abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 januari 2001 @ 13:32:38 #1
7749 Puc-conDoin
Pisbunker Webmaster
pi_697571
Gisteravond was ie op de BBC, het was alweer een tijdje geleden dat ik 'm had gezien, maar het is en blijft echt een retegoeie film!
http://www.forzona.nl http://www.mirrorman.cjb.net
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 januari 2001 @ 13:45:19 #2
862 Arcee
Look closer
pi_697603
Een meesterwerk idd. Zeker technisch gezien. Zelden een technisch zo perfecte film gezien. Als de beelden niet zo gruwelijk waren zou je elk frame van de film als Anton Pieck ansichtkaart kunnen aanbieden. Maar ook emotioneel is-ie erg sterk. Eén van de weinige films waar ik met een brok in de keel bleef zitten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_697662
Ik sluit me hier geheen bij aan. De enige andere film waar ik een brok van in m'n keel kreeg was 'Saving private ryan'... ook een zeer goede film.
  zondag 28 januari 2001 @ 14:29:01 #4
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_697703
quote:
Op 28 januari 2001 13:45 schreef Arcee het volgende:
Een meesterwerk idd. Zeker technisch gezien. Zelden een technisch zo perfecte film gezien. Als de beelden niet zo gruwelijk waren zou je elk frame van de film als Anton Pieck ansichtkaart kunnen aanbieden. Maar ook emotioneel is-ie erg sterk. Eén van de weinige films waar ik met een brok in de keel bleef zitten.
Waar heb ik dit toch eerder gelezen?
  zondag 28 januari 2001 @ 14:33:53 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_697710
Mij deed de film eerlijk gezegd niet zoveel. Ik had het lang uitgesteld om ernaar te kijken, juist omdat het me zo'n 'heavy' film leek, maar ik moet zeggen dat ik niet echt geraakt werd...

Niet dat de gebeurtenissen in WO II niet erg zijn, daar niet van, maar als film zélf vond ik 'm niet eens zó geslaagd. Maar goed, ik realiseer me ook wel dat dat een erg impopulaire mening is.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 28 januari 2001 @ 14:34:06 #6
862 Arcee
Look closer
pi_697712
quote:
Op 28 januari 2001 14:29 schreef twi het volgende:
Waar heb ik dit toch eerder gelezen?
Geen idee joh
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 28 januari 2001 @ 14:35:07 #7
909 Num
Núm dus!
pi_697713
Ik heb hem deze keer niet gezien, de keer dat hij op RTL4 was wel, met dat grijze rtl4 logo. Ik moet nu meteen weer aan dat ene ingekleurde meisje denken. En inderdaad erg mooi in beeld gebracht.
  zondag 28 januari 2001 @ 15:23:16 #8
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_697801
Een hele mooie film, ook gruwelijk om te zien die moordpartijen. En de hele tijd heb je niet het gevoel dat als de film helemaal gekleurd te zien was dat het beter zou zijn, integendeel. Prachtig acteerwerk van Liam Neeson en Ben Kingsley!
The Internets, I needs it..
pi_697887
Is één van de meesterwerken aller tijden,.. en ook een film uit m'n persoonlijke top3
  zondag 28 januari 2001 @ 16:42:23 #10
5981 Ettepet
Schrijft veelzeggend weinig
pi_697973
Zag gisteren alleen de laatste 10 minuten,
kon me nog zo goed herinneren hoe dat was in de bioscoop toen.

Met z'n zevenen in een grote bioscoopzaal tijdens het WK, projector stopt precies bij die indrukwekkende afscheidscene, en geen personeel in de buurt natuurlijk.. * tig

Wat een ongelooflijk mooie vioolmuziek! Is die hele soundtrack zo mooi?

Deze zin loopt dood. Deze gaat door...
pi_698208
Ik vond met name de scenes mooi waar het rode jasje van het kleine meisje afstak tegen de zwartwit beelden van de rest van de film. Mooi gedaan.

Maar het verhaal van WOII vindt ik indringender weergegeven in 'Sophie's Choice',(boek en film zijn mooi) en La Vita e Bella. Die films deden mij meer dan Schindler List. Op de een of andere manier toch een typische Spielberg film. Het is allemaal net iets te mooi.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  zondag 28 januari 2001 @ 18:55:33 #12
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_698308
quote:
Op 28 januari 2001 18:23 schreef RaisinGirl het volgende:
Ik vond met name de scenes mooi waar het rode jasje van het kleine meisje afstak tegen de zwartwit beelden van de rest van de film. Mooi gedaan.

Maar het verhaal van WOII vindt ik indringender weergegeven in 'Sophie's Choice',(boek en film zijn mooi) en La Vita e Bella. Die films deden mij meer dan Schindler List. Op de een of andere manier toch een typische Spielberg film. Het is allemaal net iets te mooi.

Allemaal net iets te mooi? Heb je de film wel goed gezien?

La Vita e Bella vond ik nou niet zo goed. Je zou bijna kunnen zeggen dat er gespot wordt met de Holocaust in die film.

[Dit bericht is gewijzigd door aa op 28-01-2001 18:56]

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_698588
Ik heb hem gister gemist, vergeten op te nemen.

Ik heb hem een paar maanden geleden gekeken met een stuk of 20 mensen op school. Als voorbereiding op een excursie naar Tsjechië (met een dag excursie naar Auschwitz, Polen).

Maar als je met 20 man zit te kijken gaat alles een beetje langs je. Maar nadat ik naar Auschwitz ben geweest krijg ik iedere keer weer rillingen als ik wat zie/lees/hoor over de holocaust.

Dus ik denk dat ik hem van de week maar een keer ga huren...

Kiwi is er vanavond weer!!!
  maandag 29 januari 2001 @ 20:35:21 #14
7749 Puc-conDoin
Pisbunker Webmaster
pi_702135
quote:
Op 28 januari 2001 21:01 schreef Kiwi het volgende:
Ik heb hem gister gemist, vergeten op te nemen.

Ik heb hem een paar maanden geleden gekeken met een stuk of 20 mensen op school. Als voorbereiding op een excursie naar Tsjechië (met een dag excursie naar Auschwitz, Polen).

Maar als je met 20 man zit te kijken gaat alles een beetje langs je. Maar nadat ik naar Auschwitz ben geweest krijg ik iedere keer weer rillingen als ik wat zie/lees/hoor over de holocaust.

Dus ik denk dat ik hem van de week maar een keer ga huren...

Vet! Kun je zien hoe het er echt uitzag!!!
http://www.forzona.nl http://www.mirrorman.cjb.net
pi_702514
ben 't eens met Zanderrr & Raisingirl.
had me er ook veel van voorgesteld.
ik was daarvoor al eens in Auswitsch geweest, dat heeft me wel bij de strot gegrepen.
maar die film, nee. het verhaal op zich wel, dat 't echt gebeurd is, zeer indrukwekkend. maar de manier waarop het verfilmd is vond ik ook te Spielbergiaans commercieel gelikt. bah.
  dinsdag 30 januari 2001 @ 10:39:56 #16
2432 Nimue
keep your magic
pi_703368
Ik vind hem wel mooi en erg indrukwekkend. Vooral de beelden van de ontruiming van het getto en de beelden van die treinen en die beelden in de gaskamer/douche. Maar als je echt geraakt wilt worden moet je boeken lezen van mensen die er gezeten hebben, zoals Primo Levi (Is dit een mens) en Gerhard Durlacher bijvoorbeeld. Dan krijg je pas echt een beeld van hoe erg die concentratiekampen waren. Tussen de eerste keer dat ik deze film zag (jaren geleden in de bioscoop) en nu heb ik er vrij veel over gelezen en nu deed het me ook minder en zag ik ook "fouten", zoals veel te mooie kleding nog aan in Auschwitz. Je kreeg daar een soort hobbezak aan en mocht zeker je eigen kleding niet houden. De werkelijkheid was erger dan op deze film. Maar de willekeur en zinloosheid komen wel erg goed over vind ik.
It takes all sorts to make the world (Keri Hulme, The bone people)
  dinsdag 30 januari 2001 @ 18:51:35 #17
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_705515
quote:
Op 29 januari 2001 20:35 schreef Puc-conDoin het volgende:
[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_705575
Primo Levi - Is dit een mens ?

is idd erg indrukwekkend, bijna te heftig om te lezen.

Voor mijn studie heb ik 'Hitler's willing executioners' gelezen. Een omstreden boek, maar de gedeeltes waarin hij schrijft over Police batallion 101 doen je maag omkeren. Ik werd er echt letterlijk misselijk van. Dit bataljon had als 'speciale' taak om joden in Oost-Europa te elimineren. De joden werden bijeengedreven, vervolgens moesten ze zelf hun massagraf graven. Op die manier zijn er duizenden afgeslacht. Na afloop gingen de soldaten zich maar bezatten om te kunnen vergeten wat ze die dag hadden gezien en gedaan...

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
pi_714871
quote:
Op 29 januari 2001 20:35 schreef Puc-conDoin het volgende:
Kiwi is er vanavond weer!!!
  zaterdag 3 februari 2001 @ 16:06:27 #20
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_716177
quote:
Op 28 januari 2001 18:55 schreef aa het volgende:
La Vita e Bella vond ik nou niet zo goed. Je zou bijna kunnen zeggen dat er gespot wordt met de Holocaust in die film.
Gespot? Heb je de film wel goed gezien?

Dat het juist een x op deze manier benadert werd vond ik goed! Het was op een goede manier met een lach en een traan gedaan... De hoofdrolspeler gebruikt 'humor' om ermee om te gaan...

En Schindlers list is waarschijnlijk de film die die tijd het meest realistisch weergeeft... Maar niet bepaald een film waar je naar moet gaan kijken als je al niet vrolijk bent zegmaar

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  Redactie Frontpage dinsdag 30 april 2002 @ 00:38:23 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4010181
Zaterdag op RTL4 of 5 vanaf 20.10.
pi_4010254
quote:
Op dinsdag 30 april 2002 00:38 schreef SunChaser het volgende:
Zaterdag op RTL4 of 5 vanaf 20.10.
Thanx die film had ik nog niet gezien
shame on me I know
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 30 april 2002 @ 00:43:33 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_4010261
quote:
Op maandag 29 januari 2001 23:27 schreef bixister het volgende:
ben 't eens met Zanderrr & Raisingirl.
had me er ook veel van voorgesteld.
ik was daarvoor al eens in Auswitsch geweest, dat heeft me wel bij de strot gegrepen.
maar die film, nee. het verhaal op zich wel, dat 't echt gebeurd is, zeer indrukwekkend. maar de manier waarop het verfilmd is vond ik ook te Spielbergiaans commercieel gelikt. bah.
Wat is er mis met commercie om een zeer indringende boodschap over te brengen?
  Redactie Frontpage dinsdag 30 april 2002 @ 00:43:42 #24
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_4010263
De vorige twee keer zonder reclameonderbrekingen, dus wie weet.
  zaterdag 4 mei 2002 @ 23:00:33 #25
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_4064638
*SGOP*

PRACHTIGE FILM!
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')