abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 mei 2003 @ 18:30:24 #1
53077 DroekesTijger
Ferocious Tiger
pi_10303351
Een mooi voorbeeld van drogredeneren:
quote:
Bron: Het belang van Limburg / Frontpage FOK!
08/05 Noors parlementair wil Nobelprijs voor vrede aan Bush en Blair geven
Jan Simonsen, een Noors parlementslid, heeft de kandidaturen van de Amerikaanse president George W. Bush en van de Britse premier Tony Blair ingediend voor de Nobelprijs voor de Vrede 2004. Simonsen wil Bush en Blair nomineren omwille van hun actie in Irak. Dat stond donderdag te lezen in de Noorse krant Verdens Gang (VG).
"Bush en Blair moeten beloond worden voor het feit dat ze het hebben aangedurfd een oorlog te beginnen tegen Irak zonder de steun van de Verenigde Naties", zo verklaarde Simonsen. Simonsen werd uit de (populistische) Vooruitgangspartij verwijderd en heeft nu als onafhankelijke zitting.

De parlementsleden en ministers van alle landen, de oud-verkozenen en bepaalde universiteitsprofessoren zijn bevoegd om een persoon of een organisatie te "nomineren". De prestigieuze prijs wordt traditioneel rond midden oktober uitgereikt door het Noorse Nobelprijs-comité. Toch heeft de kandidatuur van Simonsen betrekking op de editie van 2004 omdat de limiet om voor 2003 nog iemand te nomineren verstreken is op 1 februari 2003.
"Die oorlog heeft er zonder twijfel voor gezorgd dat talrijke mensenlevens werden gespaard", zo verklaarde Simonsen in het artikel. "Hij (de oorlog) heeft een catastrofe in het Midden Oosten verhinderd. Indien Saddam erin was geslaagd nucleaire wapens of andere massavernietigingswapens te ontwikkelen, dan had men in de regio binnen vijf of tien jaar een grote ramp kunnen beleven.

Ik kan me hier zo boos over maken!

Het idee alleen al! Stel dat de redenering waar is ("Die oorlog heeft er zonder twijfel voor gezorgd dat talrijke mensenlevens werden gespaard."), dan nog is dit geen reden om iemand te nomineren voor de nobelprijs voor de vrede. Vrede is vrede, en geen oorlog.

Andere meningen/reacties?

If it's not tied down, it's a cat toy.
pi_10303412
Iedere malloot kan voorgedragen worden voor een nominatie. Dus ik zou hier niet zoveel waarde aan hechten.
  donderdag 8 mei 2003 @ 18:33:33 #3
30919 mitt
Michael Corleone
pi_10303424
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:32 schreef calvobbes het volgende:
Iedere malloot kan voorgedragen worden voor een nominatie. Dus ik zou hier niet zoveel waarde aan hechten.
Idd..kan ook zeggen dat calvobbes genomineerd moet worden .
Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_10303446
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:30 schreef DroekesTijger het volgende:
Een mooi voorbeeld van drogredeneren:
[..]

Ik kan me hier zo boos over maken!

Het idee alleen al! Stel dat de redenering waar is ("Die oorlog heeft er zonder twijfel voor gezorgd dat talrijke mensenlevens werden gespaard."), dan nog is dit geen reden om iemand te nomineren voor de nobelprijs voor de vrede. Vrede is vrede, en geen oorlog.

Andere meningen/reacties?

Mja ik ben het wel een beetje met je eens maar om je hier nou boos om te maken..
Spookie is an EVIL WITCH, maar toch ook wel mijn lieve vrouwtje
pi_10303462
Och, als Arafat hem heeft gekregen...
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_10303482
Het is me nu al duidelijk waarom ze zo'n mannetje als Simonsen uit een partij kicken.

Koffi Anan was zo ongeveer de laaste die de Nobelprijs voor de vrede kreeg en 'm echt verdiende...

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  donderdag 8 mei 2003 @ 18:38:55 #7
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_10303542
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:35 schreef Strolie75 het volgende:
Och, als Arafat hem heeft gekregen...
My thought exactly.

Dat Arafat een terrorist is, is een feit, geen mening, dus waarom dat duo niet?

En of het krom is, ik vind van wel, maar niet krommer dan dat Arafat em kreeg.

donderdag 8 mei 2003 @ 18:41:07 #8
53077 DroekesTijger
Ferocious Tiger
pi_10303574
Als je het zo bekijkt;
Het zou me inderdaad niks verbazen als ze hem zouden krijgen, ook nog.

Op die manier gaat het prestigieuze van zo'n prijs er wel aan natuurlijk.

pi_10303621
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:38 schreef ExTec het volgende:

Dat Arafat een terrorist is, is een feit, geen mening, dus waarom dat duo niet?

Arafat heeft hem gekregen toen die samen met Rabin druk bezig was vrede te stichten daar. Nu zou die hem ook niet meer krijgen.
  donderdag 8 mei 2003 @ 18:49:39 #10
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_10303742
ze krijgen hem heus wel. Dat duurt alleen een jaar of 5 als er niet meer zoveel aandacht aan wordt besteed.

mark my words!

pi_10303756
Ze kunnen hem beter aan Amerika als land geven vanwege het bevrijden van honderden miljoenen mensen wereldwijd. (Afghanistan, Korea, Europa, Irak, Kosovo, enz.)
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 8 mei 2003 @ 18:51:02 #12
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_10303768
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:43 schreef calvobbes het volgende:
Arafat heeft hem gekregen toen die samen met Rabin druk bezig was vrede te stichten daar. Nu zou die hem ook niet meer krijgen.
Bush is nu toch ook bezig met vrede stichten?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_10303820
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:51 schreef Strolie75 het volgende:

Bush is nu toch ook bezig met vrede stichten?

Ja maar vraag niet hoe
  donderdag 8 mei 2003 @ 18:53:52 #14
53077 DroekesTijger
Ferocious Tiger
pi_10303843
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:50 schreef Tikorev het volgende:
Ze kunnen hem beter aan Amerika als land geven vanwege het bevrijden van honderden miljoenen mensen wereldwijd. (Afghanistan, Korea, Europa, Irak, Kosovo, enz.)
En in hoeveel landen is het nog steeds een puinhoop? En dan heb ik het nog niet over Japan (Hiroshima) of Vietnam. Lijkt me niet echt nobelprijs-waardig.

btw - ik ontken niet dat Amerika ook goede dingen doet. Ben alleen zo misselijk van de arrogantie.

pi_10303946
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:53 schreef DroekesTijger het volgende:

[..]

En in hoeveel landen is het nog steeds een puinhoop?

Bevrijden en vrede stichten is wat anders dan een land weer tiptop opbouwen.

Het gaat ook om de Nobelprijs voor de vrede en niet om de Nobelprijs voor landen opbouwen

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  donderdag 8 mei 2003 @ 18:59:22 #16
53077 DroekesTijger
Ferocious Tiger
pi_10303991
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:57 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Bevrijden en vrede stichten is wat anders dan een land weer tiptop opbouwen.

Dan vind ik "bevrijden" ook weer wat anders dan vrede stichten. En in sommige landen is het nu een grotere puinhoop (ik bedoel kwa vrede)dan het eerst was. Consequenties moeten ook gedragen worden!
pi_10304164
Jah Afghanistan is nu een heel vredig
  donderdag 8 mei 2003 @ 19:09:10 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_10304202
zou wel prachtig zijn!

komen er dan ook anti-nobelprijs demonstraties?

[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_10304209
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 18:59 schreef DroekesTijger het volgende:

[..]

En in sommige landen is het nu een grotere puinhoop (ik bedoel kwa vrede)dan het eerst was. Consequenties moeten ook gedragen worden!

Maar in het het overgrote deel van de gevallen niet.

Maar goed, ik denk niet dat Bush veel kans maakt gezien het signaal dat ze de vorige keer wilden afgeven toen Jimmy Carter de Nobelprijs voor de vrede kreeg.

pi_10304444
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 19:09 schreef MikeyMo het volgende:
zou wel prachtig zijn!

komen er dan ook anti-nobelprijs demonstraties?

ga jij zekers mee doen
pi_10305165
De Nobelprijs is er voor vrede. Niet voor het voeren van oorlog.

Dus het zou net zoiets zijn als dat het Nederlands voetbalelftal de waterpolobeker voor dames zou winnen.

donderdag 8 mei 2003 @ 19:54:34 #22
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_10305201
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 19:09 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Maar in het het overgrote deel van de gevallen niet.

Maar goed, ik denk niet dat Bush veel kans maakt gezien het signaal dat ze de vorige keer wilden afgeven toen Jimmy Carter de Nobelprijs voor de vrede kreeg.

Wat is dat nou voor onzinvergelijking? Carter kreeg hem omdat hij Israel en Egypte met elkaar verzoend kreeg. Ik heb Bush nog niet zoiets zien doen.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_10305222
ach ja, de massamoordenaar Kissinger kreeg er ook een.
pi_10305308
vraag me af hoeveel simonsen op had toen hij dat zei
moet ie weer negatief doen -_-
pi_10305477
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 19:54 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

Wat is dat nou voor onzinvergelijking? Carter kreeg hem omdat hij Israel en Egypte met elkaar verzoend kreeg. Ik heb Bush nog niet zoiets zien doen.

Volgens mij bedoelt hij dat ook Wile. Dat de toekenning van de prijs aan Carter juist een signaal aan Bush was dat hij op de verkeerde weg zat. Als ik het me goed herinner is het toen zo uitgelegd en misschien zijn er ook wel toespelingen door het comite op gemaakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')