abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10409592
Deeltje 1 is alweer vol.

Dus hier maar verder.

dinsdag 13 mei 2003 @ 21:28:05 #2
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_10409806
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 21:19 schreef k_man het volgende:
Deeltje 1 is alweer vol.

Dus hier maar verder.

Laat die smiley maar weg; zo vrolijk word ik er niet van.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_10409935
Geniet van je vrije tijd nu het nog kan!
De zomer komt eraan!
Als ik werkloos was zou ik pas in oktober weer op zoek gaan.
pi_10409974
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 21:33 schreef Aernout het volgende:
De zomer komt eraan!
Ik moet verplicht solliciteren.
Terecht overigens.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 21:35:28 #5
17143 zwijntje
lekkere trek
pi_10409997
quote:
De zomer komt eraan!
Wanneer je geen uitkering/WW ontvangt wordt het wat nijpender.
A clean house is a sign of a wasted life.
  dinsdag 13 mei 2003 @ 21:47:46 #6
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_10410339
quote:
De zomer komt eraan!
Erg grappig, vermits er iets te kiezen zou zijn..
Mijn uitkering is 70% van mijn salaris: no problemo; was al schandalig veel.
Mijn lease-wagen is gone: no problemo; drukt niet meer op je inkomen. Heb al een andere (eigen auto) gekocht.
New job: geen vooruitzichten....

October: Mooi album van U2.

HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_10411635
70% van mij laatst verdiende loon is bij mij niet veel
Over een maandje ben ik werkloos, dus nu nog ff hard solliciteren, heb geen zin om de hele zomer thuis te zitten op een houtje te bijten.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_10415876
Ik wil ook graag voor de zomer een nieuwe baan, want in de zomer zijn veel mensen op vakantie enzo en dan loopt een sollicitatietraject erg lang.......
pi_10415922
Dadelijk op gesprek, heb al veel voorbereid, nu maar hopen dat ik niets vergeet. Zelfs maandag nog pasfoto's laten maken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 14 mei 2003 @ 08:20:08 #10
25737 spookie
Banaantje?
pi_10415924
Joehhooee ik heb sinds gister een nieuwe baan gevonden maarja dan heb ik ook 2 maanden gesolliciteerd. nu kan ik me huidige baan opzeggen
oops ohh my ...
pi_10416117
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:20 schreef spookie het volgende:
Joehhooee ik heb sinds gister een nieuwe baan gevonden maarja dan heb ik ook 2 maanden gesolliciteerd. nu kan ik me huidige baan opzeggen
Gefeliciteerd!
Wat is het geworden?
  woensdag 14 mei 2003 @ 10:10:06 #12
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_10417365
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:20 schreef YPPY het volgende:
Dadelijk op gesprek, heb al veel voorbereid, nu maar hopen dat ik niets vergeet. Zelfs maandag nog pasfoto's laten maken.
Beetje laat misschien, maar toch heel veel succes zo! En wees vooral gewoon jezelf daar scoor je veel beter mee dan wanneer je te voorbereid binnenkomt!

Laat je wel ff weten hoe het gegaan is?

"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
  woensdag 14 mei 2003 @ 10:58:58 #13
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10418475
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:20 schreef spookie het volgende:
Wat goed! Wat ga je doen?
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 10:10 schreef T_R_I_P het volgende:

[..]

Beetje laat misschien, maar toch heel veel succes zo! En wees vooral gewoon jezelf daar scoor je veel beter mee dan wanneer je te voorbereid binnenkomt!

Laat je wel ff weten hoe het gegaan is?

Dank je.
Ben nu dus terug van een gesprek van drie kwartier. De zenuwen vielen me uiteindelijk nog mee. Er kwam zelfs een lijst tevoorschijn met andere vacatures. En ik krijg pas eind mei de uitslag, want 'dan krijgen de andere sollicitanten ook een kans'. Heb dus wel redelijk goede hoop.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_10418697
Eind mei pas?? Oeh, das nog lang hoor......
  woensdag 14 mei 2003 @ 11:16:14 #15
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_10418889
Laatste stand van zaken. Maandag was telefoon per ongeluk uit, gelijk 3 voicemailberichten. Dinsdag, voordat ik goed en wel het bed uit was.. werd ik al gebeld of ik direct 1 of ander wervingselectie bedrijfje wilde bellen. Deze wil me gaan aanbieden op een vacature in de omgeving van Arnhem. Verder een vacature een zwolle, waar ze een ander kandidaat voor hadden gevonden,
En een aanbieding, met zo'n belachelijk salaris, dat hoewel ik niet extreem veel verdien, er zo'n duizenden euro's op jaarbasis op achteruit ga. Ze bieden me net 100 euro meer dan minimum loon: 1350 euro bruto per maand. Persoonlijk vind ik dat heel erg laag, dat verdiende ik toen ik 4 jaar terug in de ICT ging, met 0,0 diploma's en ervaring... Wat zouden jullie doen???
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_10419500
YES, ik ben net gebeld geworden door een bedrijf waar ik gesolliciteerd had: ik mag op gesprek komen. Echter, zat ik wel in eerste instantie op de reservebank, maar er had iemand afgebeld (die had ondertussen al een baan) en nu mag ik komen.
Morgen om 10 uur.
Het is een leuke organisatie en ik blijf even goed een beetje ambtenaar...

Spannend!

woensdag 14 mei 2003 @ 12:09:40 #17
1762 YPPY
Yppiaans
pi_10420134
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:08 schreef Koningin het volgende:
Eind mei pas?? Oeh, das nog lang hoor......
Volgende week zijn er ook nog gesprekken. En vandaag nog. Daar moet ik nog op wachten. Áls ik het word, moet ik ook nog kennis maken bij het gezin waar ik dan ga werken. Die moeten ook positief zijn.
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:16 schreef Tazz het volgende:
Wat zouden jullie doen???
Moeilijk, het is niet veel, maar je bent wel aan het werk. Het lijkt me ook makkelijker om vanuit een baan door te solliciteren dan vanuit werkloosheid. Misschien is er binnen dat bedrijf binnen een redelijke termijn zicht ook doorstromen.
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:41 schreef Koningin het volgende:
YES, ik ben net gebeld geworden door een bedrijf waar ik gesolliciteerd had: ik mag op gesprek komen.
Wat goed! En al snel, kun je niet lang zitten zenuwen.
*OUD heilige*
  woensdag 14 mei 2003 @ 12:21:10 #18
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_10420363
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 12:09 schreef YPPY het volgende:

Moeilijk, het is niet veel, maar je bent wel aan het werk. Het lijkt me ook makkelijker om vanuit een baan door te solliciteren dan vanuit werkloosheid. Misschien is er binnen dat bedrijf binnen een redelijke termijn zicht ook doorstromen.

Veel is het zeker niet... doorstroom mogelijkheden zie ik nauwelijks, maar wat ik er bij moet zeggen, en wat ze ook aanbieden is een bruto uitkering als je een studie afrond (450 euro oid), maar wil je ongeveer op je oude loon komen, om de paar weken een examen moet halen.
En mijn WW uitkering is op dit moment zelfs hoger... Tja, ik weet dat ik niet kan weigeren, en misschien weten zei dat ook, dat ze express zo laag gaan zitten...
pi_10420878
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 11:41 schreef Koningin het volgende:
YES, ik ben net gebeld geworden door een bedrijf waar ik gesolliciteerd had: ik mag op gesprek komen.
heej goed joh ! alvast succes voor morgen !

Ik ben inmiddels ook voorzien
ik kan het nog niet helemaal geloven omdat ik de afgelopen tijd als een gek heb zitten zoeken naar vacatures, ongeveer 10 keer gericht gesolliciteerd heb en zo'n 30 open sollicitaties heb verstuurd..

dit ging wel heel snel...
donderdag open sollicitatie, vrijdag voicemail, maandag teruggebeld, afspraak voor dinsdag, vandaag aangenomen, morgen contract tekenen...
Het project loopt al en ze waren hard op zoek naar mensen met een marketing-communicatie opleiding..

ik zit nog een beetje in de verwarde fase maar ben wel helemaal happy hiermee natuurlijk !!!

pi_10422441
Super goed Snoetje, dat gaat echt snel. Vind ik ook het prettigst moet ik zeggen.

Tazz, ik weet niet wat nu je inkomen is, als deze baan meer is, dan zou ik die pakken. Kun je niet onderhandelen over het salaris??

pi_10427083
hmm, best veel goed nieuws hier, dat geeft mij weer wat moet.
ik heb vandaag helaas weer een afwijzing ontvangen, maja was ook een reactie op een open sollicitatie.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  woensdag 14 mei 2003 @ 17:05:17 #22
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_10429053
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 13:42 schreef Koningin het volgende:

Tazz, ik weet niet wat nu je inkomen is, als deze baan meer is, dan zou ik die pakken. Kun je niet onderhandelen over het salaris??

Nee, ik heb al een tegenbod gedaan, maar dat accepteren ze niet. Nu heb ik als inkomen een ww uitkering, maar het salaris aanbod is lager dan mijn uitkering.. oftewel met thuiszitten verdien ik meer...
pi_10429172
Stel nou dat je een andere baan aanneemt, en daarvoor je huidige baan opzegt... En binnen de 3 maanden proeftijd word je in de nieuwe baan ontslagen, omdat je toch niet voldoet.

Krijg je dan nog WW-uitkering? En op basis van welk loon? Hoe werkt dat?

Vraag me dit ineens af...

woensdag 14 mei 2003 @ 18:01:30 #24
25737 spookie
Banaantje?
pi_10430309
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 08:43 schreef Koningin het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Wat is het geworden?

medewerkers personeelszaken, planning
oops ohh my ...
pi_10432857
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 17:09 schreef DennisMoore het volgende:
Stel nou dat je een andere baan aanneemt, en daarvoor je huidige baan opzegt... En binnen de 3 maanden proeftijd word je in de nieuwe baan ontslagen, omdat je toch niet voldoet.

Krijg je dan nog WW-uitkering? En op basis van welk loon? Hoe werkt dat?

Vraag me dit ineens af...

Ja, dan krijg je WW mits je aan de criteria voldoet over je werkverleden en je niet verwijtbaar werkeloos bent. Je WW is dan gebaseerd op je hoogste loon van de afgelopen tijd (welke tijd weet ik niet precies). Ik krijg zelf bijvoorbeeld geen 70% van mijn laatstverdiende loon, maar van dat daarvoor (een jaar eerder) omdat dat ietsje hoger was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')