quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 23:33 schreef Koos Voos het volgende:
Toont maar weer aan met wie dat Interim Justitia in zee gaat en op welke wijze ze zaken doen ...
Moet ik nu wel die 99 euro aan Interim betalen???
volgens het vrouwtje
Problemen Front International opgelost
27 juni 2003
Front International, een bedrijf dat ongevraagd dames- en herenondergoed naar consumenten zou sturen, geeft toe dat er veel klachten zijn. De problemen moeten volgens het bedrijf nu echter opgelost zijn.
Enige tijd geleden kregen wij veel klachten van consumenten over het bedrijf, omdat het ongevraagd ondergoed naar consumenten zou sturen. Ook waren er klachten dat consumenten ineens als klant geregistreerd stonden nadat ze op een gratis aanbod waren ingegaan. We hebben Front International per brief laten weten dat zij daarmee in strijd met de wet handelden en hen dringend gevraagd deze verkoopmethode te stoppen.
In reactie op onze brief laat Front International weten dat zij een eerste pakket tegen een kennismakingstarief aanbiedt. Daarbij wordt expliciet vermeld dat als u op het aanbod ingaat, u lid wordt van een club en regelmatig pakketten kunt verwachten. Als u daar geen prijs op stelt, kunt u zonder verdere verplichting het lidmaatschap schriftelijk of telefonisch opzeggen.
Omdat u vantevoren gewezen wordt op het feit dat u lid wordt als u het kennismakingspakket aanneemt, zien wij geen verdere aanleiding om Front International hierop aan te spreken. U kunt altijd af van vervolgpakketten als u daar geen prijs op stelt. Het zou netter zijn als het omgekeerd zou zijn en als u moet aangeven dat u wél een vervolgzending wilt ontvangen.
We houden wel in de gaten of de klachten inderdaad afnemen.
Als ik dit lees ben ik dus blij dat ik dat gedaan heb!
(Het moet niet veel gekker worden... )
Hoe ver is het bij jullie?
Front International
Postbus 2038
3330 DA Zwijndrecht
adres is hetzelfde en het nr van de klantenservice ook
krijg sinds kort ook allerlei zut toegestuurd, staat alleen op naam van iemand die ik niet ken maar wel met mijn adres.
Ik heb de consumentenbond gebeld en zij geven het advies: eenmaal een brief sturen waarin je aangeeft dat je ongewenste zending hebt ontvangen en die NIET behoeft te betalen noch te retourneren. Dat staat nu eenmaal in het burgerlijk wetboek.
Dreigen met inkassokosten etc.? Niet van schrikken, ze kunnen namelijk niets. Wat denk jij dat een rechter zal zeggen als er een zaak voorkomt waar allerlei consumentenorganisaties al honderden klachten van hebben ontvangen? FRONT heeft geen koopovereenkomst en kan dus niets maken... en wie mijn adres heeft opgegeven weet ik niet, ik woon niet eens in Nederland
Ze zullen wel oplopen, en schrik daar niet van hoor... dit zijn nu eenmaal de praktijken van dit soort bedrijven.
Als jet het niet vertouwt, bel dan even met het consumentenprogramma RADAR voor info, of als je lid bent de Consumentenbond.
quote:hij neemt niks mee, hij stelt het spul slechts onder curatele; je mag het niet laten verdwijnen of verkopen
Op woensdag 4 juni 2003 09:47 schreef Reddiablo het volgende:
we praten een beetje langs elkaar heen, Leonardogaf eerder al aan dat een dw. uiteraard een executoriale beslagleggingsdinges moet hebben. En hij gooit je niet uit je huis idd, als je een totale vordering hebt van 400 euro ofzo. Dan neemt hij simpelweg spul mee wat die waarde heeft, zal opleveren.
overigens vraag ik me wel af hoe hij dat bepaalt (waardes van goederen)
meenemen is diefstal... KOM MAAR OP!
Sterker nog: als ze nog maar uit zichzelf binnen willen dringen, dan moet je ze 2 keer verzoeken de woning te verlaten, doen ze dat niet: politie bellen.
Zover komt het niet, voor die paar lullige euro's gaan ze niet zo ver. Bovendien: m.b.t. FRONT staan de consumenten in hun recht!
Het pakket heb ik niet teruggestuurd, want ik heb er immers nooit om gevraagd en m'n pa zei gelijk aan het begin al dat ik dat ook niet moest doen.
Een paar weken later kwam er plotseling nog een pakketje van Front binnen, met een rode slip erin, deze was voor m'n zusje
En een paar dagen later (kan ook zijn dat deze iets eerder kwam dan het pakketje voor m'n zusje) nog een herinneringsnota van Front voor mij, die ik meen ¤9 bedroeg (inclusief ¤4,50 administratiekosten)...
Daarop hebben we beide pakketjes retour afzender in de rode bus gepropt...
Toen begon een paar weken later de volgende fase, namelijk die van Intrum Justitia...
Na de eerste brief (8 dagen om te betalen of anders... ), hebben we contact opgenomen met de Consumentenbond (we zijn hier lid van), en deze adviseerde om een brief aan zowel Front (op het antwoordnummer wat niet meer bestaat ) als Intrum te sturen, niet aangetekend, want dan zouden wij weer kosten moeten maken om hun fout recht te zetten... Op deze brief hebben wij nooit antwoord gehad, van beide partijen niet (van Front is logisch, omdat het antwoordnummer dus al niet meer bestond)...
Afgelopen Zaterdag viel bij ons dan de derde brief van Intrum in de bus. De eerste ging over 8 dagen, de tweede over 3 dagen "of anders gaan we verdere procedures starten". M'n ouders bleven er beide op hameren dat ik NIET verder zou reageren, "laat ze maar komen, kan je nog lachen", aldus m'n vader.
Deze derde brief ging erover dat de regionale deurwaarder binnenkort een bezoekje zou brengen, ik had nog wel de optie om binnen 3 dagen alsnog die ¤68,- over te maken, dan zouden ze de deurwaarder er namelijk over inlichten dat de betaling geschied was
Hierop heb ik mijn moeder gevraagd of die niet even met Intrum zou willen bellen vandaag (=maandag... ik ben laat vandaag )... de vraag waarom ik het niet zelf doe, is omdat ik daar simpelweg te bescheiden/verlegen voor ben, terwijl m'n moeder daarentegen zonder problemen zo iemand telefonisch de huid volscheldt
Dat is dus ook gebeurd, en de resultaten van dit gesprek staan hier
[edit]
iets vergeten te vermelden
[/edit]
Zoals beloofd zal ik nu de uitkomst van het gesprek, dat m'n moeder vanmiddag gehad heeft, met IJ hier samenvatten (athans pogen tot):
Ze heeft onderandere verteld dat we een poosje terug die brief hebben verstuurd aan beide bedrijven. De medewerkster antwoordde daarop dat we dan eerst hadden moeten bellen alvorens het versturen van een brief. Hierop antwoordde m'n moeder dat dat natuurlijk niet normaal is dat je eerst moet bellen alvorens een brief te versturen.
Verder heeft ze nog gerefereerd naar het feit dat we dit reeds aan de consumentenbond hebben gemeld, en dat het doorzetten van deze zaak door hun slechte reclame zou zijn voor hun incassobureau.
Ook heeft ze gevraagd "wat voor bureau jullie nou eigenlijk zijn dat jullie je met dit soort malefide praktijken inlaten", antwoord hierop was dat ze niets wisten van Frontline en alleen opdrachten uitvoeren.
Antwoord moeder: "Nou dan volgen jullie de media ook niet zo erg zeker",
"op deze manier kunnen ze ons natuurlijk wel van alles sturen om vervolgens met een dikke rekening aan te komen zetten"
De medewerker zei daarop dat we maar een bezwaarschrift in moesten dienen, waarop mijn moeder zei, dat ze dat niet van plan was, omdat ze niet om al die narigheden gevraagd heeft. Verder heeft ze gezegd, dat ze geen dreigementen meer wenst te ontvangen en zeker niet van plan is om ¤68,- te betalen voor een onderbroek, waar niet om gevraagd is.
De medewerker zei ook nog, dat, als het een rechtzaak werd, hij niet zou weten wie zou winnen, maar als wij het verloren, kostte het heel wat meer, waarop m'n moeder zei: "Ik weet wel wie zou winnen, daar zit ik niet over in... maar ik wil dat hele gedoe gewoon niet".
Hij zou dit telefonische gesprek (waarschijnlijk opgenomen?) in het contact met Frontline meenemen.
Zo is het gesprek ongeveer verlopen.
---- verhaal op die advocatenpagina.
quote:Ik zou altijd even bellen om te vragen aan wie je die brief kunt versturen. Maar het zou niet veel uit hoeven maken , hoewel ik daar geen uitsluitsel over kan geven, uiteraard
heeft onderandere verteld dat we een poosje terug die brief hebben verstuurd aan beide bedrijven. De medewerkster antwoordde daarop dat we dan eerst hadden moeten bellen alvorens het versturen van een brief. Hierop antwoordde m'n moeder dat dat natuurlijk niet normaal is dat je eerst moet bellen alvorens een brief te versturen.
quote:De fout ligt iig. bij Front International, wij doen ons werk, wij stoppen pas als Front zegt dat we moeten stoppen. Zou van de gekke zijn als we stoppen bij iedere debiteur die z'n mannetje staat. Laat maar komen die reclame!
Verder heeft ze nog gerefereerd naar het feit dat we dit reeds aan de consumentenbond hebben gemeld, en dat het doorzetten van deze zaak door hun slechte reclame zou zijn voor hun incassobureau.
quote:Front Intl bedoel je? Frontline niet.... maar wij voeren dus idd. de opdracht uit van Front. Wij mogen er vanuit gaan dat wij zaken van hen krijgen die kloppen. Wij gaan niet de administratie voor hen voeren. Dan kunnen we heel Nederland een baan geven! (zou misschien ook wel leuk zijn, maar goed.)
Ook heeft ze gevraagd "wat voor bureau jullie nou eigenlijk zijn dat jullie je met dit soort malefide praktijken inlaten", antwoord hierop was dat ze niets wisten van Frontline en alleen opdrachten uitvoeren.
Antwoord moeder: "Nou dan volgen jullie de media ook niet zo erg zeker",
"op deze manier kunnen ze ons natuurlijk wel van alles sturen om vervolgens met een dikke rekening aan te komen zetten"
Beetje hypocriete reactie van je moeder. Hoe kun je nou weten dat een bedrijf louche is voor je er zaken mee doet - ieder bedrijf (mag je van uitgaan) doet op een rechtmatige manier zaken. En ach, je bent een van de vele klachten, maar het aantal klachten is minder dan het aantal mensen dat geen klachten geeft. Wat ik wil zeggen is, misschien ben jij statisch maar een van de relatief weinig mensen waar het mis gaat, dan is een bedrijf hardly louche.
quote:Tja, dan gaan we voorlopig nog door, maar dan moet je (moeder) ook niet blijven mekkeren
De medewerker zei daarop dat we maar een bezwaarschrift in moesten dienen, waarop mijn moeder zei, dat ze dat niet van plan was, omdat ze niet om al die narigheden gevraagd heeft. Verder heeft ze gezegd, dat ze geen dreigementen meer wenst te ontvangen en zeker niet van plan is om ¤68,- te betalen voor een onderbroek, waar niet om gevraagd is.
quote:Daarnet was HIJ nog een ZIJ. Tja, als je zulke halve waarheden gaat vertellen weet ik wie er wel wint!
De medewerker zei ook nog, dat, als het een rechtzaak werd, hij niet zou weten wie zou winnen, maar als wij het verloren, kostte het heel wat meer, waarop m'n moeder zei: "Ik weet wel wie zou winnen, daar zit ik niet over in... maar ik wil dat hele gedoe gewoon niet".
Alle redelijkerwijs gemaakte kosten zullen proberen te worden verhaald op de verliezende partij, maar uiteraard beslist de rechter.
quote:Hij of zij houdt het bij in een systeem, er zal iets bijstaan dat deze vordering betwist is, dat jullie niet wensen te betalen enz. Wat we er verder mee doen weet ik niet. Ik neem aan dat we gewoon doorgaan naar de volgende stap. Maar dat is zeker niet aan mij.
Hij zou dit telefonische gesprek (waarschijnlijk opgenomen?) in het contact met Frontline meenemen.
quote:Wat is er nu bereikt?
Zo is het gesprek ongeveer verlopen.
quote:hij heeft van de rechter het recht ontvangen op beslag te leggen op... als je dit weigert ben je volgens mij niet de wet aan het nakomen....
Op woensdag 6 augustus 2003 15:15 schreef aandeslag25 het volgende:
Inderdaad... zo'n inkassokantoor mag inderdaad niets. Laat ze maar komen, en staan ze dan feitelijk aan je deur: zeg dan:"sorry meneer, maar ik hoef u niet binnen te laten".Sterker nog: als ze nog maar uit zichzelf binnen willen dringen, dan moet je ze 2 keer verzoeken de woning te verlaten, doen ze dat niet: politie bellen.
Zover komt het niet, voor die paar lullige euro's gaan ze niet zo ver. Bovendien: m.b.t. FRONT staan de consumenten in hun recht!
"Mevrouw,ik heb juridisch advies ingewonnen en ik wil dat u mijn gegevens uit uw administratie verwijdert".
Na wat brutale opmerkingen van de telefoniste zocht ze mijn gegevens op, en heeft ze inderdaad mijn lidmaatschap verwjiderd en de vordering op 0 euro gesteld.
Sorry mensen, maar een grote bek doet wonderen.
quote:Jammer dat het zo moet inderdaad... was dat bij Front of IJ?
Op dinsdag 12 augustus 2003 13:49 schreef aandeslag25 het volgende:
Ik ben deze hele k*t zooi zo beu, ik heb net gebeld:"Mevrouw,ik heb juridisch advies ingewonnen en ik wil dat u mijn gegevens uit uw administratie verwijdert".
Na wat brutale opmerkingen van de telefoniste zocht ze mijn gegevens op, en heeft ze inderdaad mijn lidmaatschap verwjiderd en de vordering op 0 euro gesteld.
Sorry mensen, maar een grote bek doet wonderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |