Zijn er nog mensen die er ook last van hebben? Wat doe je dan? Ik heb het zelf af en toe (het ging een half jaar goed), opeens wordt je snachts wakker en lijkt je hoofd te ontploffen.
Hints? Tips?
Tips? Rook je of drink je (veel)? Sport je of wat voor andere dingen doe je met je lichaam? Heb je veel haar of weinig, ben je een gespannen of onrustig persoon? Allemaal dingen die volgens mij mee kunnen spelen.
[Dit bericht is gewijzigd door fuct op 09-05-2003 11:37]
quote:Ja tof man...ik met mijn ADHD hoofd schijn bijna alleen bad trips te kunnen krijgen van LSD. Moet ik echt zoiets gaan doen...krijg ik nooit meer hoofdpijn nadat ik zelfmoord heb gepleegd.
Op vrijdag 9 mei 2003 11:39 schreef Meneer_Mush het volgende:
interessant!
Moet je wel goed in je vel zitten, en http://www.erowid.org/psychoactives/faqs/psychedelic_experience_faq.shtml even lezen
quote:Spannings hoofdpijn net als bij mij. Yoga volgen om te leren je spieren te onstpannen op dat soort momenten. Dat wil zeggen als je er aan denkt. Wat sporten of een saunatje pakken wil ook wel eens helpen. Bij mij tenminste helpt werkelijks squashen wel...lekker meppen, rennen en vloeken.
Op vrijdag 9 mei 2003 12:07 schreef robh het volgende:
Paddo's en LSD..... Toch middelen die ik liever niet slik. Al was het alleen maar dat bij mij persoonlijk de hoofdpijn komt wanneer ik het druk heb en niet echt goed in mn vel zit.
quote:Vrouwen blijven niet gespaard hoor, dat heb ik uit ervaring.
Op vrijdag 9 mei 2003 11:32 schreef robh het volgende:
Een typische mannenkwaal waar nog geen oorzaak voor is gevonden. Hints? Tips?
Maar goed, ik ben op een moment bij een accupunturist terecht gekomen en na vele gesprekken opperde hij de mogelijkheid dat ik ooit een whiplash gehad zou kunnen hebben en mede door verkeerde behandeling hiervan er clusterhoofdpijn aan overgehouden heb.
Nu heb ik idd enige jaren geleden een zwaar auto ongeluk gehad, met whiplash als 1 van de mankementen.
Ik ga nu om de 2 weken voor accupuntuur en krijg dan ook een goede nekmassage van hem, dit helpt mij aanzienlijk (al is het alleen maar al om de vermindering van stress) en ik ben nu alweer 6 maanden aanval-vrij, na een periode van 4 maanden constante pijn.
Gewoon proberen, slechter kan het niet worden.
En succes en sterkte, het sucked big time als je dit hebt.
Ik heb het het vaakst snachts en dan moet ik echt uit bed want anders word ik gek..
Bij mijn zwager komt het in aavallen van een aantal maanden waarna het ook weer een aantal maanden weg kan zijn
s6 igg
Ik zou zeggen...overleg eens met je huisarts of een apotheker of er middelen zijn die goed helpen bij deze vorm van hoofdpijn. Het beste zijn dan de homeopathische middelen (al willen de meeste huisartsen niet geloven dat deze werkelijk werken..) Van paracetamol weten onderzoekers inmiddels dat ze vaak hoofdpijn verergeren dus iets anders lijkt me zinvoller.
Misschien helpt het als je gaat letten op voedingsmiddelen die je eet ?? dan met name : kaas, chocola, koffie, noten, spijs, marsepein, pinda's, citrusvruchten.... hiervan is bekend dat deze hoofdpijn kunnen veroorzaken of dit zelfs verergeren (!).
Als de hoofdpijn echt niet te dragen is ga ik meestal zo donker mogelijk ergens liggen (lichten uit, handdoeken voor het raam, gordijnen dicht) en zet dan heeeeeel zachtjes de radio aan, dit geeft afleiding zodat ik dan niet aan de pijn denk. Voor mij helpt dit een beetje, maar ik weet dat veel mensen ook geen zachte muziek kunnen verdragen.
Hopelijk heb je iets aan hetgene wat ik heb gezegd...sterkte in ieder geval
quote:Iets sterkers dan een paracetamolletje is niet verkeerd hoor...
Op vrijdag 9 mei 2003 14:06 schreef robh het volgende:
Wat doen jullie dan als je er last van hebt? Paracetamolletje en naar bed?Ik heb het het vaakst snachts en dan moet ik echt uit bed want anders word ik gek..
oh en niet denken dat het daadwerkelijk helpt om met je hoofd tegen de muur te slaan of de haren uit je kop te trekken, de neiging is groot, maar het helpt echt niet.
Succes
Hier een lotgenoot, herken je verhaal helemaal. Ook qua sporten, als ik een aanval voel aankomen hoef ik dat dus echt niet te doen, dan lig ik weer tussen een paar uur en een paar dagen plat.quote:Op dinsdag 27 april 2004 16:03 schreef Muchacha20 het volgende:
verhaal
Pil slik ik niet.quote:Op dinsdag 23 november 2004 00:24 schreef DarkElf het volgende:
de pil dus (cyclus ook), stress en veel aan mijn hoofd hebben zijn toch echte triggers.
quote:Op zondag 30 januari 2005 00:08 schreef Hepyro het volgende:
Referentie: Vreemde hoofdpijn
Dit is dus bij mij geconstateerd (wat ik heb vermeld in mijn laatste post in bovengenoemd topic) en ik ben erg benieuwd of er ook andere FOK!kers zijn die deze vorm van hoofpijn hebben en wat hun ervaringen zijn en welke medicijnen goed hebben geholpen zodat ik ook een beetje beter weet wat ik tegen die nare aanvallen van pijn kan doen..
Dus alle tips zouden mij erg opweg helpen en natuurlijk ben ik ook erg geïnteresseerd in ervaringen van anderen mensen met deze hoofdpijn.
Lijkt er wel op dat je zoiets hebt, komt het ook voor op bepaalde tijdstippen en met name rond dezelfde dag? Ik heb het namelijk op een vaste dag in de week dat ik zo'n aanval krijg en dat zijn een van de kenmerkende dingen. Hoe voelt de pijn bij jou? Krijg je bewegingsdrang en is de pijn ondragelijk? Zo ja, dan heb je het ook, zo nee, misschien andere soort? Naar je huisarts gaan is zeker een goed idee als je frequent last hebt van heftige hoofdpijn.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:34 schreef Shirley het volgende:
Hm..nu ik dit zo lees herken ik ook bepaalde dingen. Heb ook vaak aan één kant van m'n hoofd pijn, vaak rond m'n slaap en achter m'n oog en als ik op m'n slaap druk doet het nog erger pijn. Ook steken die doortrekken naar m'n kaak. Ook lijkt m'n slaap dan wat dikker te zijn.
Soms heb ik het gevoel dat m'n hersens samentrekken ofzo, kan het niet echt omschrijven, alsof er een band omheen wordt strakgetrokken. Toch maar eens naar de dokter gaan dan...
Ik heb er niet echt op gelet eigenlijk of het op bepaalde tijdstippen heb. De pijn is soms best erg, dat ik het bij elke stap die ik zet voel bonken of in bed dat ik echt stil moet blijven liggen, want als ik beweeg voel ik het weer. Bewegingsdrang niet echt.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:37 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Lijkt er wel op dat je zoiets hebt, komt het ook voor op bepaalde tijdstippen en met name rond dezelfde dag? Ik heb het namelijk op een vaste dag in de week dat ik zo'n aanval krijg en dat zijn een van de kenmerkende dingen. Hoe voelt de pijn bij jou? Krijg je bewegingsdrang en is de pijn ondragelijk? Zo ja, dan heb je het ook, zo nee, misschien andere soort? Naar je huisarts gaan is zeker een goed idee als je frequent last hebt van heftige hoofdpijn.
Dan is het misschien toch meer een soort migraine maar geen clusterhoofpijn denk ikquote:Op zondag 21 augustus 2005 02:42 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ik heb er niet echt op gelet eigenlijk of het op bepaalde tijdstippen heb. De pijn is soms best erg, dat ik het bij elke stap die ik zet voel bonken of in bed dat ik echt stil moet blijven liggen, want als ik beweeg voel ik het weer. Bewegingsdrang niet echt.
Ja, ik zit al van alles te lezen... ik heb symptomen van migraine, clusterhoofdpijn en spanningshoofdpijnquote:Op zondag 21 augustus 2005 02:44 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Dan is het misschien toch meer een soort migraine maar geen clusterhoofpijn denk ikOja, op www.clusterhoofdpijn.nl staat het ook heel duidelijk beschreven, misschien heb je er iets aan
![]()
Je huisarts kan misschien een boel verhelderenquote:Op zondag 21 augustus 2005 02:49 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja, ik zit al van alles te lezen... ik heb symptomen van migraine, clusterhoofdpijn en spanningshoofdpijnLekker duidelijk dus...
Ja precies. Alleen heb ik niet echt een huisarts die me serieus neemt. Want was al eerder gegaan omdat ik steken had in m'n kaak , hoofd en oor en toen kwam ze ermee dat ik teveel kauwgom kauwde???? Daar heb ik nog nooit van gehoord..dus echt betrouwbaar vind ik d'r niet. Dan maar een adnere vragen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:52 schreef BONG4002 het volgende:
[..]
Je huisarts kan misschien een boel verhelderenik zat ook met tig ???????'s toen ik die pijn voelde voor het eerst maar gelukkig was mijn arts erg oplettend en had hij deze diagnose gesteld n.a.v. mijn punten die ik merkte tijdens die pijn vooral de bewegingsdrang erbij die juist erg kenmerkend is bij cluster. Waarschijnlijk heb je dat gelukkig niet, maar desondanks is natuurlijk elke vorm van hoofdpijn erg vervelend.
Dat is natuurlijk erg vervelend, ik hoor ook regelmatig verhalen (met name als het om mensen gaat die bijv. zoals ik clusterhoofdpijn hebben) dat de huisarts bijvoorbeeld denkt dat het om stress gaat etc. en dat is heel frustrerend. Gelukkig is mijn arts niet zo en een echte denker die niet gelijk zonder goed na te denken zegt dat het gewoon 'wel weer over gaat' etc.quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:01 schreef Shirley het volgende:
[..]
Ja precies. Alleen heb ik niet echt een huisarts die me serieus neemt. Want was al eerder gegaan omdat ik steken had in m'n kaak , hoofd en oor en toen kwam ze ermee dat ik teveel kauwgom kauwde???? Daar heb ik nog nooit van gehoord..dus echt betrouwbaar vind ik d'r niet. Dan maar een adnere vragen.
Wees maar blijquote:Op zondag 21 augustus 2005 03:12 schreef star_gazer het volgende:
Gelukkig geen last van...
Veel informatie
Het is een "broertje/zusje" van migraine maar dan 1000× heftiger kwa pijn en nee, het is geen voorbode voor een herseninfarct of tumor want dan zou de pijn constant moeten zijn en steeds heviger moeten worden.quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:35 schreef star_gazer het volgende:
Heeft het niets te maken met migraine? Of TIA's (signalen van een aankomende beroerte)
Lees het topic wat beter.quote:Op zondag 21 augustus 2005 03:49 schreef Steijn het volgende:
Oh dus dat heet clusterhoofdpijn. Als ik hoofdpijn heb dan is het clusterhoofdpijn. Overigens heb ik eigenlijk alleen last van hoofdpijn als ik te veel gedronken heb, bij een stevig slaaptekort, als ik te weinig gegeten heb of als ik te weinig water heb gedronken op een warme dag. Overigens ben ik er in de laatste twee gevallen maar heel even last van, als ik even goed eet of een paar bekers water drink dan is het zo weer weg.
Oh ik had alleen dit gelezen in de OPquote:Op zondag 21 augustus 2005 04:00 schreef Troeta het volgende:
Lees het topic wat beter.
je hebt geen clusterhoofdpijn hoor.
Rot ff op met je katerquote:Op zondag 21 augustus 2005 04:04 schreef Steijn het volgende:
[..]
Oh ik had alleen dit gelezen in de OP![]()
"Pijn aan 1 kant van je hoofd die doortrekt tot in je kaken, je wilt wel met je kop tegen de muur aan rammen zo zeer doet het."
En dat is precies de omschrijving van wat ik voel als ik hoofdpijn heb. Wat voor hoofdpijn heb ik dan wel? Of heet dat gewoon hoofdpijn.![]()
Cayennepeper? Hmm. Die kende ik niet.quote:Op zondag 21 augustus 2005 02:25 schreef BONG4002 het volgende:
Hoi, ik heb helaas ook deze hoofdpijn en ik heb laatst van iemand een document gehad waarin staat dat cayennepeper een positieve invloed heeft op clusterkop, ik vraag me af of dit zo is daarom wil ik graag weten of anderen hiermee ook bekend mee zijn? Zelf heb ik het afgelopen week nl. voor het eerst toegepast en heb flink wat van dat spul gebruikt, het leek dat de aanvallen erger werden dus het zou een homeopatisch effect kunnen zijn, omdat bij homeopathie altijd de aandoening tijdelijk erger word als het aanslaat voor zover ik het goed heb begrepen?
quote:Op zondag 21 augustus 2005 04:04 schreef Steijn het volgende:
Oh ik had alleen dit gelezen in de OP![]()
"Pijn aan 1 kant van je hoofd die doortrekt tot in je kaken, je wilt wel met je kop tegen de muur aan rammen zo zeer doet het."
En dat is precies de omschrijving van wat ik voel als ik hoofdpijn heb. Wat voor hoofdpijn heb ik dan wel? Of heet dat gewoon hoofdpijn.![]()
Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring putten natuurlijk, maar wanneer ik er last van kreeg snachts dan werd ik er wakker van. Dan voel je het opkomen en probeer je te gaan slapen, omdat je het niet wilt voelen. Maar steeds weer word je wakker tot het moment dat het zo erg wordt dat je wel uit bed moet gaan. Ook zoiets raars is dat je niet in het donker wilt zitten. Dat maakte het voor mijn gevoel alleen erger. Dus dan ga je in het licht zitten, itt tot vele normale hoofdpijn.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:15 schreef thaleia het volgende:
Ik heb het topic even doorgelezen, heb zelf godzijdank geen last hiervan maar een collega wel, die heeft af en toe periodes van een paar maanden waarin hij zijn werk op een extreem laag pitje moet zetten en eigenlijk nauwelijks aanwezig is. Gelukkig heeft ie dat op het werk wel goed kunnen regelen....
Maar wat mij verbaast is dat ik hier mensen zie posten over slapen. Nou weet ik niet of clusterhoofdpijn in diverse gradaties kan komen, maar als ik zelf zo eens terugdenk aan die twee migraine-aanvallen die ik in mijn leven heb gehad, en als ik hier iemand lees over de neiging om met je hoofd tegen de muur te bonken en de haren uit je hoofd te trekken, dan lijkt mij dat slapen bij zo'n ernstige hoofdpijn volledig onmogelijk is. Of is clusterhoofdpijn niet altijd zo extreem pijnlijk? (Bij die collega van me volgens mij wel nl)
Zelfde ervaring, alleen is het wel zo dat ik bij de pijnzijde (linkerkant) ook het licht zeer doet als ik erin kijk, wel is het zo dat het lijkt alsof de aanval ietsje afneemt maar ik kan dat niet met zekerheid zeggen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:26 schreef robh het volgende:
Ik kan alleen uit mijn eigen ervaring putten natuurlijk, maar wanneer ik er last van kreeg snachts dan werd ik er wakker van. Dan voel je het opkomen en probeer je te gaan slapen, omdat je het niet wilt voelen. Maar steeds weer word je wakker tot het moment dat het zo erg wordt dat je wel uit bed moet gaan. Ook zoiets raars is dat je niet in het donker wilt zitten. Dat maakte het voor mijn gevoel alleen erger. Dus dan ga je in het licht zitten, itt tot vele normale hoofdpijn.
als ik het 's nachts heb moet ik werkelijk mijn bed uit, ik kan niet stil blijven liggen, lopen lijkt te " helpen"..quote:Op zondag 21 augustus 2005 14:15 schreef thaleia het volgende:
Maar wat mij verbaast is dat ik hier mensen zie posten over slapen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |