quote:En werkt ie ook dan?
Op dinsdag 15 juli 2003 00:10 schreef jaapgvk het volgende:
Je kunt gewoon een ouija bord natekenen op karton ja, het gaan immers om het princiepeJe kunt de letters in rondje, onder elkaar of naast elkaar zetten, maakt allemaal niks uit.
Ik zou wel iig alle letters van het alfabet, 0 t/m 9, ja/nee en een soort woord om het af te sluiten (houdoe heb ik er bij mij opstaan
)
Ik ben hem nu aan het maken, ben benieuwd of zo'n stukje karton met letters echt geesten zal aantrekken...
Nee, een stuk karton met letters kan geen geesten aantrekken nee. Jij kunt dat echter wel, omdat je een mens bent, en dus ook een geest hebt. Het zou kunnen dat er niets gebeurd, ook als je het serieus probeert, maar sta niet raar te kijken als er wel wat gebeurt, ok?
Een glas werkt prima. Als je met een groepje bent kun je verschillende combinaties proberen, eerst allemaal met je vinger op het glas, als dat niet werkt met twee tegelijk of zoiets. Bij sommige mensen werkt het beter dat bij anderen. Houd je arm ontspannen, beweeg het glas niet, maar houd het ook niet tegen. 'Geesten' zijn namelijk niet zo sterk, als jij je erop concentreert dat je het glas stil moet houden beweegt het meestal niet. Laat het dus gebeuren.
Het hoeft niet gevaarlijk te zijn, dwz. het heeft niet altijd nadelige gevolgen. Het is belangerijk een open mind te houden en alles met een korrel zout te nemen. Ga niet elkaar ervan beschuldigen dat je de boel in de zeik zit te nemen, maar geloof het ook niet zomaar als de geest beweert dat hij nostradamus is. De geesten die je met ouija oproept houden nogal van een geintje, en zijn er goed in mensen de stuipen op het lijf te jagen. Het is niet verstandig ze belachelijk te maken, maar een al te groot respect kan ook slecht zijn. Doe niet alles wat ze zeggen. Geloof niet alles wat ze zeggen. Luister, kijk en trek je eigen conclusies.
quote:Kijk dat zijn handige adviezen.
Op dinsdag 15 juli 2003 14:49 schreef williehewes het volgende:
-knip-
Ik denk toch nog steeds dat het iets in je onderbewustzijn is, maar ik wil het gewoon meemaken.
Wat is nou bijvoorbeeld een goede vraag om mee te beginnen?
En krijg je altijd contact met geesten?
Want straks denk ik dat het echt niet bestaat, terwijl ik het gewoon fout deed bijvoorbeeld. Ik wil het wel goed doen.
quote:Ik zou het ook "graag" eens willen proberen. Gewoonweg omdat het me interessant, spannend en eng lijkt! Denk wel dat het echt mogelijk is om met een soort van geesten contact te hebben, maar ik heb bewijs nodig om er echt in te geloven.
Op dinsdag 15 juli 2003 15:54 schreef ToMm het volgende:[..]
Kijk dat zijn handige adviezen.
Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken...
Lees bijna nooit verhalen van mensen die serieus probeerden geesten op te roepen en waarbij het niet gelukt is, maar wel een hoop 'bang-maak' verhalen.Ik denk toch nog steeds dat het iets in je onderbewustzijn is, maar ik wil het gewoon meemaken.
Wat is nou bijvoorbeeld een goede vraag om mee te beginnen?
En krijg je altijd contact met geesten?Want straks denk ik dat het echt niet bestaat, terwijl ik het gewoon fout deed bijvoorbeeld. Ik wil het wel goed doen.
quote:Dat zijn precies ook mijn redenen om het te doen ja...
Op woensdag 16 juli 2003 11:11 schreef Tomaz het volgende:[..]
Ik zou het ook "graag" eens willen proberen. Gewoonweg omdat het me interessant, spannend en eng lijkt! Denk wel dat het echt mogelijk is om met een soort van geesten contact te hebben, maar ik heb bewijs nodig om er echt in te geloven.
Zoals exorcisten die nodig zijn om de geesten je huis uit te drijven, dat lijkt me echt onzin!
quote:Jij snapt 't
Op woensdag 16 juli 2003 14:58 schreef ToMm het volgende:[..]
Dat zijn precies ook mijn redenen om het te doen ja...
Ik geloof niet dat het allemaal bullshit is wat iedereen erover zegt, maar het wordt volgens mij wel vaak overdreven...Zoals exorcisten die nodig zijn om de geesten je huis uit te drijven, dat lijkt me echt onzin!
Laten we 't een keer samen doen! Met 2 Tommen raakt die "geest" meteen in de war
quote:hehe dat wordt inderdaad lastig
Op woensdag 16 juli 2003 16:17 schreef Tomaz het volgende:[..]
Jij snapt 't
Laten we 't een keer samen doen! Met 2 Tommen raakt die "geest" meteen in de war
Echt zo van 'wie gaat er het eerste dood?'
'Tom'
'Aha!'
![]()
Waar woon je dan eigenlijk?
Als eerste vraag je meestal of er iemand is. En dan hoe hij heet, of hoe oud hij is ofzo. Verzin het maar.
Het doet een groot beroep op je onderbewuste.
Het is niet meer dan een hulpmiddel om daar weer even mee in contact te komen.
quote:Helemaal het eens is met wat hier staat
Op maandag 14 juli 2003 23:58 schreef Vivi het volgende:
Jezus, zijn er nog steeds mensen die stom genoeg zijn om dit te willen doen?De entiteiten waarmee je evt. in contact komt via dit soort methodes zijn de laagste van de laagste, mijn opa is helderziend en heeft veel seances gehouden en die is er altijd zeer voorzichtig mee geweest, hij was voorzitter van de spiritistische vereniging "Harmonia" en heeft regelmatig te maken gehad met mensen die hierdoor zwaar psychiatrisch patient zijn geworden.
Hij vergeleek het altijd met 's nachts je voordeur open laten staan; dat doe je ook niet omdat je niet weet wie er dan binnenkomt. Meestal zijn dat niet degenen die je binnen wilt hebben.
Als een geest/entiteit contact met jou wil merk je dat wel, zo niet dan moet je ze niet gaan oproepen, de geesten die daarop reageren zijn degenen die zich nog niet los hebben kunnen maken van het aardse en misbruik willen maken van labiele personen. Geesten die op een goede manier zijn 'overgegaan' laten zich niet op die manier oproepen.
Dus; doe het niet.
Je kan misschien denken dat je het voor de lol doet en dus het als een grappig spelletje ziet, maar dat is het dus niet!! Toen ik een jaar of 11 was werd het ook als 'spelletje' gezien en heb het dus met mijn domme hoofdje gedaan samen met nog wat kinderen, op school notabene. Het heeft me jaren gekost tot nou zeker mijn 25ste voor ik over die ervaring heen was ![]()
het is wat er gezegd is, een deur open zetten waar iedereen naar binnen kan wandelen behalve het juiste soort entiteiten dus asjeblief doe het gewoon niet...het kan 10 keer goed gaan en de 11e keer gaat het fout maar laat het niet zover komen das het beste
*genoeg gepreekt weer*
Pfff... leven is gevaarlijk. Als die jongen dat nou graag wil proberen, laat hem. Als je nooit gevaarlijke dingen doet wordt je leven heel snel heel saai. Als je weet waar je mee bezig bent en het serieus neemt (maar niet te serieus) valt het allemaal best mee.
quote:Daar zeg je ook wat...als je weet waar je mee bezig bent...daar geloof ik dus nix van dat ie dat weet anders zou het die het wel met iemand doen er veel vanaf weet als ie het echt zo nodig moet doen...
Op vrijdag 18 juli 2003 21:42 schreef williehewes het volgende:
Purplerose stapt zeker ook nooit meer in een auto sinds ze de CBS cijfers over verkeersongevallen gezien heeft...Pfff... leven is gevaarlijk. Als die jongen dat nou graag wil proberen, laat hem. Als je nooit gevaarlijke dingen doet wordt je leven heel snel heel saai. Als je weet waar je mee bezig bent en het serieus neemt (maar niet te serieus) valt het allemaal best mee.
Er wordt nog steeds te licht over gedaan, als zelfs professionals het al liever niet doen, dat zou toch wel wat moeten zeggen...maar goed, your life, your choise i guess
quote:waar haal je die boekjes dan?
Op dinsdag 29 juli 2003 17:10 schreef CherryLips het volgende:
Ik doe het regelmatig met een ouija bord. Ik begon ermee toen ik 16 was, toen ging er wat mis met een vriendin van me en gingen we gewoon te ver. We konden (en ik kan het nog steeds) ook automatisch schrift en we lalden hele schriften vol met dingen die alleen wijzelf snapten. Het was voor anderen toch meestal onleesbaar...
Nu gaan een andere vriendin en ik er gewoon netjes voor zitten, een ritueeltjes houden met zilver op het bord wat we even afvegen met een doekje en dan vragen we ALTIJD om onze gidsen, niet gewoon van; joehoe is er iemand? dat is net zoiets als een willekeurig telefoonnummer draaien, kun je ook een dwaas aan de lijn hebben. We hebben wachtwoorden en ook al kunnen ze alles in principe uit je hoofd halen (kunnen ze niet allemaal trouwens) ik vergeet de wachtwoorden meestal dus als ik dan een wachtwoord van die vriendin van me doorkrijg dan vind ik dat wel erg... apart, en dan weten we dat het wel goed zit zo.
Het kan erg link zijn, je kan van alles in huis laten als jij dat toe laat, maar als je netjes aan regels houdt en een beetje respect toont en niet als een kip zonder kop gaat zitten klieren en stomme vragen gaat stellen en zeggen; kun je dit doen? kun je dat doen? dan kan er weinig mis gaan.
Ook handig; een soort boekje bij houden met alles wat wordt doorgegeven. Je moet net mij zijn en halverwege een woord vergeten hoe het ook alweer begon.
En nog iets; niet alles geloven wat er gezegd wordt! Ze zijn net zo betrouwbaar als 'gewone' mensen en ik heb een gids die ik echt niet serieus kan nemen en mij ook gewoon geen direct antwoord geeft omdat hij niet wil dat ik vragen stel.
Ik doe dit dus al een jaar of 5 en alles gaat nu prima.
quote:gewoon, een schrift, een soort logboekje. niks officieels, alleen papier zodat je bij kan houden wat er allemaal wordt gezegd...
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:18 schreef Mosselkreng het volgende:[..]
waar haal je die boekjes dan?
kijk eerst of dat klopt
stel de vraag waar jij alleen t antwoord op weet en de ander NIET
ff een leugen check
Toen ze nog klein was, ging ze een keer met vriendinnen glaasje draaien. Alle letters van het alfabet met scrabble letters in een rondje en kaarsjes etc. Er stond een glas in het midden en daar legden ze allemaal hun hand op. Ze vroeg: Vind [betreffende jongen] mij leuk? Het glas bewoog naar de letter N, toen naar E en weer naar E. Toen riep een vriendin iets doms; Wanneer gaat ie dood? En toen ging het glas naar de letters en kwam er een [betreffende datum].
Op [betreffende datum] kwam de directeur de klas binnenlopen met het slechte nieuws dat de jongen was aangereden, op slag dood.
Ik weet dus niet of ik dit moet geloven of dat het gewoon een bangmaakverhaal was, maar ik geloof wel dat er meer is dan we kunnen zien, door ervaringen met mijn stiefmoeder (Voorspellende dromen)..
quote:Zo ken ik er ook één, maar dan uit een boekje van de bieb met dit soort ongein verhaaltjes.
Op zaterdag 30 augustus 2003 22:25 schreef CySt het volgende:
Ik heb een geschiedenis lerares gehad die een creapy verhaal heeft verteld..Toen ze nog klein was, ging ze een keer met vriendinnen glaasje draaien. Alle letters van het alfabet met scrabble letters in een rondje en kaarsjes etc. Er stond een glas in het midden en daar legden ze allemaal hun hand op. Ze vroeg: Vind [betreffende jongen] mij leuk? Het glas bewoog naar de letter N, toen naar E en weer naar E. Toen riep een vriendin iets doms; Wanneer gaat ie dood? En toen ging het glas naar de letters en kwam er een [betreffende datum].
Op [betreffende datum] kwam de directeur de klas binnenlopen met het slechte nieuws dat de jongen was aangereden, op slag dood.Ik weet dus niet of ik dit moet geloven of dat het gewoon een bangmaakverhaal was, maar ik geloof wel dat er meer is dan we kunnen zien, door ervaringen met mijn stiefmoeder (Voorspellende dromen)..
Maar volgens mij zijn dit verhaaltjes om mensen bang te maken om het niet te doen. Maar je moet natuurlijk ook niet zulke vragen stellen.
Ander verhaaltje: vriendin van een vriendin van me ging glaasje draaien. Op een gegeven moment ging het glas alle kanten op en maakte onsamenhangende woorden, tot het glas uit elkaar spatte en ze allemaal een stukje glas in hun pols op dezelfde plek hadden.
Kijk, daarom gebruik ik dus geen glas... (niet dat plastic geen pijn kan doen, maar toch...)
quote:te laat
Op zondag 31 augustus 2003 00:40 schreef indian01 het volgende:
mijn ervaring is mijn slecht afgelopen!mijn hele jeugd is er aan kapot gegaan!heb dingen gezien die niet te begrijpen zijn dingen waar je met je hoofd niet bij kan!!!!het heeft mijn jaren achtervolgd en jaren lastig gevallen!!maar laat het hier bij en mensen en geloof mijn het is geen grap begin nooit aan glaasje draaien!!!!!
quote:Gelukkig maar... !! Ik heb er zelf geen ervaring daarmee.. nee hou het liever op de spontane ervaringen die ik heb... en toch begrijp ik de mensen niet die het voor als nog het willen uitproberen.. leer van andersmans ervaringen... zeg ik op mijn beurt. Ik bedoel je hoort en leest zoveel enge verhalen. Het idee dat je niet meer rustig kunt slapen of dat je steeds achterom moet kijken brrrrrrrrrrrrrrrrrr.... creapy hoor
Op zondag 31 augustus 2003 01:21 schreef CherryLips het volgende:[..]
te laat
Maar na wat paranoia toen ik 16/17 was gaat nu alles goed. Heb lieve gidsjes.
quote:Dat heb ik dus al gehad. Dat je 's nachts wakker wordt en zweert dat er iemand naast je bed staat, of dat je niet meer in spiegels durft te kijken uit angst dat er iemand in te zien is die er niet is, en paranoid worden van alle schaduwen en geluiden. Maar daar heb ik nu geen last meer van. Ik raad het iedereen af die onder de zestien is bijvoorbeeld, gewoon omdat dat er meestal niet al te serieus aan toegaat.
Op zondag 31 augustus 2003 22:26 schreef Cygnus het volgende:[..]
Gelukkig maar... !! Ik heb er zelf geen ervaring daarmee.. nee hou het liever op de spontane ervaringen die ik heb... en toch begrijp ik de mensen niet die het voor als nog het willen uitproberen.. leer van andersmans ervaringen... zeg ik op mijn beurt. Ik bedoel je hoort en leest zoveel enge verhalen. Het idee dat je niet meer rustig kunt slapen of dat je steeds achterom moet kijken brrrrrrrrrrrrrrrrrr.... creapy hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |