abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2003 @ 18:49:15 #126
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_11917584
Als de Beatles nog een jaartje langer bij elkaar hadden gebleven, en nog een album hadden gemaakt, hoe zou die album er uit zien en de songs daarop, zou het album net zo geniaal of rigoureus anders zijn als de vorige?
Wat voor stijl of karakter zou die plaat hebben?

Ben benieuwd naar de reacties....

Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_11925268
Ik denk juist dat The Beatles op het goede moment gestopt zijn.Daardoor zorgden ze er uiteindelijk voor dat ze geen kut platen gingen maken.Hun muziek is tijdloos en zelfs nu nog nieuw en soms zelfs extravagant.

De nalatenschap is onuitputtelijk en je kunt eindeloos van ze genieten.Het lijkt me dan ook zinloos om te bedenken hoe het zou zijn als ze weer bij elkaar waren.

pi_11969515
Op 22 en 23 november (jaarbeurs Utrecht) is weer de bekende mega platen en cd beurs. Naast de verkoopstands zal er ook een Beatle tentoonstelling zijn.
website: http://www.mmmarc.com

onder persbericht

[Dit bericht is gewijzigd door zoom op 24-07-2003 08:52]

pi_12169039
quote:
In het kader van de legende (van de dood van Paul) moet je eens een spiegeltje op de trommel op de voorkant van de elpee/CD zetten. Precies midden in met de spiegelzijde naar boven. Lees en huiver.....
Waar moet ik mn spiegel plaatsen ?
Mijn blonde honing
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 19:34:22 #130
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_12169534
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 19:06 schreef Keys het volgende:

[..]

Waar moet ik mn spiegel plaatsen ?

Ongeveer zo:

En dan dus bovenin de spiegel kijken. Je moet als het ware half naar de hoes en half in de spiegel kijken.
E.e.a. ook met een glimmend mes, btw, mocht je geen spiegeltje met een rechte kant hebben.

-edit-

Ik heb het effect geprobeerd na te bootsen, maar probeer het vooral zelf met een spiegel, want dan is het een stuk spectaculairder. (zie je ook waar het pijltje naar toe wijst enz.)

spoiler:

Als je het goed doet staat er dus:
I ONE I X HE ^ DIE

*die ^ is dan een ruitvormig pijltje dat 'wijst' naar degene daarboven.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 01-08-2003 19:54]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 19:59:59 #131
1986 Jane
pi_12170065
Ook maar even het linkje naar de omgedraaide uitloopgroef van Sgt. Pepper uit het gesloten topic hier plaatsen.
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 18:21 schreef dennislaan het volgende:
nou ik kan het er niet uithalen, maar goed ik zal um evengoed even uplaoden, het klinkt bijna hetzelfde als goedom gewoon koekilmeinisoekimeini ongeveer john is dead klinkt toch wel anders denk

http://home.quicknet.nl/qn/prive/dlaan/Beatles%20-%20A%20Day%20In%20The%20Life%20reverse.mp3

Zie: Beatles

Ik hoor nog steeds 'Fuck you like a superman'.

pi_12172085
quote:
Ik heb het effect geprobeerd na te bootsen, maar probeer het vooral zelf met een spiegel, want dan is het een stuk spectaculairder. (zie je ook waar het pijltje naar toe wijst enz.)
Die bedoel ik inderdaad. Het pijltje wijst dus naar Paul en er staat "He Die". Er zo zijn er nog een aantal. Bijv op Abbey Road (allemaal even de hoes erbij pakken). We zien de Fab Four over een zebrapad lopen. Paul wijkt in vele opzichten af van de rest: geen baard, sigaret in zijn hand. En nog een paar dingen. Maar de grote clue zit hem in de auto die er op de achtergrond staat. Op het nummerbord staat (onderste regel "28 1F". Op afstand wordt dit makkelijk gelezen als "28 if". En Paul was 27 toen hij zogenaamd dood ging. Paul is bovendien overleden door een auto-ongeluk. En wat werd er ook alweer gezongen in "A Day In The Life"? "He blew his mind in a car...."

Ik zeg niet dat ik dit alles geloof. Sterker nog, ik geloof er geen jota van. Toch zijn er rondom zijn zogenaamde dood een hoop wetenswaardigheden te vinden. En een paar daarvan zijn niet eens vergezocht.

Voer de vrede...
Fok needs you! Cybernations!
Boxxy ain't trollin'
pi_12172212
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:37 schreef Tigertje het volgende:
Ik zeg niet dat ik dit alles geloof. Sterker nog, ik geloof er geen jota van. Toch zijn er rondom zijn zogenaamde dood een hoop wetenswaardigheden te vinden. En een paar daarvan zijn niet eens vergezocht.
Een practical joke van The Beatles zelf?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_12172229
Dit is al net zo'n mysterie als het wel danwel niet leven van 2pac.
pi_12172330
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:42 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Mogelijk, ze waren er gek genoeg voor.

Leuk trouwens....nog een King Crimson liefhebber.....CATFOOD!!

Voer de vrede...
Boxxy ain't trollin'
pi_12172747
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:47 schreef Tigertje het volgende:
Leuk trouwens....nog een King Crimson liefhebber.....CATFOOD!!

Een King Crimson - Beatles link: het KC nummer "Happy Family" gaat over de split van The Beatles. Voor de liefhebber de tekst:

Happy family, one hand clap, four went by and
None come back.
Brother judas, ash and sack, swallowed aphrodisiac.
Rufus, silas, jonah too sang, "we'll blow our own
Canoes,"
Poked a finger in the zoo, punctured all the ballyhoo

Whipped the world and beat the clock, wound up
With their share of stock.
Silver rolls from golden rock, shaken by a knock,
Knock, knock.
Happy family, wave that grin, what goes round
Must surely spin;
Cheesecake, mousetrap, grip-pipe-thynne cried out,
"we're not rin tin tin."

Uncle rufus grew his nose, threw away his circus
Clothes
Cousin silas grew a beard, drew another flask of
Weird
Nasty jonah grew a wife, judas drew his pruning
Knife.
Happy family one hand clap, four went on but none
Came back

Happy family, pale applause, each to his revolving
Doors.
Silas searching, rufus neat, jonah caustic, jude
So sweet.
Let their sergeant mirror spin if we lose the barbers
Win;
Happy family one hand clap, four went on but none
Came back

In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 1 augustus 2003 @ 22:06:45 #137
1986 Jane
pi_12172824
Ik ken het hele 'Paul is dead' verhaal natuurlijk goed. Sterker nog: Ik heb er een heel boek over. En al geloof ik er geen zak van dat het zo is, ik vind het wel grappig en het is natuurlijk altijd goed voor de legendevorming.
quote:
Op vrijdag 1 augustus 2003 21:42 schreef MuadDib het volgende:

Nou ja, dat geloof ik eigenlijk ook niet. Natuurlijk zitten er erg veel (subtiele) grapjes en hints naar zaken in hun muziek, maar dat ze nou zo'n heel verhaal in scene hebben gezet, dat denk ik niet.

Alhoewel... van de week luisterde ik toevallig weer eens naar 'Glass Onion' en daar zit natuurlijk wel die beroemde zin in 'Here's another clue for you all, the walrus was Paul'. Een beroemde PID-clue. En toen dacht ik toch weer 'wat zou dat dan betekenen als het geen PID-clue is?', aangezien het verhaal dat Macca dood zou zijn pas ontstond met de release van Abbey Road.

Maar ja, nu doe ik precies datgene waar ik altijd zo tegen ben: Het teveel lezen in de teksten van de Beatles en er teveel verborgen bedoelingen aan verbinden. Waarschijnlijk vond Lennon het gewoon lekker rijmen.

pi_12172991
quote:
Maar ja, nu doe ik precies datgene waar ik altijd zo tegen ben: Het teveel lezen in de teksten van de Beatles en er teveel verborgen bedoelingen aan verbinden. Waarschijnlijk vond Lennon het gewoon lekker rijmen.
Tsja, dat zei hij (Lennon dus) wel altijd.
The Alan Parsons Project kwam jaren later trouwens met een instrumentaal nummer dat heette: "Where's the Walrus". En Alan Parsons heeft jaren met de Beatles en met Macca samengewerkt....
en zo kunnen we nog wel een tijdje doorgaan...
Voer de vrede...
Boxxy ain't trollin'
pi_12193865
vanmorgen radio2 geluisterd naar het steenen tijdperk. Het ging over de Paul is dead clues. Hij is nog te beluisteren op :

http://www.steenentijdperk.nl/beatles/

vrijdag 8 augustus 2003 @ 13:05:11 #140
1986 Jane
pi_12300576
Hier ook maar ff een linkje naar het Truth topic (om het wat makkelijker terug te vinden :

Paul McCartney dood?

Zou het de hitte zijn waardoor iedereen weer geïnteresseerd is in dit 'mysterie'?

vrijdag 8 augustus 2003 @ 16:19:50 #141
1986 Jane
pi_12304966
Ok, ik ben vrij en het is heet buiten, dus ik heb me maar aan een nutteloos karweitje gezet, namelijk alle 'Paul Is Dead'-clues die ik (uit mijn hoofd) weet op een rijtje zetten. Natuurlijk zijn daar al websites vol over geschreven, maar veel daarvan zijn niet volledig, of er worden bijvoorbeeld aanwijzingen genoemd die op 'Revolver' zouden staan. Maar aangezien Paul volgens de meeste theorieën wordt verondersteld te zijn overleden op 11 september of de vroege ochtend van 12 september 1966 en Revolver al werd uitgebracht op 5 augustus, kunnen daar geen aanwijzingen op staan.

In het kort, voor degenen voor wie dit verhaal nieuw is (kan me bijna niet voorstellen, maar goed):
Op een zondagmiddag in 1969 (na de release van Abbey Road) belde een student genaamd Tom naar een radiostation in Detroit met het verhaal dat Paul McCartney dood zou zijn, dat het nieuws in de doofpot zou zijn gestopt, maar dat er op LP-hoezen en in nummers aanwijzingen zouden zijn te vinden. Het verhaal zoals het ontstond is dat McCartney in september 1966 een auto-ongeluk zou hebben gehad met zijn Austin Martin waarbij hij onthoofd werd. Volgens Amerikanen zou het ongeluk trouwens op 9 november hebben plaatsgevonden, vanwege hun afwijkende datumnotitie (eerst maand, dan dag), maar omdat de Beatles Brits zijn houd ik het maar op 11 september. Bovendien zou dat kloppen met de referenties aan een dinsdag-op-woensdagnacht waarin het ongeluk zou hebben plaatsgevonden. McCartney's plaats zou na het ongeluk ingenomen zijn door de winnaar van een lookalike wedstrijd, genaamd William Campbell.

• De hoes van Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band stelt een begrafenis-scene voor, waarbij de aanwezigen zich hebben opgesteld rond een graf. Op het graf staan gele bloemen in de vorm van een basgitaar, óf zelfs de vorm van de letter P. Paul is de enige die recht op de foto staat en recht de camera in kijkt.
  • Op de hoes heeft Paul een hand boven zijn hoofd, hetgeen in sommige culturen een symbool van de dood is. Achter die hand gaat de foto van Stephen Crane schuil, een schrijver die in 1900 overleed op 28-jarige leeftijd. Ook heel jong dus en bovendien komt dit mooi overeen met die '28 if' later op Abbey Road, al is dat dan wel weer heel erg toevallig.
  • De pop aan de rechterkant van de hoes heeft een autootje met een rood interieur in haar hand, welke de witte Austin Martin van McCartney moet voorstellen, die na het ongeluk onder het bloed zat. Ook zit de pop op schoot bij een figuur met met bloed besmeurde bestuurdershandschoenen aan.
  • Als je een spiegeltje dwars over de basedrum zet, kun je I ONE I X HE ^ DIE lezen, waarbij het pijltje naar Paul wijst. Bovendien kun je hier de datum 11 september in lezen (de 9 in Romeinse cijfers). Amerikanen lezen hier echter 9 november.
  • Op de binnenhoes zit Paul ook als enige recht voor de camera en bovendien in lotushouding, wat ook iets met de dood te maken zou hebben. Op zijn mouw heeft hij een badge met de letters 'OPD', wat zou staan voor 'Officially Pronounced Dead'. Cynici zeggen echter dat dit staat voor 'Ontario Police Department', hetgeen volgens anderen weer niet schijnt te bestaan. Wie zal het zeggen?
  • Op de achterhoes staat Paul met zijn rug naar de camera. Het teken dat hij er niet meer bij is.
  • George wijst met zijn duim naar een regel uit de tevens op de achterhoes afgedrukte songteksten. De regel waar hij naar wijst is 'Wednesday morning at nine o'clock' uit She's Leaving Home, wat het moment zou zijn geweest dat Paul officieel dood verklaard zou zijn (of van het ongeluk zelf, de verklaringen lopen uiteen).
  • De 'Billy Shears' uit With A Little Help From My Friends zou een referentie zijn aan William (Billy) Campbell. Bovendien zou het hele nummer erover gaan dat het William wel zou lukken om voor Paul door te gaan, met de hulp van de andere 3.
  • In Good Morning Good Morning zit de zin 'Nothing to do to save his life', een referentie aan de dood van Paul.
  • In A Day In The Life wordt ook gerefereerd aan het ongeluk: 'He blew his mind out in a car. He didn't notice that the lights had changed. A crowd of people stood and stared. They'd seen his face before, nobody was really sure if he was from the House of Lords'. M.a.w.: mensen hadden het ongeluk wel gezien, maar hadden niet door dat het de beroemde Beatle was.
  • In 'Lovely Rita': 'Took her home, I nearly made it'. Hij was bijna thuis toen hij het ongeluk kreeg. Bovendien zou 'Rita' bij hem in de auto gezeten hebben.
  • In de uitloopgroef van de LP zou ook wat te horen zijn, vooruit dan wel achteruit gedraaid. Ik hoor echter alleen maar 'Fuck you like a superstar'.
  • Aan het einde van 'Strawberry Fields Forever' hoor je John zeggen 'I buried Paul', maar zelf zei hij altijd dat hij het over 'Cranberry sauce' had, wat net zo'n vreemde uitspraak zou zijn.
  • Op de hoes van de EP/LP Magical Mystery Tour staat het woord 'Beatles' geschreven in sterren. Hieruit zou een telefoonnummer te lezen zijn, maar de experts zijn het er niet over eens of je de hoes dan in spiegelbeeld zou moeten lezen, op zijn kop houden of alle grote sterren met lijntjes aan elkaar moet verbinden. Anyway, als je dat nummer belde, zou je een aanwijzing krijgen omtrent Paul's dood.
  • In het bij de EP behorende boekje staat een foto van Paul als officier achter een bureau, met daarop een bordje 'I WAS'.
  • Op de foto uit het boekje (en ook in het boekje van de cd!) van de scene waarin ze 'I am the walrus' zingen, staat Paul op blote voeten (symbool van de dood) en zie je zijn schoenen bij het drumstel staan. Die schoenen lijken besmeurd te zijn met een rode substantie. Bloed?
  • In de scene uit de film waar ze 'Your mother should know' zingen, en ook op de foto's, heeft Paul als enige Beatle een zwarte bloem op zijn jasje. Bij de anderen is die bloem rood.
  • Op de tekening uit het boekje bij de EP behorende bij 'Fool on the hill' is de laatste L doorgetrokken, zodat het Paul's hoofd als het ware splijt.
  • Ook in het boekje staat een foto van John bij het vertrekpunt van de bus, met een bord waarop staat "The best way to go is by M&D Co." M&D Co. zou een uitvaartcentrum zijn, maar dat is nooit bewezen. Ook staat er op het bord wel een vertrektijd geschreven, maar geen aankomsttijd. Het bewijs dat McCartney nooit op zijn plaats van bestemming was aangekomen.
  • 'Stupid bloody tuesday', 'I'm crying' en 'Waiting for the van to come' in de tekst van 'I am the walrus zouden allemaal verwijzingen zijn naar Paul's dood. 'The eggman' zou verwijzen naar Humpty Dumpty en daarmee naar Paul's hoofdwonden. Bovendien hoor je in het gemompel aan het eind van het nummer dingen als 'Oh, untimely death' en 'Is he dead?'.
  • In het stukje in de film van 'I am the walrus' zie je politieagenten en artsen. Een verwijzing naar de personen die Paul's leven nog probeerden te redden.
  • De walrus op de hoes is de enige zwarte (= dode) figuur. Bovendien zou een zwarte walrus een symbool van de dood zijn. En Lennon zingt dan wel 'I am the walrus', maar later zou hij in 'Glass onion' op The White Album toegeven dat het eigenlijk Paul was ('Here's another clue for you all, the walrus was Paul').
  • In 'Glass onion' wordt ook gezongen over een 'dove tail joint', wat volgens sommigen een term is uit het timmervak waarmee de verbinding tussen de zijkanten van een doodskist wordt bedoeld.
  • Als je het gemompel aan het einde van 'I'm so tired' op The White Album achterstevoren draait hoor je 'Paul's a dead man, miss him, miss him, miss him'.
  • De 'broken wings' en 'sunken eyes' uit 'Blackbird' zouden verwijzingen zijn naar Paul's verwondingen en dood.
  • In 'Don't pass me by' zingt Ringo dat hij op iemand zit te wachten, die maar niet komt. Paul? Bovendien zingt hij 'You were in a car crash, and you lost your hair'. Een duidelijke verwijzing naar Paul's hoofdletsel.
  • Op de bij The White Album behorende poster staan een aantal vreemde foto's van Paul. Eén waar hij als het ware achterna gezeten lijkt te worden door de armen van een skelet, één waar hij ongeschoren in een bad ligt (als een lijk waarvan de baardgroei na de dood nog doorgaat) en één met een bril en een snor, wat in werkelijkheid een foto van William Campbell zou zijn voordat hij Paul's plaats innam.
  • Vlak voordat 'Revolution #9' begint hoor je Paul zingen 'Can you take me back where I came from, can you take me back?'. Als het ware een dode Paul die terug wil komen.
  • Aan het begin van 'Revolution #9' hoor je herhaaldelijk 'Number 9, number 9'. Als je dit achterstevoren draait hoor je 'Turn me on, dead man'.
  • De collage van geluiden in 'Revolution #9' zit (voor- en achteruit afgespeeld ) vol met geluiden van het vermeende ongeluk, o.a. de passage "he hit a pole. We better get him to see a surgeon. So anyhow he went to a dentist instead. The gave him a pair of teeth that weren't any good at all. So my wings are broken and so is my hair."
  • De hoesfoto van Abbey Road zou een begrafenis optocht zijn: John is de priester, Ringo de begrafenisondernemer, Paul het lijk (wederom op blote voeten) en George degene (in 'werkkleding') die het graf weer komt dichtgooien.
  • Paul heeft een sigaret in zijn rechterhand, terwijl de hele wereld weet dat hij linkshandig is.
  • Paul loopt uit de pas bij de andere Beatles.
  • Op het nummerbord van de witte volkswagen aan de linkerkant van de straat staat '28 IF', duidend op de leeftijd die McCartney op dat moment zo hebben als hij niet gestorven was. Tenminste... in oosterse landen, waar de 9 maanden tijdens de zwangerschap worden meegeteld bij de leeftijd. Ook zouden de letters 'LMW' staan voor 'Linda McCartney Weeps', wat wel gek zou zijn, aangezien Linda de 'echte' Paul niet gekend zou hebben en op dat moment getrouwd zou zijn met William.
  • Het zwarte busje aan de rechterkant van de weg zou een verwijzing zijn naar de politieauto's die destijds op het ongeluk afkwamen.
  • Op de achterkant van de hoes zie je 'Beatles' in tegels op een muur met een scheur door de S. De Beatles zijn niet meer 'gaaf'. Ook staan er een aantal puntjes voor de tegels, die als je ze verbindt het cijfer 3 vormen. 3 Beatles. Bovendien zie je aan de rechterkant van de tegels een schaduw die op een doodshoofd lijkt. En last but nog least zou je in de elleboog van de voorbijlopende vrouw het profiel van McCartney kunnen zien.
  • In 'Come Together' zingt John 'One and one and one is three' een aanwijzing dat er nog maar 3 Beatles zijn.
  • Op de hoes van 'Let It Be' heeft de foto van Paul als enige een rode achtergrond.
  • 'The long and winding road' zou wederom een verwijzing zijn naar Paul's laatste autorit.
  • Het feit dat de verloving tussen Paul en Jane Asher niet lang na het bewuste ongeluk verbroken werd zou een aanwijzing zijn. Jane zat in het complot om de zaak in de doofpot te stoppen en heeft daarom nog een tijdje gedaan alsof.
  • Iemand heeft ooit een stemanalyse uitgevoerd op 'Yesterday' en 'Hey Jude'. Een stem schijnt nooit te veranderen, maar toch lieten de grafieken van 'Yesterday' (de echte Paul) en 'Hey Jude' (William) grote verschillen zien.
  • Ok, genoeg! Zoals gezegd is dit uit mijn hoofd dus niet compleet. Toen ik net echter iets wilde nazoeken vond ik wel een mooie site over het fenomeen, Turn Me On Dead Man, waar ook foto's en geluidsfragmenten op staan.

* Disclaimer :
    Voor de goede orde: Ik geloof dus zelf niet dat 'ie dood is, he. Vind het alleen maar een grappige toevoeging aan de hele Beatlesgeschiedenis.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-08-2003 17:13]

pi_12305140
    quote:
    Aan het einde van 'Strawberry Fields Forever' hoor je John zeggen 'I buried Paul', maar zelf zei hij altijd dat hij het over 'Cranberry sauce', wat net zo'n vreemde uitspraak zou zijn.
    Op de outtakes die op Anthology II staan hoor je Lennon overduidelijk ook 'Cranberry sauce' zeggen, maar goed, ik wil het mysterie natuurlijk niet verpesten..

Er was ook nog iets met dat Shakespeare-stuk dat aan het einde van 'I am the walrus' te horen is (ik geloof dat het uit King Lear komt), maar de details daarvan weet ik niet uit mijn hoofd.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
    He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
      vrijdag 8 augustus 2003 @ 21:55:16 #143
    21378 Mardoek
    Cosmo Phase
    pi_12311909
    Check deze site voor het bewijs dat Paul 'vervangen' is door iemand anders.

http://uberkinder.5u.com/paul/index.html

Toch wel vrij overtuigend dacht ik.

From 1901 to 2200
    pi_12312001
    Wat een werk Jane.

Haha, die site.

Onder de disclaimer:

quote:
    paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is deadpaul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is deadpaul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is deadpaul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead paul is dead
      vrijdag 8 augustus 2003 @ 22:01:08 #145
    21378 Mardoek
    Cosmo Phase
    pi_12312048
    quote:
    Op vrijdag 8 augustus 2003 21:59 schreef Seborik het volgende:
    Wat een werk Jane.

Haha, die site.

Onder de disclaimer:
    [..]

En wat is je menig over die fotoos?
    From 1901 to 2200