abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 mei 2003 @ 23:37:19 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_10413018
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 mei 2003 @ 23:39:51 #2
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_10413060
ik fitniss zon 4 keer in de week en dan per keer zon 2 uur en het werkt goed. Ik voel me lekkerder en er komt ook al snel resultaat.

ik zou zegge als je twijfelt ga het snel doen :p

(niet te vergeten de mooie vrouwen die er ook fitnisse is ook wel een stimulans )

♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  dinsdag 13 mei 2003 @ 23:42:18 #3
49959 SnowBite
deze zin past hier niet helema
pi_10413101
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 23:39 schreef SwOoSh het volgende:
ik fitniss zon 4 keer in de week en dan per keer zon 2 uur en het werkt goed. Ik voel me lekkerder en er komt ook al snel resultaat.

ik zou zegge als je twijfelt ga het snel doen :p

(niet te vergeten de mooie vrouwen die er ook fitnisse is ook wel een stimulans )

Ik vind dat soms vies tegenvallen, die vrouwen.
Er zitten 80% van die bejaarde uitgelubberde vrouwen die er toch nog proberen uit te zien als een 18 jarige bodybuildster op die fitness dinges bij mij
  dinsdag 13 mei 2003 @ 23:46:40 #4
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_10413176
Ik probeer het 2x per week gemiddeld 75 minuten vol te houden. Combinatie van cardio-fitness en krachttraining.

Ik weet dat het eigenlijk te weinig is, maar blijf het een opgave vinden mijzelf naar die sportschool te slepen.
Als ik eenmaal bezig ben en daarna voel ik mijzelf altijd wel prima.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 13 mei 2003 @ 23:46:47 #5
25737 spookie
Banaantje?
pi_10413178
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 23:42 schreef SnowBite het volgende:

[..]

Er zitten 80% van die bejaarde uitgelubberde vrouwen die er toch nog proberen uit te zien als een 18 jarige bodybuildster op die fitness dinges bij mij

Hahaha bij mij zitten er ook uitgelubberde vrouwen ja

ik niet gelukkig maarja ik ben nog maar 20 hihi

oops ohh my ...
  dinsdag 13 mei 2003 @ 23:48:16 #6
25737 spookie
Banaantje?
pi_10413206
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 23:46 schreef golfer het volgende:
Ik probeer het 2x per week gemiddeld 75 minuten vol te houden. Combinatie van cardio-fitness en krachttraining.

Ik weet dat het eigenlijk te weinig is, maar blijf het een opgave vinden mijzelf naar die sportschool te slepen.
Als ik eenmaal bezig ben en daarna voel ik mijzelf altijd wel prima.

2x keer per is voldoende voor resultaat hoor je hoeft niet meer

Ik ga zelfs de opleiding tot fitness instructeur doen dit jaar september ik wil zelf lessen gaan geven, ik fitness nu zelf al 3,5 jaar.

oops ohh my ...
  dinsdag 13 mei 2003 @ 23:56:21 #7
24601 TheGuru
<insert smart ass title>
pi_10413348
2x per week 60 minuten intensieve krachttraining Als ik tijd heb 3x per week... elke dag andere spiergroep(en)... Resultaat mag er wezen

No pain no gain

Btw bij ons ook tal van uitgelubberde mensen, maar daar heb ik alleen maar respect voor. Waar ik minder respect voor heb zijn van die "dunne" ventjes die alleen maar komen om te ouwehoeren.

Edit --> overigens hebben we ook wel een "harde kern" van mensen die er gewoon altijd zijn, die veel inzet tonen en die het gewoon gezellig maken

woensdag 14 mei 2003 @ 07:31:26 #8
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_10415704
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 23:48 schreef spookie het volgende:

[..]

2x keer per is voldoende voor resultaat hoor je hoeft niet meer

Maar 't kan altijd beter met meedere keren...

Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_10415864
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 07:31 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Maar 't kan altijd beter met meedere keren...

dat denk jij, het ligt er aan wat je graag wilt als je gespierd wil worden is 2 of 3x per week voldoende want je lichaam moet ook rust pauzes hebben om vet aan te maken want vet zet je om in spieren,

4x of 5x per week doe je meer om af te vallen en meer conditie te krijgen,

vraag maar aan je instructeur als je me niet gelooft

oops ohh my ...
  woensdag 14 mei 2003 @ 09:08:09 #10
19479 Mr.J
pi_10416374
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:13 schreef spookie het volgende:

[..]

dat denk jij, het ligt er aan wat je graag wilt als je gespierd wil worden is 2 of 3x per week voldoende want je lichaam moet ook rust pauzes hebben om vet aan te maken want vet zet je om in spieren,

1) Rust tussen je spiergroepen zelf heb je nodig, niet direct algehele rust.
2) Vet zet je niet om in spierweefsel.
3) Met 5x per week trainen kan je net zo goed spiermassa kweken als afvallen/conditie op te bouwen.

4) Zoek een andere fitnessinstructeur.

pi_10416407
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:13 schreef spookie het volgende:

[..]

Omg, en jij wil fitnessinstructeur worden?? Vet zet je natuurlijk niet om in spieren!
  woensdag 14 mei 2003 @ 10:15:53 #12
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_10417507
ik vraag me af wat men hiermee bedoelt.

" Vet omzetten in spieren "

deze 'stelling' hoor ik namelijk maar al te vaak ook bij mij op de sportschool en op dit forum lees ik vaak dat er dan weer niets van waar is. Ik dacht zelf altijd dat je vet verbrand, en dat er dan in de plaats van vet de spiermassa wordt vergroot, wat mooier zichtbaar is.

Ook hoor ik 'voornamelijk' van 'krachtfitnessers' dat je als je vooral massa wilt kweken en van jezelf al licht (lees: niet gezet) gebouwd bent niet aan cardiotraining moet doen omdat je daar je zichtbare spiergroei mee zou belemmeren, wat is hiervan waar en wat onwaar?

keep up the good work!
pi_10417625
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:08 schreef Mr.J het volgende:

[..]

3) Met 5x per week trainen kan je net zo goed spiermassa kweken als afvallen/conditie op te bouwen.

Op punt 2,3 en 4 ben ik het volledig met je eens. Waarom denkt iedereen toch dat je vet in spieren omzet, ijdele hoop misschien?
I didn't lose my mind, it was mine to give away.
  woensdag 14 mei 2003 @ 10:22:23 #14
19479 Mr.J
pi_10417677
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:15 schreef krn176 het volgende:
ik vraag me af wat men hiermee bedoelt.

" Vet omzetten in spieren "

Ik ook.
quote:
deze 'stelling' hoor ik namelijk maar al te vaak ook bij mij op de sportschool en op dit forum lees ik vaak dat er dan weer niets van waar is. Ik dacht zelf altijd dat je vet verbrand, en dat er dan in de plaats van vet de spiermassa wordt vergroot, wat mooier zichtbaar is.
Je moet het los van elkaar zien:
a) Je verband vet dmv cardio training
b) Je bouwt spiermassa op door krachttraing en voldoende voeding
quote:
Ook hoor ik 'voornamelijk' van 'krachtfitnessers' dat je als je vooral massa wilt kweken en van jezelf al licht (lees: niet gezet) gebouwd bent niet aan cardiotraining moet doen omdat je daar je zichtbare spiergroei mee zou belemmeren, wat is hiervan waar en wat onwaar?
Waarom zou gaan cardioen als je een lichte bouw (dus laag bf%) hebt? Je hoeft niets meer te verbranden om lijn te krijgen, je moet massa aanzetten.

Cardio is dan alleen nog wenselijk als je echt iets aan je conditie wilt doen.

Maar goed, dat is dus puur uit bb oogpunt gezien dan.

quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:20 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Op punt 2,3 en 4 ben ik het volledig met je eens. Waarom denkt iedereen toch dat je vet in spieren omzet, ijdele hoop misschien?

Wat is jou tegenargumentatie bij punt 1 dan?
pi_10417816
quote:
[b]Op woensdag 14 mei 2003 10:22 schreef Mr.J het volgende
Wat is jou tegenargumentatie bij punt 1 dan?
zoals jij het brengt, zou je bij een trainingsschema van 7 keer per week met voldoende rust tussen de spiergroepen goede vooruitgang kunnen boeken. Ik denk dat je voor goede vooruitgang echt een paar dagen helemaal geen krachttraining zou moeten doen.
pi_10417953
6 dagen per week kan heel goed. Je kan dan 2 dagen ofzo inroosteren voor cardiotraining.

Ik voel meestal wel aan hoeveel mijn spieren aankunnen. Soms ben ik na 3x per week helemaal kapot, soms is 6x niet genoeg.

Hangt er ook vanaf hoeveel rust je je lichaam gunt.

woensdag 14 mei 2003 @ 10:37:37 #17
19479 Mr.J
pi_10418000
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:29 schreef aldostuta het volgende:

[..]

zoals jij het brengt, zou je bij een trainingsschema van 7 keer per week met voldoende rust tussen de spiergroepen goede vooruitgang kunnen boeken. Ik denk dat je voor goede vooruitgang echt een paar dagen helemaal geen krachttraining zou moeten doen.

In theorie zal het voor lichaam niet veel uitmaken, misschien geestelijk wel, maar als je jezelf elke dag weer goed kan motiveren kan dat helemaal geen kwaad.

Als de spiergroepen maar 48 a 72 uur rust hebben voordat ze weer direct belast worden.

woensdag 14 mei 2003 @ 11:01:02 #18
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_10418521
Ik ga sinds 2,5 maand weer 3x per week. Combinatie van cardio en krachtcircuitje en buikspierles. Ben d'r meestal 2 uur mee bezig. De eerste maand vloog m'n vet% naar beneden, dat is bijna top , maar de spiergroei wil niet echt vlotten
Misschien meer krachttraining en minder cardio

Vandaag: rustdag

Feyenoord!!! * Barça
pi_10426264
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:37 schreef Mr.J het volgende:

[..]

In theorie zal het voor lichaam niet veel uitmaken, misschien geestelijk wel, maar als je jezelf elke dag weer goed kan motiveren kan dat helemaal geen kwaad.

Als de spiergroepen maar 48 a 72 uur rust hebben voordat ze weer direct belast worden.

Hmmm ik weet het niet hoor, ik ga natuurlijk op mijn eigen situatie af. Als je je op studies baseert, zul je wel gelijk hebben
Het is bij mij trouwens ook het geval, dat ik toch echt minimaal een dag of 5 rust nodig heb voor ik een spiergroep weer train.
  woensdag 14 mei 2003 @ 17:49:37 #20
19479 Mr.J
pi_10429989
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 15:33 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Hmmm ik weet het niet hoor, ik ga natuurlijk op mijn eigen situatie af. Als je je op studies baseert, zul je wel gelijk hebben
Het is bij mij trouwens ook het geval, dat ik toch echt minimaal een dag of 5 rust nodig heb voor ik een spiergroep weer train.

Studies, artikelen van bb'ers, ervaringen van anderen en mezelf.

Maar goed, het ene lichaam is het andere niet he.

woensdag 14 mei 2003 @ 18:07:37 #21
25737 spookie
Banaantje?
pi_10430435
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 09:08 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Hmmm ja ik denk niet echt dat ik een goede instructrice heb maarja goed..

toen ik net kwam fitnessen 3 jaar geleden had ik een beetje vet op me buikje toen zei zij dat je bij buik oefeningen moest vast houden maar dan krijg je toch spieren hele dikke?? ik wilde een platte buik maar ik ging vast houden deed wat zij zei naja super fout nu heb ik dikke buikspieren nou moet ik alles weer plat zien te krijg

oops ohh my ...
  woensdag 14 mei 2003 @ 18:28:51 #22
19479 Mr.J
pi_10430910
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:07 schreef spookie het volgende:

[..]

Verkeerd gedacht vrees ik.
quote:
toen ik net kwam fitnessen 3 jaar geleden had ik een beetje vet op me buikje toen zei zij dat je bij buik oefeningen moest vast houden maar dan krijg je toch spieren hele dikke?? ik wilde een platte buik maar ik ging vast houden deed wat zij zei naja super fout nu heb ik dikke buikspieren nou moet ik alles weer plat zien te krijg
Tja, cardio is de enige manier om vet te verbranden. Dat hoort iedere fitnessinstructeur/instructrice te weten.

Ik zou dus maar snel een motie van wantrouwen indienen.

woensdag 14 mei 2003 @ 19:09:14 #23
25737 spookie
Banaantje?
pi_10431790
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:28 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Verkeerd gedacht vrees ik.
[..]

Tja, cardio is de enige manier om vet te verbranden. Dat hoort iedere fitnessinstructeur/instructrice te weten.

Ik zou dus maar snel een motie van wantrouwen indienen.

Nou ik doe nu ook al een hele poos cardio en kracht training ik luister allang niet meer naar haar en neem geen lessen meer van, ik ga september zelf een opleiding doen tot fitness instructeur
oops ohh my ...
  woensdag 14 mei 2003 @ 21:02:55 #24
19479 Mr.J
pi_10434086
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 19:09 schreef spookie het volgende:

[..]

Nou ik doe nu ook al een hele poos cardio en kracht training ik luister allang niet meer naar haar en neem geen lessen meer van, ik ga september zelf een opleiding doen tot fitness instructeur

Grote meid.
  woensdag 14 mei 2003 @ 23:36:13 #25
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_10438623
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 23:42 schreef SnowBite het volgende:

[..]

bij ons zitten der bijna geen vrouwen en dat steekt idd wel tegen, mrja tis een fitnesszaal zonder loopbanden en steps en niet mooi geverfd en zo...dus ja zo trek je de meiden ni aan e mrja, voor 8 euro in de maand neem ik dat er wel bij
biggest revolution since the microchip
  woensdag 14 mei 2003 @ 23:43:07 #26
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_10438770
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 18:07 schreef spookie het volgende:

[..]

wat bedoel je met je vasthouden en je zegt dat je buikspieren dikker werden en je buik niet plat als je buikspieren dikker worden, worden ze toch ook korter, en dus platter? Hoe kan je ze anders plat krijgen dan door ze korter (dus dikker) te maken??
  donderdag 15 mei 2003 @ 08:54:21 #27
19479 Mr.J
pi_10442039
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 23:43 schreef Killa_Bee het volgende:

[..]

wat bedoel je met je vasthouden en je zegt dat je buikspieren dikker werden en je buik niet plat als je buikspieren dikker worden, worden ze toch ook korter, en dus platter? Hoe kan je ze anders plat krijgen dan door ze korter (dus dikker) te maken??

Als je buikspieren dikker worden betekend dat dus dat je je spiermassa daar vergoot hebt, dan worden ze niet korter of platter van, integendeel.

Plat krijgen krijg je je abs niet, dikker en groter door ze te trainen, en lijn krijg je door te cardioen.

pi_10442439
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 08:54 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Als je buikspieren dikker worden betekend dat dus dat je je spiermassa daar vergoot hebt, dan worden ze niet korter of platter van, integendeel.

Plat krijgen krijg je je abs niet, dikker en groter door ze te trainen, en lijn krijg je door te cardioen.

Ik zie daar geen problemen in
Ze moet alleen meer cardio doen nu. Cardio zonder goede spieropbouw heeft veel minder effect. Bovendien word je buik wel 'strakker' als je dit doet.

Ik weet vaak niet waarom vrouwen bang zijn spieren te kweken. Hoe meer spieren, hoe sneller je vetafbraak.

donderdag 15 mei 2003 @ 09:30:57 #29
19479 Mr.J
pi_10442469
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 09:28 schreef xman het volgende:

[..]

Ik ook niet. Dat scheelt.
quote:
Ze moet alleen meer cardio doen nu. Cardio zonder goede spieropbouw heeft veel minder effect. Bovendien word je buik wel 'strakker' als je dit doet.
True.
quote:
Ik weet vaak niet waarom vrouwen bang zijn spieren te kweken. Hoe meer spieren, hoe sneller je vetafbraak.
Is dat zo?
pi_10448947
Ja, hoe meer spiermassa, hoe hoger je verbranding!
pi_10449781
Oke effe over dat cardio-en: Ik doe dus 3 dagen kracht in de week en 3 dagen cardio-en in de vorm van hardlopen.

Hoe kan ik nu dat hardlopen het beste uitvoeren? Mijn doel is zo veel mogelijk vet verbranden (zit nu rond de 18%). Ik merk wel dat de afgelopen weken mijn conditie goed is verbeterd. Ik 'jog'/ren stevig door en als ik moe ben loop ik een stukje. Ik heb wel eens gelezen dat je het beste stevig door kan lopen voor optimale vetverbranding, maar daar vind ik dus geen ruk aan. Ik wil wel 't gevoel hebben dat ik iets gedaan heb na die 40 a 45 min. die ik er dus 3 dagen in de week aan spendeer.

Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 15 mei 2003 @ 14:28:39 #32
25737 spookie
Banaantje?
pi_10449934
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 09:28 schreef xman het volgende:

[..]

Het is niet dat ik geen spieren
wil juist wel een beetje dat vindt ik wel mooi,maar zoals ik al heb uitgelegd is dat ik verkeerd les heb gehad??? maarja ik doe ook cardio ik ben juist bang om een platte kont te krijgen door al die cardio dat wil ik niet ach ik zie het allemaal wel..
oops ohh my ...
  donderdag 15 mei 2003 @ 14:42:51 #33
19479 Mr.J
pi_10450501
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 13:53 schreef raregek het volgende:
Ja, hoe meer spiermassa, hoe hoger je verbranding!
Aha, kijk.
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 14:28 schreef spookie het volgende:

[..]

wil juist wel een beetje dat vindt ik wel mooi,maar zoals ik al heb uitgelegd is dat ik verkeerd les heb gehad??? maarja ik doe ook cardio ik ben juist bang om een platte kont te krijgen door al die cardio dat wil ik niet ach ik zie het allemaal wel..

Goed benen trainen (squaten) krijg je een mooie ronde kont van.

(Ik iig wel. )

donderdag 15 mei 2003 @ 23:03:42 #34
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_10462527
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 14:28 schreef spookie het volgende:

[..]

tja, een mooi getraind kontje is best wel mooi mr je moet ook niet overdrijven vind k...di vrouwelijke bodybuilders vind k ook maar en de meeste vrouwen denken dat als je een gewicht opheft je al direct ongelooflijk gespierd wordt (was t maar waar )
pi_10475939
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 23:03 schreef Killa_Bee het volgende:

[..]

tja, een mooi getraind kontje is best wel mooi mr je moet ook niet overdrijven vind k...di vrouwelijke bodybuilders vind k ook maar en de meeste vrouwen denken dat als je een gewicht opheft je al direct ongelooflijk gespierd wordt (was t maar waar )

Idd, die vrouwlijke bodybuilders moeten daarvoor wel wat spuitjes leggen. Een oproep aan alle vrouwen, train lekker met 'zware' gewichten. Vrouwen hebben de hormonen er niet voor om erg gespierd te worden, dus maak je daar geen zorgen om.
pi_10520597
Hoe serieus nemen jullie je stops tussen de setjes door eigenlijk? Ik probeer me aan de 30sec regel te houden maar als ik met iemand aan praten ben ga ik er niet om lopen stressen dat het ff 5min word een keertje..
  woensdag 21 mei 2003 @ 14:30:02 #37
12644 secret17
To go even further beyond
pi_10585066
De rustpauze tussen twee setjes door hangt meer af van of jij denkt dat je spieren weer redelijk uitgerust zijn voor een volgende set. Dit kan variëren tussen 30 sec en 2 min heb ik gelezen.
Veel langer wachten zal er vast voor zorgen dat je alweer dermate uitgerust bent van je eerste setje(s) dat je of net zo goed opnieuw kan beginnen, of dat je je spieren niet tot het uiterste traint (ligt er een beetje aan of dat ook je doel is).

Ik probeer 't zelf wel goed in de gaten te houden maar ik zit niet te tellen in m''n hoofd. Ik raak ook vaak in gesprek op fitness, maar toch probeer ik 't wel ff tussen oefeningen te doen, en niet tussen setjes, tenzij je echt kort wat te melden hebt

Life is all about development
pi_10596632
quote:
Op zondag 18 mei 2003 21:32 schreef Loona35 het volgende:
Hoe serieus nemen jullie je stops tussen de setjes door eigenlijk? Ik probeer me aan de 30sec regel te houden maar als ik met iemand aan praten ben ga ik er niet om lopen stressen dat het ff 5min word een keertje..
Ik train meerdere sets door en pak dan even pauze. De eerste set is puur warm up voor de spieren en bij de tweede begin ik net lekker te draaien.

Praten tussen de sets doe ik eigenlijk nooit. Als andere dat wel doen terwijl ik sta te wacht is dat zwaar irri. Een beetje redelijk tempo aanhouden lijkt me toch wel het minste.

Milf woensdag 21 mei 2003 @ 22:34:30 #39
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_10596838
ik zit nu ook alweer een tijdje op fitness... (tja gestopt met roken he )
ik doe cardio fitness. als het rustig is ben ik in totaal iets meer dan 1 uur bezig. ik ga twee keer per week. maar aangezien ik ongeveer 6 weken mijn lessen heb moeten missen voor werk ga ik vanaf deze week 3 keer in de week totdat ik alles weer heb ingehaald.

wat hierboven word beschreven met die rustpauzes dat ken ik helemaal niet. ik rust gewoon even. drink ff wat water en huppa weer aan de slag.

ik ben trouwens net terug van fitness en ik heb het gevoel dat ik halfdood ben

👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  woensdag 21 mei 2003 @ 23:42:25 #40
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_10598592
Ik heb al anderhalve week verzuimd.

Ga morgen echt weer de draad oppakken.

Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 21 mei 2003 @ 23:45:33 #41
19479 Mr.J
pi_10598657
Damn, ik flip al die ene keer in het jaar dat ik niet de 5x haal.
pi_10609230
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 23:42 schreef golfer het volgende:
Ik heb al anderhalve week verzuimd.

Ga morgen echt weer de draad oppakken.

Shame on you! Ik ga nog steeds fanatiek 3x per week!
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  donderdag 22 mei 2003 @ 17:18:02 #43
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_10611876
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:01 schreef Bonobo11 het volgende:
Ik ga sinds 2,5 maand weer 3x per week. Combinatie van cardio en krachtcircuitje en buikspierles. Ben d'r meestal 2 uur mee bezig. De eerste maand vloog m'n vet% naar beneden, dat is bijna top , maar de spiergroei wil niet echt vlotten
Misschien meer krachttraining en minder cardio

Vandaag: rustdag

Shame on me: de afgelopen weken slechts 2 x per week geweest
Vanaf nu toch maar weer vaker gaan!!
Feyenoord!!! * Barça
  donderdag 22 mei 2003 @ 21:11:48 #44
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_10616090
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 23:45 schreef Mr.J het volgende:
Damn, ik flip al die ene keer in het jaar dat ik niet de 5x haal.
wat zou je dan doen als het examentijd was zoals nu ik ga proberen zoveel mogelijk te gaan, mrja ik eet altijd te veel in de examens (mijn hersenen verbranden namelijk kilo's marsen per dag ) en dan kan ik in de vakantie weer gaan cardioën en di 3 keer frieten, 1 keer kroketten en 1 keer olieachtige puree op school doen daar geen goed aan
  donderdag 22 mei 2003 @ 21:32:47 #45
19479 Mr.J
pi_10616507
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 21:11 schreef Killa_Bee het volgende:

[..]

wat zou je dan doen als het examentijd was zoals nu

Duh, geen examen doen als je training in beding komt. Sim-pel.
quote:
ik ga proberen zoveel mogelijk te gaan, mrja ik eet altijd te veel in de examens (mijn hersenen verbranden namelijk kilo's marsen per dag ) en dan kan ik in de vakantie weer gaan cardioën en di 3 keer frieten, 1 keer kroketten en 1 keer olieachtige puree op school doen daar geen goed aan
Aiaiai, als je het zelf wilt, kan je echt wel goed eten hoor.

Daar hebben je hersentjes meer aan dan die zoete en vette troep hoor!

donderdag 22 mei 2003 @ 22:29:35 #46
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_10617748
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 21:32 schreef Mr.J het volgende:

Aiaiai, als je het zelf wilt, kan je echt wel goed eten hoor.

Daar hebben je hersentjes meer aan dan die zoete en vette troep hoor!

ja idd, mr ik kies niet voor dat eten dat is peda-eten (ik zit op peda (hogeschool) en iedereen MOET eten op peda, ze trekken dat zowieso af van je rekening, zelfs als je niet gaat moet je dat betalen ) en ik walg absoluut van di vette troep, wij eten thuis namelijk veel pasta's, rijst, kip, enz. ik denk er serieus aan om te veranderen gewoon door dat eten mr volgend jaar wordt dat 'restaurant' overgenomen...hopelijk verbetert het dan ook
pi_10717804
Ik heb ff alles doorgelezen...maar nu zit ik nog met een vraag....ik ben nu ook sinds een week of 5 begonnen met fitness..
Allereerst doe ik het voor de krachttraining (om spiermassa te kweken) dit omdat ik zelf nogal 'dun' ben (weet ff geen ander woord). Dus ik wil eigenlijk geen calorieen verbranden...maar wel zo snel mogelijk veel spiermassa erbij krijgen..
Ik train nu ongeveer 3 á 4 keer in de week.
Sommige hoor ik op dit topic zeggen dat ze wel 2 uur trainen??!? Ik ben in een uur ben ik meestal klaar met de gehele work-out
Heeft hier iemand ervaring mee hoe ik het beste kan trainen voor mijn doel?? of iemand die ook met deze rede (met succes) is gaan trainen?? ik zou het erg graag willen horen van fok!kers die hier ervaren in zijn..
pi_10736931
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 20:13 schreef Robertjuuh het volgende:
Ik heb ff alles doorgelezen...
meerdere oefeningen per spiergroep doen en/of meer setjes herhalingen :x
en dan
pi_10738368
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 16:47 schreef mkl het volgende:

[..]

meerdere oefeningen per spiergroep doen en/of meer setjes herhalingen :x

ik heb net gehoord dat het andersom was.
Meerdere setjes>>>voor conditie/uithoudingsvermogen
minder herhalingen (meer gewicht)>>>voor spiermassa
pi_10743801
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 18:01 schreef Robertjuuh het volgende:

[..]

ik heb net gehoord dat het andersom was.
Meerdere setjes>>>voor conditie/uithoudingsvermogen
minder herhalingen (meer gewicht)>>>voor spiermassa

Je moet setjes en herhalingen niet door elkaar gaan gooien. Je doet meerdere setjes met rust ertussen, en elk setje een aantal herhalingen. Voor jou zou ik tussen de 6 en 10 herhalingen per setje aanraden... dit is voor spiermassa en kracht. minder herhalingen dan 6 is voornamelijk voor kracht en niet zozeer voor spiermassa.

Niet langer dan een uur per keer trainen, zeker niet 2 uur, dan ga je namelijk eiwitten verbranden en dat gaat dus ten koste van je spiermassa.

pi_10744395
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 22:13 schreef Sneaky_Dill het volgende:

[..]

Je moet setjes en herhalingen niet door elkaar gaan gooien. Je doet meerdere setjes met rust ertussen, en elk setje een aantal herhalingen. Voor jou zou ik tussen de 6 en 10 herhalingen per setje aanraden... dit is voor spiermassa en kracht. minder herhalingen dan 6 is voornamelijk voor kracht en niet zozeer voor spiermassa.

Niet langer dan een uur per keer trainen, zeker niet 2 uur, dan ga je namelijk eiwitten verbranden en dat gaat dus ten koste van je spiermassa.

oke..thnx..:) maar nu heeft m'n instructeur gezegd dat je ook 15 herhaling tot uitputting kunt doen, (een of ander nieuwe methode was dat) dus het gewicht precies zo afstellen dat de laatste 2/3 herhalingen nog maar met moeite gedaan kunnen worden
pi_10744545
Is er iets om je sneller te laten herstellen van overbelasting?

Tuurlijk, je moet zorgen dat je je niet overbelast ten eerste natuurlijk, maar stel dat je in je enthousiasme toch overbelast bent geraakt. Zijn er bepaalde oefeningen die je kan doen om je spieren weer een beetje tot rust te laten komen dan?

Want ik zat nu in het weekend met armen die ik niet voluit omhoog kon doen, en das ook niet echt fijn .

Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_10745226
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 22:38 schreef keeper het volgende:
Is er iets om je sneller te laten herstellen van overbelasting?

Tuurlijk, je moet zorgen dat je je niet overbelast ten eerste natuurlijk, maar stel dat je in je enthousiasme toch overbelast bent geraakt. Zijn er bepaalde oefeningen die je kan doen om je spieren weer een beetje tot rust te laten komen dan?

Want ik zat nu in het weekend met armen die ik niet voluit omhoog kon doen, en das ook niet echt fijn .

Goed strekken. Vitamine E schijnt te helpen. Glutamine (bij sportvoedingzaken verkrijgbaar) helpt ook
pi_10803867
Vraagje;

Na de afgelopen tijd veel gesquasht en hardgelopen te hebben, heb ik nu best wel last van mijn linkerknie. Mijn vader is fysiotherapeut en heeft ernaar gekeken; niks heel ernstigs, aanhechting van de quadriceps beetje verrekt waarschijnlijk wat een pijnlijk gevoel geeft bij aanzetten. Maar naast 3x in de week wat krachttrainig wil ik ook wat conditietraining blijven doen, maar dus wel mijn knieen zo min mogelijk belasten.

Wat raden jullie aan?

zondag 1 juni 2003 @ 18:47:08 #55
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_10808936
ik ben van plan op te zoeken van alle voedingsmiddelen die ik dagelijks consumeer hoeveel vitaminen en ijzers ze bevatten. Ik heb al die tabel van een site die weergeeft hoeveel eiwitten,koolhydraten en vetten die producten bevatten.

Weet iemand of er al zoiets bestaat?

keep up the good work!
  zondag 1 juni 2003 @ 19:48:17 #56
47910 Killa_Bee
life bites...BITE BACK
pi_10810240
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:33 schreef GoldieLox het volgende:
Vraagje;
. Maar naast 3x in de week wat krachttrainig wil ik ook wat conditietraining blijven doen, maar dus wel mijn knieen zo min mogelijk belasten.

Wat raden jullie aan?

zwemmen is ideaal, wordt zelfs aangeraden voor mensen di recuperen (mijn pa heeft nog een auto-ongeluk gehad, ze hadden hem verteld dat hij z'n linkerknie amper nog kon gebruiken, maar door veel te zwemmen is dat terug goed gekomen) ook iemand anders in de zwemclub was overreden door een moto, kruisbanden gescheurd, is daarna begonnen met zwemmen en loopt nu al weer als de beste
zwemmen dus
  maandag 2 juni 2003 @ 12:58:43 #57
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_10824349
quote:
Op zondag 1 juni 2003 18:47 schreef krn176 het volgende:
Weet iemand of er al zoiets bestaat?
Hier vind je de Nederlandse Voedingsmiddelentabel. Die is erg compleet.
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_10825174
Misschien BodyPump ipv Fitness is ook heel goed hoor...enne niet zoveel last van uitgelubberde bejaarden Nee is super om te doen mensen dus mochten jullie bij mij in de buurt zijn jullie krijgen allemaal een gratis proefles.....op woensdagavond van 7 tot 8 uur

Groetjes Mario

Let's GO for Pumping

zaterdag 14 juni 2003 @ 13:27:59 #59
28156 qbus
Walk of fame.
pi_11104489
Jezus, dit topic ligt gewoon helemaal stil

Word er niet meer gesport in de zomer o.i.d

pi_11104892
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 13:27 schreef qbus het volgende:

Er wordt juist te druk gesport, men heeft geen tijd meer om te fokken
  zaterdag 14 juni 2003 @ 14:20:50 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11105332
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 13:27 schreef qbus het volgende:

Ben, tot mijn eigen schande, al twee weken niet geweest.
Ga volgende week dus maar weer van vooraf aan beginnen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_11105468
Laat ik m'n vraag hier ook maar even stellen, omdat het bij nader inzien misschien beter bij fitness past:

M'n vraag is hoeveel gewicht er zo gemiddeld gebruikt wordt op het buikspierapparaat (zo'n bankje dat iets naar beneden kan worden geheld en waar je je benen vast kunt zetten). Zelf doe ik het aantal kilo's waarbij ik zo'n 12 keer heen-en-weer kan. Op het moment is dat 20kg.

zaterdag 14 juni 2003 @ 17:41:08 #63
19479 Mr.J
pi_11108266
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 17:18 schreef Mr.J het volgende:
Buik doe ik tussen de 15 en 30 reps, afhankelijk van de oefening.

Gewicht dus daarop afstemmen, en je niet blind staren op de hoeveel kg. Dan moet je fitness/bb opgeven en powerlifter worden.

pi_11110338
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 14:28 schreef prinsrob het volgende:
Laat ik m'n vraag hier ook maar even stellen, omdat het bij nader inzien misschien beter bij fitness past:

M'n vraag is hoeveel gewicht er zo gemiddeld gebruikt wordt op het buikspierapparaat (zo'n bankje dat iets naar beneden kan worden geheld en waar je je benen vast kunt zetten). Zelf doe ik het aantal kilo's waarbij ik zo'n 12 keer heen-en-weer kan. Op het moment is dat 20kg.

volgens mij heb jij dan een ander soort apparaat, want ik heb er nu 60 kg op staan.
pi_11110929
Ik pak halters voor het gewicht, het is niet echt een apparaat, gewoon een bank die naar beneden helt en waar je je benen vast kunt zetten, en dan doe ik van die crunches. Gewicht houd ik vast op m'n borst, en 60 kg lijkt me dan wel heel erg zwaar?
pi_11111646
quote:
Op zaterdag 14 juni 2003 20:06 schreef prinsrob het volgende:
Ik pak halters voor het gewicht, het is niet echt een apparaat, gewoon een bank die naar beneden helt en waar je je benen vast kunt zetten, en dan doe ik van die crunches. Gewicht houd ik vast op m'n borst, en 60 kg lijkt me dan wel heel erg zwaar?
ik gebruik een soort apparaat waar je inzit. Dat heb ik ook bij andere oefeningen. Bijvoorbeeld als ik m'n biceps train in zo'n soort apparaat dan kan ik wel 50/60 kg erop leggen, maar als ik het doe met losse gewichten/halters dan zit ik rond de 8-10 kilo per hand.
pi_11120823
Zo, gisteren en vandaag om 9:15 al in de sportschool, telkens een uurtje cardio. Dat schijnt zwaar effectief te zijn ivm vetverbranding (nuchtere maag). Iemand hier specifieke ervaring mee? Ik ga dit eens een aantal weken uittesten, probeer 3 tot 4 keer per week dat te doen en tussendoor krachttraining.
  zondag 15 juni 2003 @ 15:48:21 #68
28156 qbus
Walk of fame.
pi_11123987
quote:
Op zondag 15 juni 2003 12:48 schreef FunnyMuffin het volgende:
Zo, gisteren en vandaag om 9:15 al in de sportschool, telkens een uurtje cardio. Dat schijnt zwaar effectief te zijn ivm vetverbranding (nuchtere maag). Iemand hier specifieke ervaring mee? Ik ga dit eens een aantal weken uittesten, probeer 3 tot 4 keer per week dat te doen en tussendoor krachttraining.
Goed bezig

3 tot 4 keer cardio is lichtelijk overdreven. 2/3 keer cardio in de week en 2/3 keer krachttraining is een mooi schema. Zorg dat er tussen iedere krachttraining minimaal 48 uur zit en doe nooit cardio en krachttraining tegelijkertijd (het een breekt het ander af).

suc6!

zondag 15 juni 2003 @ 17:20:43 #69
19479 Mr.J
pi_11125649
quote:
Op zondag 15 juni 2003 12:48 schreef FunnyMuffin het volgende:
Ja heel goed, trainen op een nuchtere maag...

NOT.

Zonder voeding kom je nergens, of je nu massa wilt winnen of wilt afvallen. Zeker je ontbijt is erg belangrijk.

Zorg dan dat je verhoudingsgewijs meer eiwitten dan koolhydraten naar binnen krijgt voor je vorege cardio training, maar ga nooit trainen op een lege maag.

Op een lege maag trainen --> lichaam heeft energie nodig om dit te kunnen doen --> zoekt de snelste manier om daaraan te komen --> oeps, dat zijn niet je vetreserves, maar je spiercellen --> afspraak van spiercellen ipv vet --> na 4 weken negatief resultaat --> persoon stopt met fitness....

zondag 15 juni 2003 @ 22:39:35 #70
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11131325
aaaii al 2weken nie meer geweest. Bij mij op de sportschool lopen ook niet echt veel leuke mensen rond kom er nou al 6maanden en heb bijna nog nooit een woord met iemand gesproken maarja daar kom ik ook nie voor, maar toch wel leuk als je wat mensen kent.
Ti voglio bene!
pi_11131591
quote:
Op zondag 15 juni 2003 22:39 schreef xxsaskiaxx het volgende:
aaaii al 2weken nie meer geweest. Bij mij op de sportschool lopen ook niet echt veel leuke mensen rond kom er nou al 6maanden en heb bijna nog nooit een woord met iemand gesproken maarja daar kom ik ook nie voor, maar toch wel leuk als je wat mensen kent.
ja dat heb ik nou ook. Iedereen maar zeggen dat je mensen ontmoet, maar ik heb nog met niemand gesproken daar (op "hoi" en "hallo" na dan). Best wel jammer, dat kan het toch weer wat gezelliger maken
  zondag 15 juni 2003 @ 23:02:54 #72
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11131884
quote:
Op zondag 15 juni 2003 22:50 schreef Robertjuuh het volgende:

ja dat heb ik nou ook. Iedereen maar zeggen dat je mensen ontmoet, maar ik heb nog met niemand gesproken daar (op "hoi" en "hallo" na dan). Best wel jammer, dat kan het toch weer wat gezelliger maken

Idem bij mij op de sportschool.
Iedereen is gewoon alleen met zichzelf en zijn/haar oefeningen bezig terwijl er tussendoor gekeken wordt naar Eurosport en er muziek op de achtergrond draait.

Verder dan elkaar begroeten bij binnenkomst gaan de conversaties niet.

Poef.....gone! ©golfer
  zondag 15 juni 2003 @ 23:52:25 #73
56409 xxsaskiaxx
Viva Italia!
pi_11133050
nou bij mij hebben die bodybuilders het altijd wel gezellig enzo haha. Veel zijn ook ouder dan ik misschhien dat het ook wel daardoor komt.
Ti voglio bene!
  maandag 16 juni 2003 @ 09:52:33 #74
19479 Mr.J
pi_11136762
Je komt toch om te trainen, niet om slap te ouwehoeren?

Anyway, ik zit dus al wat jaartjes op een old school hardcore bb sportschool (= veel zware gewichten, weinig fitness toestellen, geen TMF TV en lekkere harde muziek om op te trainen) en daar is het echt een hechte groep met veel sociale controlle.

Nieuwe mensen worden makkelijk in de 'groep' opgenomen (mits ze zich gewoon normaal opstellen). Je maakt altijd met iedereen een praatje, iedereen helpt elkaar mocht dat nodig zijn, en ben je bijv. een dag niet geweest mag je je gaan verantwoorden tegenover de rest.

Zo kan het ook dus.

pi_11140889
quote:
Op zondag 15 juni 2003 17:20 schreef Mr.J het volgende:
Ja heel goed, trainen op een nuchtere maag...

NOT.

Zonder voeding kom je nergens, of je nu massa wilt winnen of wilt afvallen. Zeker je ontbijt is erg belangrijk.

Zorg dan dat je verhoudingsgewijs meer eiwitten dan koolhydraten naar binnen krijgt voor je vorege cardio training, maar ga nooit trainen op een lege maag.

Op een lege maag trainen --> lichaam heeft energie nodig om dit te kunnen doen --> zoekt de snelste manier om daaraan te komen --> oeps, dat zijn niet je vetreserves, maar je spiercellen --> afspraak van spiercellen ipv vet --> na 4 weken negatief resultaat --> persoon stopt met fitness....

Krachttraining doe ik niet op nuchtere maag, wel cardio (sinds 2 keer nu tenminste). Ik heb juist vernomen dat op nuchtere maag cardio'en juist erg effectief is voor het verbanden van vet. Niet dat ik dik of gezet ben (72 kilo 1M81) maar mijn vetpercentage wil ik graag lager ivm buikspieren. Ik zal het voor de zekerheid eens nachecken bij mijn sportcentrum. Ik haal van internet het volgende af:
quote:
Recent wetenschappelijk onderzoek, gepubliceerd in het blad Medicine and Science in Sports and Excercice, heeft aangetoond dat hoog intensieve intervaltrainingen een naverbranding van calorieverbruik realiseren van 142% ten opzichte van het normale verbruik, in tegenstelling tot laag intensieve trainingen waarbij namelijk geen extra verhoogde na verbranding te zien is. Bij trainingen op de nuchtere maag haalt het lichaam direct de energievoorziening uit de "vetdepots" omdat de glycogeen levels dan zeer laag zijn. Vooral als de laatste avond maaltijd weinig of geen geen koolhydraten bevat, zal het lichaam direct beginnen met het verbranden van vet. Tot drie uur na de training is met metabolisme sterk verhoogd, wat een behoorlijke impact heeft op vetverbranding gedurende de rest van de dag.
  maandag 16 juni 2003 @ 14:33:50 #76
19479 Mr.J
pi_11142570
svp linkje?

Maar goed, dus weinig koolhydraten 's avonds nemen.

Zou het zelf nooit doen en aanraden.

pi_11144860
quote:
Op maandag 16 juni 2003 14:33 schreef Mr.J het volgende:
svp linkje?
Dat kwam van http://www.sportscompany.nl/stap10.asp
pi_11221866
Hoe kan je leren opdrukken met 1 hand?

Eerst flink oefenen met 2 handen? Tot je dat 100 keer kan achter elkaar ofzo? Bepaalde stand van je ene hand?

Iemand tips?

Rukken tot het pijn doet
  donderdag 19 juni 2003 @ 16:05:51 #79
19479 Mr.J
pi_11221951
Is meer evenwicht dan kracht volgens mij.

Denk dus gewoon een kwestie van oefenen.

pi_11225361
quote:
Op maandag 16 juni 2003 09:52 schreef Mr.J het volgende:
Je komt toch om te trainen, niet om slap te ouwehoeren?

Anyway, ik zit dus al wat jaartjes op een old school hardcore bb sportschool (= veel zware gewichten, weinig fitness toestellen, geen TMF TV en lekkere harde muziek om op te trainen) en daar is het echt een hechte groep met veel sociale controlle.

Nieuwe mensen worden makkelijk in de 'groep' opgenomen (mits ze zich gewoon normaal opstellen). Je maakt altijd met iedereen een praatje, iedereen helpt elkaar mocht dat nodig zijn, en ben je bijv. een dag niet geweest mag je je gaan verantwoorden tegenover de rest.

Zo kan het ook dus.

ja..zo bedoel ik het ook, dan heb je toch een motivatie om te gaan als het gezellig is met een leuke groep mensen. Maar als je iedere dag alleen op je fietsje moet zitten of voor de spiegel gewichten heffen, dan gaat het wel snel vervelen. Vooral als je na iedere oefening 1 min rust, dan lijkt het wel een eeuwigheid
  vrijdag 20 juni 2003 @ 14:47:33 #81
28156 qbus
Walk of fame.
pi_11246749
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 18:27 schreef Robertjuuh het volgende:

[..]

ja..zo bedoel ik het ook, dan heb je toch een motivatie om te gaan als het gezellig is met een leuke groep mensen. Maar als je iedere dag alleen op je fietsje moet zitten of voor de spiegel gewichten heffen, dan gaat het wel snel vervelen. Vooral als je na iedere oefening 1 min rust, dan lijkt het wel een eeuwigheid

Ach, je traint uiteindelijk toch voor jezelf.
Als ik lekker sociaal wil doen met sporten ga ik wel een teamsport beoefenen.
  zondag 22 juni 2003 @ 21:05:38 #82
28156 qbus
Walk of fame.
pi_11299542
Nou, bij gebrek aan posts in dit topic.

Ik ben nu alweer een tijdje bezig ( half jaar) en ik begin nu pas echt de vruchten te plukken van mijn regelmatige bezoek 3/4 keer in de week. Niet alleen ben ik 14 Kilo kwijt, ook begin ik nu echt een sixpack en flinke spierontwikkeling te krijgen. Als je maar lang genoeg doorzet heeft het echt resultaat.

pi_11310233
vraagje, waarin zitten allemaal eiwitten?

Koolhydraatjes weet ik wel, maar eiwitjes zijn wat moeilijker vind ik.

Kom eigenlijk niet verder dan het ei

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_11311107
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:36 schreef mister_popcorn het volgende:

noten.. banaan
  maandag 23 juni 2003 @ 11:34:22 #85
19479 Mr.J
pi_11311259
quote:
Op maandag 23 juni 2003 11:24 schreef Fulton het volgende:

[..]

noten.. banaan

Dat zijn dus carbs, geen eiwitten...

Kwark, zuivelproducten en speciale eiwitshakes neem je dus voor je eiwitten...

pi_11318814
quote:
Op maandag 23 juni 2003 10:36 schreef mister_popcorn het volgende:

In vlees kan veel zitten, let er wel op dat er niet teveel vet in zit. Veel eiwit zit bijvoorbeeld in kip.

Zuivelproducten en dan vooral kwark. Niet van die zooi met een smaakje en een hoop suiker, maar gewoon pure kwark. Bij de meeste supermarkten kun je bakjes kwark van 500 gram vinden met tussen de 10 en 12 gram eiwit per 100gr! Dus met zo'n bak krijg je een hoop eiwitten binnen. Je moet het vaak wel combineren met bijv. magere yoghurt of iets, anders is het lastig weg te krijgen.

Vis is ook een prima eiwitbron. Blikjes tonijn doen het altijd goed.

pi_11321500
N.a.v. Fitnessmatje, waar te koop?
Marjan1985, hier heb je een fitnessmatje, 12,99
pi_11324514
top bedankt voor de antwoorden. kwark at ik al een tijdje bijna elke dag naast me ontbijt, had het gehoord van een kerel in een fitness-bb-winkel, was alleen vergeten waarom ik het at

ik eet het trouwens met muesli of cruesli, en beetje siroop erbij. is best te doen.

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  maandag 23 juni 2003 @ 23:29:44 #89
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_11330949
Omdat moderator golfer denkt dat je eiwitten alleen voor fitness gebruikt ben ik verplicht het hier te vragen.

Die standaard protiene uit de sportschool is echt super duur en ze gooien er nog andere troep doorheen.
Heeft iemand misschien een tip waar je goedkoop zuivere eiwitten kan aanschaffen?

dinsdag 24 juni 2003 @ 07:29:11 #90
19479 Mr.J
pi_11335044
Zelf maken is de oplosing. Gewoon kijken wat jij er aan wilt uitgeven en daar je merk op afstemmen.

Ik gebruik NaturesBest, een zeer goed merk met hoge kwaliteit eiwitten, alleen best wel prijzig.

pi_11342403
quote:
Op maandag 23 juni 2003 23:29 schreef El-Rico het volgende:
Omdat moderator golfer denkt dat je eiwitten alleen voor fitness gebruikt ben ik verplicht het hier te vragen.

Die standaard protiene uit de sportschool is echt super duur en ze gooien er nog andere troep doorheen.
Heeft iemand misschien een tip waar je goedkoop zuivere eiwitten kan aanschaffen?

J-Tech bevalt me goed.
pi_11342887
quote:
Op maandag 23 juni 2003 23:29 schreef El-Rico het volgende:

Zoals die gasten hiervoor al zeggen gebruiken zij kwaliteitsmerken. Ik zou ook eerder op het merk afgaan dan op de prijs. Er zit veel verschil tussen de verschillende fabrikanten qua prijs, maar de echt goedkope leveren ook vaak de mindere kwaliteit.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 16:13:29 #93
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_11346199
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 14:18 schreef raregek het volgende:

[..]

Zoals die gasten hiervoor al zeggen gebruiken zij kwaliteitsmerken. Ik zou ook eerder op het merk afgaan dan op de prijs. Er zit veel verschil tussen de verschillende fabrikanten qua prijs, maar de echt goedkope leveren ook vaak de mindere kwaliteit.

Yes i know, ik gebruik het al, maar vraag me gewoon af of iemand misschien een goed adresje heeft voor goedkope zuivere eiwitten.

zelf gebruikte ik m double you..

dinsdag 24 juni 2003 @ 17:10:40 #94
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_11347680
quote:
Op maandag 23 juni 2003 20:13 schreef mister_popcorn het volgende:
top bedankt voor de antwoorden. kwark at ik al een tijdje bijna elke dag naast me ontbijt, had het gehoord van een kerel in een fitness-bb-winkel, was alleen vergeten waarom ik het at

ik eet het trouwens met muesli of cruesli, en beetje siroop erbij. is best te doen.

Hmz ik zou toch echt overgaan op een grote hoeveelheid broodjes kipfilet per dag, en 3 eieren...

of eiwitshakes natuurlijk

pi_11354245
quote:
Op zondag 15 juni 2003 22:39 schreef xxsaskiaxx het volgende:
Bij mij op de sportschool lopen ook niet echt veel leuke mensen rond kom er nou al 6maanden en heb bijna nog nooit een woord met iemand gesproken maarja daar kom ik ook nie voor, maar toch wel leuk als je wat mensen kent.
Wanneer je steeds op dezelfde tijden komt leer je langzaam aan wat mensen van gezicht kennen. Vaak blijft het inderdaad bij hoi en doei, maar sommige spreek ik echt wat langer.

Het is allemaal een beetje afhankelijk van je trainingsritme en de pauzes die je pakt. Soms komen mijn pauzes precies uit met iemand anders, maar da's puur toeval

Het leuke van fitness is dat het geen teamsport is en je dus niemand hoeft te spreken. Gewoon "hoi" tegen een paar bekenden is meer dan genoeg.

Geef zo nu en dan een adviesje of stel een vraag aan iemand, dan heb je iig een praatje.

dinsdag 24 juni 2003 @ 22:00:01 #96
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_11354281
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 17:10 schreef El-Rico het volgende:

[..]

Hmz ik zou toch echt overgaan op een grote hoeveelheid broodjes kipfilet per dag, en 3 eieren...

of allebei.
Eieren vind ik zelf een beetje overdreven er zijn veel meer zaken waar veel meer eiwitten in zitten.
aka Man-Mountain
pi_11363588
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 17:10 schreef El-Rico het volgende:

[..]

mwah dit is veel makkelijker

Kan je eigenlijk in een sessie van ong 75 min je gehele arm trainen? Dus biceps en triceps? Ik zie weinig mensen dit doen namelijk, dus ik zal het ook wel fout doen?

pi_11365117
Zou het niet doen, ikzelf train m'n biceps en rug op 1 dag , en dan op een andere dag m'n triceps en borst op dit moment, dus ik pak niet m'n gehele arm op 1 dag. Voordeel is dat je de volgende dag niet in heel je arm spierpijn hebt , Plus dat het beter voor het herstel en de groei van je biceps/triceps.

[Dit bericht is gewijzigd door ReMSie op 25-06-2003 12:50]

woensdag 25 juni 2003 @ 12:45:06 #99
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_11365546
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 11:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Kan je eigenlijk in een sessie van ong 75 min je gehele arm trainen? Dus biceps en triceps? Ik zie weinig mensen dit doen namelijk, dus ik zal het ook wel fout doen?

Ik zeg niks....

Straks krijg ik weer van die bet-weters op mijn dak, maar ik train 3 jaar en doe het nooit, als je begrijpt wat ik bedoel.

pi_11367541
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 22:00 schreef Doctor_Bara het volgende:

[..]

of allebei.
Eieren vind ik zelf een beetje overdreven er zijn veel meer zaken waar veel meer eiwitten in zitten.

Het gaat ook om de absorptie van de proteine; de proteine in eieren wordt goed en snel opgenomen, dus ik zou ze wel eten als ik jou was.
pi_11367566
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 11:14 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

Dat kan makkelijk, ik doe het in een uur of minder. Gewoon lekker supersetten
pi_11370686
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 12:24 schreef ReMSie het volgende:
Zou het niet doen, ikzelf train m'n biceps en rug op 1 dag , en dan op een andere dag m'n triceps en borst op dit moment, dus ik pak niet m'n gehele arm op 1 dag. Voordeel is dat je de volgende dag niet in heel je arm spierpijn hebt , Plus dat het beter voor het herstel en de groei van je biceps/triceps.
Maar daar staat tegenover dat je met een aparte armen-dag de armen intensiever aan kan pakken. Na een rug-training heb ik vaak weinig kracht meer in de biceps en dan is het moeilijk nog een paar oefeningen hiervoor te doen.

Wanneer je het goed in je schema plant, dan is een armendag zeker een goede optie. Dit wil zeggen dat je wel goed op moet letten op je rust. 75 minuten vind ik persoonlijk te lang, biceps en triceps moet je zeker binnen de drie kwartier kunnen doen. Ikzelf ben meestal binnen het halfuur klaar, alleen wanneer ik mijn shock-programma voor de armen doe (1x per maand) dan ben ik drie kwartier tot een uur bezig.

Wat voor jou het beste is moet je zelf even proberen. Misschien groei je beter met een aparte armendag, misschien door ze met borst en rug te combineren.

pi_11370930
Hmmzz, die redenatie is idd zo gek nog niet ach dit werkt goed voor mij, mischien probeer ik nog wel eens een aparte armen dag, al is het alleen al voor de nodige afwisseling
  woensdag 25 juni 2003 @ 17:30:47 #104
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_11372112
sommmige mensen groeien beter door 3 x per week dezelfde spieren te trainen, anderen weer beter door 1 x per week. Je moet t voor jezelf uitzoeken.
aka Man-Mountain
  woensdag 25 juni 2003 @ 20:06:43 #105
54031 Levensgenieter
De Grijzen komen eraan!!!!!!!!
pi_11375435

Ik zit nu boven de 80 kilo en het wordt tijd om dus echt weer te beginnen met krachttraining.

Motivatie zit er al gedeeltelijk in. Ik wil graag weer afgetraind zijn. Zoals vroeger.

Een vraagje heb ik. Kan ik meteen creatine gebruiken Of moet ik dan eerst al wat verder gevorderd zijn.

Hoe lang denken jullie dat het duurt om 12-15 kilo vet te verbranden????

Ik ben van plan om 5 keer per week te gaan. Als het ff meezit nog vaker. 2-3 uurtjes per dag. Op een snel tempo. En ook zo snel mogelijk omhoog gaan met de kilo's.

Pffff ik zie er best tegenop. Maar het wordt nodig nu. Ik wil dus echt weer strak in mijn vel zitten.

Het genieten van het leven heeft mijn lichaam namelijk ook aangetast

ADOS: soms zeg je dat gewoon. En soms geloof je niets dan duisternis. En hoe moet je dan verder?
pi_11377719
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 20:06 schreef Levensgenieter het volgende:
[quote]
Een vraagje heb ik. Kan ik meteen creatine gebruiken Of moet ik dan eerst al wat verder gevorderd zijn.
Is niet nodig in het begin, dan ga je toch wel vooruit. Ik zou het gebruiken als je op een punt komt dat je even geen vooruitgang meer boekt. Creatine kan dan helpen je over dit dode punt (de zogenoemde plateaufase) heen te helpen. Maar in het begin maak je toch sowieso wel vorderingen.
quote:
Hoe lang denken jullie dat het duurt om 12-15 kilo vet te verbranden????
Ligt eraan hoe je het aanpakt. 12-15 kilo is redelijk wat, dat wordt dus goed op je voeding letten en flink cardio'en (liefst op een lege maag).
quote:
Ik ben van plan om 5 keer per week te gaan. Als het ff meezit nog vaker. 2-3 uurtjes per dag. Op een snel tempo. En ook zo snel mogelijk omhoog gaan met de kilo's.
Wat ben je van plan om te gaan doen? Als je af wilt vallen zou ik eerst de nadruk leggen op de cardio en krachttraining ernaast om spiermassa-verlies tegen te gaan. 2 a 3 uur lijkt me overdreven, je kunt het beter wat geleidelijker opbouwen. Als je 5x gaat bijvoorbeeld 3x 45 minuten cardio en 2x een fullbody workout. Als je hierbij op je voeding let zul je vet verbranden en het verlies aan spiermassa enigszins tegenhouden (hou er wel rekening mee dat je sowieso spiermassa gaat verliezen als er nog 15 kilo af moet, laat staan dat er spiermassa bij komt).

Als je weer enigszins op een acceptabel vetpercentage zit kun je de nadruk gaan leggen op je krachttraining. Je workout moet niet langer duren dan een uur, daarna werkt de training door de toenname van cortisol alleen nog katabool (spierafbrekend). Ga dan bijv 3 of 4 keer trainen met een goed schema.

quote:
Pffff ik zie er best tegenop. Maar het wordt nodig nu. Ik wil dus echt weer strak in mijn vel zitten.
Het genieten van het leven heeft mijn lichaam namelijk ook aangetast
Je moet er wel wat dingen voor kunnen laten staan.
pi_11380307
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 16:24 schreef raregek het volgende:

[..]

Maar daar staat tegenover dat je met een aparte armen-dag de armen intensiever aan kan pakken. Na een rug-training heb ik vaak weinig kracht meer in de biceps en dan is het moeilijk nog een paar oefeningen hiervoor te doen.

Wanneer je het goed in je schema plant, dan is een armendag zeker een goede optie. Dit wil zeggen dat je wel goed op moet letten op je rust. 75 minuten vind ik persoonlijk te lang, biceps en triceps moet je zeker binnen de drie kwartier kunnen doen. Ikzelf ben meestal binnen het halfuur klaar, alleen wanneer ik mijn shock-programma voor de armen doe (1x per maand) dan ben ik drie kwartier tot een uur bezig.

Wat voor jou het beste is moet je zelf even proberen. Misschien groei je beter met een aparte armendag, misschien door ze met borst en rug te combineren.

oke mooi om te weten, als we m'n schema omgooien zal ik het een uit elkaar doen.

en ik train niet 75 min alleen arm. doe eerst 5 min opwarmen, dan ff de buik, dan de armen, en dan nog kwartiertje cardio. nee met armen ben ik niet langer dan 45 min bezig.

woensdag 25 juni 2003 @ 23:25:02 #108
19907 Dobje
Gaping Hole Safari!
pi_11380520
Ik zou graag wat meer massa willen hebben maar hoe?
Ik ben nu maar wat aan het aankutten maar zou graag een trainingsschema willen hebben.
Ik kan het niet aan de instructeurs vragen want ik train namelijk op me broer zijn sleutel.
Ik heb al wel wat train schema's van http://www.fitness-island.com/.
Maar bij die schema's zitten altijd been oefeningen en die wil ik niet doen want daar ben ik al wel tevreden mee.
Ik zou graag me borst willen trainen, biceps,triceps en me buik wat trainen.
Wat raden jullie me aan als beginner?
An ancient Zuludong wise man once said that holy artifacts would be found in the holes of foreign girls. Lacy soon finds herself being prodded for this mystical treasure!
pi_11387413
Benen altijd meepakken in je schema, als je deze zwaar pakt en oefeningen zoals squats gaat doen kun je hier echt algehele massa mee bouwen. Met squatten en deadliften bijvoorbeeld belast je meerdere spiergroepen. Tevens is aangetoond dat het trainen van je benen invloed heeft op bepaalde hormoonspiegels (vraag me even niet welke) waardoor je in het algemeen sneller zal groeien.

Verder mis ik rug en schouders in je verhaal, dit zijn uitermate belangrijke spiergroepen als je een wat 'breder' lichaam wilt hebben.

Het enkel trainen van borst, armen en buik is iets wat je vaak gasten ziet doen die 2 maanden voor de vakantie komen om daarna strak het strand op te kunnen. Deze mensen geven het meestal snel op, omdat ze geen resultaat zien. Als je een dergelijk schema wel langer aanhoudt, dan kloppen de verhoudingen op een gegeven moment niet meer.

Als je echt van plan bent redelijk wat massa aan te gaan zetten, zou ik dus echt alle spiergroepen trainen. Neem genoeg rust, in het begin kan je elke spiergroep nog wel 2x per week pakken, als je wat verder komt zul je dit misschien naar 1x per week moeten terugbrengen. Verder is het van belang dat je veel en goed eet!

pi_11389479
Ik heb wel een aantal schema's voor je. Uitgezocht door een officieel Fitness-instructeur. Ik zelf doe 2 a 3 keer per week krachttraining en daarnaast nog 3 a 4 keer per week judotraining. Voordat je resultaat ziet duurt het wel even, maar blijf vooral geconcentreerd en regelmatig doorwerken dan komt het vanzelf. Één van de belangrijkste dingen is dat je rustig aan moet beginnen. Dumbels van 2 en 4 kilo zijn niet voor niets te vinden in een krachthonk, gebruik die dus. Voel je dat je meer aan kan, ga dan over naar een wat zwaarder gewicht. Als je schema's nodig hebt moet je het maar even mailen naar olmo_85@hotmail.com.
pi_11389701
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 13:28 schreef Olmo het volgende:
Dumbels van 2 en 4 kilo zijn niet voor niets te vinden in een krachthonk, gebruik die dus.
Dacht dat die er alleen lagen voor revaliderende bejaarden
  donderdag 26 juni 2003 @ 13:51:17 #112
54031 Levensgenieter
pi_11389954
Nou Raregek

Ik ga niet quoten dat hele bericht dat je geschreven hebt voor mij. Bedankt voor de reactie trouwens.

Ik ben van plan om toch eerst wat vet te verbranden door cardio inderdaad. In de sportschool hebben ze zeker 30 goede apparaten staan waar je kunt zweten. Zelf heb ik best een goede hometrainer dus die kan ik daarnaast gaan gebruiken.

Verder ben ik van plan om toch maar te beginnen met weinig kilo's en veel herhalingen. Ik ga niet meteen proberen om zoveel mogelijk te tillen.

Ook moet ik op mijn drank gebruik gaan letten. Geen frisdrank met suiker meer, en geen grote hoeveelheden bier meer door de week. Eten dat doe ik nog niet extreem veel.

Alleen nu nog de motivatie en doorzettingsvermogen. Een paar maanden geleden ben ik thuis begonnen met sit-ups en biceps en cardio. Maar toen ik na 3 weken nog steeds niet veel vooruitgang merkte ben ik weer afgehaakt.

Jammer dat het maanden duurt voordat je resultaat ziet

Maar dan geldt ook weer : " No pain, no gain ".

En dat is misschien wel het leuke ervan. Dat je na 1-2 jaar kan zeggen dat het heeft geloont.

4 jaar geleden kreeg ik nog complimenten van mensen dat ik zo goed eruit zag. En toen vroegen ze steeds hoe ik dat gedaan heb.

Nu zeggen ze tegen me dat het zonde is dat ik niet ben door gegaan.

Zelf vraag ik me ook af hoe ik er nu zou uitzien als ik niet was gestopt ermee

En heel dom dat ik niet ben doorgegaan

Ik zat op een punt waarbij ik alleen nog maar hoefde bij te houden. Ik zat op het punt waarbij ik om verder te komen creatine moest gebruiken.

Maar goed. Het is wel een uitdaging nu om het weer op te pakken

ADOS: soms zeg je dat gewoon. En soms geloof je niets dan duisternis. En hoe moet je dan verder?
pi_11390556
Ik train zelf 3 keer per week, en nu zit ik eens te kijken naar schema's. Daar gaat mijn vraag dan ook over.

Wat is jullie favoriete schema?

Ik zelf train dit:
Dag 1:
Rug
Biceps

Dag 2:
Benen
Triceps

Dag 3:
Borst
Schouders

Maar ik zat me af te vragen... Als je je rug traint, dan belast je ook je biceps tijdens die oefeningen. En als je je schouders en je borst traint, dan belast je ook je triceps.
Dus, als je die gedachte meeneemt, dan zou ik op dit schema uitkomen:
Dag 1:
Rug
Triceps

Dag 2:
Benen
Schouders

Dag 3:
Borst
Biceps

Wat vinden jullie hiervan?

Rukken tot het pijn doet
pi_11390825
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 14:19 schreef mrSolid het volgende:
Ik train zelf 3 keer per week, en nu zit ik eens te kijken naar schema's. Daar gaat mijn vraag dan ook over.

Wat is jullie favoriete schema?

[schema's]

Wat vinden jullie hiervan?

Dat eerste schema zou ik sowieso wat omgooien. Waarom heb je hier gekozen voor benen met triceps en niet borst met triceps? Dat is me niet helemaal duidelijk.

dag 1: rug+biceps+achterkant schouders
dag 2: benen+buik
dag 3: borst+triceps+voor- en zijkant schouders

In dit schema belast je de triceps 1x ipv 2x zoals in jouw schema (jij pakt triceps apart bij benen en op dag 3 pak je die ook nog eens mee met borst)

Dat tweede schema kan ook werken. Je belast hierbij de biceps en triceps wel 2x per week, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Voordeel is wel dat door triceps na de rug en biceps na de borst te pakken, je meer kracht over hebt om je armen eens goed aan te pakken.

pi_11391095
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 13:51 schreef Levensgenieter het volgende:
Nou Raregek

Ik ga niet quoten dat hele bericht dat je geschreven hebt voor mij. Bedankt voor de reactie trouwens.

Graag gedaan. Ik ga jou wel quoten, want ik verveel me hier op stage en heb mijn eindpunt toch al gehad
quote:
Ik ben van plan om toch eerst wat vet te verbranden door cardio inderdaad. In de sportschool hebben ze zeker 30 goede apparaten staan waar je kunt zweten. Zelf heb ik best een goede hometrainer dus die kan ik daarnaast gaan gebruiken.
Goed plan! Probeer af en toe eens voor het ontbijt (op een lege maag dus) 40 minuten te gaan cardio'en. Je begint dan vrijwel direct je vetreserves aan te spreken! Wel erg zwaar.
quote:
Verder ben ik van plan om toch maar te beginnen met weinig kilo's en veel herhalingen. Ik ga niet meteen proberen om zoveel mogelijk te tillen.
Inderdaad, het is beter om eerst je uitvoering weer helemaal onder de knie te krijgen. Iedereen kan smijten met gewichten op een verkeerde manier.
quote:
Ook moet ik op mijn drank gebruik gaan letten. Geen frisdrank met suiker meer, en geen grote hoeveelheden bier meer door de week. Eten dat doe ik nog niet extreem veel.
Ik probeer zelf maar 1 dag per week bier te drinken. Lukt niet altijd moet ik zeggen, maar hou het inderdaad beperkt. Als je eerst gaat afvallen hoef je nog niet veel te eten, probeer echter wel 6x per dag kleine porties te eten om je verbranding goed op gang te houden. Niet teveel koolhydraten, liever iets meer eitwitten.
quote:
Alleen nu nog de motivatie en doorzettingsvermogen. Een paar maanden geleden ben ik thuis begonnen met sit-ups en biceps en cardio. Maar toen ik na 3 weken nog steeds niet veel vooruitgang merkte ben ik weer afgehaakt.
Thuis trainen vergt een ijzeren discipline en in de sportschool heb je meer en betere apparatuur tot je beschikking. Dan gaat het vast wel een stuk beter.
quote:
Jammer dat het maanden duurt voordat je resultaat ziet

[...]

Ik zat op een punt waarbij ik alleen nog maar hoefde bij te houden. Ik zat op het punt waarbij ik om verder te komen creatine moest gebruiken.

Maar goed. Het is wel een uitdaging nu om het weer op te pakken

Misschien helpt het als ik zeg dat je niet op een nulpunt start. Aangezien je al flink wat getraind hebt, zul je sneller vooruitgaan dan een echte beginner. Je spieren hebben namelijk een soort geheugen, waardoor ze zich sneller aan kunnen passen als je weer gaat trainen!
  donderdag 26 juni 2003 @ 15:08:02 #116
54031 Levensgenieter
pi_11391601
Ik start zeker niet op een nulpunt

De basis is nog steeds aanwezig.

Mijn doel is altijd geweest om zo te worden als 100 meter sprinters. De lichaamsbouw heb ik daarvoor.

Nu nog keihard werken om het te bereiken

Heb er best zin in

pi_11393348
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 14:32 schreef raregek het volgende:
Dat tweede schema kan ook werken. Je belast hierbij de biceps en triceps wel 2x per week, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Voordeel is wel dat door triceps na de rug en biceps na de borst te pakken, je meer kracht over hebt om je armen eens goed aan te pakken.
Ja, daar gaat het me inderdaad om. Als ik mijn rug train, belast ik daarbij mijn biceps, en kan ik dus niet meer voluit gaan in de biceps-oefeningen.
Vergelijkbaar als ik mijn schouders train belast ik mijn triceps.

Vandaar dus:
Rug + Triceps
Borst + Biceps

Ik ga dit gewoon eens een aantal keer proberen. En daarna ook een aantal keer jouw schema, waarbij ik doe:
Rug + Biceps
Borst + Triceps
En dan ook nog Benen + Schouders
(Omdat ik niet meer dan 2 spiergroepen per keer wil trainen vanwege de tijd die ik per dag kwijt ben anders)

Rukken tot het pijn doet
  donderdag 26 juni 2003 @ 17:07:53 #118
19479 Mr.J
pi_11394326
Benen + Schouders

En waar zijn je kuiten/traps/buik/onderarmen?

Misschien heb je hier wat aan:
http://home.planet.nl/~geem0005/trainingsschema.doc

donderdag 26 juni 2003 @ 17:51:19 #119
54031 Levensgenieter
pi_11395239
Iemand een idee hoe je moet trainen om in de buurt te komen van het lichaam van de 100 meter sprinters mannen op de olympische spelen

Ik denk dat je dan vooral zwaar moet trainen. Maar hoe ga je dat aanpakken???? En hoelang mag je dan cardio doen

Hoe bouw je die spiermassa op????

Als ik ga beginnen dan is dat mijn streven. Alleen wil ik dus niet dat ik teveel ga afvallen. Ik wil toch massa blijven houden.

Straks maar ff op google zoeken hoe die mensen trainen. Lijkt me sterk dat ze 10 kilometer rennen. Ze moeten het denk ik toch hebben van kracht en niet zozeer van uithoudingsvermogen.

Dit is altijd mijn doel geweest zo'n beetje. Denk dat dit toch echt heel veel inzet vereist.

pi_11396135
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 17:51 schreef Levensgenieter het volgende:
Iemand een idee hoe je moet trainen om in de buurt te komen van het lichaam van de 100 meter sprinters mannen op de olympische spelen

Dit is altijd mijn doel geweest zo'n beetje. Denk dat dit toch echt heel veel inzet vereist.

Gasten trainen heel erg op explosiviteit. Spieren zijn dus kort en dik, lange afstandslopers hebben lange, dunne spieren.

Die spiermassa die zij hebben is zeker wel te bereiken hoor, zo overdreven gespierd is dat niet. Het moeilijke is om zo droog te komen staan. Doordat ze een zeer laag vetpercentage hebben, worden die spieren nog eens extra gedefinieerd.

Maar die gozers zitten niet elk weekend aan het bier kan ik je vertellen .

donderdag 26 juni 2003 @ 21:11:12 #121
19479 Mr.J
pi_11399561
En tja, deze atleten zijn niet clean hoor.
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:49:06 #122
54031 Levensgenieter
pi_11403268
Ik heb in de tijd dat ik fanatiek aan het sporten was alles geprobeerd om mijn schouders te ontwikkelen zoals de foto die ik net postte.

Ik deed zowat alles om die schouders afgetraind te krijgen.

Maar ik kreeg ze niet droog. En vooral kreeg ik ze niet zo goed ontwikkeld.

Borstspieren was wat makkelijker. Maar ook niet dat het droog stond.

Pffffff 20 kilo per schouder drukken was ook al niet voldoende. Het bleef bij een matig resultaat.

En zoals de persoon net al schreef. Clean zijn ze niet te noemen. Maar het ziet verdomme wel cool uit

vrijdag 27 juni 2003 @ 08:07:40 #123
19479 Mr.J
pi_11406244
Schouders aanpakken;

Je schouder bestaat uit 3 delen:
Voorste kop
Middelste kop
Achterste kop

Deze alledrie apart pakken via een oefening + 1 drukoefening (stang of dumbbell) en je hebt 4 oefeningen van 3 setjes.

Mooie workout die resulaat geeft.

PS: Traps (monnikskapspier enzo) zien als een aparte spiergroep en ook als zodanig behandelen. Dus niet bij je schoudertraining doen, maar erna als je begrijpt wat ik bedoel.

vrijdag 27 juni 2003 @ 12:17:12 #124
54031 Levensgenieter
pi_11410231
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 08:07 schreef Mr.J het volgende:
Schouders aanpakken;

Je schouder bestaat uit 3 delen:
Voorste kop
Middelste kop
Achterste kop

Deze alledrie apart pakken via een oefening + 1 drukoefening (stang of dumbbell) en je hebt 4 oefeningen van 3 setjes.

Mooie workout die resulaat geeft.

PS: Traps (monnikskapspier enzo) zien als een aparte spiergroep en ook als zodanig behandelen. Dus niet bij je schoudertraining doen, maar erna als je begrijpt wat ik bedoel.

De schouders trainde ik als volgt.

Met de stang. Drukken op de bank achter de nek. Veel gewichten en weinig herhalingen.

Met de dumbell's, van die zwaaiende bewegingen maken zijwaarts. Niet te snel zwaaien maar rustig zodat ik de pijn voelde.

Met de dumbell's, zwaaiende bewegingen voorwaarts. Ook niet te snel. Rustig weer.

Met het apparaat. Op een kruk zittend en dan per schouder drukken. Zoveel mogelijk gewicht. Weinig herhalingen.

Meer oefeningen had ik niet.

Ik trainde altijd zonder begeleiding. Zelf bepaalde ik hoeveel gewicht ik nam. En hoeveel herhalingen en welke oefeningen.

Na jaren trainen was ik niet tevreden met het resultaat dus. Toch was het in verhouding allemaal best okey. Hoewel de borstspieren beter ontwikkeld waren dan de schouders. Maar het verschil was niet extreem groot.

vrijdag 27 juni 2003 @ 13:02:09 #125
19479 Mr.J
pi_11411081
Niemand is symetrisch.

gewoon doorgaan, uiteindelijk komt het wel goed.

zaterdag 28 juni 2003 @ 00:59:56 #126
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_11424145
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 12:17 schreef Levensgenieter het volgende:

[..]

De schouders trainde ik als volgt.

Met de stang. Drukken op de bank achter de nek. Veel gewichten en weinig herhalingen.

Met de dumbell's, van die zwaaiende bewegingen maken zijwaarts. Niet te snel zwaaien maar rustig zodat ik de pijn voelde.

Met de dumbell's, zwaaiende bewegingen voorwaarts. Ook niet te snel. Rustig weer.

Met het apparaat. Op een kruk zittend en dan per schouder drukken. Zoveel mogelijk gewicht. Weinig herhalingen.

Meer oefeningen had ik niet.

Ik trainde altijd zonder begeleiding. Zelf bepaalde ik hoeveel gewicht ik nam. En hoeveel herhalingen en welke oefeningen.

Na jaren trainen was ik niet tevreden met het resultaat dus. Toch was het in verhouding allemaal best okey. Hoewel de borstspieren beter ontwikkeld waren dan de schouders. Maar het verschil was niet extreem groot.

Dan moet je meer eten, of creatine gebruiken.

Mijn schouders groeien als kool, 3 keer in de week trainen...

Forum Admin zaterdag 28 juni 2003 @ 01:06:26 #127
58651 crew  murp
murp
pi_11424228
wat is de beste manier van vet verbranden... en wat voor stoffen helpen bij het opbouwen van de spieren...( als in extra hulp.. ) ben wat dat betreft een N00b @ fitness.... iemand een suggestie..?

wil na de vakantie beginnen met fitness...

zaterdag 28 juni 2003 @ 01:45:26 #128
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_11424809
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 01:06 schreef murp het volgende:
wat is de beste manier van vet verbranden... en wat voor stoffen helpen bij het opbouwen van de spieren...( als in extra hulp.. ) ben wat dat betreft een N00b @ fitness.... iemand een suggestie..?

wil na de vakantie beginnen met fitness...

Vet verbranden = cardio (rennen, fietsen etc.)
Opbouw spieren = eiwit

offtopic: als je ff een beetje zoekt vind je hier al bakken info over.

pi_11426065
Ben de afgelopen paar weken met een dumbbell bezig geweest en er kwam al resultaat.

En elke keer als ik mn arm spande zag ik echt groot verschil met wanneer ik hem ontspannen hield

nu voelde ik me vandaag niet zo goed ebn heb 16 uur op mn bed gelegen.

En nu lijkt mn arm zo een centimeter smaller te zijn? verschil is stuk kleiner iig.

vooral ook de spieren op de achterkant van mn bovenarm lijken niet meer groter te worden

Kan het zijn dat door 16 uur op je bed liggen en niet eten in een keer je spieren helemaal afbreken en al die weken trainen voor niks is geweest?

Voel me ook wat zwakker en kan nu ook een kilo minder met mn setjes

pi_11426116
Ik train trouwens zo:

Dumbbell doe ik 9 kilo op dus 11 in totaal

Dan doe ik eerst 10 keer
2 minuten pauze
Dan 8 keer
2 minuten pauze
Dan 6 keer
2 minuten pauze
dan 6 keer

Einde oefening.
En elke laatste beweging gaat echt moeizaam dus volgens mij doe ik het wel goed zo
(Hou trouwens mn rug recht en hou mn arm iets gebogen)

Alleen moet je met zon korte oefening ook elke keer 2 dagen rust houden? deed elke keer 1 dag en ging wel goed maar las pas dat je spieren minimaal 2 dagen nodig hebben dus ik doe nu ene dag rechts, andere dag links en dan weer rechts etc.

links is trouwens stuk zwakker dan rechts. Doe 8 kilo met links.

Ik wil als ik beide armen goed getraind heb pas op fitness. Want ik heb zoiets van zonder sterke armen kan je heel veel andere oefeningen voor andere spieren niet doen.

Is er trouwens ergens een lijst met voedsel waar veel eiwitten enzo in zitten?

Ik eet meestal 4 boterhammen waarvan 2 met boter, pindakaas en hagelslag en 2 met boter en hagelslag en dan nog 2 ontbijtkoeken en sávonds gewoon wat de pot schaft

Ik wil namelijk absoluut geen vet verliezen met mn trainingen en wil juist aankomen want weeg veeeeeeeeels te weinig (1.80 en 49 kilo )

Ik kan trouwens redelijk makkelijk opdrukken alleen de volgende oefening gaat voor geen meter;

http://www.fitness-island.com/oefeningen/binnenborst1.shtml

ik neem die houding aan en ik zak elke keer door mn rug en kom echt no-way weer omhoog

en die training is om je binnenkant van je borstspieren te trainen maar krijg alleen maar pijn in de buitenkant van mn armen.

Die zwakke rug heb ik al vanaf dat ik me kan herinneren. Als ik ergens lang moet staan krijg ik pijn.

Ook een keer een oefening gedaan voor mn onderrug maar doet gewoon te snel te pijn. Beetje pijn moet wel maar dit is niet echt leuk zo.

Weet iemand een oefening om geleidelijk je onderrug een beetje te versterken?

[Dit bericht is gewijzigd door Hertog_Martin op 28-06-2003 05:29]

zaterdag 28 juni 2003 @ 12:03:09 #131
19479 Mr.J
pi_11428198
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 05:07 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ben de afgelopen paar weken met een dumbbell bezig geweest en er kwam al resultaat.

En elke keer als ik mn arm spande zag ik echt groot verschil met wanneer ik hem ontspannen hield

nu voelde ik me vandaag niet zo goed ebn heb 16 uur op mn bed gelegen.

En nu lijkt mn arm zo een centimeter smaller te zijn? verschil is stuk kleiner iig.

vooral ook de spieren op de achterkant van mn bovenarm lijken niet meer groter te worden

Kan het zijn dat door 16 uur op je bed liggen en niet eten in een keer je spieren helemaal afbreken en al die weken trainen voor niks is geweest?

Voel me ook wat zwakker en kan nu ook een kilo minder met mn setjes

Kijk niet van dag tot dag.

Wat je kwijt bent door zo lang in je bed te liggen is naw vocht. Niets om je druk om te maken dus.

pi_11431081
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 05:22 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik wil als ik beide armen goed getraind heb pas op fitness. Want ik heb zoiets van zonder sterke armen kan je heel veel andere oefeningen voor andere spieren niet doen.
Gewoon meteen naar de sportschool. Alle spiergroepen aan gaan pakken en dan groeien je armen vanzelf mee.
quote:
Is er trouwens ergens een lijst met voedsel waar veel eiwitten enzo in zitten?
Ja, maar ben ff te lui om die op te zoeken. Goede eiwitbronnen: kwark, vis (bv. tonijn), kip, eieren, melk etc. Whey-eiwitten zijn ook als supplement te koop.
quote:
Ik eet meestal 4 boterhammen waarvan 2 met boter, pindakaas en hagelslag en 2 met boter en hagelslag en dan nog 2 ontbijtkoeken en sávonds gewoon wat de pot schaft

Ik wil namelijk absoluut geen vet verliezen met mn trainingen en wil juist aankomen want weeg veeeeeeeeels te weinig (1.80 en 49 kilo )

Ik vind het niet gek dat je te weinig weegt, je eet nl. veel en veel te weinig. Als jij spiermassa wilt gaan aanzetten zul je echt 6x op een dag en veel meer dan wat je nu doet gaan eten.
quote:
Weet iemand een oefening om geleidelijk je onderrug een beetje te versterken?
Op de sportschool kun je bijv. deze doen:
pi_11431489
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 15:40 schreef raregek het volgende:

Op de sportschool kun je bijv. deze doen:
[afbeelding]

ja en dan nog wel ff een gewichtje van 10 of 15 kilo vasthouden heh?
pi_11432215
Is wat ik eet echt zo weinig? 4 boterhammen, 2 ontbijtkoeken, tussendoortjes gewoon als koeken en kitkts enzo.. bord vol avondeten, toetje, sávonds nog weer wat tussendoortjes en in het weekend hapjes enzo.

als dat zo is dan heeft mn ma me altijd veels te weinig gegeven want ben gewoon niks anders gewend.

Maarre ff over die producten waar eiwitten in zitten.
Je noemt kwark, vis en melk enzo maar dat zijn net weer dingen die ik absoluut niet lekker vind

pi_11433051
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:23 schreef Hertog_Martin het volgende:
Is wat ik eet echt zo weinig? 4 boterhammen, 2 ontbijtkoeken, tussendoortjes gewoon als koeken en kitkts enzo.. bord vol avondeten, toetje, sávonds nog weer wat tussendoortjes en in het weekend hapjes enzo.

als dat zo is dan heeft mn ma me altijd veels te weinig gegeven want ben gewoon niks anders gewend.

Je noemt kwark, vis en melk enzo maar dat zijn net weer dingen die ik absoluut niet lekker vind

Kijk, met tussendoortjes en dergelijke zal je heus wel een hoop naar binnen stouwen, maar dat zijn nou net de dingen die je niet moet eten. Of tenminste tot een minimum beperken. Ontbijtkoek, kitkat, koeken, hapjes, toetje etc: dit is allemaal suiker en verzadigde vetten. Dit moet je dus juist niet hebben. Het enige goede wat ik tot nu toe zie staan zijn die 4 boterhammen (het beleg bij jou bestond uit pindakaas en hagelslag geloof ik, gooi die hagelslag er maar uit dat is ook 1 en al suiker) en je avondeten zal ook wel redelijk zijn. Ik bedoel dus dat de hoeveelheid 'schone' voeding te weinig is.

Vervang die tussendoortjes eens door boterhammen. Zo donker mogelijk liefst. Beleg die boterhammen met kipfilet of gebakken ei, dan krijg je een hoop koolhydraten en eiwitten binnen.

Die producten die ik opnoemde en jij niet lust, zijn wel bij uitstek geschikt als eiwit-bron. En waarom zou je het lekker moeten vinden als je als doel spiermassa hebt? No pain, no gain. Denk je dat ik nou echt zit te genieten als ik 's ochtends 500 gram kwark naar binnen zit te stouwen? Nee, ik vind het ook niet lekker, maar of je stelt je niet aan en werkt het naar binnen of je pleurt er wat fruit ofzo doorheen of wat zoetstof voor mijn part.

Als je moeilijk aan je eiwitten komt is een whey-supplement aan te raden. Dat meng je gewoon met water of melk en zuipen maar.

Maar dit alles gaat pas op als je echt serieus gaat trainen in een sportschool, als jij een beetje thuis een paar oefeningen doet hoef je echt nog niet zo op je voeding te gaan letten, resultaten zullen er toch niet echt zijn. Eiwitten heb je pas echt nodig als je zwaar gaat trainen.

zaterdag 28 juni 2003 @ 18:52:27 #136
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_11433512
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 17:23 schreef Hertog_Martin het volgende:

Ja t stelt niks voor.
Maak er eerder 14 broodjes van en ga niet tussendoortjes zitten happen, eet dan liever 2 borden warm.

Zonder eiwit geen spieren, dus niet verwent en zinnig doen, gewoon eten..

zaterdag 28 juni 2003 @ 21:03:53 #137
19479 Mr.J
pi_11435273
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 18:52 schreef El-Rico het volgende:

[..]

Ja t stelt niks voor.
Maak er eerder 14 broodjes van en ga niet tussendoortjes zitten happen, eet dan liever 2 borden warm.

Zonder eiwit geen spieren, dus niet verwent en zinnig doen, gewoon eten..

+3 Inzichtvol

pi_11441238
Ok,

zal het dan wel rustig opbouwen want van de ene dag op de andere ineens 10 broodjes meer eten lijkt me geen slim plan

Die 14 broodjes zijn trouwens over de hele dag of echt s'ochtens 7 en met lunch 7?

Maar het moet wel ff duidelijk zijn dat ik ook in vet wel wat wil aankomen. Dus als ik alles met vet en suikers enzo weglaat dan is dat ook niet echt goed.

Merk trouwens wel resultaten door die paar oefeningetjes thuis. Kan om de zoveel tijd weer een kilo erbij doen op de halter en mn bovenarm is ook wat breder geworden

Ik wil geen bodybuilder-achtig lichaam hebben maar gewoon beetje breder worden en omdat ik vel over been ben heb ik liever spier over been.

pi_11441272
Drink trouwens wel chocomelk en vergeleek het net ff met melk en er zitten evenveel eiwitten in en ook nog eens bijna evenveel calcium (115 en melk 120)

s'avonds eten we trouwens gewoon normaal..

Bijna altijd wel vlees.
Vaak aardappels en groenten
Maar ook vaak italiaans eten en bami en nasi enzo.

Hoeveel eiwitten eten jullie per dag? weet niet of jullie dat een keer gemeten hebben? (door te kijken hoeveel gram je van iets eten en dan het aantal eiwitten per gram enzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Hertog_Martin op 29-06-2003 07:02]

zondag 29 juni 2003 @ 14:21:45 #140
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_11445021
quote:
Op zondag 29 juni 2003 06:54 schreef Hertog_Martin het volgende:
Drink trouwens wel chocomelk en vergeleek het net ff met melk en er zitten evenveel eiwitten in en ook nog eens bijna evenveel calcium (115 en melk 120)

Bijna altijd wel vlees.

Hoeveel eiwitten eten jullie per dag? weet niet of jullie dat een keer gemeten hebben? (door te kijken hoeveel gram je van iets eten en dan het aantal eiwitten per gram enzo.

Ik at altijd 3 rauwe eieren (zonder eigeel of course), nu gewoon eitwit shakes. Drink 2 liter melk per dag.

Even nog een tip, neem wel wat nuttigs op die broodjes zoals kipfilet of rosbief, en geen hagelslag...

pi_11445280
quote:

Bijna altijd wel vlees.

ik eet meestal zo'n 120 gram eiwitten per dag (tenminste probeer ik).
Heb ik geen shakes enzo bij nodig, haal ik allemaal uit me voeding
1 bak kwark + 1 blikje tonijn is al goed voor 100 gram.
En dan de rest van je voeding, zit ik er zo aan

Maarja als je niet van vis of kwark houdt, zul je het uit andere eiwitrijke bronnen moeten halen, zoals kip. Maarja dan kom je echt heel veel kip aan het eten.

Waarom denk je dat zoveel bb altijd kwark eten? Dat spul is lekker, makkelijk weg te werken en vol met eiwitten, als je dat niet eet moet je enorm veel kip gaan eten ofzo

♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫ ♪♫
pi_11452850
quote:
Op zondag 29 juni 2003 14:21 schreef El-Rico het volgende:

[..]

Ik at altijd 3 rauwe eieren (zonder eigeel of course), nu gewoon eitwit shakes. Drink 2 liter melk per dag.

Even nog een tip, neem wel wat nuttigs op die broodjes zoals kipfilet of rosbief, en geen hagelslag...

ei-geel is nou juist toppie.. je kan gewoon weer eieren eten heur. 1 per dag is zowiezo geen probleem meer.
  zondag 29 juni 2003 @ 21:58:05 #143
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_11452872
Ik eet echt amper eieren
aka Man-Mountain
  zondag 29 juni 2003 @ 22:17:27 #144
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_11453344
quote:
Op zondag 29 juni 2003 21:56 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

ei-geel is nou juist toppie.. je kan gewoon weer eieren eten heur. 1 per dag is zowiezo geen probleem meer.

Ja ga jij maar lekker rauw eigeel eten.
pi_11453805
Ik zoek een trainingschema voor de onderarmen...

Ik heb zwakke polsen en vrij dunne onder armen....
Ik ben echter aangewezen op fitness apparatuur en geen losse dumbels of stangen.

Enkele 'thuis' oefeningen is wel een mogelijkheid!

zondag 29 juni 2003 @ 23:01:53 #146
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_11454203
Jammer van de dumbells. Toen ik lang geleden mn biceps ging trainen met dumbells(ipv barbell) was een leuke bijkomstigheid dat mn onderarmen echt groot werden. Bijv, als je je pols niet buigt maar recht houdt dan verdeel je de kracht op je onderarmen en biceps, als je m wel buigt(naar je onderarm toe) dan pak je meer de bicep
aka Man-Mountain
  zondag 29 juni 2003 @ 23:12:27 #147
59455 ClaudiaXXX
My B**bs are Fake, So what ?!?
pi_11454454
Ben al een hele tijd op zoek naar een leuke sportschool in de buurt van Haarlem die ook op zaterdag en zondag open is. Iemand een suggestie ?
pi_11456136
quote:
Op zondag 29 juni 2003 23:12 schreef ClaudiaXXX het volgende:
Ben al een hele tijd op zoek naar een leuke sportschool in de buurt van Haarlem die ook op zaterdag en zondag open is. Iemand een suggestie ?
In Haarlem-Zuid zit een Van der Valk hotel. Op de 4e etage daar zit Anybody Healthcenter. Train er zelf ook, 365 dagen per jaar open (in t weekend en met feestdagen alleen niet de hele dag), goedkoop en een goede sfeer.

www.anybody-healthcenter.nl

maandag 30 juni 2003 @ 08:56:44 #149
46511 Linz
held der helden
pi_11457758
iemand ervaring met de AB Swing van tel sell? Is dat goed om een klein buikje weg te werken?
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
  maandag 30 juni 2003 @ 10:47:50 #150
59455 ClaudiaXXX
My B**bs are Fake, So what ?!?
pi_11459150
Bedankt !

Ik ga zeker binnekort even kijken !

pi_11462337
quote:
Op maandag 30 juni 2003 08:56 schreef Linz het volgende:
iemand ervaring met de AB Swing van tel sell? Is dat goed om een klein buikje weg te werken?
Alles van tel sell is per definitie troep. En daarbuiten: je buikje werk je niet weg door je buikspieren te trainen, maar door vet te verbranden. En vet verbranden doe je door een goed dieet te volgen of door cardio of allebei.

Wat je wel kan bereiken met buikspieroefeningen zijn duidelijk zichtbare buikspieren, maar zolang er een laagje vet overheen zit zie je dit dus niet. Ga eerst je buik wegtrainen met cardio en als je je buikspieren wil trainen doe dit dan met fatsoenlijke oefeningen en niet met zo'n ABswing.

pi_11462931
quote:
Op zondag 29 juni 2003 06:14 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ok,

zal het dan wel rustig opbouwen want van de ene dag op de andere ineens 10 broodjes meer eten lijkt me geen slim plan

Gewoon opbouwen ja, je zult zien dat je er eerst nog moeite mee hebt om 3x zoveel te gaan eten, maar hier ben je zo aan gewend en dan weet je niet anders meer.
quote:
Die 14 broodjes zijn trouwens over de hele dag of echt s'ochtens 7 en met lunch 7?
Eet minstens 6x per dag, dus verspreid ook je brood over de dag ja.
quote:
Maar het moet wel ff duidelijk zijn dat ik ook in vet wel wat wil aankomen. Dus als ik alles met vet en suikers enzo weglaat dan is dat ook niet echt goed.
Je redeneert verkeerd. Je zet vet aan (en als je traint ook spiermassa) als je meer calorieen inneemt dan dat je verbrand. Dus ook met gezonde voeding zonder veel verzadigde vetten en suikers kun je vet aankomen hoor. Onverzadigde vetten zijn juist weer een onmisbaar deel van je voeding, mits beperkt ingenomen.
quote:
Merk trouwens wel resultaten door die paar oefeningetjes thuis. Kan om de zoveel tijd weer een kilo erbij doen op de halter en mn bovenarm is ook wat breder geworden

Ik wil geen bodybuilder-achtig lichaam hebben maar gewoon beetje breder worden en omdat ik vel over been ben heb ik liever spier over been.

Geloof me, voordat je een bodybuilder-achtig lichaam hebt ben je jaren verder van intensieve training en een uitgebalanceerde voeding en rust. Dus train er maar lekker op los.
quote:

Bijna altijd wel vlees.

Drink gewoon melk, in chocomelk zit veel suiker.
quote:
Als je flink traint mag je uitgaan van tussen de 2 en 2,5gr eiwit per kg vetvrije massa. Dus stel je weegt 100 kg tegen 10% vet, dan is je vetvrije massa 90kg. Dan zit je dus rond de 200 gram eiwit bijvoorbeeld.

Mijn vvm is zo'n 85kg, ik neem tussen de 170 en 200 gr. eiwit per dag.

maandag 30 juni 2003 @ 23:35:15 #153
46511 Linz
held der helden
pi_11476340
quote:
Op maandag 30 juni 2003 13:30 schreef raregek het volgende:

[..]

Alles van tel sell is per definitie troep. En daarbuiten: je buikje werk je niet weg door je buikspieren te trainen, maar door vet te verbranden. En vet verbranden doe je door een goed dieet te volgen of door cardio of allebei.

Wat je wel kan bereiken met buikspieroefeningen zijn duidelijk zichtbare buikspieren, maar zolang er een laagje vet overheen zit zie je dit dus niet. Ga eerst je buik wegtrainen met cardio en als je je buikspieren wil trainen doe dit dan met fatsoenlijke oefeningen en niet met zo'n ABswing.

Wat voor oefeningen zijn dan gebruikelijk voor het verbranden van buikvet? Je moet toch bewegen? En waar beter bewegen dan bij je buik, in dit geval buikspieren? Die AB swing is toch een zittende sit up?
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_11477967
quote:
Op maandag 30 juni 2003 23:35 schreef Linz het volgende:

[..]

Wat voor oefeningen zijn dan gebruikelijk voor het verbranden van buikvet? Je moet toch bewegen? En waar beter bewegen dan bij je buik, in dit geval buikspieren? Die AB swing is toch een zittende sit up?

Locaal vet verbanden zoals jij dat voor ogen hebt is niet mogelijk. Je kunt niet zeggen: "oh, laat ik eens wat buikvet verbranden". Vet verbranden doe je over je gehele lichaam, waarbij de buik bij de man meestal de laatste plek is waar het vet verdwijnt. Het verbranden van vet doe je door fietsen, lopen, roeien etc. Pas na 20 minuten inspanning begin je met vet verbranden.

De AB swing is een apparaat om de buikspieren te versterken, vet op de buik zul je er niet mee verbranden, of je moet als een gek 40 minuten lang op en neer gaan schommelen. Met sit-ups verbrand je ook geen vet hoor. Er zijn dus veel betere en effectievere manieren om je vet kwijt te raken.

pi_11509033
Welke oefeningen doen jullie om je buitenste triceps te trainen?

Ik doe de volgende oefeningen voor triceps, maar ik heb 't gevoel alsof ik hier alleen de binnenkant mee train:

push/pull; staand een schouderbrede stang naar beneden duwen, waarbij je je bovenarmen strak langs je lichaam houdt
zittend; een apparaat waar je zit, en dan 2 stangen omlaag duwen, armen gebogen naar achteren
dumbells omhoog stoten; hand achter je hoofd en dan omhoog duwen.

Rukken tot het pijn doet
  woensdag 2 juli 2003 @ 15:19:48 #156
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_11511541
Ik doe maar een oefening voor triceps en die werkt prima: skullcrushers

Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_11512002
>>> HMB versus GLUTAMINE <<<

Beide voorkomen ze de afbraak van spiereiwit en simuleren de opbouw van spierweefsel.
Prijs verschil is klein dus iemand tips, advies en/of ervaring?

(m'n topic hierover was gesloten met het verzoek of ik het hier wilde plaatsen)

woensdag 2 juli 2003 @ 16:06:53 #158
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_11512938
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 15:36 schreef noplayer het volgende:
>>> HMB versus GLUTAMINE <<<

Beide voorkomen ze de afbraak van spiereiwit en simuleren de opbouw van spierweefsel.
Prijs verschil is klein dus iemand tips, advies en/of ervaring?

(m'n topic hierover was gesloten met het verzoek of ik het hier wilde plaatsen)

HMB is troep... Weggegooid geld

Glutamine kan zeker voordelen hebben...

Maar ik zou het alleen gebruiken in een cutting fase..

woensdag 2 juli 2003 @ 16:31:46 #159
19479 Mr.J
pi_11513722
Mwah, HMB kan zeker voor beginners wel enig effect hebben,

Stacken met creatine ofzo.

woensdag 2 juli 2003 @ 18:50:44 #160
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_11517084
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 16:31 schreef Mr.J het volgende:
Mwah, HMB kan zeker voor beginners wel enig effect hebben,

Stacken met creatine ofzo.

Nee, weggegooide troep alleen voor de allereerste 2 weken, daarna maakt je lichaam genoeg van die stof aan en is supplementeren overbodig !

Als je dan een goede stack wil doe dan creatine met zma ofzo..

woensdag 2 juli 2003 @ 18:55:31 #161
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_11517183
Ik cardiofitness sinds kort een uurtje per week en ben van plan dat binnen een jaar wat meer uit te gaan bouwen...
Ik heb een erg goede begeleider (iemand die van beroep gymleraar is) die ook nog grondoefeningen doet met mijn groep vrouwen. Heb het nu 3/4 keer gedaan en voel me er erg goed bij
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_11522605
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 18:55 schreef SEMTEX het volgende:
en voel me er erg goed bij
en da's het belangrijkste
  donderdag 3 juli 2003 @ 10:35:07 #163
19479 Mr.J
pi_11530004
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 18:50 schreef masterblaster het volgende:

[..]

Nee, weggegooide troep alleen voor de allereerste 2 weken, daarna maakt je lichaam genoeg van die stof aan en is supplementeren overbodig !

Als je dan een goede stack wil doe dan creatine met zma ofzo..

Een beginner zou er toch wel zo'n 6 weken profijt van kunnen hebben. Zal eens kijken of ik wat linkjes nog kan vinden.

Creatine + Glutamine-L + Vanadyl ofzo voor beginners.

pi_11599800
Vraagje;

Ik fitness nu ruim 1 jaar, met vrij veel succes al zeg ik het zelf; 15kg. afgevallen en aardig wat gespierder geworden (ook gezonder gaan eten etc.) Ik was veel te zwaar, 87kg bij 1m80. Nu 74kg.
Ik sport 4x per week; 3x per week fitness en 1x hardlopen of squash.

Wat fitness betreft doe ik nu 3 sets van 12 of 15, afhankelijk van de oefening. Ik doe 1 uurtje spieroefeningen, ik focus niet op een bepaald gebied als ik ga, maar doe het hele lichaam. De keer daarna doe ik wel andere oefeningen, maar wel gericht op dezelfde spiergroepen.
Ik sluit af met een half uurtje cardio (fietsen en roeien; ik moet een beetje oppassen met mijn knieën).

Ik wil niet echt veel gespierder worden, ik houd niet van de licht opgeblazen, echt gespierde look. Ik vind het nu bij mij wel prima, eigenlijk. Ik wil er wel graag wat meer afgetraind uitzien, dat beetje vet op mijn buik weg bijvoorbeeld zodat mijn blokjes zichtbaar worden...

Als ik het goed heb begrepen moet ik om dit te bereiken dus veel gaan cardio'en? En moet ik dan wel spieroefeningen blijven doen, maar aangepast of zo? (relatief laag gewicht, veel herhalingen?)

Ik wil het binnenkort ook aan een trainer bij het sportcentrum voorleggen, maar ik dacht, laat ik ff kijken wat jullie ervan te zeggen hebben.

zondag 6 juli 2003 @ 23:43:08 #165
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_11608914
Moet je Cardio niet voor de spieroefeningen doen?

Het was tog zo dat je als je na spieroefeningen Cardio zou doen, je belangrijk hormonen zou afbreken die spiergroei stimuleren?

Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  maandag 7 juli 2003 @ 07:47:22 #166
19479 Mr.J
pi_11612178
Afbrekende hormonen?

De meesten doen cardio na hun training dus.

pi_11650752
ff vraagje, weet niet of ik hier aan 't goede adres ben, maar bestaan er ook aparte trainings-programma's (conditioneel vooruit te gaan....) voor op de home-trainer en zo ja....? zou een van jullie mij hieraan kunnen helpen...?

Bij voorbaat Dank (alle tips/hints zijn welkom....),

'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
**Ferdi Kübler & Hugo Koblet**
pi_11670085
Niemand...?
'Al mot ik krupen, op blote voeten gaon. Ik wil nog één keer Sint Steven heure slaon.'
pi_11671627
Wat kost de gemiddelde sportschool nu ? Onbeperkt.
Bijvoorbeeld eerst een maand lang om te proberen ? Dus zonder eerst een heel jaarcontract te moeten afsluiten.
after turn the volume up, it's my beat !
  woensdag 9 juli 2003 @ 21:16:56 #170
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_11672095
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 20:51 schreef vogeltje het volgende:
Bijvoorbeeld eerst een maand lang om te proberen ? Dus zonder eerst een heel jaarcontract te moeten afsluiten.
Ik betaal voor onbeperkt fitnessen bij mijn sportschool €140 per 3 maanden.
Poef.....gone! ©golfer
pi_11672145
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 19:20 schreef Chiel-Montagne het volgende:
Niemand...?
Kan je het niet aan een instructeur op de sportschool vragen?
pi_11672159
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 21:16 schreef golfer het volgende:

[..]

Ik betaal voor onbeperkt fitnessen bij mijn sportschool €140 per 3 maanden.

Das prijzig
Ik betaal 99 voor drie maanden.
  woensdag 9 juli 2003 @ 21:54:01 #173
19479 Mr.J
pi_11672709
45,- p/m dacht ik.
pi_11679143
¤ 111,- per jaar...

Universitair sportcentrum

donderdag 10 juli 2003 @ 13:36:13 #175
54031 Levensgenieter
pi_11683969
12 euro per maand. Gesponsord door Dsm. Ods heet die sportstichting
pi_11714729
¤ 23 per maand onbeperkt.
pi_11714939
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 21:20 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Kan je het niet aan een instructeur op de sportschool vragen?

Dat was m'n 2e optie, maar misschien had iemand hier toevallig ook 'n passend antwoord op mijn vraag (bv 'n instructeur die ook op FOk actief is of 'n andere Fok'ker...?)

Vragen is vrij gelukkig....

pi_11724886
quote:
Op vrijdag 11 juli 2003 19:34 schreef Chiel-Montagne het volgende:

[..]

Dat was m'n 2e optie, maar misschien had iemand hier toevallig ook 'n passend antwoord op mijn vraag (bv 'n instructeur die ook op FOk actief is of 'n andere Fok'ker...?)

Vragen is vrij gelukkig....

Sorry, ik kan je iig niet helpen. Het enige dat ik doe, is continu de snelheid of de duur verhogen als ik op de home trainer zit.
pi_11794691
Heb ff een vraagje... (zat net al in't verkeerde forum > lifestyle /fitness
is weer iets anders dan afvallen blablabla )

Ben door't jaar heen best fanatiek voetballer, ook in de vakantie
voetbal ik wat op straat... > maar nou dacht ik laatst om m'n bovenlichaam wat te trainen
met wat simpele oefeningen enzo.. heb alleen geen zin om geld
uit te geven aan een fitnessiets ofso

heeft iemand een leuk trainingsiets online staan? (mag best zwaar
zijn > voor een beginner dan)

Viva la vita.... Altijd
pi_11795515
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 21:09 schreef Fiazco het volgende:
Heb ff een vraagje... (zat net al in't verkeerde forum > lifestyle /fitness
is weer iets anders dan afvallen blablabla )

Ben door't jaar heen best fanatiek voetballer, ook in de vakantie
voetbal ik wat op straat... > maar nou dacht ik laatst om m'n bovenlichaam wat te trainen
met wat simpele oefeningen enzo.. heb alleen geen zin om geld
uit te geven aan een fitnessiets ofso

heeft iemand een leuk trainingsiets online staan? (mag best zwaar
zijn > voor een beginner dan)

Dan wordt het waarschijnlijk opdrukken en dippen op de rand van je bed.
  woensdag 16 juli 2003 @ 00:21:51 #181
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_11799206
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 20:30 schreef Chiel-Montagne het volgende:
ff vraagje, weet niet of ik hier aan 't goede adres ben, maar bestaan er ook aparte trainings-programma's (conditioneel vooruit te gaan....) voor op de home-trainer en zo ja....? zou een van jullie mij hieraan kunnen helpen...?

Bij voorbaat Dank (alle tips/hints zijn welkom....),

hmmm..

is denk ik niet een programma voor..

Gewoon rustig opbouwen..

En elke week wat langer en intensiever...

pi_11810467
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 21:45 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Dan wordt het waarschijnlijk opdrukken en dippen op de rand van je bed.

Aja.. ben ik nou ook wat aan't doen.. maar heb tog ff een schemaatje
gemaakt omdat ik dan weet dat ik me d'r wat beter aanhoudt als dat
ik denk oja ik moet elke dag ff wat doen
Viva la vita.... Altijd
pi_11812242
Ik fitness nu 2 keer per week, nu nog vrij rustig aan (ben eigenlijk net begonnen met serieus fitnessen).

Meestal doe ik eerst een half uur a drie kwartier cardio-oefeningen, voornamelijk op de hometrainer en soms ook de roeimachine.
Daarna ga ik naar het krachthonk, en doe ik daar oefeningen op de verschillende apparaten (staan er nogal wat ).

Ik doe het cardiogedeelte voornamelijk om wat vet kwijt te raken, wil m'n beginnend bierbuikje zo snel mogelijk weghebben!
En daarbij vind ik het ook fijn om een beetje warme spieren te hebben voor ik begin aan krachtoefeningen.
Ik put mezelf dus niet helemaal uit op de cardio-apparaten.

Om mijn armen wat meer te trainen heb ik een halterset gekocht, bestaande uit 2 dumbbells van elke max. 10 kilo.
Wat zijn nou goede oefeningen om je armen intensief te trainen? Daarbij doel ik vooral op hoe vaak per dag, en wat voor oefeningen en hoe lang enzo.

Iemand die daar wat adviezen over heeft?

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
pi_11818188
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 16:08 schreef ToMm het volgende:
Ik fitness nu 2 keer per week, nu nog vrij rustig aan (ben eigenlijk net begonnen met serieus fitnessen).

Meestal doe ik eerst een half uur a drie kwartier cardio-oefeningen, voornamelijk op de hometrainer en soms ook de roeimachine.
Daarna ga ik naar het krachthonk, en doe ik daar oefeningen op de verschillende apparaten (staan er nogal wat ).

Ik doe het cardiogedeelte voornamelijk om wat vet kwijt te raken, wil m'n beginnend bierbuikje zo snel mogelijk weghebben!
En daarbij vind ik het ook fijn om een beetje warme spieren te hebben voor ik begin aan krachtoefeningen.
Ik put mezelf dus niet helemaal uit op de cardio-apparaten.

Om mijn armen wat meer te trainen heb ik een halterset gekocht, bestaande uit 2 dumbbells van elke max. 10 kilo.
Wat zijn nou goede oefeningen om je armen intensief te trainen? Daarbij doel ik vooral op hoe vaak per dag, en wat voor oefeningen en hoe lang enzo.

Iemand die daar wat adviezen over heeft?

Je kan beter eerst je krachttraining doen, en daarna je cardio. Op deze manier verbrand je meer vet. Ik neem aan dat je van plan bent je armen thuis te trainen? Ik zou je aanraden ze gewoon hard op de sportschool te trainen (drie oefeningen) waardoor je thuis niets meer hoeft te doen.
Doe je krachtoefeningen trouwens vooral met losse gewichten ipv met machines.
pi_11818728
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 20:31 schreef aldostuta het volgende:

[..]

Je kan beter eerst je krachttraining doen, en daarna je cardio. Op deze manier verbrand je meer vet. Ik neem aan dat je van plan bent je armen thuis te trainen? Ik zou je aanraden ze gewoon hard op de sportschool te trainen (drie oefeningen) waardoor je thuis niets meer hoeft te doen.
Doe je krachtoefeningen trouwens vooral met losse gewichten ipv met machines.

Is dat zo, dat je dan meer vet verbrandt? Hoezo dan?

En omdat ik niet zoveel tijd heb om elke dag naar de sportschool te gaan, en wel flink m'n armen wil trainen, doe ik dat ook thuis.
Ik vind het fijner om met apparaten te werken dan met losse gewichten btw, omdat je met apparaten meer verschillende spiergroepen traint.

Met die losse gewichten train je toch vooral arm en borstspieren...

Maar ik vind het fijn om te beginnen met krachttraining als ik al ge cardio't heb, omdat m'n spieren dan warm zijn enzo.
Dit ook op advies van een fitnesscoach die ik een keer sprak.

-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
  woensdag 16 juli 2003 @ 23:22:54 #186
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_11823323
2,3x per week trainen in de sportschool met de gewichtjes daar si goed genoeg..

Aangezien 10 kilo eigenlijk nix is als je je biceps wil trainen..

Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  woensdag 16 juli 2003 @ 23:33:54 #187
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_11823647
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 20:51 schreef vogeltje het volgende:
Ik betaal 47 euro per kwartaal
Voor 1 keer per week.
Onbeperkt is 80 euro per kwartaal.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_11824840
Ik betaal 115 euro per jaar, onbeperkt.
Dan mag ik gebruik maken van de fitnessruimte, en van het krachthonk (allebei veel apparaten enzo).
  donderdag 17 juli 2003 @ 10:04:27 #189
19479 Mr.J
pi_11828981
80 per kwartaal? 115 per jaar???

Stelt het uberhaupt wel iets voor daar?

donderdag 17 juli 2003 @ 10:08:21 #190
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_11829051
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 10:04 schreef Mr.J het volgende:
80 per kwartaal? 115 per jaar???

Stelt het uberhaupt wel iets voor daar?

Het is de sportschool van een man die van z'n beroep gymleraar is. Hij heeft als hobby een soort sportschool opgezet en dat kleintje zaaltje staat min of meer achterin zijn tuin
Het is idd niet groot, maar ik heb altijd genoeg ruimte om m'n ding te doen. Er zitten dus ook geen geweldige sauna's en zwembaden bij, maar ik vind het ook onnodige luxe om daarvoor te betalen als ik het niet gebruik. Kortom: het hoeft allemaal niet zo duur...
pi_11829603
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 20:49 schreef ToMm het volgende:

[..]

Is dat zo, dat je dan meer vet verbrandt? Hoezo dan?

En omdat ik niet zoveel tijd heb om elke dag naar de sportschool te gaan, en wel flink m'n armen wil trainen, doe ik dat ook thuis.
Ik vind het fijner om met apparaten te werken dan met losse gewichten btw, omdat je met apparaten meer verschillende spiergroepen traint.

Met die losse gewichten train je toch vooral arm en borstspieren...

Maar ik vind het fijn om te beginnen met krachttraining als ik al ge cardio't heb, omdat m'n spieren dan warm zijn enzo.
Dit ook op advies van een fitnesscoach die ik een keer sprak.

Na krachtraining zijn je glycogeenvoorraden uitgeput, waardoor je in je cardio sessie eerder je vetvoorraden zult aanspreken (geloof ik, ben geen expert )

Als je 1 (hooguit 2) keer in de week op de sportschool je armen vlouit traint, hoef je thuis niets meer te doen, behalve te rusten en te eten.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met het feit dat je met apparaten meer spiergroepen traint (het is volgens mij eerder het tegenovergesteld). Maar aangezien je bij losse gewichten ook stabiliserende spieren gebruikt, zul je met losse gewichten meer vooruitgang boeken dan met machines (machines kan je wel goed gebruiken voor bijv. de afwisseling).

Losse gewichten kun je voor elke spiergroep gebruiken, het ligt er maar ent aan welke oefening je doet .

Cardio voor de training is wel lekker als warm up, maar dan geen 3 kwartier.

Ps. dit alles is op basis van mijn eigen ervaringen, misschien denken andere mensen er compleet anders over.

pi_11829626
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 10:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Het is de sportschool van een man die van z'n beroep gymleraar is. Hij heeft als hobby een soort sportschool opgezet en dat kleintje zaaltje staat min of meer achterin zijn tuin
Het is idd niet groot, maar ik heb altijd genoeg ruimte om m'n ding te doen. Er zitten dus ook geen geweldige sauna's en zwembaden bij, maar ik vind het ook onnodige luxe om daarvoor te betalen als ik het niet gebruik. Kortom: het hoeft allemaal niet zo duur...

Dezelfde soort sportschool dus die ik gebruik als ik weer eens in het hoge noorden ben. Geen luxe en alles dicht op elkaar gepakt. HEERLIJK (en die halve euro per keer helpt ook wel )
pi_11830254
Mijn sportschool is zo goedkoop omdat het op de universiteit zit...

Eigenlijk kost ie zelfs maar 55 euro per jaar, maar dan heb je wel een kaart nodig die 60 euro kost (maar die je ook voor andere dingen kan gebruiken).

Lekker goedkoop dus, en uitgebreider dan de meeste andere sportscholen denk ik...
Hoewel er geen sauna enzo is, maar daar zit ik toch niet op te wachten!

En aldostuta, wil je zeggen dat er geen verschil is tussen 2 keer per week je biceps trainen en ze elke dag trainen
Lijkt mij toch sterk eigenlijk.
En met verschillende spiergroepen bedoel ik vooral dat je je benen enzo beter traint met apparaten dan met gewichten (of kan jij gewichtheffen met je voet? ).

Maar dat van dat glycogeen kan best wel eens kloppen ja, volgende keer ga ik eerst krachttraining doen en daarna cardio, kijken hoe met dat bevalt!

Bedankt voor de tips iig!

donderdag 17 juli 2003 @ 11:46:32 #194
19479 Mr.J
pi_11830993
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 10:08 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

OK, I see.
quote:
Op donderdag 17 juli 2003 11:14 schreef ToMm het volgende:

En aldostuta, wil je zeggen dat er geen verschil is tussen 2 keer per week je biceps trainen en ze elke dag trainen
Lijkt mij toch sterk eigenlijk.

Elke spiergroep maar 1x per week trainen is genoeg. Niet elke dag dus. als je hem toch 2x per week wilt gaan trainen zorg voor 72 uur rust ertussen. Alleen als je spiergroep 100% hersteld is heeft het nut deze weer trainen.
quote:
En met verschillende spiergroepen bedoel ik vooral dat je je benen enzo beter traint met apparaten dan met gewichten (of kan jij gewichtheffen met je voet? ).
Losse gewichten zijn beter dan apparaten. Een apparaat kan niet op tegen de effectiviteit van een losse squat.
quote:
Maar dat van dat glycogeen kan best wel eens kloppen ja, volgende keer ga ik eerst krachttraining doen en daarna cardio, kijken hoe met dat bevalt!

Bedankt voor de tips iig!

Cardio na je training doen dus ja.
  donderdag 17 juli 2003 @ 19:21:14 #195
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_11840977
Weet iemand een betaalbaar fitnesscentra in de omgeving Ede? mijn eigen sportschool gaat nl. 16 dagen dicht.

Dus geen jaarcontracten of zo

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  Redactie Games vrijdag 18 juli 2003 @ 16:45:59 #196
23535 crew  Fathom
LeChuck
pi_11862830
Ik train nu 3 keer per week en doe sinds kort een 8 sec training.
4 herhaling dan in de 5 herhaling op het zwaarste punt 8 sec vasthouden en daarna proberen nog 3 er uit te persen. zijn er mensen hier die dit ook gedaan hebben en wat zijn de ervaringen daarmee?
LeChuck: I-- --am your brother!
Guybrush: No! No, that's not true! That's impossible!
LeChuck: Search your feelings, you KNOW it to be true!
Guybrush: Noooooooo!!!!
  vrijdag 18 juli 2003 @ 16:55:56 #197
19479 Mr.J
pi_11863059
Nee sorry, never heard of either.
  vrijdag 18 juli 2003 @ 17:30:21 #198
20725 masterblaster
NO PAIN NO GAIN!
pi_11863718
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 23:22 schreef Wuder het volgende:
2,3x per week trainen in de sportschool met de gewichtjes daar si goed genoeg..

Aangezien 10 kilo eigenlijk nix is als je je biceps wil trainen..

zeker wel goed hoor...

biceps is vooral een spier die je langzaam moet belasten...

is meer slow twitch als fast twitch...

met 10 kg kun je wel eventjes...

maar een sportschool is idd beter ja

vrijdag 18 juli 2003 @ 17:40:17 #199
19479 Mr.J
pi_11863858
quote:
Op vrijdag 18 juli 2003 17:30 schreef masterblaster het volgende:

[..]

zeker wel goed hoor...

biceps is vooral een spier die je langzaam moet belasten...

is meer slow twitch als fast twitch...

met 10 kg kun je wel eventjes...

maar een sportschool is idd beter ja

Afwisselen.

De ene keer explosief biceps trainen met zware gewichten, de andere keer je oefeningen keurig langzaam uitvoeren.

Kwestie van gevoel.

pi_11873205
Hola!

Ik heb een vraag...

Ik doe nu zelf al 8 maanden aan krachttraining (23 jaar, 1m.92, 88 kilo vp 19%)... Op zich heb ik qua spiergroei best resultaat (9 kilo zwaarder in m'n spieren). Alleen m'n vetpercentage daalt maar zeer langzaam... Ik wil zelf naar de 12% toe.

Ik train zelf 4x per week 2/2,5 uur (3 spiergroepen per dag) waaronder elke keer een half uur op taille (twisten+buikspier oefeningen). Verder gebruik ik fatburners en heb ik CLA pillen geslikt (ben ik ondertussen mee gestopt). Ook eet en drink ik absoluut geen vet voedsel en snoep ook nooit (waardoor Stackers zo goed als nutteloos zijn bij mij).

Heeft iemand nog tips hoe je desondanks toch je verbranding kan vergroten?
Meer Cardio wil ik overigens niet doen omdat m'n prioriteit nog steeds is om spiermassa te vergroten...

zaterdag 19 juli 2003 @ 02:59:10 #201
56951 Najra
---------------
pi_11873306
Bereken jij je vetpercentage wel goed.

1m.92, 88 kilo vp 19%

Daar klopt geen hout van volgens mij. Dat zou betekenen een ideaal gewicht van rond de 75 of zo, terwijl 88 eerder een ideaal gewicht is voor iemand van 1.92.

Ik niet snap

This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 03:04:48 #202
56951 Najra
---------------
pi_11873330
Overigens de sleutel naar het verhogen van je verbranding is veel sporten (daar zit het wel goed lijkt me) en vaker eten op een dag. Vaker eten betekent niet meer eten maar kleinere maaltijden eten. Min. 5 of 6 maaltijden op een dag
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  zaterdag 19 juli 2003 @ 03:09:45 #203
56951 Najra
---------------
pi_11873350
Overigens kan je het vergeten om tegelijk vet te verliezen en spiermassa te winnen. Dat kunnen alleen mensen die net beginnen met trainen, genetische freaks of lui die aan de middelen zitten.

En 4x per week 2u trainen is dat niet een beetje erg veel?

pi_11874306
quote:
Op zaterdag 19 juli 2003 02:59 schreef Najra het volgende:
Bereken jij je vetpercentage wel goed.

1m.92, 88 kilo vp 19%

Daar klopt geen hout van volgens mij. Dat zou betekenen een ideaal gewicht van rond de 75 of zo, terwijl 88 eerder een ideaal gewicht is voor iemand van 1.92.

Ik niet snap

Je mag me best op komen meten hoor!

Nee, dit zijn echt m'n specs... en een ideaal gewicht van 75 kilo lijkt me wel erg licht... Ik denk dat mijn ideaal gewicht eerder rond de 80 kilo ligt gerekend met een vetpercentage van rond de 12% (rekening houdend dat m'n spieren niet zwaarder worden). Dusss, heb ik nog veel af te vallen, al moet ik zeggen dat ik absoluut niet dik ben hoor! Voor iemand met een vetpercentage van 19% kom ik zelfs heel dun over...

ps. ja, m'n vetpercentage is goed, deze is de laatste 2 maanden door 2 verschillende mensen vastgesteld op 19%, dus deze klopt helemaal...

pps. 4 x per week is wel te doen. Gewoon 3 spiergroepen per keer, elke spiergroep 4 oefenigen met 8 herhalingen. Daarbij elke keer een half uur taille trainingen en de nodige warming-up en cooling-down. Zo kom je wel op 2,5 uur uit... En veel? tsja... zolang ik m'n spiergroepen 48 uur hersteltijd gun is er niets mis... Op deze manier komen alle spiergroepen per week 2 keer aan bod.

[Dit bericht is gewijzigd door Animal123 op 19-07-2003 10:39]

zaterdag 19 juli 2003 @ 12:07:04 #205
19479 Mr.J
pi_11875355
2 uur per training is teveel.

Glycogeen spiegels zijn dan allang op en je lichaam gaat z'n reserves aanspreken. En laat dit nu niet je vetwefsel zijn, maar je spierweefsel...

woensdag 23 juli 2003 @ 12:04:06 #206
60688 Comfort
Laat niet met zich sollen dus.
pi_11957556
Ik ben begonnen met sporten sinds een tijdje.

Wat ik net hoorde dat 2 uur training teveel is. Is dat zo

Een grens aangeven kan ik niet goed. Zodra ik bezig ben met sport ga ik het liefst door en door.

Mooi was die tijd.
  woensdag 23 juli 2003 @ 12:46:11 #207
56951 Najra
---------------
pi_11958642
Meestal wordt aangeraden nooit langer dan een uur gewichttraining op een dag te doen en dan niet vaker dan 3 tot 4 keer in de week om overtraining te voorkomen. Met uiteraard een goede spreiding van de spiergroepen.

Maar het verschilt per persoon. De een traint liever 2x in de week lange sessie en vindt dat hij daarmee goede vooruitgang heeft. Ik probeer nu zelf een schema van zo'n 5x in de week maar wat kortere sessies van ongeveer een half uur bestaande uit voornamelijk de basisoefeningen. Ik train een spiergroep per keer: borst, schouders, benen, armen, rug.

woensdag 23 juli 2003 @ 12:48:25 #208
19479 Mr.J
pi_11958682
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 12:04 schreef Comfort het volgende:
Ik ben begonnen met sporten sinds een tijdje.

Wat ik net hoorde dat 2 uur training teveel is. Is dat zo

Een grens aangeven kan ik niet goed. Zodra ik bezig ben met sport ga ik het liefst door en door.

Ja dus, lees 1 post boven je.

Lange sessies hebben GEEN zin.

pi_12337078
Zeg, is iedereen op vakantie of vinden jullie het te warm om te gaan fitnessen. Ik ben zojuist weer geweest, tuurlijk, het is onwijs warm, daarom heb ik ook wat rustiger aan gedaan, maar ik ga wel.
Normaliter ga ik ook eens per week buiten hardlopen, maar dat laat ik mooi schieten...
  maandag 11 augustus 2003 @ 13:57:43 #210
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12355582
quote:
Op woensdag 23 juli 2003 12:46 schreef Najra het volgende:
Meestal wordt aangeraden nooit langer dan een uur gewichttraining op een dag te doen en dan niet vaker dan 3 tot 4 keer in de week om overtraining te voorkomen. Met uiteraard een goede spreiding van de spiergroepen.

Maar het verschilt per persoon. De een traint liever 2x in de week lange sessie en vindt dat hij daarmee goede vooruitgang heeft. Ik probeer nu zelf een schema van zo'n 5x in de week maar wat kortere sessies van ongeveer een half uur bestaande uit voornamelijk de basisoefeningen. Ik train een spiergroep per keer: borst, schouders, benen, armen, rug.

mijn vader (58) traint 5 keer in de week een uur, geloof ik en je ziet bij hem dat hij in een heel rap tempo heel veel vetmassa is kwijtgeraakt en spieren heeft gekregen. Je kunt dus best meer dagen trainen, maar een uur per dag lijkt mij idd ook voldoende.
pi_12360528
Vraagjûh!

Als ik bezig ben met crunchen (dus buikspieren en lage rugspieren te trainen) begin ik een beetje te trillen... enig idee hoe dat komt, doe ik iets fout of is dat normaal? (Overigens, ik ben een beginner!)

Nou ja, ik hoor het!
Denkie!

pi_12361513
vraagje
wat is het verschil tussen een oefeningen met laten we zeggen de biceps, en je doet die oefening als volgt.
10 kilo doe je 10 keer. dus 1 setje van 10.
15 kilo doe je 10 keer. 1 setje van 10
en 20 kilo doe je keer, dus nog steeds een setje van 10 keer arm strekken en buigen.

of

10 kilo en dan eerst 12 keer strekken en buigen, dan 10 x, en dan 8 keer
15 kilo eerst 12 keer, dan 10 keer, en dan 8 keer enz enz.

dus wat ik probeer te zeggen, een gewicht oppakken voor 1 setje en dan naar een volgend (hoger) gewicht waarmee je ook 1 setje doet, of met dat ene gewicht meerdere setjes maken, en dan pas naar het volgende gewicht waarmee je ook weer meerdere setjes doet.

er zal vast wel verschil tussen zitten, heb alleen geen flauw idee wat het is

maandag 11 augustus 2003 @ 23:07:56 #213
19479 Mr.J
pi_12368103
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 16:02 schreef GoldieLox het volgende:
Zeg, is iedereen op vakantie of vinden jullie het te warm om te gaan fitnessen. Ik ben zojuist weer geweest, tuurlijk, het is onwijs warm, daarom heb ik ook wat rustiger aan gedaan, maar ik ga wel.
Normaliter ga ik ook eens per week buiten hardlopen, maar dat laat ik mooi schieten...
Te warm? Verstand op nul en gaan.
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 17:19 schreef Denkie het volgende:
Vraagjûh!

Als ik bezig ben met crunchen (dus buikspieren en lage rugspieren te trainen) begin ik een beetje te trillen... enig idee hoe dat komt, doe ik iets fout of is dat normaal? (Overigens, ik ben een beginner!)

Nou ja, ik hoor het!
Denkie!

= spierspanning in je lichaam. Niets om je druk om te maken.
quote:
Op maandag 11 augustus 2003 18:19 schreef mister_popcorn het volgende:
vraagje
wat is het verschil tussen een oefeningen met laten we zeggen de biceps, en je doet die oefening als volgt.
10 kilo doe je 10 keer. dus 1 setje van 10.
15 kilo doe je 10 keer. 1 setje van 10
en 20 kilo doe je keer, dus nog steeds een setje van 10 keer arm strekken en buigen.

of

10 kilo en dan eerst 12 keer strekken en buigen, dan 10 x, en dan 8 keer
15 kilo eerst 12 keer, dan 10 keer, en dan 8 keer enz enz.

dus wat ik probeer te zeggen, een gewicht oppakken voor 1 setje en dan naar een volgend (hoger) gewicht waarmee je ook 1 setje doet, of met dat ene gewicht meerdere setjes maken, en dan pas naar het volgende gewicht waarmee je ook weer meerdere setjes doet.

er zal vast wel verschil tussen zitten, heb alleen geen flauw idee wat het is

In 't eerste voorbeeld doe je 3 setjes, in het tweede 6.

Probeer het gewicht te verhogen en je reps of hetzelfde te laten of lager te gaan.

Dus voor biceps:
8x 18kg
8x 20kg
6x 25kg

Globale info:
10-12+ reps --> defenitie en lijn trainen (+ beginners)
6-8 reps --> massa opbouwen
1-4 reps --> kracht training

pi_12371005
Ah kijk, er wordt wel gewoon gefitnessed...

Verstand op nul en gaan werkt inderdaad wel... Morgenochtend gaat ik weer. Ik wil de komende weken gaan droogtrainen, want wat spiermassa betreft ben ik wel tevreden, ik houd niet van een erg gespierde look. Ik had het volgende in gedachte; half uurtje krachttraining, 4 sets van 15 herhalingen gevolgd door een half uur cardio; fietsen en/of roeien. Ik ga 3x in de week, ik squash verder 1x per week en loop 1x per week hard.
Ik hoop dat ik in 3 weken zichtbaar resultaat kan boeken....

dinsdag 12 augustus 2003 @ 08:57:46 #215
19479 Mr.J
pi_12373809
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 01:12 schreef GoldieLox het volgende:
Ah kijk, er wordt wel gewoon gefitnessed...

Verstand op nul en gaan werkt inderdaad wel... Morgenochtend gaat ik weer. Ik wil de komende weken gaan droogtrainen, want wat spiermassa betreft ben ik wel tevreden, ik houd niet van een erg gespierde look. Ik had het volgende in gedachte; half uurtje krachttraining, 4 sets van 15 herhalingen gevolgd door een half uur cardio; fietsen en/of roeien. Ik ga 3x in de week, ik squash verder 1x per week en loop 1x per week hard.
Ik hoop dat ik in 3 weken zichtbaar resultaat kan boeken....

Ik hoop voor je dat je zelf inziet dat dit niet reeel is...
pi_12388826
Ik heb een tijdje geprobeerd te fitnessen, maar aangezien ik werk en de fitness-scholen hier rond de tijd dat ik eindelijk kan gaan echt propvol zitten heeft het voor mij weinig zin om daarheen te blijven gaan, de apperaten die ik wil gebruiken zijn toch 9 v/d 10 keer bezet.

Nu wil ik dus thuis gaan trainen, ben al een beetje aan het kloten met dumbells en dat gaat wel lekker, alleen nu zoek ik eigenlijk wat goede thuisapperatuur voor mn bovenlichaam en mn buik. Het moet natuurlijk niet te duur zijn.

Ik zat een beetje te denken aan zoiets als dit :

219 euro

of

199 euro

of

169 euro

Iemand tips/ideeën voor me?

pi_12389646
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 08:57 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je zelf inziet dat dit niet reeel is...

Hoho, ik zeg niet dat ik na 3 weken ben waar ik zijn wil, ik weet wel beter... Ik hoop alleen dat ik na 3 weken resultaat zie; als in; gewicht verloren, strakkere buik.

Ik weet dat je geduld moet hebben, toen ik 1 jaar geleden begon met fanatiek sporten/fitnessen om af te vallen/gezonder te leven, viel het me in het begin ook enigszins tegen, maar ik heb wel doorgezet en ben in een jaar toch ruim 12 kilo kwijtgeraakt...
Nu word ik alleen nog maar zwaarder, maar dat moet met spiergroei te maken hebben, want ik zie het vet nog niet terugkeren...

dinsdag 12 augustus 2003 @ 21:11:13 #218
19479 Mr.J
pi_12390056
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:19 schreef ZwooP het volgende:
Ik heb een tijdje geprobeerd te fitnessen, maar aangezien ik werk en de fitness-scholen hier rond de tijd dat ik eindelijk kan gaan echt propvol zitten heeft het voor mij weinig zin om daarheen te blijven gaan, de apperaten die ik wil gebruiken zijn toch 9 v/d 10 keer bezet.

Nu wil ik dus thuis gaan trainen, ben al een beetje aan het kloten met dumbells en dat gaat wel lekker, alleen nu zoek ik eigenlijk wat goede thuisapperatuur voor mn bovenlichaam en mn buik. Het moet natuurlijk niet te duur zijn.

Ik zat een beetje te denken aan zoiets als dit :
[afbeelding]
219 euro

of

[afbeelding]
199 euro

of

[afbeelding]
169 euro

Iemand tips/ideeën voor me?

Geen idee.

Wat ik wel weet is dat in 95% van de gevallen mensen allemaal leuke hometrain apparatuur aanschaffen om er vervolgens na 3 maanden max. nooit meer naar om te kijken.

Ga dus gewoon lekker naar de gym. Met dit weer valt de drukte juist heel erg mee.

quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 20:54 schreef GoldieLox het volgende:

[..]

Hoho, ik zeg niet dat ik na 3 weken ben waar ik zijn wil, ik weet wel beter... Ik hoop alleen dat ik na 3 weken resultaat zie; als in; gewicht verloren, strakkere buik.

Ik weet dat je geduld moet hebben, toen ik 1 jaar geleden begon met fanatiek sporten/fitnessen om af te vallen/gezonder te leven, viel het me in het begin ook enigszins tegen, maar ik heb wel doorgezet en ben in een jaar toch ruim 12 kilo kwijtgeraakt...
Nu word ik alleen nog maar zwaarder, maar dat moet met spiergroei te maken hebben, want ik zie het vet nog niet terugkeren...

OK goed zo.

Grote jongen.

pi_12391201
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 21:11 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Geen idee.

Wat ik wel weet is dat in 95% van de gevallen mensen allemaal leuke hometrain apparatuur aanschaffen om er vervolgens na 3 maanden max. nooit meer naar om te kijken.

Ga dus gewoon lekker naar de gym. Met dit weer valt de drukte juist heel erg mee.
[..]

OK goed zo.

Grote jongen.

Nou hier niet, lijkt wel of iedereen erop kicked om in een snikhete sportschool te zitten.
  woensdag 13 augustus 2003 @ 10:29:01 #220
19479 Mr.J
pi_12399736
Ok, grappig.

Gewoon gaan dus. Thuis trainen wordt bijna nooit iets. Het kost je alleen veel geld.

pi_12399781
Ik betaal 40 euro per maand ofzo, maar dan heb je ok wat, inc sauna, turksbad en veel meer dingen, 3/4 gebruik ik niet eens

Weet iemand hoe je thuis het beste blokjes traint. Ik weet dat je crunches kan doen, maar op de vloer gaat dat niet echt (lees: is te hard)

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_12408139
Wouter123:
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 16:17 schreef wouter123 het volgende:
wie heeft er tips om je armspieren te trainen, mischien meot ik eerst meer trainen
Anabolen en amphitamines! Gewoon halen bij de lokale dealer. Veel wat spuiten in je reet zetten, dan word je vanzelf breed. Daar vallen alle meisjes op!!! .
Wie?
  Moderator woensdag 13 augustus 2003 @ 23:32:28 #223
18653 crew  D.
pi_12417467
FFF vraagje

Ik ben vorige week begonnen met trainen.
Ik wil massa kweken.
Ik doe nu alle 3x 10keer.
Is dit goed of kan ik beter 4x 10 of 3x 15 ofzo doen?

bij voorbaat dank,

pi_12418461
zoals Mr J hierboven zei:
Globale info:
  donderdag 14 augustus 2003 @ 00:32:56 #225
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12418827
quote:
Op woensdag 13 augustus 2003 23:32 schreef D.Rose het volgende:
FFF vraagje

Ik ben vorige week begonnen met trainen.
Ik wil massa kweken.
Ik doe nu alle 3x 10keer.
Is dit goed of kan ik beter 4x 10 of 3x 15 ofzo doen?

bij voorbaat dank,

Als je denkt dat je meer kunt, kun je dat proberen. Als het zonder problemen gaat, kan het absoluut geen kwaad voor de 4x10 of 3x15 te gaan.
  donderdag 14 augustus 2003 @ 00:34:23 #226
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12418860
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 16:02 schreef GoldieLox het volgende:
Zeg, is iedereen op vakantie of vinden jullie het te warm om te gaan fitnessen.
Ik laat me echt niet tegenhouden door 't weer, een hoop huisvrouwen op mijn sportschool dus wel
Ben nu al 3 weken achter elkaar alleen aan 't trainen, omdat ze achter elkaar afhaken. Je zweet wel meer met dit weer, maar ik vind een week niet gaan niet echt getuigen van doorzettingsvermogen...
  donderdag 14 augustus 2003 @ 00:38:28 #227
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_12418974

Ik ben afgehaakt met fitnessen.
Spieren zijn weer aan het slinken, buikje is weer aan het terugkomen.
Lidmaatschap moet ik nog opzeggen, maar ik kan het niet meer opbrengen momenteel.

*schaam*

Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 14 augustus 2003 @ 00:56:59 #228
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12419318
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 00:38 schreef golfer het volgende:

Ik ben afgehaakt met fitnessen.
Spieren zijn weer aan het slinken, buikje is weer aan het terugkomen.
Lidmaatschap moet ik nog opzeggen, maar ik kan het niet meer opbrengen momenteel.

*schaam*

Waarom niet?
  donderdag 14 augustus 2003 @ 01:06:08 #229
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_12419477
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 00:56 schreef SEMTEX het volgende:

Waarom niet?

Andere besognes aan het koppie momenteel.

Hoop het wel weer op te pikken over een tijdje.

Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 14 augustus 2003 @ 01:45:38 #230
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12420145
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 01:06 schreef golfer het volgende:

[..]

Andere besognes aan het koppie momenteel.

Dat is een goed excuus
  Moderator donderdag 14 augustus 2003 @ 12:27:31 #231
18653 crew  D.
pi_12425805
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 00:16 schreef Dr_Frickin_Evil het volgende:
zoals Mr J hierboven zei:
Globale info:
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 00:32 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Als je denkt dat je meer kunt, kun je dat proberen. Als het zonder problemen gaat, kan het absoluut geen kwaad voor de 4x10 of 3x15 te gaan.

Da's nou niet echt in overeenstemming met elkaar.
Iemand nog?
  donderdag 14 augustus 2003 @ 12:36:22 #232
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12425970
hmzz, na een relatief lange zware pfeifferperiode wil ik weer gaan starten met fitness, het liefst flink, maar ik weet begot niet wat voor problemen ik ga tegenkomen in verband met die pfeiffer, en dus eigenlijk ook niet hoe ik nou moet beginnen met fitness: bijvoorbeeld eerst twee dagen in de week, of korter trainen enzovoorts..

Iemand ervaring met fitnessstart na ziekteperiode en misschien wat tips?

put
your
clothes
on!
  donderdag 14 augustus 2003 @ 13:13:36 #233
19479 Mr.J
pi_12426844
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 12:27 schreef D.Rose het volgende:

[..]

[..]

Da's nou niet echt in overeenstemming met elkaar.
Iemand nog?

Sorry, maar de dame zit er naast.

We hebben het hier over massa opbouwen als ik het goed heb, niet over defenitie.

Moderator donderdag 14 augustus 2003 @ 17:37:40 #234
18653 crew  D.
pi_12434183
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 13:13 schreef Mr.J het volgende:

[..]

We hebben het hier over massa opbouwen als ik het goed heb, niet over defenitie.

Ok, dan zou 6-8 reps prima wezen.
Nu de vraag hoevaak. 3 of 4 keer?
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:23:06 #235
19479 Mr.J
pi_12457618
Zou 12 setjes per spiergroep gaan.

Dan kan je 4 oefeningen 3x doen, of 3 oefeningen 4x.

Ik zelf doe 4 oefeningen 3 setjes. Door de extra oefening pak je je spiergroep weer op een andere manier.

VB:
Mijn schema

vrijdag 15 augustus 2003 @ 15:38:37 #236
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_12458024
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 13:13 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik denk idd dat ik hem verkeerd begrepen heb, mijn excuses
pi_12458103
het is ook niet zo dat je door hoger te gaan in je reps meer defenitie krijgt
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 16:39:27 #238
19479 Mr.J
pi_12459708
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:38 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Ik denk idd dat ik hem verkeerd begrepen heb, mijn excuses

Ik vergeef het je.
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 15:41 schreef -Ma3stro- het volgende:
het is ook niet zo dat je door hoger te gaan in je reps meer defenitie krijgt
Meer def. maar dan wel icm cardio.

De wedstrijdjongens bij mij doen dat allemaal.

pi_12462115
dat is opzich wel raar, want je weet net zo goed als ik dat je spieren groeien zoals ze willen groeien en dat je zelf daar geen controle over kan hebben. Dus in die zin is spieren defineren onmogelijk. Je kan ze idd wel beter naar voren brengen dmv van verlagen van je vet %, maar ik zie niet in waarom je daarvoor hoger in je reps zou gaan. Die paar kcal die je dan extra verbrand zijn niet echt van belang, met een goed voedingschema en cardio kom je dan een heel eind verder inderdaad. En aangezien de meeste mensen een stuk beter groeien op wat lagere reps is het in mijn ogen gewoon zonde om hoger te gaan in je reps
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:43:13 #240
19479 Mr.J
pi_12466821
Het had volgens mij ook meer met spierkwaliteit te maken die hogere reps dan direct defenitie. Maar indirect zorgt een hogere spierkwaliteit weer voor meer defenitie toch?

Anyway, de gemiddelde fitnesser hier in dit topic doet er goed aan 6/8 reps neer te zetten.

vrijdag 15 augustus 2003 @ 21:45:02 #241
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12466865
hmzz heeft iemand me stukje gelezen?
ik was benieuwd of iemand die info kon geven..
put
your
clothes
on!
pi_12485223
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 21:45 schreef Jerruh het volgende:
hmzz heeft iemand me stukje gelezen?
ik was benieuwd of iemand die info kon geven..
Hoe lang was die periode van ziekte?
  zondag 17 augustus 2003 @ 15:58:53 #243
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12501207
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:55 schreef DjMark het volgende:

[..]

Hoe lang was die periode van ziekte?

9 maanden, heb compleet stilgezeten en gelegen en ben 8 kg afgevallen (en ik had al weinig vet). het feit dat ik het hier zet is omdat ik langzaamaan weer begin en eigenlijk thuis wil beginnen met oefeningen en nog niet in het fitnesscentrum (dat heeft te maken met het feit dat het fitnesscentrum waar ik bij zit bij mijn kamer ligt en niet bij mijn ouderlijk huis) Ik blijf zeer waarschijnlijk het grootste gedeelte van de komende maand thuis waardoor ik daar oefeningen en trainig wil doen. In hoeverre moet ik deze eerste maand beginnen met fitnessen (ik wil uiteindelijk weer 3 keer per week als het kan) en welke oefeningen voor thuis met dumbells lenen zich er het beste voor om te beginnen en hoeveel reps en sets met welk gewicht? Ik weet namelijk niet waar nu mijn grens ligt in verband met ziekte en daarom was ik benieuwd of er dan evt iemand was die een restart vanuit dit oogpunt kon bekijken.

alvast bedankt .

put
your
clothes
on!
  zondag 17 augustus 2003 @ 18:47:44 #244
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_12504724
Heb een jaar geleden een keelontsteking gehad die zich doorzette naar mijn aangezichtszenuw. Hierdoor was één kant van mijn gezicht verstijfd (zag er niet uit) maar erger...ik had ook last van enorme vermoeidheid, die volgens dokter grensde aan pfeiffer. Kon een tijd lang echt niets behalve thuis op de bank liggen. Ik fitnesste vrij intensief, maar dat kon natuurlijk ook niet meer. Een halfjaar later ben ik weer rustig vanaf nul begonnen met fitnessen en nu train ik weer heerlijk drie keer in de week en dat is prima te doen. Weet eerste training nog wel...mijn trainingsbroek leek vier maten te groot...hahaha.

Gewoon rustig op gaan opbouwen, beetje fietsen, beetje krachttraining, dan komt het best goed.

Take care

= there is a light that never goes out =
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:22:33 #245
26025 habermas
niets van dat alles
pi_12506547
Ben net een paar maanden bezig met fitness (massa, complete body workout), en nu begint de 'groei' een beetje te stagneren. Ik vroeg me af: Ik wil de nadruk wat meer op m'n schouders leggen. Ik fitness 3x in de week, kan het kwaad als ik alledrie de keren (ma, wo, vr) mijn schouders train? Ik zie jullie allemaal schema's hebben waarin je alles maar één keer in de week traint (op verschillende dagen). De andere oefeningen wissel ik trouwens wél af. Ennuh, nog bedankt voor de voedings-tips, ik had geen idee dat dat zo'n belangrijke rol speelde...
[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
  zondag 17 augustus 2003 @ 20:42:58 #246
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12507047
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 18:47 schreef Aschkael het volgende:
Heb een jaar geleden een keelontsteking gehad die zich doorzette naar mijn aangezichtszenuw. Hierdoor was één kant van mijn gezicht verstijfd (zag er niet uit) maar erger...ik had ook last van enorme vermoeidheid, die volgens dokter grensde aan pfeiffer. Kon een tijd lang echt niets behalve thuis op de bank liggen. Ik fitnesste vrij intensief, maar dat kon natuurlijk ook niet meer. Een halfjaar later ben ik weer rustig vanaf nul begonnen met fitnessen en nu train ik weer heerlijk drie keer in de week en dat is prima te doen. Weet eerste training nog wel...mijn trainingsbroek leek vier maten te groot...hahaha.

Gewoon rustig op gaan opbouwen, beetje fietsen, beetje krachttraining, dan komt het best goed.

Take care

hehe, maar hoe begon jij? echt meteen vol 3 keer in de week, met de zwaarste gewicthen die je bijvoorbeeld in 10 keer maximaal kon nemen, of deed je eerst een periode met lage gewichten werken en wennen aan het bewegen?

bedankt iig voor de tips .

put
your
clothes
on!
pi_12507610
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:22 schreef habermas het volgende:
Ben net een paar maanden bezig met fitness (massa, complete body workout), en nu begint de 'groei' een beetje te stagneren. Ik vroeg me af: Ik wil de nadruk wat meer op m'n schouders leggen. Ik fitness 3x in de week, kan het kwaad als ik alledrie de keren (ma, wo, vr) mijn schouders train? Ik zie jullie allemaal schema's hebben waarin je alles maar één keer in de week traint (op verschillende dagen). De andere oefeningen wissel ik trouwens wél af. Ennuh, nog bedankt voor de voedings-tips, ik had geen idee dat dat zo'n belangrijke rol speelde...
Schouders 3x per week trainen is nutteloos. Zo krijgen ze niet de kans te herstellen, en je bent dan duidelijk bezig met overtrainen.
  zondag 17 augustus 2003 @ 21:23:28 #248
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_12508057
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 20:42 schreef Jerruh het volgende:

[..]

hehe, maar hoe begon jij? echt meteen vol 3 keer in de week, met de zwaarste gewicthen die je bijvoorbeeld in 10 keer maximaal kon nemen, of deed je eerst een periode met lage gewichten werken en wennen aan het bewegen?

bedankt iig voor de tips .

Voor mij was een ontgroening in Nijmegen het omslagpunt. Toen ik dat had uitgehouden, wist ik dat ik ook weer kon trainen. Ging eerst één keer in de week en begon heel erg rustig. Voornamelijk weer conditie opbouwen, want die was echt helemaal weg. Fietsen, roeien en met lage gewichten wat krachttraining. De eerste paar trainingen was ik echt kapot, maar ik was allang blij dat ik tenminste kon trainen. Denk dat ik maandje of drie rustig aan heb gedaan en daarna ben ik drie dagen gaan trainen. Train nu op maandag, woensdag en vrijdag, elke training anderhalf uur.
= there is a light that never goes out =
  maandag 18 augustus 2003 @ 00:25:09 #249
26025 habermas
niets van dat alles
pi_12512770
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 21:06 schreef woutf het volgende:

[..]

Schouders 3x per week trainen is nutteloos. Zo krijgen ze niet de kans te herstellen, en je bent dan duidelijk bezig met overtrainen.

Hmm, ok. 1x in de week is dus het beste, of kan de ene keer wel, de andere niet (dus: ma, vrij, wo, ma etc.) wel?
Ik heb juist het idee dat als ik 3x pw full-body train, een en ander er strak(ker) uit blijft zijn, maar als ik - door een feestje bijvoorbeeld - de vrijdag een keer oversla, ik wat moet inhalen...
[b]Austin Powers[/b]: Come again?[br][b]Alotta Fagina[/b]: Alotta Fagina[br][b]Austin Powers[/b]: Ahh, I'm sorry, I'm just not getting it. It sounded like your name was a lot of, uhm, nevermind!
  maandag 18 augustus 2003 @ 00:30:06 #250
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_12512914
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 21:23 schreef Aschkael het volgende:

[..]

Voor mij was een ontgroening in Nijmegen het omslagpunt. Toen ik dat had uitgehouden, wist ik dat ik ook weer kon trainen. Ging eerst één keer in de week en begon heel erg rustig. Voornamelijk weer conditie opbouwen, want die was echt helemaal weg. Fietsen, roeien en met lage gewichten wat krachttraining. De eerste paar trainingen was ik echt kapot, maar ik was allang blij dat ik tenminste kon trainen. Denk dat ik maandje of drie rustig aan heb gedaan en daarna ben ik drie dagen gaan trainen. Train nu op maandag, woensdag en vrijdag, elke training anderhalf uur.

ik zal eens kijken of dat ook voor mij werkt, andere tips zijn welkom maar we zullen es beginnen .
put
your
clothes
on!
  maandag 18 augustus 2003 @ 13:32:32 #251
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_12521910
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 21:06 schreef woutf het volgende:

[..]

Ligt er maar net aan hoe intensief je ze traint per sessie. Als je een fullbody routine volgt, doe je waarschijnlijk 1 of 2 setjes voor schouders, en kun je ze best om de dag aanpakken.

Ik weet dat de meeste mensen die voor massa trainen zweren bij een split-routine, maar ik ben vorige zomer omgeschakeld naar fullbody en dit jaar is voor mij het meest produktieve jaar ooit geweest.

Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
  maandag 18 augustus 2003 @ 13:38:18 #252
64460 Remmy
Digital creative
pi_12522028
Kheb zelf een jaar aan fitness (krachttraining) gedaan. Op een gegeven moment had ik er echt geen zin meer in om er een paar keer per week heen te gaan. Tijd en geld speelde ook wel een rol.
Maargoed, kheb toen 2 halters aangeschaft, waar ik nu nog iedere dag mee train en dat bevalt me eigenlijk ook wel goed. Dan gebruik je die voor je bovenlichaam en doe je sit-ups voor je buikspieren en ja.. je beenspieren.. kei hard naar school fietsen zorgt ook wel voor spierontwikkeling in je benen
Scheelt me veel tijd en geld moet ik zeggen.
Digital creative @ SuperBold
http://superbold.nl
  maandag 18 augustus 2003 @ 13:40:43 #253
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_12522079
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 13:38 schreef Remmy het volgende:
Kheb zelf een jaar aan fitness (krachttraining) gedaan. Op een gegeven moment had ik er echt geen zin meer in om er een paar keer per week heen te gaan. Tijd en geld speelde ook wel een rol.
Maargoed, kheb toen 2 halters aangeschaft, waar ik nu nog iedere dag mee train en dat bevalt me eigenlijk ook wel goed. Dan gebruik je die voor je bovenlichaam en doe je sit-ups voor je buikspieren en ja.. je beenspieren.. kei hard naar school fietsen zorgt ook wel voor spierontwikkeling in je benen
Scheelt me veel tijd en geld moet ik zeggen.
2 halters? Met losse schijven voor meer gewicht? Anders snap ik niet wat je daarmee wilt beginnen. Beenspierontwikkeling? Nee dus, spierontwikkeling van de langzame spiervezels, dus geen massatoename. Dit is cardio.
aka Man-Mountain
  maandag 18 augustus 2003 @ 14:04:52 #254
64460 Remmy
Digital creative
pi_12522699
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 13:40 schreef Doctor_Bara het volgende:

[..]

2 halters? Met losse schijven voor meer gewicht? Anders snap ik niet wat je daarmee wilt beginnen. Beenspierontwikkeling? Nee dus, spierontwikkeling van de langzame spiervezels, dus geen massatoename. Dit is cardio.

Ja 2 halters met losse gewichten van 5, 2,5 en 1,25 kilo
Gaat lekker hoor. Ik merk echt wel het resultaat na een half jaartje. Ennuh beenspieren is ook niet echt iets wat ik perse wil trainen. Ik train liever arm, borst en buikspieren.
Digital creative @ SuperBold
http://superbold.nl
  maandag 18 augustus 2003 @ 14:09:46 #255
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_12522804
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 14:04 schreef Remmy het volgende:

[..]

Ja 2 halters met losse gewichten van 5, 2,5 en 1,25 kilo
Gaat lekker hoor. Ik merk echt wel het resultaat na een half jaartje. Ennuh beenspieren is ook niet echt iets wat ik perse wil trainen. Ik train liever arm, borst en buikspieren.

oh, ok. Ja die verstelbare dumbells zijn ideaal ja.
aka Man-Mountain
pi_12546951
Weet iemand hoe je de spieren traint die van je schouders naar je nek lopen? Die schuine dingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')