abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10444471
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 11:09 schreef marky het volgende:

Lekker links stokpaardje. Defensie zit op zwart zaad maar we verwachten wel dat ze vredestaken blijven vervullen.

Inderdaad. Het is te makkelijk om te wijzen naar defensie.
We zouden ook alle subsidies voor 'kunst' kunnen afschaffen, als we toch 'potjes met geld' aan het vergelijken zijn.
quote:
Welke zwakkere? Wat is zwak tegenwoordig??? Als je als bijstandsmoeder wordt verplicht om te gaan werken?

De oudere worden zoveel moglijk ontzien en dat vind ik goed maar alles wat daar niet toebehoort moet leren zijn eigen broek op te houden.

Ach, er zijn ook veel 'rijke' ouderen hoor. Ouderen hoeven m.i. niet per definitie te worden ontzien.

Tegenwoordig schijnt een wasmachine trouwens tot de basisbehoeften gerekend te worden, hoorde ik. Wat is er mis met een wasserette?

pi_10444524
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 11:12 schreef Sidekick het volgende:

Alleen wanneer de lonen te sterk stijgen. Dus dat kan heel snel in gang worden gezet, omdat "te sterk stijgen" heel erg rekbaar is.

Dan hadden ze die ontkoppeling nu ook wel kunnen invoeren. Maar waarschijnlijk is men 'bang' voor kritiek van vakbonden etc.

Mij lijkt een koppeling aan de lonen van ambtenaren voldoende. Beide groepen ontvangen hun geld van de overheid.

donderdag 15 mei 2003 @ 11:22:32 #178
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10444690
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 11:14 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Inderdaad. Het is te makkelijk om te wijzen naar defensie.
We zouden ook alle subsidies voor 'kunst' kunnen afschaffen, als we toch 'potjes met geld' aan het vergelijken zijn.

Goed plan.
Jammer dat ze beide niet doen.
quote:
Tegenwoordig schijnt een wasmachine trouwens tot de basisbehoeften gerekend te worden, hoorde ik. Wat is er mis met een wasserette?
Wasserettes? Zijn die er nog? (ik woon niet in de randstad).
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 11:16 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dan hadden ze die ontkoppeling nu ook wel kunnen invoeren. Maar waarschijnlijk is men 'bang' voor kritiek van vakbonden etc.

Mij lijkt een koppeling aan de lonen van ambtenaren voldoende. Beide groepen ontvangen hun geld van de overheid.

Dit klinkt idd niet zo erg, waardoor er nog geen kritiek komt. Sluipsgewijs komt dit er wel in.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 15 mei 2003 @ 11:33:14 #179
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_10444974
quote:
Motto Balkenende 2: iedereen moet inleveren

DEN HAAG (GPD) - Het nieuwe kabinet Balkenende 2 moet alleen nog op zoek naar een motto, meldden woordvoerders van CDA, VVD en D66 gisteren. Dat is gauw gevonden: na 'Werk, werk, werk' van Paars 1 kan het motto nu niet anders zijn dan 'Inleveren, inleveren, inleveren'.
De coalitiepartners bezuinigen de komende vier jaar voor een recordbedrag van circa ¤15 miljard. Grootste posten zijn loonmatiging (¤4,5 miljard) en bezuinigingen op de uitkeringen (¤1,5 miljard). Onderwijs en veiligheid krijgen elk ruim ¤500 miljoen voor verbeteringen. De belangrijkste punten uit het regeerakkoord:

Volksgezondheid
De eigen bijdrage/eigen risico in het ziekenfonds wordt verdubbeld van ¤100 naar ¤200. Er komt een basisverzekering voor alle Nederlanders in 2006, waardoor het onderscheid tussen particulier- en ziekenfondsverzekerden vervalt.

Inkomen/sociale zekerheid
Uitkeringen worden gekoppeld aan de ambtenarensalarissen, die niet meer dan 1,5 procent mogen stijgen. Besparing: ruim ¤450 miljoen. De WAO gaat op de schop, overeenkomstig een eerder advies van de Sociaal-Economische Raad (werkgevers, werknemers en kroonleden). Alleen volledig arbeidsongeschikten krijgen nog een uitkering.

Eigen huis/huursubsidie
De aftrek van hypotheekrente wordt beperkt. De winst uit de verkoop van een huis moet in een (eventuele) nieuwe hypotheek worden gestoken, anders is de rente van die nieuwe hypotheek niet meer geheel aftrekbaar. Opbrengst: circa ¤500 miljoen. Een deel van de onroerendezaakbelasting wordt over drie jaar geschrapt. Het gedeelte voor gebruikers/huurders verdwijnt in 2006 (kosten ¤1,1 miljard). Het eigenarendeel blijft.

Vervoer
Het 'kwartje van Kok' (benzineaccijns) wordt niet aan de benzinepomp teruggegeven. Opbrengst ¤500 miljoen. De benzineaccijns en de tabaksaccijns worden niet verhoogd.

Natuur/veehouderij
Voor de aankoop van nieuwe natuurgebieden en voor herstructurering van de intensieve veehouderij komt ¤200 miljoen beschikbaar.

Overheid
Het ambtenarenapparaat wordt fors ingekrompen. Naar schatting 12.000 functies komen te vervallen bij ministeries en adviesorganen. Op termijn komt er een gekozen burgemeester en een gemengd kiesstelsel (met regionale kandidaten). De (on)mogelijkheden worden onderzocht om de premier rechtstreeks te laten kiezen. Van de invoering van een referendum wordt afgezien.

Defensie
Defensie krijgt structureel ¤100 miljoen extra te besteden. Het geld is deels bedoeld voor vredesoperaties, zoals mogelijk een Nederlandse deelname aan de vredesmacht voor Irak.

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2893-6126-1361014-1373--,00.html

De extra investering voor intensieve veehouderij vind ik nou ook niet echt positief in deze tijd van bezuinigingen.
  donderdag 15 mei 2003 @ 11:33:15 #180
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_10444975
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 11:06 schreef Sidekick het volgende:
Ik zal ook even een inhoudelijke reactie geven op de verschillende punten:

• Extra geld voor Defensie.

• Op zich logisch omdat de vredesmacht moet worden betaald die in Irak gaat komen. Maar in deze tijd is het niet rechtvaardig.

Oordeel: --

Is niet alleen voor Irak maar ook voor alle andere landen waar nederland nog steeds zit. Wat mij betreft mogen ze dat geld weghalen bij ontwikkelingshulp.
    quote:
  • 500 miljoen voor Onderwijs.

• Goed dat er in deze tijd van bezuinigingen toch extra wordt geinvesteerd in Onderwijs omdat dat voor NL toch belangrijk is voor de economie op langere termijn. De hoogte is lachwekkend. Het leek op 700 miljoen, maar D66 is afgescheept met 3/4 van dat bedrag. Gelukkig zit D66 in het kabinet, anders was het niets geworden.

Oordeel: +

Als ze het geld eindelijk maar eens naar het juiste onderwijs doen en niet alleen in de bodemloze put van het hogeronderwijs dumpen. Hopelijk gaat het merendeel naar het VMBO zodat die weer echt praktijkonderwijs gaan krijgen. Bij het VMBO zitten de kleine ondernemers van de toekomst.
    quote:
  • Aanpak optieregelingen.

• Heel goed. Het liefst zie ik het nog verder gaan, maar dit is een goede voorzet.

Oordeel: ++

Optieregeling levert geen fuck op. Ik hoop wel dat ze zich toch meer gaan consentreren op de goude handdruk ed.
    quote:
  • 15 miljard bezuinigen: 0.5% tekort in 2007.

• Dat is nodig, gelukkig zijn CDA en VVD tot inkeer gekomen, alleen het feit dat ze die resterende 0.5% niet proberen te bezuinigen is goed.

Jammer van die 0,5 maarja het kan niet anders.
    quote:
  • Eigen risico omhoog.

• Slecht, de kosten van de premies gaan omhoog en de eigen risico ook nog eens. De stijging is erg fors, maar een lichte stijging zou zowiezo nodig zijn.

Oordeel: -

Eindelijk. Nu moeten ze het ziekenfonds nog omvormen naar een particulieren verzekering zodat mensen beter kunnen kiezen. Alleen nog maar een kleine basis en verder bijverzekeren voor de jus.
    quote:
  • Basispakket zorg verkleind.

• Heel slecht. Vooral qua tandarts.

Zie boven
    quote:
  • WW-uitkering aangescherpt.

• Een regeling die niet leuk is, maar toch weinig invloed heeft, naar mijn mening.

Had voor mij nog wel wat scherper gemogen.
    quote:
  • De WAO alleen voor volledig ongeschikten.

• Heel slecht. De voorzieningen zijn te slecht voor mensen die gedeeltelijk ongeschikt zijn, en komen in een financieel gat.

Oordeel: --.

Wat is er bekent over de boete voor de werkgever???
    quote:
  • Loonmatiging.

• Goed plan. Maar houden ze wel rekening met verminderde belastingsinkomsten?

Mag ik toch hopen.
    quote:
  • 2000 ambtenaren weg.

• Het valt mee, na eerdere berichten, maar de werkdruk neemt toe.

Als de regelgeving wordt verminderd dan heb je die ambetenaren niet nodig. Ik verwacht alleen veel weerstand maar wel noodzakelijk.
    quote:
  • Hypotheekrenteaftrek beperken.

• Goed plan. Voor mij gaat het niet ver genoeg, maar nu het op een hellend vlak zit, kan er meer gebeuren. Wel erg hypocriet van CDA en VVD. Draaikonterij van jewelste.

Verder dan dit moet het niet gaan. Dit is feitelijk een correctie op de eerder aangepaste regels. We zien nu hoe hard sommige in de problemen komen omdat ze makkelijk een nieuwe hypotheek krijgen. Ze hebben de winst van hun vorige huis inmiddels op de beurs verloren en komen nu in betalingsproblemen. Heeft verder niets te maken met een verdere beperking van de hypotheekrente aftrek en dit plan is ook heel iets anders dan de PvdA in de verkiezingstijd wilde.
    quote:
  • OZB gedeeltelijk teruggeven.

• In deze tijd is het niet te snappen om dit te doen. Onbegrijpelijk. Ook in goede tijden ben ik geen voorstander van de afschaffing.

Gaat mij niet ver genoeg het had er in zijn geheel af moeten gaan. De gemeente mag zich niet in de inkomenspolitiek mengen.
    quote:
  • Kwartje van Kok blijft bestaan.

• Goede keuze.

Jammer wederom een gemiste kans. Het had gewoon terug gemoeten.
    quote:

Overall oordeel: -
    Op wat te zachte maatregelen na ben ik wel positief al was het alleen maar om de ingrepen in de uitkeringen en het ambetenaren apparaat.
      donderdag 15 mei 2003 @ 11:42:07 #181
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_10445204
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 11:33 schreef marky het volgende:

[..]

Optieregeling levert geen fuck op. Ik hoop wel dat ze zich toch meer gaan consentreren op de goude handdruk ed.

Dat gaat ook wel gebeuren volgens mij.
    quote:
    [..]

Als de regelgeving wordt verminderd dan heb je die ambetenaren niet nodig. Ik verwacht alleen veel weerstand maar wel noodzakelijk.

Daar heb je deels gelijk in. Hoewel de precieze regels niet bekend zijn, verwacht ik niet echt goede keuzes.
    quote:
    [..]

Verder dan dit moet het niet gaan. Dit is feitelijk een correctie op de eerder aangepaste regels. We zien nu hoe hard sommige in de problemen komen omdat ze makkelijk een nieuwe hypotheek krijgen. Ze hebben de winst van hun vorige huis inmiddels op de beurs verloren en komen nu in betalingsproblemen. Heeft verder niets te maken met een verdere beperking van de hypotheekrente aftrek en dit plan is ook heel iets anders dan de PvdA in de verkiezingstijd wilde.

Ik weet dat het anders is dan het plan van de PvdA. Maar het staat wel op een hellend vlak. En het kan mij geen reet schelen dat mensen in financiele problemen zijn gekomen omdat ze hun geld hebben vergokt. (niet qua beleid op de hypotheekrente, wel qua 'gokschulden').
    quote:
    [..]

Gaat mij niet ver genoeg het had er in zijn geheel af moeten gaan. De gemeente mag zich niet in de inkomenspolitiek mengen.

Maar in deze tijd van bezuinigingen is het heel erg onlogisch.
    quote:
    [..]

Jammer wederom een gemiste kans. Het had gewoon terug gemoeten.

Zie boven.
    quote:
    [..]

Op wat te zachte maatregelen na ben ik wel positief al was het alleen maar om de ingrepen in de uitkeringen en het ambetenaren apparaat.

Op wat te harde maatregelen na ben ik niet zo negatief als de meeste tegenstanders (hier op FOK!). Maar gelukkig ermee ben ik er zeker niet mee.
      donderdag 15 mei 2003 @ 11:47:14 #182
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_10445337
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 11:33 schreef Sidekick het volgende:

[..]

De extra investering voor intensieve veehouderij vind ik nou ook niet echt positief in deze tijd van bezuinigingen.

Het geld is bedoeld voor een opkoopregeling zodat het aantal veehouderijen verminderd kan worden in natuurgebieden. Lijkt me wel een goede investering.
    pi_10445808
    Die 2000 ontslagen bij het ambtenarenapparaat komen bovenop de 10.000 die door dit kabinet al waren afgesproken. Totaal wordt dus 12.000. Zo zullen er ongetwijfeld nog wel meer addertjes onder het gras zitten.

Onbegrijpelijk dat de tabaksaccijns trouwens niet verder fors omhoog gaat. Easy money lijkt me.

Kwartje van Kok aanwenden voor aanleg van snelwegen en spoorwegen lijkt me ook wat kort door de bocht. Kunnen ze beter stoppen in effectiever en efficienter gebruik van het huidige netwerk.

OZB belasting had natuurlijk ook gewoon moeten blijven.

De aanpak in WW, WAO is noodzakelijk, maar of dit echt zoden aan de dijk zet?

pi_10445918
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 11:09 schreef marky het volgende:

Lekker links stokpaardje. Defensie zit op zwart zaad maar we verwachten wel dat ze vredestaken blijven vervullen.

Ik verwacht inderdaad dat defensie enkele vredestaken blijft vervullen, maar Nederland moet zich niet te veel op de schouders nemen, we zitten momenteel geloof ik in Bosnie, Macedonie, Afghanistan en straks misschien Irak. Is dat niet gewoon te veel voor een klein land als Nederland?

[beetje off-topic]
    Ik denk dat dit het juiste moment is om te zeggen: We schaffen een van de onderdelen van de krijgsmacht af (b.v. Luchtmacht, de F16 is afgeschreven en zo hoeft er geen JSF aangeschaft te worden. Met het hiermee vrijkomde budget kunnen heel wat vredestaken gefinancieerd worden en een deel kan naar de andere krijgsmachtonderdelen en zelf dan houd je nog geld over om als bezuinigingen weg te schrijven .[/beetje off-topic]

Aan het budget van Ontwikkelingssamenwerking moet mijn inziens niet gemorreld worden. En het is wel erg cru om tegen een Iraki te zeggen: 'nee we zijn je land niet aan het bezetten, dit is ontwikkelingshulp'

quote:
    Welke zwakkere? Wat is zwak tegenwoordig??? Als je als bijstandsmoeder wordt verplicht om te gaan werken?
    Je kan niet iedereen verplichten te werken (zeker een bijstandsmoeder met een reeks kleine kinderen). Er moet dan ook geen verplichting komen maar stimulatie, onder andere door het mogelijk te maken mensen naast hun uitkering bij te laten verdienen. Als iemand nu aan het werk gaat verliezen ze ook gelijk hun recht op bijzondere uitkeringen en bijvoorbeeld kwijtschelding van gemeentelijke belastingen, die schaal moet vloeiender.

Ik ben het met DennisMoore eens dat er flink bezuinigd kan worden op kunst. Laten die kunstenaars maar voor hun eigen inkomen zoeken, als ze niet geod genoeg zijn dan zoeken ze maar een echte baan.

quote:
    DennisMoore
    Ik denk dat die dingen buiten de studentensteden en de randstad allang afgeschaft zijn. En als je een paar kinderen hebt is een wasmachine echt geen overbodige luxe.
    Overigens heb ik laatst een folder van de gemeente over bijzondere bijstand gelezen en dat is echt geen vetpot hoor. Er zijn veel aanvullende voorwaarden.
    quote:
    Freako
    Het geld is bedoeld voor een opkoopregeling zodat het aantal veehouderijen verminderd kan worden in natuurgebieden. Lijkt me wel een goede investering.
    Inderdaad dat is wel een nuttige investering ware het niet dat het te weinig is. Eerder regelingen waren vaak al heel snel geheel door hun geld heen. En als hier ook nog geld van naar natuur toe moet zie ik er weer weinig van gebeuren.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      donderdag 15 mei 2003 @ 12:49:59 #185
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_10446908
    quote:
    Fracties bespreken regeerakkoord

DEN HAAG - CDA, VVD en D66 zullen donderdag afzonderlijk het onderhandelingsresultaat met hun fracties bespreken. Woensdag werden de partijleiders het eens over een voorlopig regeerakkoord. Daarmee is de weg vrij voor een nieuw kabinet van de drie partijen.

In totaal wordt de komende kabinetsperiode 15 miljard euro bezuinigd. Het financieringstekort zal in 2007 naar verwachting 0,5 procent bedragen. ,,Iedereen zal pijn moeten lijden'', voorspelde Balkenende. ,,De tijd van koopkrachtgarantie is voorbij.''

Woensdag zetten de onderhandelaars de laatste puntjes op de i in de financiële paragraaf. Daarin werd onder meer expliciet vastgelegd dat de koopkracht van de Nederlanders de komende jaren niet gegarandeerd kan worden. De laatste doorrekening van het Centraal Planbureau (CPB) leverde geen nieuwe obstakels meer op.

Fiat

Donderdag moeten de fracties van CDA, VVD en D66 hun fiat geven aan het regeerakkoord. D66 houdt dan zondag nog een congres waar partijleider Ditrich de steun vraagt van zijn leden. ,,Ik ga dit als een leeuw verdedigen.'' Volgens hem zijn er genoeg D66-punten in het akkoord terug te vinden. Hij benadrukte het congres serieus te nemen.

,,Als het congres nee zegt, komt er geen kabinet met D66 op het bordes.'' Begin volgende week volgt een debat in de Tweede Kamer over het werk van de informateurs Hoekstra en Korthals Altes. Vervolgens kan koningin Beatrix een of meerdere formateurs aanstellen die kandidaat-bewindslieden op sollicitatie krijgen.

Werkgeversorganisatie VNO-NCW vindt dat het regeerakkoord de economie goede kansen biedt voor herstel. De bezuinigingen in de sociale zekerheid en de pensioenen zijn noodzakelijk, heeft de organisatie donderdag gezegd.

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1361118-1373-496142-,00.html

Dittrich zegt toch te luisteren naar het congres. Ik hoop op een "nee". Maar dat wordt het waarschijnlijk niet.
    pi_10447000
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 12:49 schreef Sidekick het volgende:

Dittrich zegt toch te luisteren naar het congres. Ik hoop op een "nee". Maar dat wordt het waarschijnlijk niet.

Je hoopt op CDA/VVD/SGP/CU?
      donderdag 15 mei 2003 @ 12:59:46 #187
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_10447213
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 12:53 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Is dit een strikvraag?
    pi_10447257
    quote:

[..]

Ja ik vrees dat het dat dan wordt . Kunnen we niet gewoon paars 3 erneer gooien.

Of toch PvdA/CDA aangezien alle struikelblokken (begrotingstekort) onderhand met de VVD al geslecht zijn.

donderdag 15 mei 2003 @ 13:02:24 #189
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_10447287
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 13:01 schreef du_ke het volgende:

Of toch PvdA/CDA aangezien alle struikelblokken (begrotingstekort) onderhand met de VVD al geslecht zijn.

Door de onderhandelingen van CDA en VVD is de weg geopend voor de PvdA.
      donderdag 15 mei 2003 @ 13:12:16 #190
    15352 Nyrem
    Wag the dog
    pi_10447570
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 13:02 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Door de onderhandelingen van CDA en VVD is de weg geopend voor de PvdA.

Het zijn gewoon hypocriete ....... daar bij het CDA.
      donderdag 15 mei 2003 @ 13:33:33 #191
    1571 marky
    Heerlijk.... sleur
    pi_10448242
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 13:01 schreef du_ke het volgende:
    Je vergeet erbij te melden dat het ook nog uitgevoerd moet worden en je kan erbij de VVD van opaan dat die zich aan deze bezuinigingen houdt. Bij de PvdA is het toch een beetje te veel zoals de wind waait waait mijn rokje.
      donderdag 15 mei 2003 @ 13:37:37 #192
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_10448386
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 13:33 schreef marky het volgende:

[..]

Je vergeet erbij te melden dat het ook nog uitgevoerd moet worden en je kan erbij de VVD van opaan dat die zich aan deze bezuinigingen houdt. Bij de PvdA is het toch een beetje te veel zoals de wind waait waait mijn rokje.

Oh, natuurlijk, trek maar weer een populistische kreet uit de kast. Of heb je bewijzen dat de PvdA zich niet laat leiden door het regeeraccoord?
      donderdag 15 mei 2003 @ 14:15:20 #193
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_10449557
    quote:
    Dat zou dodelijk voor de VVD zijn.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_10449579
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 14:15 schreef speknek het volgende:

Dat zou dodelijk voor de VVD zijn.

Dat zal Jozias ook wel zijn .
      donderdag 15 mei 2003 @ 14:29:35 #195
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_10449964
    Jozias mocht al Colin zeggen toch? Een beetje man met internationale ervaring op zo'n plek is wel okee.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    pi_10450303
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 13:33 schreef marky het volgende:

[..]

Diezelfde VVD die zei dat er niet aan de hypotheekrente-aftrek "gemorreld" zou worden? Diezelfde VVD die een begrotingstekort onacceptabel vond? Diezelfde VVD die dualisme zo hoog in het vaandel heeft maar nu kadaverdiscipline eist van alle deelnemende partijen in het kabinet? Diezelfde VVD die met de uitslag van de verkiezingen in het achterhoofd absoluut voor de oppositie koos? Ja toch?
      donderdag 15 mei 2003 @ 14:39:59 #197
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_10450395
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 14:37 schreef rvand het volgende:

[..]

Diezelfde VVD die zei dat er niet aan de hypotheekrente-aftrek "gemorreld" zou worden? Diezelfde VVD die een begrotingstekort onacceptabel vond? Diezelfde VVD die dualisme zo hoog in het vaandel heeft maar nu kadaverdiscipline eist van alle deelnemende partijen in het kabinet? Diezelfde VVD die met de uitslag van de verkiezingen in het achterhoofd absoluut voor de oppositie koos? Ja toch?

VVD staat als een huis balkon.

De vakbonden roeren zich al:

quote:
    Vakbonden: conflict bij ingreep ambtenarenloon

DEN HAAG - Vakbonden voorspellen een groot conflict met de overheid als CDA, VVD en D66 vasthouden aan de geplande loonmatiging voor ambtenaren. Dat hebben de bonden Abvakabo FNV en CNV Publieke Zaak donderdag gezegd.

Zij vrezen bovendien dat een vermindering van het aantal ambtenaren de kwaliteit van het openbaar bestuur ernstig zal aantasten. ,,Men dreigt niet alleen de ambtenaren maar ook werknemers in de zorg en het onderwijs op de nullijn te zetten. We worden achtergesteld met andere werknemers in Nederland. Dat zal tot grote conflicten leiden, ook stakingsconflicten'', aldus Abvakabo-voorzitter G. van Huygevoort.

P. Koeslag, voorzitter van CNV Publieke Zaak, hekelt het loondictaat van het nieuwe kabinet. ,,Als het kabinet onze onderhandelingsvrijheid wegpoetst, dan krijgen we ruzie.''

CDA, VVD en D66 willen 4 à 5 miljard euro bezuinigen door loonmatiging. Een deel van deze som moet worden opgebracht door de publieke sector. De ambtenarensalarissen moeten de komende vier jaar met 1 procent minder stijgen dan de inflatie.

Ook dreigen tweeduizend extra ambtenaren te verdwijnen bij het Rijk. Deze reorganisatie komt bovenop de 10.000 die het huidige kabinet al wilde schrappen. Volgens Huygevoort is dat een vermindering van draconische omvang. ,,Het is feitelijk onuitvoerbaar. Om nog meer personeel te schrappen moet de overheid taken schrappen. Dat tast de kwaliteit van het openbaar bestuur ernstig aan.''

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1361307-1373-496142-,00.html

pi_10450549
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 14:15 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Dat zal Jozias ook wel zijn .

Dat wel maar zalm als fractievoorzitter was ook niet bepaald een succes .
      donderdag 15 mei 2003 @ 16:38:52 #199
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_10453839
    quote:
    Fysiotherapeuten ontzet over kabinetsplannen

DEN HAAG - Het Koninklijke Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF) is ontzet over de plannen van het kabinet om de kosten voor fysiotherapie voor een groot deel uit het ziekenfondspakket te halen. De KNGF noemde de plannen donderdag ,,verschrikkelijk en rampzalig''.

Volgens de woordvoerder leveren de plannen op korte termijn een bezuiniging op, maar kost de maatregel de overheid op lange termijn veel meer geld.

CDA, VVD en D66 maakten woensdag bekend alleen nog de kosten voor fysiotherapie voor chronisch zieken als reumapatiënten te vergoeden. Andere ziekenfondspatiënten moeten zich bijverzekeren voor behandeling bij de fysiotherapeut.

Volgens het genootschap zal de drempel voor ziekenfondspatiënten om naar de fysiotherapeut te gaan veel hoger worden. Het KNGF verwacht dat het aantal arbeidsongeschikten door de maatregel zal stijgen, net als het aantal RSI-patiënten met ernstige klachten en de groep die lijdt aan vetzucht.

http://www.leeuwarder-courant.nl/Pagina/0,7103,23-1-2028--1361688-1373-496142-,00.html

Goed bezig, Herman.

donderdag 15 mei 2003 @ 16:40:31 #200
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_10453881
    quote:
    Op donderdag 15 mei 2003 16:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Goed bezig, Herman.

Wie is Herman nou weer?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo