abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2003 @ 22:04:37 #176
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_11420993
Zoals beloofd hier nog een linkje naar een flink aantal foto's van onze bruiloft.

Foto's bruiloft lzandman

What's the speed of Dark?
  zaterdag 28 juni 2003 @ 10:06:14 #177
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_11427077
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 22:04 schreef lzandman het volgende:
Zoals beloofd hier nog een linkje naar een flink aantal foto's van onze bruiloft.

Foto's bruiloft lzandman

Mooie foto's!!!!
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  zaterdag 28 juni 2003 @ 10:12:52 #178
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_11427108

klik op de foto voor meer foto's..
Gisteren zijn mijn overburen getrouwd! Een perfect verlopen dag met geweldig weer!
  † In Memoriam † maandag 30 juni 2003 @ 18:14:03 #179
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11467967
Hier even twee foto´s van een dag om nooit te vergeten. Een uitgebreid verslag volgt nog zodra ik weer een beetje op aarde geland ben

Jompels,
Slaapmevrouw

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  maandag 30 juni 2003 @ 21:51:33 #180
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_11473567
quote:
Op maandag 30 juni 2003 18:14 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hier even twee foto´s van een dag om nooit te vergeten.
Mooi hoor. Originele kleur trouwjurk!
pi_11480781
Heel mooi Slaapmevrouw!!! Je hebt echt prachtweer gehad, hopelijk heb ik vrijdag ook zo veel mazzel.
pi_11480971
Donderdag 26 juni heb ik mij trouwjurk opgehaald bij de bruidswinkel en deze hangt nu bij mijn ouders thuis te wachten tot as vrijdag, dan mag ik hem eindelijk aan. En afgelopen zaterdag hadden wij ons vrijgezellenfeest. We zijn met een grote groep vrienden wezen poolen, daarna wezen eten en daarna nog naar een bar. Het was echt mega gezellig en jongens en meiden gemengd.

Werden jullie ook zogek van mensen die alleen maar vroegen of je al zenuwachtig was? Ik wordt hier echt knettergek van. Ik ben dan ook best wel zenuwachtig maar daar is niks van te zien.

† In Memoriam † dinsdag 1 juli 2003 @ 11:47:09 #183
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11483427
Iedereen die vraagt of je niet al zenuwachtig bent.... ja inderdaad is dat om knettergek van te worden. Ik was een week voor tijd een beetje zenuwachtig omdat er nog zoveel geregeld moest worden, maar toen dat eenmaal achter de rug was was ik niet zenuwachtig meer. We hadden allebei gewoon enorm veel zin in onze trouwdag en tja, toen Slaapmeneer beneden stond te wachten totdat ik in mijn jurk de trap af kwam... kriebels in mijn buik.

Laat je niet gek maken hoor little-angel, jullie gaan een geweldige dag tegemoet. Wat het weer betreft hadden wij inderdaad flink mazzel met het zonnetje, maar die zal voor jullie vrijdag ook vast wel schijnen. Maak er wat moois van en geniet maar lekker van jullie dag!!!

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_11487998
Slaapmeisje, wat een leuke foto's
En wat een leuke trouwjurk, heel apart hoor
  † In Memoriam † dinsdag 1 juli 2003 @ 16:38:25 #185
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11489938
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 15:19 schreef Koningin het volgende:
Slaapmeisje, wat een leuke foto's
En wat een leuke trouwjurk, heel apart hoor
Dank je wel! Jij mag dan wel de Koningin zijn, ik voelde mij die dag echt een prinsesje De trouwjurk is een eigen ontwerp. Al die standaard witte trouwjurken zijn niets voor mij aangezien ik nooit iets wits draag, waarom zou ik dat dan op mijn trouwdag wel doen? We kregen die dag ontzettend veel complimenten. De huwelijksvoltrekking vond plaats in het oude kerkje op Museum Schokland en ze hadden daar net een blik bejaarden opengetrokken die allemaal begonnen te applaudiseren toen wij langskwamen

Jompels,
Slaapmeisje

dinsdag 1 juli 2003 @ 16:59:30 #186
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_11490371
WOW!
Wat een prachtjurk voor een pracht Slaapmevrouw!

Alsnog gefeliciteerd voor beide

Fok!hokker... en NietKlieker.
pi_11503019
Nog maar 2 dagen te gaan en dan is het mijn trouwdag. Vandaag is het mijn laatste werkdag, dus tevens laatste FOK dag tot aanstaande maandag, dan zit hier een getrouwde Angel jullie vast en zeker te vertellen hoe gaaf mijn trouwdag was. Ik ben nu best wel zenuwachtig maar met een beetje mazzel zakt dat weer voor vrijdag, anders sta ik te stuiteren. Het weersvooruitzicht zit niet mee maar ik ga heel hard duimen dat het tussendoor droog is.
pi_11507317
Oooh Angel, maak er een geweldige dag van en we horen het wel van je!!

Effe vraagje:
Voor mij is het al heel lang duidelijk dat ik wil trouwen, mijn vriend begint nu langzaam te zwichten voor mij. En we zijn af en toe eens aan het praten over een bruiloft. Maar de financien spelen bij ons een grote rol. Ik wil nl. alles er op en eraan (kerk, gemeentehuis, jurk, auto, receptie, groot feest.........etc). Gemiddeld hoor/lees ik overal dat dat ongeveer ¤14.000 gaat kosten. We zijn niet arm, kunnen doen wat we willen, maar dat vind ik veel geld.
Hoe is dat bij jullie geweest?? (als jedat wilt vertellen)

pi_11507624
Ik zelf ben al bijna 1 keer getrouwd geweest, 4 maanden voor dato de relatie verbroken maar wel alles al geregeld. Ik was toen met alles er op en eraan 25.000 gulden kwijt. Toen ik en mijn huidige partner besloten te gaan trouwen heb ik gezegd dat ik het klein wou houden en niet alles erop en aan wilde.

Even op een rijtje wat ik wel heb:
Echte trouwjurk (collectie van verleden jaar = goedkoper dan nieuwe)

Pak bruidegom (geen officieel pak want dat kan je vaker aan)

Ringen (gekocht in R'dam bij Surinaamse juwelier, wel 14 karaats goud maar stukken goedkoper dan bij o.a. siebel/strego/nusselijn. Kijk ook eens in antwerpen, echt stukken goedkoper).

Trouwen in kerk (is burgelijk huwelijk, maar wel in mooie kerk, 2 vliegen in 1 klap)

Trouwschoenen (bij Taft voor 75 euro ipv 150 euro bij trouwwinkel)

Lingerie (Hunkemoller 50 euro, ipv bij trouwwinkel)

Kapper (incl proefkapsel en verven, naar kapsalon, 80 euro)

Visagiste (incl proefmake-up en wenkbrouwen eplieren, 35 euro)

Uitnodigingen (max 200 euro, weet niet meer precies)

Bloemist (still a suprise)

Schoenen bruidegom (gewoon bij schoenenwinkel gekocht)

Diner (ongeveer 750 euro denken we)

Fotograaf (675 euro)

Trouwauto Mercedes Cabrio (schoonvader zijn auto, kosten = benzine)

In totaal zijn wij rond de 5000 euro maximaal kwijt.

Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Wij zijn heel selectief geweest in het uitnodigen van mensen en wat we wel en niet wilden. Wij geven ook geen receptie maar gaan alleen dineren met ouders, grootouders en getuigen. Je moet soms even zoeken maar vaak vindt je de leukste dingen voor vrj weinig geld.

pi_11507719
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:53 schreef Little-Angel het volgende:
Heel verhaal
Ja, je moet dus gewoon selectief te werk gaan denk ik.
Maar wij willen dus een feest met receptie en ik ben bang dat we toch snel aan 100 personen komen of meer.
Dat is alleen al de helft van de hele bruiloft (eten, band, drinken, aandenken gasten, receptieboek etc. )
We kunnen voor de wet wel voor niets trouwen op maandag, heel handig, de kosten daarvan zijn alleen de uittreksels en boekjes e.d.
pi_11508353
Je kan wel gratis trouwen maar dat is een nauwelijks te noemen "ceremonie" van ongeveer 10 minuten. En ik vind dat je tenslotte maar 1 keer trouwt. Ik ben daar juist niet selectief voor gweest. Want als dat de kosten waren geweest had ik wel in een simpele jurk of zelfs mijn jeans met mijn verloofde getrouwd geweest.
Wij zijn juist heel selectief geweest in het wie wel en wie niet uitnodigen. En een receptie zou voor ons tussen de 1000 - 2000 euro liggen en dat geld spendeer ik liever aan mijn vakantie (welke ik nog moet boeken, wordt lastminute) dan dat ik het er in een klein uurtje door heen jaag. Maar uiteraard ieder zijn eigen trouwen en voor iedereen is het een speciale dag vol met liefde.
pi_11508475
Koningin, ik wilde nog even zeggen dat je een receptie bijv ook in de tuin vanje ouders/schoonouders of die van je zelf kan geven. Zet een party tent neer, huur een paar tafels en stoelen, een tap en vraag een aantal vrienden om te bedienen of hang een briefje op bij een hoge school of universiteit waarin je een vergoeding aanbiedt voor een x aantal serveren. Ik noem maar wat, als je niet zo veel geld uit wilt geven maar wel graag alles wilt zal je de tijd moeten nemen om het een en ander op je gemak uit te zoeken. Ongetwijfeld zal het voor jou en je man net zo'n mooie dag worden als voor alle andere bruidsparen.
pi_11508871
De locatie is niet zo'n probleem, daar komen we wel gratis aan.

Voor mij betekent de kerk weer net wat meer als voor de wet trouwen, daarom doen wij dat stukje gratis bij de gemeente. Maar de kerk is juist voor ons belangrijk. Dat is ook de dag van het feest dan.

Je hebt inderdaad gelijk: ieder zijn eigen bruiloft natuurlijk!

† In Memoriam † woensdag 2 juli 2003 @ 17:15:33 #194
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_11514866
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 16:59 schreef No Nick het volgende:
WOW!
Wat een prachtjurk voor een pracht Slaapmevrouw!

Alsnog gefeliciteerd voor beide

No Nick lievurdh!!! Dank je wel hoor, het was een prachtige dag met een prachtig slaapmeisje in een prachtige jurk
  woensdag 2 juli 2003 @ 19:25:45 #195
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_11517816
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:39 schreef Koningin het volgende:
Effe vraagje:
+verhaal
Ik trouw zelf dan over 6 weken en komen erachter dat het best wel wat kost zo'n dag. We zitten nu iets boven ons budget, maar hebben niet zo'n hoog bedrag als wat je noemt. We hebben eerst erg lang getwijveld wat we wilden. Intiem diner voor een selectief gezeldschap, receptie of een groot feest. Inmiddels toch voor het laatste besloten en dat is toch ong. 1/3 van het budget geworden. Voor de rest is kijken wat je wilt, en dan proberen het voor het laagst mogelijk bedrag te vinden.

vb1 Een DJ via zo'n bruidsblad is zo'n 800 euro. "Onze"DJ die we nu hebben, doet het voor 300 en ziet er net zo goed uit!
vb2 de trouw auto kost via een officieele trouwautoverhuurbedrijf circa 500 euro voor 4 uur. Nu hebben we dezelfde auto, via internet bij een hobbist die ze ook verhuurt voor 180 euro voor 8 uur...

Zo kun je je kosten aardig drukken. (op andere onderdelen meer uitgeven dan verwacht). Pak had ik gedacht voor 200 euro excl stropdas en overhemd e.d. te kopen (maar dat is 400 geworden, maar is ook veel mooier als pak van 200).

En zou valt er veel te besparen. We zitten nu totaal rond de 8000 euro ..

pi_11528345
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 19:25 schreef Tazz het volgende:

[..]

Ik trouw zelf dan over 6 weken en komen erachter dat het best wel wat kost zo'n dag. We zitten nu iets boven ons budget, maar hebben niet zo'n hoog bedrag als wat je noemt. We hebben eerst erg lang getwijveld wat we wilden. Intiem diner voor een selectief gezeldschap, receptie of een groot feest. Inmiddels toch voor het laatste besloten en dat is toch ong. 1/3 van het budget geworden. Voor de rest is kijken wat je wilt, en dan proberen het voor het laagst mogelijk bedrag te vinden.

vb1 Een DJ via zo'n bruidsblad is zo'n 800 euro. "Onze"DJ die we nu hebben, doet het voor 300 en ziet er net zo goed uit!
vb2 de trouw auto kost via een officieele trouwautoverhuurbedrijf circa 500 euro voor 4 uur. Nu hebben we dezelfde auto, via internet bij een hobbist die ze ook verhuurt voor 180 euro voor 8 uur...

Zo kun je je kosten aardig drukken. (op andere onderdelen meer uitgeven dan verwacht). Pak had ik gedacht voor 200 euro excl stropdas en overhemd e.d. te kopen (maar dat is 400 geworden, maar is ook veel mooier als pak van 200).

En zou valt er veel te besparen. We zitten nu totaal rond de 8000 euro ..

8000 euro vind ik nog wel te doen hoor.
Kan ik nog mee leven.
Die trouwauto's zijn ook belachelijk duur zag ik......

Jullie een geweldige dag toegewenst!

pi_11528533
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 08:27 schreef Koningin het volgende:

[..]

Die trouwauto's zijn ook belachelijk duur zag ik......

Alles wordt duur zodra je het woordje 'trouwen' laat vallen. Als je het kapitaal ervoor (over) hebt is dat niet erg, maar als je wat zuiniger moet begroten moet je of heel creatief zijn of met minder genoegen nemen.

Ik had mijn trouwkleding in ieder geval spotgoedkoop. Ik heb het zelf ontworpen en ben met een vriendin, die coupeuse is, stof wezen halen. Ze heeft hem verder helemaal gratis voor me gemaakt, inclusief assecoires. Ik was ongeveer 160 euro kwijt, all-in. Mijn man kreeg zijn pak van zijn ouders.

De ringen heb ik ook zelf ontworpen, die waren ook wel duur, maar in ieder geval zeer origineel. Het bruidsboeket... ik ben gewoon de dag voor het trouwen naar de bloemist gegaan en heb 50 langstelige rode rozen besteld. Zonder het woord trouwen te gebruiken. De bloemist had ze de dag erop keurig bijeengebonden met een mooi lint. Voor 35 euro was ik klaar.

De uitnodigingen hebben we ook zelf gemaakt en afgedrukt op mooi, zwaar geschubt papier. Scheelt ook een slok op een borrel. Een inktcartridge en papierkosten. De DJ was een vriend. Die werd boos toen we vroegen wat we hem moesten betalen.

O ja, en trouwauto deden we niet aan. Dat vinden wij (let wel: WIJ) onzin. Dus we hadden gewoon onze eigen auto. Uiteraard is het heel leuk als mensen daar iets bijzonders van willen maken, maar die behoefte hadden we niet zo.

En de bruidstaart... daar hebben mensen het nu nóg over. Aangezien ik al kinderen had toen ik ging trouwen en er verder een aardige partij kinderen aanwezig zouden zijn hebben we een meerlagige taart laten maken van snoepgoed. Was heel erg leuk en de kosten waren 25 euro.

De locatie was ook bij vrienden die een horeca gelegenheid hebben. De locatie hoefden we dan ook niet te huren en voor de prijzen van het diner en de drankjes op het feest hebben we een mooie deal kunnen maken. Niemand is iets te kort gekomen die dag en we waren gewoon niet meer dan 3500 euro in totaal ongeveer kwijt. Ik heb het nu wel over 7 jaar geleden.

pi_11530434
Leuk om die verhalen allemaal te horen.
De bruidsjurk krijg ik waarschijnlijk al van mijn ouders, dus dat scheelt alweer.

Heb gister nog met mijn vriend gesproken en er komt schot in de zaak, dus misschien kom ik binnenkort met een mededeling.....

donderdag 3 juli 2003 @ 11:42:52 #199
3771 lzandman
The Man NOR the Myth
pi_11531429
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 08:27 schreef Koningin het volgende:Die trouwauto's zijn ook belachelijk duur zag ik......
Gelukkig ken ik iemand met een BMW 7-serie en dat was dan ook onze trouwauto For free!
pi_11534116
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:39 schreef Koningin het volgende:

We zijn niet arm, kunnen doen wat we willen, maar dat vind ik veel geld.
Hoe is dat bij jullie geweest?? (als jedat wilt vertellen)

Ik ben niet arm, kan doen wat ik wil, heb ongeveer 20.000 euro tegen m'n huwelijk aangesmeten en heb er geen fractie van een seconde spijt van gehad.

Maar bij die 20.000 moet ik wel een aantal kanttekeningen plaatsen:

- Honeymoon was 3 weken Ierland, nou niet echt het goedkoopste land dat er te verzinnen viel
- Heb van m'n ouders/schoonouders nogal wat zaken gehad, dus niet alles van die 20.000 kwam uit eigen zak.
- Sommige dingen hadden met gemak veel goedkoper gekund, maar ik we wilden nie top onze bruiloft beknibbelen.

Maar het allerbelangrijkste: We hebben er geen seconde spijt van gehad, alle gasten waren super positief over alles, geen enkele wanklank (ze zijn dan ook nogal in de watten gelegd) en als ik het overnieuw zou mogen doen, zou ik geen cent minder uitgeven.

Geld is op zo'n dag echt relatief, en ook erna.

Ik zou zeggen: Als je het kunt missen, beknibbel dan niet op je bruiloft.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')