abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:11:01 #151
21378 Mardoek
Cosmo Phase
pi_12312303
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:07 schreef Seborik het volgende:
Dat je niet hebt te flamen, of trollen.
Yeah right

Ik vind die site redelijk overtuigend en zolang jij die site niet leest vind ik het vrij dom dat je er een mening over hebt.

maar goed, jij bent mod dus jij bent de baas.

From 1901 to 2200
pi_12312370
Mijn mening staat los van mijn mod zijn.

Die foto's zeggen niets. Wanneer je die sgt. pepper foto's van de andere leden vergelijkt met andere foto's zul je ook verschillen ontdekken bij de andere Beatles.

vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:15:27 #153
21378 Mardoek
Cosmo Phase
pi_12312424
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:13 schreef Seborik het volgende:
Mijn mening staat los van mijn mod zijn.

Die foto's zeggen niets. Wanneer je die sgt. pepper foto's van de andere leden vergelijkt met andere foto's zul je ook verschillen ontdekken bij de andere Beatles.

Ik wil niet trollen en niet flamen.

Maar lees dan in ieder geval de uitleg die bij de fotoos staat.

From 1901 to 2200
pi_12312447
Ik heb het gelezen.
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:17:35 #155
21378 Mardoek
Cosmo Phase
pi_12312479
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 22:16 schreef Seborik het volgende:
Ik heb het gelezen.
From 1901 to 2200
  vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:47:17 #156
63439 Goodie2shoes
G2S voor vrinden
pi_12313101
quote:
Op zondag 20 juli 2003 19:19 schreef Seborik het volgende:
Na een paar keer Sgt. Pepper gehoord te hebben, moet ik toch veel mensen gelijk geven bij het kiezen van A Day in The Life tot hun favoriete Beatles-nummer. Het weet ook met enige regelmaat een glimlach op mijn gezicht te toveren, misschien net zoals het stukje uit de krant waar John Lennon om moet lachen (zie het nummer voor een specificatie van deze uitspraak).

Enige minpuntje vind ik "Getting Better", niet echt een superslecht nummer, maar meer de constante associatie met koffiezetapparaten, scheerappareten en gloeilampen die het bij mij oproept. Jammerlijk verpest door een niet nader te noemen merk. Ook het nummer met Indiase invloeden vind ik iets minder, maar toch nog wel aardig, het zorgt wel voor een leuke afwisseling op het album.

De Sgt. Pepper intro en reprise voegen ook wel iets leuks toe, alleen kan ik het niet echt omschrijven.

Is er echt geen verband tussen dit album en het debuut van Pink Floyd gelet op Bike met de ganzen op het einde en het einde van A Day in The Life? Niet dat dat afbreuk zou doen aan een van de albums natuurlijk.

Het verband is "volgens mij" dat Syd barret en zijn jongens mensen met smaak zijn - ergo - beinvloed door de Beatles!

--

"In dreams begin responsibilties"
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 10:58:56 #157
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_12318401
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:55 schreef Mardoek het volgende:
Check deze site voor het bewijs dat Paul 'vervangen' is door iemand anders.

http://uberkinder.5u.com/paul/index.html

Toch wel vrij overtuigend dacht ik.

Mag ik je hartelijk bedanken voor de link? Ik heb zelden zo hard zitten lachen achter mijn pc op zaterdagochtend.
Vol met hilarische quotes en ik heb nog niet eens alles gelezen!

After we have conclusively proven this first point, we will then raise the question "Have any other celebrities been replaced in this manner?"

You could put his head on her shoulders and it wouldn't really look all that odd.

And below we see some more unaltered photos from right after Faul joined the group.

He practically looks like Vincent Price!

Just look at how far that lip hangs down! No wonder they had to fix it, he looks like an ape.

Really, stop and think about it; find some solo pictures of him on the internet and see just how many of them you find where his lip's are slightly parted; maybe that's because, when he shuts them, this happens:

Is this not one of the weirdest looking faces you've ever seen? He looks like an alien! Oh, LOL!

Maareh... Mardoek, ik begrijp dus dat jij net als de mensen van die site dit verhaal echt gelooft? Mag ik dan serieus eens iets vragen over 1 klein, maar toch niet onbelangrijk aspect? Hoe hebben de samenzweerders het in godsnaam voor elkaar gekregen om iedereen die ervan weet nu al 37 jaar zijn/haar mond te laten houden? Vooral zijn familie! Met name zijn vader (overleden in de jaren 70) en zijn broer Mike, maar ook al die tantes, ooms, neven en nichten. Allemaal afgekocht? Lijkt me toch niet dat ze daarvoor allemaal zwichten. Wat hebben zij eraan om de leugen in stand te houden 'ten koste van' hun geliefde familielid? En waarom zou Mike dan een heel boek met anecdotes volschrijven dat voor zowat de helft gaat over iemand die zich uitgeeft voor zijn broer?
Bovendien, als iedereen die ervan weet (en dat moeten dan nogal wat mensen zijn) geld krijgt om z'n mond te houden dan zou dat per jaar een hele hoop geld gaan kosten! Hoe is het mogelijk dat Macca dan nu nog zo'n fortuin bezit?

Ga maar na wie er sowieso van moeten weten of moeten hebben geweten (degenen die iig nog leven zijn vetgedrukt):
Jim McCartney, Mike McCartney, ooms/tantes/neven/nichten, John Lennon, George Harrison, Ringo Starr, Brian Epstein, George Martin, Jane Asher, Peter Asher (producer bij Apple en broer van Jane), Mal Evans, Neil Aspinall, Patty Boyd (Harrison), Maureen Cox (Starkey), Cynthia Powell (Lennon), het politie-/ambulancepersoneel dat bij het ongeluk aanwezig was, vrienden/collega's (de Stones?), enz. enz...
Wat zou dan in vredesnaam de reden zijn dat bijvoorbeeld Jane Asher na al die tijd haar mond nog houdt? Wat heeft zij nog met de hele Beatlesclan te schaften??

Nou ja, ik ga veel te diep in op iets dat ik niet geloof en alleen zie als een grappige mythe die de legendevorming van the Beatles alleen maar versterkt, maar zelfs al ga je twijfelen na alle 'bewijzen' die er zijn, dan moet het feit dat zoveel mensen ervan hebben moeten geweten je er toch wel van overtuigen dat het niet waar kán zijn? Een aantal van die mensen heeft na '66 nog wel een appeltje met Macca te schillen gehad. Wat zou dan makkelijker zijn geweest dan hem te ontmaskeren als nep-Paul?

Maar ik begrijp wel waarom dit zo'n hardnekkig verhaal is hoor en nogmaals, ik vind het dus ook wel leuk om erover te lezen. Het is gewoon zo dat veel van de clues alleen op McCartney kunnen slaan en bijvoorbeeld niet op de andere Beatles en het is ook zo dat Macca inderdaad vaak in een soort uitzonderingspositie werd afgebeeld en dergelijke. Met z'n rug naar de camera, een zwarte bloem op z'n pak, de enige met een rode achtergrond enz.

Tenslotte wil ik graag eindigen met een uitspraak van Tijn na het concert in het Gelredome:

quote:
Op zaterdag 26 april 2003 11:58 schreef Tijn het volgende:
Uiteraard was dit niet Paul (die is in '66 al overleden immers) maar William Cambell. Niet dat dat erg was, want inmiddels heeft William al een langere muziekcarrière achter de rug dan Paul gehad heeft. Ook voor William tel ik graag 70 euro neer
Deze laatste uitspraak die ik van die site afplukte slaat dan ook helemaal nergens op:

And this is "Faul", a mediocre imposter who's head is taller and who's eyes are closer together:

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 09-08-2003 11:57]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_12318866
Je vergeet nog dat William Campbell dan ook al voor de Beatles een leven gehad heeft en familie e.d. Dus er komen nog veel meer mensen en andere zaken bij.
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 11:45:33 #159
1986 Jane
pi_12318986
Natuurlijk ben ik nog even verder gaan lezen op de site.

Ik ben nu bij de vocale vergelijkingen aanbeland en ik moet zeggen dat ik het toch jammer vind dat er een aantal duidelijke bullshit-dingen op staan, waar een Beatleskenner gelijk doorheen prikt. Zoals deze:

"Now, let's compare this to what is probably the very last recorded performance of Paul McCartney; "She's Leaving Home" on "Sgt. Peppers etc." The liner notes say it was recorded in '67, but after listening you will know it was actually 1966:"
http://uberkinder.5u.com/paul/voc/vc3.html

Tja, omdat deze opname kennelijk niet past in hun complot-theorie, moet ik dus maar geloven dat She's Leaving Home een jaar eerder is opgenomen dan 17 maart 1967, de datum die Mark Lewisohn noemt in The Complete Beatles Recording Sessions? Beetje zwak. Of zit Lewisohn ook in het complot?!

quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 11:36 schreef Seborik het volgende:
Je vergeet nog dat William Campbell dan ook al voor de Beatles een leven gehad heeft en familie e.d. Dus er komen nog veel meer mensen en andere zaken bij.
Inderdaad Sebbo, dat heb ik dan nog helemaal buiten beschouwing gelaten.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 09-08-2003 14:11]

zaterdag 9 augustus 2003 @ 12:07:57 #160
1986 Jane
pi_12319256
Wat me trouwens een beetje ergert (groot woord, maar goed) is dat ze één van McCartney's ontegenzeggelijke kwaliteiten, namelijk zijn diversiteit als zanger, hier aanwenden als 'bewijs' dat er een dubbelganger aan het werk is. Ze leggen op die site bijvoorbeeld niet ff 'I'm Down' en 'Yesterday' (allebei gezongen door de 'echte' Paul) naast elkaar. Toch ook een wereld van verschil in vocalen.
pi_12319298
Nou ja, dat is toch vaak zo. Dingen die niet kloppen worden maar weggemoffeld. Wanneer je er genoeg pompeuze en semi-wetenschappelijke bewijzen en stellingen tegenaan gooit, of een theorie die niet klopt, maar wel valide klinkt, kom je al een heel eind met zo'n site.
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 12:19:09 #162
1986 Jane
pi_12319420
OH LOL! Er zitten zelfs aanwijzingen in Free As A Bird en Real Love, lees ik nu!

-edit-

En dom, dom, dom, ze halen How Do You Sleep erbij:

quote:
"How Do You Sleep?" - John Lennon comes clean:

"Those freaks was right when they said you was dead"

Ja, een belediging richting McCartney natuurlijk, maar nog een grotere belediging richting degenen die het verhaal geloven. Dat zijn volgens Lennon namelijk 'freaks', maar daar lezen ze voor het gemak maar overheen!

- nog een edit -

Je moet voor de gein dit ook eens lezen. Geweldig gewoon!
http://digilander.libero.it/p_truth/index.html

- "We hadn't had news about who it was that had killed Paul and John was sure that his murder had been commissioned by the Rolling Stones as they were well-known as delinquents. "

Zie je, toch weer de schuld van die stomme Stones!

- "After the Beatles' broke up, John went to America to find Paul's killers.
During the second half of 1967 he had discovered they were members of the KKK.
After years of personal investigation John was getting close, very close to the truth."

Woorden schieten tekort!

- "Yoko Ono is a spy of the foreign office. She was part of John Lennon's assassination. "

Nou, hier zit wat in natuurlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 09-08-2003 12:46]

pi_12320745
Hahaha.. ik heb ook smakelijk gelachen om die site. Eigenlijk is het geweldig dat er mensen zijn die die hele 'Paul is dead'-hoax na 30 jaar nog steeds serieus nemen.

Reality check: hoe groot schat je de kans in dat Paul daadwerkelijk vervangen is door iemand die

a) bijna hetzelfde uiterlijk heeft
b) bijna dezelfde stem heeft en goed kon zingen
c) ook linkshandig is en bas, gitaar en piano kon spelen
d) ook geweldige nummers kon schrijven.

0,0 % dus. Ik vind het 'bewijsmateriaal' dan ook totaal niet overtuigend en inderdaad zijn sommige "feiten" totaal onjuist. Vermakelijk is het wel, maar als je dit echt serieus neemt..

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_12322036
In de zaterdag-bijlage van het Leidsch Dagblad staat vandaag een paginagroot artikel over Het Ultieme Naslagwerk over de Beatles. Deel 1 wordt op 22 en 23 november tijdens de Beatles-tentoonstelling in de Jaarbeurs worden gepresenteerd.

Het artikel staat niet online en ik ben te lui om het in te scannen.

Site van één van de makers van het naslagwerk:
http://users.pandora.be/samuel.coomans/

I intend to live forever, or die trying.
  zaterdag 9 augustus 2003 @ 16:18:07 #165
1986 Jane
pi_12322567
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2003 15:45 schreef dwerg het volgende:
In de zaterdag-bijlage van het Leidsch Dagblad staat vandaag een paginagroot artikel over Het Ultieme Naslagwerk over de Beatles.
Ik zie de naam Azing Moltmaker staan en word ik persoonlijk al niet zo blij. Is in het verleden betrokken geweest bij een paar bedenkelijke zaken op Beatlegebied.

Daarbij is het ultieme Beatles naslagwerk natuurlijk al geschreven, in de vorm van de boeken van Mark Lewisohn.

Maar goed, dit gaat over alle single-releases + hoesjes, al ik het goed begrijp. Vind ik zelf niet zo interessant, maar misschien anderen wel.

zaterdag 9 augustus 2003 @ 19:59:02 #166
63439 Goodie2shoes
G2S voor vrinden
pi_12325793
Hele aardige site... Wat een werk voor zo'n overduidelijke onzin theorie!

Maar heb je ook dat deuntje gedownload ( uberkinder -Badwrongfalsepaul ) . Heb ik erg van genoten... Overduidelijk een zolderkamer-artiest met talent... Aanrader!

--

"In dreams begin responsibilties"
  woensdag 20 augustus 2003 @ 20:41:50 #167
1986 Jane
pi_12585981
Trouwens, gisteren stond het al in de Spits, maar hier ook maar ff:
quote:
Beatles photo 'draws thousands'

The photo is among 400 unpublished shots of the group
A rare photograph of The Beatles on sale in an internet auction has attracted huge interest from bidders, auctioneers have said.
The 1965 picture, which lay undiscovered for more than 30 years, has reached £6,900 in bids and the auction website attracted more than 30,000 visitors during its first few hours online, organisers said.

It is part of a collection taken by Hungarian photojournalist Michael Peto, who gained intimate access to the band on the set of their feature film Help!

The auction is being overseen by staff at the University of Dundee - where the photo lay undiscovered until the end of last year.

It was among a collection of more than 400 unpublished Beatles pictures, part of an archive of 130,000 stills bequeathed to the university by Peto's stepson, a former student.

The photograph was apparently taken on 12 June 1965 - the day it was announced The Beatles would be honoured with MBEs.

The auction will not close until 26 September. Proceeds will go to the Institute for Cardiovascular Research (TICR) appeal at the university's medical school.
[sub]Bron

En op deze site is het volgende te lezen:
quote:
The highest bidder will get a framed photograph of the four Beatles together as they completed filming - from an orginal negative from the Peto Collection.

Valued at £5,000, the photograph has so far attracted a bid of £3,100. The auction closes at 12pm, 26 September 2003."

Nu ben ik natuurlijk een enorme Beatlesliefhebber en het is natuurlijk voor een goed doel, maar is dat wat heel veel voor een afdrukje van een foto? Zo bijzonder is 'ie nu ook weer niet, toch?

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 20-08-2003 20:48]

pi_12808027
Tot mijn grote spijt kom ik nu pas dit forum tegen (SCHANDE!) maar ik wil als Beatlefan ook graag het een an ander kwijt.
Ik ben zojuist teruggekeerd uit Liverpool, alwaar de jaarlijkse Beatleweek werd gehouden. Iedere Beatlefan moet minstens een keer in zijn/haar leven naar Liverpool. Penny Lane, Strawberry Fields, Manlove avenue, The Cavern om maar wat te noemen. Ook ontmoet je er prominenten zoals George Martin, Klaus Voorman, Pete Best, Alan Williams (de 1e manager) Cynthia Lennon-Powell. Duizenden fans vanuit de hele wereld, en honderden coverbands. Voor de echte liefhebber is het smullen geblazen. Voor mij aanleiding om volgend jaar (voor de vijfde keer) weer te gaan. Liverpool is een toffe stad, met mensen die trots zijn op hun helden van weleer. Samen met de plaatselijke voetbalclub zijn de Beatles the all time heroes. Iedereen, van jong tot oud, is nog steeds trots op 'the four lads'.
Maar wat de Beatles betreft, ze zijn al die jaren trendsetter geweest. Vergelijk het maar eens met materiaal van bands uit dezelfde periode. De Beatles waren altijd een paar stappen voor. Toen Brian Wilson voor het eerst sgt Pepper hoorde, is hij meteen de komende jaren in bed gebleven.....
En ook nu blijven de meeste liedjes hun kracht behouden. Ook na hun breuk hebben ze op sologebied nog heel veel moois gemaakt.
En natuurlijk, ze hebben ook wel eens wat mindere platen uitgebracht, ik wil ze ook niet meteen heilig verklaren, maar het meeste blijft toch gewoon top.
Kortom, voor mij zijn de beatles nog steeds 'a way of life'
FabFaux@hotmail.com
pi_12879619
quote:
Op dinsdag 17 juni 2003 20:18 schreef zoom het volgende:
Momenteel wordt de laaste hand gelegd aan Concert for George die binnenkort op dvd en cd uitkomt .
Inmiddels is bekend dat de cd en dvd in november uitkomt. De website is nu ook online. Vol met fotos ,wallpapers en een trailer.

http://www.concertforgeorge.com/

pi_12899247
quote:
Is er echt geen verband tussen dit album en het debuut van Pink Floyd gelet op Bike met de ganzen op het einde en het einde van A Day in The Life? Niet dat dat afbreuk zou doen aan een van de albums natuurlijk.
Dat verband is voor zover ik weet nooit gelegd. Wel is er een verband tussen "Pet Sounds" van de Beach Boys en Sgt. Pepper. Beach Boys fans vinden Sgt. Pepper zelfs een copie van "Pet Sounds". Dat vind ik te ver gaan maar P. McCartney heeft wel aangegeven dat hij erg onder indruk was van dit album van de Beach Boys.
Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_13203387
De gitaar waarmee George Harrison op het dak van Apple Records in London speelde is verkocht voor 378.000 euro.

Damn.

dinsdag 16 september 2003 @ 16:15:07 #172
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_13211238
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 11:32 schreef Seborik het volgende:
De gitaar waarmee George Harrison op het dak van Apple Records in London speelde is verkocht voor 378.000 euro.

Damn.

en terecht. George is cool
De Narcis van Gabon
pi_13216561
Ik heb afgelopen dagen/weken die Beatles Anthology DVD set gezien. Erg gaaf zeg! Ik wist eigenlijk weinig over hun. Leuk dat er van vroeger nog zoveel beeldmateriaal is. Als je dat vergelijjkt met Pink Floyd bijv.

Raar vond ik dat het na paar jaar zomaar over was. Inene komen ze negatief in het nieuws, en krijg je van die gasten die Beatles-stuff gaan verbranden. En dan zie je daar LP's verbranden die nu 'goud' waard zijn. Maar vandaar dus ook zo weinig bootlegs. Ze gaven gewoon geen concerten meer

Ik wist ook niet dat ze gewoon gestopt zijn. Ik dacht dat ze door de dood van Lennon gestopt waren Leuke gasten in ieder geval die gewoon zichzelf bleven. Ringo is errug grappig mannetje. Paul en John ook wel trouwens. In ieder geval toppie zo'n DVD set!

Yesterday vind ik echt steengoed en erg gevoelig nummer

[Dit bericht is gewijzigd door Echoes op 16-09-2003 19:36]

pi_13216618
quote:
Op dinsdag 16 september 2003 19:32 schreef Echoes het volgende:
Maar vandaar dus ook zo weinig bootlegs.
Weinig bootlegs? Volgens mij behoren de Beatles tot de artiesten waar juist de allermeeste bootlegs van te koop zijn, al zijn het vaker studio-outtakes dan live-concerten.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_13216666
quote:
Op dinsdag 2 september 2003 19:08 schreef Tigertje het volgende:

[..]

Dat verband is voor zover ik weet nooit gelegd. Wel is er een verband tussen "Pet Sounds" van de Beach Boys en Sgt. Pepper. Beach Boys fans vinden Sgt. Pepper zelfs een copie van "Pet Sounds". Dat vind ik te ver gaan maar P. McCartney heeft wel aangegeven dat hij erg onder indruk was van dit album van de Beach Boys.

Ik weet niet of het al genoemd is.Maar Pink Floyd en Beatles zaten ten tijden van Piper at gates of dawn (1967) in dezelfde studio. Volgens mij hebben de Beatles zelfs nog gezegd dat ze veel verwachten van Pink Floyd toen ze het daar hoorden (zoiets)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')