abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10444804
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 10:46 schreef SMIDSY het volgende:

[..]

Uhm, hij doetutnie, en ik wou nog zo graag gaan "modden"

lijkt erop dat de server weer eens down is daar, ff geduld, heb helaas geen mirror ofzo en kan er zelf ook niet bij.
pi_10450855
Melding: Bij mij doet hij het NU wel.
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  vrijdag 16 mei 2003 @ 19:50:54 #28
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10480582
quote:
Op dinsdag 13 mei 2003 22:02 schreef Alter_Ego het volgende:
ik heb het batarijtje opgemeten en kwam uit dat die 2.97 nog vol was, tis 3v batarijtje, wat betekent dit?
Hmm, dan zou ik bijna zeggen dat je SRAM op de print kapot is. Vaag, die gaan normaal niet kapot...

Kun je een high-res foto van de print maken?

vrijdag 16 mei 2003 @ 21:23:21 #29
7656 SMIDSY
Serious!?
pi_10482547
quote:
Op donderdag 15 mei 2003 14:53 schreef Kiff het volgende:
Melding: Bij mij doet hij het NU wel.
klopt, heb de betreffende pagina's op me hdd opgeslagen en ga binnenkort ff wat modden
  maandag 19 mei 2003 @ 13:29:10 #30
55493 Drama
AMF - Crew
pi_10531573
Hallo, ik ben nieuw hier, en ik had gelijk een vraagje

Ik heb sinds kort weer een NES in huis gehaald, aangezien ik toch nog wat leuke spellen had liggen hiervoor. Enfin, kabeltjes aansluiten, televisie aan op een zender waar niets boeiends op stond, handmatig de frequentie opzoeken en ja hoor: ik had beeld. Maar dan ook alleen beeld. Het enige geluid wat ik hoorde was gezoem en geruis. Dit gezoem en geruis begon echter pas wel op het moment dat er muziek had moeten zijn, bijvoorbeeld bij het spelen van Super Mario Bros. is er tijdens het beeld: "World 1-1" helemaal geen geluid te horen, en zodra het level begint, zet ook de ruis in. Ik heb nog handmatig de omheenliggende frequenties nog afgetast, maar het beeld was gewoon absoluut goed op de eerste frequentie die ik hanteerde. Ben ik nu gewoon een NES-aansluit-n00b die iets onbenulligs gruwelijk over het hoofd ziet of is dit een vaker voorkomend probleem? Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Sig Heil
pi_10532337
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:29 schreef Drama het volgende:
Hallo, ik ben nieuw hier, en ik had gelijk een vraagje

Ik heb sinds kort weer een NES in huis gehaald, aangezien ik toch nog wat leuke spellen had liggen hiervoor. Enfin, kabeltjes aansluiten, televisie aan op een zender waar niets boeiends op stond, handmatig de frequentie opzoeken en ja hoor: ik had beeld. Maar dan ook alleen beeld. Het enige geluid wat ik hoorde was gezoem en geruis. Dit gezoem en geruis begon echter pas wel op het moment dat er muziek had moeten zijn, bijvoorbeeld bij het spelen van Super Mario Bros. is er tijdens het beeld: "World 1-1" helemaal geen geluid te horen, en zodra het level begint, zet ook de ruis in. Ik heb nog handmatig de omheenliggende frequenties nog afgetast, maar het beeld was gewoon absoluut goed op de eerste frequentie die ik hanteerde. Ben ik nu gewoon een NES-aansluit-n00b die iets onbenulligs gruwelijk over het hoofd ziet of is dit een vaker voorkomend probleem? Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Probeer het geluid eens aan te sluiten via de tullip stekker ingangen aan de zijkant van de NES (rechtstreeks op tv of via scart blokje moet dit mogelijk zijn, kan natuurlijk ook via je stereoset). Misschien is je antennekabel verrot ofzo?
  maandag 19 mei 2003 @ 14:14:55 #32
55493 Drama
AMF - Crew
pi_10532876
quote:
Op maandag 19 mei 2003 13:58 schreef Kiff het volgende:

[..]

Probeer het geluid eens aan te sluiten via de tullip stekker ingangen aan de zijkant van de NES (rechtstreeks op tv of via scart blokje moet dit mogelijk zijn, kan natuurlijk ook via je stereoset). Misschien is je antennekabel verrot ofzo?

Ik heb twee antennekabels geprobeerd, waarvan er een van mijn SNES was, die in elk geval werkte. Ik heb zojuist een scart-kabel gehaald met aan de input-kant drie stekkertjes met de kleuren rood, geel en wit, die ik zodadelijk ga proberen aan te sluiten via de zijkant van de NES, hopelijk werkt het dan wel... Bedankt voor je tips in ieder geval!

-Edit-
Probleem is opgelost, met de scartaansluiting heb ik prima beeld en geluid! Ook nog eens veel makkelijker, aangezien ik nu gewoon via EXT kan gamen, en geen aparte frequentie hoef op te zoeken.

Final fantasy en Super Mario Bros. kunnen weer gespeeld worden! Wat ik me trouwens nog af vroeg: het compartiment waar je je cartridge in schuift, dat scharniert helemaal achterin en kan zo op en neer bewegen, maar veert wel terug naar boven. Wat is het nut hiervan?

[Dit bericht is gewijzigd door Drama op 19-05-2003 20:16]

Sig Heil
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:41:26 #33
54673 jimius
SNES lover
pi_10593729
quote:
Op vrijdag 9 mei 2003 20:49 schreef Khadgar het volgende:

[..]

Controller poorten wel. Cartridge slot is twijfelgeval. Proberen is de beste optie. Overigens kun jij op zich denk ik beter gewoon twee snes pads ombouwen naar PC en dan emulatortje draaien. Maar een echte SNES inbouwen is natuurlijk wel retecool.

Dan zou ik graag weten hoe
Ik heb zelfs de makers van de kabel gemaild maar die maakten ze niet meer (verbaast me niks) en hadden ook geen soortegelijke op voorraad. Allemaal in het engrish

Overigens heb ik ontdekt dat het gedeelte op de SNES mainboard waar je het spel insteekt makkelijk eraf gehaald kan worden, wat natuurlijk opties overhoud voor het vergroten van de afstand tussen mainboard en cartridge. Alleen ben ik niet zo'n elektro expert en vraag me af of het simpelweg draadjes er tussen solderen zo makkelijk gaat ivm doorvoersnelheden en weerstand...

De SNES mainboard:

en het plaatje met de zilveren ding van de bovenste foto erboven (hier zwart), ik hoop dat je snapt wat ik bedoel...:

woensdag 21 mei 2003 @ 23:16:41 #34
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10598020
Voorzichtig lossolderen en met een flatcable verlengen. Ik geef er geen garanties op, hou het zo kort mogelijk en bid elke avond tot de almachtige vader
  donderdag 22 mei 2003 @ 10:20:00 #35
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10602513
Kun je de print voor mij trouwens eens even een keertje opmeten? Ik zit er over te denken ergens een sloop SNES te scoren en hem in te bouwen.
  donderdag 22 mei 2003 @ 10:28:06 #36
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_10602630
even een vraagje over het bekende probleem bij Nes cartridges: het slecht contact maken en hierdoor constant resetten. Ik heb dus net 3 spellen gekocht waarvan elke het een beetje belabberd doet. Er staat in de guide een gum of alcohol gebruiken. Maar is dat gum in de zin van potlood gum? en alcohol, gewoon op een watje doen of met een doek?
>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
  donderdag 22 mei 2003 @ 11:56:32 #37
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10604513
Gum zoals zo'n potloodgum ja, maar dat lukt alleen als de print niet in de behuizing zit.

Een wattenstaafje met alcohol werkt in dat geval beter.

pi_10605885
quote:
Op donderdag 22 mei 2003 10:28 schreef anima het volgende:
even een vraagje over het bekende probleem bij Nes cartridges: het slecht contact maken en hierdoor constant resetten. Ik heb dus net 3 spellen gekocht waarvan elke het een beetje belabberd doet. Er staat in de guide een gum of alcohol gebruiken. Maar is dat gum in de zin van potlood gum? en alcohol, gewoon op een watje doen of met een doek?
Koop voor 1,50 a 2 euro bij de apotheek een flesje gedenatureere alcohol 96 procent. Doop daar de wattenstaafjes in, spel wordt gegarandeerd weer superschoon en werkend.
  zaterdag 24 mei 2003 @ 00:41:49 #39
54673 jimius
SNES lover
pi_10642810
Nou, de SNES mainboard is ergens tijdens het ombouwen overleden. Gelukkig heb ik er nog een staan, helaas kan ik dus nog steeds geen USA spellen spelen terwijl ik vanmiddag Final Fantasy III gehaald heb (die is USA dus).
Ik kan maar niet vatten waarom cinverters nou opeens niet werken.
pi_10694376
Vandaag gescoort bij de plaatselijke gamedump handel (Discovery in nieuw jasje). Helaas voor de rest weinig oud spul maar ach, met dat battery pack voor de Gamegear ben ik wel superblij (gewoon nieuw )

!
pi_10698208
Vraagje:

Op een nes spel van me heeft een of andere vandaal (vorige eigenaar)
een sticker erop geplakt met zijn naam maar dit precies op het etiket
Kan ik dit met sticker verwijderaar verwijderen zonder dat ik het orginele etiket aantast?

Now you're playing with Power!
  maandag 26 mei 2003 @ 23:45:17 #42
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10699617
quote:
Op maandag 26 mei 2003 20:27 schreef TAG-Speedy het volgende:
Vandaag gescoort bij de plaatselijke gamedump handel (Discovery in nieuw jasje). Helaas voor de rest weinig oud spul maar ach, met dat battery pack voor de Gamegear ben ik wel superblij (gewoon nieuw )

[afbeelding]

Oja, die battery pack! Die ligt bij onze gameshop al een tijdje te slierten. Ook maar eentje halen binnenkort...
pi_10702751
quote:
Op maandag 26 mei 2003 22:58 schreef -giovanni- het volgende:
Vraagje:

Op een nes spel van me heeft een of andere vandaal (vorige eigenaar)
een sticker erop geplakt met zijn naam maar dit precies op het etiket
Kan ik dit met sticker verwijderaar verwijderen zonder dat ik het orginele etiket aantast?

Ligt erg aan de soort stikker, ik heb van die prijs stikkers die er mooi afgaan (Free Record Shop) en van die stikkers waar de halve verpakking van meegaat als je het los trekt
Maar op zich op een cart zit wel van dat glansende stikker spul, niet van dat papierachtige dus je hebt goeie kans dat het wel lukt. Maar alles met beleid!
!
pi_10707710
Wat kostte die GameGear batterypackdinges en waar kan ik er eventueel eentje kopen?
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:01:58 #45
37300 StarGazer
Anesthetize
pi_10709373
Roy, wou jij heel toevallig DKC 3 nog kwijt? wat wil je er voor hebben?
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 27 mei 2003 @ 14:15:29 #46
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_10709721
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 14:01 schreef StarGazer het volgende:
Roy, wou jij heel toevallig DKC 3 nog kwijt? wat wil je er voor hebben?
40, incl verzenden en strategy guide (sealed)
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_10711275
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 12:56 schreef Kiff het volgende:
Wat kostte die GameGear batterypackdinges en waar kan ik er eventueel eentje kopen?
5 euro nieuw in doos (echt een koopje als ik em op eBay zou zetten gaat tie vast voor het viervoudige denk ik), maar was de laatste ... and if not had ik ze allemaal wel gekocht

Maar met wat zoeken misschien nog in de plaatselijke retro gameshop?

Vandaag trouwens nog een NTSC <-> PAL converter gekocht voor de N64 en een Prima's guide voor Crazy Taxi

!
pi_10718676
Vandaag kwam dit aanwaaien:

enigste probleem is dat ik er geen adapter bij heb gekregen. ik heb wel een universele adapter liggen, maar weet dus niet hoeveel V erin mag.. iemand een idee?

dinsdag 27 mei 2003 @ 21:17:10 #49
52277 SDSNATCHERII
I CUM.. YOU GO.
pi_10719147
Krijg deze week Binnen:

- Vagrant Story PSX
- Metal Gear Solid PSX
- Metal Gear Solid PC
- Saga Frontier II PSX
- Final Fantasy VIII PSX + Nieuwe Official Walktrough.

-------------------------------------------------------------------------
22,50 + 15 + 15 + 15 + 15 = 82,50.
-------------------------------------------------------------------------

Kost een paar centen maar dan heb je ook wat moois
(post later nog wel even wat foto's)

dinsdag 27 mei 2003 @ 22:46:10 #50
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_10721349
quote:
Op dinsdag 27 mei 2003 20:56 schreef Vincent_Valentine het volgende:
Vandaag kwam dit aanwaaien:

enigste probleem is dat ik er geen adapter bij heb gekregen. ik heb wel een universele adapter liggen, maar weet dus niet hoeveel V erin mag.. iemand een idee?

Ik ga het even uitzoeken voor je.

[edit] Ik GOK dat het dezelfde voeding is als je gewone NES. Maar maak me niet dood als je nes affikt. Schema's zoeken zou een oplossing zijn.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')