abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10300804
Beste mensen,

Weet iemand wat meer over de plannen van Soulwax? Ik luister nu een paar maanden naar hun muziek en ik vind het echt fantastisch! Ik heb gehoord dat ze bezig zijn met een nieuwe cd en dat ze misschien ook weer gaan touren, als ze dit gaan doen MOET ik daar natuurlijk bij zijn.

Anyway, wat vinden de mensen hier van deze Belgische formatie? En (als je de band kent) wat is de beste song van hun volgens jullie?

Niks mis mee!
  donderdag 8 mei 2003 @ 16:45:13 #2
45237 Vuur
We are not alone
pi_10300818
Caramel is briljant
- Relax - It's just a phase - You'll grow out of it -
pi_10300843
Die is zeker goed!

Ik vind zelf Proverbial Pants hun beste nummer!

Niks mis mee!
pi_10300856
dat zijn toch dezelfde mensen als: 2 many dj's ??
pi_10300976
Klopt de gebroeders Dewaele zijn idd de mensen van 2 many dj's
Niks mis mee!
  donderdag 8 mei 2003 @ 16:54:34 #6
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_10301063
2 Many DJ's? The Fucking DeWaele Brothers!
yankee charlie dinges
pi_10301118
Vroeger: The Flying DeWaele Brothers
Niks mis mee!
  donderdag 8 mei 2003 @ 16:57:17 #8
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_10301177
Kappe nou, daar staat bijna alleen offtopic gelul in, en dat de cd in juli 2002 uitkomt.. dat is al een tijdje geleden.
Niks mis mee!
pi_10301532
ze komen volgens mij naar Wercher... of was dat nou vorig jaar
pi_10301580
Ik heb daar nog niets over gezien

Ik hoop eigenlijk dat ze naar lowlands komen, dan heb ik tenminste een reden om daarheen te gaan

Niks mis mee!
pi_10302031
Ja, maar dat is wat anders dan Soulwax...helaas
Niks mis mee!
pi_10302781
das wel jammer ja.. maar volgens mij is 2 many dj's populairder.. boeit eik niet zo veel, ga toch niet naar Werchet
pi_12584747
op hun site staan allemaal toffe mixen ;-)

maar een collega van mij vertelde dat

het eigenlijk heel geaccepteerd is in belgie

dat een rock groep ook dance muziek maakt

ik ben gewent om bands in hokjes te plaatsen ;-)

pi_12584790
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 19:51 schreef baukel het volgende:
op hun site staan allemaal toffe mixen ;-)

maar een collega van mij vertelde dat

het eigenlijk heel geaccepteerd is in belgie

dat een rock groep ook dance muziek maakt

ik ben gewent om bands in hokjes te plaatsen ;-)

Er zit een verschil tussen Soulwax en 2 Many Dj's... .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_12584810
vertel eens ;-)
pi_12584863
Soulwax is de rock band, bestaande uit de gebroeders DeWaele, ene Stefaan, ene Steven en ene Inge.
2 Many Dj's zijn alleen de gebroeders DeWaele die samen dat soort mixen maken.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_12584888
maar toch, dat is opzich ook wel apart toch?

dat leden van een rockband ook dance maken? ;-)

pi_12584953
Dat valt wel mee, zeker als je weet dat ze al van kinds af aan met het Dj'en zijn opgegroeid aangezien hun vader ook al Dj was.
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:13:37 #21
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12643147
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 19:57 schreef baukel het volgende:
maar toch, dat is opzich ook wel apart toch?

dat leden van een rockband ook dance maken? ;-)

Het is natuurlijk ook geen echte rock
Zoals 2 many DJ's geen echte dance is

Zowel hun 'rockmuziek' als hun 'dancemuziek' zijn sterk geïnspireerd door de jaren 80. Het is hoog tijd voor een nieuwe Soulwax-cd van de heren Dewaele. Ik heb zeer hoge verwachtingen voor het volgende album, waar Soulwax naar verluidt inmiddels mee begonnen is... dat roepen ze echter al 1,5 jaar.

Ik las laatst ergens dat er in bootlegvorm deel 1 tm 7 van As Heard On Radio Soulwax (cd van 2 many dj's) in omloop zijn? Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten... ik ben nog niets tegen gekomen, zou het wel heeeeeel graag willen hebben, als het bestaat.

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_12680906
hoezo appart? Junkie XL, deed vroeger metal, Faithless is een Dance band, en zo kan ik er nog wel meer opnoemen
  woensdag 1 oktober 2003 @ 18:15:00 #23
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_13577364
Heb gehoord dat het album bijna afgemixt is en dus nog voor het eind van het jaar in de winkels ligt. Het beloofd een aardige mix van rock&dance te worden, met vele samenwerkingen (o.a. Tiga)... even geduld dus nogggg...
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_13577714
ben erg benieuwd, much against everyonce advice was erg goed, vooral dat singleboxje heeft klasse.
pi_13579741
uit betrouwbare bron (een vriendin van een vriendin van de bandleden) heb ik vernomen dat de nieuwe cd eind dit jaar in de winkels zal liggen..
... I am just a worthless liar, I am just an imbecile, I will only complicate you, Trust in me and fall as well ...
  woensdag 1 oktober 2003 @ 20:04:41 #26
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_13579920
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 19:57 schreef Quistnix het volgende:
uit betrouwbare bron (een vriendin van een vriendin van de bandleden) heb ik vernomen dat de nieuwe cd eind dit jaar in de winkels zal liggen..
Dat zei ik ja.............:)
  woensdag 1 oktober 2003 @ 20:09:08 #27
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_13582394
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 19:57 schreef Quistnix het volgende:
* Stokvis doet een vrolijk dansje met een dikke glimlach op zijn gezicht
It's been a long time, I shouldn't have left you
Without a strong rhyme to step to.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 00:03:03 #29
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_13586807
dat is mooi nieuws, de vorige cd-tjes waren ook toppers!
pi_14524513
Sorry voor de bump, maar dit is erg goed nieuws!! Ik weet al wat ik voor kerst ga vragen!

Als ie dan tenminste al uit is, ze mogen hun website ook wel eens updaten trouwens!

Niks mis mee!
  dinsdag 2 december 2003 @ 19:52:24 #31
61983 Venkman
Just call me Dr. V.
pi_15098201
Ook freerecordshop maakt melding van de komst van een nieuwe cd in 2003 maar volgens mij is hij er nog niet
Who u gonna call?
pi_15098499
Leuk, nieuwe cd! Vind Soulwax een superleuke band om naar te luisteren, live zijn ze ook erg goed. Ben benieuwd hoe deze cd gaat worden!
  dinsdag 2 december 2003 @ 20:08:41 #33
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_15098680
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 19:52 schreef Venkman het volgende:
Ook freerecordshop maakt melding van de komst van een nieuwe cd in 2003 maar volgens mij is hij er nog niet
voorals nog geen cd bekend naar mijn weten!

PS zelfde Venkman van ftd?? Zo ja, dan ben ik de man die jouw morgen gelukkig gaat maken

[Dit bericht is gewijzigd door bigshadow op 02-12-2003 20:13]

dinsdag 2 december 2003 @ 20:10:10 #34
75807 dragonstef
everythings okay m'kay?!
pi_15098721
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 16:46 schreef Frits het volgende:
Die is zeker goed!

Ik vind zelf Proverbial Pants hun beste nummer!

mee eens!!!
sugar? no thanks, I'm sweet enough......
pi_15098789
JAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! Ze komen met een nieuwe cd!!!!!!! Ik ben super benieuwd! Gelukkig gaan ze weer ff verder met Soulwax!
Delivered without an information leaflet
  dinsdag 2 december 2003 @ 20:36:26 #36
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_15099391
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 19:52 schreef Venkman het volgende:
Dat op die FRS-site staat er al dik een jaar... nee, mijn laatste info is dat de cd rond april/mei volgend jaar uitkomt... net op tijd voor het festival seizoen...
pi_15100524
quote:
Op zondag 24 augustus 2003 17:17 schreef 2nuts het volgende:
hoezo appart? Junkie XL, deed vroeger metal, Faithless is een Dance band, en zo kan ik er nog wel meer opnoemen
Euh... JunkieXL metal? Zullen we het bigbeat noemen?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  dinsdag 2 december 2003 @ 22:03:19 #38
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_15101625
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 21:24 schreef LostFormat het volgende:

[..]

Euh... JunkieXL metal? Zullen we het bigbeat noemen?

Tom Holkenborg (alias JXL) heeft wel degelijk industrial (metal) gemaakt, namelijk met Nerve... inderdaad was dit voordat hij 'bigbeat' ging maken onder de naam junkie xl....
pi_15103163
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 22:03 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Tom Holkenborg (alias JXL) heeft wel degelijk industrial (metal) gemaakt, namelijk met Nerve... inderdaad was dit voordat hij 'bigbeat' ging maken onder de naam junkie xl....

cancer of choice is een superplaat en het valt mij altijd erg op dat het veel latere fat of the land van the prodigy er zo op lijkt. kan toeval zijn maar volgens mij is dat dus geen toeval. iets met gemeenschappelijke vrienden in zwitserland ofzo geloof ik.
  woensdag 3 december 2003 @ 17:45:39 #40
61983 Venkman
Just call me Dr. V.
pi_15121707
quote:
Op dinsdag 2 december 2003 20:08 schreef bigshadow het volgende:

[..]

voorals nog geen cd bekend naar mijn weten!

PS zelfde Venkman van ftd?? Zo ja, dan ben ik de man die jouw morgen gelukkig gaat maken

Zeker dezelfde en ja, je hebt me heel gelukkig gemaakt
Who u gonna call?
  woensdag 3 december 2003 @ 17:46:36 #41
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_15121747
quote:
Op woensdag 3 december 2003 17:45 schreef Venkman het volgende:

[..]

Zeker dezelfde en ja, je hebt me heel gelukkig gemaakt

graag gedaan, klein wereldje achteraf he!
pi_15127394
quote:
Op vrijdag 22 augustus 2003 22:13 schreef XL het volgende:

[..]

Het is natuurlijk ook geen echte rock
Zoals 2 many DJ's geen echte dance is

Zowel hun 'rockmuziek' als hun 'dancemuziek' zijn sterk geïnspireerd door de jaren 80. Het is hoog tijd voor een nieuwe Soulwax-cd van de heren Dewaele. Ik heb zeer hoge verwachtingen voor het volgende album, waar Soulwax naar verluidt inmiddels mee begonnen is... dat roepen ze echter al 1,5 jaar.

Ik las laatst ergens dat er in bootlegvorm deel 1 tm 7 van As Heard On Radio Soulwax (cd van 2 many dj's) in omloop zijn? Kan iemand dit bevestigen of ontkrachten... ik ben nog niets tegen gekomen, zou het wel heeeeeel graag willen hebben, als het bestaat.

Yep dat klopt, dat is toch die mixcompilatie's van zo'n 40 nummers in 70 minuten, ik heb er 1 uit Engeland

Maar zag er laatst ook 1 in hengelo liggen, bij free record shop.

zondag 8 februari 2004 @ 17:11:11 #43
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_17003799
Wanneer komt die nieuwe plaat van Soulwax nou es uit!!!!!!??????
*Kirke trappelt van ongeduld*
'T best bewaarde geheim van Nederland
  zondag 8 februari 2004 @ 18:07:51 #44
61983 Venkman
Just call me Dr. V.
pi_17005377
Ik vraag het me ook af...
Who u gonna call?
pi_17104528
Volgens mij ligt de plaat al tijden weg te rotten ergens op een plank.
  dinsdag 20 april 2004 @ 11:24:32 #46
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_18556384
Het persbericht (press release)

SOULWAX

‘Any Minute Now’…

Soulwax have announced the release of highly anticipated new studio album ‘Any Minute Now’- scheduled for release on [PIAS] Recordings on August 16th, the follow up to the widely acclaimed ‘Much Against Everyone’s Advice’. ‘Any Minute Now’ will be preceded by an as yet undetermined single on July 19th. The album; recorded in London, New York, and at their home studio in Ghent, was predominantly produced by Flood (Smashing Pumpkins, Nick Cave and the Bad Seeds, PJ Harvey,U2, Nine Inch Nails), and mixed with Alan Moulder (Depeche Mode, Yeah Yeah Yeahs). Confirmed track titles include ‘Any Minute Now’, ‘YYY/NNN’, ‘The Truth Is So Boring’, ‘Compute’, ‘E talking’ and ‘Please Don’t Be Yourself’ amongst others.

Many know The Dewaele Brothers for their 2 Many DJs alta-ego; their mix compilation ‘As heard on Radio Soulwax Part 2’, which has sold in excess of 300,000 copies since it’s release, and the brothers continue to pack out clubs and festivals the world over; ‘Any Minute Now’ offers these fans an insight into the wider world of Soulwax. In a world dominated by genres and labelling, Soulwax have meticulously and painstakingly made a record that sounds like nothing else. It is sure to be one of 2004 most defining releases.

The band will tour later this year.

Soulwax are David & Stephen Dewaele, Stefaan Van Leuven & Steve Slingeneyer

Er gaan geruchten dat dit de nieuwe single wordt:

http://download.boomselection.info/thisistheexcuse.mp3
  dinsdag 20 april 2004 @ 12:43:58 #47
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_18557914
goed nieuws!
pi_18557981
Mijn verwachtingen zijn torenhoog gespannen.
pi_18559080
Optredentje lowlands dan maar meteen?
  dinsdag 20 april 2004 @ 18:07:56 #50
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_18565792
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 4 mei 2004 @ 10:01:07 #51
11916 Beetle
Allesweter.... maar nu ff niet
pi_18874789
Ik kreeg de nieuwsbrief van het programma The Remix, van het Londense station XFM. DJ Eddie Temple Morris heeft al iets gehoord. Dit is zijn eerste indruk:
quote:
Eddy has heard some tracks already and - as well as revealing that the first
single release "really rocks" - confirms much of the album is a step closer
to 2ManyDJs - a very interesting sexy dance floor vs rock music
combination - the very definition of The Remix show of course. Eddy says:
"This will be the album of the year I've no doubt - and if nothing else, the
gauntlet has been thrown down in front of Audiobullys!"
Dat lijkt me dus een typische plaat die je blind kunt kopen.
  woensdag 5 mei 2004 @ 20:06:50 #52
11916 Beetle
Allesweter.... maar nu ff niet
pi_18912169
De site ziet er wat vreemd uit...

ww.soulwax.com

Lange tijd zag het er uit als een arcade game maar dit is ook drie keer niks. Zal waarschijnlijk in the middle of development zijn. Alleen onder één van de bovenste rondjes (ergens aan de linker kant) vond ik een link naar het reeds bekende persbericht.
  dinsdag 1 juni 2004 @ 18:12:04 #53
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_19567286
Van 3voor12:

Voor de duidelijkheid: Dolly Parton en Iggy Pop zingen niet mee op 'Any Minute Now' en het is geen hip LCD Soundsystem meets Felix Da Housecat electropunk album. Maar wat dan wel? In de met analoge synthesizers volgepakte studio Soulwax staat het volume op elf. De gitaren zijn hard, heel hard, in opener 'E Talking'. Heel even waan je je in een nieuwe Queens Of The Stone Age plaat. Maar dan trekt Stephen Dewaele zijn AmeriVlaamse strot open. Een sonische aanval penetreert de oren. De songs trekken in sneltreinvaart voorbij. De metal-pop titeltrack (en single), Gary Numan synths, een pure ballad, de uitgelekte danshit NY Excuse (absoluut een vreemde eend in de bijt), maar vooral veel stevige gitaren. En na een uur is het ineens over. Een muzikale bloedprop verstopt de hersenen. Eerste conclusie: het is absoluut geen 2 Many DJ's plaat, maar ontegenzeggelijk weer helemaal Soulwax. De Soulwax van 'Much Against Everyone's Advice', maar dan met zes jaar meer levenservaring.

Stephen Dewaele kijkt bezorgd. "Oh nee, we zien er uit als Duran Duran man!" De proefdrukken van de nieuwe persfoto's van Soulwax liggen op zijn knieen. Zittend op een bankje op het knusse plein voor studio Soulwax in Gent ziet de oudste broer de lasciefe plaatjes voor het eerst. En hij is niet echt blij. Een wat oudere man komt aangelopen en valt verbaal aan: "Hé, zijn dat de foto's? Niet goed zeker?" De jonge Dewaele lacht en kijkt op. "Nee, natuurlijk niet." Hij geeft hem een hand en stelt voor: "Dit is mijn vader, de Ad Visser van Vlaanderen."

De zon schijnt, de blikjes Jupiler bier staan binnen handbereik. Hier is Soulwax thuis. De sfeer lijkt relaxed, maar is dat niet echt. Want vandaag gaat het nieuwe album voor het eerst door de oren van de buitenwereld gehoord worden. De mobiele telefoon van de manager trilt onophoudelijk. Vanavond draait het hipste dj duo ter wereld in de Gentse Culture Club, samen met onder meer Erol Alkan. Morgen gaat het met de Eurostar linea recta door naar de Londense persdag. En er moeten keuzes gemaakt worden. Over artwork, videoclips en b-kantjes. En de broers willen het liefst alles in eigen hand houden.

Maar nu de eerste drie Soulwax interviews van vele op weg naar de release van het derde album 'Any Minute Now', dat half augustus zal verschijnen. De verwachtingen zijn torenhoog, bij fans en muziekjournalisten wereldwijd, maar vooral ook bij platenmaatschappij Pias, die dankzij het succes van de vorige Soulwax plaat in Engeland en de wereldwijde hype rond de 2 Many DJ's compilatie nu een potentiele kip met gouden eieren in handen heeft. 'Any Minute Now' moet de klapper van dit jaar worden. Moet.

Het verhaal van deze plaat begint in oktober 2002, als de 2 Many DJ's compilatie net uit is en de broertjes David en Stephen Dewaele plots op de covers van dance magazines verschijnen. Dan staat op een dag de Engelse producer Mark Ellis (a.k.a. Flood) voor de deur van de Soulwax studio. Stephen Dewaele is een grote fan van zijn werk (onder meer U2, Depeche Mode en Nine Inch Nails), maar weet niet wie hij over de vloer heeft: "Ik had eerst geen idee wie hij was. Ik dacht: 'Nee, het zal toch niet Flood zijn?'"

David Dewale: "We zijn begonnen te werken met hem, maar het wilde nog niet echt vlotten. Flood was op een punt gekomen - en wij denk ik ook - dat hij niet in drie maanden weer een volgende plaat in elkaar wilde zetten. En het was net in de tijd dat wij ver begonnen te reizen. Naar Japan en Amerika." Stephen: "Het werkte twee kanten op. We hadden nog geen echte nummers, en ondertussen begon 2 Many DJ’s heel hard te lopen. We moesten DJ Shadow remixen, we deden zijn voorprogramma. De keuze was: een week naar Brazilie gaan om te draaien of in Gent in een studio zitten met Flood en tegen de muur oplopen omdat we niet weten waar we naar toe wilden gaan. Het waren hele harde keuzes. Een paar maanden lang hebben we steeds een week achtereen gewerkt aan de plaat, in zijn studio in Londen. Was hij er niet geweest, dan zou de plaat er misschien wel niet gekomen zijn. Hij was echt de drijfveer, hij heeft ons geleerd weer een band te zijn"

“Het is eigenlijk maar pas de laatste maand dat wij doorhebben dat het een Soulwax plaat is", grapt David Dewaele. "Dat is misschien ook het slimme van Flood. De plaat die straks uitkomt is één van de vijf die we gemaakt hebben. We hebben er vier weggesmeten. Van de nummers op die vier andere heeft Flood gezegd: 'het is een goeie riff, een goed dansbaar nummer, maar geen song.' Wat overgebleven is zijn alle 'song' songs en daar heeft Flood altijd op aangedragen. Dat het ergens over gaat en dat het een gevoel overbrengt. Misschien dat dat ook eigen is aan Soulwax.

Stephen: "Wij beseffen nooit wat Soulwax is. Andere mensen weten dat. Maar we zijn ook rockgasten. We beheersen een aantal stijlen, maar rock is toch ook waarom wij met z’n vieren in een repetitielokaal begonnen zijn. Omdat we fans waren van Kyuss en Monster Magnet. Rock!, gewoon luid zijn. Op de een of andere manier hebben we dat terug gevonden met de plaat. Flood heeft ons geleerd weer een band te zijn. Het is misschien commercieel niet de beste zet geweest, maar het is heel puur. Het is een eerlijke plaat voor ons."

David: “En toch, de meeste verwachting voor de plaat voelen wij zelf uit de dance wereld. Terwijl wij al twee jaar tegen iedereen proberen te zeggen dat het geen dance plaat wordt. We zijn geen Tiefschwarz! En omdat er nu een trend is in de dansmuziek van dat iedereen voor alles moet open staan wordt gezegd:’ Ja, maar we zijn er echt naar het uitkijken hoor!’ In ons achterhoofd weten we ook dat als ze het album straks horen, ze het echt totaal niet gaan diggen. Maar bon, wij maken wat wij goed vinden.” Ze wilden ook geen geforceerde 'rock meets dance' plaat maken. "Dat is iets wat zelden heel goed en authentiek is. We maken het en dan begint het te leven en dan zien we wel waar we uitkomen. Ik denk dat heel veel mensen hadden gedacht dat we een plaat zouden maken die we als dj’s zouden draaien. Zoiets als ‘Danger High Voltage’ van Electric Six. Maar zo zijn we niet, we zijn Soulwax."

"We zijn ergens wel blij dat die plaat eindelijk uitkomt. We hebben twee jaar lang in een focking science fiction film geleefd. We kwamen in een parallel universum. Het bleek dat we hoefden maar platen van anderen te draaien en we hadden succes. Terwijl we hier in dit kot met een akoestische gitaar zaten: ‘rrrring, rrring, is het nu la majeur of la mineur’? Of Flood die zei dat we negen versies moesten maken van een nummer en dat duurt dan een jaar. En daar werk je aan tot vijf uur ‘s nachts in Gent en de volgende dag sta je in Sao Paulo voor allemaal mooie vrouwen en hippe mensen en bij elke plaat die je oplegt van iemand anders klinkt er applaus en smijten ze veel geld naar je. Dan denk je: ho ho, wacht twee seconden, what’s going on here?"

"We hadden voor veel geld kunnen blijven dj’en tot 2007 en proberen Tiësto van de troon te stoten. Maar we hebben nog nooit de gemakkelijke route gepakt. Veel mensen hebben ook gezegd dat we die dj kansen niet mochten laten liggen, maar op die momenten kozen we er toch voor om met Flood de studio in te gaan. Omdat het één van mijn helden was. Ik heb zo veel geleerd de laatste twee jaar, dat kan niemand me afnemen."

Soulwax staat eind in augustus op het Lowlands festival.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 17:04:21 #54
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_19913933
quote:
het is geen hip LCD Soundsystem meets Felix Da Housecat electropunk album.
Heb van de week voor het eerst het gelekte NY Excuse (This is the Excuse) gehoord, en die twee namen waren toch inderdaad de eerste associaties die bij me werden opgeroepen... Maar ben allang blij dat niet het hele album zo zal gaan klinken, was toch even schrikken. Het is op zich een aardige dansvloerplaat, maar met Soulwax an sich (of liever gezegd Soulwax ten tijde van Much Against Everyone's Advice) heeft het toch weinig te maken.
Maar goed, zal me benieuwen in ieder geval.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 13:07:42 #55
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20090493
Tomorrow at 17h30 the new soulwax single will be played in a world premiere on stubru. Everybody tune in!!

Countdown: http://www.stubru.be/mailer/countdownsoulwax.html
pi_20093817
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Tomorrow at 17h30 the new soulwax single will be played in a world premiere on stubru. Everybody tune in!!

VAAG
vorige week hoorde ik toch zeker weten op stubru de nieuwe single van soulwax..zo werd het in elk geval aangekondigd

*snapt er neits meer van*
(:
  dinsdag 22 juni 2004 @ 15:25:12 #57
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20094448
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 15:01 schreef nein het volgende:

[..]

VAAG
vorige week hoorde ik toch zeker weten op stubru de nieuwe single van soulwax..zo werd het in elk geval aangekondigd

*snapt er neits meer van*
Was dat niet "NY Excuse"?
pi_20095182
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 15:25 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Was dat niet "NY Excuse"?
ooh dat zou best kunnen eigenlijk...geen flauw idee, ben helemaal weg van soulwax, maar heb niet veel aandacht meer besteedt aan t nieuwe album en de nieuwe singles!
(:
  woensdag 23 juni 2004 @ 19:24:44 #59
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20131896
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 13:07 schreef DaisyDuke het volgende:

Het was dus echt de title-track en de nieuwe singel, "Any Minute Now".
Klonk "erg Soulwax" en dus in het geheel niet naar het eerder uitgelekte "Ny Excuse". Zoals ik al eerder ergens las is "Any Minute Now" te typeren als een 'Queens of the Soulwax-song' die zo op het eerste gehoor de hoge verwachtingen waar maakt.....
pi_20142436
Jaaaaa....ooooooooh dat klinkt erg positief! Ik heb t nummer nog niet gehoord, maar zoals je het beschrijft kijk ik er al ERG naar uit
(:
  donderdag 24 juni 2004 @ 11:38:43 #61
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20147984
SOULWAX.COM UPDATE - TOURDATES - NEW GUITAR PLAYER
On the day that 'Any Minute Now', the forthcoming new single from Soulwax, was aired for the first time on the radio, the official website soulwax.com revealed some more details about what's going on. Besides the list of tourdates and a press release, it's clear now that the new Soulwax will feature a second guitar player on stage. Funny enough, he's also called Dave and he comes from the Belgian band Goose
pi_20149992
jesus h. chrismus....ik heb net 5 mins zitten wachten op die nieuwe homepage van soulwax totdat er een linkje kwam
Hij bleek toch iets anders te werken hehehehe

Wel jammer dat ze voorlopig nog alleen op festivals spelen. Hopelijk komen er snel meer tourdates aan!
(:
  donderdag 24 juni 2004 @ 12:55:53 #63
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_20150201
ok, ik lees dus dat de nieuwe cd 23 augustus uitkomt, da's dus de maandag na lowlands......
maar dan horen we de nummers dus live al ervoor...of zou hij toch al eerder te koop zijn?

Nieuwe nummer (helaas) nog niet gehoord....
pi_20161367
Hopelijk kan ik ze ff zie... ik moet op lowlands werken maar als Starsailor nou ook nog eens komt, dan zeg ik het meteen af
Delivered without an information leaflet
pi_20184646
hier kun je een stukje van de nieuwe single luisteren:
http://www.xs4all.nl/~kmo(...)en/anyminutenow.html

VET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hoe meer je hem hoort, hoe beter ie wordt!
ik kan niet wachten op het album
  donderdag 29 juli 2004 @ 18:05:57 #66
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_20936952
De video van "Any Minute Now" is te zien op http://www.pias.be/soulwax/
pi_20938849
hoi,

heb net de nieuwe cd van soulwax, en hij is lekker, veel 'heavyer' dan de voorgaande.

btw; de gitarist is hier uit de streek, en speelt hier ook bij een (lokale) band -> http://www.goosemusic.com
Neem iedereen zoals hij is, niemand is perfect.
  woensdag 18 augustus 2004 @ 21:42:45 #68
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_21383270
En, wat vinden we van de nieuwe schijf?
pi_21383603
Release is pas de 23e toch?

Ok, hij staat al op de Luisterpaal, maar toch.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 00:48:45 #70
61983 Venkman
Just call me Dr. V.
pi_21388311
Ik weet het nog niet zo goed met deze plaat, ik moet erg wennen, sommige nummers zijn geniaal maar ik heb een hoop tijd nodig om hem goed te laten bezinken. Ik kom er nog wel eens op terug.
Who u gonna call?
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 14:31:23 #71
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_21423435
quote:
Op woensdag 18 augustus 2004 21:42 schreef DaisyDuke het volgende:
En, wat vinden we van de nieuwe schijf?
Helemaal

Zo op het eerste luisteren zitten er weer fantastische tracks bij

Momenteel staat NY Excuse op de repeat
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_21427210
Echt een super-album!

Any Minute Now
  vrijdag 20 augustus 2004 @ 19:41:53 #73
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_21430317
O o o....Man o man... Wat was ik goed toen ik 'vroeger' Soulwax ontdekte.
We hebben een tijdje moeten wachten (er stond zelfs stof op Leave The Story Untold en Much Against Everyone's Advice) maar Any Minute Now is wederom een plaatje.
pi_21445887
Een beetje wennen wel, maar dat komt vast goed.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_21482713
mn oren piepen er nog van, maar soulwax was ERG sterk op lowlands gisteren!! Jammer genoeg duurde hun set maar 50 minuten Weet ook niet waarom ze tien mins korter dan gewoonlijk waren! Maar goed, ik heb me prima vermaakt, en de nieuwe nummers klinken GOED! Beetje 80's invloeden etc.
(:
pi_21483176
Wat zijn die gasten live bizar SLECHT zeg, .
Maar goed, het was hun 7de optreden in 3 jaar.. Go figure..
-
pi_21491023
CD is binnen. Plus Soulwax t-shirt. Hij's fijn, en dat artwork .
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_21492805
quote:
Op maandag 23 augustus 2004 12:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat zijn die gasten live bizar SLECHT zeg, .
Maar goed, het was hun 7de optreden in 3 jaar.. Go figure..
pfff keb er helemaal NIETS van gemerkt!!!!!!!!
Maar nogmaals, wel jammer dat t zo kort was..
(:
  woensdag 25 augustus 2004 @ 18:23:37 #79
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_21538650
Zo Any Minute Now is echt een dikke plaat. Van 0 naar Fan in één Single
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
  maandag 30 augustus 2004 @ 12:17:16 #80
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_21636208
Waren mijn verwachtingen nou zo (te) hoog, of vinden jullie de nieuwe Soulwax ook zo tegenvallen?
  maandag 30 augustus 2004 @ 13:02:34 #81
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_21637152
quote:
Op maandag 30 augustus 2004 12:17 schreef DaisyDuke het volgende:
Waren mijn verwachtingen nou zo (te) hoog, of vinden jullie de nieuwe Soulwax ook zo tegenvallen?
Tegenvallen is niet het goede woord, ik vind hem anders maar oke!
  maandag 13 september 2004 @ 15:03:35 #82
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_21923669
ANY MINUTE NOW TOUR
More dates of the forthcoming tour have been confirmed:
02-11-04: Rotterdam (Nighttown, NL)
10-11-04: Amsterdam (Paradiso, NL)
11-11-04: Tilburg (013, NL)
19-11-04: Groningen (Oosterpoort, NL) TBC
23-11-04: Utrecht (Tivoli, NL)

Hoewel ik persoonlijk "Any Minute Now" geen al te beste plaat vind, ga ik onze vrinden uit Gent toch even bekijken en beluisteren op een van bovengenoemde data!
pi_21927172
Gezien de aandacht voor dit topic (het loopt niet bepaald storm hier) lijkt me dat de media het circus rond de broertjes misschien een beetje te veel opgeblazen heeft in de afgelopen tijd. Het lolwlandsoptreden schijnt ook al niet bijster spectaculair te zijn geweest .
Paan!
  maandag 13 september 2004 @ 17:30:22 #84
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_21927245
quote:
Op maandag 13 september 2004 17:27 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Gezien de aandacht voor dit topic (het loopt niet bepaald storm hier) lijkt me dat de media het circus rond de broertjes misschien een beetje te veel opgeblazen heeft in de afgelopen tijd. Het lolwlandsoptreden schijnt ook al niet bijster spectaculair te zijn geweest .
Hmm, ik weet het niet, de verwachten waren inderdaad erg hoog zoals daisy aangaf, misschien heeft dat ze toch de das om gedaan, ik weet geen verkoopcijfers maar ik ben best tevreden met het laatste album, als zal hij niet mijn top 10 halen van 2004. Het optreden was imho redelijk, ze hadden last van slecht geluid en daarom speelde ze korter als gepland (denk ik)
  maandag 13 september 2004 @ 21:17:50 #85
18413 Summoner
pi_21932428
Ik heb "Any Minute Now" ook en omdat mijn verwachtingen al wat getemperd waren door de posts hier en daar, vind ik het op het eerste gehoor wel een goede plaat. Maar het is inderdaad geen "Much Against Everyone's Advice". Het geflirt met elektronica bevalt me echter wel, evenals de over het algemeen wat grotere nadruk op harde gitaren. Favoriete nummers na 1 luisterbeurt: "Compute", "KracK" en "NY Excuse".
  dinsdag 14 september 2004 @ 00:05:28 #86
27648 Weakling
available in strong mint
pi_21937208
Cool. AMN is idd niet de plaat geworden die ik en zo te lezen velen met mij ervan verwacht hadden, maar ik ga ze denk ik maar eens op "d'n elfde van d'n elfde" zien in 013. Als Soulwax live vast interessanter dan als 2ManyDJs, want dat vond ik me een partij saai ... bleh.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_21954187
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 00:05 schreef Weakling het volgende:
Cool. AMN is idd niet de plaat geworden die ik en zo te lezen velen met mij ervan verwacht hadden, maar ik ga ze denk ik maar eens op "d'n elfde van d'n elfde" zien in 013. Als Soulwax live vast interessanter dan als 2ManyDJs, want dat vond ik me een partij saai ... bleh.
Soulwax is heel anders dan de DJ-sets....! Soulwax is gewoon live poprock muziek.
(:
  woensdag 15 september 2004 @ 15:14:25 #88
27648 Weakling
available in strong mint
pi_21969862
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 20:27 schreef nein het volgende:

[..]

Soulwax is heel anders dan de DJ-sets....! Soulwax is gewoon live poprock muziek.
Goh dat had ik nooit verwacht ondanks dat ik de platen van zowel Soulwax als 2ManyDJs goed ken

Maar het blijven de broertjes in beide gevallen die de boventoon voeren. Ik hoop dat ze als Soulwax wat minder vlak, meer interactief en energieker zijn dan in hun 2ManyDJ's incarnatie (zou natuurlijk ook kunnen dat ze toen hun dag niet hadden ... of ik niet mijn dag had).
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 15 september 2004 @ 22:32:25 #89
52704 Kirke
www.kirke.nl
pi_21981578
quote:
Op dinsdag 14 september 2004 00:05 schreef Weakling het volgende:
...Als Soulwax live vast interessanter dan als 2ManyDJs, want dat vond ik me een partij saai ... bleh.
Kheb ze eens gezien ten tijde van hun eerste plaat en toen vond ik ze errug goed! Heb Any Minute Now en vind 'm leuk, beetje Beck, beetje Vlaams, soms beetje meer van hetzelfde. Maar je, verwachtingen zijn hoogespannen na zoveel jaar, dus dat ligt aan mij. Ik luister 'm regelmatig en vind NY excuse erg grappig. Wist je dat ze dezelfde ghost track stunt hebben gedaan als bij Much Against Everyone's Advice?
'T best bewaarde geheim van Nederland
  woensdag 15 september 2004 @ 23:04:39 #90
27648 Weakling
available in strong mint
pi_21982718
quote:
Op woensdag 15 september 2004 22:32 schreef Kirke het volgende:
Wist je dat ze dezelfde ghost track stunt hebben gedaan als bij Much Against Everyone's Advice?
En als bij de 2ManyDJs plaat? Cool!

*spoelt CD terug*
  woensdag 15 september 2004 @ 23:16:26 #91
18413 Summoner
pi_21983091
*slaat ook aan het spoelen

Vind de plaat na een paar luisterbeurten nog steeds wel fraai. Een paar 'hits', een paar missers. Denk dat "Any Minute Now" het vanwege de opzwepende, dansbare nummers wel goed gaat doen op de zaterdagavond.
  zaterdag 18 september 2004 @ 20:14:07 #92
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_22043739
Ik heb 'em slechts terloops kunnen luisteren, maar de eerste indruk is een goeie. De cd "poept" in het middendeel heel ffkes in, maar voor de rest is het een spannende cd waar de vaart lekker in blijft. Onmiskenbaar Soulwax. Op much against... vond ik de rock/uptempo nummers ook het beste.

Ik moest trouwens een beetje aan Millionaire denken, maar dat kan aan mij liggen.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_22048769
*heeft tickets voor 013 én tivoli gekocht*

Ik kon het niet laten

ach, de ene show is 11 november, en de andere pas op de 23e...ik heb nog een pauze ertussen zitten
(:
  dinsdag 21 september 2004 @ 18:01:27 #94
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22109478
Heb ook kaarten voor Tivoli... ben benieuwd hoe die overgeproduceerde nummers van 'Any Minute Now" live uit de verf komen.......
pi_22110732
Eigenlijk valt Any Minute Now me behoorlijk tegen...
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 september 2004 @ 19:07:01 #96
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22110918
Tja, de teleurstelling van 2004 wat mij betreft......
pi_22112081
Het lijkt niet meer op Soulwax zoals ik die verwacht, dat is het vooral.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 21 september 2004 @ 22:21:31 #98
99899 turnpike
pi_22116477
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 19:53 schreef methodmich het volgende:
Het lijkt niet meer op Soulwax zoals ik die verwacht, dat is het vooral.
Is dat niet juist een pré. Je verwacht het niet.

Ik ben juist onder de indruk, maar dat kan ook aan de nieuwigheid liggen en de overdaad aan releases die in mijn oren te zeer op elkaar lijken.

Just out of curiosity, wat had je dan van Soulwax verwacht ?
pi_22127243
Heb Soulwax twee keer live gezien toen Much Against Everyone's Advice net uit was en vond die optredens toch wel erg cool. Hoewel ik hun laatste plaat nog niet echt goed heb beluisterd, ga ik zeker wel naar het optreden in Paradiso. De reacties over hun optreden op Lowlands die ik hier lees zijn niet echt positief, maar heb toch superveel zin om ze weer een keer live te zien
pi_22130625
quote:
Op dinsdag 21 september 2004 22:21 schreef turnpike het volgende:

[..]

Is dat niet juist een pré. Je verwacht het niet.

Ik ben juist onder de indruk, maar dat kan ook aan de nieuwigheid liggen en de overdaad aan releases die in mijn oren te zeer op elkaar lijken.

Just out of curiosity, wat had je dan van Soulwax verwacht ?
Meer nummers in de trant van A Ballad To Forget en gewoon iets wat meer leek op MAEA. Niet al die dance-meuk.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 22 september 2004 @ 15:45:13 #101
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22130724
"A Ballad To Forget" was al geschreven ten tijde van MAEA, met die wetenschap is het niet raar dat dit nog een van de beste songs op het nieuwe album is...
Kijk, met het feit dat een band zich ontwikkeld, niet blijft hangen bij wat mensen van hun verwachten en op zoek gaan naar nieuwe grenzen is natuurlijk niets mis mee (in tegendeel!)... maar blijf dan wel goede songs schrijven, dit laatste is naar mijn mening onvoldoende gebeurt op AMN... maar goed, daar ben ik in een ander topic al uitgebreid op in gegaan...
  woensdag 22 september 2004 @ 22:43:11 #102
99899 turnpike
pi_22140487
Alhoewel ik "A ballad to forget" een schoon nummer vind, ben ik meestal niet zo gecharmeerd van die kant van Soulwax. Daar is het me allemaal iets te zeer tongue-in-cheek voor. Ik weet niet hoe ik het moet uitdrukken, maar het "raakt" me niet zo als dat misschien de bedoeling is.

Wat betreft het ontbreken van "echte" songs ben ik het wel met je eens. Maar zoals hierboven al gezegd is dat niet de kant van Soulwax die me het meeste trekt.
pi_22627449
Wow dat mijn oude topic een nieuw leven is geblazen joh...

Maar anyway, ik vind AMN echt een fantastische cd. Ok nog net niet zo goed als MAEA maar elke keer als ik hem luister vind ik het beter. Vooral Accidents & Compliments vind ik een fantastisch nummer.

Ik wil graag naar het concert in de Tivoli maar heb nu nog geen valuta om een kaartje te kopen (en er wilt nog niemand mee)
Niks mis mee!
pi_22905976
Any Minute Now vind ik een ontzettend goede cd. Ik moest er in het begin toch een paar keer naar luisteren, hij moest nog even tot me doordringen, maar nu vind ik vooral Miserable Girl geweldig. En ik ga er ook zeker naartoe, woensdag 12 november in Paradiso. Verder nog iemand die naar Paradiso gaat? Ik hoop dat ze hun belabberde optreden op Lowlands goed gaan maken, en ook een hoop nummers van MEAE gaan spelen.
pi_22906686
Dat laatste is imo cruciaal voor het welslagen van de shows.
www.thuisuiteten.nl
pi_22906826
quote:
Op woensdag 27 oktober 2004 15:10 schreef methodmich het volgende:
Dat laatste is imo cruciaal voor het welslagen van de shows.
Op Lowlands was dat dus (het grotendeels ontbreken ervan) de oorzaak dat ik de show nogal flauw vond, afgezien van de brakke geluidkwaliteit. En omdat het publiek die nieuwe nummers ook niet kende was er weinig sprake van enige publieksparticipatie. Hopelijk gaat dat in de Paradiso anders zijn, ik heb mijn kaartje net gehaald
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:20:47 #107
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22906914
Ben juist wel benieuwd hoe die nieuwe nummers live (en dus uitgekleed van die vreselijke productie op het album...) klinken!
pi_22906956
Ja nou...ik heb liever dat ze in die "vreselijke productie" (wat ik wel mee vind vallen) ten gehore gebracht geworden dan in die maalstroom van stukjes geluidsdiarree, zoals op LL het geval was
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:29:44 #109
99899 turnpike
pi_22907134
Ik vind de productie juist uitstekend, soulwax is nooit een band geweest die het alleen van de nummers moet hebben.
Niet dat ze slechte nummers schrijven, maar wat soulwax tot soulwax maakt is juist hun vermogen om nummers op een interessante manier te produceren.
  woensdag 27 oktober 2004 @ 15:36:48 #110
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_22907298
Absoluut waar, maar totaan het laatste album waren de songs nooit ondergesneeuwd door een soms zelfs bombastisch aandoende productie....
pi_23098147
Gaat er nog iemand de elfde in de 013?
  vrijdag 5 november 2004 @ 21:42:02 #112
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23107267
Bereid je maar voor op het ergste... het schijnt maar een ongeinspireerd zooitje te zijn, als ik op alle verhalen af mag gaan....
pi_23107708
Mja ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was van hun optreden. De oude nummers die ze deden waren echt geweldig, helaas waren dit er maar 3. De rest valt gewoon tegen.

edit: Ik heb ze in London gezien een week geleden, in de Astoria.
pi_23112525
Nou, ik vind dat ik na de redelijke afgang op lowlands hen tenminste nog verschuldigd ben naar 1 optreden te gaan om ze het tegendeel te laten bewijzen, als het weer niets is, dan is het goodbye soulwax, en hou ik het wel bij 'much against anyones advice*
pi_23222112
OK..hier maar even:

Ik heb 2 tickets te koop voor 30 euro (samen) voor soulwax in de 013 tilburg morgen (donderag)! Kan er zelf niet meer heen
(:
  woensdag 10 november 2004 @ 19:50:57 #116
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_23224716
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:05 schreef nein het volgende:
OK..hier maar even:

Ik heb 2 tickets te koop voor 30 euro (samen) voor soulwax in de 013 tilburg morgen (donderag)! Kan er zelf niet meer heen
Ow damn. Ik wil zo graag maar ik kan gewoon niet
Maw: het zal wel 2006 worden...
  woensdag 10 november 2004 @ 20:24:23 #117
105263 Litso
Interlectueel.
pi_23225652
* Litso luistert nu Soulwax - Saturday
Geweldig nummer, die hele cd is sowieso fijn
My Cruel Joke en Proverbial Pants zijn ook lekkere nummers

Toch jammer dat ik ze niet heb kunnen zien op Lowlands (was een andere band toen ofzo ).
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_23225805
quote:
Op woensdag 10 november 2004 19:50 schreef Razzerr het volgende:

[..]

Ow damn. Ik wil zo graag maar ik kan gewoon niet
damn it!

ben bang dat ik de kaartjes maar thuis moet laten liggen dan
(:
  woensdag 10 november 2004 @ 23:25:28 #119
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23231370
quote:
Op woensdag 10 november 2004 18:05 schreef nein het volgende:
OK..hier maar even:

De recensies gelezen zeker
pi_23231967
quote:
Op woensdag 10 november 2004 23:25 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

hehe nee, ik ga de 23e nog steeds..maar ik kan helaas niet morgen
(:
pi_23233314
quote:
Op woensdag 10 november 2004 23:25 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Ongeacht de slechte recensies vond ik het vanavond in de paradiso best ok hoor, niet top maar zeker niet slecht.
Black out the windows, it's party time!
pi_23233336
wil je toevallig niet ook nog naar tilburg morgen?
(:
pi_23236597
neuh....belgen in brabant is een beetje teveel van het goede
pi_23245882
Gisteren in Paradiso was gaaf! Geluid was goed, publiek was ook wat actiever dan op Lowland, en ze hadden er duidelijk zin in. Het rockte de pan uit! Jammer genoeg was er wel een beetje weinig contact met het publiek.
  vrijdag 12 november 2004 @ 00:24:46 #125
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_23257156
Woei, goed concert in Tilburg! Na 2 nummers hadden ze een versterker opgeblazen. Reparatie duurde zeker een kwartier, voor mijn gevoel bijna een half uur. Zonde, en balen natuurlijk. Daarna kwamen ze goed terug en speelden ze erg fris en onbevangen....
Beetje kort gespeeld, dat wel. Maar wat wil je als je maar 2 cd'tjes hebt
Doe maar jong ik heb toch geen muil!
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:23:09 #126
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23260274
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 00:24 schreef WasQ het volgende:
Beetje kort gespeeld, dat wel. Maar wat wil je als je maar 2 cd'tjes hebt
Tel nog eens goed
  vrijdag 12 november 2004 @ 09:39:47 #127
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_23260464
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:23 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Tel nog eens goed
Misschien heeft hij er maar 2.....
pi_23260688
2 many..

ach laat ook maar
  vrijdag 12 november 2004 @ 10:26:53 #129
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23261129
Ik snap trouwens best dat je die laatste plaat niet meeteld hoor...
  vrijdag 12 november 2004 @ 10:32:15 #130
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_23261229
hoezo niet......? Toch een lekker album???
  vrijdag 12 november 2004 @ 10:39:09 #131
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23261374
Heb al in een aantal topics aangegeven waarom ik het als een van de grootste teleurstellingen van 2004 zie... aanfluiting!
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:10:22 #132
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_23261965
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 09:23 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Tel nog eens goed
Grmbl eerste CD helemaal vergeten.... Speelden ze ook niks van overigens... Maximaal 1 geloof ik
  vrijdag 12 november 2004 @ 11:11:30 #133
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_23261986
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 10:39 schreef DaisyDuke het volgende:
Heb al in een aantal topics aangegeven waarom ik het als een van de grootste teleurstellingen van 2004 zie... aanfluiting!
Ik vond hem eerst ook matig, maar hij komt live erg goed over. Heeft mijn mening zeer positief beïnvloed...
pi_23309747
Bijna tivoli-tijd....
  maandag 15 november 2004 @ 11:44:45 #135
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23325307
quote:
Op vrijdag 12 november 2004 11:11 schreef WasQ het volgende:

[..]

Ik vond hem eerst ook matig, maar hij komt live erg goed over. Heeft mijn mening zeer positief beïnvloed...
Er is dus nog hoop voor de ongelovigen.....
  dinsdag 23 november 2004 @ 11:43:01 #136
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23512040
Check net het voorprogramma voor vanavond; Radio Soulwax, de broertjes gaan "plaatjes draaien vanuit de kleedkamer"! Yeah right, cd'tje opzetten en intussen met je neus op de spiegel... Beetje jammer! Bang om door het voorprogramma weggespeeld te worden?!?!
pi_23512244
Ik ga vanavond nog een poging wagen om ze te zien...ben benieuwd...
(:
pi_23513278
quote:
Op dinsdag 23 november 2004 11:43 schreef DaisyDuke het volgende:
Check net het voorprogramma voor vanavond; Radio Soulwax, de broertjes gaan "plaatjes draaien vanuit de kleedkamer"! Yeah right, cd'tje opzetten en intussen met je neus op de spiegel... Beetje jammer! Bang om door het voorprogramma weggespeeld te worden?!?!
Jij blijft het maar niks vinden he
  dinsdag 23 november 2004 @ 16:48:35 #139
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_23519400
quote:
Dat plaatjes draaien is inderdaad waardeloos. Het is niet eens een leuke mix, maar gewoon een beetje nummertjes draaien, het lijkt net de radio...
  dinsdag 23 november 2004 @ 17:03:36 #140
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_23519831
quote:
pi_23532491
HA! Soulwax was echt TE GEK vanavond! Weliswaar zijn veel van hun oudere nummers hoogtepunten, maar van hun nieuwe nummers zaten er live ook GAVE dingen tussen, die je op t album niet zo hoort. Ze mixten ook bepaalde nummers heel leuk aan elkaar..en het publiek was echt superenthousiast! Blij dat ik gegaan ben
(:
  woensdag 24 november 2004 @ 11:38:28 #142
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23537555
Ik vind het heel erg te zeggen, maar al m'n vooroordelen zijn bevestigd; het was echt bedroevend slecht... Het deed me pijn om een ooit zo fris en enthousiast bandje zo bezig te zien: niet strak, dwangmatig, verveeld en doodongelukkig... De band die ik gisteren heb gezien, was geen schim van de band die mij in de periode 1998-2001 ontelbare keren live (en op plaat) omver heeft geblazen... Na het uitbrengen van die draak "Any Minute Now" was Soulwax een terminale patient, nu is het zeker; een van m'n favoriete bandjes is dood............
pi_23540757
quote:
Op woensdag 24 november 2004 11:38 schreef DaisyDuke het volgende:
Ik vind het heel erg te zeggen, maar al m'n vooroordelen zijn bevestigd; het was echt bedroevend slecht... Het deed me pijn om een ooit zo fris en enthousiast bandje zo bezig te zien: niet strak, dwangmatig, verveeld en doodongelukkig... De band die ik gisteren heb gezien, was geen schim van de band die mij in de periode 1998-2001 ontelbare keren live (en op plaat) omver heeft geblazen... Na het uitbrengen van die draak "Any Minute Now" was Soulwax een terminale patient, nu is het zeker; een van m'n favoriete bandjes is dood............

niet zo depri doen! Ik vond t hardstikke leuk! En ik was niet de enige.....komt vast wel weer goed
(:
  woensdag 24 november 2004 @ 14:26:54 #144
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23541046
Als jij het zegt.......
  woensdag 24 november 2004 @ 18:25:02 #145
10995 WasQ
Godmiljaar!!
pi_23546966
quote:
Op woensdag 24 november 2004 14:26 schreef DaisyDuke het volgende:
Als jij het zegt.......
quote:
DaisyDuke's ondertitel:
Nothing really ends.....
Je zegt het zelf joh
  woensdag 24 november 2004 @ 21:15:59 #146
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23551311
Tja, als je m'n ondertitel erbij pakt wordt het alleen maar pijnlijk duidelijk wie de geniale geesten en wie de afvalligen der Belgenpop zijn.....
  donderdag 25 november 2004 @ 00:20:48 #147
83702 Jay_D
We Will Bring The Uk-Scene Bac
pi_23556398
2 Many Dj's is
Soulwax is ook goed, maar niet mijn ding ..
  donderdag 25 november 2004 @ 16:43:32 #148
40163 Razzerr
Something doesn't compute
pi_23568976
quote:
Op woensdag 24 november 2004 21:15 schreef DaisyDuke het volgende:
Tja, als je m'n ondertitel erbij pakt wordt het alleen maar pijnlijk duidelijk wie de geniale geesten en wie de afvalligen der Belgenpop zijn.....
Als je met zo'n negatief voorgevoel al naar een concert gaat, dan word het nooit wat natuurlijk.

Ik vind Soulwax in ieder geval nog lang geen afvaller
Maw: het zal wel 2006 worden...
  donderdag 25 november 2004 @ 16:59:46 #149
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_23569347
Nou zeg, wat zijn dat voor 'ratelband wijsheden'?! Ik ben nog prima in staat een eerlijk oordeel over een live-optreden te geven hoor.....
pi_23570722
Ik vond Soulwax supergaaf dinsdag in Tivoli! Vet ook dat ze wat oude nummers speelden! En ik moet zeggen dat ik het live ook erg mee vond vallen! Vooral in vergelijking met hun optreden op Lowlands, die ik duidelijk minder kon waarderen!

VET dus.
pi_23947593
Geweldige nieuwe clip van de broertjes:

http://www.pias.com/soulwax/video/soulwax-etalking.wmv
pi_23995504
quote:
Op donderdag 25 november 2004 18:01 schreef Efez het volgende:
Ik vond Soulwax supergaaf dinsdag in Tivoli! Vet ook dat ze wat oude nummers speelden! En ik moet zeggen dat ik het live ook erg mee vond vallen! Vooral in vergelijking met hun optreden op Lowlands, die ik duidelijk minder kon waarderen!

VET dus.
Jaa, in Tivoli waren ze echt super! Ik kende de nieuwe nummers nog laaang niet zo goed als de oude, maar live klonken ze erg goed! En de cd gaat in mijn oren alleen maar beter klinken naarmate ik hem vaker luister

En die clip had ik nog niet gezien, hij is gaaf!
  Moderator vrijdag 24 maart 2017 @ 11:35:03 #153
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_169742214
Nu met nieuw album

(klein kickje van 13 jaar ;) )
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_169743130
En het nieuwe album staat op Spotify

http://www.demorgen.be/mu(...)rom-deewee-bcfb220e/

Prima album ^O^
pi_169743334
Goeie kick! Zal het nieuwe album eens gaan luisteren, altijd leuk om live te zien in iedere samenstelling.
  vrijdag 24 maart 2017 @ 13:52:03 #156
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_169744370
Ik hoor vooral hele sterke LCD Soundsystem invloeden. Zolang je vergeet dat Soulwax ooit geweldige rockliedjes schreef (Much Against Everyone's Advice O+ blijft zo'n geweldig album) is dit helemaal geen slechte plaat.
pi_169749606
Ik hoor veel Kraftwerk :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')