Kan alleen deel 1 niet vinden?
[CHAT] PTA Slowchat 2.0i
[CHAT]PTA Slowchat 3.2 V6
[CHAT]PTA Slowchat MK IV
[CHAT]PTA Slowchat V5 Turbo
[CHAT] PTA slowchat V6 TDI met pompverstuiver
[CHAT] PTA Slowchat M7 -Anti vandalisme-
Hier maar weer verder?
quote:En mag de topicnaam veranderd worden in V8? typo
Op maandag 12 mei 2003 09:23 schreef Tjabbo het volgende:
Voorgaande Succesvolle delen...Kan alleen deel 1 niet vinden?
[CHAT] PTA Slowchat 2.0i
[CHAT]PTA Slowchat 3.2 V6
[CHAT]PTA Slowchat MK IV
[CHAT]PTA Slowchat V5 Turbo
[CHAT] PTA slowchat V6 TDI met pompverstuiver
[CHAT] PTA Slowchat M7 -Anti vandalisme-Hier maar weer verder?
quote:Wilde je 'm zo snel openen???
Op maandag 12 mei 2003 09:23 schreef Tjabbo het volgende:[..]
En mag de topicnaam veranderd worden in V8? typo
Zijn er V9 motoren trouwens? (lijkt me erg onstabiel...)
quote:Hmm. waarom eigenlijk niet? er zijn ook V5 motoren.
Op maandag 12 mei 2003 09:25 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Wilde je 'm zo snel openen???
Zijn er V9 motoren trouwens? (lijkt me erg onstabiel...)
quote:Ja OK, dat bedacht ik me ook al. Snap ook niet echt hoe ze die in balans houden, je zou denken dat die gaan trillen als een gek...
Op maandag 12 mei 2003 09:25 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Hmm. waarom eigenlijk niet? er zijn ook V5 motoren.
of zit dat anders?
quote:Rijdt prima hoor zo'n V5
Op maandag 12 mei 2003 09:26 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Ja OK, dat bedacht ik me ook al. Snap ook niet echt hoe ze die in balans houden, je zou denken dat die gaan trillen als een gek...
quote:Juist, want dat probleem heb je niet als ze in lijn liggen. Tja, die V5 motoren werken goed, dus ze zullen er wel een trucje op bedacht hebben.
Op maandag 12 mei 2003 09:33 schreef Tjabbo het volgende:
Ja ok, maar zo'n V5, die heeft dan 1x3 en 1x2 zuigers die tegelijk bewegen in de motor. Kunnen die 2 zuigers dan zoveel druk geven dat ze 3 zuigers weer kunnen "aansturen" of zit dan heel anders?
quote:Klopt ... er lopen er 3 de ene kant op en 2 de andere kant op. En dat houdt elkaar blijkbaar in evenwicht
Op maandag 12 mei 2003 09:35 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Juist, want dat probleem heb je niet als ze in lijn liggen. Tja, die V5 motoren werken goed, dus ze zullen er wel een trucje op bedacht hebben.
quote:dat is dus mijn vraag. HOE doen ze dat. het is 3 tegen 2.
Op maandag 12 mei 2003 09:36 schreef jackson het volgende:[..]
Klopt ... er lopen er 3 de ene kant op en 2 de andere kant op. En dat houdt elkaar blijkbaar in evenwicht
quote:Het is toch niet zo dat die 2 cilinders een andere cilinderinhoud hebben dan die 3 tegenovergestelde???
Op maandag 12 mei 2003 09:49 schreef Tjabbo het volgende:[..]
dat is dus mijn vraag. HOE doen ze dat. het is 3 tegen 2.
quote:Hee Slashme
Op maandag 12 mei 2003 10:00 schreef slashme het volgende:
nogmaals hallo.
quote:Nee, een balansas zorgt daarvoor.
Op maandag 12 mei 2003 09:55 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Het is toch niet zo dat die 2 cilinders een andere cilinderinhoud hebben dan die 3 tegenovergestelde???
quote:Aha, maar hoe moet ik dat dan weer zien? (ja, lastige vragen op de maandagmorgen) Is er nergens een site waar dat op staat?
Op maandag 12 mei 2003 10:01 schreef slashme het volgende:[..]
Nee, een balansas zorgt daarvoor.
quote:He slash
Op maandag 12 mei 2003 10:01 schreef slashme het volgende:[..]
Nee, een balansas zorgt daarvoor.
Ik weet ook wel dat die andere cylinders geen andere inhoud hebben, maar ik meende altijd dat door de neerwaartse druk van 1 cylinder den andere omhoog kwam. En dat nu dus 2 cylinders er 3 moeten aansturen, en die 3 er maar 2. maar dat zal ik dan misschien niet goed hebben.
en hoezo balansas? wat is dat dan?
1 met een beetje rekenen kom je er achter dat een 4 cilinder motor de meest onstabiele motor is welke wordt gebruikt in de auto industrie, 3,5,6,8,10 en 12 cilinder motoren zijn veel gemakkelijker trillingsvrij te maken. (4 slag en 4 cilinders, dan krijg je dus altijd de maximale trillingen)
2 een v5 motor heeft inderdaad 2 cilinder banken, 1 van 3 en 1 van 2 cilinders, en een balansas, waarvan de werking perfect wordt uitgelegd op howstuffworks en teveel is om hier ff te type
quote:maar puntje 1.... Korte uitleg? want dit klinkt super vaag, want waarom zou dan k denk wel 50% van de huidige productie 4 cilinders zijn? en dus geen 3 of 5?
Op maandag 12 mei 2003 10:11 schreef knillis het volgende:
ff op een rijthe:1 met een beetje rekenen kom je er achter dat een 4 cilinder motor de meest onstabiele motor is welke wordt gebruikt in de auto industrie, 3,5,6,8,10 en 12 cilinder motoren zijn veel gemakkelijker trillingsvrij te maken. (4 slag en 4 cilinders, dan krijg je dus altijd de maximale trillingen)
2 een v5 motor heeft inderdaad 2 cilinder banken, 1 van 3 en 1 van 2 cilinders, en een balansas, waarvan de werking perfect wordt uitgelegd op howstuffworks en teveel is om hier ff te type
De keuze voor de 4 cilinder kan ik niet verklaren, wel naar gissen, bijvoorbeeld een groot bereik van cilinderinhoud, van 1000cc tot 3000cc en misschien wel meer. Wat de kosten beperkt houdt, bovendien is een lijn motor altijd goedkoper dan een v motor om te maken. Of misschien een heel andere reden, de inbouwruimte van 4 cilindersin lijn is korter dan 6, zodat hetzelfde blok in meerdere auto's past.
quote:klinkt logisch....
Op maandag 12 mei 2003 10:29 schreef knillis het volgende:
De trillingen welke worden veroorzaakt zijn niet zo erg dat deze niet opgevangen kunnen worden door de ophangrubbers van een auto. Deze trillingen worden veroorzaakt doordat de 4 slag motor en 4 cilinders de momenten ( in de vorm van kracht*arm) het grootst worden en niet gecompenseerd kunnen worden door andere cilinders wat bv in een 6 of 8 cilinder motor wel kan.De keuze voor de 4 cilinder kan ik niet verklaren, wel naar gissen, bijvoorbeeld een groot bereik van cilinderinhoud, van 1000cc tot 3000cc en misschien wel meer. Wat de kosten beperkt houdt, bovendien is een lijn motor altijd goedkoper dan een v motor om te maken. Of misschien een heel andere reden, de inbouwruimte van 4 cilindersin lijn is korter dan 6, zodat hetzelfde blok in meerdere auto's past.
quote:Jep......
Op maandag 12 mei 2003 10:53 schreef BroesWillems het volgende:[..]
klinkt logisch....
Kzit me trouwens dood te ergeren aan al die moraalridders in topics over snelheidsovertredingen. Kunnen we die niet gewoon bannen uit PTA ?
Anders loop ik vandaag of morgen een ban op
quote:Gewoon dat topic negeren, doe ik ook... Ik weet 't, 't is ff doorbijten, maar je kunt het!
Op maandag 12 mei 2003 11:05 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
Jep......
Kzit me trouwens dood te ergeren aan al die moraalridders in topics over snelheidsovertredingen. Kunnen we die niet gewoon bannen uit PTA
?
Anders loop ik vandaag of morgen een ban op
quote:tja .... ben het helemaal met je eens... hoop niet dat er zulke mensen op de meeting komen...
Op maandag 12 mei 2003 11:05 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
Jep......
Kzit me trouwens dood te ergeren aan al die moraalridders in topics over snelheidsovertredingen. Kunnen we die niet gewoon bannen uit PTA
?
Anders loop ik vandaag of morgen een ban op
quotje uit de faq...
quote:
1. Met 'Moraalridders' zijn we ook minder blij!Als je slechts in PT&A komt om een moraalridder post te plaatsen, heb ik liever dat je helemaal niet post. De meeste mensen hier zijn autogek en kunnen opmerkingen als "alle hardrijders zijn doodrijders" , "Tuning is verkrachting van je wagen", "mensen met een verklikker moet aangepakt worden" & "Idioot! Wie doet dat nou! Je kunt zo een kind doodrijden" (als voorbeelden) in de meeste gevallen niet waarderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |