Alpha Omega,quote:Op woensdag 27 februari 2008 07:33 schreef AlphaOmega het volgende:
Hotel Central am Dom. Niet heel erg duur, maar wel een goed hotel. En de naam zegt het al...
Dank voor de aanbevelingen van iedereen, en dus ook van jou.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:18 schreef k_man het volgende:
Nou, jij liever dan ik. Maar veel plezier hoor. Het blijft een leuke stad, ondanks het hotel.
Idd, niet boeiend, de prijs niet echt waard. Maar de bijbehorende winkel daarentegen! Heb ik eens meer dan 35 euro aan chocolade gekocht....of was het nou nog meer? De enige reden waarom ik nog eens terug naar Keulen zou willenquote:
Een kenner zal je dit Brauhaus zelfs als attractie aanbevelen.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:46 schreef Hik het volgende:Achter het Renaissaince hotel (Friesenstrasse) ligt Brauhaus Päffgen. Vooraf klonk het me als een enorme tourist trap in de oren, maar we hebben het erg naar onze zin gehad. Sfeervolle bierhal met biergarten erachter. Heel veel verschillende Duitsers (oud, jong, stelletjes, groepen) en geen toerist te bekennen. Autenthiek lompe bediening die zonder het te vragen je volgende Kölsch op tafel kwakt. Na afloop reken je het aantal turfjes op je (natte) bierviltje af en klaar. Je kunt er ook weinig subtiel eten krijgen: Bratwurst, Haring, Aardappels, Schnitsels, dat soort dingen. ![]()
Zo hoort dat bij Kolsch he. Je glas mag eigenlijk nooit leeg, ze vullen automatisch bij tot je je viltje erop legt.quote:Op zondag 24 mei 2009 11:46 schreef Hik het volgende:Achter het Renaissaince hotel (Friesenstrasse) ligt Brauhaus Päffgen. Vooraf klonk het me als een enorme tourist trap in de oren, maar we hebben het erg naar onze zin gehad. Sfeervolle bierhal met biergarten erachter. Heel veel verschillende Duitsers (oud, jong, stelletjes, groepen) en geen toerist te bekennen. Autenthiek lompe bediening die zonder het te vragen je volgende Kölsch op tafel kwakt. Na afloop reken je het aantal turfjes op je (natte) bierviltje af en klaar. Je kunt er ook weinig subtiel eten krijgen: Bratwurst, Haring, Aardappels, Schnitsels, dat soort dingen. ![]()
Lees gewoon het topic door en kijk op de sites van de musea of er leuke tentoonstellingen zijn.quote:
het chocolademuseum !!quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 21:34 schreef Rookert het volgende:
Ja, zo kan je dit hele subforum wel opheffen toch?Misschien insidetips, maar valt tegen dus
Dit soort dingetjes dus, thanksquote:Op woensdag 11 augustus 2010 09:46 schreef XL het volgende:
Ga naar de kiosk en koop PRINZ
Bordevol insider tips voor de Koelner zelf. Bovendien de actuele activiteiten agenda en goede restaurantbeoordelingen.
Mocht je van kunst houden: Walraf museum, veel impressionisten bijvoorbeeld. Verder vond ik het monument ter nagedachtenis aan Edith Stein ook wel indrukwekkend, ligt wat meer buiten het centrum, maar wel gewoon op loopafstand (alles in de stad is op loopafstand trouwens). Zoals ik al eerder zei even een boottocht maken en gewoon wat rondlopen door de stad.quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 09:25 schreef Rookert het volgende:
Morgen paar dagen naar Keulen, iemand nog (al dan niet actuele) tips om te doen?
quote:Is wel schreeuwend druk, en ze lijken wel wat op alle andere kerstmarkten zegmaar. Als de meeste touristen op de weg terug zijn, is het wat gemoedelijker, maar wij vonden de (oude)stad zelf in kerst-aankleiding mooier dan de kerstmarkt an-sich.Op donderdag 21 oktober 2010 10:13 schreef Lauwheid het volgende:
Een schop.. Ik ben van plan om in december een weekendje naar Keulen te gaan met mijn vriend. Dan zijn er als het goed is ook veel kerstmarkten, is dit nog een beetje de moeite waard of?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |