Alvast bedankt
quote:nee joh...'t is een beginner....je moet langzaam naar bruintje beer toewerken!
Op vrijdag 9 mei 2003 14:08 schreef No-Fear het volgende:
Bruintje Beer en de verloren schat
[Dit bericht is gewijzigd door Skelator op 09-05-2003 14:13]
quote:zo zie je maar weer 'wat je van beren leren kan'....
Op vrijdag 9 mei 2003 14:23 schreef ballou het volgende:
persoonlijk vind ik pinkeltje ook altijd wel leuk
of als je makkelijker wilt beginne:
de Pest (Albert Camus) .. (Mulisch
en als je leuk wil beginnen:
alle boeken van Kundera of Herman Hesse (beide echt zomerboeken)
en als je lomp sex, drug & geweld wilt:
Bret Easten Ellis
succes.!
Ben je wel een paar weken zoet mee. De beste manier (IMHO) om het te ondergaan, is eerst de proloog (deel 0) lezen maar je niet te veel afvragen waar het over gaat. Daarna de rest van de serie, en ten slotte deel 0 opnieuw. Dán pas zie je hoe mooi het allemaal in mekaar steekt en ontdek je dat de schrijver reeds begin jaren 80 vooruitloopt op wat hij pas eind jaren 90 zal gaan schrijven.
[Dit bericht is gewijzigd door Frollo op 12-05-2003 10:28]
quote:Da's van Geert Mak.
Op maandag 12 mei 2003 10:13 schreef Robbie_Eco het volgende:
Daarnaast kan ik je De eeuw van mijn vader van Leon de Winter aanraden.
Leon de Winter is overigens ook niks mis mee. Dat wil zeggen, zijn boeken van vóór 1985 zijn ruk (vind ik) maar daarna wordt het steeds beter.
quote:Ik was er al over aan het denken dat te gaan doen, maar zijn beide series vergelijkbaar (qua schrijfstijl dan)?
Op maandag 12 mei 2003 10:24 schreef Frollo het volgende:
Als je De Movo Tapes goed vond (ben er zelf nog in bezig), kun je natuurlijk ook eens aan de vorige serie van A.F.Th. van der Heijden beginnen: De Tandeloze Tijd.
Deze bestaat uit de volgende boeken: 0 De Slag om de Blauwbrug, 1 Vallende Ouders, 2 De Gevarendriehoek, 3/I Het Hof van Barmhartigheid, 3/II Onder het Plaveisel het Moeras, 4 Advocaat van de Hanen.Ben je wel een paar weken zoet mee. De beste manier (IMHO) om het te ondergaan, is eerst de proloog (deel 0) lezen maar je niet te veel afvragen waar het over gaat. Daarna de rest van de serie, en ten slotte deel 0 opnieuw. Dán pas zie je hoe mooi het allemaal in mekaar steekt en ontdek je dat de schrijver reeds begin jaren 80 vooruitloopt op wat hij pas eind jaren 90 zal gaan schrijven.
quote:Ja hoor, die zijn heel goed vergelijkbaar. Beetje té goed zelfs, althans in die zin dat ik de Movo Tapes niet zo bijzonder vind (tot nu toe), omdat ik zijn stijl nu wel een beetje ken.
Op maandag 12 mei 2003 10:52 schreef aldostuta het volgende:
Ik was er al over aan het denken dat te gaan doen, maar zijn beide series vergelijkbaar (qua schrijfstijl dan)?
De Sandwich is ook een mooi boek van Van der Heijden. Het staat los van de serie, dus leuk voor tussendoor.
quote:Mooi, dan zal ik deze week de proloog maar eens bestellen.
Op maandag 12 mei 2003 11:02 schreef Frollo het volgende:[..]
Ja hoor, die zijn heel goed vergelijkbaar. Beetje té goed zelfs, althans in die zin dat ik de Movo Tapes niet zo bijzonder vind (tot nu toe), omdat ik zijn stijl nu wel een beetje ken.
Vooral deel 1 en 2 van de Tandeloze Tijd zijn ontzettend goed leesbaar, daar vlieg je doorheen. Deel 3 vereist wat meer concentratie. Deel 4 is dan wel weer vlot, maar is aanvankelijk even wennen omdat het ineens over een compleet andere hoofdpersoon gaat.De Sandwich is ook een mooi boek van Van der Heijden. Het staat los van de serie, dus leuk voor tussendoor.
De donkere kamer van Damocles - W.F. Hermans .
quote:pssst niet naar al die anderen luisteren, gewoon aan de fantasy beginnen. Fantasy schrijvers
Op vrijdag 9 mei 2003 14:03 schreef aldostuta het volgende:
Zoals de titel al suggereert, ben ik sinds kort begonnen met het lezen van boeken. De beste boeken die ik tot nu toe gelezen heb zijn "De Ontdekking van de Hemel" en "De Movo Tapes". Heeft iemand, gezien deze voorkeuren, misschien enige tips voor mij over mijn volgende te lezen boek?Alvast bedankt
quote:Er staat toch duidelijk 'literatuur' in de topictitel
Op maandag 12 mei 2003 13:51 schreef nyphai het volgende:
pssst niet naar al die anderen luisteren, gewoon aan de fantasy beginnen. Fantasy schrijvers
quote:Het was sowieso maar een grapje en overigens, In de ban van de ring is geen literatuur?
Op maandag 12 mei 2003 13:52 schreef Frollo het volgende:[..]
Er staat toch duidelijk 'literatuur' in de topictitel
Maar goed weer ontopic;
Probeer eens wat van Tessa de Loo dat vond ik dan nog wel aardig
[Dit bericht is gewijzigd door nyphai op 12-05-2003 14:01]
quote:OK, dan houden we het daarbij
Op maandag 12 mei 2003 13:59 schreef nyphai het volgende:
Over smaak valt niet te twisten
quote:ahum
Op maandag 12 mei 2003 14:00 schreef Frollo het volgende:[..]
OK, dan houden we het daarbij
quote:Hermans
Op vrijdag 9 mei 2003 14:24 schreef sam_the_man het volgende:
Probeer eens wat van Marek v/d Jagt, Leon de Winter of iets van andere twee van de grote drie: Hermans en Reve.
Verder vind ik dat Rascha Peper erg lekker weg leest....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |