[Dit bericht is gewijzigd door hopeless op 13-05-2003 18:49]
quote:heb m net op, big american
Op dinsdag 13 mei 2003 18:40 schreef Luxxx het volgende:
pizza!!
quote:Kijk dat is nog is gezond.
Op dinsdag 13 mei 2003 18:43 schreef teknomist het volgende:
Aardappelen, groenten en vis
quote:Om al het ongezonde te compenseren
Op dinsdag 13 mei 2003 18:44 schreef hopeless het volgende:[..]
Kijk dat is nog is gezond.
quote:Is het zo erg dan?
Op dinsdag 13 mei 2003 18:46 schreef teknomist het volgende:[..]
Om al het ongezonde te compenseren
dat ruled, kost alleen veel geld!
quote:Hard werken, weinig slapen en vaak stappen
Op dinsdag 13 mei 2003 18:47 schreef hopeless het volgende:[..]
Is het zo erg dan?
quote:Toevallig hebben wij dat ook gegeten. Ik heb het natuurlijk weer gemaakt, want vrouwen zijn daar namelijk beter in.
Op dinsdag 13 mei 2003 18:40 schreef hopeless het volgende:
Nou dat lijkt me duidelijk, wat ga je eten of heb je gegeten.
Edit: Ik eet trouwens wraps, gemaakt door mijn vriendje (goed onder de duim he?)
quote:En vanilleyoghurt als toetje.
Op dinsdag 13 mei 2003 18:54 schreef MaartenGrendel het volgende:
Marokkaanse couscous met gehaktballen.
quote:Fan van Wim T. Schippers? Zijn alter ego Jacques Plafond had het item in het VPRO-radioprogramma "Ronflonflon Met Jacques Plafond".
Op dinsdag 13 mei 2003 18:40 schreef hopeless het volgende:
Nou dat lijkt me duidelijk, wat ga je eten of heb je gegeten.
Edit: Ik eet trouwens wraps, gemaakt door mijn vriendje (goed onder de duim he?)
dus maar chinees gehaald...goed alternatief toch?
ben t nu aan t maken, heb er al zin in
quote:Ik ben bang dat dit radio bergeik betreft
Op dinsdag 13 mei 2003 18:56 schreef weet_ik_veel het volgende:[..]
Fan van Wim T. Schippers? Zijn alter ego Jacques Plafond had het item in het VPRO-radioprogramma "Ronflonflon Met Jacques Plafond".
quote:Nope! Het was echt "Ronflonflon Met Jacques Plafond", begin en midden jaren '80 bij de VPRO op Radio 3.
Op dinsdag 13 mei 2003 22:23 schreef kless het volgende:[..]
Ik ben bang dat dit radio bergeik betreft
0:45 radio 1 en ergens in de namiddag op radio 747 15 min radiosoap van een gemeentjelijk radiostadsionnetje
wordt ook daarin vrij geregeld gebruikt.
dus zou je je daar met dat programma ook wel kunnen vermaken.
* en vandaag 2de helft van de chocolade pudding op het menu
dus dan maar gewoon thuis eten en ff de c1000 in voor inspiratie. denk dat het shoarma zal worden....
[Dit bericht is gewijzigd door Spiegelei op 14-05-2003 18:21]
quote:Hahahaha ook een idee, eet ik mezelf op!
Op woensdag 14 mei 2003 18:20 schreef heaven7 het volgende:
Maak een spiegelei
quote:Wat aten zij. Bekentenissen aangaande gisteravond genuttigde maaltijden.
Op woensdag 14 mei 2003 03:43 schreef weet_ik_veel het volgende:[..]
Nope! Het was echt "Ronflonflon Met Jacques Plafond", begin en midden jaren '80 bij de VPRO op Radio 3.
Gisteravond at ik farfalle en tuinerwtjes.
Vanavond voorlopig alleen doritos
sperciebonen (op smaak gebracht met peper, bieslook en nootmuskaat)
aardappelen
koolvis a la bordelaise (uit de diepvries zo in de oven, lekker en makkelijk)
net klaar met eten en het was eigenlijk best wel lekker.
http://www.digilife.nl/images/fotoboek/NLindex.php?screen=0&action=images&cat_id=41
quote:
Op zondag 18 mei 2003 18:08 schreef DigiLife het volgende:
Grappig topic, wij houden sinds 14-9-2 al bij wat we dagelijks eten:http://www.digilife.nl/images/fotoboek/NLindex.php?screen=0&action=images&cat_id=41
Aardappels met Sperzieboontjes en een karbonaadje
en een halve komkommer
snitzel met champignonsaus
salade
frietjes
was erg lekker
Maar uiteindelijk worden het dus Albert Heijn pizza's + oma frites (oven). Leuke combie.
quote:Soo Héé..Op Dat Bord Hé..Is Da Een Bordje Kots Ofzo
Op woensdag 14 mei 2003 18:43 schreef SuperRembo het volgende:[..]
Wat aten zij. Bekentenissen aangaande gisteravond genuttigde maaltijden.
Gisteravond at ik farfalle en tuinerwtjes. [afbeelding]
Vanavond voorlopig alleen doritos
En gewone aardappeltjes erbij , want dat vind mijn vriend zo lekker.
Ik vind gebakken aardappeltjes erbij lekker, maar heb geen zin om extra werk te verrichten.
Maar erg lekker hoor het witte goud
quote:
Op zondag 25 mei 2003 16:35 schreef ruby het volgende:
Ik ga Surinaamse zuurkool maken (op mijn manier dan) + gesudderd vlees en pandanrijst. Jammie.
edit: het smaakte weer heeeeeeeeerlijk
[Dit bericht is gewijzigd door s0k op 25-05-2003 18:03]
quote:Ik zal je effe een portie mailen! Genoeg voor vier personen, dus geen probleem.
Op zondag 25 mei 2003 16:38 schreef BwennieBren het volgende:nog eters nodig?
* BwennieBren gaat brood eten
quote:Lekker!!
Op zondag 8 juni 2003 14:15 schreef Noayla_ het volgende:
Ik ga vanavond Thaise rode curry met paksoi maken.
* Charys gaat Sushi maken..
quote:Wil je dat recept voor mij opschrijven
Op zondag 25 mei 2003 16:35 schreef ruby het volgende:
Ik ga Surinaamse zuurkool maken (op mijn manier dan) + gesudderd vlees en pandanrijst. Jammie.
quote:Oké, komt ie dan.
Op zondag 8 juni 2003 14:26 schreef Bluezz het volgende:
Wil je dat recept voor mij opschrijven
Klinkt erg lekker
Benodigdheden:
pandanrijst
suddervlees (ik heb altijd twee flinke lappen, zodat ik er twee dagen van kan eten)
olie
2 zakjes zuurkool naturel
1 grote peper (ajuma of madam Janet)
1 grote ui
paar teentjes knoflook
blikje tomatenpuree
zwarte gemalen peper/zout/evt. kruidnageltjes/evt. pimentkorreltjes
Bereiding suddervlees:
Lappen vlees bestrooien met zout en peper. Ondertussen laat je een klontje boter smelten in de braadpan. Vlees aan beide zijden bruin bakken. Ik zelf doe er wat knoflook bij en wat pimentkorreltjes en eventueel wat kruidnageltjes. Wat jij eigenlijk gewoon lekker vindt.
Deksel op de pan en sudderen maar (anderhalf uur ongeveer, staat meestal op de achterkant van de verpakking).
Bereiding zuurkool:
De zuurkool in een vergiet doen en wassen met koud water (niet te heftig wassen, want persoonlijk vind ik het wel lekker als er nog een heel klein beetje een zure smaak aanzit).
In een andere pan dan waarin het vlees aan het sudderen is, doe je een beetje olie. Daarin fruit je uit, knoflook en de ajumapeper. Als alles gefruit is, dan doe je de inhoud van het blikje tomatenpuree erbij. Roeren maar. Uiteindelijk voeg je de uitgelekte zuurkool erbij en roer je wederom de boel door elkaar.
Doe de deksel op de pan en zet het vuur op z'n laagst. Laat de zuurkool zo'n 20 minuutjes op het vuur staan. Halverwege strooi ik er ook wat zwarte gemalen peper over.
Bereiding rijst:
Ondertussen heb je natuurlijk de pandanrijst gekookt. Je kunt uiteraard ook andere rijst erbij doen, maar persoonlijk vind ik pandanrijst erg lekker.
Ik kook het op deze manier: een kopje rijst, met de zelfde hoeveelheid water. Werkt prima zo.
Finishing touch:
Als alles klaar is, doe je een lekker een stukje suddervlees op je bord, wat zuurkool (die mooi rood/oranje is van kleur), wat rijst. Neem van alledrie tegelijk een hapje en je gaat uit je dak.
Het mooie is dat je met twee personen er twee dagen van kan eten dus dat scheelt weer koken de volgende dag. En de volgende dag smaakt het nog lekkerder aangezien de kruiden beter zijn ingetrokken.
Ik hoop dat alles duidelijk is en anders vraagt u maar. Eet smakelijk in ieder geval.
quote:het klinkt lekker
Op zondag 8 juni 2003 15:40 schreef ruby het volgende:[..]
Oké, komt ie dan.
Benodigdheden:
pandanrijst
suddervlees (ik heb altijd twee flinke lappen, zodat ik er twee dagen van kan eten)
olie
2 zakjes zuurkool naturel
1 grote peper (ajuma of madam Janet)
1 grote ui
paar teentjes knoflook
blikje tomatenpuree
zwarte gemalen peper/zout/evt. kruidnageltjes/evt. pimentkorreltjesBereiding suddervlees:
Lappen vlees bestrooien met zout en peper. Ondertussen laat je een klontje boter smelten in de braadpan. Vlees aan beide zijden bruin bakken. Ik zelf doe er wat knoflook bij en wat pimentkorreltjes en eventueel wat kruidnageltjes. Wat jij eigenlijk gewoon lekker vindt.
Deksel op de pan en sudderen maar (anderhalf uur ongeveer, staat meestal op de achterkant van de verpakking).
Bereiding zuurkool:
De zuurkool in een vergiet doen en wassen met koud water (niet te heftig wassen, want persoonlijk vind ik het wel lekker als er nog een heel klein beetje een zure smaak aanzit).
In een andere pan dan waarin het vlees aan het sudderen is, doe je een beetje olie. Daarin fruit je uit, knoflook en de ajumapeper. Als alles gefruit is, dan doe je de inhoud van het blikje tomatenpuree erbij. Roeren maar. Uiteindelijk voeg je de uitgelekte zuurkool erbij en roer je wederom de boel door elkaar.
Doe de deksel op de pan en zet het vuur op z'n laagst. Laat de zuurkool zo'n 20 minuutjes op het vuur staan. Halverwege strooi ik er ook wat zwarte gemalen peper over.Bereiding rijst:
Ondertussen heb je natuurlijk de pandanrijst gekookt. Je kunt uiteraard ook andere rijst erbij doen, maar persoonlijk vind ik pandanrijst erg lekker.
Ik kook het op deze manier: een kopje rijst, met de zelfde hoeveelheid water. Werkt prima zo.Finishing touch:
Als alles klaar is, doe je een lekker een stukje suddervlees op je bord, wat zuurkool (die mooi rood/oranje is van kleur), wat rijst. Neem van alledrie tegelijk een hapje en je gaat uit je dak.
Het mooie is dat je met twee personen er twee dagen van kan eten dus dat scheelt weer koken de volgende dag. En de volgende dag smaakt het nog lekkerder aangezien de kruiden beter zijn ingetrokken.Ik hoop dat alles duidelijk is en anders vraagt u maar. Eet smakelijk in ieder geval.
quote:*Uitgeprint heeft*
Op zondag 8 juni 2003 15:40 schreef ruby het volgende:Oké, komt ie dan.
-recept-
quote:Ik denk dat hij wel het volgende gezegd zal hebben:
Op dinsdag 13 mei 2003 18:40 schreef hopeless het volgende:Edit: Ik eet trouwens wraps, gemaakt door mijn vriendje (goed onder de duim he?)
Wij eten vanavond godverdomme wraps en ik ga ze maken want jij kan d'r geen zak van, heb je dat begrepen slet?
valt zeker niet op dat ik nog by me ouders woon...
Hè wat vervelend nou, nu móeten we wel uit eten vanavond
quote:
Op maandag 9 juni 2003 15:50 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben de huisjes weer verrruild, we zitten nu weer in Bloemendaal, kijken in de koelkast..... Empty..Hè wat vervelend nou, nu móeten we wel uit eten vanavond
quote:Tja...was weer heel vervelend.
Op maandag 9 juni 2003 15:50 schreef Bluezz het volgende:
Wij hebben de huisjes weer verrruild, we zitten nu weer in Bloemendaal, kijken in de koelkast..... Empty..Hè wat vervelend nou, nu móeten we wel uit eten vanavond
Voor ons nieuw uitstekend tentje in Haarlem ontdekt. Keuken met allemaal Internationale gerechten om 3 gangen-menu uit samen te stellen, prima bediening en prachtige entourage en servies.
Aanradertje: Restaurant "Specktakel", verdere info te vinden op www.specktakel.nl
quote:Klinkt goed
Op maandag 9 juni 2003 18:46 schreef DuchessX het volgende:
We gaan dalijk heerlijk in de tuin steengrillen
quote:Daar zouden wij j.l. zaterdag gaan eten, ware het niet ze ondanks de zeer goed uitziende kaart de vegetariërs zijn vergeten.
Op maandag 9 juni 2003 22:09 schreef golfer het volgende:[..]
Tja...was weer heel vervelend.
Voor ons nieuw uitstekend tentje in Haarlem ontdekt. Keuken met allemaal Internationale gerechten om 3 gangen-menu uit samen te stellen, prima bediening en prachtige entourage en servies.
Aanradertje: Restaurant "Specktakel", verdere info te vinden op www.specktakel.nl
Gelukkkig serveert de Javaan ernaast ook erg lekker eten
Ik maak vanavond panzanella (Italiaanse broodsalade)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |