abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_13216706
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:34 schreef Zander het volgende:

[..]

Weinig bootlegs? Volgens mij behoren de Beatles tot de artiesten waar juist de allermeeste bootlegs van te koop zijn, al zijn het vaker studio-outtakes dan live-concerten.

live concerten bedoel ik ja
pi_13219765
quote:

[..]

Weinig bootlegs? Volgens mij behoren de Beatles tot de artiesten waar juist de allermeeste bootlegs van te koop zijn, al zijn het vaker studio-outtakes dan live-concerten.

nogal ja... ik begin sinds een week of 2 steeds meer "into" de Beatles te raken en ik heb gewoon al 15 verschillende takes van Strawberry Fields Forever ofzo Waaronder een heel erg goede take, waarin het tempo een stuk hoger is

jammer dat die cd's nog steeds zo belachelijk duur zijn.... wil ze wel graag origineel hebben, maar 20 euro voor een cd met muziek van 40 jaar oud

Nee.
  dinsdag 16 september 2003 @ 23:24:27 #178
57719 Zapje
Who are you
pi_13225240
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 20:56 schreef PimD het volgende:

[..]

maar 20 euro voor een cd met muziek van 40 jaar oud

mwah oud, kijk muziek kent in principe geen leeftijdsgrens, en The Beatles is toch tijdloze muziek..........
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
pi_13230842
trouwens over dat paul is dead gedoe,
is er niks tezien in clips van de beatles, zoals de clip van walrus enzo
it's better to burn out than to fade away.
  woensdag 17 september 2003 @ 16:46:54 #180
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13239366
wie-o-wie vind het net zoals ik ook zo'n zonde dat Strawberry Fields Forever uit twee delen bestaat wat je ook duidelijk hoort?? breng dan twee versies uit (op een album en als b-kant) of helemaal niks
de snelle versie is in ieder geval vele malen beter. lekker tempo en goede muziek
mooi!
... and the modern stone age family
pi_13242354
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 23:24 schreef Zapje het volgende:

[..]

mwah oud, kijk muziek kent in principe geen leeftijdsgrens, en The Beatles is toch tijdloze muziek..........

ja ok, maar bijvoorbeeld Queen ofzo is toch ook behoorlijk tijdloos naar mijn mening - en daar van kun je wel cd's krijgen vanaf een euro of 10... Eik vind ik het belachelijk, Sgt Pepper is geloof ik 34 minuten "lang" en daar betaal je dan 21,99 ofzo voor... da's gewoon bijna een euro per minuut

* PimD heeft zojuist zijn eerste 2 Beatles cd's mogen ontvangen (Abbey Road & Let It Be) - bedankt Ron nu de overige 17 nog :x

Nee.
pi_13242439
quote:
Op woensdag 17 september 2003 16:46 schreef RonB het volgende:
wie-o-wie vind het net zoals ik ook zo'n zonde dat Strawberry Fields Forever uit twee delen bestaat wat je ook duidelijk hoort??
* PimD meldt zich
Nee.
  woensdag 17 september 2003 @ 18:59:15 #183
22975 mandark2000
Roxanne (put on the red light)
pi_13242837
quote:
Op woensdag 17 september 2003 18:40 schreef PimD het volgende:

[..]

ja ok, maar bijvoorbeeld Queen ofzo is toch ook behoorlijk tijdloos naar mijn mening - en daar van kun je wel cd's krijgen vanaf een euro of 10... Eik vind ik het belachelijk, Sgt Pepper is geloof ik 34 minuten "lang" en daar betaal je dan 21,99 ofzo voor... da's gewoon bijna een euro per minuut

* PimD heeft zojuist zijn eerste 2 Beatles cd's mogen ontvangen (Abbey Road & Let It Be) - bedankt Ron nu de overige 17 nog :x

Idd idioot duur, maar de meeste Queen cd's waren ook jarenlang full price.
  woensdag 17 september 2003 @ 19:00:31 #184
52590 MallePall
De zuivelste verwenner...
pi_13242875
Ik draai nu een van de beste cd's van hun... St Peper Lonley Heart Club Band
pi_13242884
is er ooit na/naast de Beatles iets geweest wat zo groots is geweest in alles? Volgens mij niet heh..
  woensdag 17 september 2003 @ 19:53:41 #186
57719 Zapje
Who are you
pi_13244341
quote:
Op woensdag 17 september 2003 19:00 schreef Echoes het volgende:
is er ooit na/naast de Beatles iets geweest wat zo groots is geweest in alles? Volgens mij niet heh..
In Nederland niet, maar als je bv. naar Amerika, Canada of Australie kijkt...........The Stones, The Who...............
pi_13244687
. Vanavond was Ringo in The Simpsons. .
It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 17 september 2003 @ 22:56:59 #188
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_13250406
quote:

[..]

Effe gecheckt: in BU Magazine zijn inmiddels 1034 Beatles bootlegs besproken. Toch wel aardig wat. Maar idd, niet veel live-concerten. De herrie gecombineerd met de pre-historische opnamentechniek maken het meeste live-materiaal ook minder interessant, imho.
quote:
Eik vind ik het belachelijk, Sgt Pepper is geloof ik 34 minuten "lang" en daar betaal je dan 21,99 ofzo voor... da's gewoon bijna een euro per minuut

Ja, cd's zijn sowieso belachelijk duur, maar als je voor muziek dan toch de volle mep betaalt, dan maar voor de Beatles, denk ik dan. Je krijgt er tenslotte geen shit voor.
Tip: Bij cdwow zijn ze iets minder duur.

Trouwens.... 17? Welke bedoel je dan/ben je van plan te gaan kopen? Er zijn 13 'gewone' albums (14 als je The White Album voor 2 rekent), 2 Past Masters cd's (met alle singles + b-kantjes) en 3 Anthology dubbel cd's. Die zou ik zo'n beetje tot het standaard materiaal rekenen. Oh, en die cd met de BBC-sessies natuurlijk!

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_13257567
quote:
Op woensdag 17 september 2003 19:53 schreef Zapje het volgende:

[..]
In Nederland niet, maar als je bv. naar Amerika, Canada of Australie kijkt...........The Stones, The Who...............

The Stones komen misschien in de buurt. Maar The Who toch echt niet hoor. Misschien komt Queen ook een klein beetje in de buurt.
  donderdag 18 september 2003 @ 11:01:30 #190
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13257760
quote:
Op woensdag 17 september 2003 19:00 schreef Echoes het volgende:
ik denk dat Take That ook aardig in de buurt komt. kijk maar eens hoe fanatiek de fans telkens weer reageerden en daarnaast hadden ze ook aardig wat hits
ik zou Queen best willen opnoemen (als Queen fan), maar ze halen het nooit bij de Beatles mbt de hysteria en grootheid. vind ik dan
de Rolling Stones kunnen wel weer goed meedoen met de Beatles
pi_13258253
quote:

[..]

Ik heb een aantal jaren geleden een cd gekregen, waar alle cd's van The Beatles op staan, met hoesjes, songteksten en al............
pi_13259013
quote:
Op donderdag 18 september 2003 10:54 schreef Echoes het volgende:

[..]

The Stones komen misschien in de buurt. Maar The Who toch echt niet hoor. Misschien komt Queen ook een klein beetje in de buurt.

The Who is de meest baanbrekende en vooraanstaande rock-band uit de jaren 60 en begin-jaren 70. Waar The Beatles de popmuziek veranderden, veranderde The Who de Rockmuziek. Tevens is The Who een van de weinige bands die platen maken en live optreden als twee totaal verschillende disciplines beschouwen en benaderen.
The Who als live-band speelde (en speelt anno 2002 nog steeds) vooral in op het "onderbuik-gevoel". De muziek wordt gebracht met veel kracht en agressie, de wortels van de rock muziek. Het klinkt altijd overtuigend en vol emotie en zit vol improvisaties die ingegeven worden door het moment. Hoe voelt de band zich en hoe reageert het publiek.
Het podium was de plek waar de band zich het beste thuisvoelde. De titel begin jaren 70 van "beste live rock ´n roll band ter wereld" was dan ook verdiend, en hebben ze altijd behouden. Zelfs tijdens de optredens in 2000 en 2002 speelde de band jongere artiesten met gemak van het podium.

uit geschiedenis van de muziek

pi_13267129
Take That vergelijkend met het niveau van The Beatles?! Ik bedoel het ook op alle fronten heh! Ik denk dat die vergelijking niet opgaat. Zowieso speelde Take That zelf geen instrumenten toch?
Ik denk toch niet dat The Who zoveel impact heeft gehad. Als ik aan een willekeurige voorbij ganger vraag welke nummers hij van The Who kent. En welke van The Beatles. Denk ik dat de meeste mensen er een hoop van The Beatles op kunnen noemen. En The Who een paar. (gemiddeld dan heh)
Op het gebied van rock muziek zal The Who wel vernieuwend enzo zijn geweest. Maar zo groots en bekend als The Beatles kan ik toch niet voorstellen? Nogmaals, op alle fronten.
pi_13267369
quote:
Op donderdag 18 september 2003 11:21 schreef Zapje het volgende:

[..]

Ik heb een aantal jaren geleden een cd gekregen, waar alle cd's van The Beatles op staan, met hoesjes, songteksten en al............

Als ik muziek echt goed vind heb ik er geen probleem mee om d'r voor te betalen. Ik heb helemaal geen cd-r's in mijn verzameling (op 150+ mijn Queen concerten na dan ) en dat wil ik graag zo houden.

[Dit bericht is gewijzigd door PimD op 18-09-2003 18:38]

Nee.
  donderdag 18 september 2003 @ 17:35:21 #195
63772 RonB
Yabadabado?
pi_13268534
quote:
Op donderdag 18 september 2003 16:44 schreef Echoes het volgende:
Take That vergelijkend met het niveau van The Beatles?! Ik bedoel het ook op alle fronten heh! Ik denk dat die vergelijking niet opgaat. Zowieso speelde Take That zelf geen instrumenten toch?
ja dat klopt. Take That was niet echt muzikaal in tegenstelling tot de Beatles. Ik vergeleek ze dan ook meer op het gebied van de reacties van het publiek en de histeria er omheen. Ik geloof dat de Take That hype toen kon worden vergeleken met die van de Beatles (alhoewel het er bij TT concerten wat geordender aan toe ging dan bij Beatles concerten)
pi_13269849
quote:
Op donderdag 18 september 2003 17:35 schreef RonB het volgende:

[..]

ja dat klopt. Take That was niet echt muzikaal in tegenstelling tot de Beatles. Ik vergeleek ze dan ook meer op het gebied van de reacties van het publiek en de histeria er omheen. Ik geloof dat de Take That hype toen kon worden vergeleken met die van de Beatles (alhoewel het er bij TT concerten wat geordender aan toe ging dan bij Beatles concerten)

Volgens mij hebben we hier te maken met een echte Take That fan
nog een jeugdzonde van je Ron ?
Nee.
pi_13271011
Vandaag gehoort op de radio :er komt een nieuwe Let it Be op cd. De versie zonder Phil Spector er aan gerommeld heeft.
pi_13276995
Ja hallo Jane!!
Heb je de Linda McCartney story nog gezien afgelopen week?
Hoe vond je hem?
pi_13277127
quote:
Op donderdag 18 september 2003 19:25 schreef zoom het volgende:
Vandaag gehoort op de radio :er komt een nieuwe Let it Be op cd. De versie zonder Phil Spector er aan gerommeld heeft.
Die's een hele tijd terug toch ook al aangekondigd of niet?
Nee.
  vrijdag 19 september 2003 @ 01:39:35 #200
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_13280133
quote:
Op donderdag 18 september 2003 23:02 schreef Mes het volgende:
Ja hallo Jane!!
Heb je de Linda McCartney story nog gezien afgelopen week?
Hoe vond je hem?
Hallo!

Ik heb alleen de 2e helft maar gezien (wel helemaal opgenomen), vandaar dat ik eigenlijk nog niet gereageerd had. Maar goed dan, wat viel me in dat stukje dat ik gezien heb op?
- dat ik 'Linda' eerst helemaal niet zo vond lijken, maar dat dat veranderde naar mate ik langer keek. Grappig, en ook wel een compliment.
- dat 'Paul' een veel te sterk Liverpools accent had. Als hij normaal spreekt en het niet expres aanzet, hoor je bij de echte maar een vleugje Scouse.
- dat het fragment van het huwelijk wel heel erg goed nagespeeld was van de echte beelden. Van de meisjes die huilend het paar bestormen terwijl ze naar de auto lopen. Leuk! Het was net of ik die oude zwart-wit beelden die ik zo vaak gezien heb ineens in kleur zag.
- dat er wel een mooie sixties-sfeer werd neergezet in de fragmenten die over die tijd gingen.
- dat de naam Allan Klein niet genoemd werd als de manager die John, George en Ringo voorstelden, maar een andere naam. I.v.m. eventuele aanklachten, vraag ik me af?
- Dat John en vooral Yoko wel als freaks werden afgebeeld, maar wel grappig.

Sja, ik vond hem als tv-film zeker niet onaardig, maar ik kan eigenlijk pas echt oordelen als ik hem helemaal gezien heb. Voor mij is het natuurlijk sowieso wel leuk om naar zo'n verhaaltje te kijken.

Trouwens ff over de 'nieuwe' Let It Be, van Teletekst pagina 372:

Op 17 november verschijnt een complete 'naakte' versie van het album 'Let It Be' van de Beatles. Op de plaat staan dezelfde nummers als op het origineel uit 1969, maar dan zonder de royaal aanwezige geluiden van orkest, koor en andere effecten.

Ja, het was al een tijdje geleden aangekondigd. Het bleef natuurlijk altijd een frustratie van Paul, wiens beslissing het nooit was geweest om Phil Spector in te huren en die altijd al walgde van wat die (vooral) met The Long And Winding Road had uitgespookt. Het was geloof ik op één van de Anthology dvd's dat Ringo iets zegt van "Ja, er moest iets met al die uren opnamen gebeuren en Phil Spector was de beste optie, maar Paul haatte wat hij ermee gedaan had. En achteraf had hij gelijk. Heel frustrerend dat Paul achteraf altijd gelijk heeft." Of iets dergelijks. Ik citeer het uit mijn geheugen van een paar maanden geleden, dus het kan zijn dat ik het me niet goed herinner.

Aan de ene kant denk ik "slim om elke keer toch weer iets te bedenken dat de Beatles in het muzieknieuws houdt, zelfs ruim 33 jaar nadat ze gestopt zijn", maar aan de andere kant vind ik het zeker geen overbodige release. Ik bedoel, niet als een zoveelste verzamelcd of zo. Natuurlijk hebben de die-hard bootlegverzamelaars het materiaal al lang, maar dat op zich is geen reden om het niet officieel uit te brengen. Ik denk toch dat er genoeg anderen zijn die die bootlegs niet bezitten en die het ook interessant vinden. Zelf heb ik al heel lang een bootleg die claimt de 'originele' Let It Be LP te zijn, maar als ik zo naar de beschrijving kijk staat er op deze cd toch ander materiaal. Op mijn LP staan namelijk niet precies dezelfde nummers als op het officiele album. En ik moet zeggen dat ik het ook mooier vind in de rauwe vorm, zonder Spector's bemoeienis. Ik ga hem dus ook zeker kopen.
Ik hoop alleen niet dat het de bedoeling is dat deze versie het origineel gaan vervangen. Ik vind wel dat beide versies dan naast elkaar moeten blijven bestaan.

En dan ook nog even mijn reactie op de vraag of er ooit iets of iemand is geweest zoals de Beatles.
Nee, dat is er niet. Het probleem is alleen een beetje dat dat antwoord uit mijn mond wellicht sceptisch wordt bekeken vanwege mijn liefde voor de muziek. Ik denk echter dat ik me in de loop der jaren wel zo ver in de materie verdiept heb dat ik dat antwoord ook uit objectief oogpunt wel kan geven.
Je moet het zoals gezegd in z'n totaal bekijken. Er zijn inderdaad artiesten/bands geweest die een vergelijkbare hysterie veroorzaakten (denk aan Take That of zelfs Doe Maar). Alleen werden die dan in muzikaal opzicht in algemene zin en door mede-muzikanten weer niet zo hoog aangeslagen en in veel gevallen bleek de muziek geen 'eeuwigheidswaarde' (voor zover je daarvan ooit kunt spreken) te bezitten.
Ook zijn er artiesten geweest waarvan je kunt zeggen dat ze een vergelijkbare invloed op de (jeugd-)cultuur hebben gehad. Denk aan Elvis. Alleen had die weer niet dat 'God given' songwriting talent en heeft die in zijn carriere eigenlijk maar een magere muzikale ontwikkeling doorgemaakt.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook songwriters die gedurende een periode een enorme stroom hits hebben geschreven. Maar dan voerden ze het zelf weer niet uit. Denk bijvoorbeeld aan Carole King, die weliswaar ook zelf (mooie) platen heeft gemaakt, maar wiens grootste hits (en inmiddels evergreens) toch werden uitgevoerd door anderen. Of de 'commerciële' hitmachines, die veel hits hebben geproduceerd, maar van wie de composities niet echt als hoogstaand worden beschouwd.
En natuurlijk zijn er ook artiesten geweest die (nog veel meer) geexperimenteerd hebben met allerlei nieuwe dingen in hun muziek, maar die werden dan meestal weer alleen maar gewaardeerd door een kleine groep liefhebbers.

Het gaat dus inderdaad om de combinatie. Om allmusic.com nog maar eens te citeren:

"... they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did, and the most popular at what they did."

'Best' is natuurlijk een vrij subjectieve klassificatie, maar je kunt zeggen dat er tot nu toe geen andere artiest/band is geweest die de Beatles kan evenaren in de combinatie van populariteit bij de jeugd, waardering door medemuzikanten (toen en tot de dag van vandaag), invloed op de ontwikkeling van de popmuziek, invloed op de jeugdcultuur, 'eeuwigheidswaarde' van de muziek, enz. enz...
Natuurlijk hadden ze wat dat betreft hun tijd mee. Ik denk dat het in het tegenwoordige muzikale klimaat veel moeilijker zou zijn zoiets teweeg te brengen, al zou iemand over hetzelfde talent beschikken. Maar ik denk ook dat de magische combinatie Lennon-McCartney in een band er één is die niet zo vaak zal voorkomen. Deskundigen zijn het er wel over eens dat ze weliswaar beiden zeer talentvol waren, maar dat het toch vooral de combinatie was die ze tot zulke hoogten stuwden. En dan was er ook nog een Harrison, die de pech had net bij die twee in de band te zitten, maar zelf toch ook tot aardig wat in staat was.
Oh, en Ringo natuurlijk, Audrey.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')