quote:Waar heb ik dit toch eerder gelezen?
Op 28 januari 2001 13:45 schreef Arcee het volgende:
Een meesterwerk idd. Zeker technisch gezien. Zelden een technisch zo perfecte film gezien. Als de beelden niet zo gruwelijk waren zou je elk frame van de film als Anton Pieck ansichtkaart kunnen aanbieden. Maar ook emotioneel is-ie erg sterk. Eén van de weinige films waar ik met een brok in de keel bleef zitten.
Niet dat de gebeurtenissen in WO II niet erg zijn, daar niet van, maar als film zélf vond ik 'm niet eens zó geslaagd. Maar goed, ik realiseer me ook wel dat dat een erg impopulaire mening is.
quote:Geen idee joh
Op 28 januari 2001 14:29 schreef twi het volgende:
Waar heb ik dit toch eerder gelezen?
Met z'n zevenen in een grote bioscoopzaal tijdens het WK, projector stopt precies bij die indrukwekkende afscheidscene, en geen personeel in de buurt natuurlijk.. * tig
Wat een ongelooflijk mooie vioolmuziek! Is die hele soundtrack zo mooi?
Maar het verhaal van WOII vindt ik indringender weergegeven in 'Sophie's Choice',(boek en film zijn mooi) en La Vita e Bella. Die films deden mij meer dan Schindler List. Op de een of andere manier toch een typische Spielberg film. Het is allemaal net iets te mooi.
quote:Allemaal net iets te mooi? Heb je de film wel goed gezien?
Op 28 januari 2001 18:23 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik vond met name de scenes mooi waar het rode jasje van het kleine meisje afstak tegen de zwartwit beelden van de rest van de film. Mooi gedaan.Maar het verhaal van WOII vindt ik indringender weergegeven in 'Sophie's Choice',(boek en film zijn mooi) en La Vita e Bella. Die films deden mij meer dan Schindler List. Op de een of andere manier toch een typische Spielberg film. Het is allemaal net iets te mooi.
La Vita e Bella vond ik nou niet zo goed. Je zou bijna kunnen zeggen dat er gespot wordt met de Holocaust in die film.
[Dit bericht is gewijzigd door aa op 28-01-2001 18:56]
Ik heb hem een paar maanden geleden gekeken met een stuk of 20 mensen op school. Als voorbereiding op een excursie naar Tsjechië (met een dag excursie naar Auschwitz, Polen).
Maar als je met 20 man zit te kijken gaat alles een beetje langs je. Maar nadat ik naar Auschwitz ben geweest krijg ik iedere keer weer rillingen als ik wat zie/lees/hoor over de holocaust.
Dus ik denk dat ik hem van de week maar een keer ga huren...
quote:Vet! Kun je zien hoe het er echt uitzag!!!
Op 28 januari 2001 21:01 schreef Kiwi het volgende:
Ik heb hem gister gemist, vergeten op te nemen.Ik heb hem een paar maanden geleden gekeken met een stuk of 20 mensen op school. Als voorbereiding op een excursie naar Tsjechië (met een dag excursie naar Auschwitz, Polen).
Maar als je met 20 man zit te kijken gaat alles een beetje langs je. Maar nadat ik naar Auschwitz ben geweest krijg ik iedere keer weer rillingen als ik wat zie/lees/hoor over de holocaust.
Dus ik denk dat ik hem van de week maar een keer ga huren...
quote:
Op 29 januari 2001 20:35 schreef Puc-conDoin het volgende:
Vet! Kun je zien hoe het er echt uitzag!!!
is idd erg indrukwekkend, bijna te heftig om te lezen.
Voor mijn studie heb ik 'Hitler's willing executioners' gelezen. Een omstreden boek, maar de gedeeltes waarin hij schrijft over Police batallion 101 doen je maag omkeren. Ik werd er echt letterlijk misselijk van. Dit bataljon had als 'speciale' taak om joden in Oost-Europa te elimineren. De joden werden bijeengedreven, vervolgens moesten ze zelf hun massagraf graven. Op die manier zijn er duizenden afgeslacht. Na afloop gingen de soldaten zich maar bezatten om te kunnen vergeten wat ze die dag hadden gezien en gedaan...
quote:
Op 29 januari 2001 20:35 schreef Puc-conDoin het volgende:
Vet! Kun je zien hoe het er echt uitzag!!!
quote:Gespot? Heb je de film wel goed gezien?
Op 28 januari 2001 18:55 schreef aa het volgende:
La Vita e Bella vond ik nou niet zo goed. Je zou bijna kunnen zeggen dat er gespot wordt met de Holocaust in die film.
Dat het juist een x op deze manier benadert werd vond ik goed! Het was op een goede manier met een lach en een
traan gedaan... De hoofdrolspeler gebruikt 'humor' om ermee om te gaan...
En Schindlers list is waarschijnlijk de film die die tijd het meest realistisch weergeeft... Maar niet bepaald een film waar je naar moet gaan kijken als je al niet vrolijk bent zegmaar
quote:Thanx die film had ik nog niet gezien
Op dinsdag 30 april 2002 00:38 schreef SunChaser het volgende:
Zaterdag op RTL4 of 5 vanaf 20.10.
quote:Wat is er mis met commercie om een zeer indringende boodschap over te brengen?
Op maandag 29 januari 2001 23:27 schreef bixister het volgende:
ben 't eens met Zanderrr & Raisingirl.
had me er ook veel van voorgesteld.
ik was daarvoor al eens in Auswitsch geweest, dat heeft me wel bij de strot gegrepen.
maar die film, nee. het verhaal op zich wel, dat 't echt gebeurd is, zeer indrukwekkend. maar de manier waarop het verfilmd is vond ik ook te Spielbergiaans commercieel gelikt. bah.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |