abonnement Unibet Coolblue
pi_10411735
De afgelopen maand ben ik met de trein weekendjes weg geweest naar Antwerpen en Gent, maar Keulen lijkt me ook wel aardig om eens een weekendje naartoe te gaan.

Wat is er zoal te doen (behalve de Dom natuurlijk)? En wat is een goed hotel?

pi_10425066
Ze hebben een mooi museum voor moderne kunst (weet niet hoe dat heet), ligt naast de dom, en het nachtleven is er super!
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_10426031
Leuk chocolade museum, ergens aan de Rijn(?).
House is a feeling. And if you don't feel it, it can't be house
Nu ook Zuid Afrika
pi_10426783
Parkplaza hotel is ons errrug goed bevallen..
Ligt wel een endje van het centrum af (2e brug aan de overkant)... maar de taxi's zijn iets goedkoper dan hier.. dus met meer man heel goed te doen...
Als je met je kater uit bed stapt de sauna in jumpen en daarna naast het hotel je helemaal volvreten in het cafe/restaurant... superrrrr
pi_10432777
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 15:50 schreef TuttiFrutti het volgende:
Parkplaza hotel is ons errrug goed bevallen..
Is van een dure keten.
pi_10437110
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 20:00 schreef k_man het volgende:

[..]

Is van een dure keten.


we hadden een aanbieding.. we betaalden toen 60 euro per nacht per kamer met z'n tweeen.
pi_10914822
*schop*

Ik ga er eind juni een weekendje heen. Iemand nog iets te melden aan tips? Het is wel een beetje miniem tot dusverre.

Mooi designhotel geboekt: het Hopper St. Antonius.

  vrijdag 6 juni 2003 @ 07:50:26 #8
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10922485
Ben er nooit geweest, maar ik ben daar zeker in het Chocolademuseum te vinden.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_10936269
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 07:50 schreef YPPY het volgende:
Ben er nooit geweest, maar ik ben daar zeker in het Chocolademuseum te vinden.
Staat ook zeker op mijn lijstje!
  Admin vrijdag 6 juni 2003 @ 18:37:34 #10
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_10936323
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 21:17 schreef k_man het volgende:
*schop*

Ik ga er eind juni een weekendje heen. Iemand nog iets te melden aan tips? Het is wel een beetje miniem tot dusverre.

Mooi designhotel geboekt: het Hopper St. Antonius.


Ga je met de trein?
Mooi, bagage wegzetten en lopen maar
Dom natuurlijk en vandaar uit loop je naar links de belangrijkste musea tegemoet.

Neem een kijkje in de Altstadt, mooie woningen en winkels bewaard gebleven.

Neem een hapje in een van de restaurantjes daar, en neem de lokale keulse specialiteiten met keulse namen

Loop ook even naar de VVV, to station, en vraag even naar de dierentuin, had een speciale archtectuur, net als rotterdam van Sybold is, is Keulen van een man wiens naam ik vergeten ben.

Heel veel plezier.
O, als je duits leest, erg veel grote boekhandels daar, veel mooie kunstboeken voor een prikje.

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_10936379
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 18:37 schreef yvonne het volgende:
Ga je met de trein?
Yep. Bedankt voor de tips.
  Admin vrijdag 6 juni 2003 @ 18:44:16 #12
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_10936418
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 18:41 schreef k_man het volgende:

[..]

Yep. Bedankt voor de tips.


Vanuit Amsterdam?

Want vanuit amsterdam vertrekt om 8 uur smorgens een hele mooie trein,
met een zwitserse loc, heel fraai

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.


Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 18:46:33 #13
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_10936452
Keulen is echt ontzettend leuk!! Ben er net vorige week heen geweest!

Met een kabelbaan over de Rijn en dan weer terug naar de overkant om naar de dierentuin te gaan (aanrader, superveel jonge dieren nu!!)

Ook leuk!! bootreisje over de Rijn!! http://www.k-d.com/

Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  zondag 22 juni 2003 @ 02:06:17 #14
29924 DaMousE
Chelina van Dare... :P
pi_11283277
sorry voor de schop, maar ik ga er a.s. zaterdag voor 4 daagjes ook heen, wat zijn nou de echte aanraders qua eten & drinken, musea, shoppen, stappen... enz? Iemand tips?
  zondag 22 juni 2003 @ 02:10:53 #15
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_11283329
Beetje cheesy wellicht maar die dierentuin is dus echt ok, fraaie aquaria en zo.
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  zondag 22 juni 2003 @ 02:15:24 #16
48575 Scandalous
pew pew pew
pi_11283397
quote:
Op donderdag 5 juni 2003 21:17 schreef k_man het volgende:
*schop*

Ik ga er eind juni een weekendje heen. Iemand nog iets te melden aan tips? Het is wel een beetje miniem tot dusverre.

Mooi designhotel geboekt: het Hopper St. Antonius.


Hopper hotel! Geweldig hotel , aparte kunst in de slaapkamers ( Een foto van een um, vagina tegenover mn bed. Welterusten!)
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_11283535
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 15:00 schreef Lortnoc het volgende:
Ze hebben een mooi museum voor moderne kunst (weet niet hoe dat heet), ligt naast de dom, en het nachtleven is er super!
ludwig museum d8 ik
ben er met schol geweest. Hangen ook nog wat bekende werken!
  zondag 22 juni 2003 @ 12:36:43 #18
29924 DaMousE
Chelina van Dare... :P
pi_11287959
het ludwig museum en de dierentuin. *check*

meer tips?

  zondag 22 juni 2003 @ 13:42:47 #19
27074 Dezz
The Dog
pi_11289050
quote:
Op zondag 22 juni 2003 02:15 schreef Scandalous het volgende:

[..]

( Een foto van een um, vagina tegenover mn bed. Welterusten!)


Oh yeah
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_11300230
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 18:44 schreef yvonne het volgende:

[..]

Vanuit Amsterdam?

Want vanuit amsterdam vertrekt om 8 uur smorgens een hele mooie trein,
met een zwitserse loc, heel fraai


Nee, vanuit Utrecht. Met de ICE.
pi_11300259
quote:
Op zondag 22 juni 2003 02:06 schreef DaMousE het volgende:
sorry voor de schop, maar ik ga er a.s. zaterdag voor 4 daagjes ook heen, wat zijn nou de echte aanraders qua eten & drinken, musea, shoppen, stappen... enz? Iemand tips?
Prima schop. Ik ga dus ook komend weekend.
pi_11300329
quote:
Op zondag 22 juni 2003 02:15 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Hopper hotel! Geweldig hotel , aparte kunst in de slaapkamers ( Een foto van een um, vagina tegenover mn bed. Welterusten!)


Er zijn twee Hopper hotels in Keulen, maar op de site te zien zijn ze beiden wel mooi.
  zondag 22 juni 2003 @ 23:09:36 #23
29924 DaMousE
Chelina van Dare... :P
pi_11302968
quote:
Op zondag 22 juni 2003 21:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Prima schop. Ik ga dus ook komend weekend.


ook zaterdag met de ICE? zoja, heb jij al kaartjes gekocht, want ben wel beniewd naar de prijs ervan...
pi_11313784
quote:
Op zondag 22 juni 2003 23:09 schreef DaMousE het volgende:

[..]

ook zaterdag met de ICE? zoja, heb jij al kaartjes gekocht, want ben wel beniewd naar de prijs ervan...


Vrijdag. Wel met de ICE, maar de prijs staat me zo niet bij.

Ben je niet een beetje laat met kaartjes kopen trouwens (ICE werkt met zitplaatsreservering)?

  maandag 23 juni 2003 @ 15:36:40 #25
29924 DaMousE
Chelina van Dare... :P
pi_11317394
o ja ik ben altijd laat, maar er is altijd nog wel plaats op die ICE volgens mij.
  maandag 23 juni 2003 @ 15:42:46 #26
35279 Parabola
Sapere aude
pi_11317558
quote:
Op zondag 22 juni 2003 12:36 schreef DaMousE het volgende:
het ludwig museum en de dierentuin. *check*

meer tips?


De Altstad, gewoon inlopen en als je een straatje ziet wat je aanstaat, daar inlopen etc. Echt verdwalen zal je niet, en je kunt ongdwongen de sfeer opsnuiven.

Vraag even bij het VVV naar het bezoeken van een lokale brouwerij. Is vaak wat moeilijker als je niet met een groep bent, maar misschien kun je ergens bij aansluiten.

En idd (het wordt wat saai): Keulen heeft een van de mooiste dierentuinen van Europa

Slaapt winter
en zomer
  donderdag 26 juni 2003 @ 00:55:45 #27
29924 DaMousE
Chelina van Dare... :P
pi_11382568
Altstad * check...

bedankt!

pi_11453551
Nou, tripje naar Keulen was geen onverdeeld succes. Aan de stad op zich lag het niet. Ik zag echter even een stoeprandje over het hoofd en stapte mis, waardoor m'n enkel dubble klapte en ik viel. Dat was gisteren halverwege de middag en ik zou pas vanavond teruggaan. Dus ik vroeg me af wat te doen: meteen teruggaan naar het hotel, ergens bij een restaurant ijs vragen, of gewoon stug doorgaan? Ik - domme eikel die ik ben - kies het laatste. Ik ben tenslotte wel eens eerder een beetje door m'n enkel gegaan en dat gaf nooit veel problemen. Alleen 10 jaar terug is m'n enkel een paar weken ingetaped omdat m'n enkelbanden gescheurd waren.

Dus ik ga vrolijk verder. Doe wat ik wilde doen en ben alleen wel zo verstandig om toch maar niet te gaan proberen om de ruim 500 treden van de Dom te beklimmen, want ik merk dat m'n enkel in rap tempo dik wordt. Nou ja, na een goede nacht slaap zal dat wel weer weggetrokken zijn.

Ik bezoek nog een museum, wandel door de Altstadt, eet een hapje en ga dan toch maar terug naar het hotel. Lopen gaat steeds moeilijker en tegen de tijd dat ik bij het hotel ben, kan ik nauwelijks nog lopen. In mijn hotelkamer blijkt de enkel de proportie van anderhalve tennisbal te hebben aangenomen en volledig donkerpaars te zijn. Het ziet er nogal eng uit.

Ik ben erg moe en ga meteen slapen. De volgende ochtend is er weinig veranderd; opgezwollen en paars. Sterker nog, de eerste minuten nadat ik opsta kan ik uberhaupt niet meer staan zonder te vergaan van de pijn. Het kost me wat tijd om uit te vinden hoe ik nog een beetje kan strompelen.

Vandaag heb ik dus verder niets meer kunnen doen. Gelukkig had ik een goed, dik boek bij me en had het hotel een mooie patio, dus ik heb de hele dag maar zitten lezen. Het chocolademuseum, de dierentuin en de kabelbaan heb ik moeten missen.

Toen het lezen begon te vervelen heb ik aan het begin van de avond maar een eerdere trein terug genomen, nadat ik naar het station gestrompled was (maar 500 m gelukkig - kostte wel een half uur).

Morgenochtend maar eens naar de dokter.

  maandag 30 juni 2003 @ 08:56:28 #29
35279 Parabola
Sapere aude
pi_11457753
Das mooi k******

Wat zei de dokter?

Slaapt winter
en zomer
pi_11457805
quote:
Op maandag 30 juni 2003 08:56 schreef Parabola het volgende:
Das mooi k******

Wat zei de dokter?


Dat ik een scheurtje heb in een van mijn enkelbanden (daardoor komen de enorme bloeduitstortingen) en dat ik de tweede waarschijnlijk verrekt heb.

Nu eerst een paar dagen ingezwachteld houden en heel rustig aan doen, dan nog twee tot drie weken verder genezen.

Ik zou eigenlijk over twee-en-een-halve week naar Berlijn gaan voor een lang weekend, maar ik twijfel nu dus of dat wel door kan gaan.

pi_20457811
*schopt* Volgend weekend ga ik ook bezoekje aan keulen brengen 16/17/18 juli

*chocolade museum*
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_20479457
Hmm... iemand enig idee wat het kost om met de trein naar Keulen te gaan? Ik kan het op de site van NS Internationaal niet vinden...

-edit- de auto is ook een optie voor me... misschien is het handiger om er met de auto heen te gaan (dagtrip) en dan buiten de stad te parkeren? Is er zoiets als een Transferium bij Keulen... ik zag wel dat er een U-Bahn (metro) is.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  donderdag 8 juli 2004 @ 01:42:19 #33
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_20480923
quote:
Op donderdag 8 juli 2004 01:42 schreef PLAE@ het volgende:


sommige mensen.........


http://www.ns.nl/servlet/(...).nl〈=nl&c=Page


Waarom vond ik dat nou zelf niet?

Thanks
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_21937902
Is iemand wel eens hier geweest: http://www.underground-cologne.de/
pi_21939639
Hoe en waar is dat chocolademuseum? Ken ik niet.

En aangezien ik nog wel vaker in Keulen ga komen... leuke shopstad met luxe straten
pi_21939700
Chocolade museum is aan het eind van de rijnboulevard .
Hoe , het ruikt er vooral mierzoet , verder zie je het hele proces van chocolade maken en in vorm gieten en het verpakken.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_21940021
Tataaa..

http://www.schokoladenmuseum.de

Is vast ook wel een lekkere winkel bij
pi_22395582
Ik en 3 andere klasgenoten van mij moeten als een soort afstudeerproject (MBO commerciele economie) een evenement organiseren.

We hebben dus als evenement gekozen om een dagje (net voor kerst waarschijnlijk 22 december) naar Keulen te gaan, leerlingen van de afdeling economie kunnen zich hiervoor opgeven.

We zijn nu dus bezig met alles aan het regelen, maar is er in Keulen nog (afgezien van het chocolademuseum) een leuk museum of iets dergelijks om die dag te bezoeken?
pi_22406916
meer musea in Keulen vind je op http://www.museenkoeln.de/

verder leuk zijn de verschillende winkelpassages en wat verrassende architectuur (bijvoorbeeld het Medienpark en de NRW studio)

vergeet niet dat zo voor de kerst het erg druk is en er kerstmarkt is met Glühwein, Reibeküchen und Pretzeln
pi_23257467
ik ga er morgen heen! Ben Zeer benieuwd!
  vrijdag 12 november 2004 @ 00:47:43 #42
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_23257541
quote:
Op maandag 4 oktober 2004 14:34 schreef Frenkel het volgende:
Ik en 3 andere klasgenoten van mij moeten als een soort afstudeerproject (MBO commerciele economie) een evenement organiseren.

We hebben dus als evenement gekozen om een dagje (net voor kerst waarschijnlijk 22 december) naar Keulen te gaan, leerlingen van de afdeling economie kunnen zich hiervoor opgeven.

We zijn nu dus bezig met alles aan het regelen, maar is er in Keulen nog (afgezien van het chocolademuseum) een leuk museum of iets dergelijks om die dag te bezoeken?
Gast, ik ben 2 maal met school in Keulen geweest, musea in overvloed!

Maar ik weet alleen niet of die ook zo geschikt zijn voor een MBO, denk dat vele leerlingen zich al snel zullen vervelen, om maar even in generalisaties te vallen.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_23269032
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 00:47 schreef Kopstoot het volgende:

[..]

Gast, ik ben 2 maal met school in Keulen geweest, musea in overvloed!

Maar ik weet alleen niet of die ook zo geschikt zijn voor een MBO, denk dat vele leerlingen zich al snel zullen vervelen, om maar even in generalisaties te vallen.
Eej Magneetje,

Het is allemaal al geregeld, en het gaat ook niet om de Musea's..
Maar om het bier en de winkels
  vrijdag 12 november 2004 @ 16:13:28 #44
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_23269410
Winkelen kun je er wel redelijk ja, bier genoeg, leuke terrassen, maar terrassen heb je niet zo veel aan in december, in ieder geval zullen de kroegen ook wel leuk zijn!
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_23271107
Kölsch
pi_28099579
quote:
Op zondag 29 juni 2003 22:26 schreef k_man het volgende:
Over drie weken ga ik de schade maar eens inhalen. Dierentuin, kabelbaan, skulptuurpark, chocolademuseum, Dom beklimmen en Köln Lichter staan op het program.

Hotel is in dezelfde straat als vorige keer, maar is nu Santo ipv Hopper.

pi_28111899
ik zou deze pagina in de gaten houden... Palladium in Keulen. Vaak een hoop goede optredens daar. heb de Guano Apes gezien daar en dat rockte geweldig. Goeie sound, en heel vaak goede bands (zie dat Queens of the Stone Age binnenkort komen zal al wel uitverkocht zijn )
--edit--
E-Werk (dat er tegenover zit) heeft overigens ook vaak nog goede bands (linkje)

[ Bericht 15% gewijzigd door kroegtijger op 21-06-2005 11:24:54 ]
pi_28762691
Goed, jullie zijn natuurlijk allemaal verschrikkelijk benieuwd naar hoe het was. Wat heeft ie gedaan? En wat kost zo'n weekendje nou? Bij deze dus maar;

Op zaterdagochtend al om 07.42 de ICE vanuit Utrecht (¤ 38,00) genomen. Om iets voor half tien, met een vertraging van veertig minuten, aangekomen op het Hauptbahnhof te Keulen. Eerst maar eens koffie en een broodje (¤ 4,10) regelen. Meegenomen en op een bankje op het Domplein opgepeuzeld.

Die dom is trouwens imposant door de schaal, maar verder behoorlijk lelijk. Althans van buiten, van binnen (¤ 0,00) zie je het mooie glas in lood en is de steen nog niet zo vies en grauw. Ook kun je één van de torens beklimmen (¤ 2,00). Honderd meter, ruim vijfhonderd treden. Een prachtig uitzicht over de stad, maar erg jammer dat alles is afgescherm met gaas en de ruimtes tussen de draden van het gaas te klein zijn om tussendoor te fotograferen als je een beetje fatsoenlijke lens hebt.

Vanaf de Dom richting Rijn gewandeld. Het is prachtig weer, dus even een panacotta ijsje gescoord bij Häagen Dasz (¤ 2,10). Langs de Rijn loopt een mooie, groene promenade, waar het gezellig druk is. Er staan al overal tentjes met bier en worst, in verband met het feest Kölner Lichter (¤ 0,00) vanavond, dat zich vooral op de Rijn afspeelt.

Verderop ligt op een schiereilandje het chocolademuseum (¤ 6,00). De tentoonstelling is wel leuk. Cacaobomen blijken hele mooie bloemen te hebben en chocolade is net wijn; afhankelijk van de locatie van de plantage en de bodemsamenstelling verschilt de smaak. Na de tentoonstelling is het tijd voor de winkel, waar een idioot groot assortiment te vinden is. Ik weet me enigszins te bedwingen (¤ 13,64), maar eigenlijk alleen omdat ik maar zeer beperkte ruimte over heb in mijn rugzak.

Het is inmiddels na vijven en ik slenter richting Neumarkt. Langs een gloedjenieuw winkelcentrum (gaat open in september) met een bijzondere, gekromde glazen gevel, door wat leuke winkelstraten. Ik wil niet al te laat eten, in verband met het feest vanavond. Dus om half zeven wandel ik Momotaro binnen, een Japanner. Het is er erg stilletjes, maar het eten is er niet minder om. Een menu (¤ 31,00) met van alles wat: sashimi, sushi, tenpura, misosoep, groene-thee-ijs. Japans biertje (¤ 3,40) erbij. Heerlijk!

Het is nog steeds warm dus ik koop eerst ergens een colaatje (¤ 1,50) en later in een avondwinkeltje nog een liter fris (¤ 1,50). Ik ben ondertussen onderweg naar het designhotel Santo (¤ 70,00) om in te checken en me een beetje op te frissen. In de lobby mooie foto's van Newton aan de muren en een goede kamer op de bovenste verdieping. Het hotel ligt vlakbij de Rijn, waar ik plaats neem op de kade. Vanavond varen boten, verlicht met vele lichtjes, de Rijn af. Onderweg worden ze begroet met diverse vuurwerken en als ze in het centrum van de stad zijn aangekomen barst het hoofdvuurwerk los: jetzt geht es wirklich los!. Een half uur lang wordt er een gigantische vuurwerkshow opgevoerd. Indrukwekend!

Op zondagochtend uitgeslapen en lekker ontbeten in het hotel. Verder naar het noorden van de stad gewandeld. Eerst naar de beeldentuin, waarvan ik betwijfel of ie nog wel bestaat. De laatste berichten erover op internet zijn al van 2003. Het blijkt echter nog gewoon te bestaan (¤ 0,00) en het is perfect weer om langs de kunstwerken door het park te slenteren.

Vlakblij ligt de Zoo. Eerst een yoghurtijsje bij de ingang (¤ 0,60) en dan naar binnen (¤ 12,00). Het aquarium biedt de nodige rariteiten. Het is ook al na tweeën, dus eerst maar eens lunchen: een cola en een broodje schnitzel (¤ 5,00).

Ook de rest van de dierentuin is de moeite waard, al hebben veel dieren er weinig zin in. Het is echt warm. Maar stokstaartjes en wasberen zijn altijd grappig. Behalve de dieren zijn het apenhuis en het oude en het nieuwe olifantenhuis ook fraai van architectuur. De eerste twee zijn een soort oriëntaalse paleisjes, de laatste heeft juist een hele monderne vormgeving. Tegen zessen is het wat afgekoeld en ben ik de enige bezoeker in het Apenhuis. Nu worden ze veel actiever. Eten, rennen door de gangetjes, spelen.

Als de dierentuin om zes uur sluit is het tijd om, per U-bahn, naar het station te gaan (¤ 1,30). Nog even een drankje en een broodje halen (¤ 4,45 en dan met de trein van kwart over zeven weer huiswaarts...
pi_28786084
¤196,59
je doet t leuk....
zelf zou ik daarvoor liever 2 dagen in amsterdam aan de zuip gaan, of 4 dagen polen doen ofzo...maar ieder zn keus natuurlijk
pi_28803410
Het enige wat je hoeft te weten is dat Keulen een mooie dom heeft, een leuk centrum een mooi voetbalstadion en de Kolner Arena.

[ Bericht 46% gewijzigd door UIO_AMS op 15-07-2005 21:39:57 (Op de man spelen is niet nodig.) ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')