ff wat anders. Ik ben opzoek naar iemand (een naaiatelier ofzo) in de omgeving Eindhoven die mijn trouwjurk kan verstellen (eventueel)
Het zit zo: ik laat mijn jurk maken in Schotland (waarom Schotland? omdat ze dat soort jurk hier nergens verkopen ) Alleen nu moeten dus de allerlaatste aanpassingen, een paar weken voor de bruiloft, in Nederland gedaan worden. Daarom ben ik dus opzoek.
Kan iemand me helpen?
Thx alvast
Oja, heb me al rot gezocht via internet en ben in Einhoven naar het Smidje geweest, maar die doen het dus niet. Ben een klein beetje ten einde raad...
quote:Een vriendin heeft haar trouwjurk laten vermaken in Best bij een dame die ze uit de Gouden Gids heeft geplukt. Nou weet ik niet hoe ze heet en ik kan het niet navragen (ivm reis om de werled van de vriendin in kwestie), maar misschien kun je de Gouden Gids eens proberen. Ik meen dat die dame ook aan tweedehands verkoop van bruidsjurken deed, dus het moet ergens te vinden zijn.
Op dinsdag 10 juni 2003 16:26 schreef Julynell het volgende:
Ulx en kersverse vrouw..van harte!Maak er wat moois van samen
ff wat anders. Ik ben opzoek naar iemand (een naaiatelier ofzo) in de omgeving Eindhoven die mijn trouwjurk kan verstellen (eventueel)
Het zit zo: ik laat mijn jurk maken in Schotland (waarom Schotland? omdat ze dat soort jurk hier nergens verkopen
) Alleen nu moeten dus de allerlaatste aanpassingen, een paar weken voor de bruiloft, in Nederland gedaan worden. Daarom ben ik dus opzoek.
Kan iemand me helpen?
Thx alvastOja, heb me al rot gezocht via internet en ben in Einhoven naar het Smidje geweest, maar die doen het dus niet. Ben een klein beetje ten einde raad...
Ulx is nu al getrouwd, hartstikke gefeliciteerd meneer en mevrouw Ulx, maak er iets fantastisch van
quote:wat was jij nog van plan?
Op dinsdag 10 juni 2003 18:12 schreef just me het volgende:
Shoot.. te laat![]()
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 18:42 schreef bixister het volgende:[..]
wat was jij nog van plan?
quote:Thx
Op dinsdag 10 juni 2003 18:08 schreef Barb het volgende:[..]
Een vriendin heeft haar trouwjurk laten vermaken in Best bij een dame die ze uit de Gouden Gids heeft geplukt. Nou weet ik niet hoe ze heet en ik kan het niet navragen (ivm reis om de werled van de vriendin in kwestie), maar misschien kun je de Gouden Gids eens proberen. Ik meen dat die dame ook aan tweedehands verkoop van bruidsjurken deed, dus het moet ergens te vinden zijn.
quote:Nog 2 daagjes en dan ben ik jarig
Op zaterdag 7 juni 2003 20:33 schreef Guitar_girl het volgende:[..]
Ik hoop ook dat het mooi weer wordt... Alleen niet zo warm als ze nu voorspellen. Tegen de 30 graden. Geef mij maar een graadje of 21. Maar ja, we zien het wel...
Morgenavond komt de ambtenaar wie mij en mijn verloofde in het echt gaat verbinden bij ons thuis langs om kennis te maken.
Hebben jullie ook van te voren kennis gemaakt met de ambtenaar?
As zaterdag ga ik mijn proefkapsel laten doen en een proef make-up wordt ook zaterdag meteen gedaan. ben erg benieuwd. Nog maar 23 dagen!!
quote:Tnx,
Op dinsdag 10 juni 2003 13:28 schreef DIGGER het volgende:
Dus Ulco is nu eindelijk een man gewordenUlco (en je kersverse echtgenote), van harte gefeliciteerd beiden.
Gezien de weersverwachting en de plaatjes van het stadhuis in Zurich welke je al eerder had geshowed neem ik aan dat het een fantastische dag geworden is.
Alleen jullie kleding, wat is het nu geworden, komt daar nog een kiekje van?
weer was inderdaad geniaal (32 graden, spatblauwe lucht, etc)
foto's en zo komen nog, ik heb ze nog niet allemaal binnen.
En het was GEWELDIG!!!!!
Later wellicht details
quote:Geweldig. Had ik dat geweten dan was ik ook voor mijn huwelijk gaan neuken.
Op woensdag 11 juni 2003 20:52 schreef Loedertje het volgende:
En hoe was de huwlijksnacht?
Voor mij zit het wachten er ook bijna op, nog 7 dagen, 2 uur en 30 minuten, en ik mag mezelf dan ook een getrouwde man noemen.
alles is gelukkig nu allemaal geregeld, wachten is het enige dat nu overblijft... nu maar hopen dat de zenuwen niet al te veel de overhand nemen.
quote:Alvast een hele fijne dag morgen, en maak je niet te zenuwachtig, nergens voor nodig, als de dag eenmaal begint gaat alles vanzelf.
Op vrijdag 9 mei 2003 08:46 schreef Lois het volgende:
Guitar_girl en henrylangendoen: 13 juni 2003
quote:Maar was je ook nuchter of denk je dat je het gezien hebt?
Op woensdag 11 juni 2003 19:36 schreef Doc het volgende:
Ik heb het met z'n eigen ogen gezien: Ulx is werkelijk getrouwd.
Wat geven Zwitsers eigenlijk als cadeau en wat hangt er aan eventuele tradities nog aan vast bij bruiloften, nog speciale dingen?
Nou Tazz een fijne verjaardag morgen en ik hoop ook voor jou mooi weer!
quote:Na een nachtelijke treinrit waar we het nodige aan alcohol geconsumeerd hadden (bier&wijn) kwamen om een uur of 8 in de ochtend in Zurich aan. Die "we" waren Nanno (een vriend van Ulx die hem net zoals ik ook al zo'n 15 jaar kent), Carine en ik. We waren compleet brak, want echt lekker of veel hadden we niet geslapen in de slaapstoelen, maar konden ons in het hotel direct op frissen (Nanno had niet gereserveerd maar kon gelukkig ook nog een kamer krijgen). Na lekker gedouched en ons omgekleed te hebben (ik in HST, F&LinLV outfit) konden we op weg naar het Paradeplatz. Onder een strakblauwe hemel en met 32 graden celcius was iedereen die er al stond al in een prima stemming. Na wat handjes schudden op weg naar het Stadthaus (2 minuten lopen), waar het Zwitserse deel (met een redelijk hoog Gothic gehalte) van de gasten zich bevond. Meer handjes schudden, zenuwachtig wachten, trouwplechtigheid om 11:11 (die in Zwitserland wat korter is dan de NLse variant; niets mis mee, want dat Zwitsers versta ik toch voor geen centimeter). Vervolgens naar een pleintje voor fotoos en champagne. Er was flink was champagne ingeslagen. En daar moest gebruik van gemaakt worden. De receptie duurde tot zo half twee of zo. Vanaf die tijd konden de gasten tot een uur of 4 kon doen wat ze wilden of ook gewoon mee naar het huis van het echtelijk paar. Na de nodige hoeveelheid (ik, en een aantal gasten van De Gollem -Ulx stamkroeg- die ook waren gekomen deden nog zo ons best) was er nog een doos van 6 flessen over. Nanno, Carine en ik besloten dat shoppen in de luxe winkelstraten van Zurich met champagne bij de hand een extreem goed plan was. Zo meanderend presentjes kopend voor het vrouwvolk dat nog thuis was (2 maal 2 dochters en de vrouw van Nanno) bereikte we het hotel.
Op donderdag 12 juni 2003 13:00 schreef DIGGER het volgende:[..]
Maar was je ook nuchter of denk je dat je het gezien hebt?
Wat geven Zwitsers eigenlijk als cadeau en wat hangt er aan eventuele tradities nog aan vast bij bruiloften, nog speciale dingen?
Daar aangekomen namen Carine en ik nog een bad (heerlijk als het buiten zo heet is) en verkleede ons voor de tweede keer die dag. Met Nanno afgesproken in de lobby en vervolgens weer gedrieen op weg naar het huis van Ulx en zijn ega. Daar was het al aardig druk en rond een uur of zes met de hele bende de bergen aan de rand van Zurich in. Een boswandeling van zo'n 15 minuten (stijl omhoog) bij een berghut aanbeland. Daar was de catering bezig met de maaltijd. Tap erbij, muziek erbij, rijen flessen wijn op de tafels buiten waaraan gegeten kon worden, een grote bak met water waarin dranken gekoeld lagen te wezen, en het feest kon beginnen. Na wat bier had ik mezelf een fles gin en een fles grafefruitsap toegeeigend die de hele avond niet van mijn zijde weken. In de heerlijke chaos die er volgde heb ik ook nog een speech gehouden en gewoon genoten van het feest.
We hebben uiteindelijk het hotel op wonderbaarlijke wijze nog bereikt. Om 8:00 wakker, om 9:45 opgestaan, kater starte om 10:00, om 10:15 uitgechecked, 10:30 wat boodschappem gedaan, om 11:00 in de trein naar Basel, om 10:30 eindigde de kater na de door mijn vrouw aangeschafde perzik yoghurt gegegeten te hebben, 12:00 overgestapt op de trein richting Amsterdam. Na een relaxde treinreis thuis gekomen. Meteen Ulx gebeld om mijn drie conclusies te melden:
1) Dat Zurich zeer zeer begrijpelijk volgens de Verenigde Naties Zurich de meest leefbare stad op aarde is: wat een fantastische stad is dat!
2) Dat zijn vrouw leuk is dat wist ik al, maar ook de vrienden/vriendinnen/familie van zijn vrouw zijn cool
3) Dat ik van hem hou (uiteraard op een zeer macho en heteroseksuele manier )
Coda:
Vanochtend met Carine met de auto naar Haarlem gereden om de kinderen op te halen. We hadden met m'n moeder -Myrthe en Rosa hadden bij mijn ouders gelogeerd- afgesproken bij mijn zusje zodat we allen het pasgeboren neefje, dan wel kleinkind, konden zien, die gisteravond geboren was...
quote:Nou het is in ieder geval mooi weer. Waarschijnlijk ben je nu al getrouwt. Ik ben zeer nieuwsgierig naar het verslag.
Op donderdag 12 juni 2003 15:49 schreef Guitar_girl het volgende:
Bedankt allemaal. Vandaag jurk wezen halen en die hangt nu mooi op zolder.. Ben nog niet echt zenuwachtig, ik heb er gewoon enorme zin in!! Gezonde spanning noemen ze dat toch..Nou Tazz een fijne verjaardag morgen en ik hoop ook voor jou mooi weer!
Mijn jurk is als het allemaal goed gaat a.s. maandag pas af en vanaf dat moment moet ik nog druk op zoek naar een kapper. Ik zat namelijk te wachten totdat de sluier klaar zou zijn, maar die vrouw die het allemaal voor mij maakt, schiet niet echt op. Hopelijk zijn er nog kapsters die anderhalve week van tevoren nog aan een proefkapsel en trouwkapsel beginnen.
Ik heb trouwens besloten om mijn make-up lekker zelf te doen. Een tijdje terug had ik een proef make-up bij Douglas laten doen, maar ik kwam er vandaan als een prosituee. Normaal gesproken heb ik ook niet zoveel oorlogskleuren op mijn ogen en geen dikke laag make-up, dus waarom zou ik dat op de grote dag wel willen?
Er moet nog een aantal zaken geregeld worden en daar hebben we nu een checklist van opgesteld:
- Fotolocaties doorgeven aan fotografe + draaiboek van de dag
- Chauffeur draaiboek doorgeven van de dag zelf
- Slaapvriendje moet nog schoenen en overhemd kopen
- Laatste loodjes trouwjapon (hopelijk a.s. maandag)
- Proefkapsel + bruidskapsel: kapper zoeken
- Cadeautjes kopen voor getuigen en ceremoniemeester
- Alle reserveringen nog een keer checken
- Nog niets gehoord van de ambtenaar van de burgerlijke stand....
Gelukkig hebben we de trouwerij in 2en verdeeld zodat we op de dag zelf ook niet nog eens het feest hebben. Eerst lekker trouwen op donderdag, dan 2 dagen in bed liggen en zaterdags het grote feest! Ik heb er erg veel zin in en dacht dat ik nooit zenuwachtig zou gaan worden. Helaas, de bibberitis beginnen nu te komen en ik maak me nu toch wel even een beetje ongerust of alles op tijd gaat lukken.
Vandaag heb ik een spandoek gemaakt voor Slaapvriendje. Als hij dan smorgens wordt opgehaald door de chauffeur dan is mijn spandoek met lieve tekst het eerste wat hij ziet. Hopelijk is hij niet zo nerveus dat ie dat ding helemaal over het hoofd ziet (2 meter breed x 90 cm hoog), want anders is al mijn werk voor niks geweest
Iedereen hier die onlangs is getrouwd, van harte gefeliciteerd. Degenen die zeer binnenkort gaan trouwen, veel succes met de voorbereidingen.
Jompels,
Slaapmeisje
Afgelopen zaterdag naar de kapper geweest en ik kwam daar dus als een echte bruid de winkel weer uitlopen. Ik heb helemaal niet zulk lang haar maar zoals hun het hebben opgestoken, met alleen mijn eigen haar!!!, leek het wel of ik veel meer haar heb!
Daarna met mijn kapsel door naar de visagiste en daar kwam ik zowaar als een heel mooi prinsesje de toko uitlopen. Heel subtiel opgemaakt en heel natuurlijk. Geen poespas dus.
Al met al erg blij dus, wat rest is wachten, nog maar 18 dagen maar volgens mij gaan dat 18 zenuwachtige dagen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |