Ben naar het paradiso concert geweest, hij was weer in topvorm. Nieuwe plaat is ook nice, heb dus eigenlijk niets nieuws te meldenquote:Op zaterdag 22 oktober 2005 14:03 schreef Lienekien het volgende:
Jammer dat er blijkbaar verder niemand naar één van de concerten van Paul Weller is geweest of zijn mening geeft over het nieuwe album.![]()
Hopelijk ben je gauw jarig!quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 15:36 schreef dwerg het volgende:
[..]
Nou, ik moet de nieuwe cd nog krijgen voor mijn verjaardag, maar ik loop degene die me dat cadeau wil geven steeds mis.
En ik ga de cd dus niet downloaden.
Weller zelf schijnt over het Paradiso-concert gezegd te hebben: "This one will go down as one of the best Dutch gigs ever." Ik vond ze in Groningen (een avond eerder) ook al erg goed. Steve White schreef daarover op zijn site: "We were I really thought on fire tonight."quote:Op zaterdag 22 oktober 2005 18:51 schreef Public Enemy het volgende:
[..]
Ben naar het paradiso concert geweest, hij was weer in topvorm. Nieuwe plaat is ook nice, heb dus eigenlijk niets nieuws te melden![]()
Over 353 dagen weer.quote:
Had ik het gisteren geweten, had ik gisteren gekeken.quote:Op zaterdag 12 november 2005 14:56 schreef J_TM het volgende:
Gisteravond was de Modfather, met een jaar vertraging, te gast bij Jools Holland.
Ooit zei hij over de snor die hij in de zomer van 1995 had laten staan "Misschien ga ik dat weer doen"; het lijkt erop dat hij dat nu daadwerkelijk gaat doen.
Bron: BBC-website.quote:Op dinsdag 22 november 2005 19:27 schreef J_TM het volgende:
De Oppermod gaat tijdens de Brit Awards van 2006 een oeuvreprijs krijgen.
Gequote in de nieuwe Q als onderdeel van een terugblik op nr. 111 (december 1995) waarin ook de overgebleven leden van Pauls favoriete Sixtiescombo werden geinterviewd (inderdaad die met zijn linkshandige naamgenoot).quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:41 schreef J_TM het volgende:
"Fucking bollocks, ik maak geen belegen platen (zoals Clapton) en zodra ik merk dat het toch die kant opgaat stop ik ermee of maak ik mezelf van kant".
Ik had het dus mis; wel hebben de dames zich onlangs gewaagd aan het succesnummer van Dee C Lee.quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:40 schreef J_TM het volgende:
Laatst las ik op teletekst dat Girls Aloud volgende maand de single Long Hot Summer uitbrengt. Misschien heb ik het mis maar het zou weleens een cover kunnen zijn van de Weller-klassieker.
Da's weer een nieuwe versie dan (misschien ook wel geremasterd), want ooit was ie er wel (alhoewel dat volgens mij wel met alle album- en dus niet single-, versies was)...quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:15 schreef J_TM het volgende:
De Jam-verzamelaar 'Snap' is eindelijk op CD gezet, met in beperkte oplage een live-EP als bijsluiter. Weller's solo-nummers zijn verzameld op de CD/DVD 'Modern Classics'.
Modern Classics dateert al van 1998. Ouwe meuk, dus.quote:Op woensdag 15 februari 2006 14:15 schreef J_TM het volgende:
De Jam-verzamelaar 'Snap' is eindelijk op CD gezet, met in beperkte oplage een live-EP als bijsluiter. Weller's solo-nummers zijn verzameld op de CD/DVD 'Modern Classics'.
Het oorspronkelijke album zou ook voor een groot deel uit nummers van Bruce Foxton bestaan, nummers die uiteindelijk massaal op b-kantjes van All mod con terecht zijn gekomen.quote:Op zondag 26 februari 2006 15:25 schreef J_TM het volgende:
Gisteren gekocht; het artikel gaat voornamelijk over 'All Mod Cons', het doorbraakalbum dat tot stand was gekomen nadat de oorspronkelijke demo's werden afgekeurd. Paul heeft daar nog een cassette-opname van, maar zij die denken dat het hier om een Jam-versie van 'Smile' gaat komen voor een verrassing te staan, want "Ik zou het misschien uitbrengen om iedereen te laten horen hoe slecht die nummers klonken".
Verder krijgen voorgaande oeuvreprijswinnaars van de Brit Awards op hun lazer (zoals Sting, Phil Collins en Fleetwood Mac) en doet ook Rick Buckler z'n zegje (surf naar www.the-gift.info).
Als extraatje staat To Be Someone op de bijgesloten CD.
Toch zou het ook wel leuk zijn om het 'oorspronkelijke' album ook eens te horen.quote:Op maandag 27 februari 2006 12:57 schreef J_TM het volgende:
Van 'AMC' gaat een luxe heruitgave verschijnen, misschien wel met een live-concert uit 1978.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:45 schreef PogueMahone het volgende:
voor de liefhebber:
een compleet jam-concert uit 1980 bij het programma Rockpalast
http://www.youtube.com/watch?v=ESF-lJsHbSY&search=jam%20eton%20rifles
Paul Weller brengt geloof ik nu zo'n betere iedere tour uit op CD of DVD.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 12:13 schreef Lienekien het volgende:
Paul Weller komt deze zomer twee keer naar Nederland: hij staat op zaterdag 3 juni in de 3FM-tent op Pinkpop (Landgraaf) en zondag 16 juli op North Sea Jazz (Rotterdam).
Wie net als ik het ene concert te ver vindt en het andere te duur, die kan zich verheugen op de dubbele live-CD Catch-flame! die 12 juni uitkomt.
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |