quote:wat ik weet over dit onderwerp+je verhaal maak ik op dat je vriendin waarschijnlijk heel erg kwetsbaar en/of psychisch instabiel is, dit omdat er zoals je zegt 'gessten in en uit haar gaan'. Mocht je er nog over denken geesten op te gaan roepen dan zal ik je dit ten sterkste afraden; zo te zien ben je niet bepaald geliefd bij (een aantal) geesten. Doe het niet, je weet niet wat er kan gebeuren...
Op zondag 11 mei 2003 02:53 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:
[..]
quote:Klopt, maar het geesten gedoe heeft ook goede dingen gedaan..
Op zondag 11 mei 2003 03:11 schreef MeAndMyself het volgende:[..]
wat ik weet over dit onderwerp+je verhaal maak ik op dat je vriendin waarschijnlijk heel erg kwetsbaar en/of psychisch instabiel is, dit omdat er zoals je zegt 'gessten in en uit haar gaan'. Mocht je er nog over denken geesten op te gaan roepen dan zal ik je dit ten sterkste afraden; zo te zien ben je niet bepaald geliefd bij (een aantal) geesten. Doe het niet, je weet niet wat er kan gebeuren...
quote:waarscchijnlijk ben je jezelf gewoon aan het gekmaken. Dat je ZO bang bent dat er IETS gebeurt ofzo dat dat je beinvloedt...paranoia. Je moet niet bang zijn en dit ook vooral laten merken.
Op vrijdag 9 mei 2003 15:17 schreef cosmick het volgende:[..]
Hmm.. en wat kan ik het beste doen dan? Kijk, als je 's nachts gespannen wakker ligt, hoor je altijd wel wat natuurlijk. Een kraakje, een piepje, de twee katten die door het huis wandelen.... echte aanwijzingen dat ik daadwerkelijk last heb van een geest, heb ik niet.
Behalve dan dat ik niet kan slapen en behoorlijk gespannen ben. Kan 't niet gewoon stress zijn?
quote:owja..dat over dat jongens ze niet kunnen zien: klinkt als onzin. Zou gene goede reden kunnen bedenken.
Op zondag 11 mei 2003 03:17 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:[..]
Klopt, maar het geesten gedoe heeft ook goede dingen gedaan..
Zo ben ik momenteel 3 geesten via me vriendin tegen gekomen die welgoed zijn.
en die me ook beschermen..
en die waarschijnlijk als ik dat zou doen ook mij zullen beschermen..
teminste.. laat ik het hopen.
mijn vriendin doet nit meer mee, die blijft er gewoon buiten.
quote:hmmz, vaag want ik heb namelijk wel vaker gezien dat alleen vrouwen ze zagen maarjah..
Op zondag 11 mei 2003 03:24 schreef MeAndMyself het volgende:[..]
owja..dat over dat jongens ze niet kunnen zien: klinkt als onzin. Zou gene goede reden kunnen bedenken.
zelf wil ik niet altijd afhankelijk zijn van me vriendin en ze zelf kunen zien etc
Het is zo dat als je het alleen doet je veel kwetsbaarder bent dan als je met een aantal mensen samen doet. In het algemeen maakt het niet uit als je het alleen doet, maar je zou maar een echte slechte geest oproepen per ongeluk, dan kan je beter met meerdere zijn als dat gebeurt. Maar dat gebeurt in deze tijd zelden.
Ik persoonlijk doe het al jaren niet meer en ik zou het zoiezo nooit alleen doen.
quote:Veel vrouwen zijn er misschien gevoeliger voor, Darkness, het is een generalisatie. Er zijn wel degelijk mannen die ze ook kunnen zien. Ik vraag me alleen af of je er wel zo verstandig mee omgaat. Ik snap dat je ze graag echt wilt zien, maar denk niet dat je dat af kunt dwingen...
Op zondag 11 mei 2003 03:27 schreef Lord_Of_Darkness het volgende:[..]
hmmz, vaag want ik heb namelijk wel vaker gezien dat alleen vrouwen ze zagen maarjah..
zelf wil ik niet altijd afhankelijk zijn van me vriendin en ze zelf kunen zien etc
quote:Nee, dat is niet waar infinity. Er zijn ook heel veel geesten die het goed voorhebben met de mensen (of sommige mensen in het bijzonder), en er zijn veel 'onverschillige' geesten, die wel wat beters te doen hebben dan glaasjes bewegen voor pubers. Daar zit het probleem: met glaasje draaien schiet je spiritueel gezien niet zoveel op, dus 'goede geesten' houden zich daar niet mee bezig. Als je actief een geest oproept (dmv glaasje draaien of op een andere manier) trekt dat vooral 'lage' geesten aan. Geesten die zich vervelen of zich op de een of andere manier willen bewijzen.
Op vrijdag 9 mei 2003 15:09 schreef Infinity123 het volgende:
aLs ik dit zo lees, krijg ik de indruk dat er bijna alleen maar slechte geesten zijn. Is dit niet een beetje overdreven allemaal, de goede verhalen hoor je niets over, altijd maar de slechte verhalen.Of zijn de meeste geesten slecht?
Door een geest op te roepen geef je die geest bestaansrecht, en het recht om zich met jou bezig te houden, ook als je dat eigenlijk niet meer wil. Jouw angst en het geloof in die geest (je hebt het glas immers zien bewegen) geven de geest steeds meer kracht, en dat is waarom glaasje draaien zo'n slechte reputatie heeft. (De reputatie versterkt het effect dan weer, etc.) Net als met feeën kun je van geesten afkomen door hardop te zeggen dat ze niet bestaan. Dan moet je dat alleen wel vol kunnen houden als ze met het servies beginnen te smijten. ![]()
Natuurlijk kan het ook gewoon stress zijn. Het kan geen kwaad het daarop te houden.
quote:Tuurlijk kan ik het me niet dwingen.
Op maandag 12 mei 2003 12:59 schreef williehewes het volgende:[..]
Veel vrouwen zijn er misschien gevoeliger voor, Darkness, het is een generalisatie. Er zijn wel degelijk mannen die ze ook kunnen zien. Ik vraag me alleen af of je er wel zo verstandig mee omgaat. Ik snap dat je ze graag echt wilt zien, maar denk niet dat je dat af kunt dwingen...
verder zal het mij heel weinig uitmaken of ze me lastig vallen of niet, want ik ken zo ook genoeg goede geesten die me wel helpen.
Hoezo zou ik er niet verstandig mee omgaan?
Het viel me gewoon op dat je aan de ene kant best ernstige problemen beschrijft, en aan de andere kant geen probleem ziet in het oproepen van geesten. Dapperheid is goed maar er is ook zoiets als overmoed...
ik wil dit graag eens proberen, nu hoor je iedereen roepen van het is gevaarlijk enzo, maar wat is nou een goede manier om te beginnen?
ik ben nog niet 100% overtuigd maar ik wil het gewoon graag proberen.
maar dan wel op een veilige manier........
dus hoe veilig te beginnen?
quote:Stap naar een medium zou ik zeggen..
Op dinsdag 13 mei 2003 14:33 schreef dromewaris het volgende:
dus hoe veilig te beginnen?
quote:ik roep nog steeds niet dat het gevaarlijk is...
Op dinsdag 13 mei 2003 14:33 schreef dromewaris het volgende:
oke ik heb hier wat zitten lezen, en ben ooit wel eens met een soort pendel bezig geweest (zonder effect)ik wil dit graag eens proberen, nu hoor je iedereen roepen van het is gevaarlijk enzo, maar wat is nou een goede manier om te beginnen?
ik ben nog niet 100% overtuigd maar ik wil het gewoon graag proberen.
maar dan wel op een veilige manier........dus hoe veilig te beginnen?
maar euh kan ik de aanwezigheid ook voelen nou ja ik voel wel wat zeg maar, maar volgens mij zijn het hersenspinsels...
vanmiddag voelde ik dus een hand op me arm terwijl er niemand in de buurt was.
wat juist wel en wat ZEKER niet doen de 1e keer?
vanavond komt er hier een maat, misschien iets om vanavond met zijn 2en te doen..?
hoe zijn jullie dan begonnen?
quote:alleen in een kantoor met fok op de achtergrond
Op dinsdag 13 mei 2003 18:42 schreef dromewaris het volgende:
een medium is niet echt wat ik wil, ik wil gewoon zelf beginnen ik bedoel iedereen is toch begonnen?wat juist wel en wat ZEKER niet doen de 1e keer?
vanavond komt er hier een maat, misschien iets om vanavond met zijn 2en te doen..?hoe zijn jullie dan begonnen?
wat kan er dan fout gaan?
of is dit geen goed begin?
quote:Of ik spoor vandaag niet, maar deze reactie las ik eerder in dit topic!
Op maandag 12 mei 2003 08:57 schreef _Go_With_The_Flow_ het volgende:
waarom zou je het niet alleen doen? is mij goed bevallen hoor. en ben je minder bang denk ik... heb het trillen van me hele lichaam na was ik vrij rustig.
maar hoe begin je nou?
er zijn hier zoveel mensen die dit doen, en iedereen is een keer begonnen. ik wil het graag maar veel mensen raden het af en ik wil weten hoe je dan moet beginnen...........
quote:hij kan nie kwoten de noob
Op woensdag 14 mei 2003 17:22 schreef TuttiFrutti het volgende:[..]
Of ik spoor vandaag niet, maar deze reactie las ik eerder in dit topic!
quote:lees de ouwe topics
Op woensdag 14 mei 2003 16:50 schreef dromewaris het volgende:
ja oke heel bizar allemaal, maar er zijn ook zoveel mensen die een positieve ervaring hebben dus hoe komen ze daar dan aan?
quote:Oke, misschien is terecht dan een beetje groot woord, maar IK vind het wel terecht, Klopt ik heb heel veel dingen mee gemaakt en heel veel problemen gehad ruzie met kwade geesten etc, maar dat heeft mij niet van het feit afgezien dat het me toch heel erg boeit en dat ik er aan toe ben en de kracht heb om het te verwerken en te accepteren wat de toekomst me zal brengen..
Op dinsdag 13 mei 2003 13:41 schreef williehewes het volgende:
Terecht? Wat heeft dat nou weer met recht te maken? Als je blind word door een ziekte, of geneest, dan is dat toch ook niet terecht? (Of wel, maar daar wordt volgensmij niet naar gekeken)Het viel me gewoon op dat je aan de ene kant best ernstige problemen beschrijft, en aan de andere kant geen probleem ziet in het oproepen van geesten. Dapperheid is goed maar er is ook zoiets als overmoed...
Ik vind dit geen overmoed, ik ken mezelf goed genoeg om te weten wat ik aan kan en wat niet.
zo 1 heb ik om me nek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |