abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27430135
HET LAATSTE JAAR VAN THE JAM; DEEL 10

Sinds de breuk een feit is weigert Weller pertinent om zijn ex-groepsmaatjes te woord te staan. In 1983 kwamen Bruce en Rick hem nog een keer tegen; eerstgenoemde in een cafetaria achter Weller's Solid Bond-studio en Rick bij een solo-optreden van Bruce in de Hammersmith Odeon, nota bene. De kans op verzoening werd er niet groter op toen het tweetal tien jaar later een rechtszaak aanspande (zonder elkaar te hebben gezien kwam men tot een schikking).
Tony Fletcher: "Tegenwoordig worden Rick en Bruce als begeleidingsmuzikanten afgeschilderd maar The Jam was toch echt een drie-eenheid die z'n bestaansrecht zou hebben verloren als er een was opgestapt. Maar misschien was de breuk wel onvermijdelijk."
Bruce Foxton: "Ik zou hem graag nog eens willen zien en samen een pilsje pakken. Ik hoop echt dat we weer vrienden worden. Ik heb dit wel eens vaker gezegd en zeg het nu nogmaals, eens moet je antwoord krijgen op al die Kerst- en verjaardagskaarten die je stuurt."
Paul Weller: "Die verdomde Kerstkaarten-uitspraak van Bruce kan ik zo langzamerhand wel dromen. Zet het toch uit je hoofd man, het was een leuke tijd maar die is nu voorbij; we zijn nu met andere bezig, het is niet gezond om in het verleden te blijven leven. Ik heb geen greintje medelijden met ze en ben ze geen verantwoording schuldig. We zijn nooit vrienden geweest en ik kan dan ook niet begrijpen dat ze daar nog steeds mee zitten."

Bruce Foxton bast tegenwoordig in de reuniebezetting van Stiff Little Fingers (die ook eind '82 uit elkaar gingen)
Rick Buckler zit nu, met succes, in de meubelreparatie.
Paul Weller neemt sinds vijf jaar weer Jam-nummers in zijn live-set op (afhankelijk van zijn stemming); ter promotie van de heruitgave van 'Stanley Road' en in afwachting van een nieuwe CD doet hij deze zomer een paar festivaloptredens.
  Moderator woensdag 8 juni 2005 @ 12:43:13 #62
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_27737944
De deluxe versie van Stanley road is uit, met heel veel extra materiaal!

Hij kost alleen wel 30 euro!

Over The Jam gesproken trouwens: ik heb dit boek in mijn collectie:

Hierin vertellen Rick en Bruce hun verhaal, dat is ook zeker de moeite waard (volgens mij heb ik hem ooit bij de slechte vandaan).
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  donderdag 9 juni 2005 @ 23:03:22 #63
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_27790747
Paul Weller. Lang niet meer gedraaid. Zal er morgen weer eens wat van uit de kast trekken!

"Stanley Road" is inderdaad zijn beste album. Heel veel gedraaid, na release. ALweer meer dan 10 jaar geleden! Ik word oud!

Vorig jaar zijn live-CD gekocht, "Days Of Speed". Lekkere plaat.

Heb hem nog niet live gezien, als ik hier zo lees krijg ik spijt dat ik Vredenburg gemist heb. Had me wel tof geleken. Ga vanaf nu dit topic maar eens in de gaten houden. Mis een volgende keer niet!
  donderdag 9 juni 2005 @ 23:38:53 #64
81550 Sammy3000
Wadde hadde dudde da?
pi_27791908
Zojuist op de website van Paradiso gespot:

PAUL WELLER
zaterdag 15 oktober 2005

hoofdprogramma: 21.00 uur
voorprogramma: 20.00 uur
zaal open: 19.30 uur
entree: 27,50
Voorverkoop vanaf zaterdag 11 juni.
pi_27884937
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 12:43 schreef belsen het volgende:
De deluxe versie van Stanley road is uit, met heel veel extra materiaal!

Hij kost alleen wel 30 euro!

Over The Jam gesproken trouwens: ik heb dit boek in mijn collectie:

[afbeelding]

Hierin vertellen Rick en Bruce hun verhaal, dat is ook zeker de moeite waard (volgens mij heb ik hem ooit bij de slechte vandaan).
Ik heb hem jaren geleden gekocht. De Oppermod was niet zo blij met deze uitgave en de promotie die Rick en Bruce ervoor deden. In een interview uit 1995 zei hij "Die twee lopen tegenover de pers te klagen over onbeantwoorde Kerstkaarten. Het is nu verdomme dertien jaar na dato."
  Moderator maandag 13 juni 2005 @ 14:13:59 #66
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_27886807
quote:
Op maandag 13 juni 2005 13:27 schreef J_TM het volgende:

[..]

Ik heb hem jaren geleden gekocht. De Oppermod was niet zo blij met deze uitgave en de promotie die Rick en Bruce ervoor deden. In een interview uit 1995 zei hij "Die twee lopen tegenover de pers te klagen over onbeantwoorde Kerstkaarten. Het is nu verdomme dertien jaar na dato."
Ja, het einde is ook wel een beetje triest...
  donderdag 16 juni 2005 @ 15:48:00 #67
1602 Fransie
blue is not red
pi_27986955
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 23:38 schreef Sammy3000 het volgende:
Zojuist op de website van Paradiso gespot:

PAUL WELLER
zaterdag 15 oktober 2005

hoofdprogramma: 21.00 uur
voorprogramma: 20.00 uur
zaal open: 19.30 uur
entree: 27,50
Voorverkoop vanaf zaterdag 11 juni.
Dat wordt zaterdag een kaartje halen, ben wel benieuwd of het wel zo goed wordt als Vredenburg vorig jaar.
Nu ook verkrijgbaar op het SAABforum.nl
---===Official Oldbie===---
  Moderator zaterdag 25 juni 2005 @ 14:14:44 #68
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_28221712
quote:
Op donderdag 16 juni 2005 15:48 schreef Fransie het volgende:

[..]

Dat wordt zaterdag een kaartje halen, ben wel benieuwd of het wel zo goed wordt als Vredenburg vorig jaar.
Het is ondertussen alweer uitverkocht.

Nou, dan ga ik mijn grote held weer niet zien.
pi_28354561
Ook jaren geleden gekocht maar nu pas in helemaal gelezen, de herziene uitgave van The Jam: A Beat Concerto (met voorwoord van ome Noel), de eerste 24 jaar uit het leven van Paul afgewisseld met albumrecensies uit de New Musical Express, Melody Maker, Record Mirror en Sounds.
Leuk voor de Nederlandse lezer, er staat een afbeelding in van OOR 24 1980 (waarin Weller toegeeft dat hij het liefst naar 'Coronation Street' kijkt).
  maandag 4 juli 2005 @ 13:47:37 #70
1602 Fransie
blue is not red
pi_28474860
quote:
Op zaterdag 25 juni 2005 14:14 schreef belsen het volgende:

[..]

Het is ondertussen alweer uitverkocht.

Nou, dan ga ik mijn grote held weer niet zien.
Nee hoor!!

Bij 013 kun je nog kaartjes kopen.

Ga ik ook naar toe.
  Moderator maandag 4 juli 2005 @ 13:55:00 #71
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_28475133
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:47 schreef Fransie het volgende:

[..]

Nee hoor!!

Bij 013 kun je nog kaartjes kopen.

Ga ik ook naar toe.
Even nadenken of ik wel naar Tilburg (of Groningen) wil dan.

Stonden deze optredens al langer gepland?
  maandag 4 juli 2005 @ 14:32:09 #72
1602 Fransie
blue is not red
pi_28476499
quote:
Op maandag 4 juli 2005 13:55 schreef belsen het volgende:

[..]

Even nadenken of ik wel naar Tilburg (of Groningen) wil dan.

Stonden deze optredens al langer gepland?
Volgens mij zijn, door de overweldigende belangstelling, Tilburg en Groningen later toegevoegd
pi_28477233
Nee, zijn allemaal tegelijk in de vvk gegaan.
pi_28620102
15 juli blikt 'Later With...' terug op tien jaar 'Stanley Road' en ook in dit topic gaan we terug naar 's mans succesvolste jaar sinds 1982.
pi_28765711
Laatst las ik op teletekst dat Girls Aloud volgende maand de single Long Hot Summer uitbrengt. Misschien heb ik het mis maar het zou weleens een cover kunnen zijn van de Weller-klassieker.
  woensdag 13 juli 2005 @ 13:36:28 #76
1602 Fransie
blue is not red
pi_28767603
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 12:40 schreef J_TM het volgende:
Laatst las ik op teletekst dat Girls Aloud volgende maand de single Long Hot Summer uitbrengt. Misschien heb ik het mis maar het zou weleens een cover kunnen zijn van de Weller-klassieker.
brrr, ik houd mijn hart vast..
pi_28848800
Zit iedereen naar de Later-special van Paul Weller op BBC2 te kijken?
  Trouwste user 2022 zaterdag 16 juli 2005 @ 01:19:04 #78
7889 tong80
Spleenheup
pi_28848857
Ik wel en dankzij mij Bluezz en Golfer ook, ik geniet

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_28848897
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 01:19 schreef tong80 het volgende:

Ik denk laat ik voor de zekerheid dit topic maar even kicken misschien is tong het vergeten.....

Erg goed, zoals je van Later en Paul Weller mag verwachten
  Trouwste user 2022 zaterdag 16 juli 2005 @ 01:22:47 #80
7889 tong80
Spleenheup
pi_28848949
Ook mooi dat Jools mespeelt. Ik zag the Jam op Pinkpop 1980, later werd het the style council kon me niet zo bekoren maar dit is kippenval.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_28848991
Hier kunnen al die nieuwe Britpop bandjes nog een puntje aan zuigen. Dit is zó-véél beter
  Trouwste user 2022 zaterdag 16 juli 2005 @ 01:25:30 #82
7889 tong80
Spleenheup
pi_28849005
Dit is echt top ja

zaterdag 16 juli 2005 @ 01:26:51 #83
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_28849045
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 01:19 schreef tong80 het volgende:

Thanx voor de tip Tong.
Lekkere muziek.

Klinkt soms al Joe Cocker, mijn held.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Trouwste user 2022 zaterdag 16 juli 2005 @ 01:34:23 #84
7889 tong80
Spleenheup
pi_28849204
Leuk die gesprekjes met Oasis. Hebben voor niemand respect maar voor deze meester wel, hun grote voorbeeld.

pi_28849370
Het gaat ook allemaal zo perfect wat hij doet. Niet alleen goed zingen maar ook een hele goede microfoontechniek, de gitaarpartijen zijn echt heel gevarieerd en lastig maar perfect uitgevoerd en op één of andere manier lijkt het hem heel makkelijk af te gaan.
  Trouwste user 2022 zaterdag 16 juli 2005 @ 01:43:51 #86
7889 tong80
Spleenheup
pi_28849407
Paul Weller is de meester in het klein houden. Geen gedoe gewoon mooi liedjes met een gouden strot.

pi_28849505
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 01:43 schreef tong80 het volgende:
Geen gedoe
Maar wel een perfectionist volgens mij
pi_28855430
Dat was erg goed. Gelukkig was ik nog wakker. Gebeurt niet zo erg vaak.
I intend to live forever, or die trying.
pi_29199773
PAUL WELLER, BEST WEL EEN GOEDE ARTIEST (DEEL 1)
Bron: Q
Tekst: John Harris

In Nederland geniet Paul Weller een bescheiden status (ten tijde van ons bezoek staat You Do Something To Me, het prijsnummer van het album 'Stanley Road' op de nr. 22 in de hitlijsten) maar in Engeland heeft het publiek hem opnieuw in de armen gesloten; 'Stanley Road' is met platina bekroond, singles halen weer de top tien, hij nam diverse prijzen in ontvangst (waaronder de prestigieuze Brit Award en een Ivor Novello voor zijn gehele oeuvre) en de arena' stromen weer vol.
1 oktober 1995; de dag na aankomst in het rustige Nederland reizen Weller en band (drummer Steve White, bassist Marco Nelson en gitarist/roadie/Jerry Garcia-lookalike Dave Liddel) naar de studio in Hilversum voor een 20 minuten durende radiosessie. Voor een enthousiast publiek van technici, platenbonzen en fans speelt hij de Bobby Bland-cover Ain't No Love In The Heart Of The City, de huidige single Broken Stones en Porcelain Gods. En als hij ook nog eens een bloedstollende vertolking van Bob Dylan's I Shall Be Released wil het publiek het niet laten gaan.
Dit onderstreept nog maar eens het rooskleurige beeld dat het thuisfront van hem heeft; nog nooit was hij zo goed bij stem en hij beschikt nog altijd over het vermogen om songs te schrijven waar menig collega alleen maar jaloers op kan zijn.
Aan zelfvertrouwen ontbreekt het hem niet, maar doordat men is geneigd een link te leggen tussen zijn solomateriaal en de nummers van The Jam zou je bijna vergeten dat Weller zes jaar lang deel uitmaakte van The Style Council en bewust afstand deed van het rock-idioom waarnaar hij is teruggekeerd. In een door Durans en Spandaus gedomineerde wereld hield hij zich staande als rechtgeaarde Mod.
Dat de Council in ongenade is gevallen is niet zijn voornaamste zorg, want gedurende de twee uur die we in een Italiaans restaurant (op het Leidseplein) doorbrengen laat hij zich zachtjes uit over al zijn irritaties en snijdt hij het trauma van vorig jaar aan; zijn scheiding van (ex-Council) zangeres DC Lee, maar met de humor van een man die nog altijd van her succes van zijn laatste album geniet en onlangs een duet heeft opgenomen met een ex-Beatle.

In deel 2; heeft Paul zichzelf opnieuw uitgevonden ?
  donderdag 28 juli 2005 @ 13:36:52 #90
93474 Sasandra
Mary Poppins
pi_29199962
Ik heb nog een lp van The Jam: Setting Sons, die heb ik vroeger best vaak gedraaid. Paul Weller heeft een heel erg prettige stem, Stanley Road vind ik een prachtige CD. Wel vind ik het meer van hetzelfde, maar ja, als hetzelfde goed is....
A spoonful of sugar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')