Weet iemand wat meer over de plannen van Soulwax? Ik luister nu een paar maanden naar hun muziek en ik vind het echt fantastisch! Ik heb gehoord dat ze bezig zijn met een nieuwe cd en dat ze misschien ook weer gaan touren, als ze dit gaan doen MOET ik daar natuurlijk bij zijn.
Anyway, wat vinden de mensen hier van deze Belgische formatie? En (als je de band kent) wat is de beste song van hun volgens jullie?
Ik hoop eigenlijk dat ze naar lowlands komen, dan heb ik tenminste een reden om daarheen te gaan
maar een collega van mij vertelde dat
het eigenlijk heel geaccepteerd is in belgie
dat een rock groep ook dance muziek maakt
ik ben gewent om bands in hokjes te plaatsen ;-)
quote:Er zit een verschil tussen Soulwax en 2 Many Dj's...
Op woensdag 20 augustus 2003 19:51 schreef baukel het volgende:
op hun site staan allemaal toffe mixen ;-)maar een collega van mij vertelde dat
het eigenlijk heel geaccepteerd is in belgie
dat een rock groep ook dance muziek maakt
ik ben gewent om bands in hokjes te plaatsen ;-)
quote:Het is natuurlijk ook geen echte rock
Op woensdag 20 augustus 2003 19:57 schreef baukel het volgende:
maar toch, dat is opzich ook wel apart toch?dat leden van een rockband ook dance maken? ;-)
Zowel hun 'rockmuziek' als hun 'dancemuziek' zijn sterk geïnspireerd door de jaren 80. Het is hoog tijd voor een nieuwe Soulwax-cd van de heren Dewaele. Ik heb zeer hoge verwachtingen voor het volgende album, waar Soulwax naar verluidt inmiddels mee begonnen is... dat roepen ze echter al 1,5 jaar.
Ik las laatst ergens dat er in bootlegvorm deel 1 tm 7 van As Heard On Radio Soulwax (cd van 2 many dj's) in omloop zijn? Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten... ik ben nog niets tegen gekomen, zou het wel heeeeeel graag willen hebben, als het bestaat.
quote:Dat zei ik ja.............:)
Op woensdag 1 oktober 2003 19:57 schreef Quistnix het volgende:
uit betrouwbare bron (een vriendin van een vriendin van de bandleden) heb ik vernomen dat de nieuwe cd eind dit jaar in de winkels zal liggen..
quote:* Stokvis doet een vrolijk dansje met een dikke glimlach op zijn gezicht
Op woensdag 1 oktober 2003 19:57 schreef Quistnix het volgende:
uit betrouwbare bron (een vriendin van een vriendin van de bandleden) heb ik vernomen dat de nieuwe cd eind dit jaar in de winkels zal liggen..
Als ie dan tenminste al uit is, ze mogen hun website ook wel eens updaten trouwens!
quote:voorals nog geen cd bekend naar mijn weten!
Op dinsdag 2 december 2003 19:52 schreef Venkman het volgende:
Ook freerecordshop maakt melding van de komst van een nieuwe cd in 2003 maar volgens mij is hij er nog niet![]()
PS zelfde Venkman van ftd?? Zo ja, dan ben ik de man die jouw morgen gelukkig gaat maken
[Dit bericht is gewijzigd door bigshadow op 02-12-2003 20:13]
quote:mee eens!!!
Op donderdag 8 mei 2003 16:46 schreef Frits het volgende:
Die is zeker goed!Ik vind zelf Proverbial Pants hun beste nummer!
quote:Dat op die FRS-site staat er al dik een jaar... nee, mijn laatste info is dat de cd rond april/mei volgend jaar uitkomt... net op tijd voor het festival seizoen...
Op dinsdag 2 december 2003 19:52 schreef Venkman het volgende:
Ook freerecordshop maakt melding van de komst van een nieuwe cd in 2003 maar volgens mij is hij er nog niet![]()
quote:Euh... JunkieXL metal? Zullen we het bigbeat noemen?
Op zondag 24 augustus 2003 17:17 schreef 2nuts het volgende:
hoezo appart? Junkie XL, deed vroeger metal, Faithless is een Dance band, en zo kan ik er nog wel meer opnoemen
quote:Tom Holkenborg (alias JXL) heeft wel degelijk industrial (metal) gemaakt, namelijk met Nerve... inderdaad was dit voordat hij 'bigbeat' ging maken onder de naam junkie xl....
Op dinsdag 2 december 2003 21:24 schreef LostFormat het volgende:[..]
Euh... JunkieXL metal? Zullen we het bigbeat noemen?
quote:cancer of choice is een superplaat en het valt mij altijd erg op dat het veel latere fat of the land van the prodigy er zo op lijkt. kan toeval zijn maar volgens mij is dat dus geen toeval. iets met gemeenschappelijke vrienden in zwitserland ofzo geloof ik.
Op dinsdag 2 december 2003 22:03 schreef DaisyDuke het volgende:[..]
Tom Holkenborg (alias JXL) heeft wel degelijk industrial (metal) gemaakt, namelijk met Nerve... inderdaad was dit voordat hij 'bigbeat' ging maken onder de naam junkie xl....
quote:Zeker dezelfde en ja, je hebt me heel gelukkig gemaakt
Op dinsdag 2 december 2003 20:08 schreef bigshadow het volgende:[..]
voorals nog geen cd bekend naar mijn weten!
PS zelfde Venkman van ftd?? Zo ja, dan ben ik de man die jouw morgen gelukkig gaat maken
quote:graag gedaan, klein wereldje achteraf he!
Op woensdag 3 december 2003 17:45 schreef Venkman het volgende:[..]
Zeker dezelfde en ja, je hebt me heel gelukkig gemaakt
quote:Yep dat klopt, dat is toch die mixcompilatie's van zo'n 40 nummers in 70 minuten, ik heb er 1 uit Engeland
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:13 schreef XL het volgende:[..]
Het is natuurlijk ook geen echte rock
Zoals 2 many DJ's geen echte dance isZowel hun 'rockmuziek' als hun 'dancemuziek' zijn sterk geïnspireerd door de jaren 80. Het is hoog tijd voor een nieuwe Soulwax-cd van de heren Dewaele. Ik heb zeer hoge verwachtingen voor het volgende album, waar Soulwax naar verluidt inmiddels mee begonnen is... dat roepen ze echter al 1,5 jaar.
Ik las laatst ergens dat er in bootlegvorm deel 1 tm 7 van As Heard On Radio Soulwax (cd van 2 many dj's) in omloop zijn? Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten... ik ben nog niets tegen gekomen, zou het wel heeeeeel graag willen hebben, als het bestaat.
Maar zag er laatst ook 1 in hengelo liggen, bij free record shop.
Dat lijkt me dus een typische plaat die je blind kunt kopen.quote:Eddy has heard some tracks already and - as well as revealing that the first
single release "really rocks" - confirms much of the album is a step closer
to 2ManyDJs - a very interesting sexy dance floor vs rock music
combination - the very definition of The Remix show of course. Eddy says:
"This will be the album of the year I've no doubt - and if nothing else, the
gauntlet has been thrown down in front of Audiobullys!"
Heb van de week voor het eerst het gelekte NY Excuse (This is the Excuse) gehoord, en die twee namen waren toch inderdaad de eerste associaties die bij me werden opgeroepen... Maar ben allang blij dat niet het hele album zo zal gaan klinken, was toch even schrikken. Het is op zich een aardige dansvloerplaat, maar met Soulwax an sich (of liever gezegd Soulwax ten tijde van Much Against Everyone's Advice) heeft het toch weinig te maken.quote:het is geen hip LCD Soundsystem meets Felix Da Housecat electropunk album.
VAAGquote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Tomorrow at 17h30 the new soulwax single will be played in a world premiere on stubru. Everybody tune in!!
Countdown: http://www.stubru.be/mailer/countdownsoulwax.html
Was dat niet "NY Excuse"?quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:01 schreef nein het volgende:
[..]
VAAG
vorige week hoorde ik toch zeker weten op stubru de nieuwe single van soulwax..zo werd het in elk geval aangekondigd
*snapt er neits meer van*
ooh dat zou best kunnen eigenlijk...geen flauw idee, ben helemaal weg van soulwax, maar heb niet veel aandacht meer besteedt aan t nieuwe album en de nieuwe singles!quote:Op dinsdag 22 juni 2004 15:25 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Was dat niet "NY Excuse"?
Het was dus echt de title-track en de nieuwe singel, "Any Minute Now".quote:Op dinsdag 22 juni 2004 13:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Tomorrow at 17h30 the new soulwax single will be played in a world premiere on stubru. Everybody tune in!!
Countdown: http://www.stubru.be/mailer/countdownsoulwax.html
Helemaalquote:Op woensdag 18 augustus 2004 21:42 schreef DaisyDuke het volgende:
En, wat vinden we van de nieuwe schijf?
pfff keb er helemaal NIETS van gemerkt!!!!!!!!quote:Op maandag 23 augustus 2004 12:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat zijn die gasten live bizar SLECHT zeg,.
Maar goed, het was hun 7de optreden in 3 jaar.. Go figure..
Tegenvallen is niet het goede woord, ik vind hem anders maar oke!quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:17 schreef DaisyDuke het volgende:
Waren mijn verwachtingen nou zo (te) hoog, of vinden jullie de nieuwe Soulwax ook zo tegenvallen?
Hmm, ik weet het niet, de verwachten waren inderdaad erg hoog zoals daisy aangaf, misschien heeft dat ze toch de das om gedaan, ik weet geen verkoopcijfers maar ik ben best tevreden met het laatste album, als zal hij niet mijn top 10 halen van 2004. Het optreden was imho redelijk, ze hadden last van slecht geluid en daarom speelde ze korter als gepland (denk ik)quote:Op maandag 13 september 2004 17:27 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Gezien de aandacht voor dit topic (het loopt niet bepaald storm hier) lijkt me dat de media het circus rond de broertjes misschien een beetje te veel opgeblazen heeft in de afgelopen tijd. Het lolwlandsoptreden schijnt ook al niet bijster spectaculair te zijn geweest .
Soulwax is heel anders dan de DJ-sets....! Soulwax is gewoon live poprock muziek.quote:Op dinsdag 14 september 2004 00:05 schreef Weakling het volgende:
Cool. AMN is idd niet de plaat geworden die ik en zo te lezen velen met mij ervan verwacht hadden, maar ik ga ze denk ik maar eens op "d'n elfde van d'n elfde" zien in 013. Als Soulwax live vast interessanter dan als 2ManyDJs, want dat vond ik me een partij saai ... bleh.
Goh dat had ik nooit verwacht ondanks dat ik de platen van zowel Soulwax als 2ManyDJs goed kenquote:Op dinsdag 14 september 2004 20:27 schreef nein het volgende:
[..]
Soulwax is heel anders dan de DJ-sets....! Soulwax is gewoon live poprock muziek.
Kheb ze eens gezien ten tijde van hun eerste plaat en toen vond ik ze errug goed! Heb Any Minute Now en vind 'm leuk, beetje Beck, beetje Vlaams, soms beetje meer van hetzelfde. Maar je, verwachtingen zijn hoogespannen na zoveel jaar, dus dat ligt aan mij. Ik luister 'm regelmatig en vind NY excuse erg grappig. Wist je dat ze dezelfde ghost track stunt hebben gedaan als bij Much Against Everyone's Advice?quote:Op dinsdag 14 september 2004 00:05 schreef Weakling het volgende:
...Als Soulwax live vast interessanter dan als 2ManyDJs, want dat vond ik me een partij saai ... bleh.
En als bij de 2ManyDJs plaat? Cool!quote:Op woensdag 15 september 2004 22:32 schreef Kirke het volgende:
Wist je dat ze dezelfde ghost track stunt hebben gedaan als bij Much Against Everyone's Advice?
Is dat niet juist een pré. Je verwacht het niet.quote:Op dinsdag 21 september 2004 19:53 schreef methodmich het volgende:
Het lijkt niet meer op Soulwax zoals ik die verwacht, dat is het vooral.
Meer nummers in de trant van A Ballad To Forget en gewoon iets wat meer leek op MAEA. Niet al die dance-meuk.quote:Op dinsdag 21 september 2004 22:21 schreef turnpike het volgende:
[..]
Is dat niet juist een pré. Je verwacht het niet.
Ik ben juist onder de indruk, maar dat kan ook aan de nieuwigheid liggen en de overdaad aan releases die in mijn oren te zeer op elkaar lijken.
Just out of curiosity, wat had je dan van Soulwax verwacht ?
Op Lowlands was dat dus (het grotendeels ontbreken ervan) de oorzaak dat ik de show nogal flauw vond, afgezien van de brakke geluidkwaliteit. En omdat het publiek die nieuwe nummers ook niet kende was er weinig sprake van enige publieksparticipatie. Hopelijk gaat dat in de Paradiso anders zijn, ik heb mijn kaartje net gehaaldquote:Op woensdag 27 oktober 2004 15:10 schreef methodmich het volgende:
Dat laatste is imo cruciaal voor het welslagen van de shows.
Ow damn. Ik wil zo graag maar ik kan gewoon nietquote:Op woensdag 10 november 2004 18:05 schreef nein het volgende:
OK..hier maar even:
Ik heb 2 tickets te koop voor 30 euro (samen) voor soulwax in de 013 tilburg morgen (donderag)! Kan er zelf niet meer heen![]()
damn it!quote:Op woensdag 10 november 2004 19:50 schreef Razzerr het volgende:
[..]
Ow damn. Ik wil zo graag maar ik kan gewoon niet![]()
De recensies gelezen zekerquote:Op woensdag 10 november 2004 18:05 schreef nein het volgende:
OK..hier maar even:
Ik heb 2 tickets te koop voor 30 euro (samen) voor soulwax in de 013 tilburg morgen (donderag)! Kan er zelf niet meer heen![]()
hehe nee, ik ga de 23e nog steeds..maar ik kan helaas niet morgenquote:Op woensdag 10 november 2004 23:25 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
De recensies gelezen zeker
Ongeacht de slechte recensies vond ik het vanavond in de paradiso best ok hoor, niet top maar zeker niet slecht.quote:Op woensdag 10 november 2004 23:25 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
De recensies gelezen zeker
Tel nog eens goedquote:Op vrijdag 12 november 2004 00:24 schreef WasQ het volgende:
Beetje kort gespeeld, dat wel. Maar wat wil je als je maar 2 cd'tjes hebt
Misschien heeft hij er maar 2.....quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:23 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Tel nog eens goed![]()
Grmbl eerste CD helemaal vergeten....quote:Op vrijdag 12 november 2004 09:23 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Tel nog eens goed![]()
Ik vond hem eerst ook matig, maar hij komt live erg goed over. Heeft mijn mening zeer positief beïnvloed...quote:Op vrijdag 12 november 2004 10:39 schreef DaisyDuke het volgende:
Heb al in een aantal topics aangegeven waarom ik het als een van de grootste teleurstellingen van 2004 zie... aanfluiting!
Er is dus nog hoop voor de ongelovigen.....quote:Op vrijdag 12 november 2004 11:11 schreef WasQ het volgende:
[..]
Ik vond hem eerst ook matig, maar hij komt live erg goed over. Heeft mijn mening zeer positief beïnvloed...
Jij blijft het maar niks vinden hequote:Op dinsdag 23 november 2004 11:43 schreef DaisyDuke het volgende:
Check net het voorprogramma voor vanavond; Radio Soulwax, de broertjes gaan "plaatjes draaien vanuit de kleedkamer"! Yeah right, cd'tje opzetten en intussen met je neus op de spiegel... Beetje jammer! Bang om door het voorprogramma weggespeeld te worden?!?!
Dat plaatjes draaien is inderdaad waardeloos. Het is niet eens een leuke mix, maar gewoon een beetje nummertjes draaien, het lijkt net de radio...quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:43 schreef DaisyDuke het volgende:
Check net het voorprogramma voor vanavond; Radio Soulwax, de broertjes gaan "plaatjes draaien vanuit de kleedkamer"! Yeah right, cd'tje opzetten en intussen met je neus op de spiegel... Beetje jammer! Bang om door het voorprogramma weggespeeld te worden?!?!
quote:Op dinsdag 23 november 2004 11:43 schreef DaisyDuke het volgende:
quote:Op woensdag 24 november 2004 11:38 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik vind het heel erg te zeggen, maar al m'n vooroordelen zijn bevestigd; het was echt bedroevend slecht... Het deed me pijn om een ooit zo fris en enthousiast bandje zo bezig te zien: niet strak, dwangmatig, verveeld en doodongelukkig... De band die ik gisteren heb gezien, was geen schim van de band die mij in de periode 1998-2001 ontelbare keren live (en op plaat) omver heeft geblazen... Na het uitbrengen van die draak "Any Minute Now" was Soulwax een terminale patient, nu is het zeker; een van m'n favoriete bandjes is dood............
quote:Op woensdag 24 november 2004 14:26 schreef DaisyDuke het volgende:
Als jij het zegt.......
Je zegt het zelf johquote:DaisyDuke's ondertitel:
Nothing really ends.....
Als je met zo'n negatief voorgevoel al naar een concert gaat, dan word het nooit wat natuurlijk.quote:Op woensdag 24 november 2004 21:15 schreef DaisyDuke het volgende:
Tja, als je m'n ondertitel erbij pakt wordt het alleen maar pijnlijk duidelijk wie de geniale geesten en wie de afvalligen der Belgenpop zijn.....
Jaa, in Tivoli waren ze echt super! Ik kende de nieuwe nummers nog laaang niet zo goed als de oude, maar live klonken ze erg goed! En de cd gaat in mijn oren alleen maar beter klinken naarmate ik hem vaker luisterquote:Op donderdag 25 november 2004 18:01 schreef Efez het volgende:
Ik vond Soulwax supergaaf dinsdag in Tivoli! Vet ook dat ze wat oude nummers speelden! En ik moet zeggen dat ik het live ook erg mee vond vallen! Vooral in vergelijking met hun optreden op Lowlands, die ik duidelijk minder kon waarderen!
VET dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |