abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 mei 2003 @ 09:23:05 #1
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
  maandag 12 mei 2003 @ 09:23:39 #2
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_10367675
en wat nu?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 12 mei 2003 @ 09:23:52 #3
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10367678
quote:
Op maandag 12 mei 2003 09:23 schreef Tjabbo het volgende:
Voorgaande Succesvolle delen...

Kan alleen deel 1 niet vinden?

[CHAT] PTA Slowchat 2.0i
[CHAT]PTA Slowchat 3.2 V6
[CHAT]PTA Slowchat MK IV
[CHAT]PTA Slowchat V5 Turbo
[CHAT] PTA slowchat V6 TDI met pompverstuiver
[CHAT] PTA Slowchat M7 -Anti vandalisme-

Hier maar weer verder?


En mag de topicnaam veranderd worden in V8? typo
  maandag 12 mei 2003 @ 09:25:04 #4
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_10367702
quote:
Op maandag 12 mei 2003 09:23 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

En mag de topicnaam veranderd worden in V8? typo


Wilde je 'm zo snel openen???

Zijn er V9 motoren trouwens? (lijkt me erg onstabiel...)

Don't let my username fool you...
  maandag 12 mei 2003 @ 09:25:46 #5
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10367711
quote:
Op maandag 12 mei 2003 09:25 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Wilde je 'm zo snel openen???

Zijn er V9 motoren trouwens? (lijkt me erg onstabiel...)


Hmm. waarom eigenlijk niet? er zijn ook V5 motoren.
of zit dat anders?
  maandag 12 mei 2003 @ 09:26:58 #6
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_10367727
quote:
Op maandag 12 mei 2003 09:25 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Hmm. waarom eigenlijk niet? er zijn ook V5 motoren.
of zit dat anders?


Ja OK, dat bedacht ik me ook al. Snap ook niet echt hoe ze die in balans houden, je zou denken dat die gaan trillen als een gek...
Don't let my username fool you...
  maandag 12 mei 2003 @ 09:30:31 #7
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_10367777
quote:
Op maandag 12 mei 2003 09:26 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ja OK, dat bedacht ik me ook al. Snap ook niet echt hoe ze die in balans houden, je zou denken dat die gaan trillen als een gek...


Rijdt prima hoor zo'n V5 . Zowiezo rijdt een 5 cilinder wel goed vind ik. Heeft ook een goed geluid, althans die ouwe Volvo 850 van me vader wel. Die S80 die hij nu heeft rijd wel beter maar het geluid is minder helaas.
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 12 mei 2003 @ 09:33:28 #8
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10367827
Ja ok, maar zo'n V5, die heeft dan 1x3 en 1x2 zuigers die tegelijk bewegen in de motor. Kunnen die 2 zuigers dan zoveel druk geven dat ze 3 zuigers weer kunnen "aansturen" of zit dan heel anders?
  maandag 12 mei 2003 @ 09:35:14 #9
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_10367854
quote:
Op maandag 12 mei 2003 09:33 schreef Tjabbo het volgende:
Ja ok, maar zo'n V5, die heeft dan 1x3 en 1x2 zuigers die tegelijk bewegen in de motor. Kunnen die 2 zuigers dan zoveel druk geven dat ze 3 zuigers weer kunnen "aansturen" of zit dan heel anders?
Juist, want dat probleem heb je niet als ze in lijn liggen. Tja, die V5 motoren werken goed, dus ze zullen er wel een trucje op bedacht hebben.
Don't let my username fool you...
pi_10367880
er zit bij ons een 5-cil in de bus (2.5 TDI) en dat loopt stukken rustiger als een 4 cilinder...
  maandag 12 mei 2003 @ 09:36:42 #11
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_10367883
quote:
Op maandag 12 mei 2003 09:35 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Juist, want dat probleem heb je niet als ze in lijn liggen. Tja, die V5 motoren werken goed, dus ze zullen er wel een trucje op bedacht hebben.


Klopt ... er lopen er 3 de ene kant op en 2 de andere kant op. En dat houdt elkaar blijkbaar in evenwicht
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 12 mei 2003 @ 09:49:19 #12
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10368103
quote:
Op maandag 12 mei 2003 09:36 schreef jackson het volgende:

[..]

Klopt ... er lopen er 3 de ene kant op en 2 de andere kant op. En dat houdt elkaar blijkbaar in evenwicht


dat is dus mijn vraag. HOE doen ze dat. het is 3 tegen 2.
  maandag 12 mei 2003 @ 09:55:04 #13
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_10368205
quote:
Op maandag 12 mei 2003 09:49 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

dat is dus mijn vraag. HOE doen ze dat. het is 3 tegen 2.


Het is toch niet zo dat die 2 cilinders een andere cilinderinhoud hebben dan die 3 tegenovergestelde???
Don't let my username fool you...
pi_10368280
nogmaals hallo.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  maandag 12 mei 2003 @ 10:00:51 #15
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_10368293
quote:
Op maandag 12 mei 2003 10:00 schreef slashme het volgende:
nogmaals hallo.
Hee Slashme
Don't let my username fool you...
pi_10368312
quote:
Op maandag 12 mei 2003 09:55 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Het is toch niet zo dat die 2 cilinders een andere cilinderinhoud hebben dan die 3 tegenovergestelde???


Nee, een balansas zorgt daarvoor.
[ Bericht 99% gewijzigd door Tjabbo op 1-1-2005 0:01 ]
  maandag 12 mei 2003 @ 10:03:11 #17
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_10368338
quote:
Op maandag 12 mei 2003 10:01 schreef slashme het volgende:

[..]

Nee, een balansas zorgt daarvoor.


Aha, maar hoe moet ik dat dan weer zien? (ja, lastige vragen op de maandagmorgen) Is er nergens een site waar dat op staat?
Don't let my username fool you...
  maandag 12 mei 2003 @ 10:04:46 #18
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_10368368
quote:
Op maandag 12 mei 2003 10:01 schreef slashme het volgende:

[..]

Nee, een balansas zorgt daarvoor.


He slash

Ik weet ook wel dat die andere cylinders geen andere inhoud hebben, maar ik meende altijd dat door de neerwaartse druk van 1 cylinder den andere omhoog kwam. En dat nu dus 2 cylinders er 3 moeten aansturen, en die 3 er maar 2. maar dat zal ik dan misschien niet goed hebben.

en hoezo balansas? wat is dat dan?

  maandag 12 mei 2003 @ 10:11:12 #19
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_10368481
ff op een rijthe:

1 met een beetje rekenen kom je er achter dat een 4 cilinder motor de meest onstabiele motor is welke wordt gebruikt in de auto industrie, 3,5,6,8,10 en 12 cilinder motoren zijn veel gemakkelijker trillingsvrij te maken. (4 slag en 4 cilinders, dan krijg je dus altijd de maximale trillingen)

2 een v5 motor heeft inderdaad 2 cilinder banken, 1 van 3 en 1 van 2 cilinders, en een balansas, waarvan de werking perfect wordt uitgelegd op howstuffworks en teveel is om hier ff te type

  maandag 12 mei 2003 @ 10:15:31 #20
24889 LiQuiD_007
Seat mag natuurlijk ook :)
pi_10368566
quote:
Op maandag 12 mei 2003 10:11 schreef knillis het volgende:
ff op een rijthe:

1 met een beetje rekenen kom je er achter dat een 4 cilinder motor de meest onstabiele motor is welke wordt gebruikt in de auto industrie, 3,5,6,8,10 en 12 cilinder motoren zijn veel gemakkelijker trillingsvrij te maken. (4 slag en 4 cilinders, dan krijg je dus altijd de maximale trillingen)

2 een v5 motor heeft inderdaad 2 cilinder banken, 1 van 3 en 1 van 2 cilinders, en een balansas, waarvan de werking perfect wordt uitgelegd op howstuffworks en teveel is om hier ff te type


maar puntje 1.... Korte uitleg? want dit klinkt super vaag, want waarom zou dan k denk wel 50% van de huidige productie 4 cilinders zijn? en dus geen 3 of 5?
word ook lid van het front tegen wokschotels ! PTA'ers verenigt U!
  maandag 12 mei 2003 @ 10:29:25 #21
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_10368808
De trillingen welke worden veroorzaakt zijn niet zo erg dat deze niet opgevangen kunnen worden door de ophangrubbers van een auto. Deze trillingen worden veroorzaakt doordat de 4 slag motor en 4 cilinders de momenten ( in de vorm van kracht*arm) het grootst worden en niet gecompenseerd kunnen worden door andere cilinders wat bv in een 6 of 8 cilinder motor wel kan.

De keuze voor de 4 cilinder kan ik niet verklaren, wel naar gissen, bijvoorbeeld een groot bereik van cilinderinhoud, van 1000cc tot 3000cc en misschien wel meer. Wat de kosten beperkt houdt, bovendien is een lijn motor altijd goedkoper dan een v motor om te maken. Of misschien een heel andere reden, de inbouwruimte van 4 cilindersin lijn is korter dan 6, zodat hetzelfde blok in meerdere auto's past.

pi_10369258
quote:
Op maandag 12 mei 2003 10:29 schreef knillis het volgende:
De trillingen welke worden veroorzaakt zijn niet zo erg dat deze niet opgevangen kunnen worden door de ophangrubbers van een auto. Deze trillingen worden veroorzaakt doordat de 4 slag motor en 4 cilinders de momenten ( in de vorm van kracht*arm) het grootst worden en niet gecompenseerd kunnen worden door andere cilinders wat bv in een 6 of 8 cilinder motor wel kan.

De keuze voor de 4 cilinder kan ik niet verklaren, wel naar gissen, bijvoorbeeld een groot bereik van cilinderinhoud, van 1000cc tot 3000cc en misschien wel meer. Wat de kosten beperkt houdt, bovendien is een lijn motor altijd goedkoper dan een v motor om te maken. Of misschien een heel andere reden, de inbouwruimte van 4 cilindersin lijn is korter dan 6, zodat hetzelfde blok in meerdere auto's past.


klinkt logisch....
  maandag 12 mei 2003 @ 11:05:30 #23
24889 LiQuiD_007
Seat mag natuurlijk ook :)
pi_10369471
quote:
Op maandag 12 mei 2003 10:53 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

klinkt logisch....


Jep......

Kzit me trouwens dood te ergeren aan al die moraalridders in topics over snelheidsovertredingen. Kunnen we die niet gewoon bannen uit PTA ?

Anders loop ik vandaag of morgen een ban op

word ook lid van het front tegen wokschotels ! PTA'ers verenigt U!
  maandag 12 mei 2003 @ 11:08:07 #24
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_10369518
quote:
Op maandag 12 mei 2003 11:05 schreef LiQuiD_007 het volgende:

[..]

Jep......

Kzit me trouwens dood te ergeren aan al die moraalridders in topics over snelheidsovertredingen. Kunnen we die niet gewoon bannen uit PTA ?

Anders loop ik vandaag of morgen een ban op


Gewoon dat topic negeren, doe ik ook... Ik weet 't, 't is ff doorbijten, maar je kunt het!
Was net ook al even dat gezeik daar aan 't lezen...
Don't let my username fool you...
pi_10369541
quote:
Op maandag 12 mei 2003 11:05 schreef LiQuiD_007 het volgende:

[..]

Jep......

Kzit me trouwens dood te ergeren aan al die moraalridders in topics over snelheidsovertredingen. Kunnen we die niet gewoon bannen uit PTA ?

Anders loop ik vandaag of morgen een ban op


tja .... ben het helemaal met je eens... hoop niet dat er zulke mensen op de meeting komen...

quotje uit de faq...

quote:
1. Met 'Moraalridders' zijn we ook minder blij!

Als je slechts in PT&A komt om een moraalridder post te plaatsen, heb ik liever dat je helemaal niet post. De meeste mensen hier zijn autogek en kunnen opmerkingen als "alle hardrijders zijn doodrijders" , "Tuning is verkrachting van je wagen", "mensen met een verklikker moet aangepakt worden" & "Idioot! Wie doet dat nou! Je kunt zo een kind doodrijden" (als voorbeelden) in de meeste gevallen niet waarderen.


abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')