abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10422409
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 20:50 schreef Jane het volgende:
Maar eigenlijk zou iedereen die een beetje geïnteresseerd is in Beatlesmuziek dat boek van Lewinsohn moeten lezen. Echt geweldig om te lezen hoe (vooral de latere) nummers tot stand kwamen.
Tot stand koming van nummers ben ik idd zeer in geïnteresseerd..
Toch zodadelijk maar eens even langs de bibliotheek
  woensdag 14 mei 2003 @ 13:51:56 #52
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10422706
Zie trouwens dat ik weer eens een onvergeeflijke type/spelfout heb gemaakt.

Het is Mark Lewisohn!

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage donderdag 15 mei 2003 @ 08:16:31 #53
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10441739
pi_10445189
Heb net de nieuwe George Harrison single "Any Road" binnen gekregen. Er staan geen nieuwe nummers op (jammer!) maar wel de clip van "Any Road" met allemaal fragmenten van George Harrison uit verscheidene stadia van zijn leven. Veel prive fragmenten en ook leuke stukjes van Monthy Python en the Simpsons.
I like pie.
pi_10445310
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 11:41 schreef SushiMastaHonda het volgende:
Heb net de nieuwe George Harrison single "Any Road" binnen gekregen.
Die zag ik van de week op de BBC. Fijne foto's in de clip, de man kwam altijd zo sympathiek over.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_10627710
Zat er in de oorpronkelijke Anthology ook dat stukje van Jimi Hendrix die Sgt. Pepper speelt?
Prachtig, de plaat was nog geen week daarvoor uitgebracht
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  vrijdag 23 mei 2003 @ 17:47:44 #57
54960 Drakkon
the long and winding road.....
pi_10633783
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 13:25 schreef the-O het volgende:
Zat er in de oorpronkelijke Anthology ook dat stukje van Jimi Hendrix die Sgt. Pepper speelt?
Prachtig, de plaat was nog geen week daarvoor uitgebracht
Niet helemaal. 's Middags kwam die plaat uit en 's avonds speelde Hendrix de intro van de plaat. In London, dacht ik
In the town where I was born lived a man who sailed to sea...............
  vrijdag 23 mei 2003 @ 23:45:08 #58
1986 Jane
pi_10641698
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 17:47 schreef Drakkon het volgende:

[..]

Niet helemaal. 's Middags kwam die plaat uit en 's avonds speelde Hendrix de intro van de plaat. In London, dacht ik

Ja, en McCartney was er bij. Hij vertelt er over op de Anthology dvd's. Hij vond het een enorme eer.
  zaterdag 24 mei 2003 @ 02:34:11 #59
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_10643873
Is mij ook opgevallen. Vrijdag kwam de plaat uit en zondagavond speelde Hendrix Sgt. Peppers op zijn eigen manier. Prachtig.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_10644876
Ja in een kutversie...dat dan weer wel....
pi_10644974
Ik vraag me eigenlijk af wat de mensen hier van het album Beatles for sale vinden.
Ik lees vaak dat zogenaamde muziekprofessoren het de minste beatleplaat vinden. Das toch echt heel raar in mijn optiek daar het een van mijn FAVORIETE is...jeugdcement?

Wat heet jeugd..ben pas 20..dus waar ligt het aan?
Maar goed , wie vind deze plaat ook zwaar oke?

pi_10645233
quote:
Op vrijdag 23 mei 2003 23:45 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, en McCartney was er bij. Hij vertelt er over op de Anthology dvd's. Hij vond het een enorme eer.

Niet alleen McCartney was er bij, alle Beatles zelfs. Eric Clapton, Pete Townsend van the Who en een paar Rolling Stones waren er ook. Clapton en Townsend hebben later namelijk ook over die avond verteld.
I like pie.
  zondag 25 mei 2003 @ 00:19:14 #63
54960 Drakkon
pi_10659594
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 11:10 schreef billythemountain het volgende:
Ik vraag me eigenlijk af wat de mensen hier van het album Beatles for sale vinden.
Ik lees vaak dat zogenaamde muziekprofessoren het de minste beatleplaat vinden. Das toch echt heel raar in mijn optiek daar het een van mijn FAVORIETE is...jeugdcement?

Ik

Let it be vind ik (denk ik) de minste, maar ja.... soms zet ik hem op en dan istie toch wel weer lekker. Vooral "across the universe"... Prachtig liedje, toch?

zondag 25 mei 2003 @ 11:24:51 #64
41509 Mes
Go Cat!
pi_10663407
Gisteren heb ik opgetreden met m'n een band en Macca na gedaan.
Het bassen ging o.k. maar nu ben ik lichtelijk schoor.
We speelden All my loving en Can't buy me love.
En die laatstse wordt vrij hoog gezongen. uche, uche...
Oja en Get Back, die ging goed!
Nog meer muzikanten hier die Beatles muziek spelen?
  maandag 26 mei 2003 @ 16:03:45 #65
54960 Drakkon
pi_10688963
quote:
Op zondag 25 mei 2003 11:24 schreef Mes het volgende:
Gisteren heb ik opgetreden met m'n een band en Macca na gedaan.
Het bassen ging o.k. maar nu ben ik lichtelijk schoor.
We speelden All my loving en Can't buy me love.
En die laatstse wordt vrij hoog gezongen. uche, uche...
Oja en Get Back, die ging goed!
Nog meer muzikanten hier die Beatles muziek spelen?
Beetje voor mezelf klote.... "I've just seen a face" is een leuk nummer om te spelen. Maar Beatles goed naspelen is wel erg moeilijk, frustrerend soms
  maandag 26 mei 2003 @ 16:31:15 #66
15132 SigmundFreud
...vertelt u wie u bent
pi_10689686
quote:
Op zondag 25 mei 2003 00:19 schreef Drakkon het volgende:
[..]
Let it be vind ik (denk ik) de minste, maar ja.... soms zet ik hem op en dan istie toch wel weer lekker. Vooral "across the universe"... Prachtig liedje, toch?
Across the Universe is tig keer beter op Past Masters II, Phil Spector dient hiervoor (en voor The long and winding road) opgeknoopt te worden (en als hij voor moord veroordeeld wordt krijg ik nog misschien mijn zin ook).
Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit.
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:04:27 #67
54960 Drakkon
pi_10731346
quote:
Op maandag 26 mei 2003 16:31 schreef SigmundFreud het volgende:

[..]

Across the Universe is tig keer beter op Past Masters II, Phil Spector dient hiervoor (en voor The long and winding road) opgeknoopt te worden (en als hij voor moord veroordeeld wordt krijg ik nog misschien mijn zin ook).

Phil Spector heeft toch ook wel goede dingen geproduceerd. Misschien was Let it be een miskleun maar ja, hij kwam ook niet in de meest gelukkige periode langs op Abbey Road studio's.
River deep, mountain high is van hem. En ik dacht zelfs Instant Karma van Lennon. Toch?
  woensdag 28 mei 2003 @ 13:26:19 #68
1986 Jane
pi_10731899
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:04 schreef Drakkon het volgende:
En ik dacht zelfs Instant Karma van Lennon. Toch?
Sterker nog: hij heeft vele Lennon solo-albums geproduceerd en ook All Things Must Pass van George Harrison.

Spector heeft zeker veel goeie dingen gedaan, maar Let It Be hoort daar idd niet bij. Ook wel de schuld van de Beatles zelf natuurlijk. Of iig Lennon/Harrison/Starr, want McCartney was er geloof ik sowieso niet voor (of werd niet eens gevraagd?) om Spector erbij te betrekken. Ze waren het hele Let It Be project, met al die uren veelal onbruikbare opnamen, zo zat dat ze de hele handel aan Phil Spector hebben gegeven met de vraag er iets van te maken. Tja, en die heeft gedaan wat hij toen juist achtte, met extra orkesten enz., maar op één of andere manier pastte dat toch niet bij de Beatles.
Ze hadden het natuurlijk zelf moeten doen, met behulp van George Martin, maar ja...

woensdag 28 mei 2003 @ 14:22:02 #69
54960 Drakkon
pi_10733210
quote:
Op woensdag 28 mei 2003 13:26 schreef Jane het volgende:

[..]

Sterker nog: hij heeft vele Lennon solo-albums geproduceerd en ook All Things Must Pass van George Harrison

"All things must pass..."
pi_10733337
quote:
Op zaterdag 24 mei 2003 11:10 schreef billythemountain het volgende:

*Steekt hand in de lucht*
Ik vind For Sale ook een erg goeie plaat..
Behoort niet tot mijn favorieten, maar ik zet 'm zo nu en dan wel eens op.. Geweldige nummers
pi_10760225
Vanmiddag lekker in de tuin naar Oranges & Lemons van XTC zitten luisteren. Dit bandje heeft er nooit een geheim van gemaakt zwaar door de Beatles te zijn beïnvloed, en dat is, zeker op deze cd, goed te horen.

Daarnaast heb ik ook nog cd's van andere Beatles epigonen als Jellyfish en Cotton Mather (Kon Tiki).
Zo goed als de Beatles zijn ze natuurlijk niet, maar ze doen in ieder geval hun best om dergelijke liedjes te schrijven en te spelen.

Zijn er hier misschien nog mensen met tips van andere zwaar door de Beatles beïnvloedde bandjes?

donderdag 29 mei 2003 @ 23:51:45 #72
54960 Drakkon
pi_10764508
quote:
Op donderdag 29 mei 2003 19:40 schreef rvand het volgende:
Zijn er hier misschien nog mensen met tips van andere zwaar door de Beatles beïnvloedde bandjes?
Elliott Smith. Doet alles zelf. Wel leuk, very Beatlelesque
  vrijdag 30 mei 2003 @ 00:59:41 #73
30934 nielspan
TravellingtheOneAfter909
pi_10765784
Fools Garden is redelijk door ze beinvloed, en Oasis best wel veel. En een aantal nrs van Acda & de Munnik zijn duidelijk op de beatles geinspireerd, bij 'laat me slapen' ligt het er bijvoorbeeld errug dik bovenop
What is live without a little problem?
pi_10776704
Electric Light Orchestra
pi_10777707
ff mijn top 5 van 10 nummers

1. You've got to hide your love away
2. Fool on the Hill
3. Blackbird
4. Sgt peppers lonely hearts club band
5. Hey bulldog
6. Rain
7. I'm a Loser
8. Birthday
9. Twist &Shout
10. Let it Be

"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')