abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_31633114
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 14:03 schreef Lienekien het volgende:
Jammer dat er blijkbaar verder niemand naar één van de concerten van Paul Weller is geweest of zijn mening geeft over het nieuwe album.
Ben naar het paradiso concert geweest, hij was weer in topvorm. Nieuwe plaat is ook nice, heb dus eigenlijk niets nieuws te melden
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  zaterdag 22 oktober 2005 @ 22:05:00 #127
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_31638092
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 15:36 schreef dwerg het volgende:

[..]

Nou, ik moet de nieuwe cd nog krijgen voor mijn verjaardag, maar ik loop degene die me dat cadeau wil geven steeds mis.

En ik ga de cd dus niet downloaden.
Hopelijk ben je gauw jarig!
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 18:51 schreef Public Enemy het volgende:

[..]

Ben naar het paradiso concert geweest, hij was weer in topvorm. Nieuwe plaat is ook nice, heb dus eigenlijk niets nieuws te melden
Weller zelf schijnt over het Paradiso-concert gezegd te hebben: "This one will go down as one of the best Dutch gigs ever." Ik vond ze in Groningen (een avond eerder) ook al erg goed. Steve White schreef daarover op zijn site: "We were I really thought on fire tonight."

(www.whiteydrums.com)
The love you take is equal to the love you make.
pi_31638724
quote:
Op zaterdag 22 oktober 2005 22:05 schreef Lienekien het volgende:
Hopelijk ben je gauw jarig!
Over 353 dagen weer.
Ik mag toch hopen dat ik de cd voor die tijd wel heb.

Dat klinkt ondankbaar, maar zo bedoel ik het dus niet. Sorry, A.
I intend to live forever, or die trying.
pi_32205053
Gisteravond was de Modfather, met een jaar vertraging, te gast bij Jools Holland.
Ooit zei hij over de snor die hij in de zomer van 1995 had laten staan "Misschien ga ik dat weer doen"; het lijkt erop dat hij dat nu daadwerkelijk gaat doen.
  zaterdag 12 november 2005 @ 20:01:11 #130
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32212858
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 14:56 schreef J_TM het volgende:
Gisteravond was de Modfather, met een jaar vertraging, te gast bij Jools Holland.
Ooit zei hij over de snor die hij in de zomer van 1995 had laten staan "Misschien ga ik dat weer doen"; het lijkt erop dat hij dat nu daadwerkelijk gaat doen.
Had ik het gisteren geweten, had ik gisteren gekeken.
pi_32487190
De Oppermod gaat tijdens de Brit Awards van 2006 een oeuvreprijs krijgen.
pi_32505704
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 19:27 schreef J_TM het volgende:
De Oppermod gaat tijdens de Brit Awards van 2006 een oeuvreprijs krijgen.
Bron: BBC-website.

Brit Award honour for Paul Weller
Paul Weller is to be honoured for his outstanding contribution to music at next year's Brit Awards.
The former Jam frontman, who formed the Style Council before launching a solo career in 1991, will receive the honour at the Earls Court event in February.

The award recognises musicians "whose influence, longevity and creativity puts them in the very top ranks of UK artists", Brit organisers said

Previous recipients include David Bowie, Sting, U2 and Duran Duran. Nominations for the 26th Brit Awards will be unveiled in January.
_______

Sorry, maar ik moest even lachen om Duran Duran in dat rijtje.
I intend to live forever, or die trying.
pi_32890892
Het doordeweekse muziekprogramma van de Spaanse schotelzender La Otra (op zaterdagnacht herhaald als omnibus) besteedde onlangs aandacht aan Paul door middel van bijna alle clips van de Jam, de Council en Weller solo.
Ik haakte pas in temidden van Malice maar heb wel in ruim twee uur tijd 's mans carriere voorbij zien trekken; wat de Council betreft was het verrassend om Groovin' en Wanted (Everchanging Moods II) te zien, verder zag ik voor het eerst het humor-aspect van clips als Milton Keynes en The Lodgers (Talbot als Billie Turf weet ik nog) en viel mij de Cockney-ondertiteling op bij A Solid Bond In Your Heart.
De Music Box-/Super Channel-kijker herinnert zich vast nog wel de Helemaal Blond-beelden van Health Farm (waarin ineens een akoestisch Weller-nummer doorklonk) en How She Threw It All Away (had inderdaad een afscheidssingle kunnen zijn).
Voor de solo-clips van Weller was minder ruimte, een a twee per plaat; wel leuk om zijn dochter te zien in Sweet Pea.

Wie La Otra kan ontvangen moet z'n ogen openhouden want de kans is groot dat het nog een paar keer wordt herhaald.
pi_33040799
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 12:41 schreef J_TM het volgende:

"Fucking bollocks, ik maak geen belegen platen (zoals Clapton) en zodra ik merk dat het toch die kant opgaat stop ik ermee of maak ik mezelf van kant".
Gequote in de nieuwe Q als onderdeel van een terugblik op nr. 111 (december 1995) waarin ook de overgebleven leden van Pauls favoriete Sixtiescombo werden geinterviewd (inderdaad die met zijn linkshandige naamgenoot).
pi_33160594
Net gekocht maar wel doorgekeken, de laatste Uncut waarin de Man een paar pittige vragen krijgt voorgeschoteld. Zou een lege spaarpot hem ertoe nopen de Jam weer bij elkaar te brengen ?

Antwoord: "Waarom in godsnaam ? Ik ben niet nostalgisch, ik maak liever iets moois van vandaag en bovendien zou een Jam-reunie alleen maar een zielige vertoning worden".
pi_33971137
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:40 schreef J_TM het volgende:
Laatst las ik op teletekst dat Girls Aloud volgende maand de single Long Hot Summer uitbrengt. Misschien heb ik het mis maar het zou weleens een cover kunnen zijn van de Weller-klassieker.
Ik had het dus mis; wel hebben de dames zich onlangs gewaagd aan het succesnummer van Dee C Lee.
pi_35111329
De Jam-verzamelaar 'Snap' is eindelijk op CD gezet, met in beperkte oplage een live-EP als bijsluiter. Weller's solo-nummers zijn verzameld op de CD/DVD 'Modern Classics'.
  Moderator woensdag 15 februari 2006 @ 19:59:03 #138
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_35125385
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:15 schreef J_TM het volgende:
De Jam-verzamelaar 'Snap' is eindelijk op CD gezet, met in beperkte oplage een live-EP als bijsluiter. Weller's solo-nummers zijn verzameld op de CD/DVD 'Modern Classics'.
Da's weer een nieuwe versie dan (misschien ook wel geremasterd), want ooit was ie er wel (alhoewel dat volgens mij wel met alle album- en dus niet single-, versies was)...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 15 februari 2006 @ 20:01:02 #139
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_35125452
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 14:15 schreef J_TM het volgende:
Modern Classics dateert al van 1998. Ouwe meuk, dus.
pi_35148001
Meer ouwe meuk; 'All Mod Cons' staat op 34 in een door New Musical Express geplaatste lijst van de 100 Beste Britse Albums.

"Puike powerpop (Billy Hunt), een akoestich eerbetoon aan Albion (English Rose) en een staaltje psychedelische punk van een 19-jarige Paul Weller. Alleen al de hoes zette de Mod-revival op gang"
(Paul Moody)
pi_35440203
Coverartikel in de nieuwe Uncut.
pi_35511801
Gisteren gekocht; het artikel gaat voornamelijk over 'All Mod Cons', het doorbraakalbum dat tot stand was gekomen nadat de oorspronkelijke demo's werden afgekeurd. Paul heeft daar nog een cassette-opname van, maar zij die denken dat het hier om een Jam-versie van 'Smile' gaat komen voor een verrassing te staan, want "Ik zou het misschien uitbrengen om iedereen te laten horen hoe slecht die nummers klonken".
Verder krijgen voorgaande oeuvreprijswinnaars van de Brit Awards op hun lazer (zoals Sting, Phil Collins en Fleetwood Mac) en doet ook Rick Buckler z'n zegje (surf naar www.the-gift.info).
Als extraatje staat To Be Someone op de bijgesloten CD.
  Moderator maandag 27 februari 2006 @ 09:58:22 #143
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_35535091
quote:
Op zondag 26 februari 2006 15:25 schreef J_TM het volgende:
Gisteren gekocht; het artikel gaat voornamelijk over 'All Mod Cons', het doorbraakalbum dat tot stand was gekomen nadat de oorspronkelijke demo's werden afgekeurd. Paul heeft daar nog een cassette-opname van, maar zij die denken dat het hier om een Jam-versie van 'Smile' gaat komen voor een verrassing te staan, want "Ik zou het misschien uitbrengen om iedereen te laten horen hoe slecht die nummers klonken".
Verder krijgen voorgaande oeuvreprijswinnaars van de Brit Awards op hun lazer (zoals Sting, Phil Collins en Fleetwood Mac) en doet ook Rick Buckler z'n zegje (surf naar www.the-gift.info).
Als extraatje staat To Be Someone op de bijgesloten CD.
Het oorspronkelijke album zou ook voor een groot deel uit nummers van Bruce Foxton bestaan, nummers die uiteindelijk massaal op b-kantjes van All mod con terecht zijn gekomen.
pi_35539106
Van 'AMC' gaat een luxe heruitgave verschijnen, misschien wel met een live-concert uit 1978.
  Moderator maandag 27 februari 2006 @ 13:22:10 #145
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_35539800
quote:
Op maandag 27 februari 2006 12:57 schreef J_TM het volgende:
Van 'AMC' gaat een luxe heruitgave verschijnen, misschien wel met een live-concert uit 1978.
Toch zou het ook wel leuk zijn om het 'oorspronkelijke' album ook eens te horen.
pi_36735883
In navolging van Wild Wood en Shout To The Top wordt ook Walls Come Tumbling Down gebruikt voor een reclamespot (Telfort).
In de laatste MOJO (niet gekocht) een concertrecensie. De setlist vermeldt Malice en Shout... als toegift.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:13:28 #147
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38117892
Paul Weller komt deze zomer twee keer naar Nederland: hij staat op zaterdag 3 juni in de 3FM-tent op Pinkpop (Landgraaf) en zondag 16 juli op North Sea Jazz (Rotterdam).

Wie net als ik het ene concert te ver vindt en het andere te duur, die kan zich verheugen op de dubbele live-CD Catch-flame! die 12 juni uitkomt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lienekien op 23-05-2006 12:19:32 ]
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:45:40 #148
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_38119008
voor de liefhebber:

een compleet jam-concert uit 1980 bij het programma Rockpalast
http://www.youtube.com/watch?v=ESF-lJsHbSY&search=jam%20eton%20rifles
De Narcis van Gabon
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:53:15 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_38119272
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:45 schreef PogueMahone het volgende:
voor de liefhebber:

een compleet jam-concert uit 1980 bij het programma Rockpalast
http://www.youtube.com/watch?v=ESF-lJsHbSY&search=jam%20eton%20rifles
  Moderator dinsdag 23 mei 2006 @ 13:14:10 #150
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_38119986
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:13 schreef Lienekien het volgende:
Paul Weller komt deze zomer twee keer naar Nederland: hij staat op zaterdag 3 juni in de 3FM-tent op Pinkpop (Landgraaf) en zondag 16 juli op North Sea Jazz (Rotterdam).

Wie net als ik het ene concert te ver vindt en het andere te duur, die kan zich verheugen op de dubbele live-CD Catch-flame! die 12 juni uitkomt.

[afbeelding]
Paul Weller brengt geloof ik nu zo'n betere iedere tour uit op CD of DVD.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')