abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 juni 2003 @ 11:20:48 #101
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_11214479
quote:
Op donderdag 19 juni 2003 11:17 schreef billythemountain het volgende:
Ringo - Metal ?

Neuuuu...denk eerder dat je paul op de bas hoort...denk ik

Mja, het lijkt heel sterk op de bassdrum. Zal wel even een stukje online zetten wat ik bedoel (net of niemand dat nummer heeft, maar goed ).
pi_11239072
Ik heb zonet ook het laatste deel van de Anthology bekeken! Echt geweldig mooi hoor! Geweldig geluid ook! Wat is het toch eigenlijk een zootje creatieve mensen.
  Redactie Frontpage maandag 7 juli 2003 @ 12:24:49 #103
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_11615762
Jane wil graag Ringo feliciteren met zijn 63e verjaardag
pi_11618521
Album top 5 Beatles:

1. The White Album
2. Revolver
3. Rubber Soul
4. Abbey Road
5. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 12 juli 2003 @ 20:53:23 #105
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_11732667
Vanavond om 23.50 op Nederland 1:

Backbeat

Over de Beatles in Hamburg voor het grote succes, maar vooral over Stu Sutcliff en zijn vriendschap met John Lennon. Kijken (of opnemen) als je hem niet kent, want het is een goeie film.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage zaterdag 12 juli 2003 @ 23:25:18 #106
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_11735373
Oe, leuke film. Zelfs ik als Beatle-n00b vermaakte me goed.
  maandag 14 juli 2003 @ 15:40:14 #107
2889 Zander
He's gone
pi_11764439
Nog meer 'schokkend' Beatles-nieuws:
quote:
McCartney's Yesterday had a nudge from Nat

MUSIC experts say Sir Paul McCartney subconsciously borrowed the melody of his classic ballad Yesterday from a Nat King Cole record. The origins of Yesterday, which has been recorded by more than 2,000 artists and played on the radio more than 6m times, has always been a mystery, not least to McCartney himself.

He woke up in his flat in London in May 1965 with the song in his head. He realised that he might have borrowed the arrangement from another song and asked friends if they could suggest any similar tunes. They convinced him it was his and that it had come to him in a dream.

Now musicologists have identified echoes of Answer Me, the 1953 UK hit for both Frankie Laine and David Whitfield, which was later covered by Cole.

They say the melodies, the rhythmic phrasing, the musical cadences and even the words strongly resemble each other.

The experts believe that McCartney, aged 11, heard Cole';s version and retained it in his subconscious until he came to write the music for Yesterday 11 years later.

The lyrics were written later on a drive from Lisbon to the Algarve with his then girlfriend, Jane Asher, the actress.

They include: 'Yesterday, all my troubles seemed so far away, now it looks as though they're here to stay'

Answer Me has the lines: 'Yesterday I believed that love was here to stay, won't you tell me where I've gone astray.

The similarity was spotted by Spencer Leigh, a pop historian who has interviewed McCartney on a programme that he presents on Radio Merseyside.

Leigh explored the links between the songs for a book about the Beatles called The Walrus was Ringo.

He said: 'McCartney was working with this medley in his head which he realised was a cracking tune. He was playing it to people saying, 'Don't you recognise this?' I wonder what might have happened if somebody had said 'Isn't it like Answer Me?' He might have forgotten Yesterday and we would have lost one of the world's great songs.

Leigh's co-author, Alan Clayson, who has written separate biographies of the Beatles, said:'It is not plagiarism. He was worried that he had subconsciously lifted it.'

Dominic Pedler, who deconstructs songs to show how musicians came to write them, supports the Answer Me theory in his forthcoming book, The Songwriting Secrets of the Beatles. 'There are some uncanny similarities: the overlap of lyrics, the multiple rhyming emphasis on words ending with 'ay', the similar scan of the songs' he said.

'McCartney didn't hijack the song, but he must have been inspired by it'

None of the other Beatles played during the song and would leave McCartney to perform it alone on stage. Released as a single in America it immediately went to No 1.

Hunter Davies, the Beatles' official biographer, said: 'Paul will remember Answer Me. It was a popular ballad before rock n' roll came along. I have never thought it was similar to Yesterday, but I can vaguely see it now.'

However, Geoff Baker, McCartney's spokesman, said: 'To me the two songs are about as similar as Get Back and God Save the Queen'

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_11785807
Zo, eerste reactie hier. Ik ben een grote Beatlesfan, volgens mijn vrouw een ziekte, en vind dit een top-topic!
Jane, volgens mij ben jij een nog grotere goeroe dan ik! Ik moet snel die boeken van Lewinsohn kopen!

Dan ff mijn top 5je;
- Abbey Road
- White Album
- Revolver/Sgt. Pepper
- Beatles for Sale
- Anthology 2 (vooral de 2e CD)

Tot lezens!
Cas

There's nothing you can do that can't be done
  dinsdag 15 juli 2003 @ 14:32:19 #109
1986 Jane
pi_11786308
Welkom Cas
  dinsdag 15 juli 2003 @ 16:48:40 #110
57719 Zapje
Who are you
pi_11789481
The Beatles is een tijdloze topband, en erg belangrijk geweest voor de rest van de muziekgeschiedenis, net als The Who en The Stones

*zapje - all time Who fan -

Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  dinsdag 15 juli 2003 @ 20:01:11 #111
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11793212
Vandaag Sgt. Pepper ook gekocht.

In een mooi hoesje.

dinsdag 15 juli 2003 @ 20:06:19 #112
2889 Zander
He's gone
pi_11793329
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 20:01 schreef Seborik het volgende:
Vandaag Sgt. Pepper ook gekocht.

In een mooi hoesje.

Ja, da's zo'n beetje de enige Beatles-cd die in een fatsoenlijke verpakking zit. Hoewel, ik geloof dat er ook nog zo'n '30th anniversary edition' van de White Album is. De packaging van alle andere reguliere Beatles-cds is volgens mij door het Kruitvat gedaan, of zo..

[/stokpaardje]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 15 juli 2003 @ 21:12:08 #113
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11794761
Hehe.

Er zit zelfs een mooi boekje bij met alle songteksten in tegenstelling tot het boekje bij Magical Mystery Tour.

dinsdag 15 juli 2003 @ 23:58:09 #114
1986 Jane
pi_11798802
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 20:06 schreef Zander het volgende:
De packaging van alle andere reguliere Beatles-cds is volgens mij door het Kruitvat gedaan, of zo..
Kom kom, het kan altijd erger....

* Denkt aan de McCartney collection op cd....

pi_11802457
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 23:58 schreef Jane het volgende:
Kom kom, het kan altijd erger....

* Denkt aan de McCartney collection op cd....

Daar kon je toch "gewoon" het eerste velletje vanaf scheuren?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_11803063
En dan ziet het er weer perfect uit idd! Overigens, die Lennon ceedees zijn ook mooi verpakt!

Mind games.....zucht.....wat is ie mooi he?

pi_11810708
Ik hoop dat ze de CD's nog eens opnieuw uitbrengen met een mooie remaster! Ik weet, niet origineel meer dan maar ik ben echt zeeeer enthousiast over de DVD mix. Revolution is zo gaaf en ook de andere nummers zijn zeer mooi gemixed in 5.1.
Helaas is mijn DVD kaduuk.....
  vrijdag 18 juli 2003 @ 22:54:58 #118
57719 Zapje
Who are you
pi_11869673
Ik vond net in m'n software-verzameling een cd met daarop 24 cd's van The Beatles ( jawel, 26 stuks op 1 cd ) inclusief alle songteksten en alle covers van de cd's.....ongeveer 5 jaar geleden van een kennis gekregen...........
Let love be your energy - Long Live Rock - Are you living in the Real World ?
  zondag 20 juli 2003 @ 04:14:20 #119
44596 agnestor
sok mij kok
pi_11887293
wat zou ik een moord doen als john lennon hier naast me kwam zitten en op de piano voor mij `cry baby cry` zou spelen en zingen...
.....::[b]Cry baby cry, Make your mother sigh, She's old enough to know better, So cry baby cry![/b]::.... [i]Written by: John Lennon and Paul McCartney - © 1968[/i]
pi_11887713
quote:
Op zondag 20 juli 2003 04:14 schreef agnestor het volgende:
wat zou ik een moord doen als john lennon hier naast me kwam zitten en op de piano voor mij `cry baby cry` zou spelen en zingen...
Je gaat toch niet proberen om Lennon weer te vermoorden? Da's helaas al gebeurd.

Ik vond trouwens nog een erg leuke column van Douglas Adams (schrijver) over de beatles. Ik heb alleen niet zoveel puf om het over te typen. Maar als je nog eens in de boekwinkel staat, zoek dan even naar 'The Salmon of Doubt'. Leuke tekst van een groot Beatle fan . MIsschien probeer ik hem nog wel eens te scannen of zo.

zondag 20 juli 2003 @ 19:19:52 #121
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11895924
Na een paar keer Sgt. Pepper gehoord te hebben, moet ik toch veel mensen gelijk geven bij het kiezen van A Day in The Life tot hun favoriete Beatles-nummer. Het weet ook met enige regelmaat een glimlach op mijn gezicht te toveren, misschien net zoals het stukje uit de krant waar John Lennon om moet lachen (zie het nummer voor een specificatie van deze uitspraak).

Enige minpuntje vind ik "Getting Better", niet echt een superslecht nummer, maar meer de constante associatie met koffiezetapparaten, scheerappareten en gloeilampen die het bij mij oproept. Jammerlijk verpest door een niet nader te noemen merk. Ook het nummer met Indiase invloeden vind ik iets minder, maar toch nog wel aardig, het zorgt wel voor een leuke afwisseling op het album.

De Sgt. Pepper intro en reprise voegen ook wel iets leuks toe, alleen kan ik het niet echt omschrijven.

Is er echt geen verband tussen dit album en het debuut van Pink Floyd gelet op Bike met de ganzen op het einde en het einde van A Day in The Life? Niet dat dat afbreuk zou doen aan een van de albums natuurlijk.

pi_11907429
Sgt. Pepper's is een redelijk overschatte plaat.

Sgt. Pepper's is cool, With a little help is okee, maar trekt me niet. Lucy in the sky is zwakjes, Getting Better, Fixing a Hole zijn niemendalletjes, She's leaving home is redelijk, Mr. Kite is top, Within you without you is één van George's zwakste composities ooit, When I'm 64 is een skip-nummer, Lovely Rita is bovengemiddeld, Good Morning is niet bijzonder, Sgt. Pepper's reprise is okee, A day in the life is top en tilt die plaat als geheel naar een hoger plan.

Revolver en met name The White Album zijn m.i. stukken beter.

ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  maandag 21 juli 2003 @ 12:52:53 #123
45914 DJ-Sebbo
Metalmod at 180 Bpm.
pi_11908900
Dat kan. Ik vind When I'm 64 juist erg leuk. En Lucy in The Sky with Diamonds ook, eigenlijk.
Official http://forum.fok.nl/listtopics.php/30 Seborik-fan DJ
pi_11910996
quote:
Op maandag 21 juli 2003 11:48 schreef methodmich het volgende:
Sgt. Pepper's is een redelijk overschatte plaat.

Sgt. Pepper's is cool, With a little help is okee, maar trekt me niet. Lucy in the sky is zwakjes, Getting Better, Fixing a Hole zijn niemendalletjes, She's leaving home is redelijk, Mr. Kite is top, Within you without you is één van George's zwakste composities ooit, When I'm 64 is een skip-nummer, Lovely Rita is bovengemiddeld, Good Morning is niet bijzonder, Sgt. Pepper's reprise is okee, A day in the life is top en tilt die plaat als geheel naar een hoger plan.

Sgt. Peppers is niet mijn favo plaat, maar 't bevat zeker geweldige nummers..
"With a little help" is gewoon een megasong, "Lucy in the Sky" en "She's leaving home" zijn ook alles behalve zwakjes!
't enige nummer waar ik niet zo weg van ben is "Within without you", maar verder een top-plaat.
pi_11914201
Ik vind Within You Without You een heerlijk nummer, je kan er heerlijk op wegdromen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')