Ik sein btw nooit, mensen moeten maar fatsoenlijk de normale snelheid rijden
quote:idd..doe het meestal wel
Op donderdag 8 mei 2003 10:18 schreef Tjabbo het volgende:
Ik wel. Ik gun die wouten dat plezier niet
Ik heb echt een hekel aan die mensen die zich zo stoer voelen om te hard te rijden, dan moet je ook zo stoer zijn om de gevolgen te dragen. Kortom een boete dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Bl00dy op 08-05-2003 10:21]
quote:ja waarom zou je zelf een beetje sociaal doen he?!
Op donderdag 8 mei 2003 10:19 schreef SunChaser het volgende:
Ik stel het ook op prijs. Alleen doen anderen het al, seinen, zodat ik het niet hoef te doen en een boete riskeer voor seinen.
quote:\
Ik stel het ook op prijs. Alleen doen anderen het al, seinen, zodat ik het niet hoef te doen en een boete riskeer voor seinen.
Hoe heet dat ook weer?
Iets met Hypocriet ofzo geloof ik.
Oh ja. Als het zo'n golfsjappie is met een petje op, dan sein ik niet
quote:Seinen is net zo sociaal als te hard rijden. Denk daar maar eens over na.
Op donderdag 8 mei 2003 10:20 schreef mabit het volgende:[..]
ja waarom zou je zelf een beetje sociaal doen he?!
quote:Hier ben ik het volkomen mee eens.
Op donderdag 8 mei 2003 10:21 schreef SunChaser het volgende:[..]
Seinen is net zo sociaal als te hard rijden. Denk daar maar eens over na.
quote:Jij hebt zeker de upload ook dichtstaan bij Kazaa?
quote:maar je remt wel als je een sein krijgt?
of ben je dan ook zo sociaal om gewoon te hard te blijven rijden...
[Dit bericht is gewijzigd door boebiedoe op 08-05-2003 10:23]
quote:Waarom rijdt je dan wel te hard terwijl je niet seint. Denk daar maar eens over na.
quote:Ik rij bijna nooit te hard, heb dan ook een hekel aan mensen die gaan seinen terwijl je gewoon de max. snelheid rijdt.
Op donderdag 8 mei 2003 10:16 schreef SunChaser het volgende:
Ik hoorde laatst dat als je seint naar automobilisten dmv bv knipperen met de lichten om ze te waarschuwen voor snelheidscontroles je een boete kunt krijgen.
quote:Niet voor rocco
Op donderdag 8 mei 2003 10:22 schreef PrivateRyan het volgende:[..]
Jij hebt zeker de upload ook dichtstaan bij Kazaa?
.
geeft een gevoel van eenheid binnen de samenleving, als je niet seint ben je echt zon ZEIK nederlander!! Daar moet ik nu echt van Kotsen..
quote:Ik rijd nooit te hard. Alleen is het wel handig om te weten dat er een snelheidscontrole zit aan te komen, kun je er rekening mee houden dat voorgangers ineens vol op de rem gaan staan.
Op donderdag 8 mei 2003 10:22 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Waarom rijdt je dan wel te hard terwijl je niet seint. Denk daar maar eens over na.
Ik hou me muv De Afsluitdijk altijd aan de max.snelheid.
quote:ben jij toevallig ook zoeen die altijd links blijft rijden met een snelheid van 120 km/h
Op donderdag 8 mei 2003 10:25 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik rijd nooit te hard. Alleen is het wel handig om te weten dat er een snelheidscontrole zit aan te komen, kun je er rekening mee houden dat voorgangers ineens vol op de rem gaan staan.
Nofi.:P
quote:en zouden er misschien ook nog andere mensen zijn die nooit te hard rijden, maar het wel prettig vinden om te weten, zijn dan behalve jijzelf?!
Ik rijd nooit te hard. Alleen is het wel handig om te weten dat er een snelheidscontrole zit aan te komen, kun je er rekening mee houden dat voorgangers ineens vol op de rem gaan staan.
Denk daar maar eens over na?!
quote:Er zijn natuurlijk grenzen.
Op donderdag 8 mei 2003 10:23 schreef SunChaser het volgende:[..]
Niet voor rocco
Ontopic, ik flash alleen naar mooie vrouwen.
quote:Oh, dus je rijdt niet te hard, maar je bent wel een bumperklever ?
quote:Zat jij dinsdag achter me op de A7?
Op donderdag 8 mei 2003 10:26 schreef Tjabbo het volgende:[..]
ben jij toevallig ook zoeen die altijd links blijft rijden met een snelheid van 120 km/h
Ik rijd dan wel iets harder, 125 ofzo, en zodra ik naar rechts kan doe ik dat.
quote:haha dat zei ik dus ook al een paar posts geleden
Op donderdag 8 mei 2003 10:28 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
Oh, dus je rijdt niet te hard, maar je bent wel een bumperklever ?
quote:Zegt er 1 wat
Hobbies en interesses Gas geven, bumperkleven
quote:Ik kleef nooit, ik zorg voor voldoende afstand.
quote:Staat in het wetboek geloof ik iets van dat inhalen zo snel mogelijk dient te geschieden. Maar ik weet niet waar, ik heb dat gehoord van een ex-copper en niet zelf gelezen.
Op donderdag 8 mei 2003 10:28 schreef SunChaser het volgende:[..]
Zat jij dinsdag achter me op de A7?
Ik rijd dan wel iets harder, 125 ofzo, en zodra ik naar rechts kan doe ik dat.
Maar verder
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 10:18 schreef Krush het volgende:
Ik sein wel, want ik stel het op prijs als een ander dat doet. Er zijn al heel wat tegenliggers geweest die me zo een boete hebben bespaard.
quote:*vraagt zich af wat jouw politieke voorkeur is*
(struisvogelpartij, lekker met z'n allen kop in het zand, maar oowee als je er van kunt profiteren, dan staan ze vooraan)
Ja sorry, maar kvind dit beetje, naja, (nofi) de meesten weten wel wat ik bedoel....
quote:Seinen is strafbaar, en ik heb geen zin in een boete. Zorg ik dat anderen niet geflitst wordt, krijg ik zelf een prent. Doei!
Op donderdag 8 mei 2003 10:27 schreef mabit het volgende:[..]
en zouden er misschien ook nog andere mensen zijn die nooit te hard rijden, maar het wel prettig vinden om te weten, zijn dan behalve jijzelf?!
Denk daar maar eens over na?!
Kom op zeg 100 km/u stamt nog uit de oliecrisis.
Is ingesteld omdat er auto's dan minder zouden verbruiken, tegenwoordig maakt het niet veel meer uit of je nu 100 of 130 rijdt.
Laat ze de max snelheid maar opvoeren, 's avonds bijv zoals in D-land hebben gewoon boven de weg borden met hoe hard je mag, overdag staan die op 100 km/u en 's avonds op 130 of gewoon uit, jipiee
quote:Zoek ff in POL dan, daar staat het wel ergens.
Op donderdag 8 mei 2003 10:30 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
*vraagt zich af wat jouw politieke voorkeur is*
quote:neem dat ook ff lekker serieus
Op donderdag 8 mei 2003 10:29 schreef Mike-D het volgende:[..]
Zegt er 1 wat
Hobbies en interesses Gas geven, bumperkleven
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator op 08-05-2003 12:09]
quote:hey ho, ik mis wat mr..... ?
Op donderdag 8 mei 2003 10:32 schreef Mike-D het volgende:[..]
Dat doe ik meneer ten Berge
![]()
quote:Ah kom op Liquid. geef toe...
Op donderdag 8 mei 2003 10:31 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
neem dat ook ff lekker serieus
quote:Mr SomeBody.
Op donderdag 8 mei 2003 10:33 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
hey ho, ik mis wat mr..... ?
Ontopic!
quote:Als je zo stoer bent mijn naam hier neer te zetten, wees dan ook ff een kerel...........
Op donderdag 8 mei 2003 10:33 schreef Mike-D het volgende:[..]
Mr SomeBody.
Ontopic!
quote:Haha....... ok ik ga door m'n knien, sorry, .......
Op donderdag 8 mei 2003 10:33 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Ah kom op Liquid. geef toe...
![]()
quote:Heb jij een visje achter op je auto??
Op donderdag 8 mei 2003 10:31 schreef SunChaser het volgende:[..]
Seinen is strafbaar, en ik heb geen zin in een boete. Zorg ik dat anderen niet geflitst wordt, krijg ik zelf een prent. Doei!
quote:Iemand gaat hier boos worden
Op donderdag 8 mei 2003 10:34 schreef LiQuiD_007 het volgende:[..]
Als je zo stoer bent mijn naam hier neer te zetten, wees dan ook ff een kerel...........
quote:Is daar iets mis mee soms?
Op donderdag 8 mei 2003 10:34 schreef Darknezz het volgende:[..]
Heb jij een visje achter op je auto??
quote:Naja, misschien niet onterecht, en nee, ben niet boos, maar als hij mij kent, moet ie zelf ook ff aangeven, dit is gewoon niet "prettig"
Op donderdag 8 mei 2003 10:35 schreef Kukelekuch het volgende:[..]
Iemand gaat hier boos worden
quote:Dat is voor dat diegene NOOIT de regels overtreed...
Op donderdag 8 mei 2003 10:35 schreef Bl00dy het volgende:[..]
Is daar iets mis mee soms?
quote:Wat heeft niet of wel seinen daar nu mee te maken? Voor mij hoeven mensen niet naar me te seinen, maar ze doen dat nu eenmaal. Waarom zou ik terug moeten seinen? Omdat dat sociaal is? Het is strafbaar en de enige reden dat ik het niet doe is omdat ik niet alsnog een boete wil riskeren. Zoiets kost tussen de 40 en 60 euro, nou dat besteed ik wel ergens anders.
Op donderdag 8 mei 2003 10:34 schreef Darknezz het volgende:[..]
Heb jij een visje achter op je auto??
Je kunt het ook zo zien: wil je tegen de regels in te hard rijden, zeik dan ook niet als je geflitst wordt.
quote:Ik ook, en ik vind ook dat je gewoon de gevolgen van een overtreding mooi zelf mag dragen, en maar mooi betaald.
Op donderdag 8 mei 2003 10:31 schreef Bl00dy het volgende:
De enige keer dat ik sein is als iemand zonder licht rijdt of een defect heeft
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 10:38 schreef SunChaser het volgende:Je kunt het ook zo zien: wil je tegen de regels in te hard rijden, zeik dan ook niet als je geflitst wordt.
Of om andere mensen om vervelend verkeersgedrag te wijzen, bijvoorbeeld te langzaam rijden (grote BMW's die er niet langskunnen en dus besluiten maar door je auto heen te gaan rijden of niet snel genoeg aan de kant gaan (weer die BMW's) enzovoort.
Maar ook de bemoeimensen die vinden dat je niet moest inhalen of die vinden dat je juist te hard rijdt.
En dan weet ik dus op een gegeven moment niet meer waarom mensen knipperen. Het grootste deel van de tijd zijn de knipperaars mensen die zich ergeren aan weggedrag of auto van iemand anders.
Dus ik stel voor om een algemene knippercode in te stellen. 1 x knippen = verkeerscontrole, 2 x knippen = ik vind je een vervelend rotjong, 3 x knippen = aan de kant opa.
quote:Ik sein 9 van de 10 keer
Op donderdag 8 mei 2003 10:38 schreef SunChaser het volgende:[..]
Wat heeft niet of wel seinen daar nu mee te maken? Voor mij hoeven mensen niet naar me te seinen, maar ze doen dat nu eenmaal. Waarom zou ik terug moeten seinen? Omdat dat sociaal is? Het is strafbaar en de enige reden dat ik het niet doe is omdat ik niet alsnog een boete wil riskeren. Zoiets kost tussen de 40 en 60 euro, nou dat besteed ik wel ergens anders.
Je kunt het ook zo zien: wil je tegen de regels in te hard rijden, zeik dan ook niet als je geflitst wordt.
Moeten die smerissen eerst eens op nuttige plaatsen gaan staan flitsen, plaatsen waar te hard rijden echt een gevaar is ipv van op overzichtelijke wegen waar een 10 km te hard echt geen kwaad kan...
Laat ze bijvoorbeeld eerst eens hier bij mij in de straat gaan staan... maximumsnelheid van 30 maar daar gaat bijna iedereen ver overheen... en hier dus wel spelende kinderen en onoverzichtelijke situaties... maar nee, dat levert te weinig op
quote:Das weer heel wat anders...
Op donderdag 8 mei 2003 10:41 schreef SunChaser het volgende:
Ook zo irritant, rij je normaal 100 op de rechter baan, begint zo'n vrachtwagen te seinen omdat hij er langs wil. Opzouten denk ik dan.
quote:Maar op andere plekken dus niet? Wie ben jij om dat te bepalen?
Op donderdag 8 mei 2003 10:41 schreef astra het volgende:
op dat soort plekken moet je je gewoon aan de snelheid houden.
Je woon je hand opsteken en gebaren dat ze langzamer moeten rijden.
quote:Juist..
Op donderdag 8 mei 2003 10:44 schreef DainBramage het volgende:
Seinen is toch alleen fout als je knippert met je lichten ? Dat mag niet. Hetzelfde geval als je je claxon gebruikt om iemand te groeten, dan mag ook niet.Je woon je hand opsteken en gebaren dat ze langzamer moeten rijden.
Maar sunchaser gebruikt zijn claxon natuurlijk nooit als ie iemand ziet die die kent...
quote:
1. Met 'Moraalridders' zijn we ook minder blij!Als je slechts in PT&A komt om een moraalridder post te plaatsen, heb ik liever dat je helemaal niet post. De meeste mensen hier zijn autogek en kunnen opmerkingen als "alle hardrijders zijn doodrijders" , "Tuning is verkrachting van je wagen", "mensen met een verklikker moet aangepakt worden" & "Idioot! Wie doet dat nou! Je kunt zo een kind doodrijden" (als voorbeelden) in de meeste gevallen niet waarderen.
quote:Go tjabbo, go tjabbo
Op donderdag 8 mei 2003 10:46 schreef Tjabbo het volgende:
Sunchaser jongen. lees es een stukje FAQ
[..]
Maar ik ben wel eens ingeseind dat is wel prettig hoor. Een keer in de stad door een vrachtwagen die achter me zat en ineens met groot licht begon (ik zag dus helemaal niks meer en ging op de rem) nah scheelde me weer 50 euro
Niet dat ik altijd zoveel te hard rijd hoor, maar dat gezeik om 3km teveel vind ik echt zooo belachelijjk
quote:Tjabbo kereltje, als je niets zinnigs hebt te melden dan ga je toch lekker ergens anders spelen.
Op donderdag 8 mei 2003 10:46 schreef Tjabbo het volgende:
Sunchaser jongen. lees es een stukje FAQ
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 10:53 schreef Plompzak het volgende:
ik sein nooit. En als ze naar mij seinen, wijk ik altijd uit zodat ik net de buitenspiegel meepak..... Ik heb dan ook een grote Pick-Up. Met zo'n mooi deer-rack voorop... Prachtig...
Ik gniffel ook bij elke flits die ik zie....
quote:uitgeluld
Op donderdag 8 mei 2003 10:54 schreef SunChaser het volgende:[..]
Tjabbo kereltje, als je niets zinnigs hebt te melden dan ga je toch lekker ergens anders spelen.
quote:Nee, als er gelijke rechten zijn voor iedereen, dan moet jij je net zo aan de policy houden als Tjabbo....
Tjabbo kereltje, als je niets zinnigs hebt te melden dan ga je toch lekker ergens anders spelen.
psst: Go Tjabbo, Go Tjabbo....
quote:Jouw opmerking over de FAQ heeft gewoon geen ene fuck te maken met dit topic. Maar als jij je graag met offtopic gelul komt aanzetten moet jij dat zelf weten hoor
Op donderdag 8 mei 2003 10:55 schreef Tjabbo het volgende:[..]
uitgeluld
quote:Huilie, als jij een normale genuanceerde eigen mening niet kunt onderscheiden van moraliserende offtopic opmerkingen (zoals deze bv) dan zou ik als ik jou was even een mail sturen naar de crew.
Op donderdag 8 mei 2003 10:56 schreef Metalfreak het volgende:[..]
Nee, als er gelijke rechten zijn voor iedereen, dan moet jij je net zo aan de policy houden als Tjabbo....
quote:check je meel ff krea...... als je wil
Op donderdag 8 mei 2003 11:01 schreef Kreator het volgende:
Offtopic gebrabbel achterwege laten.....
quote:
Ik sein wel, want ik stel het op prijs als een ander dat doet. Er zijn al heel wat tegenliggers geweest die me zo een boete hebben bespaard.
quote:Nog nooit vrachtwagens met 120km/u zien raggen soms? Die begrenzing stelt niets voor.
Op donderdag 8 mei 2003 10:42 schreef Darknezz het volgende:[..]
Das weer heel wat anders...
En een vrachtwagen kan maar 90...
Dit zul je dus bijna NOOIT mee maken...
quote:Nee, hij heeft gewoon 100% gelijk!
quote:Ik sein ook, maar alleen als ik de controle voorbij ben, want je kunt er idd een boete voor krijgen.
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 10:31 schreef SunChaser het volgende:[..]
Seinen is strafbaar, en ik heb geen zin in een boete. Zorg ik dat anderen niet geflitst wordt, krijg ik zelf een prent. Doei!
quote:Er is een woordje dat niet echt voorkomt in jou vocabulair, n.l het woordje sociaal. Maar dat verklaart volgens mij eveneens je 24 uurs aanwezigheid op dit prikbord.
Ik stel het ook op prijs . Alleen doen anderen het al, seinen, zodat ik het niet hoef te doen en een boete riskeer voor seinen.
quote:
Uit de Faq
1. Met 'Moraalridders' zijn we ook minder blij!Als je slechts in PT&A komt om een moraalridder post te plaatsen, heb ik liever dat je helemaal niet post.
quote:Dus je remt ook niet voor een paal? Want ja ach je kiest er voor om te hard te rijden dus een flitspaal daar rijd je natuurlijk gewoon met 140 langs
Op donderdag 8 mei 2003 11:40 schreef john_connor het volgende:
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar als ik zou weten dat er ergens gecontroleerd was zou ik denk ik NIET seinen.
Waarom?
1. Als ik te hard rij dan weet ik dat en dan neem ik het risico geflitst te worden en ben dan ook uitermate bereid de bijbehorende boete te betalen. En ik vind dat andere mensen die dus ook te hard rijden dat ook maar moeten doen. (zo is toch het systeem, te hard = boete)
2. Ik wil geen boete voor het geven van signalen, waarbij je misschien wel een of andere maniak die eigenlijk helemaal geen rijbewijs zou moeten hebben op de weg houdt doordat hij remt en dus niet geflitst wordt.
3. Er moeten centjes binnen komen zodat de nederlandse overheid al deze centjes weer nuttig kan besteden
quote:Jij hanteert toch ook uitzonderingsregels? Je rijdt niet te hard, behalve op de afsluitdijk...
Op donderdag 8 mei 2003 10:42 schreef SunChaser het volgende:[..]
Maar op andere plekken dus niet? Wie ben jij om dat te bepalen?
Ikzelf heb pas een paar maanden geleden het seinfenomeen ontdekt (ja dom, ik weet het...): zaten ineens wat tegenliggers te seinen, dus ik vroeg me al af wat er mis was aan de auto waar ik in zat... Maar gelukkig zaten er wat slakken voor me, dus ik kwam goed weg.
in griekenland en turkije is dit een gewoonte lijkt het wel.. echt veel bekeuringen ontlopen.. klasse gewoon
en natuurlijk sein ik..
We hebben toen we terug reden 30 min later een stuk voor de controle een bordje opgehangen : "Let op : Pistolen Paultje over 500m. Pas uw snelheid aan !"
Denk dat ze niet veel verdient hebben die dag
quote:Goeie tip, van die hand tegen de ruit. Zouden we met zijn allen af moeten spreken.
Op donderdag 8 mei 2003 12:26 schreef GizartFRL het volgende:
In plaats van seinen met de lichten kun je ook seinen met je hand.
Hie rin he tnoorden zie ik wel vaak even iemand de hand voor zijn voorruit houden zodat je weet dat er verderop word gecontroleerd.
Doe ik zelf ook altijd, vooral om het feit dat diegene jou de volgende keer misschien een boete kan besparen.
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 13:47 schreef Kriello het volgende:
Vorige week Zondag had oom agent zijn laserpistooltje uit de kast gehaald om op een 60km weg in de zon te gaan staan genieten. We zagen de controle toen we van de andere kant aan kwamen rijden en men net de taktiek aan het doorspreken was.We hebben toen we terug reden 30 min later een stuk voor de controle een bordje opgehangen : "Let op : Pistolen Paultje over 500m. Pas uw snelheid aan !"
Denk dat ze niet veel verdient hebben die dag
Ik sein, niet omdat ik vind dat iemand altijd te hard mag rijden, maar meer vanwege mijn afkeer van snelheidscontroles. Daar ben ik echt op tegen op sommige stukken.
Oh ja, Bij merceddessen sein ik niet, dit omdat ik daar een hekel aan heb
quote:Eh.... dat is toch ook juist het principe van het seinen? Je gaat toch niet seinen als je nog op die controle af komt rijden? Dan heeft je tegenligger er ook niks aan hoor, want die is er dan waarschijnlijk net voorbij...
Op donderdag 8 mei 2003 11:54 schreef Dropslurf het volgende:[..]
Ik sein ook, maar alleen als ik de controle voorbij ben, want je kunt er idd een boete voor krijgen.
Seinen vind ik een leuke en sociale bezigheid. Je hebt een driepoot in de struiken zien staan en je weet dat je tegenliggers waarschijnlijk geflitst gaan worden. Die waarschuw je dan dus eventjes. Het leukste is als je ziet dat je tegenligger je hint heeft begrepen en even z'n hand opsteekt. Doe ik zelf overigens ook. Fijne mensen, die seiners, dat zouden er meer moeten doen...
Ik waardeer het ook als de tegenliggers mij een seintje geven; so I return the favour Na een controle sein ik in ieder geval tot bij de eerste grote kruising danwel een kilometertje of 1 á 2
Verder van tevoren heeft niet zo gek veel zin denk ik...
En over dat seinen: het waarschuwen an sich is niet verboden; het is wel verboden om 'zonder noodzaak lichtsignalen te geven'. Daar krijg je dus ook een boete voor... Beter is het om, zoals iemand hier al meldde, je verlichting volledig aan en uit te draaien/drukken; het in- danwel uitschakelen van je verlichting is gewoon toegestaan namelijk
Ikdraai mijn licht ook ALTIJD even aan en weer uit.
Scheelt een hoop mensen een hoop ergernis.
Ook diegenen die dan maar 55 of 85 rijden.
voor die 5 km krijg je helaas ook een boete.
en die 5 Km kan je van je tegenligger trouwens niet inschatten, dus diegene die wel precies de max snelheid rijdt, krijgt dan ook een seintje,
om maar effe terug te komen op een van de eerste reacties van BladE-I.
Wat een belachelijke opmerking .....
quote:kdenk nietdat de politie op dat verschil gaat letten...
Op donderdag 8 mei 2003 16:24 schreef LordAnger het volgende:Beter is het om, zoals iemand hier al meldde, je verlichting volledig aan en uit te draaien/drukken; het in- danwel uitschakelen van je verlichting is gewoon toegestaan namelijk
quote:Erg jammer, maar daar letten ze dus wel op. Het waarschuwen van medeweggebruikers is niet strafbaar; ik heb zelf ook wel eens langs de Stadionweg in Rotterdam gelopen, van een lasercontrole af, al seinend met mijn handen dat ze beter ff rustig konden rijden
Op donderdag 8 mei 2003 16:41 schreef Dropslurf het volgende:[..]
kdenk nietdat de politie op dat verschil gaat letten...
De enige manier waarop ze het seinen aan kunnen pakken is door het te gooien op 'onnodig gebruik van groot licht'
quote:Een doodenkele keer wordt daar dus wel op gecontroleerd; staat er een politie-eenheid een paar honderd meter verderop om bonnetjes te schrijven... Zakkenvullerij dus! Eerst naaien ze je een boete aan; vervolgens op de bon voor lichtseinen geven
Op donderdag 8 mei 2003 16:30 schreef qbus het volgende:
officieel is het strafbaar. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat hij/zei een boete heeft gekregen voor seinen/lichtsignalen geven. Gewoon doen dus
quote:Ach ja, een doodenkele keer pakt de politie ook mensen die door een centrum heen fietsen op...
Op donderdag 8 mei 2003 16:48 schreef LordAnger het volgende:[..]
Een doodenkele keer wordt daar dus wel op gecontroleerd; staat er een politie-eenheid een paar honderd meter verderop om bonnetjes te schrijven... Zakkenvullerij dus! Eerst naaien ze je een boete aan; vervolgens op de bon voor lichtseinen geven
Laten we gewoon dat miniscule risico'tje voor elkaar over hebben
quote:Op de manier die hierboven staat is het niet strafbaar. door gebruik van groot licht wel... reed niet te snel, werd aangehouden door motormuis, mocht geen signalen geven
Op donderdag 8 mei 2003 16:30 schreef qbus het volgende:
officieel is het strafbaar. Ik heb nog nooit van iemand gehoord dat hij/zei een boete heeft gekregen voor seinen/lichtsignalen geven. Gewoon doen dus
quote:Boete ?
Op donderdag 8 mei 2003 16:53 schreef Bhorka het volgende:[..]
Op de manier die hierboven staat is het niet strafbaar. door gebruik van groot licht wel... reed niet te snel, werd aangehouden door motormuis, mocht geen signalen geven
quote:It never hurts to help
Ik sein wel, want ik stel het op prijs als een ander dat doet.
quote:Met seinen help je iemand, met te hard rijden niet. Dat doe je voor jezelf.
quote:Je hindert toch de *bla bla bla*
Op donderdag 8 mei 2003 17:03 schreef Ultimora het volgende:
je krijgt dus echt GEEN boete als jegaat seinen hoor.. dat zijn van die standaard fabeltjes. staat geloof ik ook nog ergens in de laatste GTO. overigens sein ik gewoon, niet altijd want ik vergeet het vaak. maar door seinende mensen kan je gewoon boetes besparen.
quote:Preek
Op donderdag 8 mei 2003 16:56 schreef qbus het volgende:[..]
Boete ?
quote:ksnappum ff nie
Op donderdag 8 mei 2003 17:22 schreef www.olafonline.nl het volgende:[..]
Je hindert toch de *bla bla bla*
quote:Ik waarschuw altijd mijn mede-weggebruikers voor die kleptomane struikrovers.
Sein jij naar auto's bij een snelheidscontrole ?
quote:Kut, geflitst in Emmen of all fucking places
Ik rijd nooit te hard.
quote:Wat een respect
Op donderdag 8 mei 2003 17:33 schreef just me het volgende:[..]
Kut, geflitst in Emmen of all fucking places
quote:hahahah
quote:Waarom zou je afremmen, das toch niet sociaal?!
Emmen is echt een kutdorp. Om de 300 meter is er een flitspaal. Vanochtend reed ik per ongeluk te hard, zag dat ding, rem af en toch: flits
quote:U kunt een bekeuring toegestopt krijgen op grond van RVV 28: "Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar".
Op donderdag 8 mei 2003 17:03 schreef Ultimora het volgende:
je krijgt dus echt GEEN boete als jegaat seinen hoor.. dat zijn van die standaard fabeltjes. staat geloof ik ook nog ergens in de laatste GTO. overigens sein ik gewoon, niet altijd want ik vergeet het vaak. maar door seinende mensen kan je gewoon boetes besparen.
quote:dan kun je er idd geen boete voor krijgen, weet je hoe gevaarlijk het kan zijn als iemand plotseling op zijn rem gaat staan?! Vorig jaar zijn er hier om de hoke nog 3 doden gevallen door een dergelijke actie...
Op donderdag 8 mei 2003 17:39 schreef Bhorka het volgende:[..]
U kunt een bekeuring toegestopt krijgen op grond van RVV 28: "Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar".
quote:Wettelijk is het mogenlijk om voor seinen een boete uit te schrijven. Kan er ook weinig aan doen
Op donderdag 8 mei 2003 17:50 schreef mabit het volgende:[..]
dan kun je er idd geen boete voor krijgen, weet je hoe gevaarlijk het kan zijn als iemand plotseling op zijn rem gaat staan?! Vorig jaar zijn er hier om de hoke nog 3 doden gevallen door een dergelijke actie...
quote:maar dat zou je aan kunnen vechten, met als argument dat je op de tengengestelde rijbaan een gevaarlijke situatie langs de kant van de weg hebt waargenomen. Er zijn in het verleden genoeg ongelukken gebeurd wanneer mensen hard remmen op het laatste moment.
Op donderdag 8 mei 2003 17:51 schreef Bhorka het volgende:[..]
Wettelijk is het mogenlijk om voor seinen een boete uit te schrijven. Kan er ook weinig aan doen
quote:jah, dat had ik ook niet anders verwacht... maar ik denk dat er niet van die dienders zijn die dan daadwerkelijk voor t seinen gaan aanhouden. maargoed t kan wel.
Op donderdag 8 mei 2003 17:51 schreef Bhorka het volgende:[..]
Wettelijk is het mogenlijk om voor seinen een boete uit te schrijven. Kan er ook weinig aan doen
quote:Oke, ik rij nooit bewust te hard
In Emmen had ik het idee op zo'n ringweg te zitten waar je 70 mag.
Anyway, waar het om gaat is dat ik niet sein omdat ik geen boete wil. Maar een hand opsteken, dat is wellicht een goede manier. Zal dat eens testen dan
Ze staan vaak op de weg Schagen - Alkmaar of de provinciale weg Schagen - HHW.
quote:Laatst stond er zo'n eenheid bij Den Helder. Daar mag je 80 en rijden veel mensen 100+
Op donderdag 8 mei 2003 18:14 schreef Ultimora het volgende:[..]
jah, dat had ik ook niet anders verwacht... maar ik denk dat er niet van die dienders zijn die dan daadwerkelijk voor t seinen gaan aanhouden. maargoed t kan wel.
Die hele weg is trouwens een 80 km/zone DH-Alkmaar
quote:nee je zei dat je remde, dan wist je dus dat je te hard reed
Op donderdag 8 mei 2003 18:22 schreef SunChaser het volgende:[..]
In Emmen had ik het idee op zo'n ringweg te zitten waar je 70 mag.
quote:Nee , er staat duidelijk dat ik het RISICO dat ik geflitst kan worden neem. En 9 van de 10 ben je al te laat met remmen
Op donderdag 8 mei 2003 12:19 schreef dazzle123 het volgende:[..]
Dus je remt ook niet voor een paal? Want ja ach je kiest er voor om te hard te rijden dus een flitspaal daar rijd je natuurlijk gewoon met 140 langs
quote:Ja op het moment dat ik de flitspaal in mijn achteruitkijkspiegel zag
Op donderdag 8 mei 2003 18:27 schreef mabit het volgende:[..]
nee je zei dat je remde, dan wist je dus dat je te hard reed
quote:Eigenlijk ben je gewoon een schijnheilige hond.
Op donderdag 8 mei 2003 18:33 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ja op het moment dat ik de flitspaal in mijn achteruitkijkspiegel zag
Eerst open je 2 maanden geleden een topic in klaagbaak waarin je je beklaagt over het feit dat je geflitst bent. Vervolgens ga je hier lopen kankeren op mensen die wel sociaal zijn naar hun medeweggebruikers en gewoon ff een lichtsignaaltje geven. En dan voer je daarbij ook nog eens als argumentatie aan dat je het zelf eigenlijk wel fijn vind om gewaarschuwd te worden, maar dat je voor zo'n "stomme hardrijder" geen boete wil riskeren.
Loser!
[Dit bericht is gewijzigd door qbus op 08-05-2003 19:54]
quote:Ik kanker daar helemaal niet op, ik zeg alleen dat ik het niet doe omdat ik geen boete wil riskeren.
Op donderdag 8 mei 2003 19:50 schreef qbus het volgende:
Vervolgens ga je hier lopen kankeren op mensen die wel sociaal zijn naar hun medeweggebruikers en gewoon ff een lichtsignaaltje geven.
Oja, de boete was 28 euro
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 19:53 schreef SunChaser het volgende:[..]
Ik kanker daar helemaal niet op, ik zeg alleen dat ik het niet doe omdat ik geen boete wil riskeren.
quote:En je valt wederom ontzettend door de mand
Op donderdag 8 mei 2003 10:21 schreef SunChaser het volgende:
quote:So what? Ik open tenminste topics die een discussie opwekken. Ik vermaak me wel hoor, als ik een keer inconsequent ben lig ik er echt niet van wakker
Op donderdag 8 mei 2003 19:56 schreef qbus het volgende:[..]
[..]En je valt wederom ontzettend door de mand
Maar voor de orde: ik sein dus niet met lichten of toeters.
Sunchaser jongen, Je weet nu hoe we erover denken. Al-lang!
Je naam zegt het al, je wil iets krijgen wat je niet krijgen kunt. In dit geval is dat "gelijk". Dat kun je niet krijgen.
Dus ga weer lekker in de zandbak spelen, en wacht daar tot je open ogen gaan en je ziet hoe de wereld werkt. doei sunchaser
quote:Eigenlijk ook wel een beetje kenmerkend voor jou soort mensen.
Op donderdag 8 mei 2003 19:59 schreef SunChaser het volgende:[..]
So what? Ik open tenminste topics die een discussie opwekken. Ik vermaak me wel hoor, als ik een keer inconsequent ben lig ik er echt niet van wakker
Ik hoop i.i.g dat je ervan genoten hebt, en trek vooral geen conclusies richting je eigen trieste persoonlijkheid.
Loser!
quote:Beetje jammer!
Op donderdag 8 mei 2003 15:17 schreef Menyo het volgende:
quote:Dit gebeurt inderdaad, onze "sterke arm" heeft niets beters te doen
Op donderdag 8 mei 2003 16:48 schreef LordAnger het volgende:[..]
Een doodenkele keer wordt daar dus wel op gecontroleerd; staat er een politie-eenheid een paar honderd meter verderop om bonnetjes te schrijven... Zakkenvullerij dus! Eerst naaien ze je een boete aan; vervolgens op de bon voor lichtseinen geven
quote:hij heeft anders wel gelijk...
Op donderdag 8 mei 2003 20:07 schreef wunderbaum het volgende:[..]
quote:Zoeen heb ik er al es aan zijn bek getikt.
Op donderdag 8 mei 2003 20:15 schreef Mes het volgende:
Vroegah reed ik naar het werk met de auto.
Ik werd vaak met hoge snelheid ingehaald waar ik me rot aan ergerde.
Op een ochtend hadden we een flitser van een fototoestel mee. En ja hoor, zodra er 1 voorbij kwam schieten was het: FLITS.
En op z'n rem ging ie.
Het was winter dus kon hij niet goed zien wie hij ingehaald had. En de rest bleef mooi achter me rijden!
Totdat ze het na een paar dagen door hadden.
quote:Maakt voor het effect niet uit
Op donderdag 8 mei 2003 20:24 schreef Mes het volgende:
Op!
Het is, "Op zijn bek..."
quote:Merk ik hier enige jaloersheid of afgunst??
Op donderdag 8 mei 2003 15:17 schreef Menyo het volgende:
Ook geef ik wel mijn betaalde parkeerkaartje af aan mensen die bij een parkeerautomaat willen betalen als er nog tijd over is, of zelfs als ze een boete hebben gekregen voor fout parkeren... Geef je ze dan je kaartje (eventueel zelfs anoniem, leg hem gewoon bij het gele briefje van de "sterke" arm) dan kunnen ze aantonen wel betaald te hebben en is de bekeuring foetsie... De graaierigheid van justitie op "gewone" hardwerkende burgers i.c.m. het falen van diezelfde Justitie om "gewone" hardwerkende burgers te beschermen tegen criminaliteit hebben in mijn ogen bizarre en ontoelaatbaar ondemocratische vormen aangenomen...
Kijk, zoals veel anderen ben ik het ook absoluut niet eens met de manier waarop de politie controleert, maar als je hen het plezier niet gunt een bekeuring te kunnen uitschrijven, moet je gewoon zorgen dat ze geen reden hebben om dat te doen.
Van mij mogen de snelheidslimieten ook best hoger komen te liggen, met name op de snelwegen, maar ja, zolang dit niet gebeurt houd ik me als brave burger maar netjes aan die 120 km/u.
Let op, ik probeer hier niet de moraalridder uit te hangen, ik leg alleen uit waarom ik niet sein. Van mij mag iedereen zo hard rijden als hij of zij wilt, zolang het veilig blijft. En als je maar voldoende afstand houdt, is 180 km/u volgens mij net zo veilig als 120 km/u.
quote:Tja, als iedereen dat zou doen, dan zouden ze wel ophouden met controles, zou je denken... NOT... Als iedereen zich braaf aan de regeltjes houdt, dan past men gewoon de regeltjes aan zodat men weer kan gaan incasseren...ik bedoel bekeuren...
Op donderdag 8 mei 2003 22:53 schreef chibibo het volgende:
[...] maar ja, zolang dit niet gebeurt houd ik me als brave burger maar netjes aan die 120 km/u.
En op het werk via de porto om collega's te waarschuwen.
Laat de moraalridders maar lullen die niet in staat zijn om hun ideale snelheid te bepalen aan de omstandigheden. Je kunt rustig 120 rijden op een provinciale weg als het niet druk is.
Natuurlijk heb ik tegenliggers gewaarschuwd.
Ga lekker naar de kerk man en ga zingen.
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 15:54 schreef martnl het volgende:
Ga lekker naar de kerk man en ga zingen.
Ik had wel een keer dat ik iets te enthousiast aan de hendel trok en het groot licht er op zette. Ik meende toen toch te zien dat die vent meteen zijn middelvinger op stak.
quote:Eikel !!!!!!
Ik hoorde laatst dat als je seint naar automobilisten dmv bv knipperen met de lichten om ze te waarschuwen voor snelheidscontroles je een boete kunt krijgen.
p.s. Ik wel .......
quote:Misschien dat je je beter bezig kunt houden met snelheids controles.
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:05 schreef Hans_worst het volgende:
*offtopic*
Hey Zolena ik rij ook bx en weet dus dat de Bx koplampen ook te hoog kunnen staan en dit niks heeft te maken met het altijd vlak staan vd auto als de moter draait.
Zo kunnen tegenliggers nog verblindt worden...
ALs je niet knippert moet je gaan zingen!!
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:26 schreef martnl het volgende:[..]
Misschien dat je je beter bezig kunt houden met snelheids controles.
ALs je niet knippert moet je gaan zingen!!
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 20:55 schreef Hans_worst het volgende:p.s. Ik wel .......
maar ik knipper ook voor kapotte voorlampen, asociaal weggedrag etc etc etc
quote:Dat vind ik dan weer gewhine....kapotte voorlampen en aso weggedrag moeten ze allemaal zelf weten.
Op woensdag 15 oktober 2003 18:54 schreef Xtreem het volgende:
jamaar ik knipper ook voor kapotte voorlampen, asociaal weggedrag etc etc etc
quote:Als ik op een 80 km weg rijd, en een tegenligger haalt een krappe inhaalactie uit, waardoor ik op de rem moet, dan moet hij dat niet zelf weten.........
Op woensdag 15 oktober 2003 18:57 schreef jeucken het volgende:[..]
Dat vind ik dan weer gewhine....kapotte voorlampen en aso weggedrag moeten ze allemaal zelf weten.
Enne, seinen doe je dwz je verlichten uit/aan te zetten + gebaren met je hand maken.
Een bordje met "RADAR" achter je zonneklep biedt ook uitkomst...
[Dit bericht is gewijzigd door Bill.Lumbergh op 16-10-2003 14:43]
Reply ik bij toeval op dit topic, rij ik naar huis, kom ik sinds lange tijd een kansloze BOA tegen in z'n boessie-boessie met een lief Gatsootje op een statiefje...
Enfin, ik heb minstens 15 automobilisten van een nutteloze 28 Euro boete gered! ( voor mezelf
)
Ik ook op die hufters die niet seinen en blijkbaar in de onnozele veronderstelling leven dat de k*nkerwouten met hun statiefjes bezig zijn met de verkeersveiligheid te verbeteren.
Ik zag overigens vanmiddag een ongeval van een wagen die vol achterop een voorganger was geknald.. net 20m voor een flitspaal. Verkeerveiligheid huh!
Pas nog op de N207 van Boskoop naar Alphen, sein tegen een aantal tegenliggers die ik te hard aan zag komen... bij een stoplicht een stuk verder stapt de bestuurder van de audi a4 die voor me reed uit, dat ik daarmee moest kappen omdat dat irritant was in zn binnenspiegel enzenz...
ik: stilstaan midden op de weg terwijl er 20 auto's wachten voor groen nu, dat is pas irri... laterz... -raam dicht-vroem-rechtseromheen-
Alhoewel je die bakkies meestal goed kan zien langs de weg, heb ik vorige week toch een volvo een DIKKE boete bespaard, hij reed met een vaardje, en stak zn hand op nadat ik seinde. Aardig...
Ik sein meestal gewoon met groot licht, 2 keer kort. Overdag zie je normaal licht meestal bijna niet...
quote:typisch als jouw moeten ze echt opsluiten of laten zingen...
Op vrijdag 17 oktober 2003 09:57 schreef Roadster het volgende:
Ik sein ook altijd!Pas nog op de N207 van Boskoop naar Alphen, sein tegen een aantal tegenliggers die ik te hard aan zag komen... bij een stoplicht een stuk verder stapt de bestuurder van de audi a4 die voor me reed uit, dat ik daarmee moest kappen omdat dat irritant was in zn binnenspiegel enzenz...
ik: stilstaan midden op de weg terwijl er 20 auto's wachten voor groen nu, dat is pas irri... laterz... -raam dicht-vroem-rechtseromheen-
quote:Yep Hulde !!!!!!!!!!!!!
Op donderdag 16 oktober 2003 18:05 schreef Bill.Lumbergh het volgende:
Wat kan het leven leuk lopen, he!Reply ik bij toeval op dit topic, rij ik naar huis, kom ik sinds lange tijd een kansloze BOA tegen in z'n boessie-boessie met een lief Gatsootje op een statiefje...
Enfin, ik heb minstens 15 automobilisten van een nutteloze 28 Euro boete gered! (
voor mezelf
)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |