abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 25 september 2005 @ 14:01:47 #201
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_30914536
quote:
Op zondag 25 september 2005 13:40 schreef Remzz het volgende:

[..]

Ziet er leuk uit
Is er ook zoiets op HBO niveau? Ik kan daar namelijk weinig vinden Media en Entertainment mangement komt dan nog een beetje in de buurt.
Ja vast wel, je hebt natuurlijk de film academie in Amsterdam
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_33410604
Ik heb n0g een vraagje, super topic,!!! kun je uets vertellen over de commnucaite tijdens een live opname tussen de regie en de cameraman..!!???
Hoe kan de cameraman doorgeven dat hij een goed shot heeft, en wanner mag hij/zij die uitvoeren ?

Zijn daar speciale manieren voor, of mag dee cameraman doen waaar hij zin in heeft !! ?
pi_35346365
Ik ga het eens doorlezen....morgenochtend!
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:42:02 #204
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36262507
Via linkje in sig hier gekomen. Leuke OP. Erg herkenbaar ook aangezien ik Studio Production in mijn opleiding doe.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  woensdag 22 maart 2006 @ 13:45:21 #205
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_36262592
quote:
Op maandag 26 december 2005 11:40 schreef Bommel12 het volgende:
Ik heb n0g een vraagje, super topic,!!! kun je uets vertellen over de commnucaite tijdens een live opname tussen de regie en de cameraman..!!???
Hoe kan de cameraman doorgeven dat hij een goed shot heeft, en wanner mag hij/zij die uitvoeren ?

Zijn daar speciale manieren voor, of mag dee cameraman doen waaar hij zin in heeft !! ?
Communicatie tussen regie en cameraman? De cameraman heeft een koptelefoon op en de DA (Directors Assistant) of de D (Director) kan aangeven of de camera's goed ingesteld zijn. De cameraman hoort dit dan door zijn koptelefoon. Meestal worden de camera's van tevoren ingesteld. Indien een bepaalde camera veel bewegingen moet maken worden deze van tevoren doorgesproken. Het ligt er ook aan wat voor camera het is, een staande of een moving camera (op de schouder).

Meestal is het de FM (Floor Manager) die de communicatie doet tussen de cameraman en de D.

Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_37940636
Tof om eens te lezen vobje! Waar werk je? Dutchview?
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 18 mei 2006 @ 11:22:20 #207
80791 crew  Paul
pi_37944660
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 07:09 schreef Nolius het volgende:
Tof om eens te lezen vobje! Waar werk je? Dutchview?
Volgens mij werkt hij hier : www.ubf.nl
  woensdag 9 augustus 2006 @ 11:51:42 #208
36945 Robertje
Slam Dunk The Funk
pi_40638184
No one goes to Hooters for wings.
Well polish my nuts and serve me a milkshake.
A-one and a-two and a-chicka booma chick!
pi_41967247
tvp
pi_42995314
Jemig. Leuk topic, maar wat gaat de techniek toch snel. Ik werk nu al een tijdje voor een bedrijf waar alles gewoon op een paar pc's gebeurt, Avid om te monteren, Protools (heb ik ook thuis) voor de muziek/voice-over, weinig investeringskosten en vooral veel creativiteit. Cameralui huur je in (op HD schieten, tering wat mooi!), verhaal maak je op de luie bank, montage kan elk gewenst moment nog alle kanten op..

En verdomd, het draait prima. Beetje te goed zelfs, ik kan wel wat vrije tijd gebruiken..
pi_44754911
tvp, leuk topic
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 27 december 2006 @ 00:58:41 #212
80791 crew  Paul
pi_44759336
United is zo eeen bedrijf waar je een nummertje bent he !
pi_49370764
Tijd voor een kickje. Na teruglezen toch wel jammer dat ik het zo lang heb laten liggen....

Afgelopen week meegeholpen met het maken van TV/Dart geschiedenis.
Twee dagen achter elkaar en 9 darter op TV (Phil Taylor en Tony O'Shea en allebei de keren zat ik te schakelen

Nog nooit gebeurd dat er twee 9 darters in één TV toernooi vallen. En dat er in 23 jaar maar 10 negendarters op TV zijn geweest waarvan ik er 3 geschakeld heb (Michael van Gerwen), maken het toch wel erg bijzonder om het mee te maken.

Helaas voor O'Shea was die 9 darter niet live op TV... De uitzending van die wedstrijd begon net nadat O'Shea en het publiek weer met beide benen op de grond stonden. Pas aan het einde van de wedstrijd kon de 9 darter op TV getoond worden.

Zal vanavond ook nog een stukje plaatsen over het WK Afstanden schaatsen waarvoor ik naar Amerika mocht om dat te schakelen
pi_49373255
quote:
Op maandag 14 mei 2007 17:16 schreef calvobbes het volgende:
Tijd voor een kickje. Na teruglezen toch wel jammer dat ik het zo lang heb laten liggen....

Afgelopen week meegeholpen met het maken van TV/Dart geschiedenis.
Twee dagen achter elkaar en 9 darter op TV (Phil Taylor en Tony O'Shea en allebei de keren zat ik te schakelen

Nog nooit gebeurd dat er twee 9 darters in één TV toernooi vallen. En dat er in 23 jaar maar 10 negendarters op TV zijn geweest waarvan ik er 3 geschakeld heb (Michael van Gerwen), maken het toch wel erg bijzonder om het mee te maken.

Helaas voor O'Shea was die 9 darter niet live op TV... De uitzending van die wedstrijd begon net nadat O'Shea en het publiek weer met beide benen op de grond stonden. Pas aan het einde van de wedstrijd kon de 9 darter op TV getoond worden.

Zal vanavond ook nog een stukje plaatsen over het WK Afstanden schaatsen waarvoor ik naar Amerika mocht om dat te schakelen
Blijft leuk om te lezen , ben benieuwd naar dat stukje over het WK schaatsen
pi_49387313
Toch wel leuk dat ik 2 totaal verschillende commentaarversies heb gehoord bij die 9-darter van O'Shea. Eentje direct na de wedstrijd (duidelijk niet spontaan, op de internetstream was het gewoon doodse stilte, na de 9-darter hoorde je ook daar pas commentaar) en eentje in een outtro later in de week waar blijkbaar een eerdere of latere take te horen was. Het gemiddelde SBS volk zal er best intuinen hoor, maar mij nep je niet!

Goed geschakeld trouwens
The Greatest Right In The World Is The Right To Be Wrong
pi_49608523
*patsmodus*

Dat verhaaltje over schaatsen neemt wat meer tijd in beslag dan ik dacht. Misschien dat ik eerst nog wat ga melden over de Champions League finale waar ik morgen voor naar Athene ga.
pi_49747124
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 13:45 schreef Jaguarized het volgende:

[..]

Communicatie tussen regie en cameraman? De cameraman heeft een koptelefoon op en de DA (Directors Assistant) of de D (Director) kan aangeven of de camera's goed ingesteld zijn. De cameraman hoort dit dan door zijn koptelefoon. Meestal worden de camera's van tevoren ingesteld. Indien een bepaalde camera veel bewegingen moet maken worden deze van tevoren doorgesproken. Het ligt er ook aan wat voor camera het is, een staande of een moving camera (op de schouder).

Meestal is het de FM (Floor Manager) die de communicatie doet tussen de cameraman en de D.

Beetje onduidelijk zo.
Een camera goed "instellen" doet de cameraman in samenwerking met een beeldtechnicus in de regie. Eigenlijk is dit de "shader" iemand die verantwoordelijk is voor simpel gezegd de kleuren en de diafragmering van de camera.
Dit kunnen ze op afstand regelen.

De cameraman bediend wel zelf zijn focus en zoom.
De regisseur geeft vervolgens aan of de beelden inhoudelijk goed zijn. De juiste kadrering, scherpte, beweging etc.
Inderdaad wordt hier vooraf over gesproken. Eigenlijk weten cameramensen altijd vooraf wat er van ze verwacht wordt. Dit met behulp van een soort script (aan de camera geplakt) en / of een duidelijke voorbespreking met de regisseur.
Een cameraman moet ten alle tijden bruikbare beelden aanleveren.
Uiteraard hangt de hele regie vol met monitoren en minimaal voor elke camera 1, zodat de regie altijd van elke camera de aangeleverden beelden kan bekijken.
Of een shot goed is bepaald de regie.

Vervolgens zal de regisseur iets roepen in de trant van "attentie 1" of "1-vast" waardoor de cameraman weet dat ze dit shot gaan gebruiken en hij het shot steady moet aanleveren.
Als de cameraman zijn shot goed steady heeft zal er "schakel-1" te horen zijn.
De schakeltechnicus (b.v. calvobbes) zijn nu camera 1 schakelen.

En hoppa.. camera 1 is op tv zichtbaar!

Uiteraard gaat dit bij darten erg snel, dus zullen er zeer waarschijnlijk alleen nummers te horen zijn. 1..2..3..1..5.. etc.

DA & D
Zijn termen die ik eigenlijk alleen uit de filmwereld ken, maar ik kan mij vergissen.

Omdat ik het wat erg bekrompt uitleg zullen de insiders (calvobbes) het misschien niet helemaal eens zijn met mijn uitleg. Maar ik denk dat het communicatie deel nu wel wat duidelijker is geworden.
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 25 mei 2007 @ 00:33:14 #218
80791 crew  Paul
pi_49747253
Klopt wel aardig UFOtje
pi_50344731
quote:
Op maandag 21 mei 2007 15:10 schreef calvobbes het volgende:
*patsmodus*

Dat verhaaltje over schaatsen neemt wat meer tijd in beslag dan ik dacht. Misschien dat ik eerst nog wat ga melden over de Champions League finale waar ik morgen voor naar Athene ga.
Ja.. komt er nog wat van?
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_50346281
Ik kwam dit topic toevallig tegen. Interessant om te lezen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')