve vrijheid van demonstratie
Op woensdag 14 mei 2003 09:30 schreef Vision het volgende:[..]
sluit ik me helemaal bij aan. Je moet die tegendemonstraties verbieden en gewoon op een andere dag houden. En gewoon iedere eikel oppakken die meent wel een tegendemonstratie op touw te moeten zetten.
quote:De tegendemonstratie is verboden. De nazi's kunnen (on)gestoord rondlopen.
Op woensdag 14 mei 2003 09:30 schreef Vision het volgende:sluit ik me helemaal bij aan. Je moet die tegendemonstraties verbieden en gewoon op een andere dag houden. En gewoon iedere eikel oppakken die meent wel een tegendemonstratie op touw te moeten zetten.
quote:Als iedereen het recht heeft om zijn of haar mening te mogen uiten, dan is het toch ook zo dat iedereen het recht heeft om te laten weten dat je het met de mening van een ander niet eens bent, want ook dat is een mening!
sluit ik me helemaal bij aan. Je moet die tegendemonstraties verbieden en gewoon op een andere dag houden. En gewoon iedere eikel oppakken die meent wel een tegendemonstratie op touw te moeten zetten.
quote:Het gaat erom dat je moet voorkomen dat beide groepen tegenover elkaar komen te staan. Of dat de ene groep de andere groep het demonstreren probeert te beletten. Als die antifa-clubjes slim zijn blijven ze inderdaad gewoon thuis, maar ja, die grijpen dit soort zaken ook aan om hun eigen bestaansrecht te bevestigen.
Op woensdag 14 mei 2003 09:32 schreef SCH het volgende:[..]
Dus de ene groep mag wel demonstreren en de andere niet? Selectieve vrijheid van demonstratie
quote:En terecht toch...
Op woensdag 14 mei 2003 09:40 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Het gaat erom dat je moet voorkomen dat beide groepen tegenover elkaar komen te staan. Of dat de ene groep de andere groep het demonstreren probeert te beletten. Als die antifa-clubjes slim zijn blijven ze inderdaad gewoon thuis, maar ja, die grijpen dit soort zaken ook aan om hun eigen bestaansrecht te bevestigen.
quote:Ze zouden moeten beseffen dat ze met hun acties extreem-rechts alleen maar voeden in plaats van bestrijden.
Op woensdag 14 mei 2003 09:43 schreef SCH het volgende:[..]
En terecht toch...
quote:Ja, net als Ghandi.
Op woensdag 14 mei 2003 09:33 schreef robh het volgende:
De nazi's kunnen (on)gestoord rondlopen.
Maarre, zouden ze zich zaterdag ook zo kleden als hij? Dat zou ik eigenlijk wel een stunt vinden. 't Is weer eens wat anders dan dat eeuwige bruin.
Bovendien kunnen ze dan gewoon hun snor laten staan.
quote:Da's een pragmatische opstelling, valt veel voor te zeggen.
Op woensdag 14 mei 2003 09:44 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Ze zouden moeten beseffen dat ze met hun acties extreem-rechts alleen maar voeden in plaats van bestrijden.
quote:Zet een advertentie in de krant.
Op woensdag 14 mei 2003 09:51 schreef SCH het volgende:Da's een pragmatische opstelling, valt veel voor te zeggen.
De andere visie, waar ik meer bij voel, is dat je altijd moet laten horen dat je het er mee oneens bent.
quote:Want
Op woensdag 14 mei 2003 09:57 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Zet een advertentie in de krant.
.
quote:Dan laat je weten dat je het er niet mee eens bent.
Op woensdag 14 mei 2003 09:58 schreef SCH het volgende:Want
quote:Als ze een stil protest houden met bijvoorbeeld spandoeken langs de kant van de weg zou er waarschijnlijk weinig aan de hand zijn. Maar het verleden leert dat ze niet alleen goedschiks maar ook kwaadschiks de 'tegenstander' het demonstreren willen beletten.
Op woensdag 14 mei 2003 09:51 schreef SCH het volgende:[..]
Da's een pragmatische opstelling, valt veel voor te zeggen.
De andere visie, waar ik meer bij voel, is dat je altijd moet laten horen dat je het er mee oneens bent.
quote:"Maar dat is natuurlijk een klein groepje raddraaiers. Het gaat om de inhoudelijke punten."
Op woensdag 14 mei 2003 10:01 schreef Kozzmic het volgende:Als ze een stil protest houden met bijvoorbeeld spandoeken langs de kant van de weg zou er waarschijnlijk weinig aan de hand zijn. Maar het verleden leert dat ze niet alleen goedschiks maar ook kwaadschiks de 'tegenstander' het demonstreren willen beletten.
quote:Hahahahaha hoor wie het zegt
Dus de ene groep mag wel demonstreren en de andere niet? Selectieve vrijheid van demonstratie
quote:Bullshit. Hoe kom je daar nou bij. Ik ben vrijwel nooit een voorsstander van een verbod van wat dan ook.
Op woensdag 14 mei 2003 10:04 schreef SilverMane het volgende:[..]
Hahahahaha hoor wie het zegt
. Als er iemand is die dat altijd verkapt predikt dan ben jij het wel.
quote:Er zijn mensen die de standpunten van de NVU echt gevaarlijk en eng vinden inderdaad en zo'n demo niet geruisloos willen passeren. Kunnen wij hier weer lekker badinerend over gaan doen, het zijn wel mensen die in beweging komen. En natuurlijk gaat het ze om de inhoud.
Op woensdag 14 mei 2003 10:03 schreef DennisMoore het volgende:[..]
"Maar dat is natuurlijk een klein groepje raddraaiers. Het gaat om de inhoudelijke punten."
quote:Nee.
Op woensdag 14 mei 2003 10:09 schreef Sidekick het volgende:
Wordt dit weer zo'n SCH <-> SilverMane topic?
quote:Ik zeg ook verkapt. Je kan het een niet vinden en het ander toestaan terwijl dat elkaar uitsluit cq tegenstaat.
Op woensdag 14 mei 2003 10:06 schreef SCH het volgende:[..]
Bullshit. Hoe kom je daar nou bij. Ik ben vrijwel nooit een voorsstander van een verbod van wat dan ook.
quote:Dan gaan ze hun 'mening' maar lekker op een andere manier uiten. Of ze gaan een dagje later demonstreren. Sim-pel.
Op woensdag 14 mei 2003 10:08 schreef SCH het volgende:Er zijn mensen die de standpunten van de NVU echt gevaarlijk en eng vinden inderdaad en zo'n demo niet geruisloos willen passeren. Kunnen wij hier weer lekker badinerend over gaan doen, het zijn wel mensen die in beweging komen. En natuurlijk gaat het ze om de inhoud.
Persoonlijk vind ik extreemlinks in de huidige praktijk gevaarlijker dan extreemrechts.
quote:Meen je dit echt
Op woensdag 14 mei 2003 10:10 schreef DennisMoore het volgende:
Persoonlijk vind ik extreemlinks in de huidige praktijk gevaarlijker dan extreemrechts.
quote:Zijn die er dan?
Op woensdag 14 mei 2003 10:09 schreef Sidekick het volgende:
Wordt dit weer zo'n SCH <-> SilverMane topic?
quote:Nee inderdaad. Verschillen alleen een beetje heel erg van mening meer niet.
Op woensdag 14 mei 2003 10:13 schreef SCH het volgende:[..]
Zijn die er dan?
quote:Je moest eens weten wat die kutstudenten al ons gekost hebben; en de stufie en de ov en de politie die iedere keer nodig is om de acties in goede banen te leiden..
quote:Anders zei ik het niet.
Op woensdag 14 mei 2003 10:13 schreef SCH het volgende:Meen je dit echt
quote:Waarschijnlijk nog Volkert in zijn geheugen staan.
Meen je dit echt
quote:Teveel!
Zijn die er dan?
En SCH wat is er mis dat de demonstraties op verschillende dagen plaatsvinden? Een tegendemonstratie toestaan is alleen maar olie op het vuur gooien. Ze versterken elkaar alleen maar.
quote:Wel meer hoor...
Op woensdag 14 mei 2003 10:15 schreef Sidekick het volgende:Waarschijnlijk nog Volkert in zijn geheugen staan.
quote:Om een quote van DM te gebruiken:
Op woensdag 14 mei 2003 10:14 schreef tvlxd het volgende:
En bij Links vs Rechts aangekomen, kan het wel weer dicht?.
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:03 schreef DennisMoore het volgende:[..]
"Maar dat is natuurlijk een klein groepje raddraaiers. Het gaat om de inhoudelijke punten."
quote:Ik heb zo iets van dat na de demonstratie iedereen elkaar een hand (e-links en e-rechts)geeft en zegt we hebben weer lekker gereld volkertjes of hitlertjes tot de volgende keer. Want gaat het hier eigenlijk niet om?
Op woensdag 14 mei 2003 10:15 schreef Sidekick het volgende:
En SCH wat is er mis dat de demonstraties op verschillende dagen plaatsvinden? Een tegendemonstratie toestaan is alleen maar olie op het vuur gooien. Ze versterken elkaar alleen maar.
[Dit bericht is gewijzigd door SilverMane op 14-05-2003 10:19]
quote:Ik snap deze zin niet helemaal. Wat bedoel je precies?
Op woensdag 14 mei 2003 10:17 schreef SilverMane het volgende:[..]
Ik heb zo iets van dat na de demonstratie iedereen elkaar een hand (e-links e-rechts)geeft en zegt we hebben weer lekker gereld volkertjes tot de volgende keer. Want gaat het hier eigenlijk niet om?
quote:Zo'n Constant Kusters is natuurlijk vele malen gevaarlijker dan al die tegendemonstranten bij elkaar. Laat dat duidelijk zijn. Waar het omgaat is dat je met die domme acties waar je met geweld het demonstreren van de NVU onmogelijk probeert te maken je deze club alleen maar in de kaart speelt. Dat is ook waar Kusters en zijn metgezellen op mikken.
Op woensdag 14 mei 2003 10:10 schreef DennisMoore het volgende:Persoonlijk vind ik extreemlinks in de huidige praktijk gevaarlijker dan extreemrechts.
Ik ben op zich wel voor een tegendemonstratie, mits men het niet laat uitlopen op een veldslag. En het verleden heeft geleerd dat de antifa-clubjes hier niet echt toe in staat zijn. Dus wat dat betreft vind ik het niet vreemd dat een tegendemonstratie verboden wordt.
quote:Nee dat is onzin. Een tegendemo hoort op dezelfde dag plaats te vinden. Niks mis mee. Het loopt ook meestal niet zo vreselijk uit de hand, gewoon laten gebeuren allemaal. Dat is democratie.
Op woensdag 14 mei 2003 10:15 schreef Sidekick het volgende:[..]
Waarschijnlijk nog Volkert in zijn geheugen staan.
[..]Teveel!
Raar dat dit topic zich vooral weer op een mogelijke tegendemonstratie richt
En als je extreem links gevaarlijker vindt dan georganiseerde fascisten en racisten dan vraag ik me toch echt af met welke bril je de wereld in kijkt.
quote:Dat ze helemaal geen water en vuur zijn maar dat het om het rellen gaat.
Op woensdag 14 mei 2003 10:19 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ik snap deze zin niet helemaal. Wat bedoel je precies?
quote:Ik zag slechts het topic weer vervallen tot een Volkert vs. Hitler discussie.
Op woensdag 14 mei 2003 10:17 schreef Sidekick het volgende:[..]
Om een quote van DM te gebruiken:
[..]
In ieder geval, de demonstranten willen niet iets duidelijk maken, zij willen provoceren en 'de andere groep' uitdagen. Deze gaat daar gewillig op in, want ook zij hebben hetzelfde doel.
quote:Want?
Op woensdag 14 mei 2003 10:19 schreef Kozzmic het volgende:Zo'n Constant Kusters is natuurlijk vele malen gevaarlijker dan al die tegendemonstranten bij elkaar. Laat dat duidelijk zijn.
quote:Inderdaad.
Ik ben op zich wel voor een tegendemonstratie, mits men het niet laat uitlopen op een veldslag. En het verleden heeft geleerd dat de antifa-clubjes hier niet echt toe in staat zijn. Dus wat dat betreft vind ik het niet vreemd dat een tegendemonstratie verboden wordt.
quote:Als de antifa-kliek ook een kort geding had aangespannen hadden ze waarschijnlijk ook mogen protesteren. Dat hebben ze verzuimd. Vette pech.
Op woensdag 14 mei 2003 10:19 schreef SCH het volgende:Nee dat is onzin. Een tegendemo hoort op dezelfde dag plaats te vinden. Niks mis mee. Het loopt ook meestal niet zo vreselijk uit de hand, gewoon laten gebeuren allemaal. Dat is democratie.
Raar dat dit topic zich vooral weer op een mogelijke tegendemonstratie richt
En als je extreem links gevaarlijker vindt dan georganiseerde fascisten en racisten dan vraag ik me toch echt af met welke bril je de wereld in kijkt.
En het scheelt weer 200.000 euro.
quote:Dat het overgrote deel relschoopers zijn dat snap ik, maar bedoel je dat het alleen daarom gaat? Volgens mij snappen ze zelf niet dat beide extremen elkaar versterken en zo intolerant zijn dat ze elkaar de hersens in willen slaan.
Op woensdag 14 mei 2003 10:20 schreef SilverMane het volgende:[..]
Dat ze helemaal geen water en vuur zijn maar dat het om het rellen gaat.
quote:Ach om welke punten zou een neonazie moeten demonstreren? Iedereen weet die fascistische onzin toch allang. Het gaat alleen maar om de de aandacht. En hoe krijg je dat het best? Door er een grote pleurus zooi van temaken. Wat doen die sukkels van extreemlinks? Die gooien daar nog wat olie op en gaan er vrolijk beukend er tegen aan. En achteraf hebben beiden kamp weer een leuk middagje achter de rug.
Op woensdag 14 mei 2003 10:23 schreef Sidekick het volgende:[..]
Dat het overgrote deel relschoopers zijn dat snap ik, maar bedoel je dat het alleen daarom gaat? Volgens mij snappen ze zelf niet dat beide extremen elkaar versterken en zo intolerant zijn dat ze elkaar de hersens in willen slaan.
quote:Lees eens een half uurtje op stomfront etcetera. Ik hoor ze bij extreem links niet zeggen dat er een verschil is in rassen en dat mensen met een andere huidskleur dood moeten.
Op woensdag 14 mei 2003 10:22 schreef DennisMoore het volgende:
Want?
In de praktijk zien we vooral links/milieu-geweld op tv.
quote:Waar uit zich dat in, dan, dat gevaar? Een enge mening hebbende enkel al? Geweld? Grote aanhang? Stelselmatige geweldpleging van die aanhang?
Op woensdag 14 mei 2003 10:19 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zo'n Constant Kusters is natuurlijk vele malen gevaarlijker dan al die tegendemonstranten bij elkaar. Laat dat duidelijk zijn.
Die tegendemonstranten zijn net zo ondemocratisch (en eng) als zo'n Kusters, die in principe recht heeft op zijn mening, zolang hij geen wet overtreedt, net zoals ieder ander(e griezel).
quote:Ik zie extreem rechts in Nederland weer niet mensen voor het leven verminken..of vind je dat dat moet kunnen zodra het slachtoffer een abjecte mening heeft
Op woensdag 14 mei 2003 10:29 schreef SCH het volgende:[..]
Lees eens een half uurtje op stomfront etcetera. Ik hoor ze bij extreem links niet zeggen dat er een verschil is in rassen en dat mensen met een andere huidskleur dood moeten.
quote:Extreemlinks wil iedereen monddood maken en de meerderheid hun wil opleggen op allerlei gebieden. Schuwt daarbij geweld niet om dat doel te bereiken.
Op woensdag 14 mei 2003 10:29 schreef SCH het volgende:Lees eens een half uurtje op stomfront etcetera. Ik hoor ze bij extreem links niet zeggen dat er een verschil is in rassen en dat mensen met een andere huidskleur dood moeten.
quote:Ja dat is natuurlijk niet goed te praten. Maar hoevaak zie jij dat ze dat ook in de praktijk daadwerkelijk uitvoeren? En dan denk ik natuurlijk aan uitvoerend rascistisch *extreem* geweld onder die groep.
Op woensdag 14 mei 2003 10:29 schreef SCH het volgende:[..]
Lees eens een half uurtje op stomfront etcetera. Ik hoor ze bij extreem links niet zeggen dat er een verschil is in rassen en dat mensen met een andere huidskleur dood moeten.
quote:Tja, ik hoor eigenlijk veel van mensen die bang zijn van de standpunten van de VNU en mensen die bang zijn van de standpunten van de AEL. Is het niet zo dat beide kampen gewoon enorm fout zijn? Kunnen zinloze rel demonstraties niet gewoon verboden worden. Het is toch op voorhand te voorspellen dat 'demonstraties' zoals die van marokkanen om de palestijnen te steunen, molukkers voor een eigen staat, VNU om mensen in het algemeen uit te dagen en meer van dat soort uitlokkerijen fout aflopen? Ze dienen geen enkel nut naast het uitlokken van ruzie.
Op woensdag 14 mei 2003 10:08 schreef SCH het volgende:[..]
Er zijn mensen die de standpunten van de NVU echt gevaarlijk en eng vinden inderdaad en zo'n demo niet geruisloos willen passeren. Kunnen wij hier weer lekker badinerend over gaan doen, het zijn wel mensen die in beweging komen. En natuurlijk gaat het ze om de inhoud.
quote:Idd. Volgens mij zijn er weinig mensen die dit niet vinden.
Op woensdag 14 mei 2003 10:37 schreef freud het volgende:[..]
Tja, ik hoor eigenlijk veel van mensen die bang zijn van de standpunten van de VNU en mensen die bang zijn van de standpunten van de AEL. Is het niet zo dat beide kampen gewoon enorm fout zijn?
quote:En monddood maken? Je ziet hoe de populariteit kan stijgen wanneer je ze verboden oplegt omdat het een gevaar zou kunnen zijn. (Fortuyn, Vlaams Blok).
Kunnen zinloze rel demonstraties niet gewoon verboden worden.
quote:Daar heb je gelijk in, maar liever dat ze hun domme meningen kunnen laten horen ipv dat ze gelijk naar geweld krijgen (omdat ze de kans niet wordt gegeven om te praten).
Het is toch op voorhand te voorspellen dat 'demonstraties' zoals die van marokkanen om de palestijnen te steunen, molukkers voor een eigen staat, VNU om mensen in het algemeen uit te dagen en meer van dat soort uitlokkerijen fout aflopen? Ze dienen geen enkel nut naast het uitlokken van ruzie.
quote:Dat gevaar uit zich in zijn ideeën. Nederlandse nazis die dwepen met Hitler en nazigedachtengoed. Geen idee verder of de aanhang van de NVU verantwoordelijk is voor geweldpleging, maar van extreem-rechts kan dat toch niet ontkend worden. Maar met gevaar bedoel ik het gedachtengoed.
Op woensdag 14 mei 2003 10:34 schreef milagro het volgende:[..]
Waar uit zich dat in, dan, dat gevaar? Een enge mening hebbende enkel al? Geweld? Grote aanhang? Stelselmatige geweldpleging van die aanhang?
Die tegendemonstranten zijn net zo ondemocratisch (en eng) als zo'n Kusters, die in principe recht heeft op zijn mening, zolang hij geen wet overtreedt, net zoals ieder ander(e griezel).
quote:Het is NVU. VNU is een uitgever geloof ik.
Op woensdag 14 mei 2003 10:37 schreef freud het volgende:[..]
VNU
quote:Tssssk...
Op woensdag 14 mei 2003 10:40 schreef Sidekick het volgende:En monddood maken? Je ziet hoe de populariteit kan stijgen wanneer je ze verboden oplegt omdat het een gevaar zou kunnen zijn. (Fortuyn, Vlaams Blok).
quote:Kevin Duinmeijer en Michael Poyé hebben beiden de aanslag op hun leven niet overleefd, inderdaad.
Op woensdag 14 mei 2003 10:36 schreef milagro het volgende:[..]
Ik zie extreem rechts in Nederland weer niet mensen voor het leven verminken..of vind je dat dat moet kunnen zodra het slachtoffer een abjecte mening heeft
Hoe selectief kun je zijn in je herinneringen...
[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 14-05-2003 10:44]
quote:Monddood maken? Juist niet man.
Op woensdag 14 mei 2003 10:36 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Extreemlinks wil iedereen monddood maken en de meerderheid hun wil opleggen op allerlei gebieden. Schuwt daarbij geweld niet om dat doel te bereiken.
quote:Ik wil niet Fortuyn of het Vlaams Blok in een negatief daglicht plaatsen, maar het gaat om de manier waarop je moet reageren op mensen waarvan ideeen niet zo gewaardeerd worden door de gevestigde orde.
Op woensdag 14 mei 2003 10:43 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Tssssk...
.
quote:Oh en noch talloze anderen die kampen met dagelijks racisme en discriminatie, wat nog veel erger kan worden door dit soort rabiate groeperingen.
Op woensdag 14 mei 2003 10:44 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Kevin Duinmeijer en Michael Poyé hebben beiden de aanslag op hun leven niet overleefd, inderdaad.
quote:Oh okay, maar jij vindt het wel kunnen dat men een ander de mond snoert door geweld, omdat de verkondigde mening abject is?
Op woensdag 14 mei 2003 10:40 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dat gevaar uit zich in zijn ideeën. Nederlandse nazis die dwepen met Hitler en nazigedachtengoed. Geen idee verder of de aanhang van de NVU verantwoordelijk is voor geweldpleging, maar van extreem-rechts kan dat toch niet ontkend worden. Maar met gevaar bedoel ik het gedachtengoed.
Kusters en co zijn vooralsnog volkomen ongevaarlijk in de praktijk, de aandacht die ze krijgen, krijgen ze juist door het geweld van linksradicalen dat hen ten deel valt tijdens hun belachelijke protestmarsen..
quote:Je leest selectief.
Op woensdag 14 mei 2003 10:47 schreef milagro het volgende:Oh okay, maar jij vindt het wel kunnen dat men een ander de mond snoert door geweld, omdat de verkondigde mening abject is?
En die mond snoeren mag met geweld gepaard gaan?
Dat je zo overtuigt bent dat jouw mening de enige juiste is en daarbij een ander zijn mening misgunt, nee, zelfs met geweld die mening wilt afnemen..en dat doen dat soort lieden niet enkel bij abjecte figuren als Kusters..een bommetje bij een Kosto thuis schijnt ook te moeten kunnen..die lieden lijken mij veel gevaarlijker..ze doden om hun gelijk te halen en vinden dat gerechtvaardigd ook nog.Kusters en co zijn vooralsnog volkomen ongevaarlijk in de praktijk, de aandacht die ze krijgen, krijgen ze juist door het geweld van linksradicalen dat hen ten deel valt tijdens hun belachelijke protestmarsen..
quote:Was dat georganiseerd extreem rechts geweld?
Op woensdag 14 mei 2003 10:44 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Kevin Duinmeijer en Michael Poyé hebben beiden de aanslag op hun leven niet overleefd, inderdaad.
Die links radicalen zijn georganiseerd, hun motieven politiek, ze staan mensen naar het leven om hun mening.
Dat vind ik veel enger dan een enge mening hebben alleen.
quote:Ja, net als jij dan
Op woensdag 14 mei 2003 10:48 schreef robh het volgende:[..]
Je leest selectief.
quote:Racisme is natuurlijk ook totaal ongevaarlijk. Dat hebben we in het verleden wel gezien. Laat het maar opkomen, doe maar alsof het volstrekt normaal is en vestig de aandacht op een paar linkse idioten die geweld gebruiken
Op woensdag 14 mei 2003 10:50 schreef milagro het volgende:[..]
Was dat georganiseerd extreem rechts geweld?
Met een politieke achtergrond?
Zullen we ieder geval van zinloos geweld dan die lading geven?
Venlo was door de AEL geinspireerd?Die links radicalen zijn georganiseerd, hun motieven politiek, ze staan mensen naar het leven om hun mening.
quote:Zeg ik dat?
Op woensdag 14 mei 2003 10:47 schreef milagro het volgende:[..]
Oh okay, maar jij vindt het wel kunnen dat men een ander de mond snoert door geweld, omdat de verkondigde mening abject is?
quote:Volgens mij had ik dat al betoogd in dit topic.
Kusters en co zijn vooralsnog volkomen ongevaarlijk in de praktijk, de aandacht die ze krijgen, krijgen ze juist door het geweld van linksradicalen dat hen ten deel valt tijdens hun belachelijke protestmarsen..
quote:Wow, je hebt ze ff niet meer op een rijtje? ff rustig ademhalen en dan weer nadenken, ok?
Venlo was door de AEL geinspireerd?Die links radicalen zijn georganiseerd, hun motieven politiek, ze staan mensen naar het leven om hun mening.
quote:En dat geldt niet voor rechts-radicalen? Stormfront is geen organisatie? NVU is geen organisatie?
Die links radicalen zijn georganiseerd, hun motieven politiek, ze staan mensen naar het leven om hun mening.
quote:hoezo profiteurs?? ze willen demonstreren, daar krijgen ze geen geld voor ofzo.
quote:Nee, dat zeg je niet inderdaad.
Op woensdag 14 mei 2003 10:54 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Zeg ik dat?
[..]Volgens mij had ik dat al betoogd in dit topic.
Ik vind gewoon dat die extreemlinkse gasten enger zijn omdat ze een andere mening niet dulden en die met (extreem) geweld bestrijden.
De mening van Kusters en Co zijn misschien an sich enger, maar vooralsnog neemt niemand hen serieus (hoewel dat ook gevaarlijk kan zijn, die laconieke houding naar hen toe) en zie ik hen vooralsnog geen geweld gebruiken (wel provoceren en met succes).
quote:Je denkt toch niet dat Kusters een deel van zijn uitkering inlevert voor politiebescherming?
Op woensdag 14 mei 2003 10:57 schreef Diggler het volgende:hoezo profiteurs?? ze willen demonstreren, daar krijgen ze geen geld voor ofzo.
Het er niet mee eens zijn dat er gedemonstreed wordt is wat anders dan tegen de hoge kosten zijn...
quote:Nico Bodemeijer, moordenaar van Kevin Duinmeijer, was na het uitzitten van zijn straf een kopstuk binnen CD en CP86-gelederen. Franky Kattenburg, moordenaar van Michael Poyé, was dat al voor die moord. Kevin Duinmeijer is niet vermoord vanwege het uitdragen van een politieke mening, maar omdat zijn huid een bepaalde kleur had. Michael Poyé zag er te links en alternatief uit volgens zijn belagers.
En als je niet overtuigd bent van het georganiseerd geweld door extreem-rechts lees dan eens het boek Dansen met de Duivel van Peter Rensen, over een undercoveractie bij de CD.
quote:En die praktiseren geweld? Die leggen bommen in huizen?
Op woensdag 14 mei 2003 10:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En dat geldt niet voor rechts-radicalen? Stormfront is geen organisatie? NVU is geen organisatie?
Ze zijn eng, ja, hun meningen zijn buitengewoon eng.
Maar het georganiseerde geweld, aanslagen komen vooralsnog niet uit die hoek.
quote:Precies hetzelfde geldt voor extreem-rechts.
Op woensdag 14 mei 2003 10:58 schreef milagro het volgende:Ik vind gewoon dat die extreemlinkse gasten enger zijn omdat ze een andere mening niet dulden en die met (extreem) geweld bestrijden.
quote:U heeft gelijk.
Op woensdag 14 mei 2003 11:02 schreef ullie het volgende:
Het is overigens Kerwin, niet Kevin.
Ik vond het al zo vreemd dat ik geen hits kreeg bij Google...
quote:Ja.
Op woensdag 14 mei 2003 11:01 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Precies hetzelfde geldt voor extreem-rechts.
In die zin zie ik dus niet waarom een demonstratie van die griezelige club niet zou moeten mogen of gevaarlijker zou zijn (kijk eens wat er op af komt, geen hond) dan van een griezelige club als bijvoorbeeld de Nederlandse AEL, of de SGP voor mijn part.
Allemaal enge meningen.
Die ze allemaal mogen hebben.
quote:Oh, we gaan het verleden erbij halen. Zullen we dan ook meteen de linkse dictaturen met hun miljoenen slachtoffers in herinnering brengen?
Op woensdag 14 mei 2003 10:53 schreef SCH het volgende:Racisme is natuurlijk ook totaal ongevaarlijk. Dat hebben we in het verleden wel gezien. Laat het maar opkomen, doe maar alsof het volstrekt normaal is en vestig de aandacht op een paar linkse idioten die geweld gebruiken
En het gaat niet om 'een paar' linkse idioten (zoals Volkert), maar om het structureel georganiseerde linkse tuig, dat benzinepompen onklaar maakt, zich overal aan vastketent waar ze 't niet mee eens zijn, werknemers van een proefdierencentrum thuis terroriseert, etc etc etc.
quote:Ja dat is veel erger dan mensen om louter hun huidskleur afwijzen. Echt ongelooflijk.
Op woensdag 14 mei 2003 11:08 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Oh, we gaan het verleden erbij halen. Zullen we dan ook meteen de linkse dictaturen met hun miljoenen slachtoffers in herinnering brengen?
En het gaat niet om 'een paar' linkse idioten (zoals Volkert), maar om het structureel georganiseerde linkse tuig, dat benzinepompen onklaar maakt, zich overal aan vastketent waar ze 't niet mee eens zijn, werknemers van een proefdierencentrum thuis terroriseert, etc etc etc.
Er is nog een verschil tussen idealen en fascistische en racistische overtuigingen. Wie die twee gelijkgeschaald moet dat maar voor zijn rekening nemen.
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:08 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Oh, we gaan het verleden erbij halen. Zullen we dan ook meteen de linkse dictaturen met hun miljoenen slachtoffers in herinnering brengen?
Het is nogal vaak gebleken dat het rechste tuig (ook het gematigde tuig) een groter probleem voor een stabiele samenleving is dan het linkse tuig.
quote:Nee, die bouwen enge kampjes, waar tegenstanders vervolgens gemarteld en vermoord worden. En Kusters c.s. lopen dat te verheerlijken en uit te dragen als de oplossing voor de problemen van vandaag de dag.
Op woensdag 14 mei 2003 11:01 schreef milagro het volgende:[..]
En die praktiseren geweld? Die leggen bommen in huizen?
quote:Graag - ik vind het echt verbijsterend dat mensen hier fascistische en racistische organisaties in bescherming gaan nemen.
Op woensdag 14 mei 2003 11:14 schreef robh het volgende:
Zullen we dat spelletje "Wie is het ergste" gewoon achterwege laten
quote:Kneuzenkermis.
Op woensdag 14 mei 2003 11:14 schreef Tijger_m het volgende:
Kunnen we het er over eens zijn dat een half miljoen euro voor dit "kneuzen carnaval" (met dank aan robh) erg veel geld is?
En ja, dat is een hoop geld voor 20 demonstranten en 20 tegendemonstranten.
quote:Anno nu? In Nederland? Kusters?
Op woensdag 14 mei 2003 11:13 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Nee, die bouwen enge kampjes, waar tegenstanders vervolgens gemarteld en vermoord worden.
quote:Ik snap niet dat je zulke dingen wil verdedigen. Het valt niet goed tepraten allebij niet. En kom nu niet steeds aan van maar maar. Beiden zijn gewoon in overtreding en willen zoveel mogelijk buiten de wet doen.
Op woensdag 14 mei 2003 11:10 schreef SCH het volgende:[..]
Ja dat is veel erger dan mensen om louter hun huidskleur afwijzen. Echt ongelooflijk.
Er is nog een verschil tussen idealen en fascistische en racistische overtuigingen. Wie die twee gelijkgeschaald moet dat maar voor zijn rekening nemen.
quote:Consensus.
Op woensdag 14 mei 2003 11:18 schreef SilverMane het volgende:Ik snap niet dat je zulke dingen wil verdedigen. Het valt niet goed tepraten allebij niet. En kom nu niet steeds aan van maar maar. Beiden zijn gewoon in overtreding en willen zoveel mogelijk buiten de wet doen.
Maar dat kost allemaal hartstikke duur, qua geld. 200.000 Euro. Zijn we helemaal geschift
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:11 schreef Nyrem het volgende:[..]
Het is nogal vaak gebleken dat het rechste tuig (ook het gematigde tuig) een groter probleem voor een stabiele samenleving is dan het linkse tuig.
quote:Au!
Op woensdag 14 mei 2003 11:20 schreef robh het volgende:[..]
Maar dat kost allemaal hartstikke duur
quote:Eindelijk, hopelijk...
Consensus.
quote:Dubbelpost.
Maar dat kost allemaal hartstikke duur, qua geld. 200.000 Euro. Zijn we helemaal geschift
en geheel verkeerde gramatica
quote:Is duur. Kost veel. Maar verder heb je gelijk...
Consensus.
quote:Literaire vrijheid, robh
Op woensdag 14 mei 2003 11:16 schreef robh het volgende:Kneuzenkermis.
En ja, dat is een hoop geld voor 20 demonstranten en 20 tegendemonstranten.
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:22 schreef Kozzmic het volgende:Is duur. Kost veel.
zeg dat maar eens in een winkel. moet je kijken hoeveel mensen je verbeteren
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 14-05-2003 11:24]
quote:Daar ben ik het ook mee eens. Maar wat doen we eraan. Moeten we het recht op stemmen maar verbieden ofzo? Vindt dat wel een interessante discussie. Hoe dam je zulke excessen in?
Consensus.
Demonstreren mag - politie hoort daarbij, kan ook weg - dan zien we wel wat het dan kost.
Er mag ook een markt gehouden worden, of een kermis, of een mars voor jezus - so whats up?
quote:Mwah, mischien een idee om ze gewoon allebei een verlaten weiland te geven, omringen met ME en ze lekker hun gang te laten gaan, kost ook wat geld maar hopelijk moorden ze elkaar dan zodanig uit dat er geen volgende keer is voorlopig.
Op woensdag 14 mei 2003 11:23 schreef SilverMane het volgende:Daar ben ik het ook mee eens. Maar wat doen we eraan. Moeten we het recht op stemmen maar verbieden ofzo? Vindt dat wel een interessante discussie. Hoe dam je zulke excessen in?
quote:Door degenen die rellen trappen op te pakken en flink te straffen lijkt me. Laten ze het volgende keer wel uit hun hoofd. best een rechts standpunt voor een linkse hippie
Op woensdag 14 mei 2003 11:23 schreef SilverMane het volgende:[..]
Daar ben ik het ook mee eens. Maar wat doen we eraan. Moeten we het recht op stemmen maar verbieden ofzo? Vindt dat wel een interessante discussie. Hoe dam je zulke excessen in?
quote:Hoeveel is de maatschappij tegenwoordig niet kwijt aan de inzet van politie bij de zogenaamde risicowedstrijden (voetbal)? Dat gaat om soortgelijke bedragen. Natuurlijk zijn dergelijke bedragen belachelijk maar deze specifieke demonstratie is in dat opzicht bepaald niet bijzonder.
Consensus.
quote:Met als kanttekening dat het bij een voetbalwedstrijd meestal om iets grotere aantallen als de 25 uitkeringsgerechtigden van de NVU gaat.
Op woensdag 14 mei 2003 11:28 schreef thoth het volgende:Hoeveel is de maatschappij tegenwoordig niet kwijt aan de inzet van politie bij de zogenaamde risicowedstrijden (voetbal)? Dat gaat om soortgelijke bedragen. Natuurlijk zijn dergelijke bedragen belachelijk maar deze specifieke demonstratie is in dat opzicht bepaald niet bijzonder.
quote:Nou het leuke is dat ze beiden met mijn centen een mening zitten te verkondiggen waar ik teneerste helemaal niet achter staat en ten tweede laten ze vaak een enorme ravage na. En het moet natuurlijk niet zo zijn dat die vecht partijen cq. demonstraties gesubsidieerd worden door de overheid
Op woensdag 14 mei 2003 11:25 schreef SCH het volgende:
Altijd die focus op geld. Volslagen onzin. Volstrek irrelevant.Demonstreren mag - politie hoort daarbij, kan ook weg - dan zien we wel wat het dan kost.
Er mag ook een markt gehouden worden, of een kermis, of een mars voor jezus - so whats up?
quote:Leuke poging om het een beetje te bagatelliseren maar als het om voetbalsupporters gaat dan kunnen we ook stellen dat het risico betrekking heeft op een relatief kleine groep relschoppers. Ik vraag me echt af of mensen puur objectief naar het kostenaspect van deze demonstratie kunnen kijken (dus zonder het niet zo populaire gedachtengoed erbij te betrekken). Ik denk van niet
Op woensdag 14 mei 2003 11:31 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Met als kanttekening dat het bij een voetbalwedstrijd meestal om iets grotere aantallen als de 25 uitkeringsgerechtigden van de NVU gaat.
quote:Hier ook, of denk je dat heel radicaal-links er zal staan? Voetbalsupporters van een aantal clubs hebben volgens mij een rel-dichtheid van 99%...
Op woensdag 14 mei 2003 11:39 schreef thoth het volgende:
Leuke poging om het een beetje te bagatelliseren maar als het om voetbalsupporters gaat dan kunnen we ook stellen dat het risico betrekking heeft op een relatief kleine groep relschoppers.
[Dit bericht is gewijzigd door THE_ANGRY_BRIGADE op 14-05-2003 11:44]
quote:Oh nee hoor, wat mij betreft mogen ze iedere voetbalwedstrijd waar meer dan 10 agenten voor nodig zijn aflasten, graag zelfs.
Op woensdag 14 mei 2003 11:39 schreef thoth het volgende:[..]
Leuke poging om het een beetje te bagatelliseren maar als het om voetbalsupporters gaat dan kunnen we ook stellen dat het risico betrekking heeft op een relatief kleine groep relschoppers. Ik vraag me echt af of mensen puur objectief naar het kostenaspect van deze demonstratie kunnen kijken (dus zonder het niet zo populaire gedachtengoed erbij te betrekken). Ik denk van niet
quote:Tja, als de AEL en zijn extremistische aanhangers de meest waanzinnige dingen mag roepen waarom de NVU dan niet?
quote:Moet ook niet vergeten worden dat zo`n demonstratie legaal is en een voetbal rel niet. Dat wil niet zeggen dat rellen tijdens een demonstratie mag maar dat in eerste instantie de demonstratie gewoon is toegestaan. Daarnaast weet bijna iedereen wel dat bij bepaalde demonstratie de kans op rellen zo`n
Op woensdag 14 mei 2003 11:39 schreef thoth het volgende:[..]
Leuke poging om het een beetje te bagatelliseren maar als het om voetbalsupporters gaat dan kunnen we ook stellen dat het risico betrekking heeft op een relatief kleine groep relschoppers. Ik vraag me echt af of mensen puur objectief naar het kostenaspect van deze demonstratie kunnen kijken (dus zonder het niet zo populaire gedachtengoed erbij te betrekken). Ik denk van niet
quote:Lagere kosten, want de politie moet betaald worden.
Op woensdag 14 mei 2003 11:44 schreef Fullbrain het volgende:[..]
Tja, als de AEL en zijn extremistische aanhangers de meest waanzinnige dingen mag roepen waarom de NVU dan niet?
Het is of beide groeperingen verbieden of allebei gewoon toestaan dat ze gebruik maken van artikel 7 van de grondwet. Anders is er sprake van discriminatie en dat is zoals we inmiddels weten in strijd met artikel 1 van de Grondwet. Dus wat willen we dan?
Verbieden is geen oplossing, eeder een vreedzame tegendemonstratie die vele malen groter is.
Maarja, beide partijen en de politie (ik heb nog wel foto's van 'stillen' die tijdens de oorlogsdemonstratie in Amsterdam even iemand in elkaar schoppen) werken dat zelf tegen. Overigens staan daar ook niet alleen maar relschoppers.
quote:Mee eens, dus alle demonstraties maar verbieden dan?
Op woensdag 14 mei 2003 11:46 schreef Sidekick het volgende:[..]
Lagere kosten, want de politie moet betaald worden.
quote:Nee. De organisatie verantwoordelijk houden.
Op woensdag 14 mei 2003 11:48 schreef Fullbrain het volgende:[..]
Mee eens, dus alle demonstraties maar verbieden dan?
quote:De NVU verantwoordelijk houden voor geweld door tegendemonstranten?
Op woensdag 14 mei 2003 11:51 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nee. De organisatie verantwoordelijk houden.
quote:Inderdaad pleit ik ook voor.
Op woensdag 14 mei 2003 11:51 schreef Sidekick het volgende:[..]
Nee. De organisatie verantwoordelijk houden.
quote:Ja dat moet gewoon niet meer kunnen een tegen demonstratie tijdens een risico-demonstratie.
Op woensdag 14 mei 2003 11:52 schreef tvlxd het volgende:[..]
De NVU verantwoordelijk houden voor geweld door tegendemonstranten?
quote:Dus elke organisator van demonstraties - van welke aard dan ook - aansprakelijk stellen voor de kosten die gemoeid zijn met tegendemonstraties?????
Op woensdag 14 mei 2003 11:52 schreef SilverMane het volgende:[..]
Inderdaad pleit ik ook voor.
Ik voel al waar dat naar heen gaat in dit land.
quote:Leuke vergelijking: een vreedzame(?) demonstratie en een voetbalrel. Maar daar gaat het niet om. De politie-inzet heeft als doel om eventuele ongeregeldheden te voorkomen of neer te slaan (en dat doel is hetzelfde bij voetbalwedstrijden). In dit geval is het dus eigenlijk een risicodemonstratie (=risicowedstrijd) en dus word er een klein kapitaal geinvesteerd.
Op woensdag 14 mei 2003 11:45 schreef SilverMane het volgende:
Moet ook niet vergeten worden dat zo`n demonstratie legaal is en een voetbal rel niet. Dat wil niet zeggen dat rellen tijdens een demonstratie mag maar dat in eerste instantie de demonstratie gewoon is toegestaan. Daarnaast weet bijna iedereen wel dat bij bepaalde demonstratie de kans op rellen zo`n99% is. Waardoor je toch kan afvragen of het wel zo slim is om bepaalde demonstratie toe testaan.
De vraag of je dan de demonstratie moet verbieden is wel interessant maar het antwoord is volgens mij, nee.
quote:Wat is er mis met persoonlijke aansprakelijkheid?
Op woensdag 14 mei 2003 11:56 schreef Fullbrain het volgende:
Dus elke organisator van demonstraties - van welke aard dan ook - aansprakelijk stellen voor de kosten die gemoeid zijn met tegendemonstraties?????
quote:Eerst dit, tegen demonstratie die een te groot risicofactor hebben mogen dan niet meer. Maar als er iets gesloopt wordt dan betalen ze dat maar.
Op woensdag 14 mei 2003 11:56 schreef Fullbrain het volgende:[..]
Dus elke organisator van demonstraties - van welke aard dan ook - aansprakelijk stellen voor de kosten die gemoeid zijn met tegendemonstraties?????
Ik voel al waar dat naar heen gaat in dit land.
quote:Zo werkt het niet, dus. Er bestaat vrijheid van demonstratie, dus iedereen mag een openbare demonstratie organiseren. De organisator kan nooit verantwoordelijk zijn voor wie er op zoiets afkomt, omdat hij deelname van bepaalde mensen niet mag verbieden. Een demonstratie is openbaar. Zolang de organisatie voldoende inspanning doet om de boel in bedwang te houden, is er niks aan de hand.
Op woensdag 14 mei 2003 11:59 schreef SilverMane het volgende:[..]
Eerst dit, tegen demonstratie die een te groot risicofactor hebben mogen dan niet meer. Maar als er iets gesloopt wordt dan betalen ze dat maar.
quote:Dat is ook weer zo en de gedachte erachter is ook goed. Maar als nu bijvoorbeeld de NVU het in de club kas gaat voelen die demonstraties, dan denk ik dat ze wel zorgen dat er minder gereld wordt.
Op woensdag 14 mei 2003 12:05 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Zo werkt het niet, dus. Er bestaat vrijheid van demonstratie, dus iedereen mag een openbare demonstratie organiseren. De organisator kan nooit verantwoordelijk zijn voor wie er op zoiets afkomt, omdat hij deelname van bepaalde mensen niet mag verbieden. Een demonstratie is openbaar. Zolang de organisatie voldoende inspanning doet om de boel in bedwang te houden, is er niks aan de hand.
Het is de taak van de politie / overheid, te zorgen dat de demonstranten die de boel versteren, eruit te plukken. deze personen kunnen vervolgens persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de schade die ze aanrichten.
-update-
quote:Daar heb je gelijk in, maar er is een vergroot risico waardoor er meer politie nodig is dan anders. Dit is de verantwoordelijk van de arganisatie.
Op woensdag 14 mei 2003 12:05 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Zo werkt het niet, dus. Er bestaat vrijheid van demonstratie, dus iedereen mag een openbare demonstratie organiseren. De organisator kan nooit verantwoordelijk zijn voor wie er op zoiets afkomt, omdat hij deelname van bepaalde mensen niet mag verbieden. Een demonstratie is openbaar. Zolang de organisatie voldoende inspanning doet om de boel in bedwang te houden, is er niks aan de hand.
Het is de taak van de politie / overheid, te zorgen dat de demonstranten die de boel versteren, eruit te plukken. deze personen kunnen vervolgens persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de schade die ze aanrichten.
quote:Maar de NVU relt niet. Zo slim zijn ze wel. Ze hopen uiteraard wel op reactie en tegenwerking van 'links' en autoriteiten, want dat levert publiciteit op en een slachtofferrol. Maar je kan de NVU niet beschuldigen van rellen, anders had de rechter ook wel een reden gehad deze demo te verbieden.
Op woensdag 14 mei 2003 12:08 schreef SilverMane het volgende:[..]
Maar als nu bijvoorbeeld de NVU het in de club kas gaat voelen die demonstraties dan denk ik dat ze wel zorgen dat er minder gereld wordt.
quote:Geen enkele organisator zal het dan in zijn hoofd halen om demonstraties te organiseren. Weg Recht op Protest.
Op woensdag 14 mei 2003 11:59 schreef thoth het volgende:[..]
Wat is er mis met persoonlijke aansprakelijkheid?
quote:Ja inderdaad dat is ook zo........hmmmm
Op woensdag 14 mei 2003 12:10 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Maar de NVU relt niet. Zo slim zijn ze wel. Ze hopen uiteraard wel op reactie en tegenwerking van 'links' en autoriteiten, want dat levert publiciteit op en een slachtofferrol. Maar je kan de NVU niet beschuldigen van rellen, anders had de rechter ook wel een reden gehad deze demo te verbieden.
quote:Nee niet het recht.
Op woensdag 14 mei 2003 12:12 schreef Fullbrain het volgende:[..]
Geen enkele organisator zal het dan in zijn hoofd halen om demonstraties te organiseren. Weg Recht op Protest.
quote:Het is wel een manier om minder populaire meningen te onderdrukken maar staat haaks op bepaalde vrijheden die we zo hoog in het vaandel menen te hebben. Of moeten die vrijheden dan toch alleen maar gelden voor de gangbare meningen?
Op woensdag 14 mei 2003 12:12 schreef Fullbrain het volgende:[..]
Geen enkele organisator zal het dan in zijn hoofd halen om demonstraties te organiseren. Weg Recht op Protest.
quote:Het is triest dat deze figuren zo veel geld moeten kosten maar goed, dat is dan het prijskaartje dat hangt aan 'vrijheid van meningsuiting' waar ik iig niet aan wil tornen.
Op woensdag 14 mei 2003 12:20 schreef thoth het volgende:Het is wel een manier om minder populaire meningen te onderdrukken maar staat haaks op bepaalde vrijheden die we zo hoog in het vaandel menen te hebben. Of moeten die vrijheden dan toch alleen maar gelden voor de gangbare meningen?
quote:Ja wel. Het demonstreren wordt onmogelijk gemaakt.
Op woensdag 14 mei 2003 12:14 schreef SilverMane het volgende:[..]
Nee niet het recht.
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:01 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Het is triest dat deze figuren zo veel geld moeten kosten maar goed, dat is dan het prijskaartje dat hangt aan 'vrijheid van meningsuiting' waar ik iig niet aan wil tornen.
Dan maar deze ongein voor lief nemen, het alternatief stuit mij veel meer tegen de borst.
Mee eens.
quote:Maar je hebt het recht nog wel. En hoe zo onmogelijk? Is het dan altijd zo dat er gereld moet worden bij een demonstratie?
Op woensdag 14 mei 2003 13:19 schreef Fullbrain het volgende:[..]
Ja wel. Het demonstreren wordt onmogelijk gemaakt.
quote:Wat heb je aan een recht als het je onmogenlijk gemaakt wordt er gebruik van te maken?
Op woensdag 14 mei 2003 13:23 schreef SilverMane het volgende:[..]
Maar je hebt het recht nog wel. En hoe zo onmogelijk? Is het dan altijd zo dat er gereld moet worden bij een demonstratie?
Nee, het rellen kan natuurlijk niet. Maar het is kiezen voor Cholera (het goedkope niet demonstreren) of de Pest (het dure wel demonstreren). Ik kies voor de Pest.
quote:Volgens mij is het je recht om te demonstreren hoor. Als linkse idealisten elke keer dat je je mening wilt uiten in het openbaar gaan lopen rellen, dan lijkt me dat de politie en gemeente hun moet aanpakken en niet de demo moeten gaan verbieden. Als je daarmee begint kan niemand zijn mening meer uiten....staat de boodschap van de demo je niet aan? Zeg dat je gaat lopen rellen, wordt hij verboden. Behoorlijk populistische openingspost btw.
Een half miljoen gulden omdat die kneuzenkermis graag over straat wil lopen? Allemachtig. ProfiteursDat is ongeveer 20.000 euro per leus. Alleen daarom al zou het verboden moeten worden.
quote:Zullen we gewoon iedereen zijn mening laten uiten en niet het alleen toestaan als het de gewenste is....
Op woensdag 14 mei 2003 07:31 schreef E_Motion het volgende:
quote:Precies, ik erger mij ook elke keer als Marijnissen weer eens pleit voor een socialistische heilstaat maar ik zou 't um niet willen verbieden. Voor geen goud.
Op woensdag 14 mei 2003 16:34 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Zullen we gewoon iedereen zijn mening laten uiten en niet het alleen toestaan als het de gewenste is....
quote:Precies gaat helemaal nergens over dat tegenbetogen
quote:Idd, iets dat teveel geld kost en onzin is, verbieden.
quote:Eens.
Op woensdag 14 mei 2003 22:33 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Idd, iets dat teveel geld kost en onzin is, verbieden.
Te beginnen met gesubsidieerde kunstenaars dus.
En de AEL.
quote:Nee hoor, dan moeten ze leren de juridische weg te volgen:
quote:
De tegendemonstratie die de anti-fascistische AFA wilde organiseren is door de gemeente verboden. ,,De AFA spande in tegenstelling tot de NVU geen kort geding aan, dus dat verbod blijft staan'', aldus De Graaf.
quote:Nee, dat is een websiteje
Op woensdag 14 mei 2003 10:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
En dat geldt niet voor rechts-radicalen? Stormfront is geen organisatie?
[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 14-05-2003 22:44]
quote:Idd, Nazis maakten mensen koud om hun raciale afkomst, communisten maakten nog veel meer mensen koud om hun ideologe of familieafkomst. PRECIES hetzelfde.
Op woensdag 14 mei 2003 11:10 schreef SCH het volgende:[..]
Ja dat is veel erger dan mensen om louter hun huidskleur afwijzen. Echt ongelooflijk.
quote:Um..maar we hebben het hier niet over communisten maar over een demo van neo-nazi's dus hoe relevant is dat?
Op woensdag 14 mei 2003 22:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Idd, Nazis maakten mensen koud om hun raciale afkomst, communisten maakten nog veel meer mensen koud om hun ideologe of familieafkomst. PRECIES hetzelfde.
quote:Dat moet minstens 1 keer per topic geroepen worden geloof ik.
Op woensdag 14 mei 2003 23:14 schreef Tijger_m het volgende:Um..maar we hebben het hier niet over communisten maar over een demo van neo-nazi's dus hoe relevant is dat?
quote:Oh, zo'n beetje als vergoeilijking? De communisten hebben ook hele slechte dingen gedaan dus zijn die neo-nazi's niet zo erg want die moorden alleen maar om ideologische redenen...nee, nu snap ik het helemaal
Op woensdag 14 mei 2003 23:26 schreef robh het volgende:Dat moet minstens 1 keer per topic geroepen worden geloof ik.
quote:Dat staat er niet ronnetje. En dat kan je best lezen. Als je tenminste even je best doet
Op woensdag 14 mei 2003 23:35 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Oh, zo'n beetje als vergoeilijking? De communisten hebben ook hele slechte dingen gedaan dus zijn die neo-nazi's niet zo erg want die moorden alleen maar om ideologische redenen...nee, nu snap ik het helemaal
quote:Ach, jij leeft niet als jij bij een discussie niet kan roepen, "De communisten deden blablablalba" of "Links blablablabla"
Op donderdag 15 mei 2003 07:39 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Dat staat er niet ronnetje. En dat kan je best lezen. Als je tenminste even je best doet
Probeer eens met een ofwel iets origineels of iets intelligents te komen?
quote:En hoewel jij altijd doet alsof je het zo erg vindt, kan je het niet laten nog geen 1 dag niet in een topic te roepen 'ja maar, het is toch de linkse kerk, bla bla'. Potje-ketel dus. Het was slechts een opmerking naar SCH die weer eens selectief verontwaardigd aan het doen was door te stellen dat extreem-rechts zoooooo veel erger dan extreem-links is, terwijl het van hetzelfde laken een pak is, dus maak je niet zo dik.
Op donderdag 15 mei 2003 08:30 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Ach, jij leeft niet als jij bij een discussie niet kan roepen, "De communisten deden blablablalba" of "Links blablablabla"
Probeer eens met een ofwel iets origineels of iets intelligents te komen?
quote:Dit klopt helaas niet......
Op woensdag 14 mei 2003 22:44 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Idd, Nazis maakten mensen koud om hun raciale afkomst, communisten maakten nog veel meer mensen koud om hun ideologe of familieafkomst. PRECIES hetzelfde.
Kijk: Het CDA is tegen abortus. Elders in de wereld zijn er doorgedraaide tegenstanders die abortusdoktoren vermoorden. Wat zegt dat over de ideologie van het CDA? Helemaal niets. Voor elke - goede of slechte - ideologie zijn jammer genoeg verschrikkelijke daden begaan.
De ideologie van het communisme houdt absoluut niet in dat mensen vermoord moeten worden. Door de structuur van het communisme (één Messias-achtige leider met teveel macht) is dat wel massaal gebeurd. Dat zegt echter helemaal niets over de hedendaagse communist die gewoon tegen het privaat eigendom is.
Het probleem van extreem-rechtse/racistische denkbeelden, is het feit dat de onverdraagzaamheid ten opzichte van bepaalde groepen mensen een inherent onderdeel is van de ideologie zelf. Het uitmoorden van joden in WOII was bijvoorbeeld niet "zomaar" een actie om tegenstanders weg te werken, het was een ideologie op zich.
Als er 6 miljoen joden waren vermoord omdat Hitler een belasting wilde verhogen en veel joden daar tegen waren, was dan een belastingverhoging ook moreel slecht geweest tot in de lengte van dagen?
quote:Hey grappig, ik volg hem intensief maar wanneer heeft hij dat gedaan. Wil ik graag horen maar blijkbaar even gemist
Op woensdag 14 mei 2003 16:47 schreef Fullbrain het volgende:[..]
Precies, ik erger mij ook elke keer als Marijnissen weer eens pleit voor een socialistische heilstaat maar ik zou 't um niet willen verbieden. Voor geen goud.
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 15:04 schreef Kozzmic het volgende:
Ik las trouwens op 'een zeker ander forum' dat 'onze' NordCore bezig was om samen met NVU-ers Kusters en Mallocci een NVU-demo in Eindhoven te organiseren. Dat ter info voor degenen die nog twijfelden over het rechtse gehalte van NC.
En was Jeukaanmenaat niet X-Ray?.
En sjun <-> hoppe?
En Wile_E_Coyote <-> Farzin?
quote:Hehehe, ik las het. Trots als een pauw
Ik las trouwens op 'een zeker ander forum' dat 'onze' NordCore bezig was om samen met NVU-ers Kusters en Mallocci een NVU-demo in Eindhoven te organiseren. Dat ter info voor degenen die nog twijfelden over het rechtse gehalte van NC.
quote:demonisering
quote:Voortdurend!
Op donderdag 15 mei 2003 14:58 schreef SCH het volgende:[..]
Hey grappig, ik volg hem intensief maar wanneer heeft hij dat gedaan. Wil ik graag horen maar blijkbaar even gemist
quote:Dan moet het toch juist geen probleem zijn even een paar letterlijke voorbeelden te citeren?
Op donderdag 15 mei 2003 15:33 schreef Fullbrain het volgende:[..]
Voortdurend!
quote:Dat was wel duidelijk.
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 14:58 schreef SCH het volgende:[..]
Hey grappig, ik volg hem intensief maar wanneer heeft hij dat gedaan. Wil ik graag horen maar blijkbaar even gemist
quote:De vereniging stelt zich ten doel het verwezenlijken van een socialistische maatschappij in Nederland
Op donderdag 15 mei 2003 15:42 schreef Dr_Strangelove het volgende:[..]
Dan moet het toch juist geen probleem zijn even een paar letterlijke voorbeelden te citeren?
quote:Dat is geen antwoord. Quote graag met socialistische heilsstaat erin.
Op donderdag 15 mei 2003 15:33 schreef Fullbrain het volgende:[..]
Voortdurend!
quote:Zie 1 post erboven.
Op donderdag 15 mei 2003 17:46 schreef SCH het volgende:[..]
Dat is geen antwoord. Quote graag met socialistische heilsstaat erin.
quote:Inderdaad. Maatschappij = geen heilsstaat
Op donderdag 15 mei 2003 17:43 schreef Jeukaanmenaat het volgende:
De vereniging stelt zich ten doel het verwezenlijken van een socialistische maatschappij in Nederland
quote:Hij pleit voor een socialistische maatschappij.
Op donderdag 15 mei 2003 17:48 schreef SCH het volgende:[..]
Inderdaad. Maatschappij = geen heilsstaat
Waarheid is: Marijnissen pleit nooit voor een socialistische heilsstaat, blijkt ook wel als er na een dag nog geen quote is. Hou nou eens op met dit soort dom en banaal gelul.
heil·staat (de ~ (m.))
1 de in theorie gedachte of beschreven volmaakte maatschappij
quote:Dom en stigmatiserend gelul. Hij pleit daar niet voortdurend voor. De SP is een idealistische partij met zeer concrete punten. Die streven niet naar een wolk.
Op donderdag 15 mei 2003 17:51 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Hij pleit voor een socialistische maatschappij.
En dat kan je een socialistische heilstaat noemen.heil·staat (de ~ (m.))
1 de in theorie gedachte of beschreven volmaakte maatschappij
En jullie doen ook maar. Iedere keer dat gejank als Fortuyn voor het een of ander werd uitgemaakt, doe het dan zelf ook niet.
quote:Wat een dom gelul.
Op donderdag 15 mei 2003 17:53 schreef SCH het volgende:[..]
De SP is een idealistische partij met zeer concrete punten. Die streven niet naar een wolk.
quote:1. check
Op donderdag 15 mei 2003 15:09 schreef Sidekick het volgende:[..]
Een beetje een schop na geven.En was Jeukaanmenaat niet X-Ray?.
En sjun <-> hoppe?
En Wile_E_Coyote <-> Farzin?
quote:Laat hem toch lullen, SCH, het enige wat hij doet is alles waar rechts negatief in voorkomt proberen om te buigen naar "links is fout" en als wij erop in gaan lukt het hem nog ook.
Op donderdag 15 mei 2003 17:46 schreef SCH het volgende:Dat is geen antwoord. Quote graag met socialistische heilsstaat erin.
Gewoon negeren en de discussie weer terug brengen naar het onderwerp.
quote:You're right. Maar sta me toe af en toe eens te happen
Op donderdag 15 mei 2003 19:42 schreef Tijger_m het volgende:[..]
Laat hem toch lullen, SCH, het enige wat hij doet is alles waar rechts negatief in voorkomt proberen om te buigen naar "links is fout" en als wij erop in gaan lukt het hem nog ook.
Gewoon negeren en de discussie weer terug brengen naar het onderwerp.
Geef AFA maar op zijn donder, niet de NVU.
quote:
Ja, net als jij dan
quote:Je hebt gelijk dat de demonstratie moet mogen, maar gezien je uitlatingen op de Frontpage toch even de volgende vraag: Vind je het normaal dat er anno 2003 mensen in Nederland zijn die Hitler aanhangen en vereren? Die mensen zouden toch beter moeten weten? Van 17-jarige snotaapjes is het tot daaraantoe, die weten waarschijnlijk nog niet beter, maar volwassen figuren als Kusters en andere lieden uit de NVU zouden toch verstandiger moeten zijn?
Op vrijdag 16 mei 2003 11:47 schreef PanzerGrenadier het volgende:
Niet meer dan logisch dat de rechter de demonstratie toestaat, waarom zou hij deze moeten verbieden aangezien het de NVU NIET was die begon te rellen bij de vorige demonstratie.Geef AFA maar op zijn donder, niet de NVU.
quote:Precies, ik ben tegen extreem, of het nou links of rechts is. Maar iedereen heeft het recht om te demonstreren.
Op vrijdag 16 mei 2003 11:47 schreef PanzerGrenadier het volgende:
Niet meer dan logisch dat de rechter de demonstratie toestaat, waarom zou hij deze moeten verbieden aangezien het de NVU NIET was die begon te rellen bij de vorige demonstratie.Geef AFA maar op zijn donder, niet de NVU.
En altijd als rechts een demonstratie houdt, moet links de zaak komen verzieken, terwijl dat andersom vrijwel nooit gebeurd.
Links vindt dat zij wel mogen demonstreren, maar demonstraties van rechts moeten verboden worden, anders gaan ze rellen.
Als daar morgen rellen komen, is het gewoon weer de schuld van links. Ze moeten gewoon wegblijven.
quote:Waarom denk jij meteen aan Hitler als je aan de NVU denkt? Slaat echt nergens op, ten eerste een nazi had vooral wat tegen de joden, iets waar ik geen problemen mee heb, de NVU demonstreert met name ivm de multicultuur hier in Nederland, en nu toevallig is het onderwerp verbied de AFA,aangezien zij zich niet zo netjes wisten te gedragen.
Op vrijdag 16 mei 2003 11:53 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Je hebt gelijk dat de demonstratie moet mogen, maar gezien je uitlatingen op de Frontpage toch even de volgende vraag: Vind je het normaal dat er anno 2003 mensen in Nederland zijn die Hitler aanhangen en vereren? Die mensen zouden toch beter moeten weten? Van 17-jarige snotaapjes is het tot daaraantoe, die weten waarschijnlijk nog niet beter, maar volwassen figuren als Kusters en andere lieden uit de NVU zouden toch verstandiger moeten zijn?
Dat je altijd aan nazi's etc denk, slaat echt nergens op. Omdat je eigen volk eerst zegt, ben ej al een nazi? Hoezo gemanipuleerd..
quote:Misschien moet je lering trekken uit WO2. Niet van de daden van Hitler, maar van de gedachtegang van die man.
Op vrijdag 16 mei 2003 12:04 schreef PanzerGrenadier het volgende:[..]
Waarom denk jij meteen aan Hitler als je aan de NVU denkt? Slaat echt nergens op, ten eerste een nazi had vooral wat tegen de joden, iets waar ik geen problemen mee heb, de NVU demonstreert met name ivm de multicultuur hier in Nederland, en nu toevallig is het onderwerp verbied de AFA,aangezien zij zich niet zo netjes wisten te gedragen.
Dat je altijd aan nazi's etc denk, slaat echt nergens op. Omdat je eigen volk eerst zegt, ben ej al een nazi? Hoezo gemanipuleerd..
quote:Moet ik hieruit opmaken dat jij een aanhanger bent van de NVU?
Waarom denk jij meteen aan Hitler als je aan de NVU denkt? Slaat echt nergens op, ten eerste een nazi had vooral wat tegen de joden, iets waar ik geen problemen mee heb, de NVU demonstreert met name ivm de multicultuur hier in Nederland, en nu toevallig is het onderwerp verbied de AFA,aangezien zij zich niet zo netjes wisten te gedragen.
Zo gek is het niet aan Hitler te denken trouwens als er regelmatig een Hitler-kloon meeloopt in de demo's.
quote:White Power, bedoel je?
Op vrijdag 16 mei 2003 12:11 schreef PanzerGrenadier het volgende:
Nee, wel van hun gedachtegoed.
quote:Met "eigen volk eerst" heeft het weinig te maken. Meer met bijvoorbeeld NVU-aanhangers die op bepaalde fora zeggen de verjaardag van Hitler te vieren. Ik zie jou ook je bijdrages op de FP afsluiten met '88'. Zegt al weer genoeg.
Trouwens, van mij mag de NVU demonstreren. Maar waarom zou AFA verboden moeten worden, vrijheid van meningsuiting geldt toch ook voor extreem-links?
quote:Verheerlijken van Rudolf Hess als partijprogramma?
Op vrijdag 16 mei 2003 12:04 schreef PanzerGrenadier het volgende:Waarom denk jij meteen aan Hitler als je aan de NVU denkt? Slaat echt nergens op, ten eerste een nazi had vooral wat tegen de joden, iets waar ik geen problemen mee heb, de NVU demonstreert met name ivm de multicultuur hier in Nederland, en nu toevallig is het onderwerp verbied de AFA,aangezien zij zich niet zo netjes wisten te gedragen.
Je zou je 16-jarige neus eens moeten steken in geschiedenisboeken ipv alleen strormfront-stukjes te lezen.
quote:Euhm ik weet genoeg over geschiedenis, heb de hele reeks 2de WW boeken van Lekturama - Rotterdam. Je bedoelt dus de Holocaust, dat ik dat niet weet?
Op vrijdag 16 mei 2003 12:16 schreef robh het volgende:[..]
Verheerlijken van Rudolf Hess als partijprogramma?
Je zou je 16-jarige neus eens moeten steken in geschiedenisboeken ipv alleen strormfront-stukjes te lezen.
quote:LOL. Nou, dan heb je ook wel de top of the bill in WO2-boeken te pakken hoor. We zullen niks meer zeggen
Op vrijdag 16 mei 2003 12:20 schreef PanzerGrenadier het volgende:[..]
Euhm ik weet genoeg over geschiedenis, heb de hele reeks 2de WW boeken van Lekturama - Rotterdam. Je bedoelt dus de Holocaust, dat ik dat niet weet?
quote:Nee, een half miljoen omdat extreem linkse kneuzen het nodig vonden het recht op demonstreren van extreem rechtse kneuzen af te nemen. Zoals gewoonlijk kwam het geweld weer eens van links.
quote:Misschien een domme vraag, maar weten je ouders wel dat je dit alles post?
Op vrijdag 16 mei 2003 12:20 schreef PanzerGrenadier het volgende:Euhm ik weet genoeg over geschiedenis, heb de hele reeks 2de WW boeken van Lekturama - Rotterdam. Je bedoelt dus de Holocaust, dat ik dat niet weet?
quote:Heb nog meer DIKKE boeken, maar aangezien ik niet al die namen ga opnoemen, noemde ik deze maar. Btw die boeken zijn best informatief, dus ik weet niet wat je nou lult. Of moet ik zeker '' De joodse holocaust - de gebeurtenis die de aarde schokte'' lezen?
Op vrijdag 16 mei 2003 12:22 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
LOL. Nou, dan heb je ook wel de top of the bill in WO2-boeken te pakken hoor. We zullen niks meer zeggen
quote:Ja, ik woon bij mijn Oom, niet bij mijn ouders. Mijn vader is gestorven en mijn moeder is erg ziek. Mijn oom weet het..
Op vrijdag 16 mei 2003 12:24 schreef robh het volgende:[..]
Misschien een domme vraag, maar weten je ouders wel dat je dit alles post?
[Dit bericht is gewijzigd door PanzerGrenadier op 16-05-2003 12:26]
quote:Bijvoorbeeld, ja. tenzij je natuurlijk met (die tweede al) verwijzing naar de Holocaust op die toon wilt beweren, dat de Holocaust niet heeft plaatsgevonden.
Op vrijdag 16 mei 2003 12:24 schreef PanzerGrenadier het volgende:[..]
Heb nog meer DIKKE boeken, maar aangezien ik niet al die namen ga opnoemen, noemde ik deze maar. Btw die boeken zijn best informatief, dus ik weet niet wat je nou lult. Of moet ik zeker '' De joodse holocaust - de gebeurtenis die de aarde schokte'' lezen?
Maar verbaas me: Welke dikke boeken heb je dan gelezen?
Of is dit ook weer een onzin boekje volgens jouw?
quote:Zonde. Zo jong en dan al zo verknipt. Ik hoop dat je ooit gaat beseffen dat wat jij aanhangt het niet verdiend om aangehangen te worden.
Op vrijdag 16 mei 2003 12:25 schreef PanzerGrenadier het volgende:Ja, ik woon bij mijn Oom, niet bij mijn ouders. Mijn vader is gestorven en mijn moeder is erg ziek. Mijn oom weet het..
Walgelijk.
Wees eens consequent.
quote:Vind je het erg als ik even wacht met reageren totdat je het hele topic gelezen hebt?
Op vrijdag 16 mei 2003 12:23 schreef Tikorev het volgende:Nee, een half miljoen omdat extreem linkse kneuzen het nodig vonden het recht op demonstreren van extreem rechtse kneuzen af te nemen. Zoals gewoonlijk kwam het geweld weer eens van links.
quote:Nee hoor, ik wilde het alleen maar even gezegd hebben. Je hoeft dus niet te reageren...
Op vrijdag 16 mei 2003 12:28 schreef robh het volgende:[..]
Vind je het erg als ik even wacht met reageren totdat je het hele topic gelezen hebt?
quote:Waarom walgelijk? Als jouw vader werd overreden door een Turk die niet uit zijn doppe kon kijken dan ga je er ook wel anders over denken. (nee niks met generalisatie temaken, want er zijn nog duizenden andere dingen waarmee ik aan ze erger) Mischien ben ik verknipt in jouw ogen, maar dat is dus niet zo. Ben voor mijn eigen volk, als dat als een misdaad wordt beschouwt..
Op vrijdag 16 mei 2003 12:27 schreef robh het volgende:[..]
Zonde. Zo jong en dan al zo verknipt. Ik hoop dat je ooit gaat beseffen dat wat jij aanhangt het niet verdiend om aangehangen te worden.
Walgelijk.
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:30 schreef Tikorev het volgende:Nee hoor, ik wilde het alleen maar even gezegd hebben. Je hoeft dus niet te reageren...
quote:Oftewel: lees voordat je blaat.
Op vrijdag 16 mei 2003 12:28 schreef Tikorev het volgende:Wees eens consequent.
quote:Da's geen misdaad hoor. Ik ben ook voor mijn eigen volk. Maar niet perse tegen andere.
Op vrijdag 16 mei 2003 12:31 schreef PanzerGrenadier het volgende:[..]
Waarom walgelijk? Als jouw vader werd overreden door een Turk die niet uit zijn doppe kon kijken dan ga je er ook wel anders over denken. (nee niks met generalisatie temaken, want er zijn nog duizenden andere dingen waarmee ik aan ze erger) Mischien ben ik verknipt in jouw ogen, maar dat is dus niet zo. Ben voor mijn eigen volk, als dat als een misdaad wordt beschouwt..
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:32 schreef robh het volgende:[..]
[..]Oftewel: lees voordat je blaat.
Sanp je het zelf wel?
quote:Bron afa website
AFA bezoekt kopstuk NVUVandaag, donderdag 15 mei, is de Antifascistische Actie (AFA) op bezoek geweest bij een prominent lid van de Nederlandse VolksUnie (NVU), Rinaldo Weijenberg uit Apeldoorn.
De NVU is de langst bestaande neonazi-partij in Nederland. De partij hangt het nationaal-socialisme aan en houdt zich bezig met het vereren van Adolf Hitler en Rudolf Hess. Door het propageren van rassenhaat probeert de NVU de samenleving te splijten.
Praktisch de gehele partijtop is meermalen veroordeeld wegens racisme, mishandeling, openbare geweldpleging, verboden wapenbezit, etc. Op NVU demonstraties worden o.a. leuzen als "Roem en eer voor de Waffen-SS" gescandeerd en zijn allerhande nazistische symbolen aanwezig. Ook zijn er na afloop van sommige van hun demonstraties toevallige (allochtone) passanten afgetuigd.Omdat de NVU zaterdag wil gaan demonstreren in Apeldoorn, heeft AFA in de woonomgeving van Weijenberg folders verspreid onder buurtbewoners met daarop informatie over de NVU en het betreffende partijlid. Ook heeft AFA posters in de buurten opgehangen met deze informatie. Klik hier voor de tekst van de folder.
AFA wil met deze actie omwonenden van Rinaldo Weijenberg inlichten over de NVU. Weijenberg is uit de schaduw gehaald en zijn nazistische achtergrond is benadrukt. Racisme en fascisme is dat geen 'ver van mijn bed show' maar komt in alle steden en wijken voor.terug naar boven
Dit is wat dat tuig doet
quote:Dit was de tekst van de poster
Pas op! Nazi in uw buurt!
Beste buurtbewoner/ster. Komende zaterdag demonstreert de nazistische
Nederlandse Volks-Unie (NVU) in Apeldoorn. Met dit pamflet willen
wij, Anti-Fascistische Aktie, u inlichten over NVU'er Rinaldo
Weijenberg. Graag willen wij u attent maken op de achtergrond van de
NVU en de nazistische activiteiten van Rinaldo Weijenberg, een man
die bij u in de buurt woont.
De NVU is naar eigen zeggen Nederlands meest radicale partij; een
partij die door het propageren van rassenhaat de samenleving probeert
te splijten. De NVU houdt zich bezig met het vereren van Adolf
Hitler, Rudolf Hess en het nationaal-socialisme. Praktisch de gehele
partijtop is meer-malen veroordeeld wegens racisme, mishandeling,
open-bare geweldpleging, verboden wapenbezit, etc.
Bij eerdere NVU demonstraties werden leuzen als "Roem en eer voor de
Waffen-SS" gescandeerd, droegen leden opnaaiers en buttons met
swastika's en keltenkruizen en werden na afloop toevallige
(allochtone) passanten afgetuigd.
Apeldoorner Rinaldo Weijenberg stond bij afgelopen provinciale
statenverkiezingen verkiesbaar namens deze partij en functioneert als
aanspreekpunt voor lokale neo-nazi's. Voor meer informatie over
Rinaldo Weijenberg, de NVU of over hoe u zelf actief kunt worden
tegen extreemrechts kijk op onze website; www.afanederland.org of
bel/fax naar; 071-51.35.606
****Achterkant
Rinaldo Weijenberg;
Drie jaar geleden komt uw buurtbewoner Rinaldo Weijenberg voor het
eerst in het nieuws toen hij samen met een aantal andere
nazi-skinheads een asielzoeker in Apeldoorn had mishandeld. Een
arrestatie, bekentenis en veroordeling zouden volgen. Voor Weijenberg
was dit zeker niet zijn laatste arrestatie en al snel vond Weijenberg
zijn weg naar georganiseerd extreemrechts.
In het jaar 2000 wordt Weijenberg nog twee keer gearresteerd (en
later wederom veroordeeld) wegens vernieling, mishandeling en/of
belediging. Ook heeft Weijenberg een arrestatie en veroordeling op
zijn naam staan wegens het brengen van de Hitlergroet.
Het kan haast niet anders dan dat Weijenberg politiek onderdak vindt
bij de Nederlandse Volks-Unie (NVU), een uitgesproken nazistische
partij. Binnen deze partij bevind Weijenberg zich tussen gelijk
gestemden en voelt hij zich als een vis in het water. Dat blijkt wel
wanneer Weijenberg aan meerdere demonstraties van de NVU deelneemt.
Ook stond Weijenberg bij afgelopen Provinciale Staten verkiezingen op
de lijst voor de NVU. Op lokaal niveau functioneert Weijenberg als
aanspreekpunt voor jonge neonazi's in uw regio, om ze zodoende de NVU
binnen te loodsen.
[Dit bericht is gewijzigd door Butt_Plugg op 16-05-2003 12:41]
quote:Ik sanp niks van jou
Op vrijdag 16 mei 2003 12:35 schreef Tikorev het volgende:[..]
![]()
![]()
![]()
Sanp je het zelf wel?
quote:Definieer eigen volk dan even. Lelieblanke huid, mooie blauwe kijkers en weelderig blond haar?
Op vrijdag 16 mei 2003 12:31 schreef PanzerGrenadier het volgende:
Waarom walgelijk? Als jouw vader werd overreden door een Turk die niet uit zijn doppe kon kijken dan ga je er ook wel anders over denken. (nee niks met generalisatie temaken, want er zijn nog duizenden andere dingen waarmee ik aan ze erger) Mischien ben ik verknipt in jouw ogen, maar dat is dus niet zo. Ben voor mijn eigen volk, als dat als een misdaad wordt beschouwt..
quote:Dit bedoel je : ?????
Op vrijdag 16 mei 2003 12:39 schreef Butt_Plugg het volgende:[..]
Bron afa website
Dit is wat dat tuig doet
quote:????????
De NVU is de langst bestaande neonazi-partij in Nederland. De partij hangt het nationaal-socialisme aan en houdt zich bezig met het vereren van Adolf Hitler en Rudolf Hess. Door het propageren van rassenhaat probeert de NVU de samenleving te splijten.
Praktisch de gehele partijtop is meermalen veroordeeld wegens racisme, mishandeling, openbare geweldpleging, verboden wapenbezit, etc. Op NVU demonstraties worden o.a. leuzen als "Roem en eer voor de Waffen-SS" gescandeerd en zijn allerhande nazistische symbolen aanwezig. Ook zijn er na afloop van sommige van hun demonstraties toevallige (allochtone) passanten afgetuigd.
quote:Schandalig inderdaad, dat men niet opgepakt wordt voor kreten als 'Roem en eer voor de Waffen SS'. Je hebt helemaal gelijk. Tuig is het!
Op vrijdag 16 mei 2003 12:39 schreef Butt_Plugg het volgende:[..]
Bron afa website
Dit is wat dat tuig doet
quote:Ik vind AFA tuig!
Op vrijdag 16 mei 2003 12:41 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Schandalig inderdaad, dat men niet opgepakt wordt voor kreten als 'Roem en eer voor de Waffen SS'. Je hebt helemaal gelijk. Tuig is het!
quote:Maar wat vind je dan van de NVU ?
Op vrijdag 16 mei 2003 12:43 schreef Butt_Plugg het volgende:[..]
Ik vind AFA tuig!
quote:Er waren op 8 maart wel degelijk aanhangers van de NVU in Apeldoorn.
Op vrijdag 16 mei 2003 11:58 schreef Butt_Plugg het volgende:
De NVU was nooit in Apeldoorn, die stonden te wachten op een parkeerplaats op de a-50, dus het geweld in Apeldoorn kwam van links.
quote:Het gaat niet om de bron, het gaat er om dat dit een kut streek is wat die K*T AFA doet. Laster, oprollen die AFA
Op vrijdag 16 mei 2003 12:43 schreef PanzerGrenadier het volgende:
Haha, bron: AFA site, mja zegt al genoeg. Maak ik geen woorden aan vuil.
quote:Als er onwaarheden worden verspreidt is het pas laster....
Op vrijdag 16 mei 2003 12:45 schreef Butt_Plugg het volgende:Het gaat niet om de bron, het gaat er om dat dit een kut streek is wat die K*T AFA doet. Laster, oprollen die AFA
quote:Hoorden niet bij de NVu, waren op eigen houtje daar naar toe gegaan.
Op vrijdag 16 mei 2003 12:45 schreef SmeeR het volgende:[..]
Er waren op 8 maart wel degelijk aanhangers van de NVU in Apeldoorn.
Op het moment dat deze tien personen verschenen en met Nederlandse vlaggen begon te zwaaien begon het geweld vanuit de zich verzamelde Linkse activisten en op rellen beluste jongeren.
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:45 schreef Butt_Plugg het volgende:[..]
Het gaat niet om de bron, het gaat er om dat dit een kut streek is wat die K*T AFA doet. Laster, oprollen die AFA
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:44 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Maar wat vind je dan van de NVU ?
a) 4 mei nog steeds noodzakelijk is
b) er veel meer geld naar onderwijs moet
c) sommige mensen (ondanks alle "dikke" boeken die ze over een onderwerp hebben) nooit wijzer zullen worden dan de gemiddelde bladwijzer
quote:Zeker weten dat je geen kloon van NordCore bent?
Op vrijdag 16 mei 2003 12:49 schreef PanzerGrenadier het volgende:
Hier nog wat fototjes van de vorige demonstratie. Kijk de allochtoontjes weer voorrop, rellen vinden ze uiteraard leuk.
quote:Fijn die zelf reflectie
Op vrijdag 16 mei 2003 12:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
De laatste twee bladzijden van dit topic geven maar weer eens aan dat:a) 4 mei nog steeds noodzakelijk is
b) er veel meer geld naar onderwijs moet
c) sommige mensen (ondanks alle "dikke" boeken die ze over een onderwerp hebben) nooit wijzer zullen worden dan de gemiddelde bladwijzer
[Dit bericht is gewijzigd door SilverMane op 16-05-2003 12:53]
quote:Wedden dat ie eerder weg is?
Op vrijdag 16 mei 2003 12:50 schreef PanzerGrenadier het volgende:
als dit vol is tief ik op.
quote:Laat dat maar aan jou over inderdaad
Op vrijdag 16 mei 2003 12:53 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
Wedden dat ie eerder weg is?
quote:* Wile_E_Coyote is onschuldig
Op vrijdag 16 mei 2003 12:54 schreef SCH het volgende:[..]
Laat dat maar aan jou over inderdaad
![]()
quote:Communist.............
Op vrijdag 16 mei 2003 12:55 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
* Wile_E_Coyote is onschuldig
quote:De wil om een debat te voeren moet van twee kanten komen
Op vrijdag 16 mei 2003 12:57 schreef SilverMane het volgende:[..]
Communist.............
. Maar tis niet echt leuk dat gedreig over bans want daar gaat het nu toch om? Iemand met een extreme mening moet je denk ik ook laten praten. Hoe kan je anders het debat aan gaan. Dan verander je helemaal niks en blijft die iemand in zijn "zieke" waan. Bannen is een zwakte bod.
quote:Ja dat is ook wel zo.
Op vrijdag 16 mei 2003 13:02 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
De wil om een debat te voeren moet van twee kanten komen
quote:NordCore heeft zijn kans gehad, weet met die vrijheid niet om te gaan, ergo ban.
Op vrijdag 16 mei 2003 12:57 schreef SilverMane het volgende:Communist.............
. Maar tis niet echt leuk dat gedreig over bans want daar gaat het nu toch om? Iemand met een extreme mening moet je denk ik ook laten praten. Hoe kan je anders het debat aan gaan. Dan verander je helemaal niks en blijft die iemand in zijn "zieke" waan. Bannen is een zwakte bod.
Mocht je het banbeleid aan willen kaarten dan kan dat in Feedback .
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 12:57 schreef SilverMane het volgende:[..]
Iemand met een extreme mening moet je denk ik ook laten praten. Hoe kan je anders het debat aan gaan.
Iemand zegt bv 'Negers zijn lui en minderwaardig'; jij vindt dus dat ik over zo'n ontzettend domme stelling nog moet debatteren?
Mensen met zo'n opvatting, daar valt niet mee te praten. Dat soort onzin moet er via een 'natuurlijke manier' uitgroeien.
quote:Nee in dat geval niet nee. Ik moet het wel een beetje nuanceren.
Op vrijdag 16 mei 2003 13:11 schreef Nyrem het volgende:[..]
Iemand zegt bv 'Negers zijn lui en minderwaardig'; jij vindt dus dat ik over zo'n ontzettend domme stelling nog moet debatteren?
Mensen met zo'n opvatting, daar valt niet mee te praten. Dat soort onzin moet er via een 'natuurlijke manier' uitgroeien.
quote:Laten we niet zo polariseren en het gewoon extreem-rechts noemen, niet?
quote:Grote jongen
Op vrijdag 16 mei 2003 12:53 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Wedden dat ie eerder weg is?
quote:Niet door mij hoor... Hij deed het zelf..
Op vrijdag 16 mei 2003 13:41 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Grote jongen
(Overigens staat er een fout in je sig. Het is denigRerend, niet denigerend)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |