Ben benieuwd naar de reacties....
De nalatenschap is onuitputtelijk en je kunt eindeloos van ze genieten.Het lijkt me dan ook zinloos om te bedenken hoe het zou zijn als ze weer bij elkaar waren.
onder persbericht
[Dit bericht is gewijzigd door zoom op 24-07-2003 08:52]
quote:Waar moet ik mn spiegel plaatsen
In het kader van de legende (van de dood van Paul) moet je eens een spiegeltje op de trommel op de voorkant van de elpee/CD zetten. Precies midden in met de spiegelzijde naar boven. Lees en huiver.....
quote:Ongeveer zo:
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:06 schreef Keys het volgende:[..]
Waar moet ik mn spiegel plaatsen
?
En dan dus bovenin de spiegel kijken. Je moet als het ware half naar de hoes en half in de spiegel kijken.
E.e.a. ook met een glimmend mes, btw, mocht je geen spiegeltje met een rechte kant hebben.
-edit-
Ik heb het effect geprobeerd na te bootsen, maar probeer het vooral zelf met een spiegel, want dan is het een stuk spectaculairder. (zie je ook waar het pijltje naar toe wijst enz.)
spoiler:
*die ^ is dan een ruitvormig pijltje dat 'wijst' naar degene daarboven.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 01-08-2003 19:54]
quote:Zie: Beatles
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:21 schreef dennislaan het volgende:
nou ik kan het er niet uithalen, maar goed ik zal um evengoed even uplaoden, het klinkt bijna hetzelfde als goedom gewoon koekilmeinisoekimeini ongeveer john is dead klinkt toch wel anders denkhttp://home.quicknet.nl/qn/prive/dlaan/Beatles%20-%20A%20Day%20In%20The%20Life%20reverse.mp3
Ik hoor nog steeds 'Fuck you like a superman'.
quote:Die bedoel ik inderdaad. Het pijltje wijst dus naar Paul en er staat "He Die". Er zo zijn er nog een aantal. Bijv op Abbey Road (allemaal even de hoes erbij pakken). We zien de Fab Four over een zebrapad lopen. Paul wijkt in vele opzichten af van de rest: geen baard, sigaret in zijn hand. En nog een paar dingen. Maar de grote clue zit hem in de auto die er op de achtergrond staat. Op het nummerbord staat (onderste regel "28 1F". Op afstand wordt dit makkelijk gelezen als "28 if". En Paul was 27 toen hij zogenaamd dood ging. Paul is bovendien overleden door een auto-ongeluk. En wat werd er ook alweer gezongen in "A Day In The Life"? "He blew his mind in a car...."
Ik heb het effect geprobeerd na te bootsen, maar probeer het vooral zelf met een spiegel, want dan is het een stuk spectaculairder. (zie je ook waar het pijltje naar toe wijst enz.)
Ik zeg niet dat ik dit alles geloof. Sterker nog, ik geloof er geen jota van. Toch zijn er rondom zijn zogenaamde dood een hoop wetenswaardigheden te vinden. En een paar daarvan zijn niet eens vergezocht.
quote:Een practical joke van The Beatles zelf?
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:37 schreef Tigertje het volgende:
Ik zeg niet dat ik dit alles geloof. Sterker nog, ik geloof er geen jota van. Toch zijn er rondom zijn zogenaamde dood een hoop wetenswaardigheden te vinden. En een paar daarvan zijn niet eens vergezocht.
quote:Mogelijk, ze waren er gek genoeg voor.
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:42 schreef MuadDib het volgende:[..]
Een practical joke van The Beatles zelf?
Leuk trouwens....nog een King Crimson liefhebber.....CATFOOD!!
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:47 schreef Tigertje het volgende:
Leuk trouwens....nog een King Crimson liefhebber.....CATFOOD!!
Een King Crimson - Beatles link: het KC nummer "Happy Family" gaat over de split van The Beatles. Voor de liefhebber de tekst:
Happy family, one hand clap, four went by and
None come back.
Brother judas, ash and sack, swallowed aphrodisiac.
Rufus, silas, jonah too sang, "we'll blow our own
Canoes,"
Poked a finger in the zoo, punctured all the ballyhoo
Whipped the world and beat the clock, wound up
With their share of stock.
Silver rolls from golden rock, shaken by a knock,
Knock, knock.
Happy family, wave that grin, what goes round
Must surely spin;
Cheesecake, mousetrap, grip-pipe-thynne cried out,
"we're not rin tin tin."
Uncle rufus grew his nose, threw away his circus
Clothes
Cousin silas grew a beard, drew another flask of
Weird
Nasty jonah grew a wife, judas drew his pruning
Knife.
Happy family one hand clap, four went on but none
Came back
Happy family, pale applause, each to his revolving
Doors.
Silas searching, rufus neat, jonah caustic, jude
So sweet.
Let their sergeant mirror spin if we lose the barbers
Win;
Happy family one hand clap, four went on but none
Came back
quote:Nou ja, dat geloof ik eigenlijk ook niet. Natuurlijk zitten er erg veel (subtiele) grapjes en hints naar zaken in hun muziek, maar dat ze nou zo'n heel verhaal in scene hebben gezet, dat denk ik niet.
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:42 schreef MuadDib het volgende:Een practical joke van The Beatles zelf?
Alhoewel... van de week luisterde ik toevallig weer eens naar 'Glass Onion' en daar zit natuurlijk wel die beroemde zin in 'Here's another clue for you all, the walrus was Paul'. Een beroemde PID-clue. En toen dacht ik toch weer 'wat zou dat dan betekenen als het geen PID-clue is?', aangezien het verhaal dat Macca dood zou zijn pas ontstond met de release van Abbey Road.
Maar ja, nu doe ik precies datgene waar ik altijd zo tegen ben: Het teveel lezen in de teksten van de Beatles en er teveel verborgen bedoelingen aan verbinden. Waarschijnlijk vond Lennon het gewoon lekker rijmen.
quote:Tsja, dat zei hij (Lennon dus) wel altijd.
Maar ja, nu doe ik precies datgene waar ik altijd zo tegen ben: Het teveel lezen in de teksten van de Beatles en er teveel verborgen bedoelingen aan verbinden. Waarschijnlijk vond Lennon het gewoon lekker rijmen.
Zou het de hitte zijn waardoor iedereen weer geïnteresseerd is in dit 'mysterie'?
In het kort, voor degenen voor wie dit verhaal nieuw is (kan me bijna niet voorstellen, maar goed):
Op een zondagmiddag in 1969 (na de release van Abbey Road) belde een student genaamd Tom naar een radiostation in Detroit met het verhaal dat Paul McCartney dood zou zijn, dat het nieuws in de doofpot zou zijn gestopt, maar dat er op LP-hoezen en in nummers aanwijzingen zouden zijn te vinden. Het verhaal zoals het ontstond is dat McCartney in september 1966 een auto-ongeluk zou hebben gehad met zijn Austin Martin waarbij hij onthoofd werd. Volgens Amerikanen zou het ongeluk trouwens op 9 november hebben plaatsgevonden, vanwege hun afwijkende datumnotitie (eerst maand, dan dag), maar omdat de Beatles Brits zijn houd ik het maar op 11 september. Bovendien zou dat kloppen met de referenties aan een dinsdag-op-woensdagnacht waarin het ongeluk zou hebben plaatsgevonden. McCartney's plaats zou na het ongeluk ingenomen zijn door de winnaar van een lookalike wedstrijd, genaamd William Campbell.
Ok, genoeg! Zoals gezegd is dit uit mijn hoofd dus niet compleet. Toen ik net echter iets wilde nazoeken vond ik wel een mooie site over het fenomeen, Turn Me On Dead Man, waar ook foto's en geluidsfragmenten op staan.
* Disclaimer :
Voor de goede orde: Ik geloof dus zelf niet dat 'ie dood is, he. Vind het alleen maar een grappige toevoeging aan de hele Beatlesgeschiedenis.
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-08-2003 17:13]
quote:Op de outtakes die op Anthology II staan hoor je Lennon overduidelijk ook 'Cranberry sauce' zeggen, maar goed, ik wil het mysterie natuurlijk niet verpesten..
Aan het einde van 'Strawberry Fields Forever' hoor je John zeggen 'I buried Paul', maar zelf zei hij altijd dat hij het over 'Cranberry sauce', wat net zo'n vreemde uitspraak zou zijn.
Er was ook nog iets met dat Shakespeare-stuk dat aan het einde van 'I am the walrus' te horen is (ik geloof dat het uit King Lear komt), maar de details daarvan weet ik niet uit mijn hoofd.
http://uberkinder.5u.com/paul/index.html
Toch wel vrij overtuigend dacht ik.
Haha, die site.
Onder de disclaimer:
quote:
paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is deadpaul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is deadpaul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is deadpaul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead
quote:En wat is je menig over die fotoos?
Op vrijdag 8 augustus 2003 21:59 schreef Seborik het volgende:
Wat een werk Jane.Haha, die site.
Onder de disclaimer:
[..]
![]()
![]()
Of is lezen echt te moeilijk?
Alleen plaatjes kijken kan ook hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |