Hier weer verder.
Zie deze post voor het verslag en de foto's van Digger en EW.
Belana & Kbot2000: 20 mei 2003.
Guitar_girl en henrylangendoen: 13 juni 2003
Kore en Raymond: 16 juni 2003
Astra & Mirjam: 19 juni 2003
Slaapmeisje & Slaapvriendje: 26 juni 2003
Little Angel & vriend: 4 juli 2003
Chrissie & vriend: 25 juli 2003
Tazz: 15 augustus 2003
Anonieme_Lafaard: 30 Augustus 2003
Julynell & Croga:14 Mei 2004
Shai: 4 augustus 2007
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 19-05-2003 19:20]
quote:Ey Tazz, ik las dat je ging trouwen!
Op vrijdag 9 mei 2003 09:15 schreef Tazz het volgende:
Inderdaad een heel mooi verslag....
Ik heb er nu al zin in!!!!![]()
Alvast gefeliciteerd!
quote:Dank je wel..
Op vrijdag 9 mei 2003 09:18 schreef Troel het volgende:[..]
Ey Tazz, ik las dat je ging trouwen!
Alvast gefeliciteerd!
EW en Digger, leuk verhaal en leuke foto's!!! En hoe voelt het nu als man en vrouw? Toch wel een stuk specialer?
quote:Nope, we zijn wel in de kolfbaan wezen kijken, maar hebben er niet voor gekozen om de volgende redenen:
Op vrijdag 9 mei 2003 09:45 schreef blablable het volgende:
Elegantly Wasted: Mooi stuk! Was je feest in de kolfbaan in goringem?
komt zo bekent voor...
- Gasten moeten betaald parkeren
- Pluspunt van ze was de tuin ivm mogelijkheid tot maken van foto's aldaar tijdens de taart, maar ja, het weer he....
- Consumptieprijzen lagen een flink stuk hoger
- Zaal was wel mooi, maar sprak minder tot de verbeelding
Derhalve hebben we gekozen voor Remon Party Centrum in Schelluinen, de Lansun zaal.
Deze zaal was echt precies wat we zochten, ingericht als oud engels marktplein met een slijtertje, een snoepwinkeltje, een servieszaakje etc. en onze plek (voor zo ver we gezeten hebben dan tijdens het feest) was 'the rose garden'.
Het paste zo geweldig omdat de rest van onze bruiloft geheel in het teken ook stond van Italie & Ierland/Engeland.
Het feest was met Iers bier, de Bar aangekleed als pub, Ierse muziek etc.
Daarom was dit voor ons de perfecte entourage. Bovendien een grote gratis parkeerplaats, makkelijk te vinden, (uit ervaring) zeer goed personeel, lage consumptieprijzen.
YPPY: Ik kom niet (als in nooit) meer bij de Super de Boer, maar nog wel regelmatig op Piazza hoor
En Lois en YPPY, ik ben inderdaad nogal veranderd ja, zeker voor Lois dan want YPPY kom ik af en toe nog wel eens tegen hiero.
Maar idd geen lang haar meer, een vrijwel geheel verdwenen bierbuikje, netjes geschoren, netjes gekleed etc.
Maar op vrije dagen oid loop ik nog vaak zat in een voetbalshirt oid hoor, zit gewoon heerlijk en als je toch niks moet...
quote:Het voelt nog specialer
Op vrijdag 9 mei 2003 09:51 schreef Little-Angel het volgende:EW en Digger, leuk verhaal en leuke foto's!!! En hoe voelt het nu als man en vrouw? Toch wel een stuk specialer?
Ik heb vele super mooie momenten gekend op de trouwdag.
Uiteraard is het een geweldig gevoel als je bij je schoonouders aanbeld en je aanstaande komt er zo bloedjemooi uitziend de trap af, uiteraard is het ja-woord heel bijzonder, maar wat op mij zeke rook een onuitwisbare indruk heeft achtergelaten was toen we na het maken van de foto's het zaaltje binnenkwamen waar alle daggasten zich verzameld hadden.
We hadden het nog koud, hadden naast hele directe familie nog niemand gezien en dan kom je een van buitenafgezien ietwat donker zaaltje binnen waardoor je pas langzaam zag hoe het er binnen uitzag en op het moment dat dat begon door te dringen staat daar gewoon een soort erekring van 60 man te klappen....
Ik wist toen echt ff niet meer waar ik kijken moest of heen moest, iedereen zag er zo geweldig uit ook en zo veel vrienden en familie....
Wat ook schitterend was, vond ik, was dat Anna voor de openingsdans nog op een Italiaans feestnummer aan het dansen was met ons neefje in de armen, onze 'Lord of the Rings' die het op het stadhuis zo goed gedaan had.
De DJ hebben we wel een hele lastige avond bezorgd, Dan weer Italiaanse muziek (Waar ie nog noooooit van gehoord had), Ierse muziek, jaren 80 etc. maar hij redde zich knap.
Wat achteraf altijd jammer is, maar je weet het van te voren, is dat je absoluut niet de tijd hebt om met iedereen te spreken (Zeker daar de opkomst nog groter was dan verwacht).
Waarvan ik al wel foto's heb, maar nog geen echte goeie (daarom staat ie er ook niet) was de balkonscene op het stadhuis (Waar was je YPPY? )
Erg leuk om te doen (en dat het er kan/mag) en zeker ook leuk met zo'n joelende en fluitende menigte beneden.
Feitelijk staat alles al in Anna haar verslag natuurlijk, maar ik wou dit nog ff toevoegen.
Inmiddels zijn alle rekeningen al betaald behalve die van de fotograaf natuurlijk, ik hoop dat we het boek zsm krijgen (zal nog wel een weekie of 2 duren) maar ons normale leventje is weer begonnen.
Niet vervelend echter, 1 van de 1e dingen die ik te horen kreeg is dat m'n hond gedekt is, dus hopelijk zwanger (weet ik binnenkort) en ze 30 juni is uitgerekend.
Enfin, ik ben gewoon supergelukkig, hoop dat altid zo te blijven, maar als ik in een dipje zit hoef ik maar terug te denken aan m'n bruiloft, dan kan ik niks anders doen dan die grijns (ik schijn er echt de hele dag mee rondgelopen te hebben) direct weer tevoorschijn toveren.
quote:Dit ervaar ik dus ook.
Op vrijdag 9 mei 2003 13:19 schreef DIGGER het volgende:
Enfin, ik ben gewoon supergelukkig, hoop dat altid zo te blijven, maar als ik in een dipje zit hoef ik maar terug te denken aan m'n bruiloft, dan kan ik niks anders doen dan die grijns (ik schijn er echt de hele dag mee rondgelopen te hebben) direct weer tevoorschijn toveren.
Grappig detail is dat ik vandaag een sollicitatiegesprek had waarbij ik me verkeerd voorstelde.
Ik stelde me voor met mijn meisjesnaam.
Dus hij kijkt raar.
Huh? Ik had Eveline Zuur hier verwacht.
Ik een rood hoofd... ja... dat ben ik. Dat is mijn nieuwe achternaam
quote:Dat heb je ooit eens verteld ja, maar ook op piazza zie ik je niet meer.
Op vrijdag 9 mei 2003 13:06 schreef DIGGER het volgende:
YPPY: Ik kom niet (als in nooit) meer bij de Super de Boer, maar nog wel regelmatig op Piazza hoor
quote:Het is echt een verschil. Zeker als ik dat vergelijk met het nachtelijk lopen door Rotterdam.
En Lois en YPPY, ik ben inderdaad nogal veranderd ja, zeker voor Lois dan want YPPY kom ik af en toe nog wel eens tegen hiero.
Maar idd geen lang haar meer, een vrijwel geheel verdwenen bierbuikje, netjes geschoren, netjes gekleed etc.
quote:Aan het werk.
Op vrijdag 9 mei 2003 13:19 schreef DIGGER het volgende:Waarvan ik al wel foto's heb, maar nog geen echte goeie (daarom staat ie er ook niet) was de balkonscene op het stadhuis (Waar was je YPPY?
)
Erg leuk om te doen (en dat het er kan/mag) en zeker ook leuk met zo'n joelende en fluitende menigte beneden.
quote:Ben je er al uit qua foto's maken?
Op vrijdag 9 mei 2003 14:23 schreef blablable het volgende:
nog 27 nachtjes slapen en dan
quote:Ja, het wordt foto's maken bij fort vuren. Voor de rest kijken we wel. Het moet spontaan komen denk ik.
Op vrijdag 9 mei 2003 14:24 schreef Kleintje het volgende:[..]
Ben je er al uit qua foto's maken?
Onze voorbereidingen voor de grote dag zijn nog in volle gang. Na de eerste pas van mijn droomjurk, zit ik te popelen om het weer aan te hebben, maar het duurt me veel te lang. Slaapvriendje en ik kunnen ook haast niet wachten tot het zover is dat we dan eindelijk in het huwelijksbootje stappen. Vandaag moest ik mijn paspoort laten verlengen en de vrouw achter de balie vroeg of ik getrouwd was. Nog niet, maar wel op 26 juni van dit jaar! Nu moet ik dus nog 5 jaar met mijn meisjesnaam in mijn paspoort lopen.... alhoewel.... ik ben er nog steeds niet uit of ik nu gewoon mijn eigen naam houd of zijnachternaam-mijnachternaam. Poe hee, dat is nog best een lastige, maar ik heb gelukkig nog de tijd
Jompels,
Slaapmeisje
quote:Hihi, ik kan me voorstellen dat je er even aan moet wennen. Je loopt natuurlijk al een aantal jaar rond met een andere achternaam
Op vrijdag 9 mei 2003 13:31 schreef Kleintje het volgende:[..]
Grappig detail is dat ik vandaag een sollicitatiegesprek had waarbij ik me verkeerd voorstelde.
Ik stelde me voor met mijn meisjesnaam.
Dus hij kijkt raar.
Huh? Ik had Eveline Zuur hier verwacht.
Ik een rood hoofd... ja... dat ben ik. Dat is mijn nieuwe achternaam![]()
Khoop wel dat je sollicitatiegesprek voor de rest goed is gegaan en dat je de baan krijgt. Ik zal voor je duimen
quote:Ik heb er ook voor gekozen om de naam van mijn man erbij te nemen. Deze week ben ik weer voor het eerst aan het werk en aan de telefoon gaat het tot nu toe wel goed. Alleen in levende lijve is het al 2 keer fout gegaan. Toen ik voorgesteld werd aan een nieuwe schade expert was het: "hallo, ik ben Anna Meisjesnaam.....hè gatver, doe ik het weer fout!"
Op vrijdag 9 mei 2003 17:30 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hihi, ik kan me voorstellen dat je er even aan moet wennen. Je loopt natuurlijk al een aantal jaar rond met een andere achternaam.
quote:je hebt gelijk hoor. Wij hebben ook pas in de laatste week besloten wat we gingen doen. We hebben alle opties open gehouden en toen besloten dat we de reportage het liefst ik onze eigen stad wilden. De ochtend zelf hebben we nog locaties verzonnen. (Een paar wisten wij er natuurlijk al).
Op vrijdag 9 mei 2003 14:29 schreef blablable het volgende:Ja, het wordt foto's maken bij fort vuren. Voor de rest kijken we wel. Het moet spontaan komen denk ik.
quote:
Op maandag 31 maart 2003 20:44 schreef Lois het volgende:
Shai: 4 augustus 2007
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 00:02 schreef maartena het volgende:
![]()
Ruime planning nodig?
We zijn dus afgelopen vrijdag bij de notaris geweest. Ik dacht zelf dat het ongeveer een half uurtje zou duren en dat ik allerlei rare woorden en voor mij chinese taal naar mijn hoofd geslingerd ging krijgen maar de notaris heeft alles netjes uitgelegd en ik ging er tevreden vandaan. Nu is het wachten op een soort van kladje wat hij in 2voud naar ons toe stuurt en die tekenen we dan voor accoord en dan maakt hij de originele op in tweevoud en dan is het wachten tot 4 juli.
Ik heb ook afgelopen weekend de enveloppen alvast geschreven en die kunnen dus aanstaande vrijdag al op de bus. Daarna is het wachten op 23 mei dan mag ik mijn jurk weer aan en gaan ze hem verstellen. En dan zal ik vast nog een keertje moeten komen om te passen of alles naar wens is.
Op 13 juni proef kapsel en make-up en daarna even kijken of mijn eigen nagels nog mooi lang willen blijven/worden en anders nog even een afspraak maken met de nagelstyliste.
Af en toe schiet ik al in de stress maar hopelijk gaat dat over voor 4 juli, of waren jullie op jullie trouwdag ook gestresst???
quote:Hoi
Op vrijdag 9 mei 2003 17:25 schreef Slaapmeisje het volgende:Vandaag moest ik mijn paspoort laten verlengen en de vrouw achter de balie vroeg of ik getrouwd was. Nog niet, maar wel op 26 juni van dit jaar! Nu moet ik dus nog 5 jaar met mijn meisjesnaam in mijn paspoort lopen.... alhoewel.... ik ben er nog steeds niet uit of ik nu gewoon mijn eigen naam houd of zijnachternaam-mijnachternaam. Poe hee, dat is nog best een lastige, maar ik heb gelukkig nog de tijd
Jompels,
Slaapmeisje
Ik heb in de week voordat ik ging trouwen ook mijn paspoort laten verlegen. Heb toen gevraagd of mijn nieuwe achternaam er alvast in mocht. Niet dus, maar wat ze wel kon doen is mijn paspoort klaar maken, en hem uitreiken tijdens het huwelijk
Nadat we getrouwd waren en we moesten tekenen, moest ik nog een forumlier tekenen, namelijk het ontvangst bewijs van mijn paspoort
Nagelnieuw met nieuwe naam! Best grappig dat dat kon
Veel plezier nog met voorbereiden, en hopen op prachtig weer!
(Ben namelijk 26 juni jarig )
quote:Ik weet het niet meer zo heel precies (da's nadeel dat je soms teveel ziet en bedenkt) maar volgens mij hadden wij dit:
Op dinsdag 13 mei 2003 12:47 schreef blablable het volgende:
Omdat ik binnenkort ga trouwen wil ik graag een kado voor m'n ouders kopen voor de jaren dat ik bij hun gewoond heb. Wat weet ik alleen nog niet, ideen? Tips?
quote:Supper!!!! Bedankt voor de link! Vind daar wel wat mooie dingen op staan!
Op woensdag 14 mei 2003 10:44 schreef Tazz het volgende:[..]
Ik weet het niet meer zo heel precies (da's nadeel dat je soms teveel ziet en bedenkt) maar volgens mij hadden wij dit: [afbeelding] voor de ouders...
Gegraveerd met namen en datum. Zie hier voor meer info.
Hier even een update van mijn voorbereidingen.
Vanmiddag heb ik een afspraak bij de notaris om de huwelijkse voorwaarden te ondertekenen.
Daarna moet ik naar de drukkerij om de trouwkaarten op te halen. Enveloppen zijn al geschreven en voorzien van een postzegel. Dus evt kunnen die nog vanmiddag op de post, zo niet meteen morgen ochtend.
Ik was gisteren al begonnen met het in elkaar freubellen van de bedankjes en hopelijk heb ik die vanavond af.
Dan hoef ik alleen nog maar volgende week vrijdag mijn jurk te passen en die moet dan vermaakt worden. That's it, verders hoef ik niets meer te regelen.
Wat zijn de voorbereidingen snel gegaan en zo ontzettend soepel. Ik had veel meer stress verwacht, maar misschien gaat dat nog wel komen. Juist nu ik niks meer hoef te regelen en alles op zijn beloop moet laten.
En hoe staat het met de rest? Iedereen al bijna klaar, net begonnen, kleintje is je jurk al verkocht, EW en Digger foto's al klaar?
quote:Nope, tis nu 4 en een half week na ons trouwen, dus dat duurt nog anderhalve week verwacht ik, we wachten rustig af.
Op donderdag 15 mei 2003 12:43 schreef Little-Angel het volgende:
EW en Digger foto's al klaar?
Heb inmiddels al wel veel foto's opgestuurd gekregen en zo dus krijg wel steeds meer foto's van gasten, met name van het feest.
Foto's van de huwelijksreis heb ik al wel digitaal (digitale camera, very easy) maar ik moet nog kijken welke ik wil laten afdrukken en heb daar gewoon nog niet echt de tijd voor gehad danwel genomen.
quote:klaar..tis nou alleen nog maar afwachten (24 uur na nu staan we voor de ambtenaar!)
Op donderdag 15 mei 2003 12:43 schreef Little-Angel het volgende:
En hoe staat het met de rest? Iedereen al bijna klaar, net begonnen, kleintje is je jurk al verkocht, EW en Digger foto's al klaar?
Het weer zit je morgen in elk geval mee. Lekker zonnig ! Stralen dus !
Alles loopt lekker, we zijn nu bezig met de drukker om trouwkaarten te ontwerpen.
Da's trouwens nog wel een tip, als je niks kan vinden in die mappen met standaardkaarten ga je gewoon naar een klein drukkerijtje en laat er 1tje ontwerpen, nagenoeg dezelfde prijs maar je kan alles helemaal zelf bepalen. Wij laten een kaart maken met twee mooie foto's van ons erop.
De toekomstige mevrouw A_L is compleet geslaagd voor een trouwjurk, dus dat is ook geregeld. Wel jammer dat de wederzijdse moeders nog wel eens hun mond per ongeluk voorbij praten. We houden het er nu maar op dat als we samen ergens zijn dat er dan NIET over het trouwen wordt gepraat. De laatste keer dat m'n schoonmoeder zich versprak was m'n vriendin helemaal in tranen....
Verder ben ik bezig om een kostuum uit te zoeken. Ik wil niet echt een zakenkostuum maar ik wil echt een trouwkostuum. Bij Sonja in Rotterdam een hele mooie gezien, maar erg duur. Een lichtbeige kostuum met een fraaie lange jas, leuke klassieke snit. Maar wel even 1100 euro ik kijk dus wel even verder want dat vind ik wel te duur.
Goed, dat was het wel weer zo'n beetje !
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 06:17 schreef TearSong het volgende:
pffft...6:00 en ik kan niet meer slapen
Oh, enne, we verwachten over een tijdje (als je weer een beetje bijgekomen bent) natuurlijk wel een verslag
quote:foto's!!
Op vrijdag 16 mei 2003 08:11 schreef Julynell het volgende:Oh, enne, we verwachten over een tijdje (als je weer een beetje bijgekomen bent) natuurlijk wel een verslag
De katten op de taart en de uitnodiging:
Ik (en een stukje Stefan!) van de auto naar de molen:
Aandachtig luisteren naar de ambtenaar:
Elkaar de rechterhand geven:
Taart aansnijden:
Vooraan Ineke, en een klein stukje GJ (ken ik beide van www.franciensfans.net), en naast mij m'n moeder. Waarom ik zo naar beneden keek? Kreeg een complimentje over de bloemen
In het restaurant later die avond:
Een uitgebreid verslag heb ik nog niet echt, en ben nog niet genoeg bijgekomen om het te schrijven maar het was een absolute topdag! Echt geluk met het weer en precies zoals we het zelf helemaal voor ogen hadden, mooier zelfs!
Wat een mooie foto's! Jullie zien er stralend uit.
Wat leuk die katten op de taart en de uitnodiging!
Mooi hè, als je trouwdag nog mooier is als dat je voor ogen had....
Leuke foto's en ook ik ben erg benieuwd naar het verslag van de dag.
quote:Uhmm, er is in de tussentijd heel wat veranderd......
Op vrijdag 9 mei 2003 08:46 schreef Lois het volgende:
Kore & Maverick: Ooit...
grtz,
Korine
* Julynell is ook erg benieuwd naar het uitgebreide verslag
Mijn future hubby en ik zijn zijn afgelopen donderdag nog even naar de notaris geweest om de originele huwelijkse voorwaarden te tekenen en daarna zijn we onze trouwkaarten op wezen halen bij de drukkerij. We hebben ze afgelopen donderdag nog op de bus gedaan en inmiddels al van verschillende mensen gehoord hoe mooi ze onze trouwkaart wel niet vonden. Leuk compliment toch!
Aankomende vrijdag mag ik mijn trouwjurk aan en wordt deze vermaakt. Mag wel niet vergeten mijn schoenen en lingerie mee te nemen!
Mijn vriend is afgelopen zaterdag terwijl ik examen deed naar de bloemist geweest voor mijn bruidsboeket maar weigert daar ook maar iets over te vertellen, dus ik moet geduldig wachten tot 4 juli.
Nog maar 46 dagen!
Dat was het wel zo'n beetje het is nu alleen nog maar afwachten..!
quote:Nog 1 nachtje
Belana & Kbot2000: 20 mei 2003.
Voor ons komt het nu ook steeds dichterbij En alles is al geregeld gelukkig.. Ok, we houden geen feest erna (wel even ergens met zijn allen samen zitten nog) en daarna meteen lekker op vakantie!
Grtz,
Korine
Ja ja vandaag is de grote dag..
* Kbot2000 heeft ongelofelijke bibbers.....
waarom? geen idee, alles is geregeld(geloof ik. ) dus dat kan het niet zijn...
Maja, laat maar komen vandaag.
quote:Veel plezier en maak er een mooie dag van... Hiero schijnt het zonnetjes (ietsjes) en ik hoop dat het droog blijft (verwachting is ongunstig...)!
Op dinsdag 20 mei 2003 07:00 schreef Kbot2000 het volgende:
..
Maja, laat maar komen vandaag.
quote:Heel veel plezier vandaag en maak er wat moois van!!
Op dinsdag 20 mei 2003 07:00 schreef Kbot2000 het volgende:
Ja ja vandaag is de grote dag..
VERSLAG GRAAG!!!
Ik ben niet nieuwsgierig hoor
quote:Vertel eens Karin, je maakt me nog nieuwsgieriger!
Op woensdag 21 mei 2003 13:53 schreef Karin het volgende:
En foto's graag!!
Ben heel benieuwd naar de jurk nav het verslag van Lois. En wat kan jij goed een geheim bewaren zeg!
quote:Nah, dat laat ik ze lekker zelf vertellen!
Op woensdag 21 mei 2003 14:08 schreef Little-Angel het volgende:[..]
Vertel eens Karin, je maakt me nog nieuwsgieriger!
Ik wil graag na mijn huwelijk de naam van mijn man aannemen dus alleen zijn naam, niet naam bruidegom - naam bruid, naam bruid - naam bruidegom. Hebben/willen jullie dat ook of hebben jullie naam bruidegom - naam bruid (of andersom)? Hoe zit dat met het inlichten van oa banken etc. Moet je je paspoort wijzigen etc?
quote:Mijn vriendin houdt mij een beetje voor de gek. Ze heeft mandenlang volgehouden alleen haar eigen te willen blijven gebruiken, maar zei een paar weken terug toch mijn naam (ook) te gaan gebruiken, alleen of ze dan een dubbele naam neemt (en in welko volgorde dan) weet ik (nog) niet precies...
Op woensdag 21 mei 2003 15:57 schreef Little-Angel het volgende:
Even een vraagje tussendoor voor iedereen die al reeds getrouwd is en gaat trouwen.Ik wil graag na mijn huwelijk de naam van mijn man aannemen dus alleen zijn naam, niet naam bruidegom - naam bruid, naam bruid - naam bruidegom. Hebben/willen jullie dat ook of hebben jullie naam bruidegom - naam bruid (of andersom)? Hoe zit dat met het inlichten van oa banken etc. Moet je je paspoort wijzigen etc?
quote:LOL, je bent niet de enige die nieuwsgierig is....
Op woensdag 21 mei 2003 12:57 schreef Little-Angel het volgende:
Belana en Kbot2000 nog gefeliciteerd met jullie huwelijk! Hoe was het? Hadden jullie mooi weer etc???VERSLAG GRAAG!!!
Ik ben niet nieuwsgierig hoor
Maar op dit moment kan ik nog steeds niets onder woorden brengen, lois kan beamen hoe emotioneel de dag was...
Ik ga zeker nog verslag doen.
All in good time..
quote:Ik kan niet beschrjven hoe mooi ze was in haar jurk..
Op woensdag 21 mei 2003 13:53 schreef Karin het volgende:
En foto's graag!!
Ben heel benieuwd naar de jurk nav het verslag van Lois. En wat kan jij goed een geheim bewaren zeg!
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 11:07 schreef Kbot2000 het volgende:Maar op dit moment kan ik nog steeds niets onder woorden brengen, lois kan beamen hoe emotioneel de dag was...
En het belang van een goede ceremoniemeester(es) is weer aangetoond, zeker toen de bloemist de bestelling van het bruidsboeket en de corsages compleet vergeten was.
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 11:13 schreef Lois het volgende:[..]
En het belang van een goede ceremoniemeester(es) is weer aangetoond, zeker toen de bloemist de bestelling van het bruidsboeket en de corsages compleet vergeten was.
quote:jeetje..hoe is dit opgelost dan?
Op donderdag 22 mei 2003 11:13 schreef Lois het volgende:[..]
's ochtends half 6: wakker gemaakt door 'mijn' kat bij m'n ouders. die vond het heerlijk dat ik weer als vanouds thuis sliep en heeft dus de hele nacht bij me geslapen. Rond half 6 besloot ze dat het ook voor mij tijd was om op te staan en dus kon ik vanaf die thuis niet meer slapen.
Rustig beneden ontbeten en gedouched. Rond half 9 begon m'n zusje (is kapster van beroep) aan m'n haar, en om 9:00 stonden de fotograaf en de schoonheidsspecialiste voor de deur. Ondertussen nog geen last van de zenuwen gelukkig! Make-up gedaan, fotograaf was ondertussen al druk bezig met kiekjes maken.
Om kwart over 10 belde Stefan aan met zijn broertje, tevens getuige. Even koffie gedronken, laatste check gedaan aangezien Stefan nogal vergeetachtig is (heb je de ringen wel meegenomen??) en toen met fotograaf naar utrecht centrum vertrokken voor de trouwfoto's. Gelukkig was het heerlijk weer en hebben we veer verschillende soorten foto's kunnen maken, in zowel drukke winkelstraten, terrasjes, maar ook in een park en in de kloostertuinen. Wel wat onwennig, die foto's, want je moet 'gewoon doen' terwijl er wel continu iemand met een camera achter je aan loopt!
Daarna zijn we weer naar het huis van m'n ouders gegaan, waar ouders, schoonouders, opa's en oma's en broers en zussen al klaar zaten. We hebben daar gelunched (kon gelukkig nog wel brood door m'n keel krijgen!), om daarna met z'n allen naar de houtzaagmolen te vertrekken waar de ceremonie en de receptie plaatsvonden.
We hadden eigenlijk afgesproken dat de gasten alvast naar binnen mochten voor een plekje, en dat wij dan binnen zouden komen. Maar bij de molen bleek dat iedereen ons toch stond op te wachten buiten
Stefan eerst naar binnen. Ik werd weggegeven door m'n vader, dus op de klanken van 'dance with you' van LIVE liep ik met hem de molen in. Dat was wel een zenuwen moment moet ik zeggen, vooral omdat iedereen dan echt naar je kijkt! Toen we eenmaal zaten was dat weer voorbij, en hield de ambtenaar een leuk verhaal over hoe we elkaar ontmoet hadden etc... Daarna het officiele gedeelte met het jawoord en de ringen. Een zusje van Stefan mocht de trouwacte voorlezen (mijn zusje was getuige, Stefans broertje ook..dus nu had zij ook iets te doen), handtekeningen zetten...ik moet eerlijk zeggen dat er weinig van wat er gezegd is tijdens de ceremonie tot me is doorgedronken. zat daar helemaal in een soort roes
Daarna was het tijd voor de felicitaties, wat een rij mensen komt er dan langs zeg! Heel veel kattencadeautjes gekregen. Aangezien de katten voorop de uitodiging stonden had m'n vaders kant van de familie afgesproken om naast een envelopje ook een klein kattendingetje te geven. En dus kregen we kattenspeeltjes, kattengras, kattenmelk, katjesdrop, kattentongen, kattenspaarpotjes, kattenmagneetjes..noem maar op! (alles doorzichtig verpakt dus dat scheelt weer he?)
Na de felicitaties hebben we de taart aangesneden, inderdaad ook met de katten bovenop en met zonnebloemen, erg mooi! De receptie duurde tot ongeveer 5 uur en was erg gezellig. Vanwege het lekkere weer konden de gasten ook naar buiten bij de molen, dat was ook wel leuk want er zat o.a. een kinderboerderijtje bij. Na vijf uur alles ingepakt bij de molen, eerst de bloemen thuis afgezet en daarna met de familie door naar 'de weistaar', een kaasboerderij in maarsbergen, waar we heel erg lekker gegeten hebben
De volgende ochtend hebben we lekker onder het genot van een kopje thee/koffie alle envelopjes opengemaakt en cadeautjes uitgepakt etc
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 11:38 schreef Lois het volgende:
De ceremoniemeesteres is erheen gespoed op haar fietsje, toen bleek dat de bestelling in het bestelboek compleet over het hoofd was gezien.
Alle personeelsleden zijn opgetrommeld om in alle haast een boeket en de corsages in elkaar te draaien. De ceremoniemeesteres moest de bloemist eerst nog enorm kalmeren want die man flipte werkelijk van alle zenuwen.
Alles is op tijd afgekomen, op de hoek van de straat is het boeket nog beter in elkaar gedraaid terwijl ze stonden te wachten op de auto met de bruidegom.
Op diezelfde hoek is de corsage opgespeld bij de gom, boeket in zijn handen gedrukt en hij is weer ingestapt om 5 meter verder uit te stappen om zijn bruid op te halen. Nu is het bijzonder lachwekkend maar toen was het even stress.
De kosten van de bloemen werden door de bloemist bijna geheel op zich genomen ter vergoeding van de gemaakte fout.
En alles staat er zo mooi op, onze kleine ringendrager, de kus, de balkonscene op het stadhuis, de groepsfoto met alle daggasten voor het stadhuis, een hele serie in Sepia in de Lingehaven etc.
Ondertussen is EW ook druk met het inplakken van alle kaarten gekregen voor de huwelijksaankondiging, de ondertrouw en het huwelijk zelf, vergezeld met foto's van de trouwdag.
Nu zijn wij in principe overdag nooit thuis bereikbaar, en zijn m'n schoonouders vanaf 4 Mei al op vakantie, dus we kwamen er pas achter dat de foto's klaar waren toen we gisteren opbelden of ze al wisten waaneer het foto album af zou zijn
quote:Alles mag volgens mij. Ik en hubbie hebben elkaars achternaam achter onze eigen achternaam geplakt (alleen voor officieel gebruik dan - maar de instanties begrijpen er niets van, we hebben nu 4 pasjes van de verzekering met verschillende combi's...) en toen we in ondertrouw gingen konden we eigenlijk uit alle combinaties kiezen. En als we het zat waren zeiden ze, konden we het altijd weer laten veranderen. Als je bij ondertrouw dus meldt hoe je wilt heten staat dat in het bestand en dus in je post van de belastingen, officiële dingen zeg maar. De rest moet je zelf op de hoogte brengen...
Op woensdag 21 mei 2003 15:57 schreef Little-Angel het volgende:
Even een vraagje tussendoor voor iedereen die al reeds getrouwd is en gaat trouwen.Ik wil graag na mijn huwelijk de naam van mijn man aannemen dus alleen zijn naam, niet naam bruidegom - naam bruid, naam bruid - naam bruidegom. Hebben/willen jullie dat ook of hebben jullie naam bruidegom - naam bruid (of andersom)? Hoe zit dat met het inlichten van oa banken etc. Moet je je paspoort wijzigen etc?
quote:LOL, ff geduld nog karin... ik zal er van de week een paar inscannen. we vinden eigenlijk dat bepaalde mensen voorrang hebben bij het bekijken van de foto's
Op zondag 25 mei 2003 14:59 schreef Karin het volgende:
Erg leuk verslag maar waar blijven nou die foto's van de jurk
Ik had mijn jurk aan maar wat bleek, er zat een mega grote vlek in aan de voorkant, tevens bleek dat de jurk aan de voorkant stuk was en aan de achterkant bij de ritssluiting bleek de jurk ook al stuk. Ook zou er een kleermaakster aanwezig zijn om de jurk op de juiste plaatsen in te nemen maar de onervaren verkoopster ging zelf aan de slag met spelden. Ik was inmiddels aan het koken van frustratie en heb haar even heel duidelijk gemaakt dat ze als de bliksem die spelden uit de jurk kon halen en dat ze de jurk kon houden want dat ik daar dus niet van gediend was. Mijn moeder en zusje hebben daar wel een jurk gekocht en mijn aanbetaling wordt verekend met hun jurken. Maar daar sta je dan, 42 dagen voor je bruiloft en GEEN jurk. Ik stond echt te janken van woede en zenuwen.
Maar goed, mijn moeder zei dat het geen probleem was en dat we wel bij een andere bruidswinkel zouden gaan kijken. Wij er dus nog heen gereden en we zijn zo klantvriendelijk behandeld en hadden zulke mooie jurken dat ik als nog geslaagd ben voor mijn trouwjurk. Eentje die zelfs nog 1000 keer mooier is dan de vorige.
Mijn vriend had alleen zijn pak aangepast aan mijn eerste bruidsjurk, deze was ivoor met lila. Mijn nieuwe bruidsjurk is geheel ivoor dus dat lila staat er vast prachtig bij.
Nu mag ik 13 juni mijn jurk passen en dan zou deze met een week klaar zijn, er hoeft namelijk maar erg weinig aan te gebeuren.
Voorlopig ben ik dus weer even stress vrij.
Gisteren via m'n schoonouders nog envelopen en gelukwensen uit Italie gekregen
Afgelopen zaterdag ook jurk wezen passen (laatste keer dacht ik). Maar wat blijkt nu..... hij is te groot! Ik mocht 2 tot 5 kilo afvallen, maar dat werden er 10... Dus nu moet er 2 cm van elke kant af (dus 4 cm!!!) Ik vind het op zich wel lachen.. Alleen moet ik 6 juni weer passen, een week voor de bruiloft..
Hebben/gaan alle reeds getrouwde mensen en alle soon-to-be-married mensen gebruik gemaakt/maken van een ringkussen en wat zijn jullie van plan daarna er mee te doen. Ik twijfel namelijk of ik nu wel of niet een ringkussen aan moet schaffen. Het staat uiteraard hartstikke leuk en lief maar die dingen kosten vanaf 18 euro en ik weet niet wat ik er daarna mee zou moeten doen?
Laten maken kost niks!
quote:Ja, gebruikt gemaakt van een ringkussen (Wit, vorm van een hartje), aangeboden gekregen door m'n schoonzusje. En uiteraard bewaard, we hebben echt alles bewaard en zijn zo nu en dan bezig de boel in te plakken, op te hangen etc. van alles wat we bewaard hebben (Alle kaarten gekregen bv van 'gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk, gefeliciteerd emt de ondertrouw, trouwdag zelf tot welkom terug van jullie honeymoon).
Op maandag 26 mei 2003 16:05 schreef Little-Angel het volgende:
Ik had nog even een vraagje.Hebben/gaan alle reeds getrouwde mensen en alle soon-to-be-married mensen gebruik gemaakt/maken van een ringkussen en wat zijn jullie van plan daarna er mee te doen.
Als je er de plek voor hebt, bewaren die handel, weggooien vind ik dan zonde.
quote:Weggooien is inderdaad zonde, er kleven zoveel herinneringen aan...
Op woensdag 28 mei 2003 13:20 schreef DIGGER het volgende:
Als je er de plek voor hebt, bewaren die handel, weggooien vind ik dan zonde.
quote:Het weer zit er redelijk goed uit!
Op vrijdag 30 mei 2003 13:46 schreef blablable het volgende:
a.s. vrijdag is het zover...(6-6)
Ik hoop dat het lekker weer is!
Het is wel een raar idee hoor om te weten dat ik strax getrouwd ben...
Ik ben net even in mijn pauze naar een kantoorboekhandel geweest en ben daar geslaagd voor een cadeau voor de getuigen. We hebben vier mooie pennen uitgezocht, welke gratis gegraveerd worden. Ik moet alleen nog even met de nagelstyliste bellen voor een afspraak en dan mag ik volgende week vrijdag mijn jurk passen, en de zaterdag erna ga ik naar de kapper en visagiste voor proefkapsel en make-up.
Nog maar 30 dagen te gaan en we zijn al best zenuwachtig. Ben zo bang dat er ook maar iets mis zal gaan. En hoe is het met de andere newly weds en soon-to-be-married stelletjes?
quote:Het ziet er goed uit!
Op vrijdag 30 mei 2003 13:46 schreef blablable het volgende:
a.s. vrijdag is het zover...(6-6)
Ik hoop dat het lekker weer is!
Het is wel een raar idee hoor om te weten dat ik strax getrouwd ben...
* dutchie en het mannetje gaan ter ere van hun 1e trouwdag lekker terug naar het restaurant waar we het gevierd hebben.
Weet iemand nog een leuk kadootje om aan het mannetje te geven ter ere van die speciale gelegenheid?
En sorry kan je niet helpen qua kado, ik weet nooit wat leuks.
quote:I know! Het gaat echt hard ja.
Op woensdag 4 juni 2003 21:52 schreef Karin het volgende:
Is dat alweer een jaar geleden dutchie? *bek openvalt smiley*
Sjees hee dat gaat snel!En sorry kan je niet helpen qua kado, ik weet nooit wat leuks.
Blablable, een hele fijne dag morgen. Geniet van ieder moment samen met je bruid en heel veel geluk samen.
quote:Hele mooie kaart!!!!!!
Op donderdag 5 juni 2003 13:33 schreef Tazz het volgende:
Nou, inmiddels liggen ze bij de meesten in de bus, en dus kan ik ook hier wel laten zien, hoe de trouwkaart eruit ziet:
[afbeelding]
En ik heet natuurlijk geen Mark.., maar ik zag deze op een site van een uitgever...
Verder is het bij ons ook zenuwachtig worden, nog maar 8 dagen....
quote:[quote:]
Op donderdag 5 juni 2003 16:10 schreef dutchie het volgende:
Hier nog even een linkje naar originele bruiloft
Is wel gesloten, maar wel leuk om even na te lezen.
Ja kijk, dat lijkt me nou ook hardstikke gaaf, maar heb je nu ook alle vliegtickets van je vrienden betaald? Want ik zou graaaag op een mooi eiland willen trouwen, alleen met de mensen die ik vaak en graag zie, dus geen 200 man ofzo. Maar je bent dan zoveel geld kwijt lijkt me.[/quote]
Hoi greesy,
Ik heb idd ook de vliegtickets van de anderen betaald (het is tenslotte ons idee...). Tja, het is niet goedkoop (reken maar zo´n 1000 euro per persoon), maar een beetje bruiloft in Nederland is dat ook niet, hoor! En mijn verloofde ( daar ben ik nog niet aan gewend, laat staan dat ik hem straks mijn man moet noemen!) en ik vonden het leuker om de mensen die echt dicht bij ons staan deze vakantie aan te bieden, dan 200 mensen een hapje en een drankje. Maar dat is ook omdat wij niet zo van grote feesten houden...
Een ex-collega vertelde mij trouwens dat ze altijd op Malta heeft willen trouwen (is alleen nog steeds niemand tegengekomen ). Als je daar naar toe gaat (of ergens anders wat dichter bij huis), kun je je gasten wel vragen om de reis en/of het verblijf zelf te betalen als kado aan jullie. Je nodigt toch alleen maar mensen uit waar je close mee bent, dus die willen dat dan vast wel doen!
quote:Ik hoop ook dat het mooi weer wordt... Alleen niet zo warm als ze nu voorspellen. Tegen de 30 graden. Geef mij maar een graadje of 21. Maar ja, we zien het wel...
Op vrijdag 6 juni 2003 10:27 schreef Tazz het volgende:
blablable, veel plezier vandaag.
Guitar_girl, nog 7 dagen voor jouw bruiloft (en mijn verjaardag).
Ik hoop dat je mooi weer hebt dan heb ik het waarschijnlijk ook
Minder dan 48 uur nog....
quote:Ej Ulx!! Jij ook al?
Op zondag 8 juni 2003 11:31 schreef Ulx het volgende:
Nog even wachten tot dinsdag, en dan ben ik getrouwd.Minder dan 48 uur nog....
quote:
Wow!!
quote:Waar trouw je, in Nederland of in het land van je aanstaande vrouw?
Alvast een fijne dag gewenst
quote:In Zürich.
Op zondag 8 juni 2003 13:29 schreef DuchessX het volgende:[..]
Waar trouw je, in Nederland of in het land van je aanstaande vrouw?
Alvast een fijne dag gewenst
Het weer lijkt ook te gaan meewerken: 32 graden, geen bewolking, weinig onweerrisico 's avonds en een beetje noordwestenwind.
Blij dat we niet besloten hebben om in wit/pak te trouwen.
Ja ja, ik heb er zin an.
quote:Geweldig, wat fijn dat het weer zo goed meewerkt!!! Ik wens jullie een onvergetelijke dag
Op zondag 8 juni 2003 14:19 schreef Ulx het volgende:[..]
In Zürich.
Het weer lijkt ook te gaan meewerken: 32 graden, geen bewolking, weinig onweerrisico 's avonds en een beetje noordwestenwind.
Ja ja, ik heb er zin an.
quote:*van stoel afvalt*
Wow
Heel, heel erg van harte enzo!!!
quote:Ulx!!! Wat leuk! Een hele fijne dag gewenst, geniet van elke minuut en van harte gefeliciteerd.
quote:Had je dit nou gepost nadat ik je gebeld heb om te weten wat voor weer het dus zou worden em welke kleren ik dus in zou pakken ... ?
Op zondag 8 juni 2003 14:19 schreef Ulx het volgende:[..]
In Zürich.
Ja ja, ik heb er zin an.
quote:Ervoor natuurlijk, Doc.
Op zondag 8 juni 2003 21:02 schreef Doc het volgende:[..]
Had je dit nou gepost nadat ik je gebeld heb om te weten wat voor weer het dus zou worden em welke kleren ik dus in zou pakken ... ?
Ik zie je wel verschijnen in je Hunter S. Thompson outfit.
(vanavond komen G, M, M en H al. Hopelijk houden we het rustig. Veel zin in een enorme kater morgen heb ik niet.)
Màn, het begint zowaar ergens op te lijken.
quote:Ulx, wat leuk! Van harte gefeliciteerd,
quote:
Op maandag 9 juni 2003 10:30 schreef Ulx het volgende:[..]
Ervoor natuurlijk, Doc.
Ik zie je wel verschijnen in je Hunter S. Thompson outfit.
(vanavond komen G, M, M en H al. Hopelijk houden we het rustig. Veel zin in een enorme kater morgen heb ik niet.)
Màn, het begint zowaar ergens op te lijken.
(Over 24 uur ben je getrouwd )
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 09-06-2003 13:30]
quote:Ha, alweer een!
Gefeliciteerd!
quote:Nog een paar uurtjes dus....
Ulco (en je kersverse echtgenote), van harte gefeliciteerd beiden.
Gezien de weersverwachting en de plaatjes van het stadhuis in Zurich welke je al eerder had geshowed neem ik aan dat het een fantastische dag geworden is.
Alleen jullie kleding, wat is het nu geworden, komt daar nog een kiekje van?
*zal*ik*ook*maar*eens*gaan*trouwen*dan?
quote:Jaaaaaaaa, klinkt leuk: ik ben altijd erg voor andermans' trouwdingussen
Op dinsdag 10 juni 2003 13:47 schreef Loedertje het volgende:
*denkt**zal*ik*ook*maar*eens*gaan*trouwen*dan?
ff wat anders. Ik ben opzoek naar iemand (een naaiatelier ofzo) in de omgeving Eindhoven die mijn trouwjurk kan verstellen (eventueel)
Het zit zo: ik laat mijn jurk maken in Schotland (waarom Schotland? omdat ze dat soort jurk hier nergens verkopen ) Alleen nu moeten dus de allerlaatste aanpassingen, een paar weken voor de bruiloft, in Nederland gedaan worden. Daarom ben ik dus opzoek.
Kan iemand me helpen?
Thx alvast
Oja, heb me al rot gezocht via internet en ben in Einhoven naar het Smidje geweest, maar die doen het dus niet. Ben een klein beetje ten einde raad...
quote:Een vriendin heeft haar trouwjurk laten vermaken in Best bij een dame die ze uit de Gouden Gids heeft geplukt. Nou weet ik niet hoe ze heet en ik kan het niet navragen (ivm reis om de werled van de vriendin in kwestie), maar misschien kun je de Gouden Gids eens proberen. Ik meen dat die dame ook aan tweedehands verkoop van bruidsjurken deed, dus het moet ergens te vinden zijn.
Op dinsdag 10 juni 2003 16:26 schreef Julynell het volgende:
Ulx en kersverse vrouw..van harte!Maak er wat moois van samen
ff wat anders. Ik ben opzoek naar iemand (een naaiatelier ofzo) in de omgeving Eindhoven die mijn trouwjurk kan verstellen (eventueel)
Het zit zo: ik laat mijn jurk maken in Schotland (waarom Schotland? omdat ze dat soort jurk hier nergens verkopen
) Alleen nu moeten dus de allerlaatste aanpassingen, een paar weken voor de bruiloft, in Nederland gedaan worden. Daarom ben ik dus opzoek.
Kan iemand me helpen?
Thx alvastOja, heb me al rot gezocht via internet en ben in Einhoven naar het Smidje geweest, maar die doen het dus niet. Ben een klein beetje ten einde raad...
Ulx is nu al getrouwd, hartstikke gefeliciteerd meneer en mevrouw Ulx, maak er iets fantastisch van
quote:wat was jij nog van plan?
Op dinsdag 10 juni 2003 18:12 schreef just me het volgende:
Shoot.. te laat![]()
quote:
Op dinsdag 10 juni 2003 18:42 schreef bixister het volgende:[..]
wat was jij nog van plan?
quote:Thx
Op dinsdag 10 juni 2003 18:08 schreef Barb het volgende:[..]
Een vriendin heeft haar trouwjurk laten vermaken in Best bij een dame die ze uit de Gouden Gids heeft geplukt. Nou weet ik niet hoe ze heet en ik kan het niet navragen (ivm reis om de werled van de vriendin in kwestie), maar misschien kun je de Gouden Gids eens proberen. Ik meen dat die dame ook aan tweedehands verkoop van bruidsjurken deed, dus het moet ergens te vinden zijn.
quote:Nog 2 daagjes en dan ben ik jarig
Op zaterdag 7 juni 2003 20:33 schreef Guitar_girl het volgende:[..]
Ik hoop ook dat het mooi weer wordt... Alleen niet zo warm als ze nu voorspellen. Tegen de 30 graden. Geef mij maar een graadje of 21. Maar ja, we zien het wel...
Morgenavond komt de ambtenaar wie mij en mijn verloofde in het echt gaat verbinden bij ons thuis langs om kennis te maken.
Hebben jullie ook van te voren kennis gemaakt met de ambtenaar?
As zaterdag ga ik mijn proefkapsel laten doen en een proef make-up wordt ook zaterdag meteen gedaan. ben erg benieuwd. Nog maar 23 dagen!!
quote:Tnx,
Op dinsdag 10 juni 2003 13:28 schreef DIGGER het volgende:
Dus Ulco is nu eindelijk een man gewordenUlco (en je kersverse echtgenote), van harte gefeliciteerd beiden.
Gezien de weersverwachting en de plaatjes van het stadhuis in Zurich welke je al eerder had geshowed neem ik aan dat het een fantastische dag geworden is.
Alleen jullie kleding, wat is het nu geworden, komt daar nog een kiekje van?
weer was inderdaad geniaal (32 graden, spatblauwe lucht, etc)
foto's en zo komen nog, ik heb ze nog niet allemaal binnen.
En het was GEWELDIG!!!!!
Later wellicht details
quote:Geweldig. Had ik dat geweten dan was ik ook voor mijn huwelijk gaan neuken.
Op woensdag 11 juni 2003 20:52 schreef Loedertje het volgende:
En hoe was de huwlijksnacht?
Voor mij zit het wachten er ook bijna op, nog 7 dagen, 2 uur en 30 minuten, en ik mag mezelf dan ook een getrouwde man noemen.
alles is gelukkig nu allemaal geregeld, wachten is het enige dat nu overblijft... nu maar hopen dat de zenuwen niet al te veel de overhand nemen.
quote:Alvast een hele fijne dag morgen, en maak je niet te zenuwachtig, nergens voor nodig, als de dag eenmaal begint gaat alles vanzelf.
Guitar_girl en henrylangendoen: 13 juni 2003
quote:Maar was je ook nuchter of denk je dat je het gezien hebt?
Op woensdag 11 juni 2003 19:36 schreef Doc het volgende:
Ik heb het met z'n eigen ogen gezien: Ulx is werkelijk getrouwd.
Wat geven Zwitsers eigenlijk als cadeau en wat hangt er aan eventuele tradities nog aan vast bij bruiloften, nog speciale dingen?
Nou Tazz een fijne verjaardag morgen en ik hoop ook voor jou mooi weer!
quote:Na een nachtelijke treinrit waar we het nodige aan alcohol geconsumeerd hadden (bier&wijn) kwamen om een uur of 8 in de ochtend in Zurich aan. Die "we" waren Nanno (een vriend van Ulx die hem net zoals ik ook al zo'n 15 jaar kent), Carine en ik. We waren compleet brak, want echt lekker of veel hadden we niet geslapen in de slaapstoelen, maar konden ons in het hotel direct op frissen (Nanno had niet gereserveerd maar kon gelukkig ook nog een kamer krijgen). Na lekker gedouched en ons omgekleed te hebben (ik in HST, F&LinLV outfit) konden we op weg naar het Paradeplatz. Onder een strakblauwe hemel en met 32 graden celcius was iedereen die er al stond al in een prima stemming. Na wat handjes schudden op weg naar het Stadthaus (2 minuten lopen), waar het Zwitserse deel (met een redelijk hoog Gothic gehalte) van de gasten zich bevond. Meer handjes schudden, zenuwachtig wachten, trouwplechtigheid om 11:11 (die in Zwitserland wat korter is dan de NLse variant; niets mis mee, want dat Zwitsers versta ik toch voor geen centimeter). Vervolgens naar een pleintje voor fotoos en champagne. Er was flink was champagne ingeslagen. En daar moest gebruik van gemaakt worden. De receptie duurde tot zo half twee of zo. Vanaf die tijd konden de gasten tot een uur of 4 kon doen wat ze wilden of ook gewoon mee naar het huis van het echtelijk paar. Na de nodige hoeveelheid (ik, en een aantal gasten van De Gollem -Ulx stamkroeg- die ook waren gekomen deden nog zo ons best) was er nog een doos van 6 flessen over. Nanno, Carine en ik besloten dat shoppen in de luxe winkelstraten van Zurich met champagne bij de hand een extreem goed plan was. Zo meanderend presentjes kopend voor het vrouwvolk dat nog thuis was (2 maal 2 dochters en de vrouw van Nanno) bereikte we het hotel.
Op donderdag 12 juni 2003 13:00 schreef DIGGER het volgende:[..]
Maar was je ook nuchter of denk je dat je het gezien hebt?
Wat geven Zwitsers eigenlijk als cadeau en wat hangt er aan eventuele tradities nog aan vast bij bruiloften, nog speciale dingen?
Daar aangekomen namen Carine en ik nog een bad (heerlijk als het buiten zo heet is) en verkleede ons voor de tweede keer die dag. Met Nanno afgesproken in de lobby en vervolgens weer gedrieen op weg naar het huis van Ulx en zijn ega. Daar was het al aardig druk en rond een uur of zes met de hele bende de bergen aan de rand van Zurich in. Een boswandeling van zo'n 15 minuten (stijl omhoog) bij een berghut aanbeland. Daar was de catering bezig met de maaltijd. Tap erbij, muziek erbij, rijen flessen wijn op de tafels buiten waaraan gegeten kon worden, een grote bak met water waarin dranken gekoeld lagen te wezen, en het feest kon beginnen. Na wat bier had ik mezelf een fles gin en een fles grafefruitsap toegeeigend die de hele avond niet van mijn zijde weken. In de heerlijke chaos die er volgde heb ik ook nog een speech gehouden en gewoon genoten van het feest.
We hebben uiteindelijk het hotel op wonderbaarlijke wijze nog bereikt. Om 8:00 wakker, om 9:45 opgestaan, kater starte om 10:00, om 10:15 uitgechecked, 10:30 wat boodschappem gedaan, om 11:00 in de trein naar Basel, om 10:30 eindigde de kater na de door mijn vrouw aangeschafde perzik yoghurt gegegeten te hebben, 12:00 overgestapt op de trein richting Amsterdam. Na een relaxde treinreis thuis gekomen. Meteen Ulx gebeld om mijn drie conclusies te melden:
1) Dat Zurich zeer zeer begrijpelijk volgens de Verenigde Naties Zurich de meest leefbare stad op aarde is: wat een fantastische stad is dat!
2) Dat zijn vrouw leuk is dat wist ik al, maar ook de vrienden/vriendinnen/familie van zijn vrouw zijn cool
3) Dat ik van hem hou (uiteraard op een zeer macho en heteroseksuele manier )
Coda:
Vanochtend met Carine met de auto naar Haarlem gereden om de kinderen op te halen. We hadden met m'n moeder -Myrthe en Rosa hadden bij mijn ouders gelogeerd- afgesproken bij mijn zusje zodat we allen het pasgeboren neefje, dan wel kleinkind, konden zien, die gisteravond geboren was...
quote:Nou het is in ieder geval mooi weer. Waarschijnlijk ben je nu al getrouwt. Ik ben zeer nieuwsgierig naar het verslag.
Op donderdag 12 juni 2003 15:49 schreef Guitar_girl het volgende:
Bedankt allemaal. Vandaag jurk wezen halen en die hangt nu mooi op zolder.. Ben nog niet echt zenuwachtig, ik heb er gewoon enorme zin in!! Gezonde spanning noemen ze dat toch..Nou Tazz een fijne verjaardag morgen en ik hoop ook voor jou mooi weer!
Mijn jurk is als het allemaal goed gaat a.s. maandag pas af en vanaf dat moment moet ik nog druk op zoek naar een kapper. Ik zat namelijk te wachten totdat de sluier klaar zou zijn, maar die vrouw die het allemaal voor mij maakt, schiet niet echt op. Hopelijk zijn er nog kapsters die anderhalve week van tevoren nog aan een proefkapsel en trouwkapsel beginnen.
Ik heb trouwens besloten om mijn make-up lekker zelf te doen. Een tijdje terug had ik een proef make-up bij Douglas laten doen, maar ik kwam er vandaan als een prosituee. Normaal gesproken heb ik ook niet zoveel oorlogskleuren op mijn ogen en geen dikke laag make-up, dus waarom zou ik dat op de grote dag wel willen?
Er moet nog een aantal zaken geregeld worden en daar hebben we nu een checklist van opgesteld:
- Fotolocaties doorgeven aan fotografe + draaiboek van de dag
- Chauffeur draaiboek doorgeven van de dag zelf
- Slaapvriendje moet nog schoenen en overhemd kopen
- Laatste loodjes trouwjapon (hopelijk a.s. maandag)
- Proefkapsel + bruidskapsel: kapper zoeken
- Cadeautjes kopen voor getuigen en ceremoniemeester
- Alle reserveringen nog een keer checken
- Nog niets gehoord van de ambtenaar van de burgerlijke stand....
Gelukkig hebben we de trouwerij in 2en verdeeld zodat we op de dag zelf ook niet nog eens het feest hebben. Eerst lekker trouwen op donderdag, dan 2 dagen in bed liggen en zaterdags het grote feest! Ik heb er erg veel zin in en dacht dat ik nooit zenuwachtig zou gaan worden. Helaas, de bibberitis beginnen nu te komen en ik maak me nu toch wel even een beetje ongerust of alles op tijd gaat lukken.
Vandaag heb ik een spandoek gemaakt voor Slaapvriendje. Als hij dan smorgens wordt opgehaald door de chauffeur dan is mijn spandoek met lieve tekst het eerste wat hij ziet. Hopelijk is hij niet zo nerveus dat ie dat ding helemaal over het hoofd ziet (2 meter breed x 90 cm hoog), want anders is al mijn werk voor niks geweest
Iedereen hier die onlangs is getrouwd, van harte gefeliciteerd. Degenen die zeer binnenkort gaan trouwen, veel succes met de voorbereidingen.
Jompels,
Slaapmeisje
Afgelopen zaterdag naar de kapper geweest en ik kwam daar dus als een echte bruid de winkel weer uitlopen. Ik heb helemaal niet zulk lang haar maar zoals hun het hebben opgestoken, met alleen mijn eigen haar!!!, leek het wel of ik veel meer haar heb!
Daarna met mijn kapsel door naar de visagiste en daar kwam ik zowaar als een heel mooi prinsesje de toko uitlopen. Heel subtiel opgemaakt en heel natuurlijk. Geen poespas dus.
Al met al erg blij dus, wat rest is wachten, nog maar 18 dagen maar volgens mij gaan dat 18 zenuwachtige dagen worden.
quote:gefeliciteerd met jullie ondertrouw Tazz en eet smakelijk vanavond
Op maandag 16 juni 2003 12:34 schreef Tazz het volgende:
* Tazz gaat over een uurtje in ondertrouw, en gaat daarna op de toekomstige feestlokatie alvast het menu uit proberen..![]()
quote:Dank je wel. Dat is zeer zeker gelukt..
Op maandag 16 juni 2003 14:33 schreef just me het volgende:[..]
gefeliciteerd met jullie ondertrouw Tazz en eet smakelijk vanavond
quote:Oh, mijn oude buurjongen trouwt ook de 20e.
Op woensdag 18 juni 2003 15:50 schreef lzandman het volgende:
Nou, nog twee daagjes en dan ga ik trouwen (vrijdag 20e)... Ben nog niet zenuwachtig, maar dat komt misschien nog
quote:15:55... Check... Nog niet zenuwachtig
Nou, nog twee daagjes en dan ga ik trouwen (vrijdag 20e)... Ben nog niet zenuwachtig, maar dat komt misschien nog
Hier is 'ie dan eindelijk
quote:Gefeliciteerd, en veel
quote:heel veel geluk samen en dat het een mooie dag mag worden.
Op vrijdag 20 juni 2003 09:22 schreef lzandman het volgende:
Okee, ik naar naar mijn lief toe... Wow... Dit is gewoon mijn trouwdag. Kan het bijna niet gelovenWish me luck!
ik heb vorige week een bruiloft gehad van mijn zwager en schoonzusje twas errug gezellig,nog ff dan gaat mijn vriendin trouwen 25-7 maar eerst krijgt ze nog een vrijgezellen party
Nog even een kleine update: Mijn jurk hangt mooi te wezen bij mijn ouders thuis. Het is echt een plaatje geworden hoor en ik ben dan ook erg benieuwd naar alle reacties! Dinsdag ben ik naar de kapper geweest voor een proefkapsel en dat was erg mooi geworden. Gelukkig niet al te suikerspinnerig, maar gewoon chique de friemel. De buurvrouw van mijn moeder is visagiste en die gaat mijn make-up doen. Vrijdagavond ga ik nog wel even voor een proefmake-up en dan is dat ook eindelijk geregeld (beter laat dan nooit!).
Tjonge, de zenuwen beginnen nu toch wel te komen hoor. Gisteravond gingen we nog naar de fotografe om de laatste dingetjes door te spreken en ik moest ineens huilen. Ik snap er zelf ook helemaal niks van, maar ik liep gister al de hele dag met een brok in mijn keel en een steen in mijn maag. Vandaag gaat het gelukkig alweer heel wat beter.
Waar heb ik het meeste zin in? Ik weet het niet zo goed. De donderdag is natuurlijk een hele mooie dag omdat we dan gaan trouwen en het heel relaxed houden. De zaterdag is het grote feest waar ik zowat mijn hele leven naar toe heb geleefd. Er komen ongeveer iets meer dan 100 mensen, dus nog best veel. Het allerleukste vind ik denk ik de bruidssuite. Er zit namelijk een jacuzzi in en dan kunnen Slaapvriendje en ik nog even lekker nagenieten van de overweldigende dagen met een glas champagne in de hand. Ik ben toch zo blij dat we de bruiloft in 2en hebben gesplitst. Zo hebben we tenminste zelf ook nog iets aan het feest en kunnen we de tijd nemen om overal van te genieten.
Jompels,
Slaapmeisje
quote:Leuk is dat he zoals die kapsters er iets moois van weten te maken. Ook ik heb haar tot op mijn schouders, maar ze had het zo mooi opgestoken dat het net leek alsof ik een enorme mooie bos met haar had.
Op maandag 16 juni 2003 11:03 schreef Little-Angel het volgende:
Ik ben afgelopen vrijdag mijn jurk wezen passen en deze wordt nog iets ingenomen en 26 juni mag ik hem opnieuw passen en als alles dan goed zit mag ik hem mee naar huis.Afgelopen zaterdag naar de kapper geweest en ik kwam daar dus als een echte bruid de winkel weer uitlopen. Ik heb helemaal niet zulk lang haar maar zoals hun het hebben opgestoken, met alleen mijn eigen haar!!!, leek het wel of ik veel meer haar heb!
Daarna met mijn kapsel door naar de visagiste en daar kwam ik zowaar als een heel mooi prinsesje de toko uitlopen. Heel subtiel opgemaakt en heel natuurlijk. Geen poespas dus.
Al met al erg blij dus, wat rest is wachten, nog maar 18 dagen maar volgens mij gaan dat 18 zenuwachtige dagen worden.
Heel veel plezier met de voorbereidingen en ik hoop niet dat je zenuwen je al te veel parten gaan spelen. Bij mij begonnen ze pas 1 week van tevoren (sinds gisteren dus). Het lijkt wel dat het pas echt begon sinds alles nu geregeld is. Nu we ons daar niet meer druk om kunnen maken, is het uit onze handen en nu beginnen de kriebels pas.
Waarom wilde ik ook eigenlijk gaan trouwen? Al die stress, zenuwen, geld en poespas? O ja, omdat ik ontzettend veel van mijn liefje houd en ik nog regelmatig vlinders in mijn buik krijg als ik hem na een lange dag werken weer zie Onze trouwdag wordt onze dag en dit neemt niemand ons meer af!
Jompels,
Slaapmeisje
quote:Snert, ben ik mooi een dag te laat
Op vrijdag 20 juni 2003 09:22 schreef lzandman het volgende:
Okee, ik naar naar mijn lief toe... Wow... Dit is gewoon mijn trouwdag. Kan het bijna niet gelovenWish me luck!
Lzandman, cruisemate!, GEFELICITEERD
Ik hoop; dat jullie een bijzonder bijzondere dag hebben gehad en dat jullie nu liggen uit te kateren, als je niet op reis bent.
Veel geluk saampjes
[edit typo]
Mijn zus is gisteren getrouwd, was erg leuk. Ik heb alleen nu zo'n kater
Ik heb 'm enigszins bijgewerkt, omdat mijn scanner niet zo goed is Beetje sepia enz. erover...
Ik heb nog maar 10 dagen te gaan. As donderdag 26 juni mag ik mijn jurk ophalen en dan is het alleen nog maar wachten. Volgens mij hebben getuigen, vrienden en de ceremoniemeester voor as zaterdag ons vrijgezellenfeest gepland staan want dat is het enigste weekend dat het nog kan. Ben benieuwd. Zijn er hier nog meer bruidegommen en bruidjes die al bijna aan de beurt zijn of die nog van alles aan het regelen zijn??
Voor ons komt de grote dag heeeeel erg dichtbij. Morgen nog de laatste dingetjes regelen en dan in de avond naar mijn ouders. Ondanks dat we al 5 jaar samenwonen vond ik het toch erg leuk om de nacht voor mijn trouwen bij mijn ouders te gaan slapen zodat Slaapvriendje me daar kan ophalen. Ik weet niet of ik echt zou kunnen slapen, maar waarschijnlijk lukt het me wel na een wijntje. Spannend zeg, het is bijna zover!
Jompels,
Slaapmeisje
quote:* Tazz ook bijna... (nog zo'n 6 weken...) Maar mijn neef en overburen trouwen aanstaande vrijdag.
Op dinsdag 24 juni 2003 08:25 schreef Little-Angel het volgende: Zijn er hier nog meer bruidegommen en bruidjes die al bijna aan de beurt zijn of die nog van alles aan het regelen zijn??
edit: ff url aangepast
[Dit bericht is gewijzigd door Tazz op 25-06-2003 11:57]
quote:Bedankt! Natuurlijk hadden we die foto niet vantevoren gemaakt. Dat zou niet leuk zijn, aangezien ik inderdaad haar trouwjurk nog niet mocht zien. De foto is onderdeel van de bruiloftsreportage die we 's ochtends hebben laten maken. De fotograaf heeft ervoor gezorgd dat de foto 's avonds klaar was, zodat we 'm aan het eind van de avond, geplakt op een bedankt-kaartje, konden meegeven aan onze gasten.
Op dinsdag 24 juni 2003 19:47 schreef Slaapmeisje het volgende:
Wat een prachtige foto Izandman!!! Hadden jullie deze foto vantevoren al gemaakt dan?
quote:Inderdaad bijna.. morgen de grote dag. Veel plezier toegewenst!
Op dinsdag 24 juni 2003 19:47 schreef Slaapmeisje het volgende:
Spannend zeg, het is bijna zover!
quote:Mooie foto's!!!!
Op vrijdag 27 juni 2003 22:04 schreef lzandman het volgende:
Zoals beloofd hier nog een linkje naar een flink aantal foto's van onze bruiloft.
Jompels,
Slaapmevrouw
quote:Mooi hoor. Originele kleur trouwjurk!
Op maandag 30 juni 2003 18:14 schreef Slaapmeisje het volgende:
Hier even twee foto´s van een dag om nooit te vergeten.
Werden jullie ook zogek van mensen die alleen maar vroegen of je al zenuwachtig was? Ik wordt hier echt knettergek van. Ik ben dan ook best wel zenuwachtig maar daar is niks van te zien.
Laat je niet gek maken hoor little-angel, jullie gaan een geweldige dag tegemoet. Wat het weer betreft hadden wij inderdaad flink mazzel met het zonnetje, maar die zal voor jullie vrijdag ook vast wel schijnen. Maak er wat moois van en geniet maar lekker van jullie dag!!!
Jompels,
Slaapmeisje
quote:Dank je wel! Jij mag dan wel de Koningin zijn, ik voelde mij die dag echt een prinsesje
Op dinsdag 1 juli 2003 15:19 schreef Koningin het volgende:
Slaapmeisje, wat een leuke foto's
En wat een leuke trouwjurk, heel apart hoor
Jompels,
Slaapmeisje
Alsnog gefeliciteerd voor beide
Effe vraagje:
Voor mij is het al heel lang duidelijk dat ik wil trouwen, mijn vriend begint nu langzaam te zwichten voor mij. En we zijn af en toe eens aan het praten over een bruiloft. Maar de financien spelen bij ons een grote rol. Ik wil nl. alles er op en eraan (kerk, gemeentehuis, jurk, auto, receptie, groot feest.........etc). Gemiddeld hoor/lees ik overal dat dat ongeveer ¤14.000 gaat kosten. We zijn niet arm, kunnen doen wat we willen, maar dat vind ik veel geld.
Hoe is dat bij jullie geweest?? (als jedat wilt vertellen)
Even op een rijtje wat ik wel heb:
Echte trouwjurk (collectie van verleden jaar = goedkoper dan nieuwe)
Pak bruidegom (geen officieel pak want dat kan je vaker aan)
Ringen (gekocht in R'dam bij Surinaamse juwelier, wel 14 karaats goud maar stukken goedkoper dan bij o.a. siebel/strego/nusselijn. Kijk ook eens in antwerpen, echt stukken goedkoper).
Trouwen in kerk (is burgelijk huwelijk, maar wel in mooie kerk, 2 vliegen in 1 klap)
Trouwschoenen (bij Taft voor 75 euro ipv 150 euro bij trouwwinkel)
Lingerie (Hunkemoller 50 euro, ipv bij trouwwinkel)
Kapper (incl proefkapsel en verven, naar kapsalon, 80 euro)
Visagiste (incl proefmake-up en wenkbrouwen eplieren, 35 euro)
Uitnodigingen (max 200 euro, weet niet meer precies)
Bloemist (still a suprise)
Schoenen bruidegom (gewoon bij schoenenwinkel gekocht)
Diner (ongeveer 750 euro denken we)
Fotograaf (675 euro)
Trouwauto Mercedes Cabrio (schoonvader zijn auto, kosten = benzine)
In totaal zijn wij rond de 5000 euro maximaal kwijt.
Je kan het zo gek maken als je zelf wilt. Wij zijn heel selectief geweest in het uitnodigen van mensen en wat we wel en niet wilden. Wij geven ook geen receptie maar gaan alleen dineren met ouders, grootouders en getuigen. Je moet soms even zoeken maar vaak vindt je de leukste dingen voor vrj weinig geld.
quote:Ja, je moet dus gewoon selectief te werk gaan denk ik.
Op woensdag 2 juli 2003 12:53 schreef Little-Angel het volgende:
Heel verhaal
Voor mij betekent de kerk weer net wat meer als voor de wet trouwen, daarom doen wij dat stukje gratis bij de gemeente. Maar de kerk is juist voor ons belangrijk. Dat is ook de dag van het feest dan.
Je hebt inderdaad gelijk: ieder zijn eigen bruiloft natuurlijk!
quote:No Nick lievurdh!!!
Op dinsdag 1 juli 2003 16:59 schreef No Nick het volgende:
WOW!
Wat een prachtjurk voor een pracht Slaapmevrouw!Alsnog gefeliciteerd voor beide
quote:Ik trouw zelf dan over 6 weken en komen erachter dat het best wel wat kost zo'n dag. We zitten nu iets boven ons budget, maar hebben niet zo'n hoog bedrag als wat je noemt. We hebben eerst erg lang getwijveld wat we wilden. Intiem diner voor een selectief gezeldschap, receptie of een groot feest. Inmiddels toch voor het laatste besloten en dat is toch ong. 1/3 van het budget geworden. Voor de rest is kijken wat je wilt, en dan proberen het voor het laagst mogelijk bedrag te vinden.
Op woensdag 2 juli 2003 12:39 schreef Koningin het volgende:
Effe vraagje:
+verhaal
vb1 Een DJ via zo'n bruidsblad is zo'n 800 euro. "Onze"DJ die we nu hebben, doet het voor 300 en ziet er net zo goed uit!
vb2 de trouw auto kost via een officieele trouwautoverhuurbedrijf circa 500 euro voor 4 uur. Nu hebben we dezelfde auto, via internet bij een hobbist die ze ook verhuurt voor 180 euro voor 8 uur...
Zo kun je je kosten aardig drukken. (op andere onderdelen meer uitgeven dan verwacht). Pak had ik gedacht voor 200 euro excl stropdas en overhemd e.d. te kopen (maar dat is 400 geworden, maar is ook veel mooier als pak van 200).
En zou valt er veel te besparen. We zitten nu totaal rond de 8000 euro ..
quote:8000 euro vind ik nog wel te doen hoor.
Op woensdag 2 juli 2003 19:25 schreef Tazz het volgende:[..]
Ik trouw zelf dan over 6 weken en komen erachter dat het best wel wat kost zo'n dag. We zitten nu iets boven ons budget, maar hebben niet zo'n hoog bedrag als wat je noemt. We hebben eerst erg lang getwijveld wat we wilden. Intiem diner voor een selectief gezeldschap, receptie of een groot feest. Inmiddels toch voor het laatste besloten en dat is toch ong. 1/3 van het budget geworden. Voor de rest is kijken wat je wilt, en dan proberen het voor het laagst mogelijk bedrag te vinden.
vb1 Een DJ via zo'n bruidsblad is zo'n 800 euro. "Onze"DJ die we nu hebben, doet het voor 300 en ziet er net zo goed uit!
vb2 de trouw auto kost via een officieele trouwautoverhuurbedrijf circa 500 euro voor 4 uur. Nu hebben we dezelfde auto, via internet bij een hobbist die ze ook verhuurt voor 180 euro voor 8 uur...Zo kun je je kosten aardig drukken. (op andere onderdelen meer uitgeven dan verwacht). Pak had ik gedacht voor 200 euro excl stropdas en overhemd e.d. te kopen (maar dat is 400 geworden, maar is ook veel mooier als pak van 200).
En zou valt er veel te besparen. We zitten nu totaal rond de 8000 euro ..
Jullie een geweldige dag toegewenst!
quote:Alles wordt duur zodra je het woordje 'trouwen' laat vallen. Als je het kapitaal ervoor (over) hebt is dat niet erg, maar als je wat zuiniger moet begroten moet je of heel creatief zijn of met minder genoegen nemen.
Op donderdag 3 juli 2003 08:27 schreef Koningin het volgende:[..]
Die trouwauto's zijn ook belachelijk duur zag ik......
Ik had mijn trouwkleding in ieder geval spotgoedkoop. Ik heb het zelf ontworpen en ben met een vriendin, die coupeuse is, stof wezen halen. Ze heeft hem verder helemaal gratis voor me gemaakt, inclusief assecoires. Ik was ongeveer 160 euro kwijt, all-in. Mijn man kreeg zijn pak van zijn ouders.
De ringen heb ik ook zelf ontworpen, die waren ook wel duur, maar in ieder geval zeer origineel. Het bruidsboeket... ik ben gewoon de dag voor het trouwen naar de bloemist gegaan en heb 50 langstelige rode rozen besteld. Zonder het woord trouwen te gebruiken. De bloemist had ze de dag erop keurig bijeengebonden met een mooi lint. Voor 35 euro was ik klaar.
De uitnodigingen hebben we ook zelf gemaakt en afgedrukt op mooi, zwaar geschubt papier. Scheelt ook een slok op een borrel. Een inktcartridge en papierkosten. De DJ was een vriend. Die werd boos toen we vroegen wat we hem moesten betalen.
O ja, en trouwauto deden we niet aan. Dat vinden wij (let wel: WIJ) onzin. Dus we hadden gewoon onze eigen auto. Uiteraard is het heel leuk als mensen daar iets bijzonders van willen maken, maar die behoefte hadden we niet zo.
En de bruidstaart... daar hebben mensen het nu nóg over. Aangezien ik al kinderen had toen ik ging trouwen en er verder een aardige partij kinderen aanwezig zouden zijn hebben we een meerlagige taart laten maken van snoepgoed. Was heel erg leuk en de kosten waren 25 euro.
De locatie was ook bij vrienden die een horeca gelegenheid hebben. De locatie hoefden we dan ook niet te huren en voor de prijzen van het diner en de drankjes op het feest hebben we een mooie deal kunnen maken. Niemand is iets te kort gekomen die dag en we waren gewoon niet meer dan 3500 euro in totaal ongeveer kwijt. Ik heb het nu wel over 7 jaar geleden.
Heb gister nog met mijn vriend gesproken en er komt schot in de zaak, dus misschien kom ik binnenkort met een mededeling.....
quote:Gelukkig ken ik iemand met een BMW 7-serie en dat was dan ook onze trouwauto
Op donderdag 3 juli 2003 08:27 schreef Koningin het volgende:Die trouwauto's zijn ook belachelijk duur zag ik......
quote:Ik ben niet arm, kan doen wat ik wil, heb ongeveer 20.000 euro tegen m'n huwelijk aangesmeten en heb er geen fractie van een seconde spijt van gehad.
Op woensdag 2 juli 2003 12:39 schreef Koningin het volgende:We zijn niet arm, kunnen doen wat we willen, maar dat vind ik veel geld.
Hoe is dat bij jullie geweest?? (als jedat wilt vertellen)
Maar bij die 20.000 moet ik wel een aantal kanttekeningen plaatsen:
- Honeymoon was 3 weken Ierland, nou niet echt het goedkoopste land dat er te verzinnen viel
- Heb van m'n ouders/schoonouders nogal wat zaken gehad, dus niet alles van die 20.000 kwam uit eigen zak.
- Sommige dingen hadden met gemak veel goedkoper gekund, maar ik we wilden nie top onze bruiloft beknibbelen.
Maar het allerbelangrijkste: We hebben er geen seconde spijt van gehad, alle gasten waren super positief over alles, geen enkele wanklank (ze zijn dan ook nogal in de watten gelegd) en als ik het overnieuw zou mogen doen, zou ik geen cent minder uitgeven.
Geld is op zo'n dag echt relatief, en ook erna.
Ik zou zeggen: Als je het kunt missen, beknibbel dan niet op je bruiloft.
quote:Zo te horen duw je hem als ie niet zelf over de brug komt binnenkort gewoon zelf op de knieen
Op donderdag 3 juli 2003 10:57 schreef Koningin het volgende:Heb gister nog met mijn vriend gesproken en er komt schot in de zaak, dus misschien kom ik binnenkort met een mededeling.....
De fotograaf was behoorlijk prijzig, maar ik vind dat je niet kunt beknibbelen op dit soort zaken omdat de fotos je hele leven meegaan. Verder is mijn vriend (of moet ik nu man zeggen?) zelf muzikant en we hebben heel veel muzikanten in onze vriendenkring, dus je kunt niet met een lullige 3-mansformatie aan komen zetten op je trouwfeest. Het was het geld dubbel en dwars waard, want het was echt een superfeest en zelfs mannen die al 10 jaar niet meer hadden gedanst stonden te swingen
Jompels,
Slaapmeisje
quote:Als ie op zijn knieen gaat zeg ik nee, want dat vind ik vreselijk, waarom weet ik niet precies, is persoonlijk. (Gelukkig weet ie dat ook).
Op donderdag 3 juli 2003 13:36 schreef DIGGER het volgende:[..]
Zo te horen duw je hem als ie niet zelf over de brug komt binnenkort gewoon zelf op de knieen
20.000 euro is wel veel (Ierland is wat dat betreft ook een foute keuze.... ). Ik vind het gewoon grote bedragen, ik ga zeker ook niet op iedere cent kijken hoor. Maar sommige zaken kun je makkelijk goedkoper doen.
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 13:32 schreef DIGGER het volgende:
Geld is op zo'n dag echt relatief, en ook erna.Ik zou zeggen: Als je het kunt missen, beknibbel dan niet op je bruiloft.
quote:Het is zeker veel geld (of het nu 5000 of 20000 euro is) het moet wel enigzins betaalbaar blijven. We hebben een jaar geleden een begroting gemaakt van zo'n 6000/7000 euro (wat we in een jaar tijd zonder al te veel moeite konden sparen). Sommigen zullen er misschien geld voor lenen oid, maar dat doe ik wel voor een auto ofzo... voor trouwen wilde ik niet lenen. Door wat tegenslagen (werkloos en budgetoverschrijding) leek of we dit niet zouden halen, maar als alles goed gaat, wordt alles netjes betaald zonder schulden..
Op donderdag 3 juli 2003 15:09 schreef Koningin het volgende:Ik vind het gewoon grote bedragen, ik ga zeker ook niet op iedere cent kijken hoor. Maar sommige zaken kun je makkelijk goedkoper doen.
quote:Little Angel, een heeeeele fijne dag gewenst. En veel geluk voor jullie tweeen
Little Angel & vriend: 4 juli 2003
Afgelopen donderdag middag had ik een afspraak bij de visagiste voor het epileren van mijn wenkbrauwen en 's avond heb ik maar liefst 2 en een half uur bij de nagelstyliste gezeten eer ik klaar was. Ik was onwijs zenuwachtig en dacht dat een glas wodka me wel in slaap kon krijgen, dus niet. Ik lag om twaalf uur in bed en was ieder uur wakker.
Uiteindelijk ben ik er maar om 06.00 uur vrijdagochtend uit gegaan. Ik stond al om 08.10 bij de kapper die pas om 08.30 open ging, gelukkig was ik ruim optijd want binnen no time stonden er nog vijf mensen en nu was ik lekker als eerste aan de beurt. Om 10.00 uur was ik bij de visagiste en om 10.30 uur was ik thuis mijn lingerie en kousen aan het aantrekken. Mijn ouders wonen aan de overkant en dus ben ik in mijn badjas de straat overgelopen. Mijn jurk had ik om 11.30 uur aan en toen was een kwestie van wachten. De fotograaf was er om 12.00 uur en om 12.30 uur was daar eindelijk mijn verloofde. Er werden een aantal foto's genomen en om 13.00 uur vetrokken we richting de kerk (burgelijk huwelijk). Daar aangekomen met de prachtige cabrio Mercedes van mijn schoonvader (kap toch maar dicht tot bij aankomst) was het net half twee en weer werden er foto's genomen. Eindelijk was het twee uur en zat iedereen al in de kerk te wachten op ons. Op de muziek van Do (Heaven, langzame versie) liepen we naar voren en begon de huwelijksvoltrekking. Na een half uur gaven wij ons JA woord en werd het trouwboekje getekend terwijl op de achtergrond het nummer "Things will never be the same again" van Melanie C Ft. Lisa Lopez draaide. En toen was het tijd voor feliciteren en dit gebeurde op muziek van Sade (titel is me ontschoten, maar het gaat als volgt "There must have been an angel by my side....). Na het voltrekken van het huwelijk en het in ontvangst nemen van felicitaties werd er in de kerk zelf nog een groepsfoto gemaakt (het regende buiten) en daarna vertrokken wij met de fotograaf naar het Broersepark (amstelveen) waar we de foto's hebben gemaakt. En het was droog. Iedere keer als we buiten kwamen was het droog en zodra we binnen waren regende het. Toen de foto's waren gemaakt zijn we naar mijn ouders gegaan waar we werden opgewacht en rijst over ons heen kregen gegooid en hebben we nog even wat gedronken en gesnackt en om 18.00 uur zaten we bij ons restaurant aan een heerlijk diner. Om 22.30 gingen we richting huis waar we nadat we ons bed hadden ontdaan van rijst en de cadeautjes hadden opengemaakt in een hele diepe slaap zijn gevallen.
Al met al een hele mooie dag, waar ik zeker met heel veel plezier de rest van mijn leven o terug zal kijken.
quote:Onze fotografe koste ... schrik niet... 2150 pleuro. Hiervoor hebben wij dan wel 90 foto´s, een prachtig fotoboek gemaakt van een oud motorjack, alle fotos op een CD-Rom zodat we zelf voor evt. nabestellingen kunnen zorgen, 2 x selectie van foto´s in een mooi mapje voor de ouders (6 stuks per mapje) en een hele mooie bewerkte uitvergrote foto (foto art). De fotografe was vanaf 12.00 uur tot 18.30 in ons midden.
Op maandag 7 juli 2003 15:41 schreef jellyrose het volgende:
Ik las net dat een fotograaf meer dan 500 euro kost?? Kan iemand me vertellen wat je daarvoor krijgt? ..vind het wel een beetje erg prijzig..
Het schijnt dat er voor een bruidsreportage toch een ander soort papier wordt gebruikt om op af te drukken, verder is het maken van zo een fotoboek een behoorlijk karwei waar heel veel uurtjes in gaan zitten.
Je kunt het natuurlijk voor veel minder doen bij een standaard fotograaf, maar wij hebben juist voor deze gekozen omdat ze niet traditionele fotos maakt. Een bruidsreportage in een mooi boek gaat een heel leven lang mee en wij vonden het dan ook erg belangrijk dat dit een supermooie reportage zou gaan worden. Ieder zijn/haar keuze natuurlijk
Wat wel heeeeel belangrijk is bij het uitzoeken van een fotograaf is of het klikt met die persoon. Zij/hij is er bijna de hele dag bij en loopt constant om je heen te rennen. Tijdens de aparte bruidsreportage stelde zij ons erg op ons gemak zodat we niet met van die gespannen smoeltjes op de gevoelige plaat werden vastgelegd. We hebben gewoon een hoop lol gehad en vonden het echt een aanvulling op de rest van de activiteiten van die dag.
Jompels,
Slaapmeisje
quote:Holy sock..
Op maandag 7 juli 2003 22:52 schreef Slaapmeisje het volgende:[..]
Onze fotografe koste ... schrik niet... 2150 pleuro.
Maar ja, als ik dan lees wat jullie ervoor krijgen dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.. maar toch. Jeetje. Ik sta geloof ik even met stomheid geslagen.. Ik vind het echt ontzettend veel geld!!
Ik had het er gisteren met vriendlief over en die schrok zich al een ongeluk toen ik 500 euro noemde. Hm.. nou. Het onderwerp "fotograaf" zullen we dus nog maar eens goed moeten uitpluizen.
We hebben het in totaalvoor 800 euro, met een mooi album (zal ffies kijken voor een fototje oid) met ruim 60 foto's in verschillende formaten en stylen (waaronder bruintinten, zwart/wit) ook wordt er iets speciaals gemaakt van het boek (doorkijkjes etc.). Ook hebben (net als slaapmeisje) een boekje met een aantal foto's voor de ouders). Al met al is het best een hoop geld, maar als je ziet wat je er voor krijgt, is het wel waar voor je geld.
Misschien toch maar weer het budget verhogen *zucht*
Wat je allemaal wel niet over moet hebben voor "je mooiste dag"
quote:Ach, alles is relatief, als je in je auto geen 1.8 maar een 1.6 motor neemt, scheelt het je ook zoiets, tis maar waar je prioriteit ligt.
Op dinsdag 8 juli 2003 09:17 schreef jellyrose het volgende:[..]
Holy sock..
Maar ja, als ik dan lees wat jullie ervoor krijgen dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.. maar toch. Jeetje. Ik sta geloof ik even met stomheid geslagen.. Ik vind het echt ontzettend veel geld!!
Was zelf een kleine 1500 Euro kwijt, fotograaf van 11 - 16 uur bij ons, boek met een foto of 100, deels sepia, nabestellingen via fotograaf, negatieven krijgen we pas na 5 jaar (en daar moetje dan zelf om vragen).
Maar voor diegenen die nog gaan trouwen: je ziet dus dat zo ongeveer alles mogelijk is en dat voor ieders wens/budget wel wat te vinden is.
quote:Gelukkig wel!
Op dinsdag 8 juli 2003 13:29 schreef DIGGER het volgende:[..]
Maar voor diegenen die nog gaan trouwen: je ziet dus dat zo ongeveer alles mogelijk is en dat voor ieders wens/budget wel wat te vinden is.
Little Angel, heb je al wat foto's voor ons van vorige week??
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 14:59 schreef Little-Angel het volgende:
Helaas heeft niemand van de genodigden foto's gemaakt en zal ik en alle anderen nog ongeveer drie weken moeten wachten tot de foto's klaar zijn.
quote:Hiero alles goed, we (lees ik) begint al een klein beetje zenuwachtig te worden. Ben al een beetje rekening aan het meehouden dat ze waarschijnlijk aanstaande zaterdag mijn vrijgezellendag wordt. Dit heeft een beetje met de vakanties van de diverse vrienden te maken. Maar verder loopt alles op rolletjes, ben sinds vandaag de zonnebank specialist in de stad aan het sponseren.
Op maandag 14 juli 2003 21:05 schreef sjak het volgende:
Oef, wachten op foto's is nooit leuk.
Hoe is het verder met alle trouwlustigen???
quote:Gaat wel. Nog 2,5 maand als alles goed gaat en dan vertrekken we naar Curaçao om te trouwen...
Hier is een pasgetrouwde en zeer gelukkige vrouw die zich weer eens even meld.
Voor iedereen die nieuwsgierig is naar onze trouwdag (helaas nog steeds geen foto's) is er een site met daarop ons verslag vanaf het aanzoek tot de echte trouwdag aantoe.
www.trouwshop.nl , zoeken op "trevor" en onderaan vind je het verslag van de aanloop tot aan 30 juni. Boven het grote plaatje met giraffen vind je het trouwverslag.
quote:Goed
Voor zover de update van Julynell
quote:In Schotland voor je jurk? Dat moet dan wel iets speciaals zijn
Op dinsdag 15 juli 2003 14:17 schreef Julynell het volgende:[..]
Goed
Hoewel het nog een tijdje duurt (10 mnd ong).
We hebben de zaal besproken, het gemeentehuis, de band, de fotograaf.
En ik ben een paar weken geleden in Schotland geweest voor mijn jurk.
In Oktober moet ik terug voor de eerste keer passen.
Dan in Januari en April nog terug en in April kan ik dan mijn jurk meenemen
Het is echt mijn droomjurk![]()
Voor zover de update van Julynell
quote:Is inderdaad geen jurk die je hier in Nederland kan kopen. Kan natuurlijk een jurk laten maken, maar ja, dit was makkelijker.
Op vrijdag 18 juli 2003 08:27 schreef Koningin het volgende:[..]
In Schotland voor je jurk? Dat moet dan wel iets speciaals zijn
Hoe kom je bij Schotland?
Omdat ik A) nogal huiverig ben om mijn eigen maten te nemen, je doet al gauw iets fout en B) mijn jurk perfect wil hebben ben veeleisend heb ik besloten zelf naar Schotland te gaan.
Overigens was mijn aanstaande degene die me attent maakte op de site. Verder weet hij helemaal niet welke jurk ik uitgekozen heb enzo
Is een site vol keltische jurken toch?
Je zou glijk ook een plaatje kunnen linken van de jurk die het worden gaat (of er het meest op lijkt) mits je vent dat maar niet te zien krijgt natuurlijk.
quote:Haha, daar is dus het probleem. Mijn vent waart ook rond op Fok!
Op vrijdag 18 juli 2003 13:14 schreef DIGGER het volgende:
Ik denk dat ik weet welke site je bedoelt, weet het adres alleen niet.Is een site vol keltische jurken toch?
Je zou glijk ook een plaatje kunnen linken van de jurk die het worden gaat (of er het meest op lijkt) mits je vent dat maar niet te zien krijgt natuurlijk.
En idd, is die site met keltische jurken
M'n vrouw heeft echter besloten in een Engelse jurk te trouwen, en ik heb er niks over te klagen gehad, de jurk stond haar fantastisch.
quote:Je zult inderdaad nog ff geduld moeten hebben
Op vrijdag 18 juli 2003 17:14 schreef DIGGER het volgende:
Ja dat is 'm ja, erg mooie exemplaren staan er tussen. Ben wel heel benieuwd naar het eindresultaat, maar dat kan dus pas achteraf begrijp ik ivm een meelezende man.M'n vrouw heeft echter besloten in een Engelse jurk te trouwen, en ik heb er niks over te klagen gehad, de jurk stond haar fantastisch.
Een engelse jurk..echt een uit vroeger tijden of was ie wel nog een beetje modern?
Daar staan een paar foto's van de dag (link brengt je meteen naar de goeie post).
quote:Je linkje werkte niet helemaal goed, maar heb de foto's toch terug kunnen vinden.
Op maandag 21 juli 2003 12:57 schreef DIGGER het volgende:
Trouwen enzo (deel 8)Daar staan een paar foto's van de dag (link brengt je meteen naar de goeie post).
quote:Wat grappig, van deze site heb ik mijn eigen trouwjurk afgeleid. Hij is in Nederland nagemaakt en aanpast aan mijn eigen wensen (inclusief de kleur natuurlijk). Ergens in een eerder deeltje van Trouwen enzo gaf ik ook al de link naar deze prachtige website met jurken om van te smullen. Julynell, ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat en wens je alvast heel veel plezier met alle voorbereidingen
Op vrijdag 18 juli 2003 15:59 schreef Julynell het volgende:[..]
Haha, daar is dus het probleem. Mijn vent waart ook rond op Fok!
Dus helaas, ik kan je de link van de jurk niet geven.
Wel de algemen link van de site:
LindsayFleming bridal gownsEn idd, is die site met keltische jurken
quote:Thx!
Op zaterdag 26 juli 2003 19:45 schreef Slaapmeisje het volgende:[..]
Wat grappig, van deze site heb ik mijn eigen trouwjurk afgeleid. Hij is in Nederland nagemaakt en aanpast aan mijn eigen wensen (inclusief de kleur natuurlijk). Ergens in een eerder deeltje van Trouwen enzo gaf ik ook al de link naar deze prachtige website met jurken om van te smullen. Julynell, ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat en wens je alvast heel veel plezier met alle voorbereidingen
En ik heb er ook wel over gedacht om de jurk in Nederland te laten maken, maar dan moet je iemand vinden die van een plaatje af, patroon kan tekenen en alles en dat kost ook een hoop geld natuurlijk.
Bovendien vond ik dat de ontwerpsters de credits verdienen dus. En de jurk op zich is niet eens zo heel duur. Denk dat ik dat in Nederland ook wel kwijt zou zijn voor een beetje jurk.
Nu moet ik alleen nog jurken laten maken voor de vrouwelijke getuigen en het bruidsmeisje. We willen de getuigen ook in dezelfde stijl hebben als wijzelf
Mijn aanstaande regelt het voor de mannelijke getuige en het bruidsjongetje. Heb geen idee wat hij aan gaat trekken
Slaapmeisje, heb je ook foto's ergens staan van je jurk? Ben wel benieuwd
Ik heb er zin in, maar ik moet van mezelf ook nog wat afvallen. En de datum komt steeds dichterbij...
Hebben/hadden anderen dit probleem ook?
quote:
Op dinsdag 29 juli 2003 08:31 schreef Julynell het volgende:[..]
Slaapmeisje, heb je ook foto's ergens staan van je jurk? Ben wel benieuwd
Deze jurk was het uitgangspunt voor mijn ontwerp. Ik heb natuurlijk voor een andere kleur en ander materiaal gekozen waardoor het er toch heel anders uitziet. Trouwens, mijn jurk kostte maar 400 euro dus dat viel reuze mee.
De echte trouwfoto´s laten nog even op zich wachten (jammer, want daar staat mijn jurk er prachtig op) en ik kan even de fotos niet vinden die ik hier al eerder geplaatst had, vandaar nog maar een keertje
Hij is wel mooi Slaapmeisje
quote:Jeetje, dat duurt dan ook lang
Op woensdag 30 juli 2003 20:36 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tnx Julynell en Koningin. Ik draag never nooit iets wits, zelfs in de zomer draag ik het liefst zwart of paars. De jurk heb ik laten maken door een vrouwtje dat altijd voor ons muziektheatergezelschap onze kleding ontwierp en maakte, dus voor haar was het in een handomdraai voor elkaar. Vooral de achterkant was erg mooi met een rijgkoord door het lijfje. Helaas zijn de echte fotos van de fotograaf pas ergens in September beschikbaar (ze is dan pas klaar met ons boek)
En zo'n rijgkoord vind ik ook wel wat hebben, dat komt in mijn jurk ook
quote:* Tazz nog 2 weekjes voordat het zover is!!
Op dinsdag 29 juli 2003 09:03 schreef piglet het volgende:
Nog 10 weken en dan ga ik trouwen!
De volgende dag was mijn vriendin aan de beurt. Ze hadden haar fiets versierd, en ze moest hier half Apeldoorn mee door op weg naar de Apenheul. Na de apelheul is zij wezen steengrillen, en na een terrasje was ze weer thuis!
Vandaag nog gebeld door de fotograve, ons album was niet leverbaar, en nu hebben we een iets ander model... Verder zijn/gaan we iedereen nabellen, of de afspraken die afgelopen maanden zijn gemaakt, nog bekend zijn.....
Het grote aftellen is begonnen....
quote:Leuk joh, zo'n vrijgezellenfeest
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:30 schreef Tazz het volgende:[..]
[Tazz nog 2 weekjes voordat het zover is!!
]
Weer een tijdje niet online geweest, gelijk maar even een update van de afgelopen 2 weken. Op 18 juli heb ik mijn vrijgezellen feest gehad. Een paar van te voren werd ik naar een klant gelokt, waar ook de ceremoniemeester werkt, om een server te herstarten na werktijd. Aangezien ik hier regelmatig kom, zag ik er niet zo heel veel kwaad in, totdat de avond ervoor mijn vriendin komt, dat dit misschien wel een lokkertje is... 's ochtends zat ik ook al bij deze klant, en er loopt zo'n knakker 1 of ander software pakket te updaten.. ik was weer een beetje gerustgesteld want het leek me heel logisch dat hierdoor een herstart nodig was. Maar om 17.30 toen ik alle gebruikers eruit wilde gooien, was iedereen ineens erg langdradig. Na een helf uur, was duidelijk dat het wel eens wwat later kon worden, omdat ik zou worden meegenomen. We zijn die avond wezen karten en barbeque-en.De volgende dag was mijn vriendin aan de beurt. Ze hadden haar fiets versierd, en ze moest hier half Apeldoorn mee door op weg naar de Apenheul. Na de apelheul is zij wezen steengrillen, en na een terrasje was ze weer thuis!
Vandaag nog gebeld door de fotograve, ons album was niet leverbaar, en nu hebben we een iets ander model... Verder zijn/gaan we iedereen nabellen, of de afspraken die afgelopen maanden zijn gemaakt, nog bekend zijn.....
Het grote aftellen is begonnen....
Tazz, heel veel plezier nog de komende weken. Voorpret is halve pret duss... Geniet ervan!
quote:Dank je wel!!!!
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:45 schreef Julynell het volgende:[..]
Leuk joh, zo'n vrijgezellenfeest
Spannende tijd komt eraan dan. Ik heb gisteren naar Extreme bruiden zitten kijken op Yorin, maar dat doe ik maar niet meer
Daar word je niet echt vrolijk vanTazz, heel veel plezier nog de komende weken. Voorpret is halve pret duss...
Geniet ervan!
quote:Daar kiezen de mutsen de taart uit op wat ze denkt dat de gasten willen, idem met de drank etc. Kortom: Hoeveel indruk maak ik op m'n gasten met m'n bruiloft ipv. hoe wil ik mijn eigen bruiloft vieren.
Op vrijdag 1 augustus 2003 14:45 schreef Julynell het volgende:Ik heb gisteren naar Extreme bruiden zitten kijken op Yorin, maar dat doe ik maar niet meer
Daar word je niet echt vrolijk van
erg trieste mensen iig (heb de aflevering van vorige week gezien, niet die van deze week) waarvan eigenlijk het enige interessante was of ze over pak hem beet 5 jaar nog getrouwd zouden zijn of niet, maar goed, dat kom je nooit te weten.
Weer een klein update: Mijn vriendin is vandaag voor de laatste keer haar trouw jurk wezen passen, en deze zat perfect.... ze was ook heel erg blij, en had het liefst morgen al getrouwd....
Maar goed, nog 8 nachtjes slapen....
quote:Hopelijk voor jullie is de hittegolf dan al wat minder.
Op donderdag 7 augustus 2003 21:26 schreef Tazz het volgende:
Lijkt of met dit warme weer, er niemands hoofd naar staat, maar volgende week om deze tijd is het bijna zover
quote:Dat hopen we inderdaad... het is in korte broek al geen pretje, maar in pak...
Op vrijdag 8 augustus 2003 08:23 schreef Koningin het volgende:[..]
Hopelijk voor jullie is de hittegolf dan al wat minder.
quote:Hmm, donderdag 23 graden... klinkt veel beter..
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:21 schreef Tazz het volgende:maar het blijft tot woensdag warm... pfft...
( zie teletekst )
quote:De vooruitzichten worden met de dag beter... Iedereen zat er toch wel een beetje mee... Als het die dag rond de 30-35 graden zou zijn, dan drijf je weg in je pak...
Op zaterdag 9 augustus 2003 08:45 schreef Tazz het volgende:[..]
Hmm, donderdag 23 graden... klinkt veel beter..
quote:N u zels 22 graden, alleen meneer Paulusma tekende gisteravond wel wat donderwolkjes bij de vooruitzichten, dus hopelijk blijft het toch wel droog.
Op maandag 11 augustus 2003 08:40 schreef Koningin het volgende:
23 graden klinkt al veel beter ja.
Anders drijf je weg in je pak!
Mijn vriendin heeft nu al vakantie en kan dus de laatste dingen nabellen voor aantal en bevestiging. We hadden alleen nog steeds niets van de ambtenaar gehoord. Zij bellen, krijgt ze een nummer door van een ambtenaar, bellen en voicemail inspreken.. worden we terug gebeld, blijkt dat ze vrijdagmiddag op vakantie gaat, en wij een collega van haar krijgen..
Dus, straks maar weer met de gemeente bellen voor zijn nummer..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |