abonnement Unibet Coolblue
pi_11422690
Toont maar weer aan met wie dat Interim Justitia in zee gaat en op welke wijze ze zaken doen ...
  zaterdag 28 juni 2003 @ 01:51:35 #77
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_11424912
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 23:33 schreef Koos Voos het volgende:
Toont maar weer aan met wie dat Interim Justitia in zee gaat en op welke wijze ze zaken doen ...
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_11459030
Ik heb ook een brief van het incassobureau gekregen maar merkte aan de toon van de telefoniste dat ze inmiddels vaker waren gebeld. Ik heb destijds wel zelf die boxer besteld en betaald en wilde zelfs best lid blijven, maar heb nooit meer wat gehoord tot die brief. Die was overigens naar mijn oude adres gestuurd, waar ik destijds al niet meer woonde.
Hoe wonen de sterren? Kijk binnen bij hen en bij anderen en laat je inspireren.
www.checkmyhome.wordpress.com
pi_11460862
Ja en nu?

Moet ik nu wel die 99 euro aan Interim betalen???

[url=http://www.axeweb.nl][b]Photographer @ DefQon 1 | Qlimax | QlubTempo | 2Fast4Trance [br][/url][br][url=http://www.axeweb.nl]Canon Powershot A70 -> foto's + filmpjes[/url][/b]
  maandag 30 juni 2003 @ 12:17:50 #80
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_11460930
Bel over 2 weken met Intrum en dan hoor je het

volgens het vrouwtje

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 1 juli 2003 @ 02:28:44 #81
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_11479426
http://www.consumentenbond.nl/nieuws/nieuws/269676?ticket=nietlid

Problemen Front International opgelost

27 juni 2003
Front International, een bedrijf dat ongevraagd dames- en herenondergoed naar consumenten zou sturen, geeft toe dat er veel klachten zijn. De problemen moeten volgens het bedrijf nu echter opgelost zijn.

Enige tijd geleden kregen wij veel klachten van consumenten over het bedrijf, omdat het ongevraagd ondergoed naar consumenten zou sturen. Ook waren er klachten dat consumenten ineens als klant geregistreerd stonden nadat ze op een gratis aanbod waren ingegaan. We hebben Front International per brief laten weten dat zij daarmee in strijd met de wet handelden en hen dringend gevraagd deze verkoopmethode te stoppen.

In reactie op onze brief laat Front International weten dat zij een eerste pakket tegen een kennismakingstarief aanbiedt. Daarbij wordt expliciet vermeld dat als u op het aanbod ingaat, u lid wordt van een club en regelmatig pakketten kunt verwachten. Als u daar geen prijs op stelt, kunt u zonder verdere verplichting het lidmaatschap schriftelijk of telefonisch opzeggen.

Omdat u vantevoren gewezen wordt op het feit dat u lid wordt als u het kennismakingspakket aanneemt, zien wij geen verdere aanleiding om Front International hierop aan te spreken. U kunt altijd af van vervolgpakketten als u daar geen prijs op stelt. Het zou netter zijn als het omgekeerd zou zijn en als u moet aangeven dat u wél een vervolgzending wilt ontvangen.

We houden wel in de gaten of de klachten inderdaad afnemen.

  dinsdag 1 juli 2003 @ 11:53:50 #82
10409 Alecks
Pakjespiet
pi_11483572
Ik werd een paar weken ook door een telemarketingbedrijf gebeld met de vraag of ik een gratis boxer wilde hebben... Ik dacht dat het om een grap ging... Soort boekenclub, maar dan voor ondergoed. Ik heb vriendelijk gezegd dat ik geen interesse had, ze veel succes gewenst en de hele tijd mijn lachen kunnen inhouden...

Als ik dit lees ben ik dus blij dat ik dat gedaan heb!

(Het moet niet veel gekker worden... )

Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_11613136
Ik heb vorige week een fax gestuurd, met de betalingen die ik al had gedaan. En zal deze week eens bellen of het nu eindelijk is afgerond.

Hoe ver is het bij jullie?

[url=http://www.axeweb.nl][b]Photographer @ DefQon 1 | Qlimax | QlubTempo | 2Fast4Trance [br][/url][br][url=http://www.axeweb.nl]Canon Powershot A70 -> foto's + filmpjes[/url][/b]
  maandag 7 juli 2003 @ 18:58:44 #84
34146 ikweethetwel
nooit geweten dat het zo ging
pi_11624866
ik ben dus zo te zien niet de enige. Alleen bij mij was het na 1x over, ik heb de boxer gekregen, die overigens best lekker zit , daarna nooit meer wat van hun gehoord.
pi_11638389
Ook ik heb zo'n pakketje besteld. Het kostte me echter heel wat moeite om de juiste adresgegevens van Front International te achterhalen om me vervolgens af te melden. Hun antwoordnummer schijnt, naar ik eerder gelezen heb, gedelete te zijn. Om jullie die moeite te besparen:

Front International
Postbus 2038
3330 DA Zwijndrecht

pi_11646415
hmmm ik heb via body by patricia ofzo via gratis.nl ook wel eens zoiets besteld, maar dan met strings, ook niet gelezen dat er een lidmaatschap aan vast zat, dus tweede zending, nou ja betaald en opgezegd, nooit meer iets van gehoord, was ook een bedrag van 12 euro ofzo voor 3 best redelijk mooie strings (6 dus want 1e zending was gratis). Dus dat vind ik dan een goede deal! Ik draag alleen zelden strings, dus ja wat heb je er dan aan...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  woensdag 9 juli 2003 @ 09:05:40 #87
34146 ikweethetwel
nooit geweten dat het zo ging
pi_11659089
lol, ik dacht dat ik er van af, spontaan viel er gister zo'n pakketje van hun op mijn deurmat
pi_12229804
Gaat Front International nu verder als Evita.

adres is hetzelfde en het nr van de klantenservice ook

krijg sinds kort ook allerlei zut toegestuurd, staat alleen op naam van iemand die ik niet ken maar wel met mijn adres.

pi_12239562
Ik heb nu mn eerste herineringsnota ontvangen a raison van 4,50 euro! Niet betalen dus?
No future granted, without history
pi_12251353
Ik heb enige tijd geleden hetzelfde meegemaakt. Pakje ontvangen en niets besteld. FRONT zegt: "... natuurlijk hebben we uw handtekening niet, want wij handelen via internet".
Onzin dus. Er is GEEN koopovereenkomst gesloten tussen mij en FRONT.

Ik heb de consumentenbond gebeld en zij geven het advies: eenmaal een brief sturen waarin je aangeeft dat je ongewenste zending hebt ontvangen en die NIET behoeft te betalen noch te retourneren. Dat staat nu eenmaal in het burgerlijk wetboek.

Dreigen met inkassokosten etc.? Niet van schrikken, ze kunnen namelijk niets. Wat denk jij dat een rechter zal zeggen als er een zaak voorkomt waar allerlei consumentenorganisaties al honderden klachten van hebben ontvangen? FRONT heeft geen koopovereenkomst en kan dus niets maken... en wie mijn adres heeft opgegeven weet ik niet, ik woon niet eens in Nederland

pi_12251426
NEE, herinneringsnota niet betalen!!!

Ze zullen wel oplopen, en schrik daar niet van hoor... dit zijn nu eenmaal de praktijken van dit soort bedrijven.

Als jet het niet vertouwt, bel dan even met het consumentenprogramma RADAR voor info, of als je lid bent de Consumentenbond.

  woensdag 6 augustus 2003 @ 12:33:42 #92
57546 Masta-t
King and Queen of Cheese
pi_12254631
quote:
Op woensdag 4 juni 2003 09:47 schreef Reddiablo het volgende:
we praten een beetje langs elkaar heen, Leonardo

gaf eerder al aan dat een dw. uiteraard een executoriale beslagleggingsdinges moet hebben. En hij gooit je niet uit je huis idd, als je een totale vordering hebt van 400 euro ofzo. Dan neemt hij simpelweg spul mee wat die waarde heeft, zal opleveren.

overigens vraag ik me wel af hoe hij dat bepaalt (waardes van goederen)


hij neemt niks mee, hij stelt het spul slechts onder curatele; je mag het niet laten verdwijnen of verkopen

meenemen is diefstal... KOM MAAR OP!

Disclaimer: Alles wat hierboven staat is onzin. De steen des aanstoots zit in je hoofd. Degene die aanstoot neemt is kortzichtig. Respect is belangrijk. Onnodig kwetsen is slecht. Per ongeluk is niet erg. De Blauwe Banaan HEEFT echt het antwoord!
pi_12258288
Inderdaad... zo'n inkassokantoor mag inderdaad niets. Laat ze maar komen, en staan ze dan feitelijk aan je deur: zeg dan:"sorry meneer, maar ik hoef u niet binnen te laten".

Sterker nog: als ze nog maar uit zichzelf binnen willen dringen, dan moet je ze 2 keer verzoeken de woning te verlaten, doen ze dat niet: politie bellen.

Zover komt het niet, voor die paar lullige euro's gaan ze niet zo ver. Bovendien: m.b.t. FRONT staan de consumenten in hun recht!

pi_12263673
ik hoor gelukkig niks meer van ze nadat ik gebeld had dat ik niet gediend was van die rare brieven van hun en het incassobureau
after turn the volume up, it's my beat !
  Spellchecker dinsdag 12 augustus 2003 @ 05:37:41 #95
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_12373131
wat vooraf ging:
Ergens in Januari/Februari viel bij ons een boxershort in de bus, aan mij geaddresseerd, met de welbekende rekening van maar liefst ¤3,50...
Ik heb hun toen een paar dagen later zelf opgebeld op het 0900-nummer en na een paar keer proberen kreeg ik een ietwat onvriendelijke medewerkster aan de lijn, waaraan ik vertelde over het onbestelde pakketje en de rekening en het verzoek mij als lid uit te schrijven. Zo gezegd zo gedaan, ik kon of die ¤3,50 overmaken of het pakket terugsturen. Toen heb ik het gesprek maar beëindigd.

Het pakket heb ik niet teruggestuurd, want ik heb er immers nooit om gevraagd en m'n pa zei gelijk aan het begin al dat ik dat ook niet moest doen.

Een paar weken later kwam er plotseling nog een pakketje van Front binnen, met een rode slip erin, deze was voor m'n zusje
En een paar dagen later (kan ook zijn dat deze iets eerder kwam dan het pakketje voor m'n zusje) nog een herinneringsnota van Front voor mij, die ik meen ¤9 bedroeg (inclusief ¤4,50 administratiekosten)...
Daarop hebben we beide pakketjes retour afzender in de rode bus gepropt...

Toen begon een paar weken later de volgende fase, namelijk die van Intrum Justitia...

Na de eerste brief (8 dagen om te betalen of anders... ), hebben we contact opgenomen met de Consumentenbond (we zijn hier lid van), en deze adviseerde om een brief aan zowel Front (op het antwoordnummer wat niet meer bestaat ) als Intrum te sturen, niet aangetekend, want dan zouden wij weer kosten moeten maken om hun fout recht te zetten... Op deze brief hebben wij nooit antwoord gehad, van beide partijen niet (van Front is logisch, omdat het antwoordnummer dus al niet meer bestond)...

Afgelopen Zaterdag viel bij ons dan de derde brief van Intrum in de bus. De eerste ging over 8 dagen, de tweede over 3 dagen "of anders gaan we verdere procedures starten". M'n ouders bleven er beide op hameren dat ik NIET verder zou reageren, "laat ze maar komen, kan je nog lachen", aldus m'n vader.

Deze derde brief ging erover dat de regionale deurwaarder binnenkort een bezoekje zou brengen, ik had nog wel de optie om binnen 3 dagen alsnog die ¤68,- over te maken, dan zouden ze de deurwaarder er namelijk over inlichten dat de betaling geschied was

Hierop heb ik mijn moeder gevraagd of die niet even met Intrum zou willen bellen vandaag (=maandag... ik ben laat vandaag )... de vraag waarom ik het niet zelf doe, is omdat ik daar simpelweg te bescheiden/verlegen voor ben, terwijl m'n moeder daarentegen zonder problemen zo iemand telefonisch de huid volscheldt

Dat is dus ook gebeurd, en de resultaten van dit gesprek staan hier

[edit]
iets vergeten te vermelden
[/edit]

Tevens -purist.
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:20:47 #96
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_12378373
Wij hebben een paar weken terug, na met de consumentenbond gebeld te hebben en het probleem aan hun voorgelegd te hebben, een niet-aangetekende brief (volgens de medewerkster van de consumentenbond hoeven wij geen kosten te maken aan deze zaak omdat we er simpelweg nooit om gevraagd hebben) gestuurd naar zowel Front International (op het antwoordnummer dat eigenlijk niet eens meer schijnt te bestaan, athans zo las ik in topics van andere mensen met hetzelfde soort probleem) als IJ, hier is nooit een antwoord op gekomen, van beide partijen niet.

Zoals beloofd zal ik nu de uitkomst van het gesprek, dat m'n moeder vanmiddag gehad heeft, met IJ hier samenvatten (athans pogen tot):

Ze heeft onderandere verteld dat we een poosje terug die brief hebben verstuurd aan beide bedrijven. De medewerkster antwoordde daarop dat we dan eerst hadden moeten bellen alvorens het versturen van een brief. Hierop antwoordde m'n moeder dat dat natuurlijk niet normaal is dat je eerst moet bellen alvorens een brief te versturen.

Verder heeft ze nog gerefereerd naar het feit dat we dit reeds aan de consumentenbond hebben gemeld, en dat het doorzetten van deze zaak door hun slechte reclame zou zijn voor hun incassobureau.

Ook heeft ze gevraagd "wat voor bureau jullie nou eigenlijk zijn dat jullie je met dit soort malefide praktijken inlaten", antwoord hierop was dat ze niets wisten van Frontline en alleen opdrachten uitvoeren.
Antwoord moeder: "Nou dan volgen jullie de media ook niet zo erg zeker",
"op deze manier kunnen ze ons natuurlijk wel van alles sturen om vervolgens met een dikke rekening aan te komen zetten"

De medewerker zei daarop dat we maar een bezwaarschrift in moesten dienen, waarop mijn moeder zei, dat ze dat niet van plan was, omdat ze niet om al die narigheden gevraagd heeft. Verder heeft ze gezegd, dat ze geen dreigementen meer wenst te ontvangen en zeker niet van plan is om ¤68,- te betalen voor een onderbroek, waar niet om gevraagd is.

De medewerker zei ook nog, dat, als het een rechtzaak werd, hij niet zou weten wie zou winnen, maar als wij het verloren, kostte het heel wat meer, waarop m'n moeder zei: "Ik weet wel wie zou winnen, daar zit ik niet over in... maar ik wil dat hele gedoe gewoon niet".

Hij zou dit telefonische gesprek (waarschijnlijk opgenomen?) in het contact met Frontline meenemen.

Zo is het gesprek ongeveer verlopen.


---- verhaal op die advocatenpagina.

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:32:31 #97
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_12378649
quote:
heeft onderandere verteld dat we een poosje terug die brief hebben verstuurd aan beide bedrijven. De medewerkster antwoordde daarop dat we dan eerst hadden moeten bellen alvorens het versturen van een brief. Hierop antwoordde m'n moeder dat dat natuurlijk niet normaal is dat je eerst moet bellen alvorens een brief te versturen.
Ik zou altijd even bellen om te vragen aan wie je die brief kunt versturen. Maar het zou niet veel uit hoeven maken , hoewel ik daar geen uitsluitsel over kan geven, uiteraard
quote:
Verder heeft ze nog gerefereerd naar het feit dat we dit reeds aan de consumentenbond hebben gemeld, en dat het doorzetten van deze zaak door hun slechte reclame zou zijn voor hun incassobureau.
De fout ligt iig. bij Front International, wij doen ons werk, wij stoppen pas als Front zegt dat we moeten stoppen. Zou van de gekke zijn als we stoppen bij iedere debiteur die z'n mannetje staat. Laat maar komen die reclame!
quote:
Ook heeft ze gevraagd "wat voor bureau jullie nou eigenlijk zijn dat jullie je met dit soort malefide praktijken inlaten", antwoord hierop was dat ze niets wisten van Frontline en alleen opdrachten uitvoeren.
Antwoord moeder: "Nou dan volgen jullie de media ook niet zo erg zeker",
"op deze manier kunnen ze ons natuurlijk wel van alles sturen om vervolgens met een dikke rekening aan te komen zetten"
Front Intl bedoel je? Frontline niet.... maar wij voeren dus idd. de opdracht uit van Front. Wij mogen er vanuit gaan dat wij zaken van hen krijgen die kloppen. Wij gaan niet de administratie voor hen voeren. Dan kunnen we heel Nederland een baan geven! (zou misschien ook wel leuk zijn, maar goed.)

Beetje hypocriete reactie van je moeder. Hoe kun je nou weten dat een bedrijf louche is voor je er zaken mee doet - ieder bedrijf (mag je van uitgaan) doet op een rechtmatige manier zaken. En ach, je bent een van de vele klachten, maar het aantal klachten is minder dan het aantal mensen dat geen klachten geeft. Wat ik wil zeggen is, misschien ben jij statisch maar een van de relatief weinig mensen waar het mis gaat, dan is een bedrijf hardly louche.

quote:
De medewerker zei daarop dat we maar een bezwaarschrift in moesten dienen, waarop mijn moeder zei, dat ze dat niet van plan was, omdat ze niet om al die narigheden gevraagd heeft. Verder heeft ze gezegd, dat ze geen dreigementen meer wenst te ontvangen en zeker niet van plan is om ¤68,- te betalen voor een onderbroek, waar niet om gevraagd is.
Tja, dan gaan we voorlopig nog door, maar dan moet je (moeder) ook niet blijven mekkeren
Uiteindelijk komt het wel goed, maar wij moeten van Front de toezegging hebben dat het een foute manier van handelen van de kant van Front is geweest. Of als de Consumentenbond inderdaad zegt dat het allemaal bullshit is. Maar dan nog zou het zo kunnen zijn dat het net iets anders is gelopen dan dat het liep, etc. etc. etc.
quote:
De medewerker zei ook nog, dat, als het een rechtzaak werd, hij niet zou weten wie zou winnen, maar als wij het verloren, kostte het heel wat meer, waarop m'n moeder zei: "Ik weet wel wie zou winnen, daar zit ik niet over in... maar ik wil dat hele gedoe gewoon niet".
Daarnet was HIJ nog een ZIJ. Tja, als je zulke halve waarheden gaat vertellen weet ik wie er wel wint!

Alle redelijkerwijs gemaakte kosten zullen proberen te worden verhaald op de verliezende partij, maar uiteraard beslist de rechter.

quote:
Hij zou dit telefonische gesprek (waarschijnlijk opgenomen?) in het contact met Frontline meenemen.
Hij of zij houdt het bij in een systeem, er zal iets bijstaan dat deze vordering betwist is, dat jullie niet wensen te betalen enz. Wat we er verder mee doen weet ik niet. Ik neem aan dat we gewoon doorgaan naar de volgende stap. Maar dat is zeker niet aan mij.
quote:
Zo is het gesprek ongeveer verlopen.
Wat is er nu bereikt?
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:33:41 #98
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_12378682
quote:
Op woensdag 6 augustus 2003 15:15 schreef aandeslag25 het volgende:
Inderdaad... zo'n inkassokantoor mag inderdaad niets. Laat ze maar komen, en staan ze dan feitelijk aan je deur: zeg dan:"sorry meneer, maar ik hoef u niet binnen te laten".

Sterker nog: als ze nog maar uit zichzelf binnen willen dringen, dan moet je ze 2 keer verzoeken de woning te verlaten, doen ze dat niet: politie bellen.

Zover komt het niet, voor die paar lullige euro's gaan ze niet zo ver. Bovendien: m.b.t. FRONT staan de consumenten in hun recht!


hij heeft van de rechter het recht ontvangen op beslag te leggen op... als je dit weigert ben je volgens mij niet de wet aan het nakomen....
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_12379068
Ik ben deze hele k*t zooi zo beu, ik heb net gebeld:

"Mevrouw,ik heb juridisch advies ingewonnen en ik wil dat u mijn gegevens uit uw administratie verwijdert".

Na wat brutale opmerkingen van de telefoniste zocht ze mijn gegevens op, en heeft ze inderdaad mijn lidmaatschap verwjiderd en de vordering op 0 euro gesteld.

Sorry mensen, maar een grote bek doet wonderen.

  dinsdag 12 augustus 2003 @ 13:52:13 #100
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_12379164
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:49 schreef aandeslag25 het volgende:
Ik ben deze hele k*t zooi zo beu, ik heb net gebeld:

"Mevrouw,ik heb juridisch advies ingewonnen en ik wil dat u mijn gegevens uit uw administratie verwijdert".

Na wat brutale opmerkingen van de telefoniste zocht ze mijn gegevens op, en heeft ze inderdaad mijn lidmaatschap verwjiderd en de vordering op 0 euro gesteld.

Sorry mensen, maar een grote bek doet wonderen.


Jammer dat het zo moet inderdaad... was dat bij Front of IJ?
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')