ik zou zegge als je twijfelt ga het snel doen :p
(niet te vergeten de mooie vrouwen die er ook fitnisse is ook wel een stimulans )
quote:Ik vind dat soms vies tegenvallen, die vrouwen.
Op dinsdag 13 mei 2003 23:39 schreef SwOoSh het volgende:
ik fitniss zon 4 keer in de week en dan per keer zon 2 uur en het werkt goed. Ik voel me lekkerder en er komt ook al snel resultaat.ik zou zegge als je twijfelt ga het snel doen :p
(niet te vergeten de mooie vrouwen die er ook fitnisse is ook wel een stimulans
)
Ik weet dat het eigenlijk te weinig is, maar blijf het een opgave vinden mijzelf naar die sportschool te slepen.
Als ik eenmaal bezig ben en daarna voel ik mijzelf altijd wel prima.
quote:Hahaha bij mij zitten er ook uitgelubberde vrouwen ja
Op dinsdag 13 mei 2003 23:42 schreef SnowBite het volgende:[..]
Ik vind dat soms vies tegenvallen, die vrouwen.
Er zitten 80% van die bejaarde uitgelubberde vrouwen die er toch nog proberen uit te zien als een 18 jarige bodybuildster op die fitness dinges bij mij
ik niet gelukkig maarja ik ben nog maar 20 hihi
quote:2x keer per is voldoende voor resultaat hoor je hoeft niet meer
Op dinsdag 13 mei 2003 23:46 schreef golfer het volgende:
Ik probeer het 2x per week gemiddeld 75 minuten vol te houden. Combinatie van cardio-fitness en krachttraining.Ik weet dat het eigenlijk te weinig is, maar blijf het een opgave vinden mijzelf naar die sportschool te slepen.
Als ik eenmaal bezig ben en daarna voel ik mijzelf altijd wel prima.
Ik ga zelfs de opleiding tot fitness instructeur doen dit jaar september ik wil zelf lessen gaan geven, ik fitness nu zelf al 3,5 jaar.
No pain no gain
Btw bij ons ook tal van uitgelubberde mensen, maar daar heb ik alleen maar respect voor. Waar ik minder respect voor heb zijn van die "dunne" ventjes die alleen maar komen om te ouwehoeren.
Edit --> overigens hebben we ook wel een "harde kern" van mensen die er gewoon altijd zijn, die veel inzet tonen en die het gewoon gezellig maken
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 23:48 schreef spookie het volgende:[..]
2x keer per is voldoende voor resultaat hoor je hoeft niet meer
Maar 't kan altijd beter met meedere keren...
quote:dat denk jij, het ligt er aan wat je graag wilt als je gespierd wil worden is 2 of 3x per week voldoende want je lichaam moet ook rust pauzes hebben om vet aan te maken want vet zet je om in spieren,
Op woensdag 14 mei 2003 07:31 schreef Mr.J het volgende:[..]
Maar 't kan altijd beter met meedere keren...
4x of 5x per week doe je meer om af te vallen en meer conditie te krijgen,
vraag maar aan je instructeur als je me niet gelooft
quote:1) Rust tussen je spiergroepen zelf heb je nodig, niet direct algehele rust.
Op woensdag 14 mei 2003 08:13 schreef spookie het volgende:[..]
dat denk jij, het ligt er aan wat je graag wilt als je gespierd wil worden is 2 of 3x per week voldoende want je lichaam moet ook rust pauzes hebben om vet aan te maken want vet zet je om in spieren,
4) Zoek een andere fitnessinstructeur.
quote:Omg, en jij wil fitnessinstructeur worden?? Vet zet je natuurlijk niet om in spieren!
Op woensdag 14 mei 2003 08:13 schreef spookie het volgende:[..]
dat denk jij, het ligt er aan wat je graag wilt als je gespierd wil worden is 2 of 3x per week voldoende want je lichaam moet ook rust pauzes hebben om vet aan te maken want vet zet je om in spieren,
" Vet omzetten in spieren "
deze 'stelling' hoor ik namelijk maar al te vaak ook bij mij op de sportschool en op dit forum lees ik vaak dat er dan weer niets van waar is. Ik dacht zelf altijd dat je vet verbrand, en dat er dan in de plaats van vet de spiermassa wordt vergroot, wat mooier zichtbaar is.
Ook hoor ik 'voornamelijk' van 'krachtfitnessers' dat je als je vooral massa wilt kweken en van jezelf al licht (lees: niet gezet) gebouwd bent niet aan cardiotraining moet doen omdat je daar je zichtbare spiergroei mee zou belemmeren, wat is hiervan waar en wat onwaar?
quote:Op punt 2,3 en 4 ben ik het volledig met je eens. Waarom denkt iedereen toch dat je vet in spieren omzet, ijdele hoop misschien?
Op woensdag 14 mei 2003 09:08 schreef Mr.J het volgende:[..]
1) Rust tussen je spiergroepen zelf heb je nodig, niet direct algehele rust.
2) Vet zet je niet om in spierweefsel.
3) Met 5x per week trainen kan je net zo goed spiermassa kweken als afvallen/conditie op te bouwen.4) Zoek een andere fitnessinstructeur.
quote:Ik ook.
Op woensdag 14 mei 2003 10:15 schreef krn176 het volgende:
ik vraag me af wat men hiermee bedoelt." Vet omzetten in spieren "
quote:Je moet het los van elkaar zien:
deze 'stelling' hoor ik namelijk maar al te vaak ook bij mij op de sportschool en op dit forum lees ik vaak dat er dan weer niets van waar is. Ik dacht zelf altijd dat je vet verbrand, en dat er dan in de plaats van vet de spiermassa wordt vergroot, wat mooier zichtbaar is.
quote:Waarom zou gaan cardioen als je een lichte bouw (dus laag bf%) hebt? Je hoeft niets meer te verbranden om lijn te krijgen, je moet massa aanzetten.
Ook hoor ik 'voornamelijk' van 'krachtfitnessers' dat je als je vooral massa wilt kweken en van jezelf al licht (lees: niet gezet) gebouwd bent niet aan cardiotraining moet doen omdat je daar je zichtbare spiergroei mee zou belemmeren, wat is hiervan waar en wat onwaar?
Cardio is dan alleen nog wenselijk als je echt iets aan je conditie wilt doen.
Maar goed, dat is dus puur uit bb oogpunt gezien dan.
quote:Wat is jou tegenargumentatie bij punt 1 dan?
Op woensdag 14 mei 2003 10:20 schreef aldostuta het volgende:[..]
Op punt 2,3 en 4 ben ik het volledig met je eens. Waarom denkt iedereen toch dat je vet in spieren omzet, ijdele hoop misschien?
quote:zoals jij het brengt, zou je bij een trainingsschema van 7 keer per week met voldoende rust tussen de spiergroepen goede vooruitgang kunnen boeken. Ik denk dat je voor goede vooruitgang echt een paar dagen helemaal geen krachttraining zou moeten doen.
[b]Op woensdag 14 mei 2003 10:22 schreef Mr.J het volgende
Wat is jou tegenargumentatie bij punt 1 dan?
Ik voel meestal wel aan hoeveel mijn spieren aankunnen. Soms ben ik na 3x per week helemaal kapot, soms is 6x niet genoeg.
Hangt er ook vanaf hoeveel rust je je lichaam gunt.
quote:In theorie zal het voor lichaam niet veel uitmaken, misschien geestelijk wel, maar als je jezelf elke dag weer goed kan motiveren kan dat helemaal geen kwaad.
Op woensdag 14 mei 2003 10:29 schreef aldostuta het volgende:[..]
zoals jij het brengt, zou je bij een trainingsschema van 7 keer per week met voldoende rust tussen de spiergroepen goede vooruitgang kunnen boeken. Ik denk dat je voor goede vooruitgang echt een paar dagen helemaal geen krachttraining zou moeten doen.
Als de spiergroepen maar 48 a 72 uur rust hebben voordat ze weer direct belast worden.
Vandaag: rustdag
quote:Hmmm ik weet het niet hoor, ik ga natuurlijk op mijn eigen situatie af. Als je je op studies baseert, zul je wel gelijk hebben
Op woensdag 14 mei 2003 10:37 schreef Mr.J het volgende:[..]
In theorie zal het voor lichaam niet veel uitmaken, misschien geestelijk wel, maar als je jezelf elke dag weer goed kan motiveren kan dat helemaal geen kwaad.
Als de spiergroepen maar 48 a 72 uur rust hebben voordat ze weer direct belast worden.
quote:Studies, artikelen van bb'ers, ervaringen van anderen en mezelf.
Op woensdag 14 mei 2003 15:33 schreef aldostuta het volgende:[..]
Hmmm ik weet het niet hoor, ik ga natuurlijk op mijn eigen situatie af. Als je je op studies baseert, zul je wel gelijk hebben
Het is bij mij trouwens ook het geval, dat ik toch echt minimaal een dag of 5 rust nodig heb voor ik een spiergroep weer train.
Maar goed, het ene lichaam is het andere niet he.
quote:Hmmm ja ik denk niet echt dat ik een goede instructrice heb maarja goed..
Op woensdag 14 mei 2003 09:08 schreef Mr.J het volgende:[..]
1) Rust tussen je spiergroepen zelf heb je nodig, niet direct algehele rust.
2) Vet zet je niet om in spierweefsel.
3) Met 5x per week trainen kan je net zo goed spiermassa kweken als afvallen/conditie op te bouwen.4) Zoek een andere fitnessinstructeur.
toen ik net kwam fitnessen 3 jaar geleden had ik een beetje vet op me buikje toen zei zij dat je bij buik oefeningen moest vast houden maar dan krijg je toch spieren hele dikke?? ik wilde een platte buik maar ik ging vast houden deed wat zij zei naja super fout nu heb ik dikke buikspieren nou moet ik alles weer plat zien te krijg
quote:Verkeerd gedacht vrees ik.
Op woensdag 14 mei 2003 18:07 schreef spookie het volgende:[..]
Hmmm ja ik denk niet echt dat ik een goede instructrice heb maarja goed..
quote:Tja, cardio is de enige manier om vet te verbranden. Dat hoort iedere fitnessinstructeur/instructrice te weten.
toen ik net kwam fitnessen 3 jaar geleden had ik een beetje vet op me buikje toen zei zij dat je bij buik oefeningen moest vast houden maar dan krijg je toch spieren hele dikke?? ik wilde een platte buik maar ik ging vast houden deed wat zij zei naja super fout nu heb ik dikke buikspieren nou moet ik alles weer plat zien te krijg
Ik zou dus maar snel een motie van wantrouwen indienen.
quote:Nou ik doe nu ook al een hele poos cardio en kracht training
Op woensdag 14 mei 2003 18:28 schreef Mr.J het volgende:[..]
Verkeerd gedacht vrees ik.
[..]Tja, cardio is de enige manier om vet te verbranden. Dat hoort iedere fitnessinstructeur/instructrice te weten.
Ik zou dus maar snel een motie van wantrouwen indienen.
quote:Grote meid.
Op woensdag 14 mei 2003 19:09 schreef spookie het volgende:[..]
Nou ik doe nu ook al een hele poos cardio en kracht training
ik luister allang niet meer naar haar en neem geen lessen meer van, ik ga september zelf een opleiding doen tot fitness instructeur
![]()
quote:bij ons zitten der bijna geen vrouwen
Op dinsdag 13 mei 2003 23:42 schreef SnowBite het volgende:[..]
Ik vind dat soms vies tegenvallen, die vrouwen.
Er zitten 80% van die bejaarde uitgelubberde vrouwen die er toch nog proberen uit te zien als een 18 jarige bodybuildster op die fitness dinges bij mij
quote:wat bedoel je met je vasthouden
Op woensdag 14 mei 2003 18:07 schreef spookie het volgende:[..]
Hmmm ja ik denk niet echt dat ik een goede instructrice heb maarja goed..
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 23:43 schreef Killa_Bee het volgende:[..]
wat bedoel je met je vasthouden
en je zegt dat je buikspieren dikker werden en je buik niet plat
als je buikspieren dikker worden, worden ze toch ook korter, en dus platter? Hoe kan je ze anders plat krijgen dan door ze korter (dus dikker) te maken??
Als je buikspieren dikker worden betekend dat dus dat je je spiermassa daar vergoot hebt, dan worden ze niet korter of platter van, integendeel.
Plat krijgen krijg je je abs niet, dikker en groter door ze te trainen, en lijn krijg je door te cardioen.
quote:Ik zie daar geen problemen in
Op donderdag 15 mei 2003 08:54 schreef Mr.J het volgende:[..]
Als je buikspieren dikker worden betekend dat dus dat je je spiermassa daar vergoot hebt, dan worden ze niet korter of platter van, integendeel.
Plat krijgen krijg je je abs niet, dikker en groter door ze te trainen, en lijn krijg je door te cardioen.
Ik weet vaak niet waarom vrouwen bang zijn spieren te kweken. Hoe meer spieren, hoe sneller je vetafbraak.
quote:Ik ook niet. Dat scheelt.
Op donderdag 15 mei 2003 09:28 schreef xman het volgende:[..]
Ik zie daar geen problemen in
quote:True.
Ze moet alleen meer cardio doen nu. Cardio zonder goede spieropbouw heeft veel minder effect. Bovendien word je buik wel 'strakker' als je dit doet.
quote:Is dat zo?
Ik weet vaak niet waarom vrouwen bang zijn spieren te kweken. Hoe meer spieren, hoe sneller je vetafbraak.
Hoe kan ik nu dat hardlopen het beste uitvoeren? Mijn doel is zo veel mogelijk vet verbranden (zit nu rond de 18%). Ik merk wel dat de afgelopen weken mijn conditie goed is verbeterd. Ik 'jog'/ren stevig door en als ik moe ben loop ik een stukje. Ik heb wel eens gelezen dat je het beste stevig door kan lopen voor optimale vetverbranding, maar daar vind ik dus geen ruk aan. Ik wil wel 't gevoel hebben dat ik iets gedaan heb na die 40 a 45 min. die ik er dus 3 dagen in de week aan spendeer.
quote:Het is niet dat ik geen spieren
Op donderdag 15 mei 2003 09:28 schreef xman het volgende:[..]
Ik zie daar geen problemen in
Ze moet alleen meer cardio doen nu. Cardio zonder goede spieropbouw heeft veel minder effect. Bovendien word je buik wel 'strakker' als je dit doet.
quote:Aha, kijk.
Op donderdag 15 mei 2003 13:53 schreef raregek het volgende:
Ja, hoe meer spiermassa, hoe hoger je verbranding!
quote:Goed benen trainen (squaten) krijg je een mooie ronde kont van.
Op donderdag 15 mei 2003 14:28 schreef spookie het volgende:[..]
Het is niet dat ik geen spieren
wil juist wel een beetje dat vindt ik wel mooi,maar zoals ik al heb uitgelegd is dat ik verkeerd les heb gehad??? maarja ik doe ook cardio ik ben juist bang om een platte kont te krijgen door al die cardio dat wil ik nietach ik zie het allemaal wel..
(Ik iig wel. )
quote:tja, een mooi getraind kontje is best wel mooi
Op donderdag 15 mei 2003 14:28 schreef spookie het volgende:[..]
Het is niet dat ik geen spieren
wil juist wel een beetje dat vindt ik wel mooi,maar zoals ik al heb uitgelegd is dat ik verkeerd les heb gehad??? maarja ik doe ook cardio ik ben juist bang om een platte kont te krijgen door al die cardio dat wil ik nietach ik zie het allemaal wel..
quote:Idd, die vrouwlijke bodybuilders moeten daarvoor wel wat spuitjes leggen. Een oproep aan alle vrouwen, train lekker met 'zware' gewichten. Vrouwen hebben de hormonen er niet voor om erg gespierd te worden, dus maak je daar geen zorgen om.
Op donderdag 15 mei 2003 23:03 schreef Killa_Bee het volgende:[..]
tja, een mooi getraind kontje is best wel mooi
mr je moet ook niet overdrijven vind k...di vrouwelijke bodybuilders vind k ook maar
en de meeste vrouwen denken dat als je een gewicht opheft je al direct ongelooflijk gespierd wordt (was t maar waar
)
Ik probeer 't zelf wel goed in de gaten te houden maar ik zit niet te tellen in m''n hoofd. Ik raak ook vaak in gesprek op fitness, maar toch probeer ik 't wel ff tussen oefeningen te doen, en niet tussen setjes, tenzij je echt kort wat te melden hebt
quote:Ik train meerdere sets door en pak dan even pauze. De eerste set is puur warm up voor de spieren en bij de tweede begin ik net lekker te draaien.
Op zondag 18 mei 2003 21:32 schreef Loona35 het volgende:
Hoe serieus nemen jullie je stops tussen de setjes door eigenlijk? Ik probeer me aan de 30sec regel te houden maar als ik met iemand aan praten ben ga ik er niet om lopen stressen dat het ff 5min word een keertje..
Praten tussen de sets doe ik eigenlijk nooit. Als andere dat wel doen terwijl ik sta te wacht is dat zwaar irri. Een beetje redelijk tempo aanhouden lijkt me toch wel het minste.
wat hierboven word beschreven met die rustpauzes dat ken ik helemaal niet. ik rust gewoon even. drink ff wat water en huppa weer aan de slag.
ik ben trouwens net terug van fitness en ik heb het gevoel dat ik halfdood ben
Ga morgen echt weer de draad oppakken.
quote:Shame on you!
Op woensdag 21 mei 2003 23:42 schreef golfer het volgende:
Ik heb al anderhalve week verzuimd.Ga morgen echt weer de draad oppakken.
quote:Shame on me: de afgelopen weken slechts 2 x per week geweest
Op woensdag 14 mei 2003 11:01 schreef Bonobo11 het volgende:
Ik ga sinds 2,5 maand weer 3x per week. Combinatie van cardio en krachtcircuitje en buikspierles. Ben d'r meestal 2 uur mee bezig. De eerste maand vloog m'n vet% naar beneden, dat is bijna top, maar de spiergroei wil niet echt vlotten
![]()
Misschien meer krachttraining en minder cardio![]()
Vandaag: rustdag
quote:wat zou je dan doen als het examentijd was zoals nu
Op woensdag 21 mei 2003 23:45 schreef Mr.J het volgende:
Damn, ik flip al die ene keer in het jaar dat ik niet de 5x haal.
quote:Duh, geen examen doen als je training in beding komt. Sim-pel.
Op donderdag 22 mei 2003 21:11 schreef Killa_Bee het volgende:[..]
wat zou je dan doen als het examentijd was zoals nu
quote:Aiaiai, als je het zelf wilt, kan je echt wel goed eten hoor.
ik ga proberen zoveel mogelijk te gaan, mrja ik eet altijd te veel in de examens (mijn hersenen verbranden namelijk kilo's marsen per dag) en dan kan ik in de vakantie weer gaan cardioën
en di 3 keer frieten, 1 keer kroketten en 1 keer olieachtige puree op school doen daar geen goed aan
Daar hebben je hersentjes meer aan dan die zoete en vette troep hoor!
quote:ja idd, mr ik kies niet voor dat eten
Op donderdag 22 mei 2003 21:32 schreef Mr.J het volgende:Aiaiai, als je het zelf wilt, kan je echt wel goed eten hoor.
Daar hebben je hersentjes meer aan dan die zoete en vette troep hoor!
quote:meerdere oefeningen per spiergroep doen en/of meer setjes herhalingen :x
Op dinsdag 27 mei 2003 20:13 schreef Robertjuuh het volgende:
Ik heb ff alles doorgelezen...
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 16:47 schreef mkl het volgende:[..]
meerdere oefeningen per spiergroep doen en/of meer setjes herhalingen :x
quote:Je moet setjes en herhalingen niet door elkaar gaan gooien. Je doet meerdere setjes met rust ertussen, en elk setje een aantal herhalingen. Voor jou zou ik tussen de 6 en 10 herhalingen per setje aanraden... dit is voor spiermassa en kracht. minder herhalingen dan 6 is voornamelijk voor kracht en niet zozeer voor spiermassa.
Op woensdag 28 mei 2003 18:01 schreef Robertjuuh het volgende:[..]
ik heb net gehoord dat het andersom was.
Meerdere setjes>>>voor conditie/uithoudingsvermogen
minder herhalingen (meer gewicht)>>>voor spiermassa
Niet langer dan een uur per keer trainen, zeker niet 2 uur, dan ga je namelijk eiwitten verbranden en dat gaat dus ten koste van je spiermassa.
quote:oke..thnx..:) maar nu heeft m'n instructeur gezegd dat je ook 15 herhaling tot uitputting kunt doen, (een of ander nieuwe methode was dat) dus het gewicht precies zo afstellen dat de laatste 2/3 herhalingen nog maar met moeite gedaan kunnen worden
Op woensdag 28 mei 2003 22:13 schreef Sneaky_Dill het volgende:[..]
Je moet setjes en herhalingen niet door elkaar gaan gooien. Je doet meerdere setjes met rust ertussen, en elk setje een aantal herhalingen. Voor jou zou ik tussen de 6 en 10 herhalingen per setje aanraden... dit is voor spiermassa en kracht. minder herhalingen dan 6 is voornamelijk voor kracht en niet zozeer voor spiermassa.
Niet langer dan een uur per keer trainen, zeker niet 2 uur, dan ga je namelijk eiwitten verbranden en dat gaat dus ten koste van je spiermassa.
Tuurlijk, je moet zorgen dat je je niet overbelast ten eerste natuurlijk, maar stel dat je in je enthousiasme toch overbelast bent geraakt. Zijn er bepaalde oefeningen die je kan doen om je spieren weer een beetje tot rust te laten komen dan?
Want ik zat nu in het weekend met armen die ik niet voluit omhoog kon doen, en das ook niet echt fijn .
quote:Goed strekken. Vitamine E schijnt te helpen. Glutamine (bij sportvoedingzaken verkrijgbaar) helpt ook
Op woensdag 28 mei 2003 22:38 schreef keeper het volgende:
Is er iets om je sneller te laten herstellen van overbelasting?Tuurlijk, je moet zorgen dat je je niet overbelast ten eerste natuurlijk, maar stel dat je in je enthousiasme toch overbelast bent geraakt. Zijn er bepaalde oefeningen die je kan doen om je spieren weer een beetje tot rust te laten komen dan?
Want ik zat nu in het weekend met armen die ik niet voluit omhoog kon doen, en das ook niet echt fijn
.
Na de afgelopen tijd veel gesquasht en hardgelopen te hebben, heb ik nu best wel last van mijn linkerknie. Mijn vader is fysiotherapeut en heeft ernaar gekeken; niks heel ernstigs, aanhechting van de quadriceps beetje verrekt waarschijnlijk wat een pijnlijk gevoel geeft bij aanzetten. Maar naast 3x in de week wat krachttrainig wil ik ook wat conditietraining blijven doen, maar dus wel mijn knieen zo min mogelijk belasten.
Wat raden jullie aan?
Weet iemand of er al zoiets bestaat?
quote:zwemmen is ideaal, wordt zelfs aangeraden voor mensen di recuperen (mijn pa heeft nog een auto-ongeluk gehad, ze hadden hem verteld dat hij z'n linkerknie amper nog kon gebruiken, maar door veel te zwemmen is dat terug goed gekomen) ook iemand anders in de zwemclub was overreden door een moto, kruisbanden gescheurd, is daarna begonnen met zwemmen en loopt nu al weer als de beste
Op zondag 1 juni 2003 13:33 schreef GoldieLox het volgende:
Vraagje;
. Maar naast 3x in de week wat krachttrainig wil ik ook wat conditietraining blijven doen, maar dus wel mijn knieen zo min mogelijk belasten.Wat raden jullie aan?
quote:Hier vind je de Nederlandse Voedingsmiddelentabel. Die is erg compleet.
Op zondag 1 juni 2003 18:47 schreef krn176 het volgende:
Weet iemand of er al zoiets bestaat?
Groetjes Mario
Let's GO for Pumping
quote:Er wordt juist te druk gesport, men heeft geen tijd meer om te fokken
Op zaterdag 14 juni 2003 13:27 schreef qbus het volgende:
Jezus, dit topic ligt gewoon helemaal stilWord er niet meer gesport in de zomer o.i.d
quote:Ben, tot mijn eigen schande, al twee weken niet geweest.
Op zaterdag 14 juni 2003 13:27 schreef qbus het volgende:
Jezus, dit topic ligt gewoon helemaal stilWord er niet meer gesport in de zomer o.i.d
M'n vraag is hoeveel gewicht er zo gemiddeld gebruikt wordt op het buikspierapparaat (zo'n bankje dat iets naar beneden kan worden geheld en waar je je benen vast kunt zetten). Zelf doe ik het aantal kilo's waarbij ik zo'n 12 keer heen-en-weer kan. Op het moment is dat 20kg.
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 17:18 schreef Mr.J het volgende:
Buik doe ik tussen de 15 en 30 reps, afhankelijk van de oefening.Gewicht dus daarop afstemmen, en je niet blind staren op de hoeveel kg. Dan moet je fitness/bb opgeven en powerlifter worden.
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 14:28 schreef prinsrob het volgende:
Laat ik m'n vraag hier ook maar even stellen, omdat het bij nader inzien misschien beter bij fitness past:M'n vraag is hoeveel gewicht er zo gemiddeld gebruikt wordt op het buikspierapparaat (zo'n bankje dat iets naar beneden kan worden geheld en waar je je benen vast kunt zetten). Zelf doe ik het aantal kilo's waarbij ik zo'n 12 keer heen-en-weer kan. Op het moment is dat 20kg.
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 20:06 schreef prinsrob het volgende:
Ik pak halters voor het gewicht, het is niet echt een apparaat, gewoon een bank die naar beneden helt en waar je je benen vast kunt zetten, en dan doe ik van die crunches. Gewicht houd ik vast op m'n borst, en 60 kg lijkt me dan wel heel erg zwaar?
quote:Goed bezig
Op zondag 15 juni 2003 12:48 schreef FunnyMuffin het volgende:
Zo, gisteren en vandaag om 9:15 al in de sportschool, telkens een uurtje cardio. Dat schijnt zwaar effectief te zijn ivm vetverbranding (nuchtere maag). Iemand hier specifieke ervaring mee? Ik ga dit eens een aantal weken uittesten, probeer 3 tot 4 keer per week dat te doen en tussendoor krachttraining.
3 tot 4 keer cardio is lichtelijk overdreven. 2/3 keer cardio in de week en 2/3 keer krachttraining is een mooi schema. Zorg dat er tussen iedere krachttraining minimaal 48 uur zit en doe nooit cardio en krachttraining tegelijkertijd (het een breekt het ander af).
suc6!
quote:Ja heel goed, trainen op een nuchtere maag...
Op zondag 15 juni 2003 12:48 schreef FunnyMuffin het volgende:
Zo, gisteren en vandaag om 9:15 al in de sportschool, telkens een uurtje cardio. Dat schijnt zwaar effectief te zijn ivm vetverbranding (nuchtere maag). Iemand hier specifieke ervaring mee? Ik ga dit eens een aantal weken uittesten, probeer 3 tot 4 keer per week dat te doen en tussendoor krachttraining.
NOT.
Zonder voeding kom je nergens, of je nu massa wilt winnen of wilt afvallen. Zeker je ontbijt is erg belangrijk.
Zorg dan dat je verhoudingsgewijs meer eiwitten dan koolhydraten naar binnen krijgt voor je vorege cardio training, maar ga nooit trainen op een lege maag.
Op een lege maag trainen --> lichaam heeft energie nodig om dit te kunnen doen --> zoekt de snelste manier om daaraan te komen --> oeps, dat zijn niet je vetreserves, maar je spiercellen --> afspraak van spiercellen ipv vet --> na 4 weken negatief resultaat --> persoon stopt met fitness....
quote:ja dat heb ik nou ook. Iedereen maar zeggen dat je mensen ontmoet, maar ik heb nog met niemand gesproken daar
Op zondag 15 juni 2003 22:39 schreef xxsaskiaxx het volgende:
aaaii al 2weken nie meer geweest. Bij mij op de sportschool lopen ook niet echt veel leuke mensen rond kom er nou al 6maanden en heb bijna nog nooit een woord met iemand gesproken maarja daar kom ik ook nie voor, maar toch wel leuk als je wat mensen kent.
quote:Idem bij mij op de sportschool.
Op zondag 15 juni 2003 22:50 schreef Robertjuuh het volgende:
ja dat heb ik nou ook. Iedereen maar zeggen dat je mensen ontmoet, maar ik heb nog met niemand gesproken daar(op "hoi" en "hallo" na dan). Best wel jammer, dat kan het toch weer wat gezelliger maken
Verder dan elkaar begroeten bij binnenkomst gaan de conversaties niet.
Anyway, ik zit dus al wat jaartjes op een old school hardcore bb sportschool (= veel zware gewichten, weinig fitness toestellen, geen TMF TV en lekkere harde muziek om op te trainen) en daar is het echt een hechte groep met veel sociale controlle.
Nieuwe mensen worden makkelijk in de 'groep' opgenomen (mits ze zich gewoon normaal opstellen). Je maakt altijd met iedereen een praatje, iedereen helpt elkaar mocht dat nodig zijn, en ben je bijv. een dag niet geweest mag je je gaan verantwoorden tegenover de rest.
Zo kan het ook dus.
quote:Krachttraining doe ik niet op nuchtere maag, wel cardio (sinds 2 keer nu tenminste). Ik heb juist vernomen dat op nuchtere maag cardio'en juist erg effectief is voor het verbanden van vet. Niet dat ik dik of gezet ben (72 kilo 1M81) maar mijn vetpercentage wil ik graag lager ivm buikspieren. Ik zal het voor de zekerheid eens nachecken bij mijn sportcentrum. Ik haal van internet het volgende af:
Op zondag 15 juni 2003 17:20 schreef Mr.J het volgende:
Ja heel goed, trainen op een nuchtere maag...NOT.
Zonder voeding kom je nergens, of je nu massa wilt winnen of wilt afvallen. Zeker je ontbijt is erg belangrijk.Zorg dan dat je verhoudingsgewijs meer eiwitten dan koolhydraten naar binnen krijgt voor je vorege cardio training, maar ga nooit trainen op een lege maag.
Op een lege maag trainen --> lichaam heeft energie nodig om dit te kunnen doen --> zoekt de snelste manier om daaraan te komen --> oeps, dat zijn niet je vetreserves, maar je spiercellen --> afspraak van spiercellen ipv vet --> na 4 weken negatief resultaat --> persoon stopt met fitness....
quote:
Recent wetenschappelijk onderzoek, gepubliceerd in het blad Medicine and Science in Sports and Excercice, heeft aangetoond dat hoog intensieve intervaltrainingen een naverbranding van calorieverbruik realiseren van 142% ten opzichte van het normale verbruik, in tegenstelling tot laag intensieve trainingen waarbij namelijk geen extra verhoogde na verbranding te zien is. Bij trainingen op de nuchtere maag haalt het lichaam direct de energievoorziening uit de "vetdepots" omdat de glycogeen levels dan zeer laag zijn. Vooral als de laatste avond maaltijd weinig of geen geen koolhydraten bevat, zal het lichaam direct beginnen met het verbranden van vet. Tot drie uur na de training is met metabolisme sterk verhoogd, wat een behoorlijke impact heeft op vetverbranding gedurende de rest van de dag.
Maar goed, dus weinig koolhydraten 's avonds nemen.
Zou het zelf nooit doen en aanraden.
quote:Dat kwam van http://www.sportscompany.nl/stap10.asp
Op maandag 16 juni 2003 14:33 schreef Mr.J het volgende:
svp linkje?
Eerst flink oefenen met 2 handen? Tot je dat 100 keer kan achter elkaar ofzo? Bepaalde stand van je ene hand?
Iemand tips?
Denk dus gewoon een kwestie van oefenen.
quote:ja..zo bedoel ik het ook, dan heb je toch een motivatie om te gaan als het gezellig is met een leuke groep mensen.
Op maandag 16 juni 2003 09:52 schreef Mr.J het volgende:
Je komt toch om te trainen, niet om slap te ouwehoeren?![]()
Anyway, ik zit dus al wat jaartjes op een old school hardcore bb sportschool (= veel zware gewichten, weinig fitness toestellen, geen TMF TV en lekkere harde muziek om op te trainen) en daar is het echt een hechte groep met veel sociale controlle.Nieuwe mensen worden makkelijk in de 'groep' opgenomen (mits ze zich gewoon normaal opstellen). Je maakt altijd met iedereen een praatje, iedereen helpt elkaar mocht dat nodig zijn, en ben je bijv. een dag niet geweest mag je je gaan verantwoorden tegenover de rest.
Zo kan het ook dus.
quote:Ach, je traint uiteindelijk toch voor jezelf.
Op donderdag 19 juni 2003 18:27 schreef Robertjuuh het volgende:[..]
ja..zo bedoel ik het ook, dan heb je toch een motivatie om te gaan als het gezellig is met een leuke groep mensen.
Maar als je iedere dag alleen op je fietsje moet zitten of voor de spiegel gewichten heffen, dan gaat het wel snel vervelen. Vooral als je na iedere oefening 1 min rust, dan lijkt het wel een eeuwigheid
Ik ben nu alweer een tijdje bezig ( half jaar) en ik begin nu pas echt de vruchten te plukken van mijn regelmatige bezoek 3/4 keer in de week. Niet alleen ben ik 14 Kilo kwijt, ook begin ik nu echt een sixpack en flinke spierontwikkeling te krijgen. Als je maar lang genoeg doorzet heeft het echt resultaat.
Koolhydraatjes weet ik wel, maar eiwitjes zijn wat moeilijker vind ik.
Kom eigenlijk niet verder dan het ei
quote:noten.. banaan
Op maandag 23 juni 2003 10:36 schreef mister_popcorn het volgende:
vraagje, waarin zitten allemaal eiwitten?Koolhydraatjes weet ik wel, maar eiwitjes zijn wat moeilijker vind ik.
quote:Dat zijn dus carbs, geen eiwitten...
Op maandag 23 juni 2003 11:24 schreef Fulton het volgende:[..]
noten.. banaan
Kwark, zuivelproducten en speciale eiwitshakes neem je dus voor je eiwitten...
quote:In vlees kan veel zitten, let er wel op dat er niet teveel vet in zit. Veel eiwit zit bijvoorbeeld in kip.
Op maandag 23 juni 2003 10:36 schreef mister_popcorn het volgende:
vraagje, waarin zitten allemaal eiwitten?Koolhydraatjes weet ik wel, maar eiwitjes zijn wat moeilijker vind ik.
Zuivelproducten en dan vooral kwark. Niet van die zooi met een smaakje en een hoop suiker, maar gewoon pure kwark. Bij de meeste supermarkten kun je bakjes kwark van 500 gram vinden met tussen de 10 en 12 gram eiwit per 100gr! Dus met zo'n bak krijg je een hoop eiwitten binnen. Je moet het vaak wel combineren met bijv. magere yoghurt of iets, anders is het lastig weg te krijgen.
Vis is ook een prima eiwitbron. Blikjes tonijn doen het altijd goed.
ik eet het trouwens met muesli of cruesli, en beetje siroop erbij. is best te doen.
Die standaard protiene uit de sportschool is echt super duur en ze gooien er nog andere troep doorheen.
Heeft iemand misschien een tip waar je goedkoop zuivere eiwitten kan aanschaffen?
Ik gebruik NaturesBest, een zeer goed merk met hoge kwaliteit eiwitten, alleen best wel prijzig.
quote:J-Tech bevalt me goed.
Op maandag 23 juni 2003 23:29 schreef El-Rico het volgende:
Omdat moderator golfer denkt dat je eiwitten alleen voor fitness gebruikt ben ik verplicht het hier te vragen.Die standaard protiene uit de sportschool is echt super duur en ze gooien er nog andere troep doorheen.
Heeft iemand misschien een tip waar je goedkoop zuivere eiwitten kan aanschaffen?
quote:Zoals die gasten hiervoor al zeggen gebruiken zij kwaliteitsmerken. Ik zou ook eerder op het merk afgaan dan op de prijs. Er zit veel verschil tussen de verschillende fabrikanten qua prijs, maar de echt goedkope leveren ook vaak de mindere kwaliteit.
Op maandag 23 juni 2003 23:29 schreef El-Rico het volgende:Heeft iemand misschien een tip waar je goedkoop zuivere eiwitten kan aanschaffen?
quote:Yes i know, ik gebruik het al, maar vraag me gewoon af of iemand misschien een goed adresje heeft voor goedkope zuivere eiwitten.
Op dinsdag 24 juni 2003 14:18 schreef raregek het volgende:[..]
Zoals die gasten hiervoor al zeggen gebruiken zij kwaliteitsmerken. Ik zou ook eerder op het merk afgaan dan op de prijs. Er zit veel verschil tussen de verschillende fabrikanten qua prijs, maar de echt goedkope leveren ook vaak de mindere kwaliteit.
zelf gebruikte ik m double you..
quote:Hmz ik zou toch echt overgaan op een grote hoeveelheid broodjes kipfilet per dag, en 3 eieren...
Op maandag 23 juni 2003 20:13 schreef mister_popcorn het volgende:
top bedankt voor de antwoorden. kwark at ik al een tijdje bijna elke dag naast me ontbijt, had het gehoord van een kerel in een fitness-bb-winkel, was alleen vergeten waarom ik het atik eet het trouwens met muesli of cruesli, en beetje siroop erbij. is best te doen.
of eiwitshakes natuurlijk
quote:Wanneer je steeds op dezelfde tijden komt leer je langzaam aan wat mensen van gezicht kennen. Vaak blijft het inderdaad bij hoi en doei, maar sommige spreek ik echt wat langer.
Op zondag 15 juni 2003 22:39 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Bij mij op de sportschool lopen ook niet echt veel leuke mensen rond kom er nou al 6maanden en heb bijna nog nooit een woord met iemand gesproken maarja daar kom ik ook nie voor, maar toch wel leuk als je wat mensen kent.
Het is allemaal een beetje afhankelijk van je trainingsritme en de pauzes die je pakt. Soms komen mijn pauzes precies uit met iemand anders, maar da's puur toeval
Het leuke van fitness is dat het geen teamsport is en je dus niemand hoeft te spreken. Gewoon "hoi" tegen een paar bekenden is meer dan genoeg.
Geef zo nu en dan een adviesje of stel een vraag aan iemand, dan heb je iig een praatje.
quote:of allebei.
Op dinsdag 24 juni 2003 17:10 schreef El-Rico het volgende:[..]
Hmz ik zou toch echt overgaan op een grote hoeveelheid broodjes kipfilet per dag, en 3 eieren...
quote:mwah dit is veel makkelijker
Op dinsdag 24 juni 2003 17:10 schreef El-Rico het volgende:[..]
Hmz ik zou toch echt overgaan op een grote hoeveelheid broodjes kipfilet per dag, en 3 eieren...
Kan je eigenlijk in een sessie van ong 75 min je gehele arm trainen? Dus biceps en triceps? Ik zie weinig mensen dit doen namelijk, dus ik zal het ook wel fout doen?
[Dit bericht is gewijzigd door ReMSie op 25-06-2003 12:50]
quote:Ik zeg niks....
Op woensdag 25 juni 2003 11:14 schreef mister_popcorn het volgende:[..]
mwah dit is veel makkelijker
Kan je eigenlijk in een sessie van ong 75 min je gehele arm trainen? Dus biceps en triceps? Ik zie weinig mensen dit doen namelijk, dus ik zal het ook wel fout doen?
Straks krijg ik weer van die bet-weters op mijn dak, maar ik train 3 jaar en doe het nooit, als je begrijpt wat ik bedoel.
quote:Het gaat ook om de absorptie van de proteine; de proteine in eieren wordt goed en snel opgenomen, dus ik zou ze wel eten als ik jou was.
Op dinsdag 24 juni 2003 22:00 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
of allebei.
Eieren vind ik zelf een beetje overdreven er zijn veel meer zaken waar veel meer eiwitten in zitten.
quote:Dat kan makkelijk, ik doe het in een uur of minder. Gewoon lekker supersetten
Op woensdag 25 juni 2003 11:14 schreef mister_popcorn het volgende:[..]
mwah dit is veel makkelijker
quote:Maar daar staat tegenover dat je met een aparte armen-dag de armen intensiever aan kan pakken. Na een rug-training heb ik vaak weinig kracht meer in de biceps en dan is het moeilijk nog een paar oefeningen hiervoor te doen.
Op woensdag 25 juni 2003 12:24 schreef ReMSie het volgende:
Zou het niet doen, ikzelf train m'n biceps en rug op 1 dag , en dan op een andere dag m'n triceps en borst op dit moment, dus ik pak niet m'n gehele arm op 1 dag. Voordeel is dat je de volgende dag niet in heel je arm spierpijn hebt, Plus dat het beter voor het herstel en de groei van je biceps/triceps.
Wanneer je het goed in je schema plant, dan is een armendag zeker een goede optie. Dit wil zeggen dat je wel goed op moet letten op je rust. 75 minuten vind ik persoonlijk te lang, biceps en triceps moet je zeker binnen de drie kwartier kunnen doen. Ikzelf ben meestal binnen het halfuur klaar, alleen wanneer ik mijn shock-programma voor de armen doe (1x per maand) dan ben ik drie kwartier tot een uur bezig.
Wat voor jou het beste is moet je zelf even proberen. Misschien groei je beter met een aparte armendag, misschien door ze met borst en rug te combineren.
Ik zit nu boven de 80 kilo en het wordt tijd om dus echt weer te beginnen met krachttraining.
Motivatie zit er al gedeeltelijk in. Ik wil graag weer afgetraind zijn. Zoals vroeger.
Een vraagje heb ik. Kan ik meteen creatine gebruiken Of moet ik dan eerst al wat verder gevorderd zijn.
Hoe lang denken jullie dat het duurt om 12-15 kilo vet te verbranden????
Ik ben van plan om 5 keer per week te gaan. Als het ff meezit nog vaker. 2-3 uurtjes per dag. Op een snel tempo. En ook zo snel mogelijk omhoog gaan met de kilo's.
Pffff ik zie er best tegenop. Maar het wordt nodig nu. Ik wil dus echt weer strak in mijn vel zitten.
Het genieten van het leven heeft mijn lichaam namelijk ook aangetast
quote:Is niet nodig in het begin, dan ga je toch wel vooruit. Ik zou het gebruiken als je op een punt komt dat je even geen vooruitgang meer boekt. Creatine kan dan helpen je over dit dode punt (de zogenoemde plateaufase) heen te helpen. Maar in het begin maak je toch sowieso wel vorderingen.
Op woensdag 25 juni 2003 20:06 schreef Levensgenieter het volgende:
[quote]
Een vraagje heb ik. Kan ik meteen creatine gebruikenOf moet ik dan eerst al wat verder gevorderd zijn.
quote:Ligt eraan hoe je het aanpakt. 12-15 kilo is redelijk wat, dat wordt dus goed op je voeding letten en flink cardio'en (liefst op een lege maag).
Hoe lang denken jullie dat het duurt om 12-15 kilo vet te verbranden????
quote:Wat ben je van plan om te gaan doen? Als je af wilt vallen zou ik eerst de nadruk leggen op de cardio en krachttraining ernaast om spiermassa-verlies tegen te gaan. 2 a 3 uur lijkt me overdreven, je kunt het beter wat geleidelijker opbouwen. Als je 5x gaat bijvoorbeeld 3x 45 minuten cardio en 2x een fullbody workout. Als je hierbij op je voeding let zul je vet verbranden en het verlies aan spiermassa enigszins tegenhouden (hou er wel rekening mee dat je sowieso spiermassa gaat verliezen als er nog 15 kilo af moet, laat staan dat er spiermassa bij komt).
Ik ben van plan om 5 keer per week te gaan. Als het ff meezit nog vaker. 2-3 uurtjes per dag. Op een snel tempo. En ook zo snel mogelijk omhoog gaan met de kilo's.
Als je weer enigszins op een acceptabel vetpercentage zit kun je de nadruk gaan leggen op je krachttraining. Je workout moet niet langer duren dan een uur, daarna werkt de training door de toenname van cortisol alleen nog katabool (spierafbrekend). Ga dan bijv 3 of 4 keer trainen met een goed schema.
quote:Je moet er wel wat dingen voor kunnen laten staan.
Pffff ik zie er best tegenop. Maar het wordt nodig nu. Ik wil dus echt weer strak in mijn vel zitten.
Het genieten van het leven heeft mijn lichaam namelijk ook aangetast
quote:oke mooi om te weten, als we m'n schema omgooien zal ik het een uit elkaar doen.
Op woensdag 25 juni 2003 16:24 schreef raregek het volgende:[..]
Maar daar staat tegenover dat je met een aparte armen-dag de armen intensiever aan kan pakken. Na een rug-training heb ik vaak weinig kracht meer in de biceps en dan is het moeilijk nog een paar oefeningen hiervoor te doen.
Wanneer je het goed in je schema plant, dan is een armendag zeker een goede optie. Dit wil zeggen dat je wel goed op moet letten op je rust. 75 minuten vind ik persoonlijk te lang, biceps en triceps moet je zeker binnen de drie kwartier kunnen doen. Ikzelf ben meestal binnen het halfuur klaar, alleen wanneer ik mijn shock-programma voor de armen doe (1x per maand) dan ben ik drie kwartier tot een uur bezig.
Wat voor jou het beste is moet je zelf even proberen. Misschien groei je beter met een aparte armendag, misschien door ze met borst en rug te combineren.
en ik train niet 75 min alleen arm. doe eerst 5 min opwarmen, dan ff de buik, dan de armen, en dan nog kwartiertje cardio. nee met armen ben ik niet langer dan 45 min bezig.
Verder mis ik rug en schouders in je verhaal, dit zijn uitermate belangrijke spiergroepen als je een wat 'breder' lichaam wilt hebben.
Het enkel trainen van borst, armen en buik is iets wat je vaak gasten ziet doen die 2 maanden voor de vakantie komen om daarna strak het strand op te kunnen. Deze mensen geven het meestal snel op, omdat ze geen resultaat zien. Als je een dergelijk schema wel langer aanhoudt, dan kloppen de verhoudingen op een gegeven moment niet meer.
Als je echt van plan bent redelijk wat massa aan te gaan zetten, zou ik dus echt alle spiergroepen trainen. Neem genoeg rust, in het begin kan je elke spiergroep nog wel 2x per week pakken, als je wat verder komt zul je dit misschien naar 1x per week moeten terugbrengen. Verder is het van belang dat je veel en goed eet!
quote:Dacht dat die er alleen lagen voor revaliderende bejaarden
Op donderdag 26 juni 2003 13:28 schreef Olmo het volgende:
Dumbels van 2 en 4 kilo zijn niet voor niets te vinden in een krachthonk, gebruik die dus.
Ik ga niet quoten dat hele bericht dat je geschreven hebt voor mij. Bedankt voor de reactie trouwens.
Ik ben van plan om toch eerst wat vet te verbranden door cardio inderdaad. In de sportschool hebben ze zeker 30 goede apparaten staan waar je kunt zweten. Zelf heb ik best een goede hometrainer dus die kan ik daarnaast gaan gebruiken.
Verder ben ik van plan om toch maar te beginnen met weinig kilo's en veel herhalingen. Ik ga niet meteen proberen om zoveel mogelijk te tillen.
Ook moet ik op mijn drank gebruik gaan letten. Geen frisdrank met suiker meer, en geen grote hoeveelheden bier meer door de week. Eten dat doe ik nog niet extreem veel.
Alleen nu nog de motivatie en doorzettingsvermogen. Een paar maanden geleden ben ik thuis begonnen met sit-ups en biceps en cardio. Maar toen ik na 3 weken nog steeds niet veel vooruitgang merkte ben ik weer afgehaakt.
Jammer dat het maanden duurt voordat je resultaat ziet
Maar dan geldt ook weer : " No pain, no gain ".
En dat is misschien wel het leuke ervan. Dat je na 1-2 jaar kan zeggen dat het heeft geloont.
4 jaar geleden kreeg ik nog complimenten van mensen dat ik zo goed eruit zag. En toen vroegen ze steeds hoe ik dat gedaan heb.
Nu zeggen ze tegen me dat het zonde is dat ik niet ben door gegaan.
Zelf vraag ik me ook af hoe ik er nu zou uitzien als ik niet was gestopt ermee
En heel dom dat ik niet ben doorgegaan
Ik zat op een punt waarbij ik alleen nog maar hoefde bij te houden. Ik zat op het punt waarbij ik om verder te komen creatine moest gebruiken.
Maar goed. Het is wel een uitdaging nu om het weer op te pakken
Wat is jullie favoriete schema?
Ik zelf train dit:
Dag 1:
Rug
Biceps
Dag 2:
Benen
Triceps
Dag 3:
Borst
Schouders
Maar ik zat me af te vragen... Als je je rug traint, dan belast je ook je biceps tijdens die oefeningen. En als je je schouders en je borst traint, dan belast je ook je triceps.
Dus, als je die gedachte meeneemt, dan zou ik op dit schema uitkomen:
Dag 1:
Rug
Triceps
Dag 2:
Benen
Schouders
Dag 3:
Borst
Biceps
Wat vinden jullie hiervan?
quote:Dat eerste schema zou ik sowieso wat omgooien. Waarom heb je hier gekozen voor benen met triceps en niet borst met triceps? Dat is me niet helemaal duidelijk.
Op donderdag 26 juni 2003 14:19 schreef mrSolid het volgende:
Ik train zelf 3 keer per week, en nu zit ik eens te kijken naar schema's. Daar gaat mijn vraag dan ook over.Wat is jullie favoriete schema?
[schema's]
Wat vinden jullie hiervan?
dag 1: rug+biceps+achterkant schouders
dag 2: benen+buik
dag 3: borst+triceps+voor- en zijkant schouders
In dit schema belast je de triceps 1x ipv 2x zoals in jouw schema (jij pakt triceps apart bij benen en op dag 3 pak je die ook nog eens mee met borst)
Dat tweede schema kan ook werken. Je belast hierbij de biceps en triceps wel 2x per week, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Voordeel is wel dat door triceps na de rug en biceps na de borst te pakken, je meer kracht over hebt om je armen eens goed aan te pakken.
quote:Graag gedaan. Ik ga jou wel quoten, want ik verveel me hier op stage en heb mijn eindpunt toch al gehad
Op donderdag 26 juni 2003 13:51 schreef Levensgenieter het volgende:
Nou RaregekIk ga niet quoten dat hele bericht dat je geschreven hebt voor mij. Bedankt voor de reactie trouwens.
quote:Goed plan! Probeer af en toe eens voor het ontbijt (op een lege maag dus) 40 minuten te gaan cardio'en. Je begint dan vrijwel direct je vetreserves aan te spreken! Wel erg zwaar.
Ik ben van plan om toch eerst wat vet te verbranden door cardio inderdaad. In de sportschool hebben ze zeker 30 goede apparaten staan waar je kunt zweten. Zelf heb ik best een goede hometrainer dus die kan ik daarnaast gaan gebruiken.
quote:Inderdaad, het is beter om eerst je uitvoering weer helemaal onder de knie te krijgen. Iedereen kan smijten met gewichten op een verkeerde manier.
Verder ben ik van plan om toch maar te beginnen met weinig kilo's en veel herhalingen. Ik ga niet meteen proberen om zoveel mogelijk te tillen.
quote:Ik probeer zelf maar 1 dag per week bier te drinken. Lukt niet altijd moet ik zeggen, maar hou het inderdaad beperkt. Als je eerst gaat afvallen hoef je nog niet veel te eten, probeer echter wel 6x per dag kleine porties te eten om je verbranding goed op gang te houden. Niet teveel koolhydraten, liever iets meer eitwitten.
Ook moet ik op mijn drank gebruik gaan letten. Geen frisdrank met suiker meer, en geen grote hoeveelheden bier meer door de week. Eten dat doe ik nog niet extreem veel.
quote:Thuis trainen vergt een ijzeren discipline en in de sportschool heb je meer en betere apparatuur tot je beschikking. Dan gaat het vast wel een stuk beter.
Alleen nu nog de motivatie en doorzettingsvermogen. Een paar maanden geleden ben ik thuis begonnen met sit-ups en biceps en cardio. Maar toen ik na 3 weken nog steeds niet veel vooruitgang merkte ben ik weer afgehaakt.
quote:Misschien helpt het als ik zeg dat je niet op een nulpunt start. Aangezien je al flink wat getraind hebt, zul je sneller vooruitgaan dan een echte beginner. Je spieren hebben namelijk een soort geheugen, waardoor ze zich sneller aan kunnen passen als je weer gaat trainen!
Jammer dat het maanden duurt voordat je resultaat ziet[...]
Ik zat op een punt waarbij ik alleen nog maar hoefde bij te houden. Ik zat op het punt waarbij ik om verder te komen creatine moest gebruiken.
Maar goed. Het is wel een uitdaging nu om het weer op te pakken
De basis is nog steeds aanwezig.
Mijn doel is altijd geweest om zo te worden als 100 meter sprinters. De lichaamsbouw heb ik daarvoor.
Nu nog keihard werken om het te bereiken
Heb er best zin in
quote:Ja, daar gaat het me inderdaad om. Als ik mijn rug train, belast ik daarbij mijn biceps, en kan ik dus niet meer voluit gaan in de biceps-oefeningen.
Op donderdag 26 juni 2003 14:32 schreef raregek het volgende:
Dat tweede schema kan ook werken. Je belast hierbij de biceps en triceps wel 2x per week, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Voordeel is wel dat door triceps na de rug en biceps na de borst te pakken, je meer kracht over hebt om je armen eens goed aan te pakken.
Vandaar dus:
Rug + Triceps
Borst + Biceps
Ik ga dit gewoon eens een aantal keer proberen. En daarna ook een aantal keer jouw schema, waarbij ik doe:
Rug + Biceps
Borst + Triceps
En dan ook nog Benen + Schouders
(Omdat ik niet meer dan 2 spiergroepen per keer wil trainen vanwege de tijd die ik per dag kwijt ben anders)
En waar zijn je kuiten/traps/buik/onderarmen?
Misschien heb je hier wat aan:
http://home.planet.nl/~geem0005/trainingsschema.doc
Ik denk dat je dan vooral zwaar moet trainen. Maar hoe ga je dat aanpakken???? En hoelang mag je dan cardio doen
Hoe bouw je die spiermassa op????
Als ik ga beginnen dan is dat mijn streven. Alleen wil ik dus niet dat ik teveel ga afvallen. Ik wil toch massa blijven houden.
Straks maar ff op google zoeken hoe die mensen trainen. Lijkt me sterk dat ze 10 kilometer rennen. Ze moeten het denk ik toch hebben van kracht en niet zozeer van uithoudingsvermogen.
Dit is altijd mijn doel geweest zo'n beetje. Denk dat dit toch echt heel veel inzet vereist.
quote:Gasten trainen heel erg op explosiviteit. Spieren zijn dus kort en dik, lange afstandslopers hebben lange, dunne spieren.
Op donderdag 26 juni 2003 17:51 schreef Levensgenieter het volgende:
Iemand een idee hoe je moet trainen om in de buurt te komen van het lichaam van de 100 meter sprinters mannen op de olympische spelenDit is altijd mijn doel geweest zo'n beetje. Denk dat dit toch echt heel veel inzet vereist.
Die spiermassa die zij hebben is zeker wel te bereiken hoor, zo overdreven gespierd is dat niet. Het moeilijke is om zo droog te komen staan. Doordat ze een zeer laag vetpercentage hebben, worden die spieren nog eens extra gedefinieerd.
Maar die gozers zitten niet elk weekend aan het bier kan ik je vertellen .
Ik deed zowat alles om die schouders afgetraind te krijgen.
Maar ik kreeg ze niet droog. En vooral kreeg ik ze niet zo goed ontwikkeld.
Borstspieren was wat makkelijker. Maar ook niet dat het droog stond.
Pffffff 20 kilo per schouder drukken was ook al niet voldoende. Het bleef bij een matig resultaat.
En zoals de persoon net al schreef. Clean zijn ze niet te noemen. Maar het ziet verdomme wel cool uit
Je schouder bestaat uit 3 delen:
Voorste kop
Middelste kop
Achterste kop
Deze alledrie apart pakken via een oefening + 1 drukoefening (stang of dumbbell) en je hebt 4 oefeningen van 3 setjes.
Mooie workout die resulaat geeft.
PS: Traps (monnikskapspier enzo) zien als een aparte spiergroep en ook als zodanig behandelen. Dus niet bij je schoudertraining doen, maar erna als je begrijpt wat ik bedoel.
quote:De schouders trainde ik als volgt.
Op vrijdag 27 juni 2003 08:07 schreef Mr.J het volgende:
Schouders aanpakken;Je schouder bestaat uit 3 delen:
Voorste kop
Middelste kop
Achterste kopDeze alledrie apart pakken via een oefening + 1 drukoefening (stang of dumbbell) en je hebt 4 oefeningen van 3 setjes.
Mooie workout die resulaat geeft.
PS: Traps (monnikskapspier enzo) zien als een aparte spiergroep en ook als zodanig behandelen. Dus niet bij je schoudertraining doen, maar erna als je begrijpt wat ik bedoel.
Met de stang. Drukken op de bank achter de nek. Veel gewichten en weinig herhalingen.
Met de dumbell's, van die zwaaiende bewegingen maken zijwaarts. Niet te snel zwaaien maar rustig zodat ik de pijn voelde.
Met de dumbell's, zwaaiende bewegingen voorwaarts. Ook niet te snel. Rustig weer.
Met het apparaat. Op een kruk zittend en dan per schouder drukken. Zoveel mogelijk gewicht. Weinig herhalingen.
Meer oefeningen had ik niet.
Ik trainde altijd zonder begeleiding. Zelf bepaalde ik hoeveel gewicht ik nam. En hoeveel herhalingen en welke oefeningen.
Na jaren trainen was ik niet tevreden met het resultaat dus. Toch was het in verhouding allemaal best okey. Hoewel de borstspieren beter ontwikkeld waren dan de schouders. Maar het verschil was niet extreem groot.
gewoon doorgaan, uiteindelijk komt het wel goed.
quote:Dan moet je meer eten, of creatine gebruiken.
Op vrijdag 27 juni 2003 12:17 schreef Levensgenieter het volgende:[..]
De schouders trainde ik als volgt.
Met de stang. Drukken op de bank achter de nek. Veel gewichten en weinig herhalingen.
Met de dumbell's, van die zwaaiende bewegingen maken zijwaarts. Niet te snel zwaaien maar rustig zodat ik de pijn voelde.
Met de dumbell's, zwaaiende bewegingen voorwaarts. Ook niet te snel. Rustig weer.
Met het apparaat. Op een kruk zittend en dan per schouder drukken. Zoveel mogelijk gewicht. Weinig herhalingen.
Meer oefeningen had ik niet.
Ik trainde altijd zonder begeleiding. Zelf bepaalde ik hoeveel gewicht ik nam. En hoeveel herhalingen en welke oefeningen.
Na jaren trainen was ik niet tevreden met het resultaat dus. Toch was het in verhouding allemaal best okey. Hoewel de borstspieren beter ontwikkeld waren dan de schouders. Maar het verschil was niet extreem groot.
Mijn schouders groeien als kool, 3 keer in de week trainen...
wil na de vakantie beginnen met fitness...
quote:Vet verbranden = cardio (rennen, fietsen etc.)
Op zaterdag 28 juni 2003 01:06 schreef murp het volgende:
wat is de beste manier van vet verbranden... en wat voor stoffen helpen bij het opbouwen van de spieren...( als in extra hulp.. ) ben wat dat betreft een N00b @ fitness.... iemand een suggestie..?wil na de vakantie beginnen met fitness...
offtopic: als je ff een beetje zoekt vind je hier al bakken info over.
En elke keer als ik mn arm spande zag ik echt groot verschil met wanneer ik hem ontspannen hield
nu voelde ik me vandaag niet zo goed ebn heb 16 uur op mn bed gelegen.
En nu lijkt mn arm zo een centimeter smaller te zijn? verschil is stuk kleiner iig.
vooral ook de spieren op de achterkant van mn bovenarm lijken niet meer groter te worden
Kan het zijn dat door 16 uur op je bed liggen en niet eten in een keer je spieren helemaal afbreken en al die weken trainen voor niks is geweest?
Voel me ook wat zwakker en kan nu ook een kilo minder met mn setjes
Dumbbell doe ik 9 kilo op dus 11 in totaal
Dan doe ik eerst 10 keer
2 minuten pauze
Dan 8 keer
2 minuten pauze
Dan 6 keer
2 minuten pauze
dan 6 keer
Einde oefening.
En elke laatste beweging gaat echt moeizaam dus volgens mij doe ik het wel goed zo
(Hou trouwens mn rug recht en hou mn arm iets gebogen)
Alleen moet je met zon korte oefening ook elke keer 2 dagen rust houden? deed elke keer 1 dag en ging wel goed maar las pas dat je spieren minimaal 2 dagen nodig hebben dus ik doe nu ene dag rechts, andere dag links en dan weer rechts etc.
links is trouwens stuk zwakker dan rechts. Doe 8 kilo met links.
Ik wil als ik beide armen goed getraind heb pas op fitness. Want ik heb zoiets van zonder sterke armen kan je heel veel andere oefeningen voor andere spieren niet doen.
Is er trouwens ergens een lijst met voedsel waar veel eiwitten enzo in zitten?
Ik eet meestal 4 boterhammen waarvan 2 met boter, pindakaas en hagelslag en 2 met boter en hagelslag en dan nog 2 ontbijtkoeken en sávonds gewoon wat de pot schaft
Ik wil namelijk absoluut geen vet verliezen met mn trainingen en wil juist aankomen want weeg veeeeeeeeels te weinig (1.80 en 49 kilo )
Ik kan trouwens redelijk makkelijk opdrukken alleen de volgende oefening gaat voor geen meter;
http://www.fitness-island.com/oefeningen/binnenborst1.shtml
ik neem die houding aan en ik zak elke keer door mn rug en kom echt no-way weer omhoog
en die training is om je binnenkant van je borstspieren te trainen maar krijg alleen maar pijn in de buitenkant van mn armen.
Die zwakke rug heb ik al vanaf dat ik me kan herinneren. Als ik ergens lang moet staan krijg ik pijn.
Ook een keer een oefening gedaan voor mn onderrug maar doet gewoon te snel te pijn. Beetje pijn moet wel maar dit is niet echt leuk zo.
Weet iemand een oefening om geleidelijk je onderrug een beetje te versterken?
[Dit bericht is gewijzigd door Hertog_Martin op 28-06-2003 05:29]
quote:Kijk niet van dag tot dag.
Op zaterdag 28 juni 2003 05:07 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ben de afgelopen paar weken met een dumbbell bezig geweest en er kwam al resultaat.En elke keer als ik mn arm spande zag ik echt groot verschil met wanneer ik hem ontspannen hield
nu voelde ik me vandaag niet zo goed ebn heb 16 uur op mn bed gelegen.
En nu lijkt mn arm zo een centimeter smaller te zijn? verschil is stuk kleiner iig.
vooral ook de spieren op de achterkant van mn bovenarm lijken niet meer groter te worden
Kan het zijn dat door 16 uur op je bed liggen en niet eten in een keer je spieren helemaal afbreken en al die weken trainen voor niks is geweest?
Voel me ook wat zwakker en kan nu ook een kilo minder met mn setjes
Wat je kwijt bent door zo lang in je bed te liggen is naw vocht. Niets om je druk om te maken dus.
quote:Gewoon meteen naar de sportschool. Alle spiergroepen aan gaan pakken en dan groeien je armen vanzelf mee.
Op zaterdag 28 juni 2003 05:22 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik wil als ik beide armen goed getraind heb pas op fitness. Want ik heb zoiets van zonder sterke armen kan je heel veel andere oefeningen voor andere spieren niet doen.
quote:Ja, maar ben ff te lui om die op te zoeken. Goede eiwitbronnen: kwark, vis (bv. tonijn), kip, eieren, melk etc. Whey-eiwitten zijn ook als supplement te koop.
Is er trouwens ergens een lijst met voedsel waar veel eiwitten enzo in zitten?
quote:Ik vind het niet gek dat je te weinig weegt, je eet nl. veel en veel te weinig. Als jij spiermassa wilt gaan aanzetten zul je echt 6x op een dag en veel meer dan wat je nu doet gaan eten.
Ik eet meestal 4 boterhammen waarvan 2 met boter, pindakaas en hagelslag en 2 met boter en hagelslag en dan nog 2 ontbijtkoeken en sávonds gewoon wat de pot schaftIk wil namelijk absoluut geen vet verliezen met mn trainingen en wil juist aankomen want weeg veeeeeeeeels te weinig (1.80 en 49 kilo
)
quote:Op de sportschool kun je bijv. deze doen:
Weet iemand een oefening om geleidelijk je onderrug een beetje te versterken?
quote:ja en dan nog wel ff een gewichtje van 10 of 15 kilo vasthouden heh?
Op zaterdag 28 juni 2003 15:40 schreef raregek het volgende:
Op de sportschool kun je bijv. deze doen:
[afbeelding]
als dat zo is dan heeft mn ma me altijd veels te weinig gegeven want ben gewoon niks anders gewend.
Maarre ff over die producten waar eiwitten in zitten.
Je noemt kwark, vis en melk enzo maar dat zijn net weer dingen die ik absoluut niet lekker vind
quote:Kijk, met tussendoortjes en dergelijke zal je heus wel een hoop naar binnen stouwen, maar dat zijn nou net de dingen die je niet moet eten. Of tenminste tot een minimum beperken. Ontbijtkoek, kitkat, koeken, hapjes, toetje etc: dit is allemaal suiker en verzadigde vetten. Dit moet je dus juist niet hebben. Het enige goede wat ik tot nu toe zie staan zijn die 4 boterhammen (het beleg bij jou bestond uit pindakaas en hagelslag geloof ik, gooi die hagelslag er maar uit dat is ook 1 en al suiker) en je avondeten zal ook wel redelijk zijn. Ik bedoel dus dat de hoeveelheid 'schone' voeding te weinig is.
Op zaterdag 28 juni 2003 17:23 schreef Hertog_Martin het volgende:
Is wat ik eet echt zo weinig? 4 boterhammen, 2 ontbijtkoeken, tussendoortjes gewoon als koeken en kitkts enzo.. bord vol avondeten, toetje, sávonds nog weer wat tussendoortjes en in het weekend hapjes enzo.als dat zo is dan heeft mn ma me altijd veels te weinig gegeven want ben gewoon niks anders gewend.
Je noemt kwark, vis en melk enzo maar dat zijn net weer dingen die ik absoluut niet lekker vind
Vervang die tussendoortjes eens door boterhammen. Zo donker mogelijk liefst. Beleg die boterhammen met kipfilet of gebakken ei, dan krijg je een hoop koolhydraten en eiwitten binnen.
Die producten die ik opnoemde en jij niet lust, zijn wel bij uitstek geschikt als eiwit-bron. En waarom zou je het lekker moeten vinden als je als doel spiermassa hebt? No pain, no gain. Denk je dat ik nou echt zit te genieten als ik 's ochtends 500 gram kwark naar binnen zit te stouwen? Nee, ik vind het ook niet lekker, maar of je stelt je niet aan en werkt het naar binnen of je pleurt er wat fruit ofzo doorheen of wat zoetstof voor mijn part.
Als je moeilijk aan je eiwitten komt is een whey-supplement aan te raden. Dat meng je gewoon met water of melk en zuipen maar.
Maar dit alles gaat pas op als je echt serieus gaat trainen in een sportschool, als jij een beetje thuis een paar oefeningen doet hoef je echt nog niet zo op je voeding te gaan letten, resultaten zullen er toch niet echt zijn. Eiwitten heb je pas echt nodig als je zwaar gaat trainen.
quote:Ja t stelt niks voor.
Op zaterdag 28 juni 2003 17:23 schreef Hertog_Martin het volgende:
Is wat ik eet echt zo weinig? 4 boterhammen, 2 ontbijtkoeken, tussendoortjes gewoon als koeken en kitkts enzo.. bord vol avondeten, toetje, sávonds nog weer wat tussendoortjes en in het weekend hapjes enzo.als dat zo is dan heeft mn ma me altijd veels te weinig gegeven want ben gewoon niks anders gewend.
Zonder eiwit geen spieren, dus niet verwent en zinnig doen, gewoon eten..
quote:+3 Inzichtvol
Op zaterdag 28 juni 2003 18:52 schreef El-Rico het volgende:[..]
Ja t stelt niks voor.
Maak er eerder 14 broodjes van en ga niet tussendoortjes zitten happen, eet dan liever 2 borden warm.Zonder eiwit geen spieren, dus niet verwent en zinnig doen, gewoon eten..
zal het dan wel rustig opbouwen want van de ene dag op de andere ineens 10 broodjes meer eten lijkt me geen slim plan
Die 14 broodjes zijn trouwens over de hele dag of echt s'ochtens 7 en met lunch 7?
Maar het moet wel ff duidelijk zijn dat ik ook in vet wel wat wil aankomen. Dus als ik alles met vet en suikers enzo weglaat dan is dat ook niet echt goed.
Merk trouwens wel resultaten door die paar oefeningetjes thuis. Kan om de zoveel tijd weer een kilo erbij doen op de halter en mn bovenarm is ook wat breder geworden
Ik wil geen bodybuilder-achtig lichaam hebben maar gewoon beetje breder worden en omdat ik vel over been ben heb ik liever spier over been.
s'avonds eten we trouwens gewoon normaal..
Bijna altijd wel vlees.
Vaak aardappels en groenten
Maar ook vaak italiaans eten en bami en nasi enzo.
Hoeveel eiwitten eten jullie per dag? weet niet of jullie dat een keer gemeten hebben? (door te kijken hoeveel gram je van iets eten en dan het aantal eiwitten per gram enzo.
[Dit bericht is gewijzigd door Hertog_Martin op 29-06-2003 07:02]
quote:Ik at altijd 3 rauwe eieren (zonder eigeel of course), nu gewoon eitwit shakes. Drink 2 liter melk per dag.
Op zondag 29 juni 2003 06:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Drink trouwens wel chocomelk en vergeleek het net ff met melk en er zitten evenveel eiwitten in en ook nog eens bijna evenveel calcium (115 en melk 120)s'avonds eten we trouwens gewoon normaal..
Bijna altijd wel vlees.
Maar ook vaak italiaans eten en bami en nasi enzo.Hoeveel eiwitten eten jullie per dag? weet niet of jullie dat een keer gemeten hebben? (door te kijken hoeveel gram je van iets eten en dan het aantal eiwitten per gram enzo.
Even nog een tip, neem wel wat nuttigs op die broodjes zoals kipfilet of rosbief, en geen hagelslag...
quote:ik eet meestal zo'n 120 gram eiwitten per dag (tenminste probeer ik).
Drink trouwens wel chocomelk en vergeleek het net ff met melk en er zitten evenveel eiwitten in en ook nog eens bijna evenveel calcium (115 en melk 120)s'avonds eten we trouwens gewoon normaal..
Bijna altijd wel vlees.
Maar ook vaak italiaans eten en bami en nasi enzo.Hoeveel eiwitten eten jullie per dag? weet niet of jullie dat een keer gemeten hebben? (door te kijken hoeveel gram je van iets eten en dan het aantal eiwitten per gram enzo.
Maarja als je niet van vis of kwark houdt, zul je het uit andere eiwitrijke bronnen moeten halen, zoals kip. Maarja dan kom je echt heel veel kip aan het eten.
Waarom denk je dat zoveel bb altijd kwark eten? Dat spul is lekker, makkelijk weg te werken en vol met eiwitten, als je dat niet eet moet je enorm veel kip gaan eten ofzo
quote:ei-geel is nou juist toppie.. je kan gewoon weer eieren eten heur. 1 per dag is zowiezo geen probleem meer.
Op zondag 29 juni 2003 14:21 schreef El-Rico het volgende:[..]
Ik at altijd 3 rauwe eieren (zonder eigeel of course), nu gewoon eitwit shakes. Drink 2 liter melk per dag.
Even nog een tip, neem wel wat nuttigs op die broodjes zoals kipfilet of rosbief, en geen hagelslag...
quote:Ja ga jij maar lekker rauw eigeel eten.
Op zondag 29 juni 2003 21:56 schreef mister_popcorn het volgende:[..]
ei-geel is nou juist toppie.. je kan gewoon weer eieren eten heur. 1 per dag is zowiezo geen probleem meer.
Ik heb zwakke polsen en vrij dunne onder armen....
Ik ben echter aangewezen op fitness apparatuur en geen losse dumbels of stangen.
Enkele 'thuis' oefeningen is wel een mogelijkheid!
quote:In Haarlem-Zuid zit een Van der Valk hotel. Op de 4e etage daar zit Anybody Healthcenter. Train er zelf ook, 365 dagen per jaar open (in t weekend en met feestdagen alleen niet de hele dag), goedkoop en een goede sfeer.
Op zondag 29 juni 2003 23:12 schreef ClaudiaXXX het volgende:
Ben al een hele tijd op zoek naar een leuke sportschool in de buurt van Haarlem die ook op zaterdag en zondag open is. Iemand een suggestie ?
quote:Alles van tel sell is per definitie troep. En daarbuiten: je buikje werk je niet weg door je buikspieren te trainen, maar door vet te verbranden. En vet verbranden doe je door een goed dieet te volgen of door cardio of allebei.
Op maandag 30 juni 2003 08:56 schreef Linz het volgende:
iemand ervaring met de AB Swing van tel sell? Is dat goed om een klein buikje weg te werken?
Wat je wel kan bereiken met buikspieroefeningen zijn duidelijk zichtbare buikspieren, maar zolang er een laagje vet overheen zit zie je dit dus niet. Ga eerst je buik wegtrainen met cardio en als je je buikspieren wil trainen doe dit dan met fatsoenlijke oefeningen en niet met zo'n ABswing.
quote:Gewoon opbouwen ja, je zult zien dat je er eerst nog moeite mee hebt om 3x zoveel te gaan eten, maar hier ben je zo aan gewend en dan weet je niet anders meer.
Op zondag 29 juni 2003 06:14 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ok,zal het dan wel rustig opbouwen want van de ene dag op de andere ineens 10 broodjes meer eten lijkt me geen slim plan
quote:Eet minstens 6x per dag, dus verspreid ook je brood over de dag ja.
Die 14 broodjes zijn trouwens over de hele dag of echt s'ochtens 7 en met lunch 7?
quote:Je redeneert verkeerd. Je zet vet aan (en als je traint ook spiermassa) als je meer calorieen inneemt dan dat je verbrand. Dus ook met gezonde voeding zonder veel verzadigde vetten en suikers kun je vet aankomen hoor. Onverzadigde vetten zijn juist weer een onmisbaar deel van je voeding, mits beperkt ingenomen.
Maar het moet wel ff duidelijk zijn dat ik ook in vet wel wat wil aankomen. Dus als ik alles met vet en suikers enzo weglaat dan is dat ook niet echt goed.
quote:Geloof me, voordat je een bodybuilder-achtig lichaam hebt ben je jaren verder van intensieve training en een uitgebalanceerde voeding en rust. Dus train er maar lekker op los.
Merk trouwens wel resultaten door die paar oefeningetjes thuis. Kan om de zoveel tijd weer een kilo erbij doen op de halter en mn bovenarm is ook wat breder gewordenIk wil geen bodybuilder-achtig lichaam hebben maar gewoon beetje breder worden en omdat ik vel over been ben heb ik liever spier over been.
quote:Drink gewoon melk, in chocomelk zit veel suiker.
Bijna altijd wel vlees.
Maar ook vaak italiaans eten en bami en nasi enzo.
quote:Als je flink traint mag je uitgaan van tussen de 2 en 2,5gr eiwit per kg vetvrije massa. Dus stel je weegt 100 kg tegen 10% vet, dan is je vetvrije massa 90kg. Dan zit je dus rond de 200 gram eiwit bijvoorbeeld.
Hoeveel eiwitten eten jullie per dag? weet niet of jullie dat een keer gemeten hebben? (door te kijken hoeveel gram je van iets eten en dan het aantal eiwitten per gram enzo.
Mijn vvm is zo'n 85kg, ik neem tussen de 170 en 200 gr. eiwit per dag.
quote:Wat voor oefeningen zijn dan gebruikelijk voor het verbranden van buikvet? Je moet toch bewegen? En waar beter bewegen dan bij je buik, in dit geval buikspieren? Die AB swing is toch een zittende sit up?
Op maandag 30 juni 2003 13:30 schreef raregek het volgende:[..]
Alles van tel sell is per definitie troep. En daarbuiten: je buikje werk je niet weg door je buikspieren te trainen, maar door vet te verbranden. En vet verbranden doe je door een goed dieet te volgen of door cardio of allebei.
Wat je wel kan bereiken met buikspieroefeningen zijn duidelijk zichtbare buikspieren, maar zolang er een laagje vet overheen zit zie je dit dus niet. Ga eerst je buik wegtrainen met cardio en als je je buikspieren wil trainen doe dit dan met fatsoenlijke oefeningen en niet met zo'n ABswing.
quote:Locaal vet verbanden zoals jij dat voor ogen hebt is niet mogelijk. Je kunt niet zeggen: "oh, laat ik eens wat buikvet verbranden". Vet verbranden doe je over je gehele lichaam, waarbij de buik bij de man meestal de laatste plek is waar het vet verdwijnt. Het verbranden van vet doe je door fietsen, lopen, roeien etc. Pas na 20 minuten inspanning begin je met vet verbranden.
Op maandag 30 juni 2003 23:35 schreef Linz het volgende:[..]
Wat voor oefeningen zijn dan gebruikelijk voor het verbranden van buikvet? Je moet toch bewegen? En waar beter bewegen dan bij je buik, in dit geval buikspieren? Die AB swing is toch een zittende sit up?
De AB swing is een apparaat om de buikspieren te versterken, vet op de buik zul je er niet mee verbranden, of je moet als een gek 40 minuten lang op en neer gaan schommelen. Met sit-ups verbrand je ook geen vet hoor. Er zijn dus veel betere en effectievere manieren om je vet kwijt te raken.
Ik doe de volgende oefeningen voor triceps, maar ik heb 't gevoel alsof ik hier alleen de binnenkant mee train:
push/pull; staand een schouderbrede stang naar beneden duwen, waarbij je je bovenarmen strak langs je lichaam houdt
zittend; een apparaat waar je zit, en dan 2 stangen omlaag duwen, armen gebogen naar achteren
dumbells omhoog stoten; hand achter je hoofd en dan omhoog duwen.
Beide voorkomen ze de afbraak van spiereiwit en simuleren de opbouw van spierweefsel.
Prijs verschil is klein dus iemand tips, advies en/of ervaring?
(m'n topic hierover was gesloten met het verzoek of ik het hier wilde plaatsen)
quote:HMB is troep... Weggegooid geld
Op woensdag 2 juli 2003 15:36 schreef noplayer het volgende:
>>> HMB versus GLUTAMINE <<<Beide voorkomen ze de afbraak van spiereiwit en simuleren de opbouw van spierweefsel.
Prijs verschil is klein dus iemand tips, advies en/of ervaring?
(m'n topic hierover was gesloten met het verzoek of ik het hier wilde plaatsen)
Glutamine kan zeker voordelen hebben...
Maar ik zou het alleen gebruiken in een cutting fase..
Stacken met creatine ofzo.
quote:Nee, weggegooide troep alleen voor de allereerste 2 weken, daarna maakt je lichaam genoeg van die stof aan en is supplementeren overbodig !
Op woensdag 2 juli 2003 16:31 schreef Mr.J het volgende:
Mwah, HMB kan zeker voor beginners wel enig effect hebben,Stacken met creatine ofzo.
Als je dan een goede stack wil doe dan creatine met zma ofzo..
quote:en da's het belangrijkste
Op woensdag 2 juli 2003 18:55 schreef SEMTEX het volgende:
en voel me er erg goed bij
quote:Een beginner zou er toch wel zo'n 6 weken profijt van kunnen hebben. Zal eens kijken of ik wat linkjes nog kan vinden.
Op woensdag 2 juli 2003 18:50 schreef masterblaster het volgende:[..]
Nee, weggegooide troep alleen voor de allereerste 2 weken, daarna maakt je lichaam genoeg van die stof aan en is supplementeren overbodig !
Als je dan een goede stack wil doe dan creatine met zma ofzo..
Creatine + Glutamine-L + Vanadyl ofzo voor beginners.
Ik fitness nu ruim 1 jaar, met vrij veel succes al zeg ik het zelf; 15kg. afgevallen en aardig wat gespierder geworden (ook gezonder gaan eten etc.) Ik was veel te zwaar, 87kg bij 1m80. Nu 74kg.
Ik sport 4x per week; 3x per week fitness en 1x hardlopen of squash.
Wat fitness betreft doe ik nu 3 sets van 12 of 15, afhankelijk van de oefening. Ik doe 1 uurtje spieroefeningen, ik focus niet op een bepaald gebied als ik ga, maar doe het hele lichaam. De keer daarna doe ik wel andere oefeningen, maar wel gericht op dezelfde spiergroepen.
Ik sluit af met een half uurtje cardio (fietsen en roeien; ik moet een beetje oppassen met mijn knieën).
Ik wil niet echt veel gespierder worden, ik houd niet van de licht opgeblazen, echt gespierde look. Ik vind het nu bij mij wel prima, eigenlijk. Ik wil er wel graag wat meer afgetraind uitzien, dat beetje vet op mijn buik weg bijvoorbeeld zodat mijn blokjes zichtbaar worden...
Als ik het goed heb begrepen moet ik om dit te bereiken dus veel gaan cardio'en? En moet ik dan wel spieroefeningen blijven doen, maar aangepast of zo? (relatief laag gewicht, veel herhalingen?)
Ik wil het binnenkort ook aan een trainer bij het sportcentrum voorleggen, maar ik dacht, laat ik ff kijken wat jullie ervan te zeggen hebben.
Het was tog zo dat je als je na spieroefeningen Cardio zou doen, je belangrijk hormonen zou afbreken die spiergroei stimuleren?
Bij voorbaat Dank (alle tips/hints zijn welkom....),
quote:Ik betaal voor onbeperkt fitnessen bij mijn sportschool €140 per 3 maanden.
Op woensdag 9 juli 2003 20:51 schreef vogeltje het volgende:
Wat kost de gemiddelde sportschool nu ? Onbeperkt.
Bijvoorbeeld eerst een maand lang om te proberen ? Dus zonder eerst een heel jaarcontract te moeten afsluiten.
quote:Kan je het niet aan een instructeur op de sportschool vragen?
Op woensdag 9 juli 2003 19:20 schreef Chiel-Montagne het volgende:
Niemand...?
quote:Das prijzig
Op woensdag 9 juli 2003 21:16 schreef golfer het volgende:[..]
Ik betaal voor onbeperkt fitnessen bij mijn sportschool €140 per 3 maanden.
quote:Dat was m'n 2e optie, maar misschien had iemand hier toevallig ook 'n passend antwoord op mijn vraag (bv 'n instructeur die ook op FOk actief is of 'n andere Fok'ker...?)
Op woensdag 9 juli 2003 21:20 schreef aldostuta het volgende:[..]
Kan je het niet aan een instructeur op de sportschool vragen?
Vragen is vrij gelukkig....
quote:Sorry, ik kan je iig niet helpen. Het enige dat ik doe, is continu de snelheid of de duur verhogen als ik op de home trainer zit.
Op vrijdag 11 juli 2003 19:34 schreef Chiel-Montagne het volgende:[..]
Dat was m'n 2e optie, maar misschien had iemand hier toevallig ook 'n passend antwoord op mijn vraag (bv 'n instructeur die ook op FOk actief is of 'n andere Fok'ker...?)
Vragen is vrij gelukkig....
Ben door't jaar heen best fanatiek voetballer, ook in de vakantie
voetbal ik wat op straat... > maar nou dacht ik laatst om m'n bovenlichaam wat te trainen
met wat simpele oefeningen enzo.. heb alleen geen zin om geld
uit te geven aan een fitnessiets ofso
heeft iemand een leuk trainingsiets online staan? (mag best zwaar
zijn > voor een beginner dan)
quote:Dan wordt het waarschijnlijk opdrukken en dippen op de rand van je bed.
Op dinsdag 15 juli 2003 21:09 schreef Fiazco het volgende:
Heb ff een vraagje... (zat net al in't verkeerde forum > lifestyle /fitness
is weer iets anders dan afvallen blablabla![]()
)
Ben door't jaar heen best fanatiek voetballer, ook in de vakantie
voetbal ik wat op straat... > maar nou dacht ik laatst om m'n bovenlichaam wat te trainen
met wat simpele oefeningen enzo.. heb alleen geen zin om geld
uit te geven aan een fitnessiets ofsoheeft iemand een leuk trainingsiets online staan? (mag best zwaar
zijn > voor een beginner dan)
quote:hmmm..
Op dinsdag 8 juli 2003 20:30 schreef Chiel-Montagne het volgende:
ff vraagje, weet niet of ik hier aan 't goede adres ben, maar bestaan er ook aparte trainings-programma's (conditioneel vooruit te gaan....) voor op de home-trainer en zo ja....? zou een van jullie mij hieraan kunnen helpen...?Bij voorbaat Dank (alle tips/hints zijn welkom....),
is denk ik niet een programma voor..
Gewoon rustig opbouwen..
En elke week wat langer en intensiever...
quote:Aja.. ben ik nou ook wat aan't doen.. maar heb tog ff een schemaatje
Op dinsdag 15 juli 2003 21:45 schreef aldostuta het volgende:[..]
Dan wordt het waarschijnlijk opdrukken en dippen op de rand van je bed.
Meestal doe ik eerst een half uur a drie kwartier cardio-oefeningen, voornamelijk op de hometrainer en soms ook de roeimachine.
Daarna ga ik naar het krachthonk, en doe ik daar oefeningen op de verschillende apparaten (staan er nogal wat ).
Ik doe het cardiogedeelte voornamelijk om wat vet kwijt te raken, wil m'n beginnend bierbuikje zo snel mogelijk weghebben!
En daarbij vind ik het ook fijn om een beetje warme spieren te hebben voor ik begin aan krachtoefeningen.
Ik put mezelf dus niet helemaal uit op de cardio-apparaten.
Om mijn armen wat meer te trainen heb ik een halterset gekocht, bestaande uit 2 dumbbells van elke max. 10 kilo.
Wat zijn nou goede oefeningen om je armen intensief te trainen? Daarbij doel ik vooral op hoe vaak per dag, en wat voor oefeningen en hoe lang enzo.
Iemand die daar wat adviezen over heeft?
quote:Je kan beter eerst je krachttraining doen, en daarna je cardio. Op deze manier verbrand je meer vet. Ik neem aan dat je van plan bent je armen thuis te trainen? Ik zou je aanraden ze gewoon hard op de sportschool te trainen (drie oefeningen) waardoor je thuis niets meer hoeft te doen.
Op woensdag 16 juli 2003 16:08 schreef ToMm het volgende:
Ik fitness nu 2 keer per week, nu nog vrij rustig aan (ben eigenlijk net begonnen met serieus fitnessen).Meestal doe ik eerst een half uur a drie kwartier cardio-oefeningen, voornamelijk op de hometrainer en soms ook de roeimachine.
Daarna ga ik naar het krachthonk, en doe ik daar oefeningen op de verschillende apparaten (staan er nogal wat).
Ik doe het cardiogedeelte voornamelijk om wat vet kwijt te raken, wil m'n beginnend bierbuikje zo snel mogelijk weghebben!
En daarbij vind ik het ook fijn om een beetje warme spieren te hebben voor ik begin aan krachtoefeningen.
Ik put mezelf dus niet helemaal uit op de cardio-apparaten.Om mijn armen wat meer te trainen heb ik een halterset gekocht, bestaande uit 2 dumbbells van elke max. 10 kilo.
Wat zijn nou goede oefeningen om je armen intensief te trainen? Daarbij doel ik vooral op hoe vaak per dag, en wat voor oefeningen en hoe lang enzo.Iemand die daar wat adviezen over heeft?
quote:Is dat zo, dat je dan meer vet verbrandt? Hoezo dan?
Op woensdag 16 juli 2003 20:31 schreef aldostuta het volgende:[..]
Je kan beter eerst je krachttraining doen, en daarna je cardio. Op deze manier verbrand je meer vet. Ik neem aan dat je van plan bent je armen thuis te trainen? Ik zou je aanraden ze gewoon hard op de sportschool te trainen (drie oefeningen) waardoor je thuis niets meer hoeft te doen.
Doe je krachtoefeningen trouwens vooral met losse gewichten ipv met machines.
En omdat ik niet zoveel tijd heb om elke dag naar de sportschool te gaan, en wel flink m'n armen wil trainen, doe ik dat ook thuis.
Ik vind het fijner om met apparaten te werken dan met losse gewichten btw, omdat je met apparaten meer verschillende spiergroepen traint.
Met die losse gewichten train je toch vooral arm en borstspieren...
Maar ik vind het fijn om te beginnen met krachttraining als ik al ge cardio't heb, omdat m'n spieren dan warm zijn enzo.
Dit ook op advies van een fitnesscoach die ik een keer sprak.
Aangezien 10 kilo eigenlijk nix is als je je biceps wil trainen..
quote:Ik betaal 47 euro per kwartaal
Op woensdag 9 juli 2003 20:51 schreef vogeltje het volgende:
Wat kost de gemiddelde sportschool nu ? Onbeperkt.
Bijvoorbeeld eerst een maand lang om te proberen ? Dus zonder eerst een heel jaarcontract te moeten afsluiten.
Stelt het uberhaupt wel iets voor daar?
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 10:04 schreef Mr.J het volgende:
80 per kwartaal? 115 per jaar???Stelt het uberhaupt wel iets voor daar?
quote:Na krachtraining zijn je glycogeenvoorraden uitgeput, waardoor je in je cardio sessie eerder je vetvoorraden zult aanspreken (geloof ik, ben geen expert
Op woensdag 16 juli 2003 20:49 schreef ToMm het volgende:[..]
Is dat zo, dat je dan meer vet verbrandt? Hoezo dan?
En omdat ik niet zoveel tijd heb om elke dag naar de sportschool te gaan, en wel flink m'n armen wil trainen, doe ik dat ook thuis.
Ik vind het fijner om met apparaten te werken dan met losse gewichten btw, omdat je met apparaten meer verschillende spiergroepen traint.Met die losse gewichten train je toch vooral arm en borstspieren...
Maar ik vind het fijn om te beginnen met krachttraining als ik al ge cardio't heb, omdat m'n spieren dan warm zijn enzo.
Dit ook op advies van een fitnesscoach die ik een keer sprak.
Als je 1 (hooguit 2) keer in de week op de sportschool je armen vlouit traint, hoef je thuis niets meer te doen, behalve te rusten en te eten.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met het feit dat je met apparaten meer spiergroepen traint (het is volgens mij eerder het tegenovergesteld). Maar aangezien je bij losse gewichten ook stabiliserende spieren gebruikt, zul je met losse gewichten meer vooruitgang boeken dan met machines (machines kan je wel goed gebruiken voor bijv. de afwisseling).
Losse gewichten kun je voor elke spiergroep gebruiken, het ligt er maar ent aan welke oefening je doet .
Cardio voor de training is wel lekker als warm up, maar dan geen 3 kwartier.
Ps. dit alles is op basis van mijn eigen ervaringen, misschien denken andere mensen er compleet anders over.
quote:Dezelfde soort sportschool dus die ik gebruik als ik weer eens in het hoge noorden ben. Geen luxe en alles dicht op elkaar gepakt. HEERLIJK (en die halve euro per keer helpt ook wel
Op donderdag 17 juli 2003 10:08 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Het is de sportschool van een man die van z'n beroep gymleraar is. Hij heeft als hobby een soort sportschool opgezet en dat kleintje zaaltje staat min of meer achterin zijn tuin
Het is idd niet groot, maar ik heb altijd genoeg ruimte om m'n ding te doen. Er zitten dus ook geen geweldige sauna's en zwembaden bij, maar ik vind het ook onnodige luxe om daarvoor te betalen als ik het niet gebruik. Kortom: het hoeft allemaal niet zo duur...
Eigenlijk kost ie zelfs maar 55 euro per jaar, maar dan heb je wel een kaart nodig die 60 euro kost (maar die je ook voor andere dingen kan gebruiken).
Lekker goedkoop dus, en uitgebreider dan de meeste andere sportscholen denk ik...
Hoewel er geen sauna enzo is, maar daar zit ik toch niet op te wachten!
En aldostuta, wil je zeggen dat er geen verschil is tussen 2 keer per week je biceps trainen en ze elke dag trainen
Lijkt mij toch sterk eigenlijk.
En met verschillende spiergroepen bedoel ik vooral dat je je benen enzo beter traint met apparaten dan met gewichten (of kan jij gewichtheffen met je voet? ).
Maar dat van dat glycogeen kan best wel eens kloppen ja, volgende keer ga ik eerst krachttraining doen en daarna cardio, kijken hoe met dat bevalt!
Bedankt voor de tips iig!
quote:OK, I see.
Op donderdag 17 juli 2003 10:08 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Het is de sportschool van een man die van z'n beroep gymleraar is. Hij heeft als hobby een soort sportschool opgezet en dat kleintje zaaltje staat min of meer achterin zijn tuin
Het is idd niet groot, maar ik heb altijd genoeg ruimte om m'n ding te doen. Er zitten dus ook geen geweldige sauna's en zwembaden bij, maar ik vind het ook onnodige luxe om daarvoor te betalen als ik het niet gebruik. Kortom: het hoeft allemaal niet zo duur...
quote:Elke spiergroep maar 1x per week trainen is genoeg. Niet elke dag dus. als je hem toch 2x per week wilt gaan trainen zorg voor 72 uur rust ertussen. Alleen als je spiergroep 100% hersteld is heeft het nut deze weer trainen.
Op donderdag 17 juli 2003 11:14 schreef ToMm het volgende:
En aldostuta, wil je zeggen dat er geen verschil is tussen 2 keer per week je biceps trainen en ze elke dag trainen
Lijkt mij toch sterk eigenlijk.
quote:Losse gewichten zijn beter dan apparaten. Een apparaat kan niet op tegen de effectiviteit van een losse squat.
En met verschillende spiergroepen bedoel ik vooral dat je je benen enzo beter traint met apparaten dan met gewichten (of kan jij gewichtheffen met je voet?).
quote:Cardio na je training doen dus ja.
Maar dat van dat glycogeen kan best wel eens kloppen ja, volgende keer ga ik eerst krachttraining doen en daarna cardio, kijken hoe met dat bevalt!Bedankt voor de tips iig!
Dus geen jaarcontracten of zo
quote:zeker wel goed hoor...
Op woensdag 16 juli 2003 23:22 schreef Wuder het volgende:
2,3x per week trainen in de sportschool met de gewichtjes daar si goed genoeg..Aangezien 10 kilo eigenlijk nix is als je je biceps wil trainen..
biceps is vooral een spier die je langzaam moet belasten...
is meer slow twitch als fast twitch...
met 10 kg kun je wel eventjes...
maar een sportschool is idd beter ja
quote:Afwisselen.
Op vrijdag 18 juli 2003 17:30 schreef masterblaster het volgende:[..]
zeker wel goed hoor...
biceps is vooral een spier die je langzaam moet belasten...
is meer slow twitch als fast twitch...
met 10 kg kun je wel eventjes...maar een sportschool is idd beter ja
De ene keer explosief biceps trainen met zware gewichten, de andere keer je oefeningen keurig langzaam uitvoeren.
Kwestie van gevoel.
Ik heb een vraag...
Ik doe nu zelf al 8 maanden aan krachttraining (23 jaar, 1m.92, 88 kilo vp 19%)... Op zich heb ik qua spiergroei best resultaat (9 kilo zwaarder in m'n spieren). Alleen m'n vetpercentage daalt maar zeer langzaam... Ik wil zelf naar de 12% toe.
Ik train zelf 4x per week 2/2,5 uur (3 spiergroepen per dag) waaronder elke keer een half uur op taille (twisten+buikspier oefeningen). Verder gebruik ik fatburners en heb ik CLA pillen geslikt (ben ik ondertussen mee gestopt). Ook eet en drink ik absoluut geen vet voedsel en snoep ook nooit (waardoor Stackers zo goed als nutteloos zijn bij mij).
Heeft iemand nog tips hoe je desondanks toch je verbranding kan vergroten?
Meer Cardio wil ik overigens niet doen omdat m'n prioriteit nog steeds is om spiermassa te vergroten...
1m.92, 88 kilo vp 19%
Daar klopt geen hout van volgens mij. Dat zou betekenen een ideaal gewicht van rond de 75 of zo, terwijl 88 eerder een ideaal gewicht is voor iemand van 1.92.
Ik niet snap
En 4x per week 2u trainen is dat niet een beetje erg veel?
quote:Je mag me best op komen meten hoor!
Op zaterdag 19 juli 2003 02:59 schreef Najra het volgende:
Bereken jij je vetpercentage wel goed.1m.92, 88 kilo vp 19%
Daar klopt geen hout van volgens mij. Dat zou betekenen een ideaal gewicht van rond de 75 of zo, terwijl 88 eerder een ideaal gewicht is voor iemand van 1.92.
Ik niet snap
Nee, dit zijn echt m'n specs... en een ideaal gewicht van 75 kilo lijkt me wel erg licht... Ik denk dat mijn ideaal gewicht eerder rond de 80 kilo ligt gerekend met een vetpercentage van rond de 12% (rekening houdend dat m'n spieren niet zwaarder worden). Dusss, heb ik nog veel af te vallen, al moet ik zeggen dat ik absoluut niet dik ben hoor! Voor iemand met een vetpercentage van 19% kom ik zelfs heel dun over...
ps. ja, m'n vetpercentage is goed, deze is de laatste 2 maanden door 2 verschillende mensen vastgesteld op 19%, dus deze klopt helemaal...
pps. 4 x per week is wel te doen. Gewoon 3 spiergroepen per keer, elke spiergroep 4 oefenigen met 8 herhalingen. Daarbij elke keer een half uur taille trainingen en de nodige warming-up en cooling-down. Zo kom je wel op 2,5 uur uit... En veel? tsja... zolang ik m'n spiergroepen 48 uur hersteltijd gun is er niets mis... Op deze manier komen alle spiergroepen per week 2 keer aan bod.
[Dit bericht is gewijzigd door Animal123 op 19-07-2003 10:39]
Glycogeen spiegels zijn dan allang op en je lichaam gaat z'n reserves aanspreken. En laat dit nu niet je vetwefsel zijn, maar je spierweefsel...
Wat ik net hoorde dat 2 uur training teveel is. Is dat zo
Een grens aangeven kan ik niet goed. Zodra ik bezig ben met sport ga ik het liefst door en door.
Maar het verschilt per persoon. De een traint liever 2x in de week lange sessie en vindt dat hij daarmee goede vooruitgang heeft. Ik probeer nu zelf een schema van zo'n 5x in de week maar wat kortere sessies van ongeveer een half uur bestaande uit voornamelijk de basisoefeningen. Ik train een spiergroep per keer: borst, schouders, benen, armen, rug.
quote:Ja dus, lees 1 post boven je.
Op woensdag 23 juli 2003 12:04 schreef Comfort het volgende:
Ik ben begonnen met sporten sinds een tijdje.Wat ik net hoorde dat 2 uur training teveel is. Is dat zo
Een grens aangeven kan ik niet goed. Zodra ik bezig ben met sport ga ik het liefst door en door.
Lange sessies hebben GEEN zin.
quote:mijn vader (58) traint 5 keer in de week een uur, geloof ik en je ziet bij hem dat hij in een heel rap tempo heel veel vetmassa is kwijtgeraakt en spieren heeft gekregen. Je kunt dus best meer dagen trainen, maar een uur per dag lijkt mij idd ook voldoende.
Op woensdag 23 juli 2003 12:46 schreef Najra het volgende:
Meestal wordt aangeraden nooit langer dan een uur gewichttraining op een dag te doen en dan niet vaker dan 3 tot 4 keer in de week om overtraining te voorkomen. Met uiteraard een goede spreiding van de spiergroepen.Maar het verschilt per persoon. De een traint liever 2x in de week lange sessie en vindt dat hij daarmee goede vooruitgang heeft. Ik probeer nu zelf een schema van zo'n 5x in de week maar wat kortere sessies van ongeveer een half uur bestaande uit voornamelijk de basisoefeningen. Ik train een spiergroep per keer: borst, schouders, benen, armen, rug.
Als ik bezig ben met crunchen (dus buikspieren en lage rugspieren te trainen) begin ik een beetje te trillen... enig idee hoe dat komt, doe ik iets fout of is dat normaal? (Overigens, ik ben een beginner!)
Nou ja, ik hoor het! Denkie!
of
10 kilo en dan eerst 12 keer strekken en buigen, dan 10 x, en dan 8 keer
15 kilo eerst 12 keer, dan 10 keer, en dan 8 keer enz enz.
dus wat ik probeer te zeggen, een gewicht oppakken voor 1 setje en dan naar een volgend (hoger) gewicht waarmee je ook 1 setje doet, of met dat ene gewicht meerdere setjes maken, en dan pas naar het volgende gewicht waarmee je ook weer meerdere setjes doet.
er zal vast wel verschil tussen zitten, heb alleen geen flauw idee wat het is
quote:Te warm? Verstand op nul en gaan.
Op zondag 10 augustus 2003 16:02 schreef GoldieLox het volgende:
Zeg, is iedereen op vakantie of vinden jullie het te warm om te gaan fitnessen. Ik ben zojuist weer geweest, tuurlijk, het is onwijs warm, daarom heb ik ook wat rustiger aan gedaan, maar ik ga wel.
Normaliter ga ik ook eens per week buiten hardlopen, maar dat laat ik mooi schieten...
quote:= spierspanning in je lichaam. Niets om je druk om te maken.
Op maandag 11 augustus 2003 17:19 schreef Denkie het volgende:
Vraagjûh!Als ik bezig ben met crunchen (dus buikspieren en lage rugspieren te trainen) begin ik een beetje te trillen... enig idee hoe dat komt, doe ik iets fout of is dat normaal? (Overigens, ik ben een beginner!)
Nou ja, ik hoor het!
Denkie!
quote:In 't eerste voorbeeld doe je 3 setjes, in het tweede 6.
Op maandag 11 augustus 2003 18:19 schreef mister_popcorn het volgende:
vraagje
wat is het verschil tussen een oefeningen met laten we zeggen de biceps, en je doet die oefening als volgt.
10 kilo doe je 10 keer. dus 1 setje van 10.
15 kilo doe je 10 keer. 1 setje van 10
en 20 kilo doe je keer, dus nog steeds een setje van 10 keer arm strekken en buigen.of
10 kilo en dan eerst 12 keer strekken en buigen, dan 10 x, en dan 8 keer
15 kilo eerst 12 keer, dan 10 keer, en dan 8 keer enz enz.dus wat ik probeer te zeggen, een gewicht oppakken voor 1 setje en dan naar een volgend (hoger) gewicht waarmee je ook 1 setje doet, of met dat ene gewicht meerdere setjes maken, en dan pas naar het volgende gewicht waarmee je ook weer meerdere setjes doet.
er zal vast wel verschil tussen zitten, heb alleen geen flauw idee wat het is
Probeer het gewicht te verhogen en je reps of hetzelfde te laten of lager te gaan.
Dus voor biceps:
8x 18kg
8x 20kg
6x 25kg
Globale info:
10-12+ reps --> defenitie en lijn trainen (+ beginners)
6-8 reps --> massa opbouwen
1-4 reps --> kracht training
Verstand op nul en gaan werkt inderdaad wel... Morgenochtend gaat ik weer. Ik wil de komende weken gaan droogtrainen, want wat spiermassa betreft ben ik wel tevreden, ik houd niet van een erg gespierde look. Ik had het volgende in gedachte; half uurtje krachttraining, 4 sets van 15 herhalingen gevolgd door een half uur cardio; fietsen en/of roeien. Ik ga 3x in de week, ik squash verder 1x per week en loop 1x per week hard.
Ik hoop dat ik in 3 weken zichtbaar resultaat kan boeken....
quote:Ik hoop voor je dat je zelf inziet dat dit niet reeel is...
Op dinsdag 12 augustus 2003 01:12 schreef GoldieLox het volgende:
Ah kijk, er wordt wel gewoon gefitnessed...Verstand op nul en gaan werkt inderdaad wel... Morgenochtend gaat ik weer. Ik wil de komende weken gaan droogtrainen, want wat spiermassa betreft ben ik wel tevreden, ik houd niet van een erg gespierde look. Ik had het volgende in gedachte; half uurtje krachttraining, 4 sets van 15 herhalingen gevolgd door een half uur cardio; fietsen en/of roeien. Ik ga 3x in de week, ik squash verder 1x per week en loop 1x per week hard.
Ik hoop dat ik in 3 weken zichtbaar resultaat kan boeken....
Nu wil ik dus thuis gaan trainen, ben al een beetje aan het kloten met dumbells en dat gaat wel lekker, alleen nu zoek ik eigenlijk wat goede thuisapperatuur voor mn bovenlichaam en mn buik. Het moet natuurlijk niet te duur zijn.
Ik zat een beetje te denken aan zoiets als dit :
219 euro
of
199 euro
of
169 euro
Iemand tips/ideeën voor me?
quote:Hoho, ik zeg niet dat ik na 3 weken ben waar ik zijn wil, ik weet wel beter...
Op dinsdag 12 augustus 2003 08:57 schreef Mr.J het volgende:[..]
Ik hoop voor je dat je zelf inziet dat dit niet reeel is...
Ik weet dat je geduld moet hebben, toen ik 1 jaar geleden begon met fanatiek sporten/fitnessen om af te vallen/gezonder te leven, viel het me in het begin ook enigszins tegen, maar ik heb wel doorgezet en ben in een jaar toch ruim 12 kilo kwijtgeraakt...
Nu word ik alleen nog maar zwaarder, maar dat moet met spiergroei te maken hebben, want ik zie het vet nog niet terugkeren...
quote:Geen idee.
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:19 schreef ZwooP het volgende:
Ik heb een tijdje geprobeerd te fitnessen, maar aangezien ik werk en de fitness-scholen hier rond de tijd dat ik eindelijk kan gaan echt propvol zitten heeft het voor mij weinig zin om daarheen te blijven gaan, de apperaten die ik wil gebruiken zijn toch 9 v/d 10 keer bezet.Nu wil ik dus thuis gaan trainen, ben al een beetje aan het kloten met dumbells en dat gaat wel lekker, alleen nu zoek ik eigenlijk wat goede thuisapperatuur voor mn bovenlichaam en mn buik. Het moet natuurlijk niet te duur zijn.
![]()
Ik zat een beetje te denken aan zoiets als dit :
[afbeelding]
219 euroof
[afbeelding]
199 euroof
[afbeelding]
169 euroIemand tips/ideeën voor me?
Wat ik wel weet is dat in 95% van de gevallen mensen allemaal leuke hometrain apparatuur aanschaffen om er vervolgens na 3 maanden max. nooit meer naar om te kijken.
Ga dus gewoon lekker naar de gym. Met dit weer valt de drukte juist heel erg mee.
quote:OK goed zo.
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:54 schreef GoldieLox het volgende:[..]
Hoho, ik zeg niet dat ik na 3 weken ben waar ik zijn wil, ik weet wel beter...
Ik hoop alleen dat ik na 3 weken resultaat zie; als in; gewicht verloren, strakkere buik.
Ik weet dat je geduld moet hebben, toen ik 1 jaar geleden begon met fanatiek sporten/fitnessen om af te vallen/gezonder te leven, viel het me in het begin ook enigszins tegen, maar ik heb wel doorgezet en ben in een jaar toch ruim 12 kilo kwijtgeraakt...
Nu word ik alleen nog maar zwaarder, maar dat moet met spiergroei te maken hebben, want ik zie het vet nog niet terugkeren...
Grote jongen.
quote:Nou hier niet, lijkt wel of iedereen erop kicked om in een snikhete sportschool te zitten.
Op dinsdag 12 augustus 2003 21:11 schreef Mr.J het volgende:[..]
Geen idee.
Wat ik wel weet is dat in 95% van de gevallen mensen allemaal leuke hometrain apparatuur aanschaffen om er vervolgens na 3 maanden max. nooit meer naar om te kijken.
Ga dus gewoon lekker naar de gym. Met dit weer valt de drukte juist heel erg mee.
[..]OK goed zo.
Grote jongen.
Gewoon gaan dus. Thuis trainen wordt bijna nooit iets. Het kost je alleen veel geld.
Weet iemand hoe je thuis het beste blokjes traint. Ik weet dat je crunches kan doen, maar op de vloer gaat dat niet echt (lees: is te hard)
quote:Anabolen en amphitamines! Gewoon halen bij de lokale dealer. Veel wat spuiten in je reet zetten, dan word je vanzelf breed. Daar vallen alle meisjes op!!!
Op woensdag 13 augustus 2003 16:17 schreef wouter123 het volgende:
wie heeft er tips om je armspieren te trainen, mischien meot ik eerst meer trainen
Ik ben vorige week begonnen met trainen.
Ik wil massa kweken.
Ik doe nu alle 3x 10keer.
Is dit goed of kan ik beter 4x 10 of 3x 15 ofzo doen?
bij voorbaat dank,
quote:Als je denkt dat je meer kunt, kun je dat proberen. Als het zonder problemen gaat, kan het absoluut geen kwaad voor de 4x10 of 3x15 te gaan.
Op woensdag 13 augustus 2003 23:32 schreef D.Rose het volgende:
FFF vraagjeIk ben vorige week begonnen met trainen.
Ik wil massa kweken.
Ik doe nu alle 3x 10keer.
Is dit goed of kan ik beter 4x 10 of 3x 15 ofzo doen?bij voorbaat dank,
quote:Ik laat me echt niet tegenhouden door 't weer, een hoop huisvrouwen op mijn sportschool dus wel
Op zondag 10 augustus 2003 16:02 schreef GoldieLox het volgende:
Zeg, is iedereen op vakantie of vinden jullie het te warm om te gaan fitnessen.
Ik ben afgehaakt met fitnessen.
Spieren zijn weer aan het slinken, buikje is weer aan het terugkomen.
Lidmaatschap moet ik nog opzeggen, maar ik kan het niet meer opbrengen momenteel.
*schaam*
quote:Waarom niet?
Op donderdag 14 augustus 2003 00:38 schreef golfer het volgende:Ik ben afgehaakt met fitnessen.
Spieren zijn weer aan het slinken, buikje is weer aan het terugkomen.
Lidmaatschap moet ik nog opzeggen, maar ik kan het niet meer opbrengen momenteel.*schaam*
quote:Andere besognes aan het koppie momenteel.
Op donderdag 14 augustus 2003 00:56 schreef SEMTEX het volgende:Waarom niet?
![]()
Hoop het wel weer op te pikken over een tijdje.
quote:Dat is een goed excuus
Op donderdag 14 augustus 2003 01:06 schreef golfer het volgende:[..]
Andere besognes aan het koppie momenteel.
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 00:16 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
zoals Mr J hierboven zei:
Globale info:
10-12+ reps --> defenitie en lijn trainen (+ beginners)
6-8 reps --> massa opbouwen
1-4 reps --> kracht training
quote:Da's nou niet echt in overeenstemming met elkaar.
Op donderdag 14 augustus 2003 00:32 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Als je denkt dat je meer kunt, kun je dat proberen. Als het zonder problemen gaat, kan het absoluut geen kwaad voor de 4x10 of 3x15 te gaan.
Iemand ervaring met fitnessstart na ziekteperiode en misschien wat tips?
quote:Sorry, maar de dame zit er naast.
Op donderdag 14 augustus 2003 12:27 schreef D.Rose het volgende:[..]
[..]Da's nou niet echt in overeenstemming met elkaar.
Iemand nog?
We hebben het hier over massa opbouwen als ik het goed heb, niet over defenitie.
quote:Ok, dan zou 6-8 reps prima wezen.
Op donderdag 14 augustus 2003 13:13 schreef Mr.J het volgende:[..]
Sorry, maar de dame zit er naast.
We hebben het hier over massa opbouwen als ik het goed heb, niet over defenitie.
Dan kan je 4 oefeningen 3x doen, of 3 oefeningen 4x.
Ik zelf doe 4 oefeningen 3 setjes. Door de extra oefening pak je je spiergroep weer op een andere manier.
VB:
Mijn schema
quote:Ik denk idd dat ik hem verkeerd begrepen heb, mijn excuses
Op donderdag 14 augustus 2003 13:13 schreef Mr.J het volgende:[..]
Sorry, maar de dame zit er naast.
quote:Ik vergeef het je.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:38 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik denk idd dat ik hem verkeerd begrepen heb, mijn excuses
![]()
quote:Meer def. maar dan wel icm cardio.
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:41 schreef -Ma3stro- het volgende:
het is ook niet zo dat je door hoger te gaan in je reps meer defenitie krijgt
De wedstrijdjongens bij mij doen dat allemaal.
Anyway, de gemiddelde fitnesser hier in dit topic doet er goed aan 6/8 reps neer te zetten.
quote:Hoe lang was die periode van ziekte?
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:45 schreef Jerruh het volgende:
hmzz heeft iemand me stukje gelezen?
ik was benieuwd of iemand die info kon geven..
quote:9 maanden, heb compleet stilgezeten en gelegen en ben 8 kg afgevallen (en ik had al weinig vet). het feit dat ik het hier zet is omdat ik langzaamaan weer begin en eigenlijk thuis wil beginnen met oefeningen en nog niet in het fitnesscentrum (dat heeft te maken met het feit dat het fitnesscentrum waar ik bij zit bij mijn kamer ligt en niet bij mijn ouderlijk huis) Ik blijf zeer waarschijnlijk het grootste gedeelte van de komende maand thuis waardoor ik daar oefeningen en trainig wil doen. In hoeverre moet ik deze eerste maand beginnen met fitnessen (ik wil uiteindelijk weer 3 keer per week als het kan) en welke oefeningen voor thuis met dumbells lenen zich er het beste voor om te beginnen en hoeveel reps en sets met welk gewicht? Ik weet namelijk niet waar nu mijn grens ligt in verband met ziekte en daarom was ik benieuwd of er dan evt iemand was die een restart vanuit dit oogpunt kon bekijken.
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:55 schreef DjMark het volgende:[..]
Hoe lang was die periode van ziekte?
alvast bedankt .
Gewoon rustig op gaan opbouwen, beetje fietsen, beetje krachttraining, dan komt het best goed.
Take care
quote:hehe, maar hoe begon jij? echt meteen vol 3 keer in de week, met de zwaarste gewicthen die je bijvoorbeeld in 10 keer maximaal kon nemen, of deed je eerst een periode met lage gewichten werken en wennen aan het bewegen?
Op zondag 17 augustus 2003 18:47 schreef Aschkael het volgende:
Heb een jaar geleden een keelontsteking gehad die zich doorzette naar mijn aangezichtszenuw. Hierdoor was één kant van mijn gezicht verstijfd (zag er niet uit) maar erger...ik had ook last van enorme vermoeidheid, die volgens dokter grensde aan pfeiffer. Kon een tijd lang echt niets behalve thuis op de bank liggen. Ik fitnesste vrij intensief, maar dat kon natuurlijk ook niet meer. Een halfjaar later ben ik weer rustig vanaf nul begonnen met fitnessen en nu train ik weer heerlijk drie keer in de week en dat is prima te doen. Weet eerste training nog wel...mijn trainingsbroek leek vier maten te groot...hahaha.Gewoon rustig op gaan opbouwen, beetje fietsen, beetje krachttraining, dan komt het best goed.
Take care
bedankt iig voor de tips .
quote:Schouders 3x per week trainen is nutteloos. Zo krijgen ze niet de kans te herstellen, en je bent dan duidelijk bezig met overtrainen.
Op zondag 17 augustus 2003 20:22 schreef habermas het volgende:
Ben net een paar maanden bezig met fitness (massa, complete body workout), en nu begint de 'groei' een beetje te stagneren. Ik vroeg me af: Ik wil de nadruk wat meer op m'n schouders leggen. Ik fitness 3x in de week, kan het kwaad als ik alledrie de keren (ma, wo, vr) mijn schouders train? Ik zie jullie allemaal schema's hebben waarin je alles maar één keer in de week traint (op verschillende dagen). De andere oefeningen wissel ik trouwens wél af. Ennuh, nog bedankt voor de voedings-tips, ik had geen idee dat dat zo'n belangrijke rol speelde...
quote:Voor mij was een ontgroening in Nijmegen het omslagpunt. Toen ik dat had uitgehouden, wist ik dat ik ook weer kon trainen. Ging eerst één keer in de week en begon heel erg rustig. Voornamelijk weer conditie opbouwen, want die was echt helemaal weg. Fietsen, roeien en met lage gewichten wat krachttraining. De eerste paar trainingen was ik echt kapot, maar ik was allang blij dat ik tenminste kon trainen. Denk dat ik maandje of drie rustig aan heb gedaan en daarna ben ik drie dagen gaan trainen. Train nu op maandag, woensdag en vrijdag, elke training anderhalf uur.
Op zondag 17 augustus 2003 20:42 schreef Jerruh het volgende:[..]
hehe, maar hoe begon jij? echt meteen vol 3 keer in de week, met de zwaarste gewicthen die je bijvoorbeeld in 10 keer maximaal kon nemen, of deed je eerst een periode met lage gewichten werken en wennen aan het bewegen?
bedankt iig voor de tips
.
quote:Hmm, ok. 1x in de week is dus het beste, of kan de ene keer wel, de andere niet (dus: ma, vrij, wo, ma etc.) wel?
Op zondag 17 augustus 2003 21:06 schreef woutf het volgende:[..]
Schouders 3x per week trainen is nutteloos. Zo krijgen ze niet de kans te herstellen, en je bent dan duidelijk bezig met overtrainen.
quote:ik zal eens kijken of dat ook voor mij werkt, andere tips zijn welkom maar we zullen es beginnen
Op zondag 17 augustus 2003 21:23 schreef Aschkael het volgende:[..]
Voor mij was een ontgroening in Nijmegen het omslagpunt. Toen ik dat had uitgehouden, wist ik dat ik ook weer kon trainen. Ging eerst één keer in de week en begon heel erg rustig. Voornamelijk weer conditie opbouwen, want die was echt helemaal weg. Fietsen, roeien en met lage gewichten wat krachttraining. De eerste paar trainingen was ik echt kapot, maar ik was allang blij dat ik tenminste kon trainen. Denk dat ik maandje of drie rustig aan heb gedaan en daarna ben ik drie dagen gaan trainen. Train nu op maandag, woensdag en vrijdag, elke training anderhalf uur.
quote:Ligt er maar net aan hoe intensief je ze traint per sessie. Als je een fullbody routine volgt, doe je waarschijnlijk 1 of 2 setjes voor schouders, en kun je ze best om de dag aanpakken.
Op zondag 17 augustus 2003 21:06 schreef woutf het volgende:[..]
Schouders 3x per week trainen is nutteloos. Zo krijgen ze niet de kans te herstellen, en je bent dan duidelijk bezig met overtrainen.
Ik weet dat de meeste mensen die voor massa trainen zweren bij een split-routine, maar ik ben vorige zomer omgeschakeld naar fullbody en dit jaar is voor mij het meest produktieve jaar ooit geweest.
quote:2 halters? Met losse schijven voor meer gewicht? Anders snap ik niet wat je daarmee wilt beginnen. Beenspierontwikkeling? Nee dus, spierontwikkeling van de langzame spiervezels, dus geen massatoename. Dit is cardio.
Op maandag 18 augustus 2003 13:38 schreef Remmy het volgende:
Kheb zelf een jaar aan fitness (krachttraining) gedaan. Op een gegeven moment had ik er echt geen zin meer in om er een paar keer per week heen te gaan. Tijd en geld speelde ook wel een rol.
Maargoed, kheb toen 2 halters aangeschaft, waar ik nu nog iedere dag mee train en dat bevalt me eigenlijk ook wel goed. Dan gebruik je die voor je bovenlichaam en doe je sit-ups voor je buikspieren en ja.. je beenspieren.. kei hard naar school fietsen zorgt ook wel voor spierontwikkeling in je benen
Scheelt me veel tijd en geld moet ik zeggen.
quote:Ja 2 halters met losse gewichten van 5, 2,5 en 1,25 kilo
Op maandag 18 augustus 2003 13:40 schreef Doctor_Bara het volgende:[..]
2 halters? Met losse schijven voor meer gewicht? Anders snap ik niet wat je daarmee wilt beginnen. Beenspierontwikkeling? Nee dus, spierontwikkeling van de langzame spiervezels, dus geen massatoename. Dit is cardio.
quote:oh, ok. Ja die verstelbare dumbells zijn ideaal ja.
Op maandag 18 augustus 2003 14:04 schreef Remmy het volgende:[..]
Ja 2 halters met losse gewichten van 5, 2,5 en 1,25 kilo
Gaat lekker hoor. Ik merk echt wel het resultaat na een half jaartje. Ennuh beenspieren is ook niet echt iets wat ik perse wil trainen. Ik train liever arm, borst en buikspieren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |