oeps... aan het verkeerde draadje gehangen...
(is al laat...
)
quote:Ik heb getting Better Philips trauma's.
1. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (Lennon/McCartney) - 2:02
2. With a Little Help from My Friends (Lennon/McCartney) - 2:44
3. Lucy in the Sky With Diamonds (Lennon/McCartney) - 3:28
4. Getting Better (Lennon/McCartney) - 2:47
5. Fixing a Hole (Lennon/McCartney) - 2:36
6. She's Leaving Home (Lennon/McCartney) - 3:35
7. Being for the Benefit of Mr. Kite (Lennon/McCartney) - 2:37
8. Within You, Without You (Harrison) - 5:05
9. When I'm Sixty-Four (Lennon/McCartney) - 2:37
10. Lovely Rita (Lennon/McCartney) - 2:42
11. Good Morning, Good Morning (Lennon/McCartney) - 2:41
12. Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band... (Lennon/McCartney) - 1:18
13. A Day in the Life (Lennon/McCartney) - 5:33
quote:Als ik zo de tracklist bekijk, dan staan er op Magical Mystery Tour meer van m'n favoriete nummers zoals The Fool on THe Hill, Hello, Goodbye, Strawberry Fields Forever, Penny Lane en natuurlijk I Am The Walrus. (Hoewel ik All you need is love eigenlijk vreselijk vind.)
1. Magical Mystery Tour (Lennon/McCartney) - 2:51
2. The Fool on the Hill (Lennon/McCartney) - 3:00
3. Flying (Harrison/Lennon/McCartney/Starr) - 2:16
4. Blue Jay Way (Harrison) - 3:56
5. Your Mother Should Know (Lennon/McCartney) - 2:29
6. I Am the Walrus (Lennon/McCartney) - 4:37
7. Hello, Goodbye (Lennon/McCartney) - 3:31
8. Strawberry Fields Forever (Lennon/McCartney) - 4:10
9. Penny Lane (Lennon/McCartney) - 3:03
10. Baby You're a Rich Man (Lennon/McCartney) - 3:03
11. All You Need Is Love (Lennon/McCartney) - 3:48
Weet iemand hoe het zit met de beatle DVD'S. Volgens mij is zijn het over het algemeen veel bootlegs.Ik zag laatst zelf de kerstshow van the beatles op DVD.........
Over kerst gesproken. Laatst ontving ik alle kerstsingels van de beatles.Dat zijn een soort flexi discs (ik heb ze op tape , orgineel niet meer aan te komen) waar ze een kersttoespraak houden aan de leden van de toenmalige beatle fanclub. Erg geestig! Typische britse humor en erg uniek.
Groeten van Tim
quote:Volgens mij komt die uit de Magical Mystery Tour-film, zou in kleur moeten zijn dus.
Op zaterdag 10 mei 2003 03:37 schreef Wodan het volgende:
Is die clip van Strawberry Fields nu ook in kleur opgenomen, of alleen maar zwart-wit?
Wat vonden jullie trouwens van de film "Back beat"?
quote:Goeie film, die destijds zelfs voor mij als Beatles-n00b goed te volgen was
Op zondag 11 mei 2003 00:31 schreef Mes het volgende:
Wat vonden jullie trouwens van de film "Back beat"?
Hoe zat dat nu met die nacht dat de drie leden Paul McCartney dwongen te tekenen voor een Amerikaanse impressario ofzoiets (klop, klepel).
Ik begreep dat McC. met zijn toenmalige schoonvader in zee wilde gaan. Wat is er gebeurd en wie heeft er gelijk gekregen?
quote:In kleur hoor, maar inderdaad heb ik op Kazaa laatst ook alleen maar een zwart-wit versie gevonden.
Op zaterdag 10 mei 2003 03:37 schreef Wodan het volgende:
Is die clip van Strawberry Fields nu ook in kleur opgenomen, of alleen maar zwart-wit?
Penny Lane/Strawberry Fields... toch wel de sterkste dubbele A-kant single ooit, he jongens? En nooit op nr. 1 in Engeland... Stomme Engelbert Humperdinck!
quote:Nou, ik weet niet of er zo'n nacht is geweest... misschien wel... Het is inderdaad zo dat ze besloten, nadat ze zichzelf een tijdje gemanagd hadden na de dood van Brian Epstein, dat ze toch weer iemand anders nodig hadden. Voornamelijk omdat het geld met bakken Apple uitstroomde. John, George en Ringo wilden Alan Klein en Paul stelde zijn schoonvader Lee Eastman voor, met fikse ruzie tot gevolg.
Op zondag 11 mei 2003 10:54 schreef SunChaser het volgende:Hoe zat dat nu met die nacht dat de drie leden Paul McCartney dwongen te tekenen voor een Amerikaanse impressario ofzoiets (klop, klepel).
Ik begreep dat McC. met zijn toenmalige schoonvader in zee wilde gaan. Wat is er gebeurd en wie heeft er gelijk gekregen?
Oh, enne Backbeat is idd wel een geslaagde film.
Anyway, PM is miljardair in ponden, dus zo verkeerd zal ie het wel niet hebben gedaan
quote:Die zijn inderdaad erg grappig.
Op zaterdag 10 mei 2003 13:12 schreef billythemountain het volgende:Over kerst gesproken. Laatst ontving ik alle kerstsingels van de beatles.Dat zijn een soort flexi discs (ik heb ze op tape , orgineel niet meer aan te komen) waar ze een kersttoespraak houden aan de leden van de toenmalige beatle fanclub. Erg geestig! Typische britse humor en erg uniek.
quote:
Op dinsdag 24 december 2002 23:24 schreef Jane het volgende:
The Beatles - The Christmas CollectionHier luister ik elk jaar met Kerst wel een keer naar.
Van 1963 tot en met 1969 namen The Beatles elk jaar een kerstboodschap op die de leden van de Britse fanclub dan op flexi-single kregen toegestuurd. En dat zijn geen saaie plichtmatige toespraakjes, maar absurdistische, chaotische sketches, liedjes en gesprekjes, en boordevol Beatleshumor.
Monty Python avant la lettre, indeed! Gewoon heerlijk om naar te luisteren.Voor zover ik weet zijn deze opnamen nooit officieel uitgebracht voor het grote publiek. In 1970 is er nog wel een LP uitgekomen met de verzamelde kerstsingles, maar ook die was alleen voor fanclubleden en 'NOT FOR SALE'!
Maar natuurlijk zijn ze wel volop gebootlegd en tegenwoordig ook gewoon te downloaden.Maar mocht je op zolder nog toevallig een oud flexi-singletje tegenkomen, waar ineens Beatles kerstboodschappen op blijken te staan, dan ben je er wellicht in geïnteresseerd te weten dat een beetje goed exemplaar je al gauw 135 pond kan opleveren. En mocht je die LP uit 1970 hebben, dan kun je daar makkelijk 190 pond voor vragen. 'T is maar dat je het weet.
quote:Oh, er wordt op de dvd wel over gesproken, maar over een nacht...?
Op zondag 11 mei 2003 11:24 schreef SunChaser het volgende:
Dat gesprek over Klein komt toch voor op de DVD? Las ik
quote:1,14 miljard in Euro's las ik laatst, dus net niet in ponden dan. Maar ach, ik denk niet dat hij daar 's nachts van wakker ligt.
Anyway, PM is miljardair in ponden, dus zo verkeerd zal ie het wel niet hebben gedaan
quote:Ik denk dan dat ik in de war ben met Wiegel
Op zondag 11 mei 2003 11:29 schreef Jane het volgende:
Oh, er wordt op de dvd wel over gesproken, maar over een nacht...?
Gefeliciteerd! En dat je er maar van mag genieten!
quote:Aha ok, vandaar.
Op zondag 11 mei 2003 11:22 schreef Jane het volgende:[..]
In kleur hoor, maar inderdaad heb ik op Kazaa laatst ook alleen maar een zwart-wit versie gevonden.
Niet uit MMT. De soundtrack van die film was in eerste instantie alleen een EP'tje (of 2 singles... ik weet niet hoe ik het moet noemen), dus toen men hem kort daarna als LP uitbracht had men nog wat extra nummers nodig. Dat werden o.a. de nummers van de single Penny Lane/Strawberry Fields Forever. Die clip staat trouwens wel op de Anthology dvd's, dus da's weer een reden om hem een keer te kopen, ehhh... Wodan.
De clip is dus gemaakt als een echte videoclip, al bestond dat woord toen nog niet. En ik heb het geloof ik al eens ergens geschreven, maar de reden dat je ze niet ziet zingen, is omdat er van de Britse muzikantenbond niet geplaybackt mocht worden op tv.
Ik kende hem ook alleen maar in kleur van de televisie, maar had dus van Kazaa ook een zwart-wit versie gedownload.
Waarom eindigt I Want You (She's So Heavy) zo vreemd (abrupt) op Abbey Road (kant A)?
Nee hoor , Lennon vond het wel geinig om het zo te laten eindigen.Hij zat daar in de studio met Martin en riep : oke nu knippen svp
quote:Heb in Het Grote Beatles topic deel 1 toevallig al eens een stukje over de opnames van I Want You uit het boek van Mark Lewinsohn overgetypt i.v.m. een andere vraag.
Op dinsdag 13 mei 2003 17:12 schreef mandark2000 het volgende:
Waarom eindigt I Want You (She's So Heavy) zo vreemd (abrupt) op Abbey Road (kant A)?
quote:
Wednesday 29 January 1969 - Apple Studios
Another song first aired in the Get Back sessions and distined for later re-recording (in this instance, not too much later) was 'I Want You', released on Abbey Road as 'I Want You (She's So Heavy)'.
[...]
Nothing from this day was released on disc, although the performance of 'Besame Mucho' was included in the Let It Be film.Saturday 22 February 1969 - Trident Studios
There was, at best, a fine dividing line between the end of Get Back and the beginning of sessions for what was to become Abbey Road. Although work on the latter did not begin in earnest until July, a number of that album's songs were well under way by that time.One was 'I Want You', a fine John Lennon song begun now with 35 takes of the basic track and John's guide vocal (one experimental take was sung by Paul McCartney), almost completed in April and finally finished in August. (The 29 January recording at Savile Row was merely a rehearsal run-through.) But why Trident, and why the three-week delay between the final Savile Row session and this day? Trident because with filming now complete Apple Studios was undergoing a re-build and technological re-think, the Alexis Mardas plans as well as his mixing desk scrapped and the borrowed consoles returned to Abbey Road. Presumably, the Beatles were keen to see out the project in an independent studio. Alternatively, Abbey Road may have been fully booked by other artistes.
The delay was caused by the temporary absence of Glyn Johns and Billy Preston, both in the USA in early February but both back in London to contribute to this session, and by the London hospitalisation of George Harrison between 7 and 15 February for the removal of tonsils.
Friday 18 April 1969 - Abbey Road
[...]
George Harrison, John Lennon, Chris Thomas, Jeff Jarratt and John Kurlander then went into studio two to work on 'I Want You': overdubbing multi-tracked Lennon/Harrison guitars for the song's momentous finale onto the 23 February Tident master; then creating a reduction mixdown (called take one) of that master and then overdubbing yet more guitar parts onto that take one; finishing off with a rough stereo remix of the song's latest incarnation. "John and George went into the far left-hand corner of number two to overdub those guitars," recalls Jeff Jarratt.
"They wanted a massive sound so they kept tracking and tracking, over and over."Sunday 20 April 1969 - Abbey Road
[...]
Also taped this day were overdubs for the 18 April reduction of 'I Want You'; Hammond organ and a set of conga drums brought in expecially for the session by Mal Evans.Friday 8 August 1969 - Abbey Road Dezelfde dag dat de hoesfoto voor Abbey Road werd gemaakt, btw. Jane
[...]
Paul went alone into studio three to overdub lead guitar and tambourine onto 'Oh! Darling' while, in studio two, John added Moog synthesizer sounds and effects, and Ringo added drums, to the original 23 February Trident master recording of 'I Want You', not, note, the 18 April reduction mixdown of same. (The released version was an edit of the two.)Monday 11 August 1969 - Abbey Road
'I Want You' only became titled 'I Want You (She's So Heavy)' during and after this session, which saw the re-recording of tremendous harmony vocals by John, Paul and George, constantly repeating the one line "she's so heavy" onto tracks four and seven of the 18 April take one reduction mixdown. With this, the song was complete, although John Lennon was clearly undecided about which version to release the original Trident master, with overdubs, or the 18 April reduction of same, with different overdubs. At this point he had the new "she's so heavy" inserts cut into both versions to delay the final decision, not made until 20 August. [...]Wednesday 20 August 1969 - Abbey Road
John Lennon's 'I Want You (She's So heavy)', the first Abbey Road recording, begun in February, was not finished and mixed until today. In the intervening six months it had slowly become one of the most complex of all Beatles recordings.The story so far: the Beatles, with Billy Preston, and with Glyn Johns as producer, recorded 35 takes at Trident in February, the 'best' being an edit of nine, 20 and 32. On 18 April, at Abbey Road, without Preston, and with Chris Thomas, John and George overdubbed guitars onto that Trident 'best', autorised a reduction mixdown of same (called take one) and then added overdubs onto that. More followed on 20 April, but on 8 August with George Martin John and Ringo added an overdub back onto the original Trident tape and on 11 August a copy of that day's take one overdub was also edited into the Trident tape. So by 20 August there were two tapes, largely but not totally identical, from which to make a final master.
How they did this was to remix both and then edit the two mixes together. The finished article had 'take one' for the first 4'37'' and the original Trident tape for the remaning 3'07'', the break occurring after the vocal line "she's so...". The song, in total, was 7'44'' in duration but the end was a sudden, full volume slash in the tape: it did not fade out or reach a natural conclusion, the inference being that it could have gone on forever. Actually, the tape would have run out at 8'04'' but the suddenness of the ending was powerful.
"We were putting the final touches to that side of the L.P.," recalls Allan Parsons, "and we were listening to the mix. John said "There! Cut the tape there". Geoff [Emerick] cut the tape and that was it. End of side one!"John Lennon was especially keen to incorporate both the original Trident tape and its own reduction mixdown because the former had a vital and unique overdub: the synthesizer taped on 8 August. John had used the Moog in conjuction with a white noise generator to produce a swirling, gale-force wind effect for the last three minutes of the song (on the record the white noise comes in at around 5'10''). Extraneous tape noise is the bane of a recording producer or enigineer's life, to be kept at a low level, or out, at all times. And here was John Lennon deliberately introducing white noise onto a Beatles recording. It was to cause EMI engineers great concern in 1987 when they were digitally re-mastering Abbey Road for release on compact disc. On record the noise was tolerable but with the increased dynamic range of CD it posed a real problem.
There remains to this day a myth about 'I Want You (She's So Heavy)'; that one can hear a muffled shout of disapproval from the control room after John Lennon, all but tearing his larynx to pieces, shouts "Yeeaahhh!" during the recording (on the finished master this occurs at 4'32''), the inference being that someone was instructing John to keep his voice down. Never, never would anyone have issued such an instruction about a vocal in such a fashion! Close scrutiny of the original Trident tapes reveals the indecipherable shout to belong to a fellow Beatle, off-micophne, taped on 22 February, and that it was certainly not one of disapproval. There was one occasion during the recording of 'I Want You (She's So Heavy)', on 18 April, that Jeff Jarratt asked George Harrison to turn his guitar volume down a little, "I was getting a bit of pick-up so I asked George to turn it down a little. He looked at me and said, drily, 'You don't talk to a Beatle like that'."
[...]
All four Beatles attended this decisive Abbey Road mix and running-order session. It was the last time that they were together inside the recording studio from where they had changed the face of popular music....
Uit: The Complete Beatles Recording Sessions - Mark Lewisohn
quote:Pfff, jij houdt wel van typen geloof ik hé
Op dinsdag 13 mei 2003 20:43 schreef Jane het volgende:[..]
Heb in Het Grote Beatles topic deel 1 toevallig al eens een stukje over de opnames van I Want You uit het boek van Mark Lewinsohn overgetypt i.v.m. een andere vraag.
[..]
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 20:45 schreef webfreak het volgende:
Pfff, jij houdt wel van typen geloof ik hé
quote:Dát zal het wel zijn, ja!
Zeker als 't om beatle-materie gaat
Maar eigenlijk zou iedereen die een beetje geïnteresseerd is in Beatlesmuziek dat boek van Lewinsohn moeten lezen. Echt geweldig om te lezen hoe (vooral de latere) nummers tot stand kwamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |